abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117234622
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:20 schreef Synthercell het volgende:

[..]

En weg met de horizon- en landschapsvervuilende inefficiente windmolens, en zonnepanelen zijn goed bruikbaar in vooral roerende goederen, draagbare apparatuur, bootjes, op de camping. Wat doet de wereld straks met de miljarden uitgeputte zonnepanelen, recylen. Hoeveel bergen energie kost al dat recylen?
De twee echte grote energiebronnen in de natuur, getijden-energie en geothermische energie worden volkomen genegeerd.
Ik ken getijden-energie en geothermische energie niet eens. Toch maar goed om me te gaan verdiepen in welke soorten energie er bestaan. Je kunt alleen helaas zelf niet uitmaken wat voor energie je gebruikt. Dat doet de energiemaatschappij voor je. Heeft het dan wel zin om erover na te denken wat voor energie er bestaat?
pi_117244172
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:25 schreef marloesw het volgende:

[..]

Je kunt alleen helaas zelf niet uitmaken wat voor energie je gebruikt.
Ik gebruik mijn eigen opgewekte energie uit mijn zonnepanelen, laatst op een zomerse dag nog een heerlijke appeltaart gebakken op zonnestroom :9
pi_117260201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:16 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn eigen opgewekte energie uit mijn zonnepanelen, laatst op een zomerse dag nog een heerlijke appeltaart gebakken op zonnestroom :9
Een taart bakken op stroom?
Maar bij nader inzien: zonnestroom.
Lijkt me leuk om eens na te rekenen welke manier van een taart bakken nou het minst milieubelastend is. Zonnestroom, windstroom, houtvuur, afvalvuur, vergistingsgas.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_117261272
Zonnepanelen..? ja, leuk om te hebben, maar hier in dit kikkerlandje nauwelijks rendabel..
'S zomers leuk, maar wat doe je in de winter...hetzelfde geldt voor windmolens..
Leuk gebbetje, maar het onderhoud vreet teveel aan het rendement..
  woensdag 26 september 2012 @ 09:14:19 #265
37248 BertV
Klei indiaan
pi_117263528
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:38 schreef Digi2 het volgende:
Hoe lang nog voordat we in Nederland een zonnebranduren tax hebben.
Ik schat binnen 10 jaar want energie is een enorme melkkoe en zal dat blijven.
Dat gaat in de toekomst echt een probleem worden, die zonnepanelen en elektrische auto's.
Km-heffing lost het mislopen van accijns op, maar voor die vermaledijde zonne-energie moet nog een creatieve belasting gevonden worden. Energiebelasting bij aanschaf of bezit van die panelen oid. :N
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  woensdag 26 september 2012 @ 09:33:03 #266
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_117263985
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:20 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dat is kleinschalig dus. ;)
Nee, Duitsland verwekt in 2020 45% van haar energie behoefte met zonne-energie.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 26 september 2012 @ 10:43:40 #267
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_117265819
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:14 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat gaat in de toekomst echt een probleem worden, die zonnepanelen en elektrische auto's.
Km-heffing lost het mislopen van accijns op, maar voor die vermaledijde zonne-energie moet nog een creatieve belasting gevonden worden. Energiebelasting bij aanschaf of bezit van die panelen oid. :N
Zou wel erg zijn als de zon niet meer voor niks opkomt....

Belast gewoon via BTW en loonbelasting.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 26 september 2012 @ 13:11:00 #268
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117269942
En weer een mooie ontwikkeling:

Sharp start verkoop semi-transparante zonnepanelen

http://tweakers.net/nieuw(...)nelen.html#r_5820864
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 september 2012 @ 13:22:00 #269
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117270359
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En weer een mooie ontwikkeling:

Sharp start verkoop semi-transparante zonnepanelen

[ afbeelding ]

http://tweakers.net/nieuw(...)nelen.html#r_5820864
Als je wilt bestellen:

発電と採光を両立 新しいガラス建材としてご提案
シースルー太陽電池モジュールを発売

Jewetog.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 26 september 2012 @ 13:23:03 #270
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117270407
Ik vind 6,8% rendement wel echt schandalig slecht trouwens.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_117270655
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:23 schreef SpecialK het volgende:
Hangt er vanaf. Als de aanschafkosten gering hoger zijn dan reguliere glazen panelen is het nog altijd beter dan niks.

Betaal je 3x zoveel voor deze panelen tov regulier glas. Tja dan is het een opbrengst van niks natuurlijk.
Profiel opgeheven.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:36:21 #272
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_117270963
quote:
Waar krijg je meer dan 6,8 procent op je geld?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 26 september 2012 @ 13:37:39 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117271003
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Waar krijg je meer dan 6,8 procent op je geld?
Ik ga bij rendement uit van energie rendement. Niet economisch rendement. Dus 6,8% van de totale stralingsenergie wordt omgezet in electriciteit.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:38:42 #274
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117271046
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:28 schreef Bierie het volgende:

[..]

Hangt er vanaf. Als de aanschafkosten gering hoger zijn dan reguliere glazen panelen is het nog altijd beter dan niks.

Betaal je 3x zoveel voor deze panelen tov regulier glas. Tja dan is het een opbrengst van niks natuurlijk.
Ik gok alleen dat dit soort dingen (vooral in het begin) zo duur zijn. Vooral omdat ze zo op de esthetische waarde hameren ;)
  woensdag 26 september 2012 @ 13:48:33 #275
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117271407
quote:
Dat komt ook omdat ze transparant zijn natuurlijk. Er moet dus wel licht doorgelaten worden anders heeft het geen zin. Maar ongetwijfeld zal het omhoog gaan komende jaren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_117468891
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:33 schreef Killaht het volgende:

[..]

Nee, Duitsland verwekt in 2020 45% van haar energie behoefte met zonne-energie.
In Nederland wordt er bijna geen zonne-energie opgewekt. Hebben ze in Duitsland betere ervaring met zonne-energie ofzo?

Nog geen 1% van de stroom bij energieleveranciers komt van zonne-energie. In Nederland wekken we eigenlijk alleen op het eigen dak zonne-energie op.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:53:08 #277
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117492714
Wat zou het mooi zijn als Nederland als eerste land op de wereld 100% op zonne- en/of windenergie draait.
Helaas lijkt die kans nogal klein. Maar het moet mogelijk zijn. De Nederlandse overheid moet bestaande energiebedrijven echt gaan stimuleren/verplichten om veel meer in zonne-energie te investeren. Hoe zou de wereld eruit zien, als we totaal niet meer afhankelijk zijn van het Midden-Oosten?

[ Bericht 7% gewijzigd door MrBaas op 02-10-2012 00:58:26 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:50:30 #278
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_117495098
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:38 schreef marloesw het volgende:

[..]

In Nederland wordt er bijna geen zonne-energie opgewekt. Hebben ze in Duitsland betere ervaring met zonne-energie ofzo?

Nog geen 1% van de stroom bij energieleveranciers komt van zonne-energie. In Nederland wekken we eigenlijk alleen op het eigen dak zonne-energie op.
Duitsland heeft een omslagpunt gemaakt qua energievoorziening.

In 2011 is er door Duitsland besloten volledig te stoppen met kernenergie (o.a. door Fukishima) en zich te gaan richten op duurzame energiebronnen.

Er is in Duitsland gekozen voor zonne energie als alternatief en heeft gesteld om in 2020 meer dan 50% van hun energiebehoefte uit zonne-energie te halen.

Deze drastische omslag heb ik zelf afgelopen zomers gezien toen in door Duitsland reed. Mega velden met zonnepanelen en veel velden nog in opbouw. Nederland heeft echter een klein oppervlak en heeft niet de mogelijkheid om zoveel panelen te plaatsen in velden.

Nederland zou wel de keuze kunnen maken om bijvoorbeeld alle daken te voorzien van zonnepanelen om zo een vergelijkbaar oppervlak te kunnen creëren.

http://www.volkskrant.nl/(...)gie-hoe-dat-zo.dhtml

http://www.bnr.nl/program(...)record-zonne-energie
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_117500467
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:50 schreef Killaht het volgende:

[..]

Duitsland heeft een omslagpunt gemaakt qua energievoorziening.

In 2011 is er door Duitsland besloten volledig te stoppen met kernenergie (o.a. door Fukishima) en zich te gaan richten op duurzame energiebronnen.

Er is in Duitsland gekozen voor zonne energie als alternatief en heeft gesteld om in 2020 meer dan 50% van hun energiebehoefte uit zonne-energie te halen.

Deze drastische omslag heb ik zelf afgelopen zomers gezien toen in door Duitsland reed. Mega velden met zonnepanelen en veel velden nog in opbouw. Nederland heeft echter een klein oppervlak en heeft niet de mogelijkheid om zoveel panelen te plaatsen in velden.

Nederland zou wel de keuze kunnen maken om bijvoorbeeld alle daken te voorzien van zonnepanelen om zo een vergelijkbaar oppervlak te kunnen creëren.

http://www.volkskrant.nl/(...)gie-hoe-dat-zo.dhtml

http://www.bnr.nl/program(...)record-zonne-energie
Goede ontwikkeling. Ik ben bang dat volledig op duurzame energie steunen momenteel nog te duur is. Wellicht is het niet eens mogelijk omdat er niet voldoende wind, zon of waterstroming is. De energiebehoefte zal namelijk ook stijgen.

Wel lelijk al die zonnepanelen maar goed initiatief. Ik zie echter toch kernenergie nog als alternatief tijdens de overgang naar duurzame energie.
pi_117500643
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:26 schreef Arkai het volgende:

[..]

De totale omvang is wel veel maar voor het specifieke geval in het plaatje was dat geen noemenswaardig grote bijdrage. Overigens stoot Duitsland door die duurzame energie hype nu netto meer CO2 uit dan voorheen om alles te kunnen balanceren. Dat zijn de nadelen van het grootschalig toepassen van peridieke energiebronnen.
Graag zie ik hier een bronvermelding voor. Iets ongefundeerd roepen kunnen we allemaal wel, zo blijkt uit een heleboel posts in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')