abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111859338
De ketting will be missed ;( vond dat zo'n tof idee
pi_111859476
Ohja en de hele actie dat ze met zn allen Harrenhal overnamen, dat ze die gevangenen bevrijdden enzo.. dat had ik er in willen hebben, of zou dat nog de volgende aflevering komen?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:00:11 #78
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_111859882
Dit was wel de aflevering waar veel afwijkingen t.o.v. de boeken weer op het "normale" pad zijn gekomen :s) Bran en Rickon zitten nu weer in de crypte, Robb is boos op zijn mama en doet het met een nieuwe chick (al zijn ze nog niet getrouwd), Cersei bedreigt de verkeerde hoer (eindelijk een boektrouwe functie voor Ros) en (het belangrijkste) Jon wordt door Qhorin in een positie gebracht waarin hij een geloofwaardige verrader van de crows wordt. Ik vond het tof _O_

En ook wel veel achtergrondinfo die van belang is voor de kijkers die het boek niet kennen: Stannis die vertelt over de geschiedenis omtrent de oorlog met Aerys, geflilosofeer over de Goden, vragen naar de precieze motieven van Varys, dragonglass(!!!), verhalen over the Onion Knight en Roose Bolton die zijn bastard naar de voorgrond schuift *O* Ik denk dat je als boekenpurist echt zit te kwijlen bij een aflevering als deze. Weinig actie, maar wel veel relevante info die het verhaal stukken rijker maakt.

Enige grote afwijking is het verhaal van Arya. Geen Roose en geen Vargo... die tweede zullen ze voor volgend seizoen bewaren denk ik.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:07:10 #79
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_111860184
Grote afwijking is dat Catelyn Jaime bevrijdt vóór ze het hoort van Rickon en Bran. Erg stom. Maar ik weet sowieso niet wat ze aan het doen zijn met Catelyn. :')

Verder inderdaad tof dat ze veel achtergrond in het verhaal stoppen, dat geeft de serie echt iets meer.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:19:04 #80
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111860658
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:00 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk dat je als boekenpurist echt zit te kwijlen bij een aflevering als deze. Weinig actie, maar wel veel relevante info die het verhaal stukken rijker maakt.
Bepaalde scènes en details inderdaad wel.
Maar Shae - Tyrion doet me in de serie (in tegenstelling tot de boeken) helemaal niks, Robb met het Volantis meisje ook niet.

Ben wel erg benieuwd naar de bastard van Bolton.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:23:31 #81
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_111860831
Ik las op een ander forum de vraag of Varys opzettelijk de verkeerde hoer naar voren heeft geschoven om Tyrion te helpen. Had dat zelf helemaal niet bedacht, maar ik vond al dat Tyrion zo relaxt tegen Varys deed nadat Cersei praktisch had bekend dat ze via the Spider op het spoor van Shae/Ros was gekomen. Maar dit is wel een logische verklaring eigenlijk. :s)
pi_111860900
Wat hierboven al gezegd werd, als boeklezer van deze aflevering gesmuld. De eindjes worden weer aan elkaar geknoopt en het ligt weer wat dichter bij het boek.

Maar de grote vraag blijft, waarom is er niet gekozen voor Jeyne Westerling? Of houdt onze dame uit Volantis ons en Robb voor de gek?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:27:02 #83
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_111860946
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:23 schreef Zhenar het volgende:
Ik las op een ander forum de vraag of Varys opzettelijk de verkeerde hoer naar voren heeft geschoven om Tyrion te helpen. Had dat zelf helemaal niet bedacht, maar ik vond al dat Tyrion zo relaxt tegen Varys deed nadat Cersei praktisch had bekend dat ze via the Spider op het spoor van Shae/Ros was gekomen. Maar dit is wel een logische verklaring eigenlijk. :s)
Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:29:33 #84
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111861033
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Daarom vond ik het deze aflevering ook zo raar dat Shae 5 minuten later daar midden in het vertrek van Tyrion stond, buiten op het balkon notabene. :D
Zeker omdat je als boeklezer weet dat Varys' little birds achter iedere muur en schouw meeluisteren.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:31:14 #85
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_111861106
"I have certain sympathy for odd little boys"
"You and Varys both."

Ik moest lachen :P
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:33:25 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111861175
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:31 schreef Zhenar het volgende:
"I have certain sympathy for odd little boys"
"You and Varys both."

Ik moest lachen :P
Ja, mooie was dat. :D
Is dat van Varys in het boek trouwens ooit echt bevestigd? Of zijn het geruchten omdat hij een eunuch is en volgens de logica van Westeros dús op jongetjes moet vallen?
pi_111861238
Heerlijke aflevering hoor :) Beetje rustig maar ze namen de tijd om alle eindjes weer aan elkaar te knopen. Perfecte set-up voor de grote finale.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:36:06 #88
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_111861265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Hm... heb de scene teruggekeken en daar heb je wel gelijk in. Alleen kan het nog altijd zo zijn dat ze het wel via Varys heeft gehoord, maar doet alsof ze er zelf achter kwam. Waarom begint ze anders het gesprek opeens met een referentie naar Varys? En Cersei refereerde ook specifiek aan een Lannister-lion necklace... Heeft Ros die ergens in de serie van Tyrion gekregen? Kan het me niet herinneren (maar hij heeft haar nog wel geneukt in Winterfell).
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:41:26 #89
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_111861403
Ja die kreeg ze in seizoen een van Tyrion. Liet ze zien aan Theon.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:43:02 #90
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_111861445
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:41 schreef Bellatrix het volgende:
Ja die kreeg ze in seizoen een van Tyrion. Liet ze zien aan Theon.
Ha, dan vind ik het wel tof gedaan eigenlijk! Anders dan in de boeken, maar laat blijken dat de schrijvers van de serie vooruit denken, ook met de veranderingen die ze aanbrengen. Prima ^O^
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:50:40 #91
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111861589
Quote uit het standaard topic:
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:49 schreef VeX- het volgende:
Ik vond het opvallend hoe vijandig de Lannisters en dan met name Cersei en Tyrion tegen elkaar zijn. Is het nou echt nodig om onderling nog op die manier ruzie te gaan maken terwijl Stannis voor de deur staat om iedereen levend te verbranden? :P
Zou seizoen 3 Cersei-flashbacks gaan bevatten naar Maggy The Frog?

- "And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you."

Dat is toch onmisbaar om de haat van Cersei tov. Tyrion te verklaren.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:59:24 #92
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_111861819
Ik zit me al een tijd trouwens af te vragen hoe Talisa nu precies de rol van Jeyne Westerling over gaat nemen. Heb me er bijna bij neergelegd dat ze echt gewoon een Volantis highborn is, alleen één zinnetje dat ze zei "Not everyone is fond of their father" oid deed me denken dat er toch meer achter haar schuilt... zeker omdat ze ook onderweg naar the Crag&Westerlings waren. Denk dat ze toch eigenlijk lid van een Lannister sympathising family blijkt te zijn (een Westerling dus, maar niet tevreden met de loyaliteit van haar ouders) en haar identiteit als plottwist gepresenteerd gaat worden.

Alleen waarom dan zo'n gedetailleerd Volantis-verhaal?

Okee, ik heb echt nog geen idee waar dit heen gaat.
pi_111862295
ik vond dat hele verhaal van in volantis there was a city maar raar. je kan toch niet zo voluit blijven liegen en er zielig bij kijken? ongeloofwaardig.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:18:17 #94
211083 Angelof9
I must go first
pi_111865427
Ik viel echt bijna in slaap bij dat zeikverhaal van haar en d'r verdronken broertje. Ik begreep echt het nut er niet van in.

en Shae/Tyrion komt ook niet over. Hoeveel hij van haar houdt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:24:14 #95
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111865585
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik viel echt bijna in slaap bij dat zeikverhaal van haar en d'r verdronken broertje. Ik begreep echt het nut er niet van in.
Dat was een vrij geforceerd momentje om wat achtergrond in dat karakter te krijgen. We moesten dus te weten komen dat ze van edel bloed is, maar een gouden hart heeft en op één of andere manier problemen had met slavernij.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:30:15 #96
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111865745
Ik vond het heel erg jammer dat Arya nu niemand vermoord om te ontsnappen, was toch een grote drempel voor haar... En wanneer krijgt ze Dé munt nou?

quote:
By threatening to select Jaqen himself as her third choice, Arya ultimately forced him to help free the Northmen imprisoned at Harrenhal.
Once his debt was filled, Jaqen prepared to take his leave, but first gave Arya an old iron coin and instructed her to give it to any man of Braavos saying the words "valar morghulis" should she ever need more help. Then he announced that "Jaqen H'ghar" must die, and passed a hand over his face. His entire face magically reshaped into that of a hook-nosed man with a gold tooth.
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_111865989
De laatste aflevering heet 'Valar Morghulis', dus ik denk dat we Jaqen nog wel een keer tegenkomen ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:46:56 #98
211083 Angelof9
I must go first
pi_111866140
Ik zat me dat ook al af te vragen, waaneer gaat ze hem nu weer tegenkomen? En die munt heeft ze echt nodig natuurlijk...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:45:14 #99
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111867730
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:39 schreef MAHL het volgende:
De laatste aflevering heet 'Valar Morghulis', dus ik denk dat we Jaqen nog wel een keer tegenkomen ;)
aaah :o
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:43:25 #100
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_111874361
Over dat soort dingen zou ik me niet zo'n zorgen maken, zolang het seizoen niet is afgelopen zijn er legio mogelijkheden, zoals het simpel weg elkaar tegen komen in het bos etc.
Uiteindelijk hebben ze het tussen Jon en de wildlings ook opgelost en misschien wel sterker dan in het boek, aangezien zijn drijfveer sterker is nu hij verantwoordelijk is voor de dood van de andere. Aan de andere kant is het jammer dat we nu minder van Halfhand zien. Maar ook daar valt weer wat voor te zeggen, aangezien het karakter van Ygritte langer in de serie zit is het beter om haar meer tijd op beeld te geven.

Zelfde geldt voor het introduceren van Talisa, door het ontbreken van pov hoofdstukken van Robb blijft zijn karakter een beetje onderbelicht in de boeken en de wijze waarop hij ineens getrouwd is past eigenlijk niet bij het berekende en strategische inzicht wat hij op het slagveld toont. Daarnaast is jeyne westerling in de boeken maar een naive meisje wat ook niet past bij Robb. Door nu een sterk karakter zijn liefdesinteresse te maken kan je beide karakters uitdiepen en sterker maken, waardoor het uiteindelijke lot van de karakters des te meer impact heeft.

Zo is Halfhand gaaf in de boeken, maar door de snelheid van het seizoen is dat er in de serie niet allemaal in te proppen, dus door nu meer aandacht aan Ygritte te geven investeer je meer in haar en is haar lot ook krachtiger in de serie.

Al met al vind ik het dus prima afwijkingen van het boek, maar ben ik wel blij dat boek drie gewoon twee seizoenen wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')