Met Paypal in zee gaan is leuk voor kleine transacties, echter dat "login met Facebook" is gewoon een verloren zaak en geeft de vrije wegvoor fraude.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:42 schreef speknek het volgende:
De reden is hooguit dat er niet echt een reden is waarom aandelen een reele waarde zouden moeten vertegenwoordigen. Het is een tech darling (bubble) die een wat zekerder toekomstbeeld heeft dan veel andere bedrijven (zoals onlangs Zynga en Groupon) maar wel de mogelijkheid heeft nog flink uit te breiden.
Of het ooit de 100 dollar per gebruiker waard gaat zijn hangt w.m.b. er vanaf of ze in de toekomst een deal kunnen sluiten met iets als PayPal. Er zijn best wel wat microtransacties die je afsluit met je vrienden. Rondjes geven, theatertickets voorschieten, etc. Als je een paypalaccount aan je facebook kunt verbinden, kun je dit gemakkelijk digitaliseren.
Hoi,quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:49 schreef CrownHill het volgende:
[..]
Wat een heerlijk leven, geen mobiel, geen FB, geen gezeik. Vaak op vakantie en zo je eigen leventje leiden.
Wat voor opleiding en wat heb je voor werk gedaan/doe je voor werk dat je het zo goed voor elkaar hebt? Ik ben jaloers.. :p
Hmm, ik vind Facebook juist beter dan Hyves. Veel serieuzer opgezet, veel logischere indeling met berichten, betere profielpagina's, makkelijkere systemen voor uploaden van media en veel betere (lees: minder hinderlijke) reclame.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:50 schreef edcetera het volgende:
[..]
Hoi,
Wel een mobiel geen Facebook ( ok, ik heb een account, maar dat check ik af en toe voor de lol). Ik reis veel en heb veel zakelijke contacten. Gewoon telefoon email twitter en een beetje LinkedIn.
Facebook is wat Hyves was maar dan slechter. Je kunt een zakelijk account openen en daar zijn veel bedrijven ingetuimd, maar ga je een begrafenisonderneming of bank "liken"
Dat is bij voorbaat al ideeën afschieten voor hetzelfde geld hebben ze binnenkort een inovatie die dit soort dingen heel eenvoudig gaat maken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 20:35 schreef edcetera het volgende:
[..]
Met Paypal in zee gaan is leuk voor kleine transacties, echter dat "login met Facebook" is gewoon een verloren zaak en geeft de vrije wegvoor fraude.
Het is gewoon een feit, dat je geen wachwoorden vrijgeeft op het internet. Dat "login by Facebook, Google etc" is gewoon een open deur voor misbruik. Net als mobiel internetbankieren.
Innovaitieve projecten zijn leuk, maar om discrete info uit te geven op internet: We zijn juist bezig om dat NIET te doen.
Gewoon een big FAIL dus..
I rest my case
Second Life was wel erger dan Facebook, denk ik. Er was namelijk geen enkele noodzaak of druk om het te gebruiken. Facebook is (zeker onder jongeren) zo algemeen, dat het al een veel stabiele basis heeft dan iets wat in essentie toch een spel is.quote:Op zondag 20 mei 2012 00:46 schreef zoost het volgende:
Mij lijkt Facebook te veel op Second Live. Een paar geleden was de abnamro heel trots dat ze daar een winkel opende. Serieus. Dat adverteren in media, heeft daar ergens een grens bereikt, is gebleken.
Sorry? weet je hoe veel er wel niet verdiend wordt aan advertenties in gratis apps?quote:Op zondag 20 mei 2012 07:18 schreef Drugshond het volgende:
ff face value,
FB is exit... mobiele telefoons zijn 1/3 PC and > ++
Advertentie inkomsten.. by phone... (no go)
quote:Op zondag 20 mei 2012 07:18 schreef Drugshond het volgende:
ff face value,
FB is exit... mobiele telefoons zijn 1/3 PC and > ++
Advertentie inkomsten.. by phone... (no go)
quote:Op zondag 20 mei 2012 07:22 schreef Drugshond het volgende:
Facebook == Harense Smid....
Telefonie markt / versus ict == (2012-7jr), and whisdom.
quote:Op zondag 20 mei 2012 07:23 schreef Drugshond het volgende:
Hell.. fok! is outdated and outgunned... (joesers plan a new course)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Zuckerberg :quote:
Dat zou nogal onvriendelijk zijn, ze waren al aan het daten voordat-ie aan Facebook begon.quote:At a party put on by his fraternity during his sophomore year, Zuckerberg met Priscilla Chan, a Chinese-American fellow student originally from the Boston suburbs,[91] and they began dating in 2003. In September 2010, Zuckerberg invited Chan, by then a medical student at the University of California, San Francisco,[92] to move into his rented Palo Alto house.[2][93] Zuckerberg studied Mandarin Chinese in preparation for the couple's visit to the People's Republic of China in December 2010.[94][95]
??? Are you seriousquote:Op zondag 20 mei 2012 19:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Zuckerberg :
[..]
Dat zou nogal onvriendelijk zijn, ze waren al aan het daten voordat-ie aan Facebook begon.
Ja, ik heb ook geen smartphone. Inderdaad vreemd om rond te kijken bij een nachtclub of kroeg tegenwoordig en iedereen aan de smartphone. Waarschijnlijk hun status updaten tot: "Ben in de kroeg, vet!" Vind ik asociaal.quote:Waarom is dat gek? 15 jaar geleden gold dat toch voor iedereen? Je weet wel, het tijdperk toen nog niet iedereen was gemongoliseerd. Toen je in de trein nog gewoon een praatje met iemand kon maken omdat niet iedereen alleen maar aandacht had voor z'n iPhone of iPad courtesy de zogenaamde "sociale" netwerken.
Jouw naam, woonplaats, e-mail adres etc. is allemaal geld waard.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:01 schreef Suncatcher het volgende:
$100 per gebruiker...?
Ik zelf klik niet op ads.
Ik ken niemand die op ads klikt.
Waar komt die $100 dollar per gebruiker vandaan..?
Zoals Yuri zegt is al jouw persoonlijke informatie al weet ik hoe vaak verkocht aan derden. Verder klik je wel op ads, alleen heb je dat niet doorquote:Op zondag 20 mei 2012 21:01 schreef Suncatcher het volgende:
$100 per gebruiker...?
Ik zelf klik niet op ads.
Ik ken niemand die op ads klikt.
Waar komt die $100 dollar per gebruiker vandaan..?
Dat zeggen meer mensen ja. Heb alleen nog nooit een bron mogen zien waarin dit bevestigd word. En ook nog niet gevonden waar ik die gegevens kan kopen.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals Yuri zegt is al jouw persoonlijke informatie al weet ik hoe vaak verkocht aan derden. Verder klik je wel op ads, alleen heb je dat niet door
Het eerst waar ik aan dacht was de vrouw van Rupert Murdoch, weeeeer zo'n Aziatische vrouw met een rijke manquote:Op zondag 20 mei 2012 18:11 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is gisteren getrouwd.
Zouden ze ook enveloppen met geld voor hem hebben ingezameld?
Dit meen je serieus?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat zeggen meer mensen ja. Heb alleen nog nooit een bron mogen zien waarin dit bevestigd word. En ook nog niet gevonden waar ik die gegevens kan kopen.
Uit de gebruikersvoorwaarden van Facebook. Dus ze gebruiken je gegevens om services te verzorgen voor adverteerders die advertenties op de site kopen. Dat impliceert al dat je gegevens bij de adverteerders terecht komen.quote:We gebruiken de gegevens die we over jou ontvangen voor de services en functies die we verzorgen voor jou en andere gebruikers zoals je vrienden, de adverteerders die advertenties op de site kopen en de ontwikkelaars die de games, toepassingen en websites ontwikkelen die je gebruikt.
Zo kunnen we bijvoorbeeld de informatie die we over jou ontvangen gebruiken:
om Facebook veilig te houden;
om je locatiefuncties en services te bieden zoals jou en je vrienden op de hoogte te stellen dat er een evenement in de buurt plaatsvindt;
om de effectiviteit van de advertenties die jij en anderen zien te meten of er meer inzicht in te krijgen;
Uh nee. Dat kan en impliceert waarschijnlijk dat adverteerders een doelgroep aan kunnen geven, waarna Facebook de ads bij de juiste mensen toont.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:03 schreef Tchock het volgende:
Uit de gebruikersvoorwaarden van Facebook. Dus ze gebruiken je gegevens om services te verzorgen voor adverteerders die advertenties op de site kopen. Dat impliceert al dat je gegevens bij de adverteerders terecht komen.
Zo kun je het ook lezen. Maar levert dat praktisch verschil op? Vast staat dat Facebook (vaak zonder medeweten van de gebruikers) informatie verzamelt over het gedrag van de gebruikers. Je hebt geen enkel inzicht wat er met die gegevens gebeurt. Facebook heeft volgens de eigen gebruiksvoorwaarden wel het recht om je gegevens te delen met anderen, dus is de kans klein dat ze het niet doen. Die bepaling is namelijk vrij recent gewijzigd in de voorwaarden. En het lijkt me erg sterk dat ze de informatie gratis verstrekkenquote:Op zondag 20 mei 2012 22:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Uh nee. Dat kan en impliceert waarschijnlijk dat adverteerders een doelgroep aan kunnen geven, waarna Facebook de ads bij de juiste mensen toont.
quote:Je blijft de eigenaar van al je gegevens, zelfs al geef je ons toestemming de gegevens die we van je hebben te gebruiken. Jouw vertrouwen is belangrijk voor ons en daarom delen we gegevens over jou niet met anderen tenzij we:
je toestemming daarvoor hebben;
je hiervan op de hoogte hebben gesteld door je bijvoorbeeld te informeren via dit beleid; of
je naam of andere informatie die jou persoonlijk zou kunnen identificeren eruit hebben verwijderd.
Een vat ruwe olie kan je trouwens kopen op Alibaba.comquote:Op zondag 20 mei 2012 22:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit meen je serieus?![]()
! Nou goed, omdat jij het bent:
[..]
Uit de gebruikersvoorwaarden van Facebook. Dus ze gebruiken je gegevens om services te verzorgen voor adverteerders die advertenties op de site kopen. Dat impliceert al dat je gegevens bij de adverteerders terecht komen.
En dat jij het persoonlijk niet kunt kopen, wat zegt dat nou? Weet jij waar je nu een vat ruwe aardolie aan kunt schaffen? Facebook verkoopt -en mag dat ook- je gegevens aan bedrijven die zakelijke contacten met Facebook hebben. Als je dat niet gelooft ben je ongelofelijk naïef.
Was maar een voorbeeld om het onzinstandpunt aan te tonenquote:Op zondag 20 mei 2012 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Een vat ruwe olie kan je trouwens kopen op Alibaba.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |