- Waar ik werk kunnen ze uit mijn Gmail halen. Heb ik geen Gmail of staat het daar niet in dan achterhalen ze wel wat voor ik werk ik doe door middel van complexe algoritmes die ze toepassen op mijn zoekgeschiedenis. Denk bijvoorbeeld aan het zoeken van salarisspecificaties etc.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:24 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Google weet niet wat je interesses zijn (slechts deels door zoekgeschiedenis), waar je werkt, met wie je bevriend bent, op welke plekken je vaak komt, etc...
De servers kunnen ze altijd nog op ebay zetten.quote:
Mijn hobbies staan niet op facebook. Ik heb echt een minimum aan informatie op facebook staan. En ook wat ik op dit moment aan het doen ben staat al sinds het begin op hetzelfde. Ik vind facebook handig om contact te houden met wat mensen uit het buitenland die ik van vroeger ken en wat oud klas genoten. Voor de rest gebruik ik het weinig.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Facebook kent al je hobbies en je contacten. Vooral die onderlinge contacten is natuurlijk qua datamining een geweldig te ontginnen gebied.
Ze hebben veel meer info dan je denkt. Veel sites hebben zo'n like-knop, en daarmee kan precies bijgehouden worden welke sites je bezoekt. En op FOK! welke nieuwtjes je leest. Google heeft dezelfde informatie maar dan via Google Analytics.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mijn hobbies staan niet op facebook. Ik heb echt een minimum aan informatie op facebook staan. En ook wat ik op dit moment aan het doen ben staat al sinds het begin op hetzelfde.
Zoals ik al eerder poste, je kunt tegenwoordig likes en vrienden kopen. Ik moet me misschien daar maar eens inschrijven. Strooi ik ook met likes om er betaald voor te krijgen, lekker veelzeggend.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ze hebben veel meer info dan je denkt. Veel sites hebben zo'n like-knop, en daarmee kan precies bijgehouden worden welke sites je bezoekt. En op FOK! welke nieuwtjes je leest. Google heeft dezelfde informatie maar dan via Google Analytics.
Vorig jaar hadden ze een net income van ~1 miljard (1.7 miljard voor belasting) dus dan is 10 miljard wel goedkoop.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:51 schreef GlowMouse het volgende:
Die waardering blijft raar. Stel dat er gezegd was dat Facebook 10 miljard waard was. Zelfs dan nog zou ik het idee hebben dat de werkelijke waarde lager was. Het zou me dan ook niet verbazen als er nog 90% van de aandelenprijs afging in de komende maand.
10 maal de omzet is vrij normaal toch, geef ze een extra 10 miljard vanwege de potentie die wel aanwezig is. Dan kom je dus rond de 20 miljard uit. Toch een heel andere grootte dan de 100 miljard die ze bewerenquote:Op maandag 21 mei 2012 18:59 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze een net income van ~1 miljard (1.7 miljard voor belasting) dus dan is 10 miljard wel goedkoop.
Je moet ook het risico (en de groeipotentie) meenemen, we zullen over een maand zien wat de markt denktquote:Op maandag 21 mei 2012 18:59 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze een net income van ~1 miljard (1.7 miljard voor belasting) dus dan is 10 miljard wel goedkoop.
Dacht je dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 18:24 schreef Bananenman het volgende:
Google weet niet wat je interesses zijn (slechts deels door zoekgeschiedenis), waar je werkt, met wie je bevriend bent, op welke plekken je vaak komt, etc...
twitter:beursanalist twitterde op maandag 21-05-2012 om 18:31:57mmm, dat koersverloop van #Facebook doet me erg aan World-Online denken. Onderliggende business case eigenlijk ook. reageer retweet
Ik had ook verwacht dat hij verder zou zakken, maar misschien is Morgan Stanley wel bezig met een reddingsoperatie. Dat zijn banken toch meestal verplicht in de eerste dagen na introductie? Hebben ze vrijdag ook gedaan.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:44 schreef Tchock het volgende:
Op zich trekt de koers best bij. Ik had verwacht dat het verder zou zakken, maar de koers is alweer door de 10% verlies heen.
Waarom, die medewerkers hebben als ze slim zijn al gecashed bij de eerste introductie door een deel van hun pakket te verkopen.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik stel me zo voor dat er in HQ van die dikke plasmaschermen in de hall staan waar ook live de koersen zichtbaar zijn, en her en der op monitoren in cubacles....
En paniekerige employees die hun zuurverdiende centjes down the drain zien gaan, so to speak.
wat een hoop Engels.
of 6$quote:Op maandag 21 mei 2012 19:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Nee toch? Je krijgt aandelen als werknemer (denk ik) en die dingen houd je zo lang mogelijk vast, en gaat ze pas cashen als 'ie op $60 staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |