abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126501752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:45 schreef nectarientje het volgende:
Wat een fijne kick!
Compleet plantaardig met eivervangers etc is niet mijn ding maar hier staan wel hele fijne gerechten!
Ik vind eht ook een beetje flauw. Als je nepei eet kun je beter echt ei nemen ;), bedenk dan recepten die ook zonder die nepzooi is. Veganistenkaas...brrrr.

Maargoed, er staan best lekkere dingen bij. En met noten, paddenstoelen en groenten kun je fenomenaal lekkere dingen maken.

Geroosterde paprikasoep met geroosterde knoflook en amandelen is superlekker. Ik heb ook nog een superlekker recept voor yoghurtsoep, maarja, dat is dan weer met dierlijk eiwit.
Whatever...
  maandag 20 mei 2013 @ 12:54:43 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_126761756
Toen ik zojuist mijn lunch in het Foodgawker-topic zette bedacht ik me dat deze gyoza helemaal plantaardig zijn, gevuld met tuinboontjes, groene asperge en tofu.

-> Het recept van Smitten Kitchen

Potstickers
3 to 3 1/4 cups chopped spring vegetables (such as asparagus, favas, peas, lima beans)
1 tablespoon neutral cooking oil, such as safflower, canola or peanut
3/4 cup thinly sliced scallions (from about 3/4 of a bundle, about 3 ounces)
1 tablespoon minced ginger
1 clove garlic, peeled minced (if using garlic chives, omit)
1 cup (about 6 ounces) firm tofu, chopped small (see Note up top for alternative)
1/2 cup garlic or regular chives
1 teaspoon toasted sesame oil
1/4 teaspoon kosher salt, or more to taste

To assemble
1 tablespoon cornstarch
1/2 cup water
50 round dumpling wrappers (most packages contain 50)

To cook
1 to 2 tablespoons neutral cooking oil
1/4 to 1/2 cup water

Bereiding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo zagen de mijne eruit:

Erg lekker! :9 Aanrader dus.
Let me see you stripped down to the bone
pi_126991300
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:54 schreef minilot het volgende:
En zo zagen de mijne eruit:

33z7dzb.jpg

Erg lekker! :9 Aanrader dus.
Ziet er goed uit :9
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:02:08 #104
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_127191656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Volgende keer stuur ik ze wel naar Afrika.
Ik kan in oktober wel wat voor je meenemen :P

quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoest gegaan?
Was lekker :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:46 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dutch Weed Burger heb ik afgelopen zaterdag nog op 0:-)
Ik geloof dat ze die dag iets anders hebben, maar ik hoop dat we wel kunnen regelen dat ze ook bij ons festival zijn :)

Maar noteer iig 1 juni alvast in agenda :) Zover ik weet komen er meer stands. En ik hoop ook meer producten om naar huis te nemen.
Nog net op tijd gelezen :D Maar da's een zaterdag, dan moeten we miniliefje afgooien bij z'n Chinese les in Brussel en die is pas om 15:00 klaar. ;(
Geen Dutch Weed burger dus dit jaar ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 20:13 schreef winka het volgende:
Goed topic ^O^
Ik kan wel weer wat recepten gebruiken omdat ik binnenkort weer veganistisch wil gaan eten. Ik heb sinds mijn jeugd al behoorlijke huidproblemen; ook in mijn gezicht.

Het enige wat echt helpt is veganistisch eten. Het is alleen een eetpatroon wat ik helaas niet makkelijk volhoud.
Maak een account op foodgawker.com. Ze hebben daar duizenden goede veganistische recepten en je kan ze makkelijk favoriet zetten en taggen. Het is echt niet zo moeilijk vol te houden als je genoeg goede recepten en producten hebt. ;)
pi_127202716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:02 schreef jerney het volgende:

[..]

Ik kan in oktober wel wat voor je meenemen :P

:D Ik wens je succes daar! :*
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:12:11 #106
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_127202823
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D Ik wens je succes daar! :*
Thanks O+
In augustus komen mijn foto's te hangen in een restaurantje in Gent, tegenover het station, om geld in te zamelen. :)
pi_127202992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:12 schreef jerney het volgende:

[..]

Thanks O+
In augustus komen mijn foto's te hangen in een restaurantje in Gent, tegenover het station, om geld in te zamelen. :)
Foto's ga je niet hier posten? :'(
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:17:54 #108
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_127203082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Foto's ga je niet hier posten? :'(
Ik heb er tot nu toe alleen nog 1 waardig genoeg geacht :@
Hoezo, kopen? :P

misschien beter verder in het andere topic voor we op onze kop krijgen
pi_127203115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:17 schreef jerney het volgende:

[..]

Ik heb er tot nu toe alleen nog 1 waardig genoeg geacht :@
Hoezo, kopen? :naughty
Da's naughty ja ! :D
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:19:52 #110
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_127203178
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Da's naughty ja ! :D
shit je was te snel :D smileycode van crapforum :@
pi_127203205
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:19 schreef jerney het volgende:

[..]

shit je was te snel :D smileycode van crapforum :@
Hoe meer fruit je eet hoe sneller je wordt :P
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:21:32 #112
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_127203249
quote:
12s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hoe meer fruit je eet hoe sneller je wordt :P
shit, vandaar. Alleen wat laffe plakjes komkommer op mijn brood gehad vandaag :@
pi_127203271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:21 schreef jerney het volgende:

[..]

shit, vandaar. Alleen wat laffe plakjes komkommer op mijn brood gehad vandaag :@
Foei Dame :( Ga jij eens goed eten dan! :(
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:26:53 #114
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_127203642
quote:
Dat ziet er goed uit! :o

Ik hou het vanavond bij eenvoudige Macaronischotel :@ ik ben een beetje lui :')
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:52:21 #116
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_127204763
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit! :o

Ik hou het vanavond bij eenvoudige Macaronischotel :@ ik ben een beetje lui :')
Ook goed :P¨

http://cookbookaficionado(...)eamy-pesto-goodness/
pi_127212210
quote:
oe lekker :D maar die van mij was ietsje eenvoudiger :@ , écht voor een lui dagje dus. :')

Vezelrijke Macaroni (gewoon van Honig want volkoren Macaroni vind ik niet zo lekker)
Uitjes fruiten in olijfolie, véél tomaat erbij in stukjes, dan de gekookte Macaroni erbij,
even husselen en geraspte kaas erover klaar! :D

ja ik weet het da's niet écht plantaardig, maar misschien is er ook plantaardige geraspte kaas,
dat weet eigenlijk niet, maar je kan het natuurlijk ook zónder kaas eten.

En dan gewoon een een salade erbij van veldsla en gemalen walnoten erdoor.

Toetje was verse aardbeien met slagroom :9

ook niet plantaardig :@ , maar daar hebben jullie ook weer je eigen variant voor, dus kán wel! :+

Ik heb het al op :o niet eens aan gedacht om een foto te maken, maar het was erg lekker :Y

Na de afwas een bakkie koffie, maar de afwas mag Meneer doen, eerder doe ik niks meer :z
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:37:18 #118
279894 winka
There is no place like home..
pi_127301046
quote:
[..]

Maak een account op foodgawker.com. Ze hebben daar duizenden goede veganistische recepten en je kan ze makkelijk favoriet zetten en taggen. Het is echt niet zo moeilijk vol te houden als je genoeg goede recepten en producten hebt. ;)
Bedankt voor de tip ^O^
Intussen heb ik vorig weekend gezocht op internet naar veganistische recepten en meteen alle benodigde boodschappen gehaald. En je hebt gelijk, een goede voorbereiding zorgt dat je het goed vol houdt. Nu aten we al praktisch vegetarisch dus de stap is niet zo heel groot. De reden dat ik er de eerste keer er mee stopte kwam omdat ik nogal 'helder' wordt van gezond eten. En daar kon ik niet tegen en begon ik weer ongezonder te eten zodat ik bepaalde dingen niet onder ogen hoefde te zien.

De resultaten na vijf dagen veganistisch eten zijn verbazingwekkend *O* . Mijn eczeem is al bijna weg, iets wat de aller sterkste hormoonzalf niet voor elkaar kreeg -O- Ook ziet de huid van mijn gezicht er al heel anders uit, mijn pukkels zijn al bijna weg en ik kijk een stuk helderder uit mijn ogen. Ik kan dus op dit moment echt niet tegen zuivel.

En het fijnste is nog wel dat het eten echt heerlijk smaakt. We hebben de afgelopen dagen de meest zalige dingen gegeten: hartige boekweitpannekoeken, hutspot, avocodopasta en morgen staat mexican chili op het menu :Y) Na het eten voel ik me niet meer vies en ik heb tot nu toe geen zoek- en graaisessies in de kasten meer :) Helemaal voldaan na het eten 8-)

Ik zal binnenkort ook foto's posten van mijn kookkunsten :s)
  maandag 3 juni 2013 @ 15:17:14 #119
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_127360994
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:37 schreef winka het volgende:

De resultaten na vijf dagen veganistisch eten zijn verbazingwekkend *O* . Mijn eczeem is al bijna weg, iets wat de aller sterkste hormoonzalf niet voor elkaar kreeg -O-
Dat is mijn na 11 jaar veganisme helaas nog niet gelukt. Maar je hebt natuurlijk veel soorten type eczeem met ook verschillende oorzaken.
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:00:05 #120
221912 minilot
Nancy boy
pi_127436277
Toen ik het gisteren op een zonnig balkon zat te verorberen bedacht ik me ineens: panzanella is van nature veganistisch! :)

Brood in stukken scheuren, tomaten (zaden incluis), rode ui, eventueel komkommer, een paar handen basilicum, zout, peper, olie, rode wijnazijn en knoflook erbij en lekker laten intrekken. O+

Collage van Foodgawker:

vrijdag 7 juni 2013 @ 10:36:58 #121
221912 minilot
Nancy boy
pi_127512082
Nog even een tip: chia- en pittenbroodjes naar recept van OhSheGlows

Zo zagen de mijne er vanmorgen uit:

Ze zijn maar klein, maar vullen ontzettend! Erg lekker, zo met tijm, oregano en knoflook in het 'deeg'. :9 Aanrader!
pi_127519595
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:36 schreef minilot het volgende:
Nog even een tip: chia- en pittenbroodjes naar recept van OhSheGlows

Zo zagen de mijne er vanmorgen uit:
[ afbeelding ]

Ze zijn maar klein, maar vullen ontzettend! Erg lekker, zo met tijm, oregano en knoflook in het 'deeg'. :9 Aanrader!
_O_ ziet er mooi uit! :D

Ik heb gisteren dit recept gemaakt http://www.veganchallenge.nl/bami-met-tofureepjes-wokgroenten-2/

i.p.v. tofureepjes heb ik plantaardige kip gebruikt en het was lékker !
Ik heb er niet aan gedacht om een foto te maken o|O dus het zag er niet
hélemaal zo uit als op de foto, dus die kip moet je er even bij denken i,p,v, de tofureepjes :P

zijn. Lees de ingrediëntenlijst er even op na.
Eigenschappen

Snelheid 15-30 minuten
Aantal Personen 4-Persoons
Kooktechniek Bakken, Koken, Roerbakken
Keuken Chinees, Indonesisch
Smaak Hartig, Kruidig, Pittig
Menugang Hoofdgerecht
Moeilijkheidsgraad Makkelijk
Allergie en Dieet Notenvrij
Type Roerbakschotel
Supermarktvriendelijk Ja

Ingredienten

• 300 gram mienestjes
• 2 eetlepels olie (of meer)
• 1 ui
• 2 teentjes knoflook
• 2 pakken tofureepjes (à 180 gram)
• 1 theelepel sambal oelek
• 1 theelepel komijn
• 1 theelepel koriander
• 1 zak wokgroenten (à 600 gram) uit de diepvries of koeling
• 2 eetlepels ketjap manis
• verse koriander, optioneel

Ik heb van alles de helft gebruikt, voor 2 personen dus...

Kook de mienestjes volgens de verpakking.
Snijd ondertussen de ui fijn.

Verhit de olie in een grote koekenpan. Fruit de ui 5 minuten, pers de knoflook erboven uit en bak nog 1 minuut mee. Voeg dan de tofureepjes toe en bak deze een minuut of 10, tot ze een beetje krokant worden.

Verhit in de wok nog een eetlepel olie. Voeg de wokgroenten, sambal, komijn en koriander toe en wok deze groenten een minuut of 10.

Voeg de bami, tofureepjes en ketjap bij de groente. Meng goed en roerbak nog paar minuten. Serveer eventueel met verse koriander.

en deze Tip stond dus onderaan het recept, dat wist ik niet!

Tip: Lekker met Indonesische gebakken uitjes of seroendeng.
Wist je trouwens dat de ‘indonesische satésaus’ van het merk Remia plantaardig is?
Hetzelfde geldt voor de satésaus van Euroshopper. Smullen!
pi_127759990
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:17 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat is mijn na 11 jaar veganisme helaas nog niet gelukt. Maar je hebt natuurlijk veel soorten type eczeem met ook verschillende oorzaken.
Kijken jullie wel eens naar Food hospital?
Vanavond weer om half tien.

In de vorige aflevering (afl. 2) kwam er ook een moeder met een zoontje aan bod.
Beide leden aan psoriasis en alle zalfjes en pillen van de dokter hielpen niet.
Ze werden op een dieet gezet van veel Vette Vis, noten en Advocado en kregen
een lijstje met voedsel dat ze vooral NIET moesten eten!

Ze moesten ook wel viscapsules slikken anders kwamen ze nooit aan de hoeveelheid vis die ze eigenlijk zouden moeten eten, dus wellicht kan je indien je geen vis wil eten, de vis helemaal vervangen door viscapsules, (maar dat is een gok van mij).

In het eten moesten ook bepaalde kruiderijen verwekt worden die een onstekkingsremmende werking hebben, Basilicum, Komijn, Kurkumma, Kruidnagel en Rozemarijn.

Het dieet zou ook helpen bij eczeem, misschien vinden jullie het de moeite waard
om terug te kijken. Het resultaat was verbluffend, dat kan ik wel verklappen. :Y

http://www.net5.nl/progra(...)ospital-aflevering-2

edit: tijdens het ''anders eten'' moesten ze wel doorgaan met hun medicatie zodat als er resultaat
was dat het zeker zou zijn dat het aan het eten zou liggen en niet aan een veranderde medicatie!
pi_127767446
hmmm blijkbaar vanavond geen aflevering 3

Hier kan je wel aflevering 1 en 2 bekijken als je wil.

http://www.net5.nl/progra(...)ring-2/food-hospital
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')