Waarschijnlijk omdat er geen hond woont, maar die hond (die er niet woont) toch af en toe wel ergens heen wil.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hej!
Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen?
In Veurne vertrok er toch elk uur een trein naar Brussel, en dat op een feestdag. Viel me eerlijk gezegd nog niet tegen, ik zag de bui al hangen dat we daar twee uur zouden moeten wachten of zoquote:
Ah. Geloof het graag dat het daar ook zo is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in Noorwegen is dat zo
Over België verbaas ik me niet zo snel meer
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:49 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
Als ik de gedetailleerde tekeningen op www.sporenplan.nl goed interpreteer zijn sporen 1 t/m 5 voorzien van een omschakelbare bovenleiding. Dat zou dus geen probleem hoeven te zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
Goed punt. Dan is een DM'90 wel een stuk moderner (en dus voor reizigers aantrekkelijker) dan een Plan Vquote:En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V
quote:07:11 + Zwijndrecht 2 Rotterdam Centraal Sprinter (NS)
08:03 + Den Haag Centraal 1
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Ja, had ook om 7:21 pas uit Dordrecht kunnen gaan. Morgen even in Emmerich kijkenquote:06:58 + Dordrecht 1b Rotterdam Centraal Intercity (NS)
07:38 + Den Haag Centraal 2
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Wat gaan ze met de assen doen dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef Bitlord het volgende:
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!
[ afbeelding ]
Hij bedoelt dat je Bitlord 'verrasing' fout hebt heeft geschreven.quote:
dat was ik nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je 'verrasing' fout hebt geschreven.
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:11 schreef zponz het volgende:
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat je 3 minuten moet wachten voordat je kan inchecken (na uitgecheckt te zijn). In het voorbeeld dat hij gaf, stel je staat op perron 2 -> spoorwijziging naar spoor 1 -> je moet 3min wachten voordat je weer kan inchecken.
Leuk filmpje iddquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.
Een van die digitale geintjes doet me altijd hieraan denken:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Bron: De Morgenquote:Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Bewerkt door: Astrid Snoeys − 15/05/12, 17u12 − Bron: belga.be
Van midden juli tot eind 2012 vermindert het aanbod van de hogesnelheidstrein Thalys. Op de trajecten richting Oostende en Namen rijden er in die periode geen Thalystreinen, tot het einde rijden er minder trein op de verbindingen Brussel-Parijs. Van september tot december vermindert het aanbod ook op het traject Parijs-Amsterdam. Aan de oorzaak liggen werkzaamheden.
Reizigers die tijdens de zomermaanden vertrekken vanuit een van de stations op de trajecten richting Oostende of Namen (Oostende, Brugge, Gent en Namen, Charleroi en Bergen) kunnen gebruik maken van een alternatief. Zij kunnen via het Belgische binnenlandse net van de NMBS naar Brussel-Zuid reizen met een ticket voor "Elk Belgisch Station" (EBS).
Van Parijs naar Brussel vermindert het aanbod tot het eind van het jaar van 25 treinen per dag naar 22. En op het traject Parijs-Brussel-Amsterdam rijden er vanaf september negen in plaats van tien treinen per dag.
Onderhoud
De onderhoudswerkzaamheden beginnen in juli en lopen tot eind april 2013. Ze moeten "de stiptheid, de dienstverlening en het comfort van de reizigers blijvend verbeteren", aldus Thalys in een persbericht. "Of er ook begin 2013 nog steeds minder Thalys-treinen rijden, is voorlopig nog niet duidelijk", aldus Thalys-woordvoerster Charlotte De Thaeye.
Franck Gervais, CEO van Thalys International, vraagt de reizigers om begrip. "We weten dat dit grote onderhoudsprogramma tot ongemakken kan leiden voor onze klanten. Door dit onderhoud in de zomer te laten doorgaan, trachten we de impact voor onze klanten zo klein mogelijk te houden."
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.
Edit.... ik moet ze een brief sturen.Die chatclient snapt er de ballen van, en als je eenmaal zover bent dat je ergens komt dan heb je te weinig ruimte om je vraag uit te leggen. Een gewoon klantenservice@ns.nl was zeker te duur? makkelijk te vinden.
Wanneer?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:28 schreef b2py het volgende:
Trein den haag - venlo rijdt ook rond met minimaal 10 bakken, zowel virm als icm
Maar betaal je dan niet tweemaal het opstaptarief?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |