"The Navigation Acts were repealed in 1849 under the influence of a laissez-faire philosophy."quote:
Truequote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:14 schreef Rummikub het volgende:
[..]
"The Navigation Acts were repealed in 1849 under the influence of a laissez-faire philosophy."
Tsja, naaien, hij moest balanceren tussen twee belangen he.
Vraag ik mij ook af. Kan zover niks vinden... Ik bewaar 2012 nog maar even.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Renn het volgende:
Ik heb natuurkunde 2010/2011 al gemaakt. En die 2009 zijn rot zeggen jullie. Iemand nog een ander adres met goeie oefeningen?
Ten eerste: fugging jaloers op je cijfer!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:21 schreef Unsub het volgende:
Hoppa, tussen de 7.5 en de 8 voor natuurkunde 1,2 2009 I.
Er stonden echter wel wat dingen in, waarvan ik niet zeker weet of we die moeten kennen: condensatoren en systemen..
Iemand een mening hierover?
Je hebt 2012 al? Ik wil hem graag inzien, dan oefen ik hem vast voor maandagquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:21 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af. Kan zover niks vinden... Ik bewaar 2012 nog maar even.
Heh. Typefout. Bedoelde 2011 natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:23 schreef Renn het volgende:
[..]
Je hebt 2012 al? Ik wil hem graag inzien, dan oefen ik hem vast voor maandag
Ten eerste:quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:22 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Ten eerste: fugging jaloers op je cijfer!
Ten tweede: ja, die stof is verouderd, je hoeft zelf geen systeem op te stellen en condensatoren zitten er ook niet in.
Mooi. Ik kan 2009 dus gewoon gebruiken als oefenstofquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:24 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ten eerste:
Ten tweede: ah, chill. Die condensatoren lukten allemaal wel, gewoon BINAS-werk, maar de opdracht met systeem was niet te doen
Ja, volgens mij wel.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:25 schreef Renn het volgende:
[..]
Mooi. Ik kan 2009 dus gewoon gebruiken als oefenstof?
En dat moet ik dus wel weten hè.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:15 schreef Spekvlek het volgende:
De vraag:
Je hebt een blok ijzer van 3kg en een temperatuur van 600°C en dat dompel je onder in een bak gevuld met water. Dat water heeft een massa van 500kg en een temperatuur van 20°C. Hoe bereken je nu de eindtemperatuur?
Antwoord:
Met de formule die beschikbaar is hiervoor heb je een probleem:
het heeft namelijk 4 variabelen: Q(ijzer), Q(water), deltaT(ijzer) en deltaT(water)
Q(ijzer) = c(ijzer)*m(ijzer)*deltaT(ijzer)
Q(water) = c(water)*m(water)*deltaT(water)
Q(ijzer) = energie die nodig is voor een temperatuurs verschil in ijzer
Q(water) = energie die nodig is voor een temperatuurs verschil in water
c(water) = soortelijke warmte van water
c(ijzer) = soortelijke warmte van ijzer
deltaT(water) = verandering in temperatuur van het water
deltaT(ijzer) = verandering in temperatuur van het ijzer.
Een van die drie variabelen kunnen we wegwerken door deltaT te defineren als:
DeltaT = Tbegin - Teind
deltaT(ijzer) = 600-Teind
deltaT(water) = 20-Teind
Aangezien Teind(water) = Teind(ijzer) valt er 1 variabele af
Doordat er geen energie verloren gaat kan je zeggen:
Q(ijzer) + Q(water) = 0
Alle energie die uit het ijzer gaat, gaat in het water zitten, (gesloten systeem)
Vervolgens kunnen we alles invullen:
c(ijzer)*m(ijzer)*deltaT(ijzer) + c(water)*m(water)*deltaT(water) = 0
444*3*(600-Teind) + 4186*500*(20-Teind) = 0
799200 - 1332*Teind + 41860000 - 2093000*Teind = 0
42659200 - 2094332*Teind = 0
2094332*Teind = 42659200
Teind = 20.37 graden Celcius
Ik had een 8 voor dat SEquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:39 schreef Rezania het volgende:
Nog even terugkomend op die warmteleer, check die berekeningen:
[..]
En dat moet ik dus wel weten hè.![]()
Toch bedankt hoor, door het steeds te lezen onthou ik het nog beterquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:41 schreef Kabaam het volgende:
Dat kwam natuurlijk door de Bill of Rights van 1689, waarbij de koning nog minder macht kreeg ten op zichte van het Engelse parlement.
Het Engelse parlement zou nooit akkoord gaan met intrekking van de Acte van Navigatie, aangezien dit een negatief effect kon hebben op de Engelse handel en economie. Daardoor kon Willem III de Acte van Navigatie niet intrekken om de Republiek te helpen.
Edit: Antwoord was eigenlijk allang gegeven :$
Psst. 10,3 op dit SE. (Leraar had een fout gemaakt in de toets, ik had 'm verbeterd en alsnog uitgewerkt).quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:39 schreef Rezania het volgende:
Nog even terugkomend op die warmteleer, check die berekeningen:
[..]
En dat moet ik dus wel weten hè.![]()
quote:
SE heb ik niet eens, staatsexamen en zo.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:44 schreef Renn het volgende:
[..]
Psst. 10,3 op dit SE. (Leraar had een fout gemaakt in de toets, ik had 'm verbeterd en alsnog uitgewerkt).
SE's zijn gewoon toetsen die je gedurende het jaar maakt, heb je dat niet?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
SE heb ik niet eens, staatsexamen en zo.Bij ons mogen ze op het mondeling alles, maar dan ook echt alles, vragen.
Nee man, mijn eindlijst hangt af van het CE en de mondeling examens.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:49 schreef Zamorak het volgende:
[..]
SE's zijn gewoon toetsen die je gedurende het jaar maakt, heb je dat niet?
Wat moet ik me voorstellen bij een mondeling examen?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee man, mijn eindlijst hangt af van het CE en de mondeling examens.
Twee leraren van andere scholen komen naar mijn school om mij gedurende 40 minuten aan een ondervraging over hun vak te onderwerpen. Je krijgt van te voren trouwen ook een casus, daar heb je 20 minuten voor.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:50 schreef Renn het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een mondeling examen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |