Nou.....quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:03 schreef RobbieD het volgende:
[..]
Klopt. In een razende storm helpt geen enkel kompas.
Ieder zijn dingquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:04 schreef Kaas- het volgende:
Omdat het salaris daarna een stukje aantrekkelijker is dan een bijstandsuitkering en ik liever niet als een parasiet leef. Keuzes he.
Spijker op zijn kop - maar goud is nog steeds spotgoedkoopquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind goud niet bepaald goedkoop of zou het gewoon zo zijn dat de koopkracht van mijn fiat zo laag ligt
Wil jij als uitkeringstrekker even niet zo brutaal doen? Onthoud even dat onderwijs zwaar gesubsieerd is, en dat ik als arbeider niet alleen jou draag, maar ook die uitkeringstrekkers die HRA ontvangen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk dat ik ook maar stop met college volgen bij professoren economie, aangezien de meeste profiterende uitkeringstrekkers zonder opleiding tegenwoordig beweren er veel meer van te weten.
Mmmm ...kijk even goed, wordt daar misschien op het verkeerde paard gewed?quote:
Ik vond dit wel een interessante:quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:08 schreef NoBank het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop - maar goud is nog steeds spotgoedkoop
Daarbij even over het hoofd zien dat onderwijs de motor van welvaart is en het hogere onderwijs bovendien de mensen aflevert die straks 90% van alle belastingen betalen en de onderwijssubsidie daarmee juist een enorme investering in de welvaart van het gepeupel is. Is ook een klein detail hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:13 schreef NoBank het volgende:
[..]
Wil jij als uitkeringstrekker even niet zo brutaal doen? Onthoud even dat onderwijs zwaar gesubsieerd is, en dat ik als arbeider niet alleen jou draag, maar ook die uitkeringstrekkers die HRA ontvangen.
Een cursus economie lijkt me inderdaad niet overbodig
Ach.... als je weet dat 90% van alle welvaart daadwerkelijk geproduceerd wordt door mensen in sweatshops en fabriekshallen...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daarbij even over het hoofd zien dat onderwijs de motor van welvaart is en het hogere onderwijs bovendien de mensen aflevert die straks 90% van alle belastingen betalen en de onderwijssubsidie daarmee juist een enorme investering in de welvaart van het gepeupel is. Is ook een klein detail hoor.
Ik volg je gedachtegang wel maar geld is natuurlijk niet de enige motivatie in het leven, sterker nog... ik denk dat de meeste mensen die doorleren geld niet als belangrijkste motivatie hebben. Misschien dat de geldelijke beloning veel eerder een grotere impact heeft over de aard van de studie die word gevolgd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:26 schreef Kaas- het volgende:
Er is niets barbaars aan dat als je een baan hebt die een willekeurig ander persoon in een dag kan leren, dat niet zwaar betaald wordt. Voor hem/haar immers tien anderen, dus is een dergelijk salaris helemaal niet nodig om personeel aan te trekken. Zou bovendien ook de prikkel ontnemen om productiever te worden.
Is btw wel zwaar offtopic, dus een salarisdiscussie kan beter in een ander (of nieuw) topic.
Ik heb nergens beweerd dat het "slecht" zou zijn dat ik daar geld aan uitgeef, en ik zag het niet over het hoofd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daarbij even over het hoofd zien dat onderwijs de motor van welvaart is en het hogere onderwijs bovendien de mensen aflevert die straks 90% van alle belastingen betalen en de onderwijssubsidie daarmee juist een enorme investering in de welvaart van het gepeupel is. Is ook een klein detail hoor.
Een 'kenniseconomie', hier in de Hollandse polder? We hebben in ieder geval een hoop praktische kennis verloren laten gaan toen we onze industriële basis verloren lieten gaan ten gunste van een alsmaar groeiende tertiaire sector. Wat veel beleidsmakers niet hebben gerealiseerd is dat als je industriële basis wegvalt alle toeleveranciers ook wegvallen. Immers je kan kennis wel overdragen maar dat gaat niet op voor ervaring, ervaring is juist een van de factoren die sterk gecorreleerd is met het opdoen van nieuwe kennis en vaak de aanzet vormt tot het doen van innovaties.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:47 schreef NoBank het volgende:
Aan de andere kant wil ik dan ook meteen opmerken dat we als kenniseconomie ook tegen een bankroet aanhikken.
Ach ja, als iets op ZeroHedge, in conspiracy filmpjes op youtube of in de telegeraaf staat dan is het altijd 100% waarheid.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk dat ik ook maar stop met college volgen bij professoren economie, aangezien de meeste profiterende uitkeringstrekkers zonder opleiding tegenwoordig beweren er veel meer van te weten.
Mijn opa zei altijd, if you can't beat them, join them. Na ww2 vond mijn oma dat opa bijna altijd gelijk had.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef Kaas- het volgende:
Economie is gestoeld op theorieen en modellen. Het is geen harde wetenschap.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:28 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ach ja, als iets op ZeroHedge, in conspiracy filmpjes op youtube of in de telegeraaf staat dan is het altijd 100% waarheid.
Maar zodra een daadwerkelijke econoom iets vertelt of als het in de economie boeken staat is het propaganda.
eigenlijk was het een reactie op jouw opmerking die wat gekke dingen suggereerde. ik was te lui anders had ik teruggescrolled om je te quotenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:14 schreef Kaas- het volgende:
Het is niet alsof dat tegenspreekt wat monkyy (mijns inziens terecht) opmerkte.
Vraag die professoren maar eens hoe vaak ze op basis van hun kennis een juiste macro-economische voorspelling hebben kunnen doen. Dus niet: hoe vaak ze achteraf iets hebben kunnen verklaren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef Kaas- het volgende:
Vraag eens aan de gemiddelde boer wat ie verwacht voor komend jaar, krijg je al een realistischer antwoord.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:21 schreef RobbieD het volgende:
[..]
Vraag die professoren maar eens hoe vaak ze op basis van hun kennis een juiste macro-economische voorspelling hebben kunnen doen. Dus niet: hoe vaak ze achteraf iets hebben kunnen verklaren.
Laat ik de vraag dan even aanpassen: hoe vaak werden die benaderingen toetsbare bewaarheid?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:40 schreef Kaas- het volgende:
De gemiddelde boer voorspelt het weer met een of ander oud-Hollands gezegde.![]()
Een glazen bol heeft niemand, er worden slechts benaderingen gegeven omdat beleidsmakers in de publieke en private sector daar een beetje houvast aan hebben.
Ik had het niet over het weer; maar ik wil best meegaan in je off-topic voorbeeldquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:40 schreef Kaas- het volgende:
De gemiddelde boer voorspelt het weer met een of ander oud-Hollands gezegde.![]()
Flauwekul. Economie is geen exacte wetenschap.quote:Overigens kan een econoom geen economische groei voorspellen, slechts een statistisch betrouwbaarheidsinterval geven (vaak wel ca. 1.5% breed) waarbinnen de groei (of krimp) normaal gesproken zou moeten vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |