Ik ben het helemaal met je eens! Feit is wel dat ik VEEEEEL beter oplet in het verkeer ! Maargoed ..quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:57 schreef dester_martijn het volgende:
Ben ik nou de enige hier die dit niet vind kunnen? Moet ik de boeman zijn?
Nee of jij misschien een gezin kapot rijd (letterlijk) maak jij je niet druk om, nee jij maakt je druk of je wel naar de bios kan of naar de stad kan gaan.
Ach weet je, ga zo door![]()
Nee feit is dat als iemand anders tegen jouw auto op knalt, jij kunt nog zo goed op letten als je wilt. Je hebt ook nog met andere weggebruikers te maken, die dus wél een rijbewijs hebben en verzekerd zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens! Feit is wel dat ik VEEEEEL beter oplet in het verkeer ! Maargoed ..
Nee hoor, ik ben het met je eens. Maar het is niet alsof je er veel aan kan doen vanachter je toetsenbordje. En hij heeft nu in elk geval dat ding wél gehaald, dat scheelt al.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:57 schreef dester_martijn het volgende:
Nee of jij misschien een gezin kapot rijd (letterlijk) maak jij je niet druk om, nee jij maakt je druk of je wel naar de bios kan of naar de stad kan gaan.
Natuurlijk kon het niet wat je deed, maar dat doet er nu niet meer toequote:Op woensdag 30 mei 2012 17:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens! Feit is wel dat ik VEEEEEL beter oplet in het verkeer ! Maargoed ..
Nee hoor, je bent niet de enige; het is een behoorlijk achterlijk iemand, geen twijfel over mogelijk.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:57 schreef dester_martijn het volgende:
Kewl, beginnen we met jouquote:
uit-laat-beugel, BH-beugel, boks-beugel, be-scherm-beugel, anti-pleur-uit-je-bed-beugel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:50 schreef Catch22- het volgende:
beiden. dit kan ab-so-luut niet door de beugel
Niet alles in het leven is gratizzzquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:15 schreef Mikkie het volgende:
Is die shit niet gratis joh?Dat dacht ik
Wilde al een linkje gaan zoeken
![]()
![]()
Ik zou noooooit zomaar iets nederladenquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:22 schreef Mikkie het volgende:
Als je goed zoekt wel. Maar een nette user helpt daar natuurlijk niet aan mee
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Mis ik iets?quote:Op zondag 27 mei 2012 22:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja klopt ..![]()
Ik rijdt al 4 jaar .. Zonder ..
Wel lang genoeg geduurt nu.. Dus vorige maand besloten om er maar s wat aan te doen hahaha...
Theorie in 1 x .. Volgens instructeur moest k t goedkoopste pakket nemen.. 15 lessen .. moest alleen leren kijken en kleine dingetjes afleren..
Woensdag afrijden ... SPANNEND .. God ..
Ik zou best nog wel kunnen slagen hoor, ook met kijken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kijken volgens het cbr ... Pfff
Als jij nu moet afrijden zak je ook, alleen omdat je moet rijden zoals hun het willen
Pff 4 jaar zonder rbw en geen schade .. Nuff said.
Maargoed, klaar met dit onderwerp
ik ook. heb een jaar of 6 geleden nog examen gedaan (taxi) en dat kijken doe ik nog steeds in extremisquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou best nog wel kunnen slagen hoor, ook met kijken.
Ik ben bang dat het bij mij tricky zou worden. Kijk ruimschoots vooruit en tijdig in de spiegels met kijken, maar niet opvallend genoeg denk ik. En ook niet over m'n schouder, doordat ik wéét wat er naast me zit hoef ik niet meer te kijken. Dus dat wordt al listig...heb 't inzicht wel. En dan zullen de maximumsnelheden e.d. vast ook niet meehelpenquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou best nog wel kunnen slagen hoor, ook met kijken.
Hoe weet je dat als je niet kijkt?quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het bij mij tricky zou worden. Kijk ruimschoots vooruit en tijdig in de spiegels met kijken, maar niet opvallend genoeg denk ik. En ook niet over m'n schouder, doordat ik wéét wat er naast me zit hoef ik niet meer te kijken. Dus dat wordt al listig...heb 't inzicht wel. En dan zullen de maximumsnelheden e.d. vast ook niet meehelpen
omdat je constant het verkeer in de gaten houdt. en niet alleen wanneer je een manoeuvre maakt.quote:
Door vooruit te kijken. Je ziet wat eraan komt van voren en als je je spiegels voldoende in de gaten hebt gehouden, weet je ook of er iemand van de achterkant aan is komen rijden. Alleen als er in de laatste 20m nog uitritten of iets dergelijks zitten moet je extra kijken, maar anders is 't een kwestie van anticiperen.quote:
Als jij technische dingen gaat vragen zijn de mensen die een antwoord hebben natuurlijk beperktquote:
En toch als er een auto of motor met een behoorlijke vaart aan komt zetten, kun je hem gemist hebben, want dat kan gaan over een paar luttele seconden.. En ik ga er vanuit dat je niet continu in je spiegels loopt te kijken, want het is ook nog de bedoeling dat je voor je kijktquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Door vooruit te kijken. Je ziet wat eraan komt van voren en als je je spiegels voldoende in de gaten hebt gehouden, weet je ook of er iemand van de achterkant aan is komen rijden. Alleen als er in de laatste 20m nog uitritten of iets dergelijks zitten moet je extra kijken, maar anders is 't een kwestie van anticiperen.
Vergelijk het met in een bestelauto rijden, daar kun je ook niet over je schouder kijken en moet je vooruit hebben gekeken.
Maar bibeko hoef je er niet op te rekenen dat iemand je dan links of rechts zomaar voorbij komt. Op buitenwegen is het natuurlijk de kunst om niet te kijken en meteen *boem* te gaan, maar om te blijven kijken en tussen je beslissing en het uitvoeren een kort moment te laten, waarbij iemand die dan heel misschien die ene keer je dode hoek in gekropen is, alsnog zichtbaar wordt. Want iemand die er met flinke snelheid aan komt en net in je dode hoek zit, zit weer ruimschoots in je gezichtsveld binnen een paar tienden van een seconde.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:19 schreef Anne het volgende:
[..]
En toch als er een auto of motor met een behoorlijke vaart aan komt zetten, kun je hem gemist hebben, want dat kan gaan over een paar luttele seconden.. En ik ga er vanuit dat je niet continu in je spiegels loopt te kijken, want het is ook nog de bedoeling dat je voor je kijkt![]()
.
Sinds ik ooit een motor in mijn dode hoek gehad heb en hem bijna aanreed, kijk ik inmiddels weer braaf altijd over mijn schoudertjes. Ook omdat ik het zelf vaak genoeg ervaar op de motor..
Toch kun jij in die paar tienden van seconde besluiten om naar links te gaan, net waar hij of zij rijdt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar bibeko hoef je er niet op te rekenen dat iemand je dan links of rechts zomaar voorbij komt. Op buitenwegen is het natuurlijk de kunst om niet te kijken en meteen *boem* te gaan, maar om te blijven kijken en tussen je beslissing en het uitvoeren een kort moment te laten, waarbij iemand die dan heel misschien die ene keer je dode hoek in gekropen is, alsnog zichtbaar wordt. Want iemand die er met flinke snelheid aan komt en net in je dode hoek zit, zit weer ruimschoots in je gezichtsveld binnen een paar tienden van een seconde.
Als je afstand houdt zou er nog voldoende tijd moeten zijn om te kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja overdrijven is ook een vak, in die paar tienden van een seconde kan er voor je ook wat gebeuren, net als jij over je schouder kijkt
Ik heb ook een keer een motor in m'n dode hoek gehad en niet gezien. Gelukkig ging ik langzaam van baan verwisselen waardoor ik hem eigenlijk beetje wegdrukte. Kreeg wel een middelvinger, maar schrok me rot
Sommige mensen doen het er ook om hoor, lekker in dode hoek blijven rijden bij bestelbusjes enzo.
Je zou 't haast denken af en toe.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Sommige mensen doen het er ook om hoor, lekker in dode hoek blijven rijden bij bestelbusjes enzo.
Niet als iemand bijv. op een andere rijstrook ook van baan gaat verwisselen voor jou. Kijk als het rustig is maakt het allemaal nooit uit, helaas leven we in Nederland waar overal auto's van links en rechts komen. Vooruit kijken is nog altijd het belangrijkste, in principe als je 2 banen hebt en je wilt wisselen hoef je geen schouder te gebruiken als je goed kijkt. Bij invoegstroken doe ik het wel en bij meerdere rijbanen is het soms ook riskant als iemand er zomaar 2 wisselt want dan zie je het ook niet goedquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je afstand houdt zou er nog voldoende tijd moeten zijn om te kunnen anticiperen.
Daarom zeg ik toch dat je dat moment moet wachtenquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Toch kun jij in die paar tienden van seconde besluiten om naar links te gaan, net waar hij of zij rijdt.
Dat is nou dé kunst met motorrijden; wéten waar die dode hoeken zitten, en zorgen dat je daar niet rijdt. Ik rijd altijd tegen de strepen aan, omdat ik dan in zoveel mogelijk spiegels opduik. Nadeel daarvan is dat de automobilist achter je dan nogal geneigd is om te dicht achter je te gaan rijden omdat hij een flink gat heeft met de auto voor mij.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja overdrijven is ook een vak, in die paar tienden van een seconde kan er voor je ook wat gebeuren, net als jij over je schouder kijkt
Ik heb ook een keer een motor in m'n dode hoek gehad en niet gezien. Gelukkig ging ik langzaam van baan verwisselen waardoor ik hem eigenlijk beetje wegdrukte. Kreeg wel een middelvinger, maar schrok me rot
Die paupervelgen zijn velgen met status en een verleden, een geschiedenis, een verhaal..quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Welke paupervelgen heb je nu weer gekaufd? Moet je je centen niet in een V12 steken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |