"What can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence"quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Niet echt.
Ik ken iemand die E&M had met wisB, wisD, Latijn.
Is zij dan ook bashbaar?
Ieder profiel heeft zo zijn moeilijkheden en charmes. Geen een profiel is moeilijker dan andere.
Ik heb biologie met een E&M groep, hun proefwerken worden aangepast zodat ze minder biochemie hoeven te weten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:40 schreef Fish. het volgende:
[..]
Echt niet, natuurkunde scheikunde en wiskunde B zie ik mijn E&M klasgenootjes bij lange na niet doen. Biologie dan weer wel, dat is stampen en simpeler toe te passen dan die andere drie
Alsof jij je in kan leven in ons verstandquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Leuk dat jij kan inschatten wat een ander kan.
Aardrijskundig model met 4 fasequote:
Mij heb je ook nergens zien zeggen dat N&T/N&G makkelijker is dan E&M.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef dramatic het volgende:
[..]
Alsof jij je in kan leven in ons verstand
Nee Frans kan ik inderdaad niet, maar tjah dat is nog steeds (meestal) 1 vak tegenover 3 (want Nederlands en Engels hebben ze allebei)quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, bij talen kun je leren wat je wilt, ligt het je niet dan lukt het je vaak ook niet.
Dan heb ik het over de post-woordjesstampfase he.
2010-ll, zowat alle meerkeuze fout. Ik kan sinds het begin van het examen niet meer duits tekstverklarenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef dramatic het volgende:
[..]
lol, iemand is slechter in duits dan iknaja welk jaar? dan maak ik um morgen
eerst wel?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:42 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
2010-ll, zowat alle meerkeuze fout. Ik kan sinds het begin van het examen niet meer duits tekstverklaren
Nou het wordt vaak genoeg gezegd in de klas, bij mij op school hebben ze er geen moeite mee dat er wordt gezegd dat N&G en N&T moeilijk worden ervaren dan E&M en C&Mquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Leuk dat jij kan inschatten wat een ander kan.
ja, meestal rond de 5quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, bij talen kun je leren wat je wilt, ligt het je niet dan lukt het je vaak ook niet.
Mja talen hou ik even buiten beschouwing, immers hebben wij ook gewoon Nederlands en Engels standaard, en o.a. ik dan ook Latijn..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Ik heb er wel moeite mee, want het is gewoon niet zo.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:42 schreef Fish. het volgende:
[..]
Nou het wordt vaak genoeg gezegd in de klas, bij mij op school hebben ze er geen moeite mee dat er wordt gezegd dat N&G en N&T moeilijk worden ervaren dan E&M en C&M
Ah, duidelijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:41 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Aardrijskundig model met 4 fase
1e fase ligt het geboorte- sterftecijfer beide heel hoog. Dit komt door slechte ontwikkeling en cultuurinvloeden (sommige culturen meer kinderen etc.) Dan gaat het land zich ontwikkelen neemt in de 2e fase het sterftecijfer af, dit komt door de mate van ontwikkeling (betere zorg etc.)
Naar mate het land zich nog verder ontwikkeld, komt het land in fase 3 terecht. Daarin daalt het geboortecijfer ook, door de voorgenoemde cultuurinvloeden (vrouwen minder kinderen, vrouw gaat ook werken) en omdat kinderen niet meer nodig zijn om ouders te ondersteunen.
Fase 4 is de laatste fase, waarin het geboortecijfer iets boven het sterftecijfer ligt, maar het sterftecijfer wel meer stijgt (vergrijzing).
Dus hoe ontwikkelder een land, hoe hogere fase.
Zo kort.
idd, ik heb hetzelfde. Meestal 10en voor woordjes SO, grammatica een 7-8 en literatuur een 9,6. Leesvaardigheid meestal tussen 4 of 5 ...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Klopt.
Ik kan heel goed dingen stampen, woordjes dan wel. Maar de talen liggen mij gewoon niet.En dan bedoel ik vooral leesvaardigheid etc.
Tjah dat kan...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb er wel moeite mee, want het is gewoon niet zo.
Haast iedereen met E&M of C&M erkennen zelf gewoon dat ze N&T of N&G niet hebben gekozen omdat ze het simpelweg te moeilijk vinden. Niet zozeer dat het ze niet interesseerden.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
zeg dan dat je van mening bent dat het niet zo isquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:44 schreef dramatic het volgende:
[..]
zeg dan dat je van mening bent dat het niet zo is
Ik moet zeggen dat ik EM heb gekozen aangezien scheikunde en natuurkunde me niet lagen idd, maar ook omdat mijn interesses daar totaal niet lagen. Ook vond ik EM een iets betere keuze voor rechten .quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:44 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Haast iedereen met E&M of C&M erkennen zelf gewoon dat ze N&T of N&G niet hebben gekozen omdat ze het simpelweg te moeilijk vinden. Niet zozeer dat het ze niet interesseerden.
edit: bij mij op school dan
Dat is wiskunde A, dat weet ik nog.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:45 schreef Rummikub het volgende:
Ja ik denk inderdaad ook wel dat je over het algemeen kan stellen dat N&T moeilijker is dan E&M.
Trouwens nog een moeilijk woord voor een heel makkelijk iets: relatieve cumulatieve frequentiepolygoon.
Nou... ik koos het omdat ik tandarts wilde worden en toen bleef ik zitten op natuurkunde en scheikundequote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:45 schreef WJE11 het volgende:
Weet je wat het is, wat boeit het welk profiel je hebt. Sommige weten vanaf hun 14e al wat ze laten willen gaan studeren, waarom een NG/NT-profiel kiezen als dat zogezegd moeilijker zou zijn.
Dat is jammerquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:46 schreef Fish. het volgende:
[..]
Nou... ik koos het omdat ik tandarts wilde worden en toen bleef ik zitten op natuurkunde en scheikunde
Hm dat is bij ons echt totaal omgedraaid. EM is meer de wat relaxtere mensen en wat populairder misschien. NG/NT is vooral de studiebollenkant.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:45 schreef Rezania het volgende:
Ik ervaar de E&M'ers bij mij op school echt als mensen die veel leren en de N'ers juist weer als mensen die weinig leren maar wel veel denken. Maar dat kan per school verschillen natuurlijk.
Ik koos ook natuurprofiel omdat ik arts wil worden, tweede en derde keuze zijn talenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:46 schreef Fish. het volgende:
[..]
Nou... ik koos het omdat ik tandarts wilde worden en toen bleef ik zitten op natuurkunde en scheikunde
meh je moet even de formules kennen en dat kan je in de les nog wel voor mekaar krijgen. Thuis niemand die eco/m&o/geschiedenis/ak proporties uit zn hoofd leert hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:47 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Hm dat is bij ons echt totaal omgedraaid. EM is meer de wat relaxtere mensen en wat populairder misschien. NG/NT is vooral de studiebollenkant.
Kan natuurlijk ook aan de leraren en hun lesmethodes leren. Wij hebben bijvoorbeeld een leraar die zo les geeft dat je nooit huiswerk hebt en je toch nog makkelijk een negen haalt, dan hoef je gewoon niks te doen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:47 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Hm dat is bij ons echt totaal omgedraaid. EM is meer de wat relaxtere mensen en wat populairder misschien. NG/NT is vooral de studiebollenkant.
Dat is juist cool.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:48 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik erger me wel aan bij de PWS. Mensen met CM of EM profielen hebben het minder lastig. Een klein onderzoekje of een interview met een persoon en dan alles verwerken => profielwerkstuk. Daarentegen moeten mensen met een NT profiel een experiment uitvoeren dat echt veel tijd in beslag neemt. Hypotheses blabla
Ja klopt zeker, ik heb ook niet echt een goed beeld van de natuurkunde/scheikunde lessen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook aan de leraren en hun lesmethodes leren. Wij hebben bijvoorbeeld een leraar die zo les geeft dat je nooit huiswerk hebt en je toch nog makkelijk een negen haalt, dan hoef je gewoon niks te doen.
E&M'ers moeten bij ons gewoon gegevens verwerken, N'ers hele onderzoeken doen, maar daar heb ik geen problemen mee.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:48 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik erger me wel aan bij de PWS. Mensen met CM of EM profielen hebben het minder lastig. Een klein onderzoekje of een interview met een persoon en dan alles verwerken => profielwerkstuk. Daarentegen moeten mensen met een NT profiel een experiment uitvoeren dat echt veel tijd in beslag neemt. Hypotheses blabla
Maarja dat is mijn ervaring he. Er zijn ook wel zat profielwerkstukken van EM waarbij de mensen meer uren hebben gemaakt dan de gemiddelde PWS van een NT profielquote:
Over het algemeen veel huiswerk en het gemiddelde rond de zes, mijn leraar is echt een uitzondering.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:49 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Ja klopt zeker, ik heb ook niet echt een goed beeld van de natuurkunde/scheikunde lessen.
Oh god PWS, op een honderdste heb ik geen 7quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
E&M'ers moeten bij ons gewoon gegevens verwerken, N'ers hele onderzoeken doen, maar daar heb ik geen problemen mee.
is het raar dat ik 3 jaar met 3 schriften heb gedaan voor alle vakken in 1 schrift?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Over het algemeen veel huiswerk en het gemiddelde rond de zes, mijn leraar is echt een uitzondering.
Ligt eraan voor welk vak je het doet hè.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:48 schreef Nutkicker22 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |