SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Hondenriem cosy van Trovey:
MizzEnroe's Ukkepuk met poncho:
EsseEi's kleine uiltje:
Oeroekloeroe's kussens:
En last but not least,Angelof9's kussen:![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:32 schreef Lijnloos het volgende:
Oh ja, wou nog effe spammen... mijn draak heeft een onderbuik! (en inmiddels ook een eerste deel stekels los)..
Lijnloos gaat echt snel! Goed ook dat ze het onderbuikje er al meteen aan vast heeft gemaakt. Ik maakte helemaal op het einde alles pas vast. Drama aan het eind dus.quote:
Altijd THX! Zoek de engelse er wel tussen uit hahaquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:41 schreef trovey het volgende:
Iemand nog interesse in haak/breibladen?![]()
https://picasaweb.google.com/Nenugnoje.2
Wat een lief wolletje!quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:26 schreef travelly het volgende:
die sloffen
gisteren een hoesje gemaakt voor m'n externe harde schijfje, en straks nog één want nu wil m'n vriend de zijne ook netjes kunnen meenemen
[ afbeelding ]
(draadje is inmiddels weggewerkt)
k heb m 2 keer gemaakt en je vingers gaan er echt eeltplekjes van krijgen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:18 schreef YogaLove het volgende:
Hmm, dat valt nog niet mee die lange dunne (12 steekjes in t rond) ZWARTE poten van Shaun.. En ik ben pas bij de eerste (van de 4)...
Fijn he? Sterktequote:Op woensdag 16 mei 2012 20:18 schreef YogaLove het volgende:
Hmm, dat valt nog niet mee die lange dunne (12 steekjes in t rond) ZWARTE poten van Shaun.. En ik ben pas bij de eerste (van de 4)...
Ja, daarom ligt die van mij al 2 jaar met 2 poten in een bak!quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:18 schreef YogaLove het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Dottey op 16-05-2012 23:24:00 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:07 schreef Dottey het volgende:
niet om het een of ander...Ben benieuwd, Dottey!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yogalove, je doet gewoon telkens 1 pootje tussen andere lopende projecten door, zo deed ik het tenminste ( en overdag, anders staar je je helemaal gek op dat zwart)
Heel erg mooi! Leuk patroon!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:43 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb de ene kant van mijn nieuwe (nou ja nieuw, het is een patroon van 1980) pannenlap af. Nu nog een keer hetzelfde haken en een stofje ertussen, en hij is klaar. Maar ik wou het alvast even laten zien.
[ afbeelding ]
Leuk met dat touwtje erdoor! En die bloem. Ik vind de kleuren ook tof.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:13 schreef Oeroekloeroe het volgende:
MizzEnroe leuk je poncho! Ik heb de mijne ook net af, dus heb meteen dochter, in pyjama, even als model laten fungeren.
[ afbeelding ]
Het patroon heb ik na gemaakt van Buffo e Birboncello. Heb alleen de kwastjes er zelf bij verzonnen. Ben best blij met het resultaat, vandaag mag ze hem meteen aan!
Ik heb even foto's van het tijdschrift gemaakt:quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:22 schreef Angelof9 het volgende:
Wat mooi, Spuuglokje! Heb je daar een patroon van?
Ha, mooi dat je het goed kunt lezen. Scheelt een hoop geklooi.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:39 schreef Angelof9 het volgende:
Ik kan het prima lezen, dus dat komt helemaal goed! Dankjewel!
edit: ik vind die nummer 10 ook heel mooi![]()
echt erom heen haken niet, maar misschien kun je wat met deze bal http://hobby.blogo.nl/2009/10/01/haakpatroon-baby-bal-haken/quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:23 schreef x__duck het volgende:
Ik heb laatst iemand beloofd om de angry birds te maken waar echt mee gespeeld kan worden. Nu wil ik de vogels graag om een tennisbal haken.
Heeft iemand een patroon of een manier om een tennisbal om te haken?
Bedankt alvast!
Ik zou gewoon dmv een rijtje lossen kijken hoe groot je rondje moet worden en dan gewoon een bolletje maken. Misschien mislukt het de eerste keer maar zo veel werk is het niet denk ik.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:23 schreef x__duck het volgende:
Ik heb laatst iemand beloofd om de angry birds te maken waar echt mee gespeeld kan worden. Nu wil ik de vogels graag om een tennisbal haken.
Heeft iemand een patroon of een manier om een tennisbal om te haken?
Bedankt alvast!
De anderen zijn wel te volgen, men werkt veel met voorbeelden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:45 schreef nathalie85 het volgende:
[..]
Altijd THX! Zoek de engelse er wel tussen uit haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht even 'heeft ze hem nou op een vijver gelegdquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:01 schreef trui het volgende:
leuk spuuglokje!
en wat een super ponchootje
m'n old rose wrap was net op tijd klaar. in de auto op weg naar m'n ouders heb ik nog draadjes weg zitten werken.
[ afbeelding ]
m'n moeder gaat 'm zelf nog een keertje opspannen.
ja dus ( zelf verzinnen lukt me nog niet!) heb t ff gegoogled en uit een blokje gehaald...quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:49 schreef Lijnloos het volgende:
Lief die ponchos!!!
En een super mario petgeniaal!!! Heb je een patroon?
ik ben blij dat ik niet de enige ben met onaffe (?) projectjes XDquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:22 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, daarom ligt die van mij al 2 jaar met 2 poten in een bak!
Dat was ikquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:10 schreef Makayla het volgende:
Oooh ik zag net op iemand zijn/haar site een gehaakte troetelbeer staan... Van de troetelbeertjes. Die lijkt me ook heel leuk om te maken, ga ff zoeken naar een patroon
Edit: Oh, nice, gewoon zoeken op Google en in een eerder topic hier op FOK! vind ik zomaar patronen van alle troetelbeertjes. I like!
Inderdaad! Leuk, nog meer kroko sloffen!quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:33 schreef melice het volgende:
Wie kan mij helpen bij de kroko sloffen? Bij rij tien, waar je de zes steken samen moet haken!
yo, insert ook from front to back around post of Next hdc, yo, draw up a loop, yo, pull trough two loops on hook, 6 times.
Begrijp ik het goed dat ik zes halve stokjes haak,maar ipv door hem door alle drie te halen ik dat maar door twee doe. Zodat ik zes steken op mijn naald houd, om daar vervolgens dan in een keer door te halen?
Ik had de stekels zelf iets anders gehaakt en in plaats van ze samen te haken, heb ik ze enkel getoond. Maar idd een ***-werkje.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:35 schreef Lijnloos het volgende:
Mooie square hoor!En dat voor de eerste keer... knap!
Mooie sjawl!
Mijn haakdraak is ook weer gevorderd vandaag (afgelopen dagen al de stekels gemaakt, da's ook eens maar nooit meer, wat een ***-werk, en vandaag de ogen en oogleden en de boel op de draak gezet...):
[ afbeelding ]
Welkom bij de clup Koekie_monzter en leuke dingen gemaaktquote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:41 schreef koekie_monzter het volgende:
Hoi allemaal,
ik volg het haaktopic al een tijdje en wil nu ook graag wat actiever mee gaan doen ;-). Echt leuk om te zien wat jullie allemaal maken! Vooral de grote kleden, pff daar zou ik het geduld niet voor hebben hoor :-P. Dan houd ik het toch graag bij het maken van knuffeltjes e.d.
Sinds februari ben ik aan het haken geslagen, ik haak vooral kleine figuurtjes, zoals gelukspoppetjes. Hieronder een aantal van m'n creaties.
[ afbeelding ]
Kun je de draadjes niet gewoon op dezelfde lengte afknippen? Ik dacht dat ze daar hoorden, als een randje.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:17 schreef kirsten. het volgende:
Dit is dus de stripe waar ik al tijden aan bezig ben. Ben nu ongeveer op de helft, iets verder. En ik weet dat ik zo ongeveer 300 draadjes heb weg te werken aan het eind dus ben alvast maar begonnen.. Maar dat is wel een helse klus.
nou de rijtjes die ik begin aan het 'begin' van een boogje zitten met enkel dat touwtje eromheen geslagen (en dan vaste maken enz.). Dus als die daar losschieten rafelt het uit. Bovendien wil ik er nog een randje omheen haken dus dan moeten ze helaas wel afgewerkt wordenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:19 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Kun je de draadjes niet gewoon op dezelfde lengte afknippen? Ik dacht dat ze daar hoorden, als een randje.
oh nee BE, wat jammer!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ook breed vind ik de deken lelijk.
De wol gaat naar zolder tot nader order.
sjeekie, jij ook welkom hier. mooie granny square! heb je bewust gekozen voor een met een cirkel in het midden? succes met de vele GS'jes die nog gaan volgen. de trein is er een prima plaats voor, weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:25 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Afgelopen weekend was mijn oma jarig en was ze haar handwerkspullen aan het opruimen. Ik heb een setje haaknaalden [2,5, 3,0 en 3,5] meegenomen en een bolletje katoen gehaald hier in het dorp.
Vandaag aan de hand van deze tutorial op Youtube, mijn eerste Granny Square gemaakt:
In het begin viel het niet mee, ik zat mezelf soms in de weg en heb het maar liefst 8 keer deels moeten uithalen, omdat het niet klopte. Maar dit is het resultaat en ik ben niet ontevreden voor een eerste keer.
[ link | afbeelding ]
Er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in, maar uiteindelijk is hij mooi square.
Smaak... ik vind het er mooi uitzien met een rondje in het midden. En de tutorial was voor mij als noob duidelijk genoeg om er mee weg te kunnen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:09 schreef trui het volgende:
[..]
sjeekie, jij ook welkom hier. mooie granny square! heb je bewust gekozen voor een met een cirkel in het midden? succes met de vele GS'jes die nog gaan volgen. de trein is er een prima plaats voor, weet ik uit ervaring.
Nee inderdaad, dat is niet duidelijk te zien. Volgens mij zitten er geen gaatjes in. Ik denk dat je de sluiting om het werkje heen klemt (of andersom).quote:Op zondag 20 mei 2012 00:07 schreef trui het volgende:
en die vissenportemonneetjes zijn inderdaad ook leuk. maar hoe die nou bevestigd zijn aan de beugel is me niet duidelijk uit de foto's.
Tot je er eentje hebt en dan word je net zo'n debiel als de anderequote:Op maandag 21 mei 2012 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik dacht dat het een hip iets uit smartphoneland was (en ik voel een weigering voor smartphones)
Toen de I-phone net uit was (de eerste) heb ik er een gekregen (verjaardag en de hoop dat ik hip wilde wordenquote:Op maandag 21 mei 2012 11:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Tot je er eentje hebt en dan word je net zo'n debiel als de andereBegin er dus niet aan.
Het haken staat hier even stil. Morgen her, volgende week scriptie inleveren. En had toch geen inspiratie.
Ga donderdag wel naar een wolwinkeltje, met een 10% kortingsbonDus als de catania normaal geprijst is ga ik inslaan voor amineko's en dan maar hopen dat ik het met 1 bolletje red.
Thnxquote:Op maandag 21 mei 2012 21:01 schreef EsseEi het volgende:
je zegt het precies goed: hij is door 1 lusje gehaakt...ik denk dat de vorm anders wordt als je door 2 haakt, maar op die site staat volgens mij dat het wel kan. (of gewoon door alleen het achterste lusje halen)
Swap kun je vragen of iedereen die mee wilt doen jou een PM stuurt. Je kunt op lootjestrekken.nl lootjestrekken, je moet bedenken welke dag je dat wilt doen en welke dag het uitgepakt moet worden. En een thema is ook wel handig. En een bedrag, of grote van envelop ofzo
Lijkt inderdaad heel erg op die van jouw link, trui!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:11 schreef trui het volgende:
[edit]oh, spuug, ik had jouw laatste post nog niet gezien. wat een leuke vondst! en dat kussen is inderdaad ook erg mooi! het doet me wel een beetje denken aan dat van rosehip.[/edit]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://blog.ravelry.com/2012/05/22/and-the-winner-is/
Top winnares vind ik zo. Die had ook mijn stem
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
dat was m ja!!!! dank u!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:20 schreef trui het volgende:
fabjeenco ik heb de post van De_Taartjesfee en haar gehaakte mini-aquarium gevonden hoor!
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:46 schreef Dottey het volgende:
FYIoh leuk, dat was mijn nummer 1!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://blog.ravelry.com/2012/05/22/and-the-winner-is/
Top winnares vind ik zo. Die had ook mijn stemin de haak.
500 dollar winnen en als er 500 tassen van waren verkocht nog eens 500 dollar krijgen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:15 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ah wat zijn jullie lief. Uiteindelijk weinig voortgang geboekt maar wel artikelen gevonden en weet welke analyses ik moet doen enzo, dus het komt wel goed(maandagavond, deadline dinsdag). Uiteindelijk.
Ik vind de ravelry winnaar ook wel leuk, inderdaad een van de betere van de tweede ronde. Ik snap niet dat sommige door waren. Maar wat gingen ze er mee doen? Alleen die tas maken/verkopen of ook nog wat anders?
ja, 1 jaar blijft het van ravelry en dan mag de winnaar het weer gebruiken voor andere doeleinde.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:01 schreef trui het volgende:
dat is wat de winnaar krijgt. maar volgens mij blijft het gebruik van het winnende ontwerp inderdaad bij de bedrukking en verkoop van tassen. ik denk dat ik er wel eentje ga kopen, vind 'm echt leuk en sjouw nu vaak rond met spuuglelijke plastic tasjes.
ohhhh jaloersquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké... warm... te warm
Haakwerkje mee naar het park!
Studie... o... verrek... ik deed ook een studie... acht vannacht bestaat de studie weerquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
ohhhh jaloersik zit binnen te studeren en af en toe naar m'n haakwerk te kijken dat me roept om eindelijk afgemaakt te worden
Dat ja...quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is dat je via GPS een "schat" zoekt... dacht ik?
quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:53 schreef Angelof9 het volgende:
In de echte wereld? Buiten? oooohh, niets voor mij...
Hahahahaquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:53 schreef Angelof9 het volgende:
quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:53 schreef Angelof9 het volgende:
quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik denk hier meer rond de 18-20. Ik heb gewoon een vest en sokken aan, hihi.
Hier (Twente) is het buiten 30 graden, heerlijkquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:39 schreef Angelof9 het volgende:
33?![]()
Mijn thermometer zegt 24, maar ik denkt dat het meer rond de 22 is.
Dat is inmiddels ook mijn keuze geworden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:41 schreef melice het volgende:
CotS, ik heb zelfde maat en heb medium gepakt voor de sloffen.
Heb alleen maar de voetjes gehaakt en toen was ik er al flauw van, ben gewoon niet zo van de ingewikkelde engelse patronen...
Zijn ze in ieder geval op tijd af!quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook mijn keuze geworden.
En het zooltje is van goed formaat
*dertig graden en ik haak slofjes*
Toen ik ooit een stuk terug zat te bladeren op deze weblog ben ik wel het e.e.a tegengekomen: http://gipsybazar.blogspot.com/quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:29 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die wolletjes
Edit: mn post was nog niet klaar maar mn shift zat vast
Is er hier iemand wel eens naar een Phildar winkel geweest? In Parijs zitten er meerdere, dus wil wel even langs. Weet iemand toevallig nog andere wolwinkeltjes in Parijs?
Vandaag begonnen met een lavender bunny, had ik zin in.
He grappig, daar zat ik gisteren ook op te neuzen!quote:Op donderdag 24 mei 2012 07:39 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Toen ik ooit een stuk terug zat te bladeren op deze weblog ben ik wel het e.e.a tegengekomen: http://gipsybazar.blogspot.com/
Ik vraag regelmatig mensen of ze kindjes willen maken zodat ik er leuke dingen voor hakenquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:26 schreef melice het volgende:
Hiervoor zou je haast een kindje gaan maken :-)
http://www.ravelry.com/pa(...)use-dress-and-ears-2
Hier is nu een kindje in de maak. Maar als ik zo iets zie ben ik blij dat er van mijn vriendenkring niemand haaktquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:26 schreef melice het volgende:
Hiervoor zou je haast een kindje gaan maken :-)
http://www.ravelry.com/pa(...)use-dress-and-ears-2
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind kinderen helemaal niet leuk en ik haak ook niks voor ze
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
Erg leuk geworden, vooral met dat groen dat op blaadjes lijktquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Nagenoeg geen haaktijd gehad, maar ik heb alvast 1 motiefje gehaakt.Vanavond bij de tv ga ik weer verder!
[ afbeelding ]
Het patroon klopte trouwens helemaal niet. Er ontbraken 2 rondes, en in het begin waren er geen lossen tussen de stokjesgroepjes aangegeven, en nog een aantal rare onduidelijkheden. Waardeloos. Dus ik heb het maar even helemaal herschreven, zodat ik de volgende keer niet opnieuw het wiel hoef uit te vinden.
Ik houd ook niet van kinderen, alleen sommige dingen die op internet tegenkomt voor kinderen zijn gewoon heel leuk om te hakenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
leuk joh!! vooral met de kleurencombinatie!quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Nagenoeg geen haaktijd gehad, maar ik heb alvast 1 motiefje gehaakt.Vanavond bij de tv ga ik weer verder!
[ afbeelding ]
Het patroon klopte trouwens helemaal niet. Er ontbraken 2 rondes, en in het begin waren er geen lossen tussen de stokjesgroepjes aangegeven, en nog een aantal rare onduidelijkheden. Waardeloos. Dus ik heb het maar even helemaal herschreven, zodat ik de volgende keer niet opnieuw het wiel hoef uit te vinden.
Oh, dat is waar, maar dan houd ik het alsnog zelfquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik houd ook niet van kinderen, alleen sommige dingen die op internet tegenkomt voor kinderen zijn gewoon heel leuk om te haken
Als ze het lelijk vinden kunnen ze het weggooienquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:54 schreef trui het volgende:
de mijne zijn me alles meegevallen, gelukkig.maar ik vind ook niet automatisch alle kinderen leuk hoor. ik vind het wel heel leuk om cadeautjes voor anderen te haken. en toevallig zijn er veel 'kind-geschikte' haakcadeaus mogelijk, dus daar leef ik me bij tijd & wijlen graag op uit. aan slofjes heb ik me tot nog toe niet gewaagd, ik vind 't altijd wat riskant qua maat en ook wel qua smaak.
als ik ooit een kleine krijg mogen jullie allemaal los gaan hoor!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... maar ik heb laatst een hele bubs Japanse haakboeken gedownload. En eentje ertussen bevat sloffen en sokken voor alle leeftijden. En wat er voor de kleintjes bij zit is zo ontzettend schattig dat ik iemand nodig heb om ze aan babyvoetjes te doen
Maar goed... de damesspullen in dat boekje zijn ook geweldig
Ja. Het rare is, dat het bloemenvierkant dat afgebeeld staat bij het patroon anders is dan die van het kussen. Op het kussen is goed te zien dat er achter de 2 bloemblaadjes nog een derde onderliggende blaadjesronde is, met 6 stokjes, 3 lossen in de hoek, 6 stokjes, 1 losse, 6 stokjes, weer 3 lossen in de hoek etc. Bij het patroon is dat helemaal weggelaten en ook niet te zien op het voorbeeld. Alsof ze vanaf de kussenfoto het patroon bedacht hebben en daar toen de fout in gingen. En die derde ronde 'blaadjes' moet je haken op een toer met 4x 8 lossen (zo is mijn eigen schatting geweest dus) die je ervoor maakt, en waar je dus 4 groepjes van 6 stokjes, 3 lossen, 6 stokjes om haakt. 1 losse en dan op de tweede rij van 8 lossen verder.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:10 schreef trui het volgende:
leuk dat bloemenvierkant, spuug. en wat stom dat 't patroon niet klopte? ik zie wel dat jij het eerste 'GS' rondje achter de bloem in de bloem-kleur hebt gedaan, anders dan in 't patroon. was dat niet toevallig 1 van de 'verdwenen toeren'?
Ik hoeg gelukkig ook niets voor kleine kinderen te haken...zelf kinderloos en in de familie zijn er geen kleintjes meer (en degenen die er vroeger wel waren daar haakte ik niet voor). De enige die nu nog kinderen krijgen zijn (vage)buren en waarschijnlijk over een aantal jaren de kinderen van de kennissen/vrienden in mijn omgeving en daar heb ik dan verder ook geen band mee.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Ik in de regel ook niet, maar voor sommige kleine kinderen in de familie wel (op verzoek).
Dat staat één van mijn katten nog steeds niet toe.quote:
Wat ontzettend leuk! Ik zou 'm stiekem zelf houden als ik 'm had gemaaktquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:15 schreef trui het volgende:
ik heb stukken minder haaktijd lately, dus dan gaat de productie ook wel wat naar beneden. maar nu kan ik weer eens iets laten zien hoor. een omhaakte vaas.voor een jarige juf. er komen vrolijke, door alle kinderen in de klas versierde (papieren) bloemen in.
[ afbeelding ]
ik had eerst ook nog wat bloemetjes gehaakt om er op te naaien, maar dat werd toch wat al te druk.
Ik als juf zou er blij mee zijn hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:15 schreef trui het volgende:
ik heb stukken minder haaktijd lately, dus dan gaat de productie ook wel wat naar beneden. maar nu kan ik weer eens iets laten zien hoor. een omhaakte vaas.voor een jarige juf. er komen vrolijke, door alle kinderen in de klas versierde (papieren) bloemen in.
[ afbeelding ]
ik had eerst ook nog wat bloemetjes gehaakt om er op te naaien, maar dat werd toch wat al te druk.
Ik heb het wel eens gedaan met pannenlappen en vasten.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met haken.....ik heb alleen mijn deken even aan de kant gegooid en ben weer begonnen met mijn granny square kussen (in de herfstvakantie vorige jaar mee begonnen....)
Maar nu wil ik de achterkant van het kussen maken met deze squares
[ afbeelding ]
schijnbaar komt het patroon uit "150 bijzondere haak- en breifiguren" van Heather Lodinsky en het patroon heet "kleurige draaitol van stokjes"
Heeft iemand dit boek en wil diegene het patroon voor mijn kopieeren/scannen? of kan iemand mij vertellen hoe ik deze moet maken?
Heb gisteren wel geprobeerd om met een spiraal te beginnen, maar ook dat lukt niet echt
anders maken we een combi-winkel.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:51 schreef EsseEi het volgende:
ja precies trui, dat is ook beetje mijn gedachte, ik moet het ook wel onderhouden. Maar ik dacht ook: kan er kleine dingen in zetten (sleutelhangers, broches) en dat op zo'n manier adverteren dat andere kleuren ook kunnen, en adn maak je t als het besteld is.
En soms iets groters maken en dat erop zetten ofzo...
maar goed, over minder dan een jaar ben ik afgestudeerd en vrees ik dat ik veel minder tijd heb
Dat ja.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:26 schreef Herfstblad het volgende:
Ik zou ook wel een Etsyshop willen, maar ik heb geen creditcard en ik wil er ook geen 1 eigenlijk.
Ik zag m en vond m wel gepast met dit weerquote:
Had je veel over van je bolletje catania?quote:En cataniakat:
[ afbeelding ]
Naast wibra kat van een tijd terug. Hij is echt onwijs klein, maar wel leuk.
Dat blijf ik toch echt een nadeel vinden van katoen.
Ik heb even voor je gewogen, ik had 10 gram over.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:21 schreef x__duck het volgende:
[..]
Had je veel over van je bolletje catania?
Heb hier nog een restje liggen maar ik ben bang dat ik het niet red!
Wat tof!quote:Op zondag 27 mei 2012 11:45 schreef YogaLove het volgende:
Ik ga deze maken, maar dan helemaal in het wit:
http://rettg.blogspot.com/2010/11/finished.html
Zo leuk!quote:Op maandag 28 mei 2012 10:31 schreef Angelof9 het volgende:
Je kunt ook een grotere haaknaald nemen. Catania kun je makkelijk haken met 3 of 3,5. Dan wordt het ook water groter (en losser).
Nog een betere foto van mijn hondje:
[ afbeelding ]
Thnx!quote:Op maandag 28 mei 2012 11:39 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ik heb even voor je gewogen, ik had 10 gram over.
Sterkte trovey!
super schattig!!!! dat hartje!!!!quote:Op maandag 28 mei 2012 10:31 schreef Angelof9 het volgende:
Je kunt ook een grotere haaknaald nemen. Catania kun je makkelijk haken met 3 of 3,5. Dan wordt het ook water groter (en losser).
Nog een betere foto van mijn hondje:
[ afbeelding ]
Ik heb het ongeveer op dezelfde manier gedaan als Lucy hier beschrijft voor haar 'tin covers'. alleen moest ik dus wel een beetje meerderen om de uitlopende vorm van de vaas te volgen. dat heb ik gewoon per ronde bekeken. de kunst is vooral om de begin ronde op maat te krijgen. omdat een gewone ketting van lossen vaak nog 'krimpt' als je er daarna verder op haakt, heb ik een 'foundation chain' gemaakt als basis. die is meteen wat beter op de echte lengte.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:06 schreef blabbel6 het volgende:
Die vaas vind ik ook gaaf! Heb je daar een patroon van of doe je dat uit de losse pols?
Hahahaha tóch!quote:Op maandag 28 mei 2012 14:55 schreef trui het volgende:
spuug, ze krijgt nog allerlei douchespul erbij ook.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |