abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:04:35 #51
374892 bobbee
Bob's House
pi_111973904

[ Bericht 100% gewijzigd door bobbee op 24-05-2012 16:04:56 ]
"When the moon hits your eye like a big pizza pie - that's amore"
“My idea of feng shui is to have them arrange the pepperoni in a circle on my pizza”
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 19:36:36 #52
91830 MaximusTG
pi_111984612
Wow! Mijn favoriet zo te zien: tomaat kaas, champignon en... wat ? Salami?

Zo te zien was de rand ook lekker "chewy"?

hmmm...
pi_111985260
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:36 schreef MaximusTG het volgende:
Pizzaatje gebakken;

[ link | afbeelding ]
Hm, gorgonzola?
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 21:00:22 #55
91830 MaximusTG
pi_111986152
Nee, geraspte mozzarella :). En verder idd salami, tomatensaus, champignons en paprika. Deeg was met desem en had ik dinsdag laat al gemaakt. Maar het was al iets te ver gerezen, volgende keer dat ik met desem maak en zo lang in de koelkast zet doe ik ook niet meer dat kleine beetje gewone gist erbij. Rijst zonder ook prima :).
pi_112000831
Ziet er lekker uit. Je bent wel van de dikke randen valt mij op Maximus.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 23:47:47 #57
91830 MaximusTG
pi_112001146
Zo hoort dat ook. Bedoel je breed of hoog trouwens? Zo breed zijn ze namelijk niet hoor. Laat denk ik 2,5 cm vanaf de rand vrij van saus. Hoogte is niet zozeer dat daar veel deeg zit, dat is lucht in het deeg he, dat zwelt op.
pi_112007970
@bobbee wow, wat is je steen nog mooi schoon! Dat was ie bij mij alleen in de eerste week;-)

@MaximusTG de 'bruiningsgraad' op de foto's verschilt inderdaad nogal. Ik heb ze al wel in alle tinten gebakken. Met harde bloem wordt de rand minder snel bruin (maar de pizza's zijn er niet minder smakelijk om). En als ik foto's maak, ben ik nogal eens geneigd om de oven te openen voor een tijdens-plaatje. Ik ben in elk geval niet ontevreden met de resultaten. Wat onverlet laat dat een echte houtoven natuurlijk het mooiste resultaat in korte tijd geeft. Wat dat betreft zijn mijn verwachtingen van de elektrische oventjes ook iets minder hoog.

Op de BBQ heb ik nog niet proberen te bakken. Kan me voorstellen dat dat ook lekker is.
Liesje kookt het
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 10:17:54 #59
91830 MaximusTG
pi_112008636
Die steen wordt vanzelf schoon als je je oventje heet genoeg laat worden:

Bruinen van de korst heeft ook te maken het hoeveelheid simpele suikers in het deeg (toevoegen van suiker zorgt ook vaak voor bruinere korst, maar lang laten rijzen heeft zelfde effect)

BBQ is wel leuk, vorig jaar gedaan, maar had niet genoeg tijd/gereedschap om het te verbeteren.
Had dit gebouwd op basis van commercieel (USA) verkrijgbaar opzetstuk voor kogelbbqs:

pi_112017428
quote:
Zo hoort dat ook. Bedoel je breed of hoog trouwens?
De breedte... ik vergelijk het dan met pizzeria pizza's.
pi_112037804
Maar @bobbee en @maximus: Werken de hitteschilden een beetje? Wat doet die omgekeerde asbak in het deksel precies? Ik heb nog 2 oldskool bestrons staan, dus ik ben best geïnteresseerd.

Edit: Ik zie het al. De hittestraling van de spiralen meer naar de randen sturen. Mooi. Ga ik ook doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yvesss op 25-05-2012 23:20:27 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:54:44 #62
374892 bobbee
Bob's House
pi_112039334
Vanochtend een gist deegje gemaakt met 100% "00" meel en alleen vandaag kunnen rijzen in de koelkast. Ondanks dat het deeg dan niet goed bruint wel een goed resultaat met de aanpassing van het alu bakje in de deksel! Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik het wel lekkerder vind...de rand is weliswaar meer gebakken maar het midden minder, wel gesmolten. Ik heb het idee dat de smaken nu wat minder intens zijn dan bakken zonder het alu bakje.
De asbak zal minimaal effect hebben omdat die niet in het midden van de deksel zit en de lage hoogte van de asbak ook niet de warmte zal leiden naar de rand...maar goed als je de oldskool pizza bakker hebt van bestron (dld9016) kan hij er zo in!
Zo heb ik het gedaan:
Grote ovenschalen van alu bij de action halen, 2 stuks voor 1 euro. Het randje eraf knippen en de schaal plat tikken met een hamer. Dan om bijvoorbeeld een rol plakband tikken van ongeveer 16cm diagonaal en 4cm hoog. Gaatje in het midden maken en in je deksel schroeven.
Succes ermee en we horen het wel als je het erin hebt toch? :Y

P1000460

P1000451

P1000455

Volgende stap is morgen een 50% "00" + 50% basic bloem deegje maken met alleen zuurdesem en 4 dagen in de koelkast.

@ pizzaliesje:
Ja, op de hoogste stand van het oventje wordt je steen inderdaad weer mooi schoon. Dat wist ik ook niet omdat ik het al een x had geprobeerd maar dat lukte dus niet omdat het 1e oventje wat ik heb de 400c niet haalt en dan niet schoon brand. En die van jou haalt volgens mij ook die 400c! ^O^ :s)

[ Bericht 11% gewijzigd door bobbee op 26-05-2012 21:05:55 ]
“My idea of feng shui is to have them arrange the pepperoni in a circle on my pizza”
pi_112046523
Voor de gene met een Ferrari...

Vorige week geprobeerd een Cinnemon broodje te maken. Billetje deeg...suiker...beetje boter...weer dichtstoppen aan de bovenkant..iets lagere temperatuur en gaan..

Ging prima tottttdat er een klein gaatje in het deeg/broodje ontstond en er boter op de steen kwam...een klein beetje werd wat meer en voor ik het weet was het een plek van een cm of 8.

Door het vet is de steen simpelweg verpest. Wel nog proberen te schuren etc maar niets hielp want op de plek waar het vet zat verband het deeg. Ook de steen al omgedraaid maar ook dat hielp niet echt. En tot overmaat van ramp zag ik gister een barst ontstaan..

Inmiddels een nieuwe besteld bij importeur ....

moraal van het verhaal...na ja ik hoef het nog geen eens te zeggen haha
pi_112054978
Nu heb ik ook dat de korst niet echt bruin wordt (ik heb een G3 Ferrari Napoli). De kost aan de onderkant wordt goed/lekker krokant, maar aan de bovenkant dus niet bruin genoeg. Ik kan niet zo'n bakje in het midden maken, omdat bij deze oven het bovenste element de vorm van een hoefijzer heeft.

Volgens de beschrijving moet je hem op stand 2,5 zetten en als ie warm is, twee minuten de klep open, zodat het element weer aanslaat en dan de pizza in 5 minuten bakken. De oven kan tot stand 3 (iets verder zelfs). Hoe heet hebben jullie hem meestal staan? Iemand tips? Misschien de oven hoger zetten als de pizza erin gaat? Hoewel dat als je meerdere achter elkaar wil bakken, misschien niet zo handig is?
pi_112057915
Ik heb ook een ferrari oven. Ik verwarm op 2,5 voor, dan open zetten tot het bovenste spiraal weer gaat branden. Ik leg de pizza op de steen en doe over het gedeelte waar vulling ligt aluminium folie. Bij mij worden ze bruin (goed bruin) in ongeveer 5 minuten.
pi_112081207
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:10 schreef kloink het volgende:
Voor de gene met een Ferrari...

Vorige week geprobeerd een Cinnemon broodje te maken. Billetje deeg...suiker...beetje boter...weer dichtstoppen aan de bovenkant..iets lagere temperatuur en gaan..

Ging prima tottttdat er een klein gaatje in het deeg/broodje ontstond en er boter op de steen kwam...een klein beetje werd wat meer en voor ik het weet was het een plek van een cm of 8.

Door het vet is de steen simpelweg verpest. Wel nog proberen te schuren etc maar niets hielp want op de plek waar het vet zat verband het deeg. Ook de steen al omgedraaid maar ook dat hielp niet echt. En tot overmaat van ramp zag ik gister een barst ontstaan..

Inmiddels een nieuwe besteld bij importeur ....

moraal van het verhaal...na ja ik hoef het nog geen eens te zeggen haha
Wat kost die steen los dan?
Bij mij is de steen ook smerig geworden, maar ja. Hij doet het nog :)
pi_112081743
Overigens erg interessant, die modificaties. Ik heb het nieuwere model van de G3, dus met een inkeping in de spiraal.
De modificatie die ik dus zou moeten doen is een platte ronde plaat monteren over de inkeping heen.

Iemand ook ideeën om de thermostaat hoger te zetten?
Oh wacht eens, dat staat volgens mij bij de tweede link die je geeft. Zo zou het er dan uit moeten zien als ik de kap eraf haal? Vanmiddag ff proberen denk.

[ Bericht 22% gewijzigd door Basic_ op 27-05-2012 10:31:59 ]
  maandag 28 mei 2012 @ 20:19:53 #68
374892 bobbee
Bob's House
pi_112138814
@kloink
Zo,dat is zeker balen. ben ook wel benieuwd wat zo'n steen nieuw kost. in duitsland kun je geglazuurde stenen oid kopen. dan heb je dat niet.
www.tomishop.de/pizzaofen(...)illstein-p310-2.html
bij de bestron heb ik ook nog een anti aanbakpan erbij. daar maak ik weleens een focaccia in maar al die broodjes bakken eigenlijk veels te hard....

@sjanette
dat van de alu folie heb ik ook gezien. schijnt ook te werken alleen plakt er dan nog weleens wat topping aan de folie.

@basic
is het gelukt met de thermostaat? let op dat je hem niet teveel opvoert. niet meer dan en kwartslag. anders kan de thermostaat het begeven. ik heb berichten gelezen waardoor iemand zijn pizza bakker hierdoor is kapot gegaan.
pi_112142352
@bobbee
Ik leg de folie niet plat op de pizza, maar als een soort van omgekeerde schaal. Dan kan je de folie er zo van af halen.
pi_112160671
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:19 schreef bobbee het volgende:

@basic
is het gelukt met de thermostaat? let op dat je hem niet teveel opvoert. niet meer dan en kwartslag. anders kan de thermostaat het begeven. ik heb berichten gelezen waardoor iemand zijn pizza bakker hierdoor is kapot gegaan.
Nee, ik keek even snel en volgens mij zijn de plaatjes die hij heeft bijgevoegd voor een ander model.
Het is gewoon ontzettend belangrijk dat de bovenste spiraal blijft aanstaan, anders worden de randen ruk. Eergister weer gemerkt... :(
pi_112167915
Daarom heb ik de bovenverwarming losgekoppeld van de thermostaat. Hij brandt nu doorlopend. Dat scheelt ook weer in de aanlooptijd om hem gloeiend te krijgen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:33:59 #72
374892 bobbee
Bob's House
pi_112189724
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:44 schreef Basic_ het volgende:

[..]

Nee, ik keek even snel en volgens mij zijn de plaatjes die hij heeft bijgevoegd voor een ander model.
Het is gewoon ontzettend belangrijk dat de bovenste spiraal blijft aanstaan, anders worden de randen ruk. Eergister weer gemerkt... :(
Het is inderdaad een ander model maar zou wel hetzelfde qua thermostaat moetne zijn....Ik ga die van mij ook binnenkort aanpakken. Zal dan wel even wat foto's maken....
pi_112198359
quote:
zo heb ik het gedaan:
Grote ovenschalen van alu bij de action halen, 2 stuks voor 1 euro. Het randje eraf knippen en de schaal plat tikken met een hamer. Dan om bijvoorbeeld een rol plakband tikken van ongeveer 16cm diagonaal en 4cm hoog. Gaatje in het midden maken en in je deksel schroeven.
Succes ermee en we horen het wel als je het erin hebt toch? :Y

Absoluut. Als ik een dezer dagen tijd heb. Zal waarschijnlijk pas van het weekend zijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:15:47 #74
130803 Gripper
Get a grip
pi_112205401
Er staan 2 bakjes deeg in de koelkast voor vanavond, gisteravond gemaakt.
Straks de in 2 stukken gebrokken pizzasteen maar weer eens opstoken. (Ik heb m pas op de BBQ doormidden gebrand, zo'n simpele ronde van Cadac, gemaakt voor een skottelbraai)

Iemand nog tips voor een stevige steen die vuur-proof is?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 11:47:11 #75
91830 MaximusTG
pi_112218954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:41 schreef Milan7 het volgende:
Daarom heb ik de bovenverwarming losgekoppeld van de thermostaat. Hij brandt nu doorlopend. Dat scheelt ook weer in de aanlooptijd om hem gloeiend te krijgen.
Moet je die nog doorlussen of alleen loskoppelen? Heb geen plaatje van hoe het onder de kap eruit ziet... :)
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 15:51:30 #77
91830 MaximusTG
pi_112219573
Zo'n verwarmingselement heeft gewoon twee aansluitingen, aan elke kant komt een van de polen uit het stopcontact zeg maar, om het circuit dicht te maken. Een van de twee aansluiting loopt via een schakelaar die op basis van temperatuur het circuit open en dicht doet (de thermostaat). Als je dat stukje in het circuit overslaat dan is ie altijd aan als je de stekker erin doet.
pi_112224522
Met behulp van een aantal vlakstekkers en hittebestendige draad de bovenste gloeispiraal verbonden aan de 230 volt ingang van de thermostaat. Er is daarvoor overigens heel weinig ruimte in de Ferrari Napoli. Had het liever met een tuinelschakelaar gedaan want nu moet ik de stekker eruit trekken als ik te lang moet wachten om met bakken te beginnen. Intussen zit er wel een barst in de steen. Ik zit nu te dubben tussen de normale chamotte of de geglazuurde cordieriet steen.
pi_112243279
Bij mij zit er ook al een barst in. En ik heb nog niets gedaan. Als ik hem doorverbind wil ik inderdaad nog wel een schakelaar daarvoor maken.

Dus to do lijstje:

- plat cirkelplaatje over het naar binnen lopende plaatje
- aluminium taartbakken in bovenkant en onderkant
- loskoppelen van bovenste hitte element van de thermostaat en direct op de stroombron met een aan/uit schakelaar

Daar gaat een zondagmiddag of wel langer ;-)
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 23:38:20 #80
91830 MaximusTG
pi_112245786
Ik snap alleen niet wat het nut is van de taartbak in de bodem (op verhogen efficientie na dan). De steen wordt juist vaak al heet genoeg, en het zijn juist de eigenschappen van zo'n steen dat de warmte uniform verdeeld wordt.
Ipv die bak in de bovenkant ga ik kijken of ik ergens een stuk rond staal kan vinden. Daar een paar gaatjes in en dan zet ik die gewoon vast met wat ijzerdraad. Helemaal over het element heen, zodat je daar ook een uniform element hebt in feite. Maar zal nog wel even duren voor het zover is.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:12:34 #81
374892 bobbee
Bob's House
pi_112258168
Bedoel je dat je de metalen plaat over het hele element heen plaatst? Lijkt mij dat je dan geen stralingswarmte meer op de rand krijgt...en dus geen krokante korst in een zo kort mogelijke tijd. Maar goed, proberen kan nooit kwaad. Misschien pakt het juist heel goed uit.

Er wordt nu geëxperimenteerd met vezel vulling in de deksel. Zodoende verlies je minder warmte via de deksel. Ik denk dat dat belangrijker is, dat je zo minimaal warmte verlies hebt via de deksel. Maar dat blijft moeilijk omdat je de deksel moet openen als je de pizza erin doet. Dat mag max. 3 sec duren. F1 pitstop...

donderdag 31 mei 2012 @ 12:19:35 #82
374892 bobbee
Bob's House
pi_112258451
Hmmmm, bij nader inzien toch niet zo'n goexd idee....

http://www.gezondheidsraa(...)te-keramische-vezels

http://www.arboonline.nl/(...)evaarlijke%20stoffen

Dan maar geen donkere korst. ;)
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:24:52 #83
130803 Gripper
Get a grip
pi_112260933
Niks te merken van die gebroken steen, als je de 2 helften maar goed tegen elkaar aan legt dan zakt de pizza er ook niet tussendoor. :)

Deze laatste was een kleintje, met het laatste restje deeg. In een gewone oven van max 260 graden, viel me niks tegen! bauernschinken, rode ui, champ, mozz, tomaat. En aan het einde rucola en verse peper eroverheen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_112264728
Haha @ bobbee. Ik ben sowieso terughoudend om dat soort chemische stoffen te gebruiken.

En tsja MaixmusTG, het blijft inderdaad het belangrijkste om de bovenste spiraal continu aan te hebben en de warmte vanaf die spiraal goed op de pizza-rand over te brengen. Folie in de onderkant is niet perse nodig...

Tenzij een hitte expert hier zegt van wel :)

De oven zo aanpassen dat de steen kan draaien gaat me wel ver. Ik weet niet of ik dat ervoor over heb.
pi_112290579
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:19 schreef bobbee het volgende:
Hmmmm, bij nader inzien toch niet zo'n goexd idee....

http://www.gezondheidsraa(...)te-keramische-vezels

http://www.arboonline.nl/(...)evaarlijke%20stoffen

Dan maar geen donkere korst. ;)
Maar die vuurvaste vezels, zou daarvan een gevaarlijke concentratie in je bestron circuleren? En dat die dan neerslaan op je pizza? Het gaat allemaal om de dosis. Ik weet het ook niet, maar ik denk dat het meevalt. Zit ook nog die alu-meuk omheen. En het verlies aan warmte bij opendoen? De meeste warmte zit in de steen en de stralingswarmte is instant. Hoe lang zou het duren voordat het kleine volume lucht na sluiting van het deksel weer op temperatuur is? Bovendien heeft de bestron ventilatiegaten. Die ga je ook niet afsluiten. Zou je hem echt hermetisch kunnen afsluiten, dan krijg je denk ik aparte fenomenen. Zeer hoge luchtdruk, extreme temperaturen. Soort snelkookbestron of een fragmentatiebom. Interesting...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:03:47 #86
374892 bobbee
Bob's House
pi_112292344
Ik denk inderdaad ook dat het wel meevalt met het risico als het in de ovendeksel is verwerkt. Er staat dat het alleen schadelijk is bij inademen en het wordt trouwens ook verwerkt in de nieuwe normale ovens....

Of het verlies aan warmte te verwaarlozen is bij het openen van de deksel?
Hou maar eens een infrarood thermometer op je steen en zie hoe snel je temperatuur daalt als de deksel open staat! Opwarmen duurt ongeveer 12 tot 15 minuten van een koude oven dus tel uit je winst als je de deksel zo kort mogelijk open houdt.
pi_112293670
Accoord. Maar meet je dan de temperatuur van de steen, of van de lucht vlak boven de steen? De convectie doet natuurlijk ook haar werk. De steen blijft echt wel even heet, hoor. Althans, dat is mijn idee. Zelfs al zou je hem onder water dompelen. Een vaste massa geleidt niet zo best aan de lucht. Maar misschien heb je wel gelijk, ik heb niet zo'n thermometer.

Misschien gaat de afkoeling door het relatief grote temperatuurverschil met de lucht wel heel hard. Net zoals je met de haardtang een gloeiend kooltje uit het vuur haalt. Het gloeien stopt dan ook welhaast onmiddelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2012 @ 00:53:56 #88
91830 MaximusTG
pi_112294035
Precies, die steen is echt het probleem niet. Die wordt niet voor niets vaak eerst afgekoeld met een natte lap in een houtoven. Want daar moet je naar kijken.
Een houtoven bestaat uit een bodem van vuurvaste stenen, met daarboven een koepel van vuurvaste stenen. Maar daar houdt het natuurlijk niet op. Er zit een hele massa achter. Hoe die precies is opgebouwd is nu niet interessant, maar wat wel interessant is, is dat een houtoven uren op temperatuur blijft, zelfs uren nadat het vuur uit is. Zo veel warmtecapaciteit heeft zo'n oven. Bij broodbakken wordt al het vuur uit de oven gehaald, maar bij pizza bakken blijft er brandend hout in de oven. Directe stralingswarmte en convectie.
Bij de vele pizzaoventjes, zit er onder- en bovenin een element. De steen wordt heet genoeg. Maar de bovenkant, mist gewoon stralingswarmte/warmtecapaciteit of de straling komt niet op de goede plek. Van die keramische vezels zou idd helpen om de warmtecapaciteit te verhogen. Het blijft behelpen natuurlijk. Ik suggereer een metalen plaat, over de volledige diameter, strak tegen het element. Je moet dan wel langer voorverwamen. maar in theorie zou die dan net zo warm als het element moeten worden. Dus krijg je veel uniformere stralingswarmte.
pi_112294115
Held. Jij kan het altijd zo mooi omschrijven.

In the meantime zal ik eerst wat met alufolie experimenteren. En niet middels een hoedje. Het is vooral stralingswarmte waarop deze oventjes draaien, met name als het gaat om de bruiningvan de rand. Veredelde broodroosters. Maar voor straling wil alufolie wel eens helpen. Post dit weekend het resultaat nog wel.

[ Bericht 78% gewijzigd door Yvesss op 01-06-2012 01:13:54 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2012 @ 01:33:29 #90
91830 MaximusTG
pi_112294772
Haha, bedankt ;). Weet je, het zijn leuke dingen hoor, die oventjes, maar om in zo'n kleine ruimte een hoge uniforme temperatuur te halen is gewoon heel moeilijk. Dat mn pizza niet in 90 seconden klaar is kan ik wel mee leven, als ik maar wel een uniform gebruinde korst heb en niet spierwit aan de ene kant en zwart op sommige plekken heb.
Belangrijk blijft ook gewoon bij pizza om goed deeg te hebben, daar voorzichtig mee om te gaan, en ze niet te vol te leggen.
En mooi rond natuurlijk, die kunst van het deeg bewerken blijf ik toch ook heel mooi vinden; zoals bij deze pizza een tijdje terug (BBQ chicken);

pi_112294876
Dat laatste. Dat is eigenlijk het eerste. Zondig ik gemakshalve ook vaak mee, hoor. Maar vaak wordt de bodem gecamoufleerd met toppings. Die bodem is inderdaad goed, ja.

En Heston Blumenthal bakte er letterlijk ook geen reet van op zijn weber met de föhn van zijn vrouw als aanjager. Uiteindelijk doet hij het met een loeihete omgekeerde koekepan als steen onder de gril. Oftewel het concept Ferrari/Bestron.

En dan nog iets: Ik zie dat je deeg vrij levendig is. Ik maak vaak porties voor in de vriezer, dat kan er weken liggen. Maar zo levendig als die eerste foto is het dan zeker niet. Het deeg bederft niet, maar de gistactiviteit degradeert wel in zekere mate.

[ Bericht 33% gewijzigd door Yvesss op 01-06-2012 01:52:00 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2012 @ 01:51:06 #92
91830 MaximusTG
pi_112294984
Alsjeblieft, begin niet over Heston Blumenthal. Die kan echt geen pizza bakken :P. Ook niet op zn omgekeerde koekenpan.
pi_112295011
Wat dan weer wél waar is, is dat op webers goede resultaten zijn te boeken. Een hele aparte tak van sport. Check youtube. Jou kennende heb je dat allang gedaan.

Eigenlijk ook weer niet. Op youtube kom ik alleen maar meuk tegen. Van die Amerikanen die een deegflap in de bbq gooien rijkelijk belegd met toppings. Dat is geen pizza, maar een broodje. Kan ook lekker zijn.

[ Bericht 40% gewijzigd door Yvesss op 01-06-2012 02:04:39 ]
pi_112314410
Mijn eerste zelfgemaakte pizza. Moet later nog de oven in maar ik ben bang dat ik er teveel opgekwakt heb. Laag tomatensaus, champignons, pepertjes, salami en gerookte ham, olijven en een paar plakje knoflook, mozarella en blauwe schimmel kaas en vers geknipte kruiden(rozemarijn en tijm) en wat potjes kruid.
Als dat maar goed gaat :|W
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_112314706
Zelfgemaakt? Je deeg ziet er nogal prefab uit eerlijk gezegd...
pi_112314823
ZOMG! Ja, 'beetje' teveel ja.

Saus had je met wrsch 1/5 van de hoeveelheid wel klaar kunnen zijn.. idem voor de mozarella, etc. :@

Maar eet smakelijk... :)

Ik had wat last van m'n knie net na 't hardlopen, dus even moeten koelen. Dat doe ik nu met een zakje pizzasaus :') dus morgen maar pizza eten :+
Ja doei.
pi_112314824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:38 schreef NutKees het volgende:
Zelfgemaakt? Je deeg ziet er nogal prefab uit eerlijk gezegd...
Ja dat wel, oh mag dat niet ;)
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_112314904
:@ :N!

Nou ja, niet mogen, niet mogen.. maar dit topic gaat eigenlijk nog meer over het maken van het perfecte deeg voor de perfecte bodem en korst dan om het beleg ervan ;) dus dan is 't wel het leukste als je ook zelf je deeg maakt enzo ;) :P
Ja doei.
pi_112314967
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
:@ :N!

Nou ja, niet mogen, niet mogen.. maar dit topic gaat eigenlijk nog meer over het maken van het perfecte deeg voor de perfecte bodem en korst dan om het beleg ervan ;) dus dan is 't wel het leukste als je ook zelf je deeg maakt enzo ;) :P
Volgende keer probeer ik dat ook wel. Lijkt me wel wat dat ronddraaien en het tegen het plafond plakken :Y) En ik haal er wat vanaf voordat ie de oven in gaat btw
pi_112315166
Pizzadeeg voor morgen is ook weer klaar :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')