Aan een wat?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:44 schreef Mangostine het volgende:
Ik zit al in de relaxmodus. Er komt al een uur niets meer uit mijn vingers. Ben van ellende maar begonnen aan een zoutlolly.
Niet liever de HH van Nelson?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:08 schreef Gerberaatje het volgende:
!
En ja, ik vind de cup H van huge wel genoeg nu
Dat zou zomaar een actie van mij kunnen zijnquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:07 schreef LeNeHe het volgende:
O bah Nanadu![]()
Gerberaik heb al een paar weken lektetten.
Het toppunt van zwangerschapsdementie; je eten bij de Griek betalen en dan zonder het eten weer de auto instappen![]()
Ja, met het schaamrood op mijn wangen weer terug gegaan. Ze moesten wel erg lachen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:15 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Dat zou zomaar een actie van mij kunnen zijn
Maarruh nu toch wel opgehaald en opgegeten toch ?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:58 schreef Enfermera het volgende:
BluhEven een egopost hoor. Gezeik op mn werk, echt, bah. Kan het totaal niet hebben nu.
Heb alleen maar lopen vreten vanavond
Nouja.
Ik heb morgen een gesprek dus dan weet ik meer, dan vertel ik ook meer. Wil er vandaag ff verder niet teveel aan denken, al die stress is ook niet goed voor de uk.
Lief, thanks.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:04 schreef eliis het volgende:
[..]Doe lekker rustig aan Enfermera!
Ik was net vergeten hoe m'n handtekening eruit ziet![]()
Eerste teken van zwangerschapsdementie, of zou ik gewoon moe zijn..?
Ik moest wat papieren tekenen, ik zat met de pen in m'n hand, en: helemaal niks. Wist niet meer hoe ik m'n handtekening moest zetten. M'n vriend keek me aan alsof ik gek wasquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:06 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Lief, thanks.bhihi.
Ik heb het inmiddels maar aangemerkt als dat eerste, helaas
Ben zo verstrooid alst maar zijn kan. Doe de koelkast open, pak 2 dingen, en denk dan; wat wilde ik ook alweer pakken? En nee, kom er gewoon niet op. Pas 10 min later ofzo![]()
![]()
Echt nog nooit gehad. Dus ja. Hoort er allemaal bij. Men vergeeft het je doorgaans ook gelukkig
Ik geloof dat de rest van het land dat een salmiaklolly noemtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:28 schreef Mangostine het volgende:
Groetjes uit de Veluwe![]()
Een zoutlolly. Is dat iets geks? Een lolly met salmiak binnenin.![]()
[ afbeelding ]
Zal wel iets Limburgs zijn ofzo
Dat dusquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat de rest van het land dat een salmiaklolly noemt
Dan is het inderdaad een ander verhaal. Sterkte, met meer kinderen in huis zal het niet makkelijk zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 07:49 schreef SilkTie het volgende:
We zijn eerste helft augustus uitgerekend: we zijn nu 24 weken.
Ze heeft helemaal geen bloedverlies en dat hopen we zo te houden.
Omdat de vorige bevallingen allemaal keizersnedes waren, bestaat het gevaar dat de placenta zich aan het littekenweefsel gaat hechten en dan zijn de rapen gaar.
Ook is ze niet meer de jongste (40+) dus dat lichaam moet rust hebben.
Ze voelt het zelf ook dat als ze net iets teveel doet, dat het allemaal een beetje trekt en dat het pijn begint te doen in de onderbuik. Rustig blijven liggen is ons devies (om Rataplan te citeren).
Haha had trouwens mijn geld teruggevraagd voor de BKquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:54 schreef Estrys het volgende:
gefeliciteerd met Collinmooie naam.
Bodpa 33 wekenNog even en M. is grote broer
![]()
Hier nog precies 1 week tot aan de eerste echo, maar ik hoef mezelf niet meer te overtuigen. Dat doet mijn maag de hele dag wel.
Gisteren na een hele week zeuren van mijn kant naar de Burger King gegaan, had zo'n zin in een WhopperToen hij naar binnen ging was hij lekker, hij nam alleen een uur later dezelfde weg ook weer naar buiten
Was toch minder.
Ik heb het denk ik verdrongen van de vorige keer maar ik dacht dat de misselijkheid nu toch wel erger is. Ik moet ook de hele tijd eten dat weet ik zeker dat ik dat niet had. Gisteren appels, sinaasappels, bananen, komkommer en tomaatjes gehaald. Mijn man stond vanmorgen te kijken toen ik mijn tas inpakte: 6 boterhammen, een hele komkommer, sinaasappel, twee appels en een banaan:
'En jouw collega's valt niks op? de groenteafdeling van de AH is er niks bij'
Mijn man vond wel dat hij zichzelf daarvoor op moest offeren om naar de BK te gaan. Het is slecht voor hem deze zwangerschap, want eigenlijk wil hij gezond eten beweerde hij. 'Nou dan pak je toch een salade schat' Maar dat doet hij dan ook niet hequote:Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Loodje het volgende:
[..]
Haha had trouwens mijn geld teruggevraagd voor de BKwel lief dat jullie daarheen zijn gegaan.
Als je geen trek meer hebt straks, verkoop je het gewoon op je werk;)
Was dat tegen mij? Antwoord is ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Vinden vrouw en jij het leuk om in de OP te komen misschien?
Wel lastig ja .. als je nog andere kleintjes hebt rond lopen maar je moet voor je eigen bestwil toch rust bewaren.
Ik heb er ook weinig last van gelukkig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe bijzonder weinig last heb van hormonen. Mijn man merkt ook vrijwel niks. Mgoed, ben net 15 weken, kan dus nog vanalles gebeuren
hihi, ik vrees ook het ergste voor mezelf. Normaal heb ik altijd heel erg veel last van hormoon schommelingen. Dus het kan nog leuk wordenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:08 schreef Estrys het volgende:
wachten jullie maarik spreek jullie over 15 weken wel weer
heel lief, maar ik ben morgen pas 11 wekenquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef bodpa09 het volgende:
Misschien, hoewel ik ook echt zo blij word van het kaartje wat we voor onze tweede hebben gekozen. Zou bijna willen dat de baby er al was, zodat we ze al kunnen versturen.![]()
Gefeliciteerd met Collin Knife! En jij met een goede 20 weken echo Nytar!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier wordt tot op heden ook nog weinig gemerkt, maar idd wie weet verder in de zwangerschap:P Hoop het niet voor Blijepeen, ik weet dat ik best kan bitchen. (Alleen als dat nodig is)quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe bijzonder weinig last heb van hormonen. Mijn man merkt ook vrijwel niks. Mgoed, ben net 15 weken, kan dus nog vanalles gebeuren
Misschien ben je tijdens je zwangerschap juist wel heel stabielquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:12 schreef Skoap het volgende:
[..]
hihi, ik vrees ook het ergste voor mezelf. Normaal heb ik altijd heel erg veel last van hormoon schommelingen. Dus het kan nog leuk worden
Ik kwam bij nummer 1 meer dan 25 kilo aan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:18 schreef Kwisted het volgende:
vanmorgen maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Toch elke keer best wel schrikkenHebben jullie dat ook?
Ik ben nu 22 weken en ben al 8,5kg aangekomen. Dat lijkt me zo ontzettend veelMag ik vragen hoe dit bij jullie zit?? En ik eet nog wel zo gezond
Zelf ben ik niet zoveel aangekomen. Ben nu 23 weken en 5 kilo aangekomen. Het gaat bij iedereen anders. Zolang je gezond eet is het goed. Kan ook zijn dat je meer vruchtwater hebt, dan wordt je ook zwaarder;) No worries:Dquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:18 schreef Kwisted het volgende:
vanmorgen maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Toch elke keer best wel schrikkenHebben jullie dat ook?
Ik ben nu 22 weken en ben al 8,5kg aangekomen. Dat lijkt me zo ontzettend veelMag ik vragen hoe dit bij jullie zit?? En ik eet nog wel zo gezond
In een zucht en een stootquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:34 schreef covie het volgende:
Als je gewoon gezond eet is dat prima hoor. Je eet wss wat meer en beweegt veel minder dus tja. Maar dat is er daarna zo weer af.
Heerlijk he!quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:02 schreef Thistleweed het volgende:
Net het geboortekaartje over de mail gehadWat is dat bijzonder zeg, wordt er bijna een beetje emotioneel van, het kaartje van ons kleintje
Ík heb in elk geval onwijs weinig last van mijn hormonenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:12 schreef Skoap het volgende:
[..]
hihi, ik vrees ook het ergste voor mezelf. Normaal heb ik altijd heel erg veel last van hormoon schommelingen. Dus het kan nog leuk worden
Ah joh, ik was na 10 weken al 8 kilo zwaarder en toen ben ik gestopt met wegen. Ik kwam echt alleen bij mijn buik aan (en borstenquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:18 schreef Kwisted het volgende:
dat dacht ik tijdens de zwangerschap ook. Maar achteraf denk ik daar toch anders overquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:35 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ík heb in elk geval onwijs weinig last van mijn hormonenhoe de mensen in mijn omgeving last hebben van mijn hormonen, durf ik niet te zeggen, maar ik vind het meevallen
Niet zwanger vind ik ook altijd dat ik ontzettend meevalquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:46 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat dacht ik tijdens de zwangerschap ook. Maar achteraf denk ik daar toch anders over
Mooi Tinu! Gebruiken jullie beide namen of alleen Lior in het dagelijks leven?quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:52 schreef Tinuviel het volgende:
Nog heel erg bedankt voor alle goede gesprekken, tips en lieve woorden van de dames & heren in dit topic. We nemen nu toch echt afscheid van jullie en zien je misschien nog in de volgende topics terug. Voordat wij voorgoed weg zijn, moeten wij natuurlijk nog even de naam laten weten. Ons zoontje heet Lior Nethanel, deze naam heeft hij vandaag gekregen.![]()
Heel veel geluk en succes voor jullie en je kindjes!
In het dagelijkse leven en als roepnaam gebruiken wij Lior. Dat is lekker kort en makkelijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mooi Tinu! Gebruiken jullie beide namen of alleen Lior in het dagelijks leven?
Mooie combinatie met Jair ookquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:56 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven en als roepnaam gebruiken wij Lior. Dat is lekker kort en makkelijk.
Ja ik vind het ook wel lastig wanneer te vertellen, ik wil het er ook graag (VEEL!quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:42 schreef Enfermera het volgende:
Peacelover: yup, vaak plassen want je baarmoeder zit nog in je bekken dus drukt lekker op je blaas.. Helaas!En moeheid idd. Maar bij mij ging mn moeheid echt voor n groot deel over na de 11/12 weken
Plassen moet ik helaas nog steeds 's nachts magoed ik zuip ook veel thee 's avonds
![]()
![]()
Lastig, dat vertellen, ja.. dat is heel persoonlijkIk heb het zelf al verteld met 6 weken, omdat ik het er ook over wilde hebben als het mis zou gaan. En ik vind het gewoon fijn om het erover te hebben
Kan mn klep niet houden enzo
Mja, das heel persoonlijk, snap ook dat mensen er voor kiezen toch te wachten voordat ze wat verder zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hahahahahaha ik zou het liefst morgen al de kamer inrichtenquote:Edit: whihi.enige wat we tot nu toe gekocht hebben is 1 speen en 1 slabbetje
XD Laatste wel wat duurder, maargoed. Maar ook die behoeften zullen verschillen van vrouw tot vrouw!
Ik had deze keer ook echt snel last van de banden. Even snel omdraaien in bed, was niet meer fijn....quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef pardijntje het volgende:
Wat hebben jullie weer een hoop geschreven, zal terug moeten lezen
Peace, wij hebben het aan mensen verteld aan wie we het ook zouden zeggen als het eventueel toch mis gaat...
spullen doe ik pas na 12 wk denk ik (al heb ik een hoop nog van nr 1)
Tinuviel mooie naam!
Geboortekaartjes dat vond ik echt leuk om bezig te zijn
Gratis dozen, eens kijken welke ik nu wel wil
Gewicht, vorige keer -5 ben benieuwd of ik nu wat aan zal komen
Goede echo's en mijlpalen![]()
bah wat blijf ik me onzeker voelen trouwens, heb toch over de dag door soort van menstruatieachtige krampen / spierpijn gevoel (kan het niet helemaal juist omschrijven) dan ren ik het liefst naar het toilet om te checken, is toch wel erg vroeg voor banden?
Ik had met 9 weken een echo. Daarna met 10 nog een keer omdat ie zich niet op liet meten.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:02 schreef peace-lover het volgende:
Oh daar moeten wij ook nog over nadenken, of we willen weten wat het wordt
Eerste echo is tussen 8 en 12 weken ergens toch? Ik ga vrijdag de vk bellen, moet ik dan ook al een verwijsbrief voor de echo vragen?
god ik ben wel echt een n00b
Dat heb ik ook nog steeds. Bij Sofietje ook heel lang gehad nog. (dat broekloeren dan)quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:09 schreef pardijntje het volgende:
dank jullie wel! Ik stel mezelf ook steeds gerust met als er geen bloed is
(en de innige toilet relatie moet toch ergens goed voor zijn!)
Ja ik heb het plan opgevat om het aankomende week te zeggen iddquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:22 schreef covie het volgende:
wat voor een aparte relatie heb je dan met de vader als ik vragen mag peace lover?
Wij hebben jet met 7 weken geloof ik aan familie verteld en denk 2 weken later aan vrienden.
Gezien je moeder en zusje het al weten zou ik eerlijk gezegd het ook tegen de rest van de fam. vertellen, anders is het wel wat vreemd toch?
En spulletjes kijken is het nooit te vroeg voor toch? :p alleen kopen zou ik even mee wachten.
Vermoeidheid begon ook al vlug duurde tot ongeveer 13/14 weken.
Daar gaat het om iddquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef rebel-angel het volgende:
wij hebben het nog aan niemand verteld.
ik wil eerst wachten tot na de echo op 6 juni 2 dagen later isjarig dus misschien dat we het dan doen.
en aan de andere kant zit ik er toch een beetje tegenaan te hikken op de 1 of andere manier.
ik heb met sommige van m'n familie leden niet echt de meest gezellige relatie.
en omdat we nu voor zeker een half jaar in een tijdelijke woning zitten, komt straks in het meest ongunstige geval alles heel snel op elkaar.
en dan heb je natuurlijk altijd van die mensen die daar een mening over hebben.
en dat haalt dan het leuke van het vertellen er wel een beetje af
maar hey het zal vast wel goed komen ik envinden het wel
Het was voor mij een van de triggers om te gaan testen. Ik PMde het zelfs nog een paar dagen voor de test tegen debuurvrouw, dat ik nu weer zoiets achterlijks had, bandenpijn, zomaar. Bij het niesen en in bed. En toen was ik echt niet verder dan 5 weken. En idd dat nare zeurderige gevoel onderin mijn buik en rug gaven de doorslag.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef pardijntje het volgende:
bah wat blijf ik me onzeker voelen trouwens, heb toch over de dag door soort van menstruatieachtige krampen / spierpijn gevoel (kan het niet helemaal juist omschrijven) dan ren ik het liefst naar het toilet om te checken, is toch wel erg vroeg voor banden?
En met veel zweten na de bevallingquote:
quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:08 schreef covie het volgende:
zo net weer terug van 30 km dauwtrappen op t fietsje eens kijken wat de rest van de dag brengt.
okeee ben alleen nog maar de trap af gelopen... Maar het iidee is leuk...
Ja ik moet vrijdag nog werken, maar ik ga laat heen en vroeg weer terug hoor. Heb zelfs bloemen gehad dinsdagquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:40 schreef bijtje84 het volgende:
Ik moet nog wel even in de rust-verlof-modus komen hoor. Vandaag zo'n gekke dag ertussen natuurlijk. T voelt meer alsof het gewoon weekend is.
En met mij volgens mij nu dan ook Marjolijntje en Katy verlof!!Of moest je nou vrijdag nog werken Katy?
Gefeliciteerd, ook voor je man (die kent me wel, ook al moet hij waarschijnlijk even nadenken, ben lang geleden zijn leraar geweest op zondagochtend ...).quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:25 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Jore, eigenlijk toch een beetje toevallig. We hebben niet in eerste instantie gezocht naar een naam met soortgelijke betekenis (Jair= God's licht of God's stad, afhankelijk van de schrijfwijze en Lior=mijn licht). We hebben wel gezocht naar een korte naam als eerste naam, eentje die wij uiteraard allebei mooi vonden. Daarnaast hadden wij wel als eis, dat de naam niet zou beginnen met een van de voorletters die wij al hebben. Scheelt dat lief en ik dezelfde voorletter hebben, maar dat is dan ook al genoeg 2x dezelfde voorletter in een familie. 2 kids, die een naam met dezelfde voorletter hebben, hoefden wij dan ook niet in de familie
Hier nog eentje, sinds gisteren 13 uurquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:40 schreef bijtje84 het volgende:
Tinuviel mooie en aparte naam zeg!
Papillion gefeliciteerd en welkom!
En euh Covie, wat denk je, wanneer kunnen we weer verse beeb verwachten?
En sinds gisterenmiddag 17:45u heb ik VERLOF!!!!
Wat voelt dat weer gek zeg. Wetende dat je pas in oktober terug komt, en dan twee kinderen erbij hebt en ontzettend veel zal hebben meegemaakt.
Ik moet nog wel even in de rust-verlof-modus komen hoor. Vandaag zo'n gekke dag ertussen natuurlijk. T voelt meer alsof het gewoon weekend is.
En met mij volgens mij nu dan ook Marjolijntje en Katy verlof!!Of moest je nou vrijdag nog werken Katy?
Same here, lekker 2 weken vakantie extra en dan per 1 oktober opvang voor de kleine.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef bijtje84 het volgende:
Katy echt een 'nog even voor het laatst' dagje vrijdag dus. Lekker!
Ik heb ook bloemen gekregenen toen ik thuis kwam kreeg ik nog meer bloemen van mn vent
Wat klinkt dat ver weg he, september en oktober. Ja ik heb er nog twee weken vakantie achteraan geplakt en de creche in laten gaan per 1 oktober voor de jongens.
... door het op ons af te schuivenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:21 schreef Kersjes het volgende:
SilkTie, wij vrouwen worden er soms ook hoorndol van, maar kunnen er gewoon beter mee overweg
Dankje, ik heb de felicitaties doorgegeven.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:09 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, ook voor je man (die kent me wel, ook al moet hij waarschijnlijk even nadenken, ben lang geleden zijn leraar geweest op zondagochtend ...).
Heeeerlijk! Dus marjolijntje, clauwhee, bijtje en ik nu verlof. Het mooie weer kan komen hoorquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:50 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Same here, lekker 2 weken vakantie extra en dan per 1 oktober opvang voor de kleine.
Zeg...Heb je t nu al verteld aan je kinderen? Stond me iets bij dat je dat met moederdag zou gaan doen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:55 schreef babykloon het volgende:
Kan best hoor.. die banden....
Had ik bij vorige zwangerschappen ook heel vroeg...
En oh ja... dozen!!! Ik heb tot nu toe alleen de felicitas en de blije doos van de prenatal geloof ik....
Hihiquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:08 schreef Estrys het volgende:
wachten jullie maarik spreek jullie over 15 weken wel weer
Hihi...Dat mag...quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:09 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Zeg...Heb je t nu al verteld aan je kinderen? Stond me iets bij dat je dat met moederdag zou gaan doen?
Ik ben nieuwsgierig ja, ik weet 't...sorry![]()
Ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke verrassing/ schrik voor ze isquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:13 schreef babykloon het volgende:
[..]
Hihi...Dat mag...
Ik heb het de oudste twee inderdaad met moederdag verteld... Dochter was behoorlijk hyper en zoonlief wat stilletjes... De jongste 3 wil ik het samen met vader vertellen.
Ze riep de hele tijd OMG..Ik krijg een baby...quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
Papillion welkom en gefeliciteerd
[..]
Ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke verrassing/ schrik voor ze isMaar Dochter ziet het wel zitten begrijp ik? Het lijkt me zo bijzonder, zo'n enorm leeftijdsverschil
Is de pappa van de jongste 4 al meer over de schok heen? (als je daarover wilt posten ten minste)
Laat je het geslacht een verrassing zijn tot de geboorte?quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:35 schreef babykloon het volgende:
[..]
En ze hoopt zoooo dat het een meisje is!
Niet perse, maar de papa weet het ook niet en ik vind dat zo lang die het niet wil weten dochterlief ook nog even geduld mag hebbenquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Laat je het geslacht een verrassing zijn tot de geboorte?
Zit wat inquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:42 schreef babykloon het volgende:
[..]
Niet perse, maar de papa weet het ook niet en ik vind dat zo lang die het niet wil weten dochterlief ook nog even geduld mag hebben
Ja, is weer eens wat anders als een brommer of scooter!quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:53 schreef Kersjes het volgende:
Da's wel een tof verjaardagskado voor je dochter babykloon: een echt brusje!
Ja, echt hè! We kregen een mailtje van de curator met nog behoorlijk wat mitsen en maren, maar de strekking was dat men poogt om schade te compenseren / alsnog te leveren.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:25 schreef Skoap het volgende:
Vamp
Phaidra wat een goed nieuws over de dakkapel!!
Hee wat goedquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:23 schreef Phaidra het volgende:
Vamp uit de kast!!Nogmaals van harte joh
Verlof voor een boel zwangere dames!Geniet ervan! Houden jullie een plekje vrij voor mij? Nog vier dagen, dan kom ik ook!
Dit weekend gaan mijn mr. en schoonvader klussen in de babykamer. En we hebben bericht dat de dakkapelleverancier een doorstart maakt.
O Vampquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:56 schreef vamperotica het volgende:
Zo.... dit praat toch wat makkelijker hoor!
De oudste twee weten het nu... Babykloon mag in de kast....
Ja ongelooflijk, maar ergens ook niet gek... 's nachts is het inmiddels weer extra drama, door een hoofdje wat heerlijk zacht op mijn blaas ligtquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:07 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, wat fijn van de dakkapel!
Jij ook zo moe Gerbera?
Ik kon vanmiddag niet wakker blijven en ben in bed gaan liggen. Maar ben zo druk in mijn hoofd, kon er niet eens van in slaap vallen.
Huisarts moet je zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef Estrys het volgende:
Ha Vamp, wist wel dat jij het was![]()
Vraagje, die medicijnen tegen misselijkheid. Hoe heten ze ook alweer? Zou ik daarvoor eerst bij de vk moeten zijn geweest of kan ik meteen naar de huisarts. Ik ben niet iemand die snel medicijnen vraagt maar ik voel me de hele dag zo ziek en misselijk. Ben niet eens in staat om eten te koken zonder te moeten kotsen
Kan jouw partner niet voor je koken? Vervelend hoor, hoop dat je er baat bij hebt. Eet je wel goed?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Estrys het volgende:
Morgen gelijk even bellen. Kijk misselijkheid is tot daar aan toe, en een keer kotsen kan ik best mee leven maar nu ben ik eten aan het koken en dan ondertussen even snel kotsen op de wc om vervolgens weer kokhalzend achter het fornuis te staan. Dat trek ik niet zo.
Vorige keer was ik tot de 25 weken misselijk, maar dat was lang niet zo erg als ik het nu heb.
Dat kan hij wel maar hij is meestal om 18 uur thuis en als hij dan nog moet koken dan is dat eigenlijk wat laat voor Seb. Die valt dan al zowat om van de slaap. Anders ging ik echt niet zelf kokenquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:34 schreef Loodje het volgende:
[..]
Kan jouw partner niet voor je koken? Vervelend hoor, hoop dat je er baat bij hebt. Eet je wel goed?
quote:
Omdat er hier vaak geroepen wordt pannenkoeken te gaan eten als je overtijd loopt. Net als ananasharten e.d.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:01 schreef Loodje het volgende:
Hoezo pannenkoeken niet goed? (ik eet ze zelf niet ben allergisch voor veel tarwe en meel producten)
quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pas je op met de pannenkoeken Gerb?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eliis, dat is bekendik neem mijn Floradix altijd met sinaasappelsap... dat neemt het best op
Son, nee... geen idee waarom eigk niet.. maar wellicht dat dat bij de volgende afspraak gebeurd![]()
Ananasharten moet je ook niet etenquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Omdat er hier vaak geroepen wordt pannenkoeken te gaan eten als je overtijd loopt. Net als ananasharten e.d.
Het was meer een grapje van mijn kantSpeklap 2.0 moet nog even blijven zitten.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]ach, ze loopt een week of 2 voor, dus dan zou ik nu 33 weken zijn
mooi op tijd toch?
Joh die van jou komt over een week of 8SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eliis, dat is bekendik neem mijn Floradix altijd met sinaasappelsap... dat neemt het best op
Son, nee... geen idee waarom eigk niet.. maar wellicht dat dat bij de volgende afspraak gebeurd(op 11 juli
dan hoef ik misschien die dag niet, hoop ik)
Dingen met zout (drop, bouillon) of zoethout.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:36 schreef sterrenmunt het volgende:
hoi hoi,
Vamp uit de kast, leuk hoor!
Hier ook kapot, lag er gister om 18.15 in en was er om 07.30 uit. Wel effe om 06.00 wakker gelegen. Het is zo anders als de vorige zwangerschap, ben echt zo enorm moe.
Misselijkheid is gelukkig al weer redelijk verdwenen.
Iemand enig idee wat ik aan een lage bloeddruk kan doen? Hij was 100/55 en ik heb er ook echt last van, dizzy en heel snel moe.
Ik dacht er net aan haha.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:25 schreef KatyM het volgende:
Sonnetje, wil je misschien nog even kijken voor die buikbanden.
Hoe kon ook ik denken dat ik jullie nog wat nieuws kon vertellen over zwangerschap, als newbiequote:Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:
Eliis, dat is bekendik neem mijn Floradix altijd met sinaasappelsap... dat neemt het best op
Leuk om wat over te horen, tnx!quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:53 schreef Loodje het volgende:
Eliis hypnobirthing is een cursus die je samen met je partner doet. Het is een natuurlijke manier van bevallen. De naam doet zweveriger aan dan het is. De methode gaat ervan uit dat het vrouwelijk lichaam is gemaakt om te baren en gaat terug naar de natuur, je leert ontspanningsoefeningen, massagetechnieken en ademhalingstechnieken (dus niet puffen) om de natuurlijke endorfine in je lichaam los te maken en zo ontspannen mogelijk te bevallen. Wij vinden het een hele interessante en zeer logische cursus.
Sterk. Ik lig mezelf al van een uur of 6 wijs te maken dat ik wel weer in slaap zal vallen. Jammer genoeg zit zo'n middagdutje er voor mij niet in...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 05:27 schreef Thistleweed het volgende:
goedemorgen allemaal,
vandaag heel vroeg wakker dus er maar gewoon uit gegaan, slaap vanmiddag wel weer bij.
Blij dat je vandaag niet zo'n last hebt, veel plezierquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:34 schreef Kersjes het volgende:
Bijtje, zolang je bloeddruk in orde is kan het volgens mij niet al te veel kwaad. Maar lastig is het wel als je zoveel vocht vasthoudt. Ik heb eens gelezen dat het eten van groene appels kan helpen? Of brandnetelthee en selderij werkt ook vochtafdrijvend. Maar de beste remedie is nog altijd bevallen![]()
Hehe, ik begin wat meer mens te worden.
Na een vreselijke nacht en ochtend begint mijn maag eindelijk in te zien dat hij zich niet constant hoeft om te draaien. Is maar goed ook, het kdv en de bso zijn dicht vandaag en de jongens zijn gewoon thuis. Mijn hulptroepen zijn niet beschikbaar, maar gelukkig vond de TV het niet erg om vanmorgen vanaf 7 uur al aan te gaan![]()
Terwijl ik boven aan het pendelen was tussen bed en wc heeft de benedenverdieping een metamorfose ondergaan. In de keuken ligt een treinbaan, de racebaan ligt door de woonkamer heen en 2 grote speelgoedbakken zijn op hun kop gelegd. 3x raden waar de inhoud nu verspreid ligt...
Je bent ook 2 keer zo zwanger als bij je dochterquote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:47 schreef bijtje84 het volgende:
Jakkes Estrys wat een naar bericht.je gaat er eigenlijk in deze tijd en in dit land vanuit dat zulke dingen iets van vroeger zijn en nu niet meer gebeuren.
voor alle misselijke dames. Sucks.
Weet iemand of vocht vasthouden eigenlijk gevaarlijk is? Mijn voeten, enkels en onderbenen zwellen een kwartier na opstaan uit bed op en dat gaat niet meer weg. Hoe lang en hoe hoog ik mijn voeten ook omhoog leg.
Ik heb bij mijn dochter op het laatst ook wel last gehad van vocht, maar mén dit is wel even twee keer zo erg! Als ik niet sochtends meteen mijn schoenen aan trek dan kan ik de deur niet meer uit die dag, zelfs teenslippers passen niet meer!!
Verder 34 weken vandaag!
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:22 schreef Kersjes het volgende:
Dat je met de kinderen De Leeuwenkoning aan het kijken bent en op het eind, als het nieuwe leeuwtje getoond wordt, hoor je "mama, waarom huil je?"
Pregnant much?
Het vochtvasthouden ansich is niet gevaarlijk, wel je bloeddruk in de gaten laten houden voor zover dat nu al niet gebeurd.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:47 schreef bijtje84 het volgende:
Jakkes Estrys wat een naar bericht.je gaat er eigenlijk in deze tijd en in dit land vanuit dat zulke dingen iets van vroeger zijn en nu niet meer gebeuren.
voor alle misselijke dames. Sucks.
Weet iemand of vocht vasthouden eigenlijk gevaarlijk is? Mijn voeten, enkels en onderbenen zwellen een kwartier na opstaan uit bed op en dat gaat niet meer weg. Hoe lang en hoe hoog ik mijn voeten ook omhoog leg.
Ik heb bij mijn dochter op het laatst ook wel last gehad van vocht, maar mén dit is wel even twee keer zo erg! Als ik niet sochtends meteen mijn schoenen aan trek dan kan ik de deur niet meer uit die dag, zelfs teenslippers passen niet meer!!
Verder 34 weken vandaag!
Zou volgens de fabrikant weinig verschil geven, zelf adviseer ik (gebasseerd op mijn ervaring in de thuiszorg) om het vanuit bed op te meten. ik pm je de site evenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:00 schreef bijtje84 het volgende:
Hou op schei uit... Ik heb net de keukenlades leeggehaald, gesopt en her-ingericht... Hoezo nesteldrang
Ja bloeddruk zal ik vanmiddag eens even meten bij mn moeder. Wordt ook al drie dagen wakker met hoofdpijn, ook niet lekker.
Maandag weer naar de gyn, zal het daar ook zeker aangeven.
Bloeddruk was tot nu toe goed tot aan de lage kant zelfs. Laatste keer 120/70. De keer daarvoor 110/55.
Bedankt voor de feedback! Goeie van de steunkousen, lekker charmant haha maar misschien toch wel handig.
Moet ik dan mijn enkels meten in opgezette toestand of juist niet?
Jakkes, ik hoopte op betere berichten zeg. Nou het heeft natuurlijk ook tijd nodig om te herstellen, sterktequote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:16 schreef Zoë23 het volgende:
Covie
Spannend het gerommel..
Hoop dat het snel doorzet
KatyM
Ik loop/sta nog niet zo veel, vandaag voor t eerst n klein rondje gelopen, had behoorlijk last. Kan ook nog niet zo lang staan. Verschonen doet m'n lief of ik doe t zittend. Binnenkort weer naar de fysio om oefeningen te doen.
Zeg, zoe... Ik had toch ook zo'n last van mn bekken/rug etc... De huisarts heeft mij toen (zware?) antibiotica gegeven, en sindsdien heb ik geen last meer gehad. Was een ontsteking zei hij....Misschien de moeite waard om nog ff te laten checken?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:16 schreef Zoë23 het volgende:
Covie
Spannend het gerommel..
Hoop dat het snel doorzet
KatyM
Ik loop/sta nog niet zo veel, vandaag voor t eerst n klein rondje gelopen, had behoorlijk last. Kan ook nog niet zo lang staan. Verschonen doet m'n lief of ik doe t zittend. Binnenkort weer naar de fysio om oefeningen te doen.
Dat is raar hè. Ik was net ook zo moe, hoopte ik zo dat peuter even wilde slapen. Maar nee. Nu is hij in slaap gevallen op de bank, ben ik klaarwakker.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:38 schreef Kersjes het volgende:
Zo, de jongens zijn net opgehaald door mijn schoonmoeder zodat ik even rustig op mijn luie gat kan liggen. Zat ik 2 uur terug nog knikkebollend de tijd vooruit te kijken, ben ik nu ineens klaarwakker![]()
Dan maar even door met mijn missie: op zoek naar het eerste pakje voor kleintje. Iemand nog goede tips?
Ik denk dat ik ga voor de kruidcake. Nog 'redelijk gezond' in tegenstelling tot de cupcakes van gister, met 250 gram boterquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:38 schreef Kersjes het volgende:
Zoe, hopelijk ben je gauw weer uit de kreukels!
Katy, de belangrijkste vragen van de dag worden tot de beeb er is nu in de trant van "wat voor cake zal ik vandaag eens maken?" Dus? Welke wordt het?![]()
Zo, de jongens zijn net opgehaald door mijn schoonmoeder zodat ik even rustig op mijn luie gat kan liggen. Zat ik 2 uur terug nog knikkebollend de tijd vooruit te kijken, ben ik nu ineens klaarwakker![]()
Dan maar even door met mijn missie: op zoek naar het eerste pakje voor kleintje. Iemand nog goede tips?
Ik lurk hier graagquote:
Ja dat is ook zo. Maar je kan altijd hopen op een snel herstel toch?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:50 schreef Kersjes het volgende:
Irritant Estrys![]()
Maar Phaidra, je moet zo'n bevalling en de impact die het op je lichaam kan hebben ook niet onderschatten. Zoe is zondag pas bevallen!
Na de bevalling van oudste kon ik na een week nog steeds pas voorzichtig schuifelend door het huis heen. En ik had van te voren geen extreme bekkenklachten of wat dan ook.
De bevalling van jongste (soon to be middelste) ging me wat dat betreft een stuk beter af, na 5 dagen gingen we al met het hele gezin naar een grote speeltuin toe.
Wat was dat heerlijk om zo snel weer mobiel te zijn! En ik had toen ook geen hechtingen, scheelt ook een stuk. En 20 minuten of 2 uur persen maakt ook veel verschil in hoe het na afloop met je gaat. Hoe veel bloedverlies ook etc.
Oh god, laat deze bevalling alsjeblieft soepel verlopen![]()
En ja, ik zit nu voor het eerst bewust aan de komende bevalling te denken![]()
*moedige modus aan* Bring it on
Er zijn bepaalde AB's die niet mogen, maar grotendeels van de AB soorten mogen wel... zal de arts dan wel wetenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:39 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Zeg, zoe... Ik had toch ook zo'n last van mn bekken/rug etc... De huisarts heeft mij toen (zware?) antibiotica gegeven, en sindsdien heb ik geen last meer gehad. Was een ontsteking zei hij....Misschien de moeite waard om nog ff te laten checken?
( al mag je volgens mij geen ab als je borstvoeding geeft dacht ik....)
Ook een goeie.. maar dat je geen ab mag met bv klopt dus nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:06 schreef Kersjes het volgende:
Gerbera, een hoop artsen weten bar weinig over bv en wat wel of niet mag. Op www.borstvoeding.com (aanrader!) staat een lijst over welke medicatie veilig is als je bv geeft en welke niet.
Oh ik vond het juist heel fijn zitten bij mijn stinkerdje... eerste keer baby aankleden is sowieso lastigquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:02 schreef Estrys het volgende:
Ik koop geen jumpsuit meer als eerste pakje. De kraamhulp was daar ook niet zo over te spreken. Zeker niet bij je eerste keer zo'n baby aankleden is dat gewoon ook niet heel makkelijk.
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik ben inmiddels zo klaar met mijn to do lijstjes, dat ik alles echt wel in huis heb... erg frustrerend als je klikdrang hebt
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik ben inmiddels zo klaar met mijn to do lijstjes, dat ik alles echt wel in huis heb... erg frustrerend als je klikdrang hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |