Dus in een half jaar levert zo'n ding meer energie op.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:20 schreef MaGNeT het volgende:
Het is overigens handig om te weten dat er ongeveer 2,395TJ energie nodig is om een windmolen te produceren, installeren, onderhouden en recyclen.
Zo'n (600kW) windmolen produceert 4,068TJ per jaar, ofwel 81,36TJ in 20 jaar.
Dat is overigens informatie uit 1997 en de techniek heeft niet stil gestaan.
Klopt. En dat is ook uit te rekenen natuurlijk.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus in een half jaar levert zo'n ding meer energie op.
Rutte heeft dus gelijk dat "die malle windmolens" (voor een klein deel) op subsidie draaien.quote:Hoeveel subsidie wordt door de overheid betaald voor de elektriciteit van de windmolens?
Omdat de kostprijs van de elektriciteit van windmolens op dit moment hoger is dan de prijs die ervoor wordt betaald op de energiemarkt stelt de overheid subsidie beschikbaar om dit verschil te overbruggen. Zonder deze subsidie is het niet mogelijk te investeren in windmolens of in andere vormen van duurzame energie. De kostprijs voor elektriciteit van windmolens ligt een paar cent boven de prijs op de energiemarkt. Het verschil, voor een maximaal aantal kWh en een periode van maximaal 15 jaar, wordt aangevuld met subsidie op basis van de Stimuleringsregeling Duurzame Energie.
Het huidige kabinet heeft het subsidiestelsel zo ingericht dat er tegen de minste kosten, de meeste windparken worden ontwikkeld. Zo investeert de overheid niet meer dan strikt noodzakelijk is om investeerders geïnteresseerd te krijgen in de ontwikkeling van een windpark.
Overigens worden fossiele brandstoffen vreemd genoeg nog meer gesubsidieerd dan duurzame energie. Uit recent onderzoek van onderzoeksbureaus Ecofys en CE-Delft (Overheidsingrepen in de energiemarkt, juni 2011) blijkt dat de Nederlandse overheid 5,8 miljard euro heeft gespendeerd aan fossiele energie tegen 1,5 miljard aan hernieuwbare energie.
bron: http://www.windpark-ooste(...)it-van-de-windmolens
Jij niet zie ik: 'zou kunnen stimuleren'quote:Op zondag 20 mei 2012 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je hebt het artikeltje snel gelezen. Goh.
[..]
Whatever. Maar laat de industrie maar efficienter met hun stroom omgaan (en dat doen ze vrijwillig als ze hun belastingvoordeeltjes zien verminderen). Het levert de schatkist met gemak een paar miljard op terwijl het de industrie door de kostenbesparingen netto niets/weinig zal kosten.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij niet zie ik: 'zou kunnen stimuleren'
Prima hoor, maar draai de laatste restjes industrie die we nog hebben niet de nek om met ordinaire lasten verzwaringen onder het mom van. Want dan gaan ze het in het oosten wel lekker overnemen.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Whatever. Maar laat de industrie maar efficienter met hun stroom omgaan (en dat doen ze vrijwillig als ze hun belastingvoordeeltjes zien verminderen). Het levert de schatkist met gemak een paar miljard op terwijl het de industrie door de kostenbesparingen netto niets/weinig zal kosten.
Wat bedoel je met het oosten? Japan? Die hebben geloof ik ook wel een beetje hun bekomst van gratis kernenergie en zullen overstappen. En om nou zodra Putin het weer op z'n heupen krijgt een miljardje naar hem over te maken omdat anders de gaskraan dichtgaat lijkt me ook niet echt handig.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima hoor, maar draai de laatste restjes industrie die we nog hebben niet de nek om met ordinaire lasten verzwaringen onder het mom van. Want dan gaan ze het in het oosten wel lekker overnemen.
Nogmaals: als het echt rendabel is en dus geld oplevert staan ze in de rij om over te stappen.
Als je inefficientie wil blijven belonen zoals jij dat wilt zal dat noodzakelijk zijn.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Waar ze dan om te compenseren voor de geexporteerde stroom voor zichzelf opwekken dmv bruinkool centrales.
Heb jij een idee hoe ik kan voorkomen dat de elektriciteit voor mn prius uit een franse kerncentrale wordt ge-importeerd?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja dat is het hypocriete gedrag van de prius rijders hè. Tegen kernenergie in nl! Maar dan importeren we het uit Frankrijk...
Loopt dat lekker? Met een betonnen plaat voor je harsus? Ze doen dat omdat er simpelweg niet genoeg rendement uit de groene methodes te halen is. Wel lekker ff cashen bij die domme Hollanders natuurlijk.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je inefficientie wil blijven belonen zoals jij dat wilt zal dat noodzakelijk zijn.
Niet. Maar kap dan ook met jezelf voor de gek houden dat je zo goed bezig bent.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:32 schreef Simba het volgende:
[..]
Heb jij een idee hoe ik kan voorkomen dat de elektriciteit voor mn prius uit een franse kerncentrale wordt ge-importeerd?
Bron?quote:Op zondag 20 mei 2012 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Loopt dat lekker? Met een betonnen plaat voor je harsus? Ze doen dat omdat er simpelweg niet genoeg rendement uit de groene methodes te halen is. Wel lekker ff cashen bij die domme Hollanders natuurlijk.
quote:Op zondag 20 mei 2012 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet. Maar kap dan ook met jezelf voor de gek houden dat je zo goed bezig bent.
Dit topic ging volgens mij over zonne-energie, niet over persoonlijke vetes.quote:
Wat een slecht bericht... Alsof het afwachten zou zeggen dat het uit de gratie is.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_uit_de_gratie.html
Alles op 1 paard wedden is dan ook niet slim. In de toekomst gaan we combinaties zien van wind, zon, getijden en evt geothermische energie. Getijden is het meest betrouwbaar maar een combinatie van wind en zon zorgt ook al voor een hele nette dekking. Hoe vaak komt het voor dat het én niet waait én de zon niet schijnt. Dat is niet heel vaakquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:44 schreef frenkck het volgende:
Zonne-energie gaat alleen werken in gebieden als de Sahara, waar het weer voorspelbaar is en er elke dag volle bak zon is. Hier levert het in de winter gewoon niks op, dus moeten we alsnog alle centrales aanzetten.
Je zou kunnen gaan fietsen ipv in 1500kg staal rondrijden?quote:Op zondag 20 mei 2012 13:32 schreef Simba het volgende:
[..]
Heb jij een idee hoe ik kan voorkomen dat de elektriciteit voor mn prius uit een franse kerncentrale wordt ge-importeerd?
Je vergeet ook dat de bouw en sloop van een kerncentrale vaak ook gesubsidieerd worden omdat dat enorm duur is. Bovendien hebben diverse kerncentrales al laten zien wat er kan gebeuren als het fout gaat: Tjernobyl (waar het gevaar nog steeds niet is geweken omdat de sacofaag elk moment kan instorten en al het vastgehouden radioactieve stof de lucht in kan blazen, duizenden doden vaak indirect, 21 landen besmet met radioactief stof en een reactorkern die nog steeds zo heet is dat de grond eronder in glas veranderd) , three mile island, fukushima (1 grote doofpot, japan is nog altijd in groot gevaar) . Kernenergie moet je echt NIET willen.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:36 schreef Ulx het volgende:
l.
De door jou zo geliefde kerncentrales zijn ook alleen maar rendabel omdat ze zich niet hoeven te verzekeren voor eventuele ongelukken (nou ja, tot een paar honderd miljoen, da's een schijntje natuurlijk).
Zou de overheid de door zo geliefde kerncentrales verplichten om zich te verzekeren tot een realistisch schadebedrag -wat kost(te) de ramp in Japan, in Tsjernobyl en daar 75% van of zo- dan is kernenergie totaal niet rendabel. Nu ligt het risico gewoon bij de belastingbetaler. Ik vind het van jou heel typisch dat je dat een goed plan vindt. Het is zo in tegenspraak met 99,9% van je andere berichtjes.
Die panelen komen echt nog niet binnen 10 jaar op de markt. Als je wilt weten wat er op de markt komt dan kun je simpelweg kijken naar wat de ruimtevaart gebruikt. Die gebruiken namelijk altijd de allerbeste en duurste panelen die er technisch mogelijk zijn voor satelieten ed. En die hebben panelen die net 20 ~ 25% efficient zijn. Bij lange na geen 50 tot 90% en dat gaat de komende 10 jaar ook echt niet gebeuren. Misschien over 20 jaar wel maar dan zijn je huidige panelen misschien toch wel aan vervanging toe (al kan de levensduur rustig langer zijn, 30-40 jaar oude zonnecellen van vroeger werken ook nog steeds prima).quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hangt ervan af. Ik vind 5x meer efficient wel de moeite waard om op te wachten. Helemaal als je de prijzen ziet en dat je zo'n ding pas na 10 jaar (zeggen ze, maar geloof ik niet) eruit hebt. Dan pas maar je winst en na 10 jaar is het rendement van de nieuwere panelen echt wel hoger.
Ik hou mezelf niet voor de gek, ik weet heel goed dat we met zn allen (ook ik) nog niet zo goed bezig zijn. Maar ik WIL graag weten hoe ik daar WEL naar toe kan werken. Zonnepanelen en in mindere mate elektrische auto's, zijn toch mooie eerste stappen?quote:Op zondag 20 mei 2012 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[(oplossing voor ongewenste energie uit kerncentrale gevraagd)]
Niet. Maar kap dan ook met jezelf voor de gek houden dat je zo goed bezig bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |