Losse flodders mag je van mij bij je houden. Dat verziekt alleen maar de inhoudelijkheid.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:21 schreef Megumi het volgende:
Tja onderbouwen heb jij je ogen dicht. De overhied is bijvoorbeeld met geen wetgeving gekomen die de banken in hun doen en laten beperkt. Behalve ons geld gebruiken om die banken te redden.
Zou je deze top secret pdf's even online willen mikken graag?quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:25 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb van een vriendje uit de financiële sector PDF's gekregen die 4/5 jaar geleden al waarschuwden voor de val van het systeem terwijl de crisis toen nog moest beginnen, allemaal repten ze over het einde van het systeem zoals we die nu kennen en allemaal zijn ze volgens hem in de diepste lade van z'n chef verdwenen omdat het systeem moest doordraaien, we zijn door de financiële wereld willens en wetens verneukt, en tot nog toe heeft geen enkele bankier daar verantwoording voor genomen laat staan z'n mores voor verandert.
Tja.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus omdat jij dat zegt hebben al die rechters het mis? Fijn dat we dat weer even duidelijk hebben.
Ik zie de regeringen en de financiele sector als hetzelfde. En het wordt inderdaad eens tijd dat regeringen en de financiele sector verantwoording nemen ipv die op de normale mensen af te schuiven.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Ik heb jou al zovaak gevraagd om iets te onderbouwen, maar je komt nimmer verder dan roeptoeteren en claimen dat je meer van rechtsgeleerdheid weet dan juristen, meer van economie dan economen (en dat beide groepen natuurlijk tuig, nazi's, crimineel, enz. zijn).
Kijk eens een keer in de spiegel!
We geven geld aan de banken om twee redenen: 1. de banken laten vallen kost veel meer en 2. (niet geheel onbelangrijk) omdat we als europa verantwoordelijkheid dragen voor de Griekse kwestie.
Ad 2.
Het is wel heel simpel om de banken alle schuld in de schoenen te schuiven, maar onze democratisch gekozen regeringen hebben besloten om 1 munt te nemen en daarbij de regels te laten versloffen. De Griekse kwestie is daar het gevolg van, ook een gevolg is dat we verantwoordelijkheid voor elkaars handelen dragen.
Met Griekenland hebben we een kat in de zak gekocht, maar daar moeten we wel onze verantwoordelijkheid voor nemen.
Maar ja, verantwoordelijkheid nemen... dat is niet meer populair.
dit is ook geen staaltje van arrogantie en drogargumenteren natuurlijkquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Losse flodders mag je van mij bij je houden. Dat verziekt alleen maar de inhoudelijkheid.
Democratische regeringen die wanneer ze referenda uitschrijven en de uitkomst past niet in hun plaatje negeren ze het maar. Tot zover de democratie die ons wordt voorgehouden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Ik heb jou al zovaak gevraagd om iets te onderbouwen, maar je komt nimmer verder dan roeptoeteren en claimen dat je meer van rechtsgeleerdheid weet dan juristen, meer van economie dan economen (en dat beide groepen natuurlijk tuig, nazi's, crimineel, enz. zijn).
Kijk eens een keer in de spiegel!
We geven geld aan de banken om twee redenen: 1. de banken laten vallen kost veel meer en 2. (niet geheel onbelangrijk) omdat we als europa verantwoordelijkheid dragen voor de Griekse kwestie.
Ad 2.
Het is wel heel simpel om de banken alle schuld in de schoenen te schuiven, maar onze democratisch gekozen regeringen hebben besloten om 1 munt te nemen en daarbij de regels te laten versloffen. De Griekse kwestie is daar het gevolg van, ook een gevolg is dat we verantwoordelijkheid voor elkaars handelen dragen.
Met Griekenland hebben we een kat in de zak gekocht, maar daar moeten we wel onze verantwoordelijkheid voor nemen.
Maar ja, verantwoordelijkheid nemen... dat is niet meer populair.
Zou je even willen toelichten waarom nu ineens de conclusie is dat "witter dan wit wassen" oplichting is?quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:35 schreef betyar het volgende:
Tja.
http://eur-lex.europa.eu/(...)EX:32005L0029:NL:NOT
Pardon? Waarom onderbouw jij niet?quote:
Zeker weten? Zweden en IJsland bewijzen het tegendeel. Banken nationaliseren was een betere optie geweest. (Niet dat onze politici hier niet van op de hoogte zijn/waren, maar die hebben schijnbaar elders verantwoording af te leggen en niet aan de burgers.)quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
We geven geld aan de banken om twee redenen: 1. de banken laten vallen kost veel meer
Je bent de laatste tijd inderdaad afgegleden naar een soort van Lambiekje light. Je zie een groot complot.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:37 schreef Viajero het volgende:
Ik zie de regeringen en de financiele sector als hetzelfde.
Door wie zijn die regeringen gekozen?quote:En het wordt inderdaad eens tijd dat regeringen en de financiele sector verantwoording nemen ipv die op de normale mensen af te schuiven.
Ik ridiculiseer niemand. Ik vraag gewoon om een fatsoenlijke onderbouwing en niet een hoop halve verdachtmakingen met daarbij de toevoeging "OPEN JE OGEN!".quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:37 schreef Re het volgende:
dit is ook geen staaltje van arrogantie en drogargumenteren natuurlijk![]()
Het ridiculiseren van je discussiepartner is niet constructief
nee je rediculiseert, niet zo spartelen johquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ridiculiseer niemand. Ik vraag gewoon om een fatsoenlijke onderbouwing en niet een hoop halve verdachtmakingen met daarbij de toevoeging "OPEN JE OGEN!".
Dat niveau protesteer ik tegen.
Dan kies je op een partij die dat niet doet. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:44 schreef Basp1 het volgende:
Democratische regeringen die wanneer ze referenda uitschrijven en de uitkomst past niet in hun plaatje negeren ze het maar. Tot zover de democratie die ons wordt voorgehouden.
Natuurlijk wel! Als inwoners van Nederland zijn wij ten volle aanspreekbaar voor het handelen van onze regering.quote:Met griekenland een kat in de zak gekocht, totaal wanbeleid en incompetentie bij de bestuurders die betere informatie hadden moeten eisen. Banken die griekenland hielpen om financiele vehicels op te tuigen om leningen maar buiten de boeken te laten vallen. Nee dit kun je niet op alle burgers afschuiven.
Volgens mij is de PVV al weer achteruit aan het gaan en ik heb Wilders niet gehoord indertijd toen het Griekse probleem is gezaaid. Wat zeg ik... ik denk dat hij wel eens gestemd heeft voor het ontstaan van die situatie.quote:Verantwoordelijkheid nemen dan hoort het aanklagen van falers er ook bij zolang dit nog niet grootschalig gebeurd kan de politiek omhoog vallen. Dat is ook een van de redenen voor de opkomst van de pvv.
Ik zou niet weten waarom ik jouw stelling moet onderbouwen.quote:
IJsland bewijst het tegendeel? -30% koopkracht gemiddeld + nog eens 6% van de overgebleven 70% in 2012 vs 1% in NL?quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:48 schreef DemureStoic het volgende:
Zeker weten? Zweden en IJsland bewijzen het tegendeel. Banken nationaliseren was een betere optie geweest. (Niet dat onze politici hier niet van op de hoogte zijn/waren, maar die hebben schijnbaar elders verantwoording af te leggen en niet aan de burgers.)
Nee, je eigen standpunt, hoewel 'eigen' misschien wat groot woord is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik jouw stelling moet onderbouwen.
Mooi man, ad hominemmen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:53 schreef Re het volgende:
nee je rediculiseert, niet zo spartelen johen doen alsof jij wel de autoriteit bent, 't is gewoon vervelend
Mij gaat het om misleidende reclame, net als die Vichy die is teruggefloten, het werkt niet. Ze moeten stoppen met misleiding.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou je even willen toelichten waarom nu ineens de conclusie is dat "witter dan wit wassen" oplichting is?
Zou je gewoon de vraag willen beantwoorden, of moet ik weer concluderen dat je het niet kan onderbouwen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, je eigen standpunt, hoewel 'eigen' misschien wat groot woord is.
Misleiding is niet hetzelfde als oplichting.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:59 schreef betyar het volgende:
Mij gaat het om misleidende reclame, net als die Vichy die is teruggefloten, het werkt niet. Ze moeten stoppen met misleiding.
Ik hou het graag even bij onze regering.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
Moedwillig wanbeleid van de financieele wereld en volstrekt ondemocratisch functionerende, doch democratisch gekozen regeringen is NIET de verantwoordelijkheid van de gewone burger. Het is werkelijk waar misselijkmakend dat de verantwoordelijkheid voor de economische crisis nu in de schoenen van de burger geschoven wordt, terwijl politiek en financieele sector zich achter schimmige verdragen verschuilen en een collectief "wir haben es nicht gewusst" de wereld in slingeren op het moment dat de burger verhaal wil halen waarom het door hem verstrekte mandaat voor eigen gewin misbruikt is.
Ik heb eerder een moedige poging gedaan, maar zoals FOK! het betaamd werd het met 1 regel afgemaakt dus in 3 reakties doodgebloed...'IT'S JUST TIME' Martin Armstrongquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:28 schreef DS4 het volgende:
Zou je deze top secret pdf's even online willen mikken graag?
(overigens is de crisis al langer geleden begonnen, dus jouw feitenkennis is niet zo best)
Omdat je iets belooft dat je niet waar kan maken. Is dat echt zo moeilijk? Geen wonder dt je de enorme diefstal door regeringen en de financiele sector niet zo goed begrijpt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou je even willen toelichten waarom nu ineens de conclusie is dat "witter dan wit wassen" oplichting is?
Goed argument zeg. Gewoon alle feiten ontkennen en zeggen dat de ander gek is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent de laatste tijd inderdaad afgegleden naar een soort van Lambiekje light. Je zie een groot complot.
Maar net als Lambiekje heb je het niet bij het rechte eind.
[..]
Door wie zijn die regeringen gekozen?
Het is gewoon een gedeelde verantwoordelijkheid, waar we ook gewoon feitelijk niet aan ontkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |