Neen, zie ontslagdossier. Wettelijk vastgesteld betekent; voor IEDEREEN.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik al zei hangt van het contract af
Wil het best nog een keer vragen:quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:26 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
http://www.ontslagdossier(...)komst/opzegtermijnen
Bam, lawyered.
Messi voetbalt niet in Nederland.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wil het best nog een keer vragen:
Dus wanneer, pak em beet, Messi zijn contract bij Barcelona opzegt kan hij na een maand of 2/3 nog voetballen gewoon weg?
quote:Opzegtermijn voor werknemer
De opzegtermijn voor de werknemer bedraagt 1 maand. Deze wettelijke opzegtermijn kan alleen schriftelijk worden gewijzigd. Dit kan in de individuele arbeidsovereenkomst (let hier dus op als je een nieuw contract tekent) maar ook in de collectieve arbeidsovereenkomst (CAO). Ondanks deze mogelijkheden om af te wijken van de wettelijke regeling mag de opzegtermijn voor de werknemer nooit langer zijn dan 6 maanden.
Het lijkt mij in ieder geval behoorlijk stug dat dit zomaar kan. Anders zou elke voetballer die wat hogerop kan gewoon zijn contract inleveren en na maximaal 6 maanden lekker bij een betere club tekenen natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:29 schreef Helpmefok het volgende:
Maar voor Nederlandse voetballers is dat theoretisch gesproken wel het geval. Daar kunnen (en zullen) waarschijnlijk wel miljoenenclausules aangekoppeld worden.
Nooit gehoord van 'arbitragezaak' (Suarez, Drenthe)? Wat denk je dat het eerste argument is wat men op tafel gooit, waarom de club toch overstag zal willen gaan?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het lijkt mij in ieder geval behoorlijk stug dat dit zomaar kan. Anders zou elke voetballer die wat hogerop kan gewoon zijn contract inleveren en na maximaal 6 maanden lekker bij een betere club tekenen natuurlijkZullen wel boetes aan zitten dus inderdaad.
Nee laat maar zitten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:31 schreef Helpmefok het volgende:
Ik wil ook wel de wetteksten uit het burgerlijk wetbeok erbij pakken voor jullie maar dan moet je even wachten tot 1 uur vanmiddag.
Het jochie ligt in ieder geval vast en kan deze zomer niet zomaar meer weglopen (als dat van die verlenging waar is)quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:31 schreef Helpmefok het volgende:
Ik wil ook wel de wetteksten uit het burgerlijk wetbeok erbij pakken voor jullie maar dan moet je even wachten tot 1 uur vanmiddag.
Da fuq? Er worden hier vragen gesteld die in netjes beantwoord, ben nog verdomme behulpzaam ook in het PSV topic om aan te bieden de wetteksten voor jullie te zoeken, en dan word ik afgekapt ofzo?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
HMF, jouw punt is nu echt wel gemaakt
Gast, ik doelde op:quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:34 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Da fuq? Er worden hier vragen gesteld die in netjes beantwoord, ben nog verdomme behulpzaam ook in het PSV topic om aan te bieden de wetteksten voor jullie te zoeken, en dan word ik afgekapt ofzo?.
Dat is niet nodig.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:31 schreef Helpmefok het volgende:
Is ook niet waar. Voor hem zal de maximale opzegtermijn gereduceerd worden naar 2 maanden door een rechter in een zaak; het belang van werknemer in Nederland is vele malen groter dan het belang van de werkgever. Werknemers zijn belachelijk beschermd in dit land.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het jochie ligt in ieder geval vast en kan deze zomer niet zomaar meer weglopen (als dat van die verlenging waar is)
Jíj vindt het niet nodig, als ook de_boswachter. Misschien denkt GotenSSJ daar wel anders over?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gast, ik doelde op:
[..]
Dat is niet nodig.
Voel je niet zo aangevallen man.
Ik neem wel aan dat hij weg gaat, maar niet zonder een compensatiequote:Op woensdag 23 mei 2012 10:35 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Is ook niet waar. Voor hem zal de maximale opzegtermijn gereduceerd worden naar 2 maanden door een rechter in een zaak; het belang van werknemer in Nederland is vele malen groter dan het belang van de werkgever. Werknemers zijn belachelijk beschermd in dit land.
Geloof het nou maar; die jongen is so-wie-so weg.
Ik ben er wel benieuwd naar, ik lees het vanmiddag wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:36 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Jíj vindt het niet nodig, als ook de_boswachter. Misschien denkt GotenSSJ daar wel anders over?
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem wel aan dat hij weg gaat, maar niet zonder een compensatie
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:29 schreef Helpmefok het volgende:
Maar voor Nederlandse voetballers is dat theoretisch gesproken wel het geval. Daar kunnen (en zullen) waarschijnlijk wel miljoenenclausules aangekoppeld worden.
Ik gok (maar ik ben geen rechter; ik weet wel het een en ander van recht) dat een potentiële boeteclausule door de rechter als illegitiem wordt beschouwd. Ik denk dat er een vergoeding betaald moet worden ter hoogte van een halfjaarsalaris o.i.d. Geloof het maar, die gast is voor een appel en een ei weg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem wel aan dat hij weg gaat, maar niet zonder een compensatie
Daarbij heeft hij waarschijnlijk zijn zinnen gezet op Portugal, gaat hij niks geen moeite meer voor PSV doen. Misschien zijn we nu sowieso wel beter af zonder hem.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:39 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik gok (maar ik ben geen rechter; ik weet wel het een en ander van recht) dat een potentiële boeteclausule door de rechter als illegitiem wordt beschouwd. Ik denk dat er een vergoeding betaald moet worden ter hoogte van een halfjaarsalaris o.i.d. Geloof het maar, die gast is voor een appel en een ei weg.
Zou het?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daarbij heeft hij waarschijnlijk zijn zinnen gezet op Portugal, gaat hij niks geen moeite meer voor PSV doen. Misschien zijn we nu sowieso wel beter af zonder hem.
Waarom ben jij zo gefixeerd op de penissen van spelers?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:41 schreef Helpmefok het volgende:
@Buitendam: jezus wat ben jij een ongelofelijk triest ventje. Als je hier ook niet gilt "STROOTMAN HEEFT EEN GEILE PIK VAN 20CM MAN" word je bij voorbaat in dit topic uitgekotst, zelfs als je een goed onderbouwd verhaal deponeert met bronverwijzingen en alles.
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |