Na alle examens te hebben gehad denk ik dat dit de normeringen zijn voor VWO:
Nederlands -> 1,1
De toets was dit jaar veel moeilijker als je het vergelijkt met de jaren ervoor, de samenvattingsopdracht was erg lastig en het tekstverklaren was niet altijd even makkelijk, zelf vind ik dat het een hogere normering heeft, maar we worden vast niet heel erg tegemoet gekomen bij Nederlands.
Engels -> 0,6
Hoewel de inhoud van de teksten makkelijker was als vorige jaren, waren de antwoorden bij de vragen daarentegen best gemeenschappelijk en was het moeilijker om een antwoord te kiezen.
Duits -> 1,0
Veel te lang, maar dan ook echt veel te lang. Moeilijkere teksten en lastige antwoorden. Ik ben het er zelf niet mee eens dat de normering 1,0 wordt, maar ik probeer wel realistisch te denken qua normering
Biologie -> 1,1
Het examen was niet zo heel moeilijk, maar er zaten wel wat lastige dingen tussen.
Scheikunde -> 1,3
Het examen was moeilijker als je het vergelijkt met vorig jaar, althans dat vond ik. Dit jaar was het veel meer chemisch rekenen en dat vind ik in ieder geval vrij lastig.
Wiskunde A-> 0,3
Super simpel examen met veel uitleg vragen en een persoon die geen wiskunde A kennis heeft, zou de helft ook kunnen maken
Aardrijkskunde -> 0,4
Makkelijk examen als je het vergelijkt met voorgaande jaren, alleen de vraag met de zandmotor was erg lastig.