abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:35:11 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111735766
Btw, hij is oud maar hij blijft _O-

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:02:08 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_111736467
Wat ik niet snap is de waardering van ruim 100 dollar per user, die nauwelijks geld in het Facebook-laatje brengen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:02:45 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_111736483
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat kun je echt niet zeggen. Twitter en Facebook bestonden allebei al jaren voordat het werd opgepikt door de mainstream. Bovendien blijft Google investeren in + (ze hebben vorige week nog een mobiele app gelanceerd die echt heel erg goed is). Het is helemaal niet uit te sluiten dat de volgende generatie daar volop gebruik van gaat maken.
Net zoals met Orkut, Wave en Buzz toch? Mijn vrouw zit nog op Google+, maar het is echt doder dan doodst. Dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst, dat klopt. Het is op zich wachten tot Facebook een fuckup maakt, want dan werkt het als goede backup en zouden veel mensen over kunnen gaan springen. Aan de andere kant heb ik als android en heavy internet gebruiker helemaal geen zin om het laatste beetje van mezelf aan google te geven zodat ze alles kunnen integreren.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:34 schreef Tijn het volgende:
Inderdaad. Een discussieplatform werkt sowieso beter met anonieme users, want tegen een bekende ga je natuurlijk niet zo tekeer als je tegen een onbekende kunt doen. Bovendien is een sociaal netwerk als Facebook helemaal geen communitysite. Praktisch iedereen waar je contact mee hebt op Facebook kende je daarvoor al. Het aantal nieuwe mensen waar je contact mee legt puur door Facebook is heel erg laag, terwijl dat op een anoniem discussieplatform als Fok! juist bijna 100% is.
Klopt, ik heb nog vaak enige huiver om de 'post hier met je facebook' optie te gebruiken op de verscheidene websites, omdat ik liever anoniem ben. Ik snap alleen je tweede argument niet zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:04:25 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_111736529
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:30 schreef SeLang het volgende:
Het is trouwens een kwestie van tijd voordat er een tegenhanger is van Facebook, maar dan voor "coole" mensen en zonder ouders en oma's, zodat alleen het oude brandhout overblijft op Facebook.
Dat zou kunnen, maar om eerlijk te zijn, waar ik me aan Hyves mateloos begon te ergeren aan de mensen die erop zaten, heb ik dat bij Facebook helemaal niet. Dat komt wel doordat ze net op tijd de circles van Google plus hadden afgekeken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:11:45 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_111736780
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:02 schreef speknek het volgende:

Klopt, ik heb nog vaak enige huiver om de 'post hier met je facebook' optie te gebruiken op de verscheidene websites, omdat ik liever anoniem ben. Ik snap alleen je tweede argument niet zo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2012 @ 12:13:37 #56
230491 Zith
pls tip
pi_111736850
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:11 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
nix mis mé
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:26:08 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111737210
Ik zit trouwens sowieso niet op Facebook of iets anders, maar ik voorzie grote problemen als ik dat wel had en ik begrijp niet waarom andere mensen er vrijwillig voor kiezen om zich die problemen op de hals te halen. Ga je bijvoorbeeld je oma als vriend toevoegen als ze daarom vraagt? Of dat sletje dat je in de vakantie hebt uitgewoond? Als je ze weigert als vriend toe te voegen dan zet dat waarschijnlijk kwaad bloed en maakt dat irl dingen kapot. Maar als je ze toevoegt kun je ook weer pijnlijke vragen krijgen over "wie is dat sletje" en dergelijke... Kortom, er zijn gewoon redenen om niet je hele leven voor de hele wereld zichtbaar te maken, maar sites als Facebook plaatsen je dus voor zo'n dilemma. Alleen daarom al heb ik geen Facebook.

Overigens heb ik ook geen mobiele telefoon om vergelijkbare redenen. Ik wil gewoon niet de dag door mensen gebeld kunnen worden. Als je niet opneemt of je telefoon uit zet dan worden mensen boos omdat ze niet belangrijk worden gevonden en als je wel opneemt dan verpest het de activiteiten waar je op dat moment mee bezig bent en de rustige momenten die je voor jezelf wilt hebben. De makkelijkste oplossing is dan om gewoon geen telefoon te hebben. Dat vindt men weliswaar raar maar het wordt wel geaccepteerd omdat je niemand het gevoel geeft "niet belangrijk" te zijn.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:28:15 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111737268
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Net zoals met Orkut, Wave en Buzz toch? Mijn vrouw zit nog op Google+, maar het is echt doder dan doodst. Dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst, dat klopt. Het is op zich wachten tot Facebook een fuckup maakt, want dan werkt het als goede backup en zouden veel mensen over kunnen gaan springen. Aan de andere kant heb ik als android en heavy internet gebruiker helemaal geen zin om het laatste beetje van mezelf aan google te geven zodat ze alles kunnen integreren.
Ik denk niet dat je hoeft te wachten op de fuckup, maar dat een kwestie van tijd ervoor zorgt dat Facebook z'n aantrekkingskracht op jongeren verliest. De gemiddelde leeftijd is nu al 44 jaar op FB. Hoe graag willen kinderen die nu 10 zijn daar straks bij horen?

Waarom je verder je gegevens niet aan Google zou willen geven, maar wel aan Facebook is me een volstrekt raadsel.

quote:
Het gaat om continuïteit. Een anonieme communitysite als Fok! blijft een instroom aan nieuwe users houden waar je contact mee maakt, terwijl Facebook wel een beetje klaar is wanneer niet alleen je vrienden en je collega's erop zitten, maar ook je ooms, tantes, buren etc.
pi_111737342
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Inderdaad. Een discussieplatform werkt sowieso beter met anonieme users, want tegen een bekende ga je natuurlijk niet zo tekeer als je tegen een onbekende kunt doen.
Je komt zeker nooit op 9Gag? :D
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:31:49 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111737366
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:26 schreef SeLang het volgende:

Overigens heb ik ook geen mobiele telefoon om vergelijkbare redenen.
Haha, dat is wel extreem, hoor. Heb je wel Skype of iets dergelijks of wil je gewoon eigenlijk niet met mensen praten?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:35:08 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111737432
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Haha, dat is wel extreem, hoor. Heb je wel Skype of iets dergelijks of wil je gewoon eigenlijk niet met mensen praten?
Ik heb toch een vaste lijn? Als ik thuis ben kunnen ze me bellen. Als ik buiten van de natuur loop te genieten of lekker aan het fietsen ben niet. Daarnaast kunnen ze een mailtje sturen en die wordt elke dag wel een keer gecheckt.

Dit alles tenzij ik op vakantie ben want dan ben ik gewoon een paar maanden onbereikbaar en onvindbaar. Dat heet vrijheid.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:37:47 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_111737486
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:28 schreef Tijn het volgende:
Ik denk niet dat je hoeft te wachten op de fuckup, maar dat een kwestie van tijd ervoor zorgt dat Facebook z'n aantrekkingskracht op jongeren verliest. De gemiddelde leeftijd is nu al 44 jaar op FB. Hoe graag willen kinderen die nu 10 zijn daar straks bij horen?
Schijnbaar willen ze dat nog steeds. Communitysites zoals tumblr lijken vooralsnog meer een toevoeging dan een vervanging. Facebook is inmiddels te nuttig geworden om cool/oncoolheid een factor van betekenis te laten zijn.
quote:
Waarom je verder je gegevens niet aan Google zou willen geven, maar wel aan Facebook is me een volstrekt raadsel.
Omdat Google al ten alle tijden weet waar ik ben, waar ik wil zijn, met wie ik bel, naar welke websites ik surf en hoe vaak, enzovoorts. Als je Google plus op je telefoon zet uploadt hij zelfs ongevraagd ALLE foto's die je maakt. Het enige dat ze nog niet hebben is een expliciet profiel van mij, waar ik m'n naam en voorkeuren op aangegeven heb. Als ze dat eraan kunnen koppelen weet Google meer dan welke geheime dienst in een dictatuur die ooit geleefd heeft.
quote:
[..]

Het gaat om continuïteit. Een anonieme communitysite als Fok! blijft een instroom aan nieuwe users houden waar je contact mee maakt, terwijl Facebook wel een beetje klaar is wanneer niet alleen je vrienden en je collega's erop zitten, maar ook je ooms, tantes, buren etc.
Ik denk niet dat je begrepen hebt wat ik bedoelde. Een voorbeeld van een communitysite die nu over aan het stappen is op Facebook comments integratie is The Escapist. Die hadden al een uitgebreid forum met misschien nog wel meer community mogelijkheden en perks dan fok. Het blijft ook bestaan, maar voor een frontpage zijn de traditionele comments achter een obscuur linkje geplaatst, en de hoofdsite heeft Facebook comments:
http://www.escapistmagazi(...)-Risen-2-Dark-Waters
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:37:57 #63
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111737493
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb toch een vaste lijn?
Ik was even vergeten dat dat ook nog bestaat :+

quote:
Als ik thuis ben kunnen ze me bellen. Als ik buiten van de natuur loop te genieten of lekker aan het fietsen ben niet. Daarnaast kunnen ze een mailtje sturen en die wordt elke dag wel een keer gecheckt.
Dat begrijp ik. Maar toch is het ook wel apart dat mensen moeten gokken waar je bent, in plaats van dat ze gewoon jou kunnen bereiken, toch? Dat heb ik zelf altijd raar gevonden aan vaste lijnen. Als ik m'n moeder wil spreken, wil ik niet gaan zitten puzzelen waar ze zou kunnen uithangen, maar gewoon m'n moeder bellen. Dat maakt een mobiele telefoon mogelijk.

quote:
Dit alles tenzij ik op vakantie ben want dan ben ik gewoon een paar maanden onbereikbaar en onvindbaar. Dat heet vrijheid.
Een paar maanden per jaar op vakantie :o Goed bezig B-)
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:40:35 #64
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_111737558
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:26 schreef SeLang het volgende:
Ik zit trouwens sowieso niet op Facebook of iets anders, maar ik voorzie grote problemen als ik dat wel had en ik begrijp niet waarom andere mensen er vrijwillig voor kiezen om zich die problemen op de hals te halen. Ga je bijvoorbeeld je oma als vriend toevoegen als ze daarom vraagt? Of dat sletje dat je in de vakantie hebt uitgewoond? Als je ze weigert als vriend toe te voegen dan zet dat waarschijnlijk kwaad bloed en maakt dat irl dingen kapot. Maar als je ze toevoegt kun je ook weer pijnlijke vragen krijgen over "wie is dat sletje" en dergelijke... Kortom, er zijn gewoon redenen om niet je hele leven voor de hele wereld zichtbaar te maken, maar sites als Facebook plaatsen je dus voor zo'n dilemma. Alleen daarom al heb ik geen Facebook.

Exact. En om nog even op dat eerdere oude voorbeeld wat je postte in te haken: je hoeft zelf nog niet eens zo dom te zijn om over je baas te klagen op FB. Maar stel dat je dat een keer doet op een verjaardag ofzo, hoe voorkom je dan dat de een of andere debiele vriend/kennis jou op FB gaat vragen off "je baas nog steeds zo'n hufter is", for all the world to see?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:41:50 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_111737580
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:30 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Je komt zeker nooit op 9Gag? :D
9Gag is ook een goed voorbeeld. Kijk van mij hoeven die publieke facebook comments niet zo, maar het is overduidelijk een innovatie van Facebook die het internet aan het veranderen is, en here to stay.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:42:48 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_111737597
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:40 schreef Jane het volgende:

[..]

Exact. En om nog even op dat eerdere oude voorbeeld wat je postte in te haken: je hoeft zelf nog niet eens zo dom te zijn om over je baas te klagen op FB. Maar stel dat je dat een keer doet op een verjaardag ofzo, hoe voorkom je dan dat de een of andere debiele vriend/kennis jou op FB gaat vragen off "je baas nog steeds zo'n hufter is", for all the world to see?
Door de standaard privacy van je wall op close friends te zetten, en je baas op een acquintance, of zo.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:44:23 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111737635
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 12:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik was even vergeten dat dat ook nog bestaat :+

Nodig voor ADSL *)

quote:
Dat begrijp ik. Maar toch is het ook wel apart dat mensen moeten gokken waar je bent, in plaats van dat ze gewoon jou kunnen bereiken, toch? Dat heb ik zelf altijd raar gevonden aan vaste lijnen. Als ik m'n moeder wil spreken, wil ik niet gaan zitten puzzelen waar ze zou kunnen uithangen, maar gewoon m'n moeder bellen. Dat maakt een mobiele telefoon mogelijk.

Waarom is dat gek? 15 jaar geleden gold dat toch voor iedereen? Je weet wel, het tijdperk toen nog niet iedereen was gemongoliseerd. Toen je in de trein nog gewoon een praatje met iemand kon maken omdat niet iedereen alleen maar aandacht had voor z'n iPhone of iPad courtesy de zogenaamde "sociale" netwerken.

quote:
Een paar maanden per jaar op vakantie :o Goed bezig B-)
Dat zeg ik, vrijheid! *)
en "paar maanden" is niet per jaar maar per keer, meerdere keren per jaar :P
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 mei 2012 @ 12:44:40 #68
12221 Tijn