Bepaalde scènes en details inderdaad wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:00 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk dat je als boekenpurist echt zit te kwijlen bij een aflevering als deze. Weinig actie, maar wel veel relevante info die het verhaal stukken rijker maakt.
Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:23 schreef Zhenar het volgende:
Ik las op een ander forum de vraag of Varys opzettelijk de verkeerde hoer naar voren heeft geschoven om Tyrion te helpen. Had dat zelf helemaal niet bedacht, maar ik vond al dat Tyrion zo relaxt tegen Varys deed nadat Cersei praktisch had bekend dat ze via the Spider op het spoor van Shae/Ros was gekomen. Maar dit is wel een logische verklaring eigenlijk.
Daarom vond ik het deze aflevering ook zo raar dat Shae 5 minuten later daar midden in het vertrek van Tyrion stond, buiten op het balkon notabene.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Ja, mooie was dat.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:31 schreef Zhenar het volgende:
"I have certain sympathy for odd little boys"
"You and Varys both."
Ik moest lachen
Hm... heb de scene teruggekeken en daar heb je wel gelijk in. Alleen kan het nog altijd zo zijn dat ze het wel via Varys heeft gehoord, maar doet alsof ze er zelf achter kwam. Waarom begint ze anders het gesprek opeens met een referentie naar Varys? En Cersei refereerde ook specifiek aan een Lannister-lion necklace... Heeft Ros die ergens in de serie van Tyrion gekregen? Kan het me niet herinneren (maar hij heeft haar nog wel geneukt in Winterfell).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Euh, ze vertelde juist dat niet alleen Varys little birds heeft... met andere woorden ze kwam hierachter zonder de hulp van Varys. Die in de boeken ook juist Shae verstopt heeft.
Ha, dan vind ik het wel tof gedaan eigenlijk! Anders dan in de boeken, maar laat blijken dat de schrijvers van de serie vooruit denken, ook met de veranderingen die ze aanbrengen. Primaquote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:41 schreef Bellatrix het volgende:
Ja die kreeg ze in seizoen een van Tyrion. Liet ze zien aan Theon.
Zou seizoen 3 Cersei-flashbacks gaan bevatten naar Maggy The Frog?quote:Op maandag 21 mei 2012 19:49 schreef VeX- het volgende:
Ik vond het opvallend hoe vijandig de Lannisters en dan met name Cersei en Tyrion tegen elkaar zijn. Is het nou echt nodig om onderling nog op die manier ruzie te gaan maken terwijl Stannis voor de deur staat om iedereen levend te verbranden?![]()
Dat was een vrij geforceerd momentje om wat achtergrond in dat karakter te krijgen. We moesten dus te weten komen dat ze van edel bloed is, maar een gouden hart heeft en op één of andere manier problemen had met slavernij.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:18 schreef Angelof9 het volgende:
Ik viel echt bijna in slaap bij dat zeikverhaal van haar en d'r verdronken broertje. Ik begreep echt het nut er niet van in.
quote:By threatening to select Jaqen himself as her third choice, Arya ultimately forced him to help free the Northmen imprisoned at Harrenhal.
Once his debt was filled, Jaqen prepared to take his leave, but first gave Arya an old iron coin and instructed her to give it to any man of Braavos saying the words "valar morghulis" should she ever need more help. Then he announced that "Jaqen H'ghar" must die, and passed a hand over his face. His entire face magically reshaped into that of a hook-nosed man with a gold tooth.
aaahquote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:39 schreef MAHL het volgende:
De laatste aflevering heet 'Valar Morghulis', dus ik denk dat we Jaqen nog wel een keer tegenkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |