abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111587075
Zwangerschap & geboorte deel 963

24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
13 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

8 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

6 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: Sterrenmunt

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 16-05-2012 12:02:40 ]
pi_111587092
Eeeeeeeeen... sesam open U :D

Het topic van Covie :Y :Y *O*
pi_111587976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:44 schreef Mangostine het volgende:
Ik zit al in de relaxmodus. Er komt al een uur niets meer uit mijn vingers. Ben van ellende maar begonnen aan een zoutlolly. :')
Aan een wat?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:52:51 #4
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_111588248
Dat klinkt uhm, interessant! :D
A grand adventure has begun.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2012 @ 18:03:54 #5
309370 Nanadu
pi_111588720
Mango een zoutlolly :? wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Ik ben ook weer achter wat nieuws. Wat is een maagzuuraanval vies zeg :r Normaal heb ik wel eens last van een oprisping, maar deze aanval duurt al 2 1/2 uur :( Gatver. ik heb al vla gegeten, maar dat helpt niet veel en moet steeds boeren laten waardoor het weer omhoog komt :@
pi_111588731
Inderdaad, is dat zo'n zwart-wit ding misschien? :P

Oh echt mijn boobs :X ze gaan steeds meer zeer doen :') 'jongens, jullie hebben al eens een jaar gevoed, jullie hoeven niet nóg groter en pijnlijker te worden.... :')'
pi_111588767
Oh jak Nanadu, ranzig hè? :r ik had het net toen ik even een uurtje gelegen had.. bleef maar opboeren :r
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:05:48 #8
374977 eliis
Relativeer!
pi_111588782
Een zoutlolly, dat klinkt net als zo'n zoutblok voor paarden/koeien maar dan in lollyvorm :D
Ik ben benieuwd wat het is!
pi_111588832
O bah Nanadu :N

Gerbera _O- ik heb al een paar weken lektetten.

Het toppunt van zwangerschapsdementie; je eten bij de Griek betalen en dan zonder het eten weer de auto instappen :') _O-
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_111588901
:D!

En ja, ik vind de cup H van huge wel genoeg nu :P
pi_111588943
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:08 schreef Gerberaatje het volgende:
:D!

En ja, ik vind de cup H van huge wel genoeg nu :P
Niet liever de HH van Nelson? :P

En ja, ik besef dat er een kans is dat ik daar met borstvoeding ook ga eindigen :')
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:15:39 #12
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111589155
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:07 schreef LeNeHe het volgende:
O bah Nanadu :N

Gerbera _O- ik heb al een paar weken lektetten.

Het toppunt van zwangerschapsdementie; je eten bij de Griek betalen en dan zonder het eten weer de auto instappen :') _O-
Dat zou zomaar een actie van mij kunnen zijn _O-
Maarruh nu toch wel opgehaald en opgegeten toch ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_111589319
Zo'n salmiakding zal ze misschien wel bedoelen.

Hmm.. en ik merk dat mijn heupen/bekken beetje gevoeliger aan het worden zijn na een dag. Ik heb vooral een zittend beroep en niet meer dan dat .. af en toe een keer naar de kopieermachine etc.

Maar vooral als ik lang in de auto heb gezeten voel ik het heb ik het idee. Even in de gaten houden in welke situatie ik er last van krijg.
pi_111590197
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:15 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Dat zou zomaar een actie van mij kunnen zijn _O-
Maarruh nu toch wel opgehaald en opgegeten toch ?
Ja, met het schaamrood op mijn wangen weer terug gegaan. Ze moesten wel erg lachen.

O ja, ik ben niet aangenomen. Het gesprek was na een kwartier voorbij. Ze hebben iemand tot eind van dit jaar nodig en Met mijn 2 maanden beschikbaarheid konden ze niets.

O Twinkle; goed in de gaten houden je bekken. Was er vandaag voor bij de fysio en ik kreeg echt heel veel goede tips mee over wat wel en niet te doen. Ben echt blij dat ik geweest ben.

En voor de OP; mag er achter mijn naam 'meisje'
Thanks!
I found myself alone,
pi_111590353
Aangepast Lenehe :)

Ja ik ga het inderdaad zeker in de gaten houden. Ook al heb ik een sterk lichaam van mijzelf .. tegen hormonen doe je bijna niks ben ik bang. :{
En anders schroom ik inderdaad niet om de fysio even te raadplegen :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:01:44 #16
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_111590827
Mango, ook geen visboer in dat boerengat? Kun je iig aan de sashimi en met een beetje handigheid kun je dan ook zelf sushi maken (als de visboer dat niet heeft) :9

Sushi O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_111590945
Oh twinkle ik hoop dat het mijn topic is, het is toch fantastisch weer om in het kraambed te liggen :D

LeNeHe das nou aardig, gewoon zeggen dat je de grieken op jou manier ook een handje wilde helpen en graag wat eten en geld doneert voor hun familie in Griekenland. :P
pi_111591455
Zo meisje heeft zich wel weer goed laten voelen vandaag. Op mn werk laat ze zich duidelijk voelen :D in elkaar gepropt zitten bevalt.niet zo denk ik :')
(weet niet hoe ze nu ligt, maar ik voel midden op mn buik beweging, is ook zichtbaar, maar ook rechts in mn zij :?)

Oh en mijlpaal: 31 weken *O* over 3 weken laatste werkdag *O*
*O* voor andere mijlpalen!

Pijn rond je heupen hoeft (gelukkig) niet gelijk je bekken te zijn he. Hier is de boosdoener een stuggere spier links, waardoor k rechts overbelast :') fysio helpt er wel goed bij. Sowieso de tips voor mn houding. De oefeningen doe.k niet zo trouw :')
pi_111591801
Hier is last van mijn heupen met liggen 's nachts ook niks met mijn bekken (gelukkig) maar echt puur verweking van alle banden en alles... en als ik lang gezeten heb zit er rechts iets heel pijnlijks vast in mijn heup... Denk dat het een zenuw is ofzo...
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:58:49 #20
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111593664
Bluh ;( Even een egopost hoor. Gezeik op mn werk, echt, bah. Kan het totaal niet hebben nu. :'( Heb alleen maar lopen vreten vanavond :') Nouja.
Ik heb morgen een gesprek dus dan weet ik meer, dan vertel ik ook meer. Wil er vandaag ff verder niet teveel aan denken, al die stress is ook niet goed voor de uk.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:04:54 #21
374977 eliis
Relativeer!
pi_111597728
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:58 schreef Enfermera het volgende:
Bluh ;( Even een egopost hoor. Gezeik op mn werk, echt, bah. Kan het totaal niet hebben nu. :'( Heb alleen maar lopen vreten vanavond :') Nouja.
Ik heb morgen een gesprek dus dan weet ik meer, dan vertel ik ook meer. Wil er vandaag ff verder niet teveel aan denken, al die stress is ook niet goed voor de uk.
:* Doe lekker rustig aan Enfermera!

Ik was net vergeten hoe m'n handtekening eruit ziet :{
Eerste teken van zwangerschapsdementie, of zou ik gewoon moe zijn..?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:06:51 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111597870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:04 schreef eliis het volgende:

[..]

:* Doe lekker rustig aan Enfermera!

Ik was net vergeten hoe m'n handtekening eruit ziet :{
Eerste teken van zwangerschapsdementie, of zou ik gewoon moe zijn..?
Lief, thanks. :*
_O- bhihi. :D Ik heb het inmiddels maar aangemerkt als dat eerste, helaas :+
Ben zo verstrooid alst maar zijn kan. Doe de koelkast open, pak 2 dingen, en denk dan; wat wilde ik ook alweer pakken? En nee, kom er gewoon niet op. Pas 10 min later ofzo :') :@
Echt nog nooit gehad. Dus ja. Hoort er allemaal bij. Men vergeeft het je doorgaans ook gelukkig :+
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:12:29 #23
374977 eliis
Relativeer!
pi_111598279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:06 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Lief, thanks. :*
_O- bhihi. :D Ik heb het inmiddels maar aangemerkt als dat eerste, helaas :+
Ben zo verstrooid alst maar zijn kan. Doe de koelkast open, pak 2 dingen, en denk dan; wat wilde ik ook alweer pakken? En nee, kom er gewoon niet op. Pas 10 min later ofzo :') :@
Echt nog nooit gehad. Dus ja. Hoort er allemaal bij. Men vergeeft het je doorgaans ook gelukkig :+
Ik moest wat papieren tekenen, ik zat met de pen in m'n hand, en: helemaal niks. Wist niet meer hoe ik m'n handtekening moest zetten. M'n vriend keek me aan alsof ik gek was :D Ergens ook wel weer grappig :)
pi_111599281
Oh ja herkenbaar hoor, die verstrooidheid! Gelukkig valt t op mn werk mee :') Werk nu ook wel op een lager tempo :')
En wat lekker is, ik schuif een hoop af naar mn collega. Nieuwe telefooncentrale? Regel jij t maar :D (de aanvragen er dus voor ;))
En das best een lekker gevoel haha. Geeft wel wat rust. Merk dat ik in mn hoofd weinig kan hebben op t moment, snel vol enzo :)
Morgen nog een half dagje werken voor deze week. Best fijn hemelvaart ;)

Net lekker dingetjes gekocht voor de babykamer :D
Ben op jacht naar een dekentje :') Nog best lastig :')
Net deze aankleedkussenhoes gekocht:

Nu jullie t over handtekeningen hebben...wij moeten nog de erkenning regelen :') ook lekker op tijd...
Beetje irritant is alelen dat je niet zo maar meer binnen kunt wandelen bij de gemeente. En dan heb je s avonds momenten dat je zou kunnen komen, maar niet voor erkenning :')
pi_111599462
Groetjes uit de Veluwe :W

Een zoutlolly. Is dat iets geks? Een lolly met salmiak binnenin. :9~

Zal wel iets Limburgs zijn ofzo ;)
pi_111599567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:28 schreef Mangostine het volgende:
Groetjes uit de Veluwe :W

Een zoutlolly. Is dat iets geks? Een lolly met salmiak binnenin. :9~

[ afbeelding ]

Zal wel iets Limburgs zijn ofzo ;)
Ik geloof dat de rest van het land dat een salmiaklolly noemt :D
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:31:47 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111599653
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 21:30 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik geloof dat de rest van het land dat een salmiaklolly noemt :D
Dat dus :P
Trouwens, die andere salmiak lolly's (die ronde) zijn ook lekker (lekkerder :+ )
pi_111600125
Deze zijn wel jeugdsentiment hoor O+
pi_111600554
Zie je wel .. Salmiak

Maar wel lekker! :+
pi_111600680
Wel een beetje klote kwa maagzuur :+

Oh en zure matjes met kauwgomsmaak, zijn een stuk beter voor maagzuur dan de regenboog zure matjes :+
Ze zijn namelijk niet zo zuur :')
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2012 @ 22:00:49 #31
309370 Nanadu
pi_111601353
O salmiaklolly's, die zijn lekker!
Ik ben nu maar van alles aan het eten om de smaak van maagzuur niet te proeven. Helpt alleen maar even en dan komt smaak weer terug ;) zorgt dus eigenlijk alleen maar voor extra calorieen :)

Zwangerschaps dementie check. Vergeet continu wat mijn collega's tegen mij zeggen.vanochtend zei een collega tegen mij dat zij de verjaardag van een kindje ging voorbereiden, een minuut later vraagt een andere collega aan mij wat de andere collega aan het doen was.ik had echt geen idee meer :)
pi_111601584
Ik kom even jompelen voor Collin *O*

Ook voor de mijlpalen! Ik heb ondertussen die van 12 weken gehaald dus ook een beetje voor mezelf *O*.

Verder kan ik even niet bijhouden, sorry! Gelukkig start morgen al mijn verlengd weekend. Juist eerst om 8u15 naar de arbeidsgeneesheer *geeuw*.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:08:50 #33
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111601792
Zwangerschapsdementie? 't Is dat? Geen last van hoor O-)

Sinds vanmiddag gaat het gelukkig weer beter, avondeten is er in gebleven *O*
Al heb ik nu andere lichaamsdelen die niet meerwerken. Van mijn rechterbil tot aan iets onder de knie van rechterbeen is doof en tegelijkertijd pijnlijk, kan haast niet lopen. Zal wel een zenuw bekneld witten, je head me net moeten zien toen ik mezelf naar de wc sleepte... Gelukkig hebben we plavuizen in de woonkamer, dat glijdt zo makkelijk :D
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:09:17 #34
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111601817
En Knife, gefeliciteerd met Collin *O*
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:28:19 #35
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111603102
Oh ja, ik heb van schoonmoeder 2 eerste rompertjes gekregen en een mutsje. Zo klein! En daar mag ik over 2 maanden mijn eigen baby in kleden O+
pi_111603573
2 maanden :X
Paniek!
Hoewel mn dreumes eerst peuter wordt..en dan pas grote broer...pfff gaat veel te hard allemaal.
pi_111607462
Hoi iedereen, bedankt voor de lieve reacties. Vriendinlief vond het leuk om allemaal te lezen.

Zal is kijken of ik ergens foto's kan posten van onze stoere vent:-).

@mangostine. Mijn vriendin heeft gewoon sushi gegeten tijdens de zwangerschap. Sushi mag gewoon als het maar vers is. Net als haring, als het maar vers is.
  woensdag 16 mei 2012 @ 07:21:09 #38
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_111612088
Even een kleine update (voor wie het nog weet ...)

Uitslag punctie was goed, alles in orde *O* .
Ook de echo's zien er goed uit *O* .
Enige probleem: placenta praevia -O- .
Kortom, Silly moet rust houden. Met alle peper die zij in haar kont heeft, zullen we nog wat beleven ...
Daarbij, rust houden terwijl er nog een paar koters rondhupsen :X . Ik doe wat ik kan, maar er moet ook brood op de plank ... We zijn bezig om te zien hoe en welke hulp we kunnen krijgen, dus dat zal ook wel goed komen.

Het goede nieuws is dan weer dat zij tijdens iedere zwangerschap precies een keer heeft overgegeven en gisteren was het de dag van deze zwangerschap :P . Hebben we dat in ieder geval weer achter de rug :D .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_111612100
Knife, nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! *G* O+. Wat ging de bevalling snel!

Silk Tie, fijn dat de punctie en echo's er goed uitzien! Wel gek dat je vrouw rust moet houden met placenta previa. Een vriendin en m'n zus hadden het en daar heb ik nooit iets over rust gehoord. Heeft ze veel bloedverlies, dat dat nodig is?

[ Bericht 30% gewijzigd door Phaidra op 16-05-2012 07:28:11 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111612268
SilkTie .. vergeef me als ik erover heen gekeken heb .. maar wanneer is vrouw uitgerekend dan? Heb even gegoogled op placenta previa want wist niet wat het was. Klinkt wel heftig idd.

Lisa fijn dat je je 12 weken hebt gehaald *O* .. Hopelijk ben je nu ook wat geruster en heb je meer vertrouwen dat het goed af zal lopen allemaal?

Ik ben vandaag exactly 16 weekjes *O* *O* *O*
En na vandaag heb ik weekend .. maandag pas weer aan de slag (en gelijk maar 2 dagen cursus :O ) *O* *O*

Kersjes, klinkt inderdaad als een beknelde zenuw als je het mij vraagt?

Ik heb mijzelf een paar weken terug het boek 'De grote geboortegids' aangeschaft. zag hem bij de verloskundige liggen en het leek mij wel wat. Nuttig boek als je het mij vraagt :Y .. Kan hem iedereen aanraden! :Y .. Nu uit maar een boek over hypnobirthing ligt al klaar :Y ... Maar Engelstalig dus daar zal ik wel wat langer over doen :9
  woensdag 16 mei 2012 @ 07:49:53 #41
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_111612345
We zijn eerste helft augustus uitgerekend: we zijn nu 24 weken.
Ze heeft helemaal geen bloedverlies en dat hopen we zo te houden.
Omdat de vorige bevallingen allemaal keizersnedes waren, bestaat het gevaar dat de placenta zich aan het littekenweefsel gaat hechten en dan zijn de rapen gaar.
Ook is ze niet meer de jongste (40+) dus dat lichaam moet rust hebben.
Ze voelt het zelf ook dat als ze net iets teveel doet, dat het allemaal een beetje trekt en dat het pijn begint te doen in de onderbuik. Rustig blijven liggen is ons devies (om Rataplan te citeren ;) ).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_111612452
Liza; *O* 12 weken mijlpaal!!

SilkTie; fijn dat de punctie goed was, wel lastig dat je vrouw rust moet houden. Succes met alles.
I found myself alone,
pi_111613645
Voor een meelezende Poppedein, Mignonne en/of Wup ;) : kan een 2e (of volgende) kindje wel ook gewoon weer vroeg indalen/ingedaald zijn of dalen die altijd later in?

Ik heb zo'n gevoel dat deze dame hard op weg is namelijk :') maar het lijkt me zo vroeg voor een 2e... Muppet lag wel met 31 weken al helemaal vast, zou dat nu ook weer kunnen (zaterdag ben ik 31 weken)?

(over 2 weken zit ik weer bij de gyn hoor, het is ook geen bloedspoed vraag, maar ik vroeg het me af, gezien de 'klachtjes'... wellicht hebben jullie antwoord??)
pi_111613719
Goedemorgen allemaal.

Ik zag wat mijlpalen dus: *O*

Spannend SilkTie, hopen dat de placenta nog naar boven trekt. Die kan is wel groot natuurlijk maar rust houden kan vast geen kwaad in jullie situatie.
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:33:11 #45
258612 nytar
boys boys boys
pi_111614042
goedemorgen!
Gisteren de termijnecho gehad. Onze uk lag te slapen en er niet goed voor, dus we hebben een half uur naar hem/haar kunnen kijken <3

met de eerste echo was al goed gegokt, dus mn uitgerekende datum blijft 6 dec :) morgen 11 weken zwanger.

Helaas was mn suiker in mn bloed erg hoog en moet ik volgende week nuchter komen prikken....hopelijk is het dan goed...want ik heb niet zo'n zin in dat suikerdrankje waar ik andere over heb gehoord...
pi_111614046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 07:49 schreef SilkTie het volgende:
We zijn eerste helft augustus uitgerekend: we zijn nu 24 weken.
Ze heeft helemaal geen bloedverlies en dat hopen we zo te houden.
Omdat de vorige bevallingen allemaal keizersnedes waren, bestaat het gevaar dat de placenta zich aan het littekenweefsel gaat hechten en dan zijn de rapen gaar.
Ook is ze niet meer de jongste (40+) dus dat lichaam moet rust hebben.
Ze voelt het zelf ook dat als ze net iets teveel doet, dat het allemaal een beetje trekt en dat het pijn begint te doen in de onderbuik. Rustig blijven liggen is ons devies (om Rataplan te citeren ;) ).
Dan is het inderdaad een ander verhaal. Sterkte, met meer kinderen in huis zal het niet makkelijk zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 09:45:55 #47
309370 Nanadu
pi_111614428
Silktie veel sterkte, want dat lijkt mij behoorlijk zwaar. Wel fijn dat de resultaten goed waren.

Nytar ik hoop dat je suiker de volgende keer wel goed is.

Hier gelukkig een goede nacht gehad. Maagzuur is gelukkig weer weg en hoop dat het wegblijft. Zo met mijn dochter de stad in om nog wat spulletjes te kopen, want ga morgen paar dagen weg.
pi_111614801
knife mooi bevallingsverhaaltje idd, leuk om eens te lezen vanuit de ogen van de man. Fijn dat alles goed gaat!

Nytar zo leukhe de 20 weken echo! Mooi dat alles goed was.
Met je suiker wordt dat 1x geprikt? Ik heb voor de zekerheid gehad dat ik 's morgens nuchter en daarna om 11 en om 14 uur moest komen prikken. Zonder dat drankje :p

Maar dat was alleen omdat suiker in de fam. Voorkomt dus mss maakt dat ook weer verschil.
pi_111614944
Net het geboortekaartje over de mail gehad O+ Wat is dat bijzonder zeg, wordt er bijna een beetje emotioneel van, het kaartje van ons kleintje O+
pi_111615143
Goede echo's!! *O*

Tof he TW :D ik weet nog dat ze mij het kaartje mailde bij mijn oudste en dat ik echt terugmailde dat ik ervan moest huilen, zo gaaf vond ik het O+ !
pi_111615414
Ja, heel bijzonder, het kaartje van ons kindje, niet dat van een ander maar echt die van ons, echt zo'n momentje dat je je beseft dat je op het punt staat een kind te krijgen.
Ik bedoel, ik weet wel dat ik een kind ga krijgen natuurlijk maar af en toe heb je van die momentjes dat je het je in eens echt 'beseft' ofzo.
pi_111615436
Vinden vrouw en jij het leuk om in de OP te komen misschien?

Wel lastig ja .. als je nog andere kleintjes hebt rond lopen maar je moet voor je eigen bestwil toch rust bewaren.
pi_111615525
Is het voor jou ook de eerste TW?

Ik heb al met een schuin oog naar geboortekaartjes zitten kijken op internet. Punt is dat manlief heel hard op weg is om fotograaf te worden .. dus ik ben bang dat ik er haast niet onderuit ga komen dat er een foto van mupke op gaat komen. Terwijl ik zoveel andere aandoenlijke lieve poebeliewoepsiekaartjes ben tegen gekomen. Zal in de komende dagen eens een balletje in de lucht gooien.. eens kijken hoe hij erover denkt O-)

Nytar fijn om te horen dat je echo zo goed was en dat je zo lang hebt mogen kijken! Hopelijk komt het met je suiker ook goed :)
pi_111615652
Ja, is mijn eerste kindje, dus misschien daardoor wel extra bijzonder.
pi_111615901
Misschien, hoewel ik ook echt zo blij word van het kaartje wat we voor onze tweede hebben gekozen. Zou bijna willen dat de baby er al was, zodat we ze al kunnen versturen. ;)

Gefeliciteerd met Collin Knife! En jij met een goede 20 weken echo Nytar! w/ *O*

En oeh, salmiaklollies,die gaan op t lijstje!

33 weken vandaag! Nog 4-7 weken!

[ Bericht 7% gewijzigd door bodpa09 op 16-05-2012 10:50:05 ]
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:47:36 #56
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111616236
:{w tsss moet de hele tijd huilen van sommige geboorte gedichtjes, ik laat ze maar even links liggen.

Grappig gister vroeg een vriendin aan m'n (8> of we al aan een 2e denken
volgens hem zat dat er voorlopig niet in :9
en wachten is stom ja nog 1 week tot de vk en nog 3 tot de 1e echo

maar ondertussen *O* ik hier wel voor alle goede echo's en voor iedereen met zwangerschaps verlof
W
Z
E
pi_111616538
gefeliciteerd met Collin O+ mooie naam.

Bodpa 33 weken w/ Nog even en M. is grote broer *O*

Hier nog precies 1 week tot aan de eerste echo, maar ik hoef mezelf niet meer te overtuigen. Dat doet mijn maag de hele dag wel.

Gisteren na een hele week zeuren van mijn kant naar de Burger King gegaan, had zo'n zin in een Whopper :D Toen hij naar binnen ging was hij lekker, hij nam alleen een uur later dezelfde weg ook weer naar buiten :{w Was toch minder.

Ik heb het denk ik verdrongen van de vorige keer maar ik dacht dat de misselijkheid nu toch wel erger is. Ik moet ook de hele tijd eten dat weet ik zeker dat ik dat niet had. Gisteren appels, sinaasappels, bananen, komkommer en tomaatjes gehaald. Mijn man stond vanmorgen te kijken toen ik mijn tas inpakte: 6 boterhammen, een hele komkommer, sinaasappel, twee appels en een banaan:
'En jouw collega's valt niks op? de groenteafdeling van de AH is er niks bij' _O-
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111616548
Hallo ladies, ik duik weer even op.

Vandaag maar even vrij genomen (lang weekend dus) want er komt weer een druk productie 14 dagen aan:( Wel leuk natuurlijk maar soms wel lastig met de lange dagen.

Het gaat nog even duren voor er weer een nieuwe baby bij komt, maar het blijft leuk om op de hoogte te blijven van jullie belevenissen.

Vandaag ga ik me maar eens ingraven in het hypnobirthing boek, over NLP (neuro linguistisch printing) en ontspanningsoefeningen. Vanavond avond 2 van de cursus met rugpijn en harde buiken. (Nu al) dus ga het even rustig aan proberen te doen. Gelukkig schijnt het zonnetje en is er in ons veld weer een baby erbij dus volop goed nieuws!

Gefeliciteerd bodpa *O* Aftellen geblazen dus!
Je vader
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:59:23 #59
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111616698
Sorry, was onder Blijepeen's account, die stond nog ingelogd *;

Vannacht trouwens apart gedroomd, maar dat zou kunnen omdat gisteren een vriendin van ons (tevens buurvrouw) is bevallen.

Droomde vannacht dat ik ging bevallen, alles liep voorspoedig alleen ik stond na de bevalling op en liep weg. Toen ik weggelopen was, kwam ik tot de conclusie dat ik het kindje nog niet had vastgehouden en ging terug naar mijn bed maar kon deze niet vinden. Daarna kwam ik tot de conclusie dat ik pas 23 weken zwanger ben en dus helemaal niet goed is om te bevallen:(

In de droom ging de bevalling trouwens voorspoedig, voelde ook niet alsof ik nog niet hoefde te bevallen maar dan komt mijn brein weer om de hoek kijken met; dit is toch helemaal niet logisch? Dat heb ik wel vaker tijdens een droom.
Be dance |Be real| Be You
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:01:49 #60
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111616797
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:54 schreef Estrys het volgende:
gefeliciteerd met Collin O+ mooie naam.

Bodpa 33 weken w/ Nog even en M. is grote broer *O*

Hier nog precies 1 week tot aan de eerste echo, maar ik hoef mezelf niet meer te overtuigen. Dat doet mijn maag de hele dag wel.

Gisteren na een hele week zeuren van mijn kant naar de Burger King gegaan, had zo'n zin in een Whopper :D Toen hij naar binnen ging was hij lekker, hij nam alleen een uur later dezelfde weg ook weer naar buiten :{w Was toch minder.

Ik heb het denk ik verdrongen van de vorige keer maar ik dacht dat de misselijkheid nu toch wel erger is. Ik moet ook de hele tijd eten dat weet ik zeker dat ik dat niet had. Gisteren appels, sinaasappels, bananen, komkommer en tomaatjes gehaald. Mijn man stond vanmorgen te kijken toen ik mijn tas inpakte: 6 boterhammen, een hele komkommer, sinaasappel, twee appels en een banaan:
'En jouw collega's valt niks op? de groenteafdeling van de AH is er niks bij' _O-
Haha had trouwens mijn geld teruggevraagd voor de BK _O- wel lief dat jullie daarheen zijn gegaan.
Als je geen trek meer hebt straks, verkoop je het gewoon op je werk;)
pi_111616927
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Loodje het volgende:

[..]

Haha had trouwens mijn geld teruggevraagd voor de BK _O- wel lief dat jullie daarheen zijn gegaan.
Als je geen trek meer hebt straks, verkoop je het gewoon op je werk;)
Mijn man vond wel dat hij zichzelf daarvoor op moest offeren om naar de BK te gaan. Het is slecht voor hem deze zwangerschap, want eigenlijk wil hij gezond eten beweerde hij. 'Nou dan pak je toch een salade schat' Maar dat doet hij dan ook niet he :D nee dan toch die dubbele whopper met kaas :P
pi_111617328
Ow en hormonen:

Ze waren maandag de buurt aan het versieren voor het EK. Dus ik riep tegen mijn man daar doen wij NIET aan mee. Stom, belachelijk, stom voetbal en bla bla. Een uur later staat een buurvrouw aan de deur of we mee willen doen. euhm nee zegt mijn man.
ik: Ja, hoezo heb je dat gezegd??!
man: jij zei toch...
ik: ja maar dadelijk vinden ze ons stom en zijn wij de enige die niet meedoen.
man: zucht

Nog eentje, ook maandag: een van de buren zet altijd zijn bedrijfsauto voor ons huis, recht voor het raam. Zitten wij het hele weekend tegen zo'n stom busje te kijken. Dus ik (ipv hem erop aanspreken) een foto gemaakt van ons uitzicht en dat op facebook gezet. Dat ik het uitzicht waardeloos vond. En dat er genoeg plek is op de LEGE parkeerplaats tegenover. :( Blijkbaar had iemand dat gezegd tegen haar want ze sprak mijn lief er gisteren op aan. Ze was not amused. oeps. Maar ik denk dat ze dat busje nu wel ergens anders neerzetten O-)

Die arme schat van mij het steeds maar weer oplossen _O-
pi_111617710
:D

Hier is er één met yoga oefeningen bezig :o niet normaal... ik voel rechtsonderin iets over mijn heupbot heen gaan en op hetzelfde moment steekt er linksbovenin iets gigantisch uit! Steeds als het gebeurd roep ik meneer, en dan ligt mevrouwtje stil natuurlijk :{w

En net legde ik mijn hand even op het stuk wat uitstak links bovenin en voelde er echt iets tegenaan schurken :o :Y toch 'gek' weer, maar ook zo bijzonder :D
pi_111617806
Haha dat van dat busje en die foto op facebook vind ik wel een hele goeie hoor Estrys! Denk dat ik daar ook wel toe tot in staat zou zijn _O-

Hahaha en dat van je overlevingspakket groente en fruit :D

Wel lekker en gezond bovendien!!
Ik ben de laatste paar weken helemaal van de huzarensalaatjes ... zou het dan toch waar zijn van die augurken :9 ... Dacht altijd dat dat een fabeltje was.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:27:22 #65
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111617892
Huzarenslaatjes heb ik ook heel even gehad, nu weer een periode waarin ik niet weet wat ik wil eten, lol. Beetje uitproberen dus.

Onze muppet is al een aantal dagen wat rustiger, misschien omdat ik het zo druk heb gehad, eens kijken of deze ook bijkomt de komende dagen. Ow wacht, voel alweer wat bewegen hier O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:42:52 #66
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_111618472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Vinden vrouw en jij het leuk om in de OP te komen misschien?

Wel lastig ja .. als je nog andere kleintjes hebt rond lopen maar je moet voor je eigen bestwil toch rust bewaren.
Was dat tegen mij? Antwoord is ja.
pi_111618629
Jullie staan erin SilkTie
pi_111618775
Hey Twink, als je toch bezig bent, wil je dan mijn datum verzetten naar 8 november?

Rebel, spannend he? Tot die eerste echo. Wachten is annoying. :*
pi_111618851
Enf, hopelijk heb je een goed/fijn gesprek op je werk gehad :*
pi_111618952
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe bijzonder weinig last heb van hormonen. Mijn man merkt ook vrijwel niks. Mgoed, ben net 15 weken, kan dus nog vanalles gebeuren :+
pi_111619260
Coco tis aangepast! Is dat naar aanleiding van de termijnecho ofzo? Want die heb je toch al een tijdje terug gehad denk ik?

En ik ben inderdaad wel benieuwd hoe het met Enf is gegaan!
pi_111619324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe bijzonder weinig last heb van hormonen. Mijn man merkt ook vrijwel niks. Mgoed, ben net 15 weken, kan dus nog vanalles gebeuren :+
Ik heb er ook weinig last van gelukkig.
Behalve als ik moe ben, dan kan ik echt heel weinig hebben. Dat probleem heb ik normaal al, maar is nu nog een stukje erger O-)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_111619448
wachten jullie maar :6 ik spreek jullie over 15 weken wel weer :P
pi_111619562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:08 schreef Estrys het volgende:
hihi, ik vrees ook het ergste voor mezelf. Normaal heb ik altijd heel erg veel last van hormoon schommelingen. Dus het kan nog leuk worden })
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:13:29 #75
258612 nytar
boys boys boys
pi_111619602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:37 schreef bodpa09 het volgende:
Misschien, hoewel ik ook echt zo blij word van het kaartje wat we voor onze tweede hebben gekozen. Zou bijna willen dat de baby er al was, zodat we ze al kunnen versturen. ;)

Gefeliciteerd met Collin Knife! En jij met een goede 20 weken echo Nytar! w/ *O*

heel lief, maar ik ben morgen pas 11 weken :)
dit was de termijnbepalings echo....verder idd *O*
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:18:47 #76
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111619763
Zeg dames...Ik heb het babypakket bij de Jan Linders opgehaald. Aanrader !

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111619994
Oh PE dat is inderdaad een mooi pakket.
Alleen wij hebben nergens een jan linders hier :(
sterker nog, had er nog nooit van gehoord :P
pi_111620184
Ah en over de hormonen, ik heb zo mijn momenten O-) maar volgens mij mag mijn vriend niet klagen.

Het meest irritante vind ik nog, "zal wel aan je hormonen liggen" als het op dat moment helemaal niet aan mijn hormonen ligt!

Maarja dán gaan de hormonen dus wel hun werk doen en gaat het van kwaad tot erger :')
pi_111620210
Oh Covie, dat had ik in een SC hier op fok in een ander subforum.
Woest werd ik er van dat het direct aan mijn hormonen zou liggen :( :') Zo lekker makkelijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111620751
Da's niet mis PE!

covie heel herkenbaar!! Zegt manlief tegen me :... ja ik merk dat je last hebt van je hormonen blabla.
IK HEB GEEN LAST VAN MIJN HORMONEN! :( :') ... Het wordt zo snel daar op af geschoven nu! Terwijl ik zelf niet het idee heb dat ik veel veranderd ben qua karakter. Misschien wat huileriger ..

En, dat kan misschien een fase zijn wat eigenlijk niks met mijn zwangerschap te maken heeft maar gewoon zo, ik heb wat minder vertrouwen in mezelf. Mijn collega sprak me vorige week aan op iets wat ik niet helemaal goed had gedaan .. en ik was gelijk in een 'ik-kan-ook-helemaal-niks-goed-doen-ik-vind-mezelf-zo-zielig-stemming :')
pi_111621009
Ik zeg dat ook: IK heb GEEN last van MIJN HORMONEN.
mijn man zegt dan: nee JIJ niet, maar ik wel :D
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:11:53 #82
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111621537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hier wordt tot op heden ook nog weinig gemerkt, maar idd wie weet verder in de zwangerschap:P Hoop het niet voor Blijepeen, ik weet dat ik best kan bitchen. (Alleen als dat nodig is)
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:12:23 #83
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111621560
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:12 schreef Skoap het volgende:

[..]

hihi, ik vrees ook het ergste voor mezelf. Normaal heb ik altijd heel erg veel last van hormoon schommelingen. Dus het kan nog leuk worden })
Misschien ben je tijdens je zwangerschap juist wel heel stabiel ;)
pi_111621778
vanmorgen maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Toch elke keer best wel schrikken :{ Hebben jullie dat ook?

Ik ben nu 22 weken en ben al 8,5kg aangekomen. Dat lijkt me zo ontzettend veel :o Mag ik vragen hoe dit bij jullie zit?? En ik eet nog wel zo gezond :{
pi_111621838
oh en mijlpalen dames, van harte! Vooral die 12 weken mijlpaal is heel fijn! Ik kijk nu uit naar de 24 weken, levensvatbaar, dat lijkt me ook een geruststelling :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:21:06 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_111621898
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:18 schreef Kwisted het volgende:
vanmorgen maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Toch elke keer best wel schrikken :{ Hebben jullie dat ook?

Ik ben nu 22 weken en ben al 8,5kg aangekomen. Dat lijkt me zo ontzettend veel :o Mag ik vragen hoe dit bij jullie zit?? En ik eet nog wel zo gezond :{
Ik kwam bij nummer 1 meer dan 25 kilo aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:27:15 #87
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111622147
quote:

Zelf ben ik niet zoveel aangekomen. Ben nu 23 weken en 5 kilo aangekomen. Het gaat bij iedereen anders. Zolang je gezond eet is het goed. Kan ook zijn dat je meer vruchtwater hebt, dan wordt je ook zwaarder;) No worries:D
pi_111622156
Ik ben nu 16 weken en krap een kilo erbij gekomen. Maar ik heb bijzonder weinig gegeten, veel gebraakt etc en eet nog altijd niet heul veul. Dus die verloren kilo's moet ik er eigenlijk ook nog bij tellen misschien :+

Tja meid ... zolang je van jezelf weet dat je redelijk gezond eet en dergelijke kun je het jezelf niet kwalijk nemen denk ik. Dan hoort het erbij. Vergeet niet dat er nu natuurlijk mega veel hormonen door je lijf heen gieren, die daar ook deels schuldig aan kunnen zijn.

En zolang je er niet teveel lichamelijke of gevaarlijke ongemakken van krijgt (hoge bleoddruk, suiker etc.).

Ik heb zelf zoiets van: ik zie wel hoe ik eruit kom over 6 maanden .. En anders gaan we daar gewoon aan werken erna. Dat is best moeilijk om te accepteren .. maar tegenhouden kun je het ook niet :(
pi_111622280
Ik 20 bij nummer 1, en zit nu op 8 kg.
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:31:43 #90
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111622315
Moet wel zeggen dat gezond eten me echt tegenvalt :(
pi_111622420
hahah estrys mijn vriend zegt dat dus altijd tegen anderen, dat hik last heeft van mijn hormonen. Maar gelukkig wel met een knipoog :)

kwisted ik was rond die tijd volgens mij een kilo of 5 aangekomen. Zit nu sinds 2/3 weken stabiel op 13 kilo erbij (morgen 39 weken)

Als je gewoon gezond eet is dat prima hoor. Je eet wss wat meer en beweegt veel minder dus tja. Maar dat is er daarna zo weer af.
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:35:04 #92
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111622468
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:34 schreef covie het volgende:

Als je gewoon gezond eet is dat prima hoor. Je eet wss wat meer en beweegt veel minder dus tja. Maar dat is er daarna zo weer af.
In een zucht en een stoot _O-

De commode is klaar! Nu het bedje nog:) Dit weekend maar rustig mijn studio tot kantoor om gaan bouwen en ruimte maken voor de baby kamer, bijna 6 maanden en nog niets gedaan (schaam)

[ Bericht 10% gewijzigd door Loodje op 16-05-2012 13:40:22 ]
pi_111624144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:02 schreef Thistleweed het volgende:
Net het geboortekaartje over de mail gehad O+ Wat is dat bijzonder zeg, wordt er bijna een beetje emotioneel van, het kaartje van ons kleintje O+
Heerlijk he!

Ik heb toevallig vanochtend een eerste ontwerp gemaakt (wel bestaand kaartje, maar met aangepaste tekst enzo), vanavond aan m'n meneer laten zien en dan hopelijk een proefdruk bestellen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:16:04 #94
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111624209
Hoelang van tevoren maak je eigenlijk een kaartje?
pi_111624774
Kwisted, ben je een slankie van jezelf? Hoe slanker je je zwangerschap begonnen bent, hoe meer je relatief zult aankomen... je lichaam maakt namelijk een reserve aan voor tijdens de zwangerschap en de bv periode erna (ongeacht dan of je bv gaat geven, dat weet je lichaam nu niet ;))

Mensen met een al hoger BMI zullen (bij gewoon gezond eten tijdens de zwangerschap ;)) zullen relatief weinig aankomen....

Ik begon dit keer al hoger in mijn bmi ;) en zit nu op + 6 kilo bij 31 weken... bij mijn dame begon ik een stuk slanker, en kwam ik in totaal tegen de 30 kilo aan (na 25 kilo erbij ben ik gestopt met wegen en dat was rond de 34 weken ;) dus zeker weten dat ik de + 30 heb aangetikt :')) maar dat was ook deels mijn eigen schuld door maar gewoon alles in mijn waffel te proppen ;) (en was ook nog eens gestopt met roken voor de zwangerschap, doet ook rare dingen met je metabolisme)...

Kortom, als je gewoon gezond eet (en jezelf af en toe ook gewoon eens lekker laat gaan ;)) gaat het er echt echt echt weer af!
pi_111624988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:12 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ík heb in elk geval onwijs weinig last van mijn hormonen :P hoe de mensen in mijn omgeving last hebben van mijn hormonen, durf ik niet te zeggen, maar ik vind het meevallen O-)
pi_111625108
quote:

Ah joh, ik was na 10 weken al 8 kilo zwaarder en toen ben ik gestopt met wegen. Ik kwam echt alleen bij mijn buik aan (en borsten :') ) en twee weken na de bevalling paste ik mijn oude spijkerbroeken weer. Echt, gewicht zegt zo weinig, daar zou ik echt mijn humeur niet door laten verpesten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:46:48 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111625395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:35 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ík heb in elk geval onwijs weinig last van mijn hormonen :P hoe de mensen in mijn omgeving last hebben van mijn hormonen, durf ik niet te zeggen, maar ik vind het meevallen O-)
dat dacht ik tijdens de zwangerschap ook. Maar achteraf denk ik daar toch anders over :')
pi_111625713
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat dacht ik tijdens de zwangerschap ook. Maar achteraf denk ik daar toch anders over :')
Niet zwanger vind ik ook altijd dat ik ontzettend meeval O-)
pi_111627181
Volgens mn vriend ben ik dit.keer meer zwanger dan de vorige keer :+
Wat ik ook wel merk, hoewel t vaak vermoeidheid is. Ook lichamelijk heb k meer last, maar goed das lastig te vergelijken. Een dreumes rond hebben lopen helpt ook niet altijd ;) maar goed mag nog niet klagen hoor.

Wat betreft gewicht zit ik nu op +12 ofzo. Vorige keer was k in totaal 4 kilo zwaarder dan wat ik begon. Maar toen was k de eerste 16 weken 6 kilo afgevallen en daarna dus 10 aangekomen. Dat had ik dit keer dus niet.
Ik moet wel zeggen dat t meeste er in een week of 10 is bijgekomen. Nu wel een week of 2 stabiel.
pi_111627556
Ben eigenlijk nog niets aangekomen. Begon op 75 kg en ging toen eerst afvallen en nu schommel ik weer rond de 75 kg. Eet gewoon normaal. Volgende de VK hoef ik me verder geen zorgen te maken, dus doe dat maar niet ;)

Mijn eerste pakje is binnengekomen die ik heb besteld bij de H&M. Daaronder ga ik nog wel een leuk shirtje, rompertje doen.

En ik ben nu pas begonnen met het geboortekaartje, maar heb al aardig wat ideeën.

Moet mijn moeder nog wel even laten merken dat het niet handig is als je om 14.00 uur aanbelt, lag heerlijk te dutten gelijk met dreumes :{
pi_111628402
Ik heb het idee dat ik helemaal niet zo veel last heb van mijn hormonen. Meestal heb ik het wel goed door en mijn man zegt ook dat het heel erg mee valt met de hormonen. In het begin wel veel gehad dat ik minder lekker in mijn vel zat, denk wel dat dat door hormonen kwam maar daar had ik voornamelijk zelf last van. Nu wel eens wat nesteldrang dingen en dat ik dingen perse op mijn manier wil doen, gok wel dat dat hormonen zijn.

Wat aankomen betreft, ik denk dat ieder lichaam het op zijn eigen manier doet. Als je voor jezelf weet dat je heel gezond eet dan moet je je denk ik niet schuldig voelen over je kilo's, je hebt het gewoon niet voor het kiezen.

Hier ook mensen die niet bedenken dat ik wellicht slaap in de middag en dus aanbellen.
Lag hier op een gegeven moment op de bank te slapen, de gordijnen waren dicht, belde mijn schoonmoeder aan. Ik kon horen dat ze het was want ze had mijn neefje bij zich waar ze tegen praatte toen dacht ik, ik doe niet open, eer ik me van de bank af heb geworsteld is ze al weer weg en ik was nog niet echt in staat mensen te ontvangen. Maar ze bleef wel fanatiek staan en aanbellen. Later ging ze ook nog tegen het raam tikken en te roepen om te kijken of onze poezen wel zouden komen, dat vind mijn neefje namelijk heel leuk maar ondertussen lag ik op de bank, 1 meter van het raam, beschaamd te wezen dat ik niet open had gedaan, haha. Daarna nog maar wel even een sms gestuurd.

Leuk pakje merel!

Ik zou gewoon even kijken wanneer je tijd hebt Loodje. Wij hadden het kaartje al een tijdje geleden uitgezocht maar wisten nog niet echt wat er op moest komen te staan. Als je het via internet doet is het heel snel geregeld dus mocht je echt laat zijn kun je zelfs nog na de geboorte wat uitkiezen. Als je echt iets specifieks wil en het zelf wil ontwerpen ofzo zou ik er wat meer tijd voor uittrekken. Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit, het is wel fijn om het geregeld te hebben, kun je dat alvast van je lijstje afstrepen.

edit: misschien is het via een drukker ook zo geregeld hoor, maar daar heb ik geen ervaring mee
pi_111629980
Loodje, ik ben nu bijna 35 weken. We hebben net twee dagen geleden de knoop doorgehakt voor de eerste naam, de tweede naam nog niet (nou ja, óf er een tweede naam komt. Welke het dan zou worden is wel al redelijk vast). Kaartje hebben we ca. 1,5 week geleden uitgezocht, maar zonder naam wilde ik ook geen proefdruk bestellen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:19:05 #104
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111631417
Naam hadden we al vrij snel (eigenlijk al voordat ik zwanger was aantal jaren geleden) Dus dat was makkelijk. Doordat wij grafische vormgevers in de familie hebben, hoef ik me geen druk te maken over het ontwerp. Vanmiddag had ik vrij om een boek te lezen maar ben tot het idee van het geboorte kaartje gekomen.

Was op internet gaan googlen, moet wel zeggen dat er veel "doorsnee" kaartjes te vinden zijn, sommige wat leuker dan de ander. En toen gebeurde het, kreeg inspiratie, ben indesign gaan pakken en heb nu echt een heel gaaf idee, iets wat echt typischis voor Blijepeen en mij en ook dus de reden waarom we ons wonder deze naam gaan geven. Hebben nog wel een creatief iemand nodig voor tekening maar daar ga ik nog even over nadenken;) Het begin is er in ieder geval. Thanks ladies :D
pi_111632847
Nog heel erg bedankt voor alle goede gesprekken, tips en lieve woorden van de dames & heren in dit topic. We nemen nu toch echt afscheid van jullie en zien je misschien nog in de volgende topics terug. Voordat wij voorgoed weg zijn, moeten wij natuurlijk nog even de naam laten weten. Ons zoontje heet Lior Nethanel, deze naam heeft hij vandaag gekregen. :W

Heel veel geluk en succes voor jullie en je kindjes!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111632980
Wat een mooie naam Tinuviel, veel plezier in het volgende topic. :W
pi_111633430
Merel lief pakje!
pi_111633550
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:52 schreef Tinuviel het volgende:
Nog heel erg bedankt voor alle goede gesprekken, tips en lieve woorden van de dames & heren in dit topic. We nemen nu toch echt afscheid van jullie en zien je misschien nog in de volgende topics terug. Voordat wij voorgoed weg zijn, moeten wij natuurlijk nog even de naam laten weten. Ons zoontje heet Lior Nethanel, deze naam heeft hij vandaag gekregen. :W

Heel veel geluk en succes voor jullie en je kindjes!
Mooi Tinu! Gebruiken jullie beide namen of alleen Lior in het dagelijks leven?
pi_111634920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mooi Tinu! Gebruiken jullie beide namen of alleen Lior in het dagelijks leven?
In het dagelijkse leven en als roepnaam gebruiken wij Lior. Dat is lekker kort en makkelijk. ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111635085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:56 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven en als roepnaam gebruiken wij Lior. Dat is lekker kort en makkelijk. ;)
Mooie combinatie met Jair ook :Y
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:06:28 #111
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111635326
Eliis: whihi ernstig he, ineens zo'n black out :o :P Ja idd, je moet er maar om lachen he... :D

Mango: ohhhhhh die lolly's!! TE LEKKER! :D :9
Nou heb ik zin ;( XD Nouja. :+

Kersjes: sterkte met je dove been :*

SilkTie: he, wat vervelend joh... -O- Succes met rustig aan doen iig voor haar :*

Twinkle gefeli met je 16 weekjes!! :* O+ *O*
Thanks voor de tip van het boek, tof! Ik ga ook eens kijken :D
En ben benieuwd wat het bij jullie wordt, een zelfgemaakt geboortekaartje of niet! :P ;)

Thistleweed wat gaaf dat van jullie kaartje O+

Ik heb ook al een geweldige site gevonden (nouja, eik 2) waar ik heulle mooie kaartjes heb gevonden naar onze zin O+ dus hij gaat gewoon daar besteld worden gok ik! O+

Estrys die hormonen :+ whihi. :D heel herkenbaar!

Coco lief :* Hoe ist verder met jou?

Heb idd een goed gesprek gehad op mn werk.. Moet gewoon wat dingen veranderen zelf en er hard aan trekken qua leerproces, maar dan komt het zeker goed :) ze waren echt heel lief, uiteindelijk. :P :)

Vind het trouwens bizar om te bedenken dat ik over een kleine 3 weken al de 20w echo heb, zo spannend!!! Naast of het gezond is ben ik natuurlijk ook wel stiekem benieuwd naar wat voor geslacht het is :9 O+

Hoe zit dat trouwens met die babypakketten, hebben alle winkels die? En kan je die gewoon ophalen met een geboortekaartje?

Tinu wat een mooie naam! :* geniet ervan! O+
pi_111635813
Ja Jan Linders hebben wij hier ook.. gewoon met geboortekaartje langs gaan, krijg je hem zo mee. Plus doet dat ook .. ennuhm.. C1000 ook geloof ik! :)

Slecht eigenlijk he ... Echt Hollands, als het maar gratis is :@ :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:22:46 #113
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111636069
Oh echt! Tof joh. :D
Wheheh ja he :o :@ Nouja, zo'n kind is al duur genoeg, een pakje muisjes is dan toch mooi meegenomen! :D :+ *O*
pi_111636287
Wauw Tinuviel, wat een prachtige naam. Het is zeker geen toeval dat de namen van beide broers in betekenis verwant zijn?
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 21:36:58 #115
309370 Nanadu
pi_111642643
Mooie naam Tinuviel en tot ziens over een paar maanden in het babytopic :W

Verder bijgelezen, maar niks onthouden. Ik ben ontzettend moe en sla echt niks meer op. Zo inpakken en morgen op weg naar limburg voor een paar dagen weg met mijn meisje ( en nog een aantal andere mensen). Ondertussen gaan mijn man en vader de kamer van mijn dochter aanpakken. Ik ben benieuwd hoe ver ze zijn als we terug komen.
pi_111643047
Tinu wat een leuke naam zeg! Heb ik nog nooit eerder gehoord.
Geniet er lekker van en ik zie je snel weel in het babytopic :*

Proefdruk van het kaartje pas besteld bij ruim 37 weken :@ en we hebben pas bij 38+1 de definitieve ja gezegd :@ Niet via internet maar bij een drukkerij besteld.

Tijdens mijn middagslaapje doe ik ook niet open hoor, en telefoon neem ik ook niet op.
Maar iedereen vind dat eigenlijk alleen maar goed!
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:34:49 #117
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111645170
Wat gaan jullie snel! _O-
Ik zit (onder een andere naam ;) ) wel eens in een ander deel van FOK! maar daar gaat het wat rustiger :+

Ik heb ook vast de helft 90% gemist :@ maar ik zag iig een leuke naam langskomen! :D
Nog nooit gehoord Tinu, mooi! :Y

Ik ben eens gaan kijken en er is, als ik nu kijk welke VK's mijn huidige verzekering vergoedt en welke de verzekering waar ik eind van het jaar naar wil overstappen vergoedt, precies 1 VK die overlapt dus dat is makkelijk kiezen... :+

MvM is geweest en ik moest bijna huilen van blijdschap met weer een bevestigende test :') :@

Verder ben ik veel/snel moe en moet vaak plassen, is dat altijd, die vermoeidheid in het begin? :@

En ik heb een beetje twijfel over het vertellen. wanneer enzo...

Mn moeder weet het (ongepland omdat ze het raadde)
Mn zusje weet het nu, omdat ik zaterdag vriendinnen-uitje heb in de sauna en zij ook mee gaat en ik niet in de echte sauna's ga ivm hitte voor 14 weken

Nu zei mn zusje eerst "ik zeg het nog niet tegen mn vriend, geen probleem joh!" maar ze vindt het toch lastig om haar mond te houden dus die gaan we het vanavond zeggen waarschijnlijk, maar dan zit ik nog met

andere zusjes (minder goede band mee)
vader en stiefmoeder
stiefvader
beste vriendinnen

ik wilde eigenlijk wachten tot na de eerste echo (hartje enzo) maar dat duurt misschien nog zo lang :@

Wat hebben jullie gedaan? :)
Als je dacht alles gezien te hebben...
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:40:53 #118
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111645435
Oh en wanneer gingen jullie spullen kopen enzo, ik zit nu al te kwijlen bij foto's van kinderkamertjes en loop al de halve dag op marktplaats te zoeken :') O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:42:07 #119
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111645498
Peacelover: yup, vaak plassen want je baarmoeder zit nog in je bekken dus drukt lekker op je blaas.. Helaas! :+ En moeheid idd. Maar bij mij ging mn moeheid echt voor n groot deel over na de 11/12 weken :D Plassen moet ik helaas nog steeds 's nachts magoed ik zuip ook veel thee 's avonds :') :@

Lastig, dat vertellen, ja.. dat is heel persoonlijk :) Ik heb het zelf al verteld met 6 weken, omdat ik het er ook over wilde hebben als het mis zou gaan. En ik vind het gewoon fijn om het erover te hebben :D Kan mn klep niet houden enzo :@
Mja, das heel persoonlijk, snap ook dat mensen er voor kiezen toch te wachten voordat ze wat verder zijn :)

Edit: whihi. :D enige wat we tot nu toe gekocht hebben is 1 speen en 1 slabbetje :D XD Laatste wel wat duurder, maargoed. Maar ook die behoeften zullen verschillen van vrouw tot vrouw! :D
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:47:34 #120
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111645770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:42 schreef Enfermera het volgende:
Peacelover: yup, vaak plassen want je baarmoeder zit nog in je bekken dus drukt lekker op je blaas.. Helaas! :+ En moeheid idd. Maar bij mij ging mn moeheid echt voor n groot deel over na de 11/12 weken :D Plassen moet ik helaas nog steeds 's nachts magoed ik zuip ook veel thee 's avonds :') :@

Lastig, dat vertellen, ja.. dat is heel persoonlijk :) Ik heb het zelf al verteld met 6 weken, omdat ik het er ook over wilde hebben als het mis zou gaan. En ik vind het gewoon fijn om het erover te hebben :D Kan mn klep niet houden enzo :@
Mja, das heel persoonlijk, snap ook dat mensen er voor kiezen toch te wachten voordat ze wat verder zijn :)
Ja ik vind het ook wel lastig wanneer te vertellen, ik wil het er ook graag (VEEL! :+ ) over hebben het liefst, ook als het mis gaat, maar ik vind het ook spannend om te vertellen :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Edit: whihi. :D enige wat we tot nu toe gekocht hebben is 1 speen en 1 slabbetje :D XD Laatste wel wat duurder, maargoed. Maar ook die behoeften zullen verschillen van vrouw tot vrouw! :D
hahahahahaha ik zou het liefst morgen al de kamer inrichten _O- Heb wel laminaat (had ik al gekocht vóór ik wist dat ik zwanger was) dat ik er nu dus MORGEN in wil hebben :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:48:41 #121
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_111645821
Wat hebben jullie weer een hoop geschreven, zal terug moeten lezen

Peace, wij hebben het aan mensen verteld aan wie we het ook zouden zeggen als het eventueel toch mis gaat...
spullen doe ik pas na 12 wk denk ik (al heb ik een hoop nog van nr 1)

Tinuviel mooie naam!

Geboortekaartjes dat vond ik echt leuk om bezig te zijn

Gratis dozen, eens kijken welke ik nu wel wil

Gewicht, vorige keer -5 ben benieuwd of ik nu wat aan zal komen

Goede echo's en mijlpalen *O*

bah wat blijf ik me onzeker voelen trouwens, heb toch over de dag door soort van menstruatieachtige krampen / spierpijn gevoel (kan het niet helemaal juist omschrijven) dan ren ik het liefst naar het toilet om te checken, is toch wel erg vroeg voor banden?
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:55:47 #122
373523 babykloon
pi_111646135
Kan best hoor.. die banden....
Had ik bij vorige zwangerschappen ook heel vroeg...
En oh ja... dozen!!! Ik heb tot nu toe alleen de felicitas en de blije doos van de prenatal geloof ik....
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:55:53 #123
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111646141
oh pardijntje die krampen zijn niet tof :*

Ik had het in het begin wel, maar las dat dat normaal is (geen idee meer waar :') ) dus ik hoop dat het gewoon goed zit :)

En geboortekaartjes, naam, enzo, pfff dat mag nog even duren gelukkig :)

heb me wel al ingeschreven voor de blije doos :D

Oh en ik krijg van mn moeder het wandkleed dat ze gemaakt heeft voor mij toen ze zwanger was, met Dick Bruna dieren van vilt O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:58:41 #124
200695 kaatjejannie
.
pi_111646261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef pardijntje het volgende:
Wat hebben jullie weer een hoop geschreven, zal terug moeten lezen

Peace, wij hebben het aan mensen verteld aan wie we het ook zouden zeggen als het eventueel toch mis gaat...
spullen doe ik pas na 12 wk denk ik (al heb ik een hoop nog van nr 1)

Tinuviel mooie naam!

Geboortekaartjes dat vond ik echt leuk om bezig te zijn

Gratis dozen, eens kijken welke ik nu wel wil

Gewicht, vorige keer -5 ben benieuwd of ik nu wat aan zal komen

Goede echo's en mijlpalen *O*

bah wat blijf ik me onzeker voelen trouwens, heb toch over de dag door soort van menstruatieachtige krampen / spierpijn gevoel (kan het niet helemaal juist omschrijven) dan ren ik het liefst naar het toilet om te checken, is toch wel erg vroeg voor banden?
Ik had deze keer ook echt snel last van de banden. Even snel omdraaien in bed, was niet meer fijn....

Hier alles in orde. Alweer bijna 12 weken. Het is echt zo, de tweede gaat zoveel sneller. Het is wachten op het rooster van N, dan kunnen we een pretecho plannen. Ben zo benieuwd of er een jongetje of meisje in mijn buik zit...
*poef* nu is het weg
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:02:03 #125
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111646407
Oh daar moeten wij ook nog over nadenken, of we willen weten wat het wordt :D

Eerste echo is tussen 8 en 12 weken ergens toch? Ik ga vrijdag de vk bellen, moet ik dan ook al een verwijsbrief voor de echo vragen? :@

god ik ben wel echt een n00b _O-
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:09:29 #126
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_111646804
dank jullie wel! Ik stel mezelf ook steeds gerust met als er geen bloed is
(en de innige toilet relatie moet toch ergens goed voor zijn!)
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:13:13 #127
200695 kaatjejannie
.
pi_111647033
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:02 schreef peace-lover het volgende:
Oh daar moeten wij ook nog over nadenken, of we willen weten wat het wordt :D

Eerste echo is tussen 8 en 12 weken ergens toch? Ik ga vrijdag de vk bellen, moet ik dan ook al een verwijsbrief voor de echo vragen? :@

god ik ben wel echt een n00b _O-
Ik had met 9 weken een echo. Daarna met 10 nog een keer omdat ie zich niet op liet meten.
*poef* nu is het weg
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:14:39 #128
200695 kaatjejannie
.
pi_111647133
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:09 schreef pardijntje het volgende:
dank jullie wel! Ik stel mezelf ook steeds gerust met als er geen bloed is
(en de innige toilet relatie moet toch ergens goed voor zijn!)
Dat heb ik ook nog steeds. Bij Sofietje ook heel lang gehad nog. (dat broekloeren dan)
*poef* nu is het weg
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:22:19 #129
133512 covie
pi_111647613
wat voor een aparte relatie heb je dan met de vader als ik vragen mag peace lover?

Wij hebben jet met 7 weken geloof ik aan familie verteld en denk 2 weken later aan vrienden.
Gezien je moeder en zusje het al weten zou ik eerlijk gezegd het ook tegen de rest van de fam. vertellen, anders is het wel wat vreemd toch?

En spulletjes kijken is het nooit te vroeg voor toch? :p alleen kopen zou ik even mee wachten.

Vermoeidheid begon ook al vlug duurde tot ongeveer 13/14 weken.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:25:48 #130
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111647829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:22 schreef covie het volgende:
wat voor een aparte relatie heb je dan met de vader als ik vragen mag peace lover?

Wij hebben jet met 7 weken geloof ik aan familie verteld en denk 2 weken later aan vrienden.
Gezien je moeder en zusje het al weten zou ik eerlijk gezegd het ook tegen de rest van de fam. vertellen, anders is het wel wat vreemd toch?

En spulletjes kijken is het nooit te vroeg voor toch? :p alleen kopen zou ik even mee wachten.

Vermoeidheid begon ook al vlug duurde tot ongeveer 13/14 weken.
Ja ik heb het plan opgevat om het aankomende week te zeggen idd :) (en mn band met moeder en zusje is vele malen beter dan met de anderen dus wat dat betreft is het redelijk logisch dat zij het eerder weten ;) )

En aparte relatie; niet samenwonend (en dat waarschijnlijk ook niet (snel) gaan doen), wel heel veel van elkaar houdend O+
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:30:49 #131
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111648138
wij hebben het nog aan niemand verteld.
ik wil eerst wachten tot na de echo op 6 juni 2 dagen later is (8> jarig dus misschien dat we het dan doen.
en aan de andere kant zit ik er toch een beetje tegenaan te hikken op de 1 of andere manier.
ik heb met sommige van m'n familie leden niet echt de meest gezellige relatie.
en omdat we nu voor zeker een half jaar in een tijdelijke woning zitten, komt straks in het meest ongunstige geval alles heel snel op elkaar.
en dan heb je natuurlijk altijd van die mensen die daar een mening over hebben.
en dat haalt dan het leuke van het vertellen er wel een beetje af

maar hey het zal vast wel goed komen ik en (8> vinden het wel O+
W
Z
E
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:32:11 #132
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111648214
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef rebel-angel het volgende:
wij hebben het nog aan niemand verteld.
ik wil eerst wachten tot na de echo op 6 juni 2 dagen later is (8> jarig dus misschien dat we het dan doen.
en aan de andere kant zit ik er toch een beetje tegenaan te hikken op de 1 of andere manier.
ik heb met sommige van m'n familie leden niet echt de meest gezellige relatie.
en omdat we nu voor zeker een half jaar in een tijdelijke woning zitten, komt straks in het meest ongunstige geval alles heel snel op elkaar.
en dan heb je natuurlijk altijd van die mensen die daar een mening over hebben.
en dat haalt dan het leuke van het vertellen er wel een beetje af

maar hey het zal vast wel goed komen ik en (8> vinden het wel O+
Daar gaat het om idd *O*
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:38:59 #133
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111648583
Wij zijn er ook alletwee superblij mee :Y O+

En de mensen die het weten ook tot nu *O*
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:39:30 #134
99431 Troeta
pi_111648605
Wat een mooie naam Tinuviel!! Heel veel plezier met je mannen!

Peacelover, waarom word niet elke vk vergoed door je verzekering? :? Dat zit toch gewoon in het basispakket?

Ik heb vandaag een groei-echo gehad en het was nog steeds een meisje *O* Deze keer was het nu echt eens duidelijk te zien, dus geen verrassing straks als het geboren word.
Met de 20-weken echo was het hoofdje wat te klein,maar dat is keurig met het lijntje mee gegroeid. Alleen nu was de buikomvang weer te klein,dus over 2 weken krijg ik daarvoor weer een groei-echo.
Ze zag ook ene hele bos haar, ben benieuwd!!

Er was daar trouwens ook een stel en die kregen te horen dat het een jongetje was, ze waren blij en hun zoontje die ook mee was was er ook erg blij mee, maar later hoorde ik ze aan de balie zeggen dat ze pas 13 weken was.
Wel apart dat ze het al zagen toch? En ook al vertelden, want het was geen pretecho ofzo.
Ik krijg altijd die sacherijnige vrouwen die nooit willen kijken en doen alsof het stom is dat je er naar vraagt.
(vrouw van vandaag was wel een schat hoor)
Ze heeft ook helemaal uitgelegd hoe de baby in mijn buik zat, leuk om te weten. Kontje in mijn bekken, rug en hoofd rechts, beentjes in mijn linkerzij en ze zag dat de handjes ontspannen waren.
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:52:33 #135
133512 covie
pi_111649304
pl dat kan het wat lastiger maken met een kindje erbij maar dat papa en mama veel van elkaar houden is volgens mij het belangrijkste toch?

Rebel voor jou hetzelfde. Het belangrijkste is dat de baby liefde en goede verzorging krijgt. Of hij/zij nu in een tijdelijke kamer ligt heeft zo'n kleintje niet door hoor.
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:02:55 #136
133512 covie
pi_111649820
huh met 13 weken is wel erg vroeg volgens mij kan dat haast niet.. :? Lijkt me eerder een nub test dan maar dat is nou niet bepaald betrouwbaar.

Leuk hoor een hele bos haar! De buikomvang kan zo weer goed zijn toch? mss moet ze daar nog even wat meer spekkies kweken. ;)

iemand zin in melk?heb verschrikkelijke lektetten :-/
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:26:56 #137
99431 Troeta
pi_111651043
Ik bedenk me net dat het een Marokkaans stel was. Mijn schoonzus is ook Marokkaans en zij telde de eerste 2 weken van de zwangerschap niet mee. Hun zijn 38 weken zwanger zeg maar, en wij 40...misschien is dat het.
Anders vind ik het erg vreemd!!

Ja, ik heb gegoogled en de buikomvang kan een momentopname zijn, misschien groeit ie morgen ineens wel. De vk zei ook dat ik me geen zorgen moest maken, meisjes zijn ook kleiner. Of ze heeft gewoon mijn slanke lichaam natuurlijk!!*kuch*
Bos haar had ik idd niet verwacht! Dat heeft niemand in onze families bij baby's. Maar geloof dat het nog kan uitvallen in de baarmoeder?
  donderdag 17 mei 2012 @ 09:46:43 #138
313709 Thistleweed
pi_111656406
goedemorgen allemaal
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:00:54 #139
374977 eliis
Relativeer!
pi_111656629
Goedemorgen!

Wij gaan volgende week aan onze ouders vertellen dat ik zwanger ben, spannend! Ben dan bijna zeven weken.

Opzich had ik liever gewacht tot na de eerste echo, maar met Pinksteren ga ik een lang weekend weg met vriendinnen en dan kan ik het echt niet voor ze geheim houden (geen alcohol drinken, geen kaasjes eten, we gaan naar een sushi-restaurant etc). En gezien ik het eerst aan m'n moeder en schoonouders wil vertellen, wordt het volgende week al :)
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:01:36 #140
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111656646
Goodmorning :D

Lekker uitgeslapen? We gaan er weer met frisse moed tegenaan.
Gisteren hypnobirthing les 2 gehad en wat hebben we ontspannen en gelachen :D
Manlief heeft ook een lang weekend vrij dus vandaag gaan we het een en ander doen mbt opruimen van het kantoor en naar de studio verhuizen om ruimte te maken voor de babykamer :D

Gefeliciteerd Eliis, spannend hoor, en het sushirestaurant zou ik idd de rauwe vis laten staan. Gelukkig hebben ze ook vaak andere heerlijke dingen:D
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:06:37 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111656726
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:48 schreef pardijntje het volgende:

Het was voor mij een van de triggers om te gaan testen. Ik PMde het zelfs nog een paar dagen voor de test tegen debuurvrouw, dat ik nu weer zoiets achterlijks had, bandenpijn, zomaar. Bij het niesen en in bed. En toen was ik echt niet verder dan 5 weken. En idd dat nare zeurderige gevoel onderin mijn buik en rug gaven de doorslag. :Y
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:06:41 #142
374977 eliis
Relativeer!
pi_111656727
Dank je Loodje! Is het wat, hypnobirthing? Kun je er wat meer over vertellen?

Ik ben echt gek op sushi en ga de zalmsushi's in combinatie met een biertje wel missen :9 Maar aan de andere kant: ontdek ik weer wat nieuwe dingen op de kaart ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:08:12 #143
133512 covie
pi_111656759
zo net weer terug van 30 km dauwtrappen op t fietsje eens kijken wat de rest van de dag brengt.

okeee ben alleen nog maar de trap af gelopen... Maar het iidee is leuk...

[ Bericht 33% gewijzigd door covie op 17-05-2012 10:19:24 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:14:51 #144
303517 papillion
pi_111656864
Goede morgen iedereen,

Na een duidelijk 2e streepje (zie het andere topic), en de duidelijke 2e streepjes die ik natuurlijk ook nog even heb willen testen, lijk ik hier in het topic thuis te horen. Was de laatste tijd hier op FOK niet heel actief maar het lijkt me toch leuk/gezellig om hier mee te gaan posten.

Het voelt nog wel een beetje als voor spek en bonen mee doen. Zit pas op 6/7 weken en een eerste echo/afspraak komt pas over 'n maand.

Wel helaas al last van ochtendmisselijkheid en enorme vermoeidheid, wat dat betreft kan ik iig merken dat er hormonen aan het razen zijn gegaan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:25:59 #145
117216 Tinuviel
pi_111657077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:35 schreef Loodje het volgende:

[..]

In een zucht en een stoot _O-

En met veel zweten na de bevalling :P

Bedankt voor alle complimenten over de naam *G*

Kersjes hopelijk voel je je snel beter.

Al die mannen die last hebben van de hormonen van hun vrouw :o

Jore, eigenlijk toch een beetje toevallig. We hebben niet in eerste instantie gezocht naar een naam met soortgelijke betekenis (Jair= God's licht of God's stad, afhankelijk van de schrijfwijze en Lior=mijn licht). We hebben wel gezocht naar een korte naam als eerste naam, eentje die wij uiteraard allebei mooi vonden. Daarnaast hadden wij wel als eis, dat de naam niet zou beginnen met een van de voorletters die wij al hebben. Scheelt dat lief en ik dezelfde voorletter hebben, maar dat is dan ook al genoeg 2x dezelfde voorletter in een familie. 2 kids, die een naam met dezelfde voorletter hebben, hoefden wij dan ook niet in de familie
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:40:32 #146
348192 bijtje84
pi_111657402
Tinuviel mooie en aparte naam zeg!

Papillion gefeliciteerd en welkom!

En euh Covie, wat denk je, wanneer kunnen we weer verse beeb verwachten? ;)

En sinds gisterenmiddag 17:45u heb ik VERLOF!!!! *O*
Wat voelt dat weer gek zeg. Wetende dat je pas in oktober terug komt, en dan twee kinderen erbij hebt en ontzettend veel zal hebben meegemaakt.
Ik moet nog wel even in de rust-verlof-modus komen hoor. Vandaag zo'n gekke dag ertussen natuurlijk. T voelt meer alsof het gewoon weekend is.
En met mij volgens mij nu dan ook Marjolijntje en Katy verlof!! *O* Of moest je nou vrijdag nog werken Katy?
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:49:39 #147
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111657658
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:08 schreef covie het volgende:
zo net weer terug van 30 km dauwtrappen op t fietsje eens kijken wat de rest van de dag brengt.

okeee ben alleen nog maar de trap af gelopen... Maar het iidee is leuk...
_O- Ik heb de eerste zin 3x gelezen en dat echt dat je je verstand verloren had :D

Pardijntje, hier ook al vrij vroeg last van de banden. Je lichaam is nog niet zo gek lang gelden heel lang zwanger geweest he, it knows the drill!

En sushi in een druk sushi-restaurant kun je gewoon eten, Ook de rauwe vis-variant is gewoon safe hoor! Sushi uit het koelvak bij de supermarkt is wat anders, maar in een druk restaurant ligt het nooit lang en is het dus gewoon veilig :Y

Manlief kwam gister onverwacht vroeg naar huis en we hebben onze slaapkamer omgegooid voor de baby. Bed en kasten verschoven, commode geplaatst... Nu moet het bedje nog in elkaar worden gezet, hopelijk gebeurt dat vandaag. Ik voel ineens drang :o
Mijn rechterbeen (het begint eigenlijk iets boven mijn bil) ligt nog steeds dwars, ik "zak er steeds doorheen". En ik wil nog even kwijt dat ik de misselijkheid zat ben :O
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:52:21 #148
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111657732
papillion welkom (ook bij de spek en bonen club)
je moet maar zo denken over een paar maandjes stellen wij de nieuwe spek en boners gerust :9

bijtje lekker verlof zal vast wel snel genoeg wennen
W
Z
E
  donderdag 17 mei 2012 @ 10:54:27 #149
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111657784
De spek en bonen-club maakt me hongerig :9
En zo ongelooflijk dankbaar dat ik daar niet meer bij hoor :@
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:03:31 #150
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111658037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:40 schreef bijtje84 het volgende:

Ik moet nog wel even in de rust-verlof-modus komen hoor. Vandaag zo'n gekke dag ertussen natuurlijk. T voelt meer alsof het gewoon weekend is.
En met mij volgens mij nu dan ook Marjolijntje en Katy verlof!! *O* Of moest je nou vrijdag nog werken Katy?
Ja ik moet vrijdag nog werken, maar ik ga laat heen en vroeg weer terug hoor. Heb zelfs bloemen gehad dinsdag :). Raar idee he, ik ben ook nog niet helemaal in m'n rustmodus hoor. Ik zit me al af te vragen wat ik vandaag eens zal gaan doen. Jij hoeft pas in oktober dus weer? Ik in principe 11 september, maar wil nog wel wat dagen verlof erachteraan plakken. Ligt er ook aan wanneer die kleine komt natuurlijk :).

Tinuviel, mooie naam hoor! Heel apart :)

Papillion, gefeliciteerd! :*

Vind het idee nu al vermoeiend dat ik bij een tweede ook dat hele traject weer door moet van eerste echo, 20 weken echo etc. Ik ben blij dat ik dat nu allemaal voorbij ben :@.

Kersjes, gaat het beter? :) Edit: Zie net je post dat je de misselijkheid zo zat bent..niet dus? Arme jij :*
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:09:54 #151
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_111658206
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:25 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Jore, eigenlijk toch een beetje toevallig. We hebben niet in eerste instantie gezocht naar een naam met soortgelijke betekenis (Jair= God's licht of God's stad, afhankelijk van de schrijfwijze en Lior=mijn licht). We hebben wel gezocht naar een korte naam als eerste naam, eentje die wij uiteraard allebei mooi vonden. Daarnaast hadden wij wel als eis, dat de naam niet zou beginnen met een van de voorletters die wij al hebben. Scheelt dat lief en ik dezelfde voorletter hebben, maar dat is dan ook al genoeg 2x dezelfde voorletter in een familie. 2 kids, die een naam met dezelfde voorletter hebben, hoefden wij dan ook niet in de familie
Gefeliciteerd, ook voor je man (die kent me wel, ook al moet hij waarschijnlijk even nadenken, ben lang geleden zijn leraar geweest op zondagochtend ...).
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:14:57 #152
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_111658336
Gisteravond naar de bruiloft geweest van een neefje van mijn vrouw. De hele familie was er (niet onze naaste familie, maar de meest naaste familie die we hier in Israel hebben, neven en nichten van mijn vrouw), ik was er met de drie oudsten. Iedereen had gedacht mijn vrouw te zien, maar het enige dat ze te zien kregen was een foto van een buik :+ .
Niemand wist het nog, dus ze waren blij verrast. Vonden het wel jammer dat mijn vrouw niet kon komen.
Ze houdt zich ondertussen kranig staande, ze weet dat het voor een goed doel is _O_ . Chapeau ... ik zou al lang horrendol geworden zijn.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:21:56 #153
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111658517
SilkTie, wij vrouwen worden er soms ook hoorndol van, maar kunnen er gewoon beter mee overweg :P
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:38:55 #154
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111658993
Peacelover: ah oke, dus dat maakt het idd wat lastiger.. Nouja, mensen kunnen makkelijk oordelen, laat ze lekker :) Als jij/jullie er gelukkig mee zijn, dat is het belangrijkste toch? ;)

Whehe XD Lol :P Nou veel plezier met shoppen vandaag voor de babykamer :+ :D

Papillion welkom en gefeliciteerd! :D *O* :*

Bijtje verlof! Wat heerlijk! *O*
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:40:39 #155
303517 papillion
pi_111659043
Dank je wel iedereen :)
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:49:10 #156
45112 clauwheee
pi_111659279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 10:40 schreef bijtje84 het volgende:
Tinuviel mooie en aparte naam zeg!

Papillion gefeliciteerd en welkom!

En euh Covie, wat denk je, wanneer kunnen we weer verse beeb verwachten? ;)

En sinds gisterenmiddag 17:45u heb ik VERLOF!!!! *O*
Wat voelt dat weer gek zeg. Wetende dat je pas in oktober terug komt, en dan twee kinderen erbij hebt en ontzettend veel zal hebben meegemaakt.
Hier nog eentje, sinds gisteren 13 uur *O*. Ook pas in oktober weer :Y
Ik denk dat ik het ook pas maandag echt door heb :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:49:14 #157
348192 bijtje84
pi_111659281
Katy echt een 'nog even voor het laatst' dagje vrijdag dus. Lekker!
Ik heb ook bloemen gekregen :) en toen ik thuis kwam kreeg ik nog meer bloemen van mn vent O+
Wat klinkt dat ver weg he, september en oktober. Ja ik heb er nog twee weken vakantie achteraan geplakt en de creche in laten gaan per 1 oktober voor de jongens.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:50:08 #158
45112 clauwheee
pi_111659310
Gefeliciteerd papillion!
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:50:43 #159
45112 clauwheee
pi_111659329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef bijtje84 het volgende:
Katy echt een 'nog even voor het laatst' dagje vrijdag dus. Lekker!
Ik heb ook bloemen gekregen :) en toen ik thuis kwam kreeg ik nog meer bloemen van mn vent O+
Wat klinkt dat ver weg he, september en oktober. Ja ik heb er nog twee weken vakantie achteraan geplakt en de creche in laten gaan per 1 oktober voor de jongens.
Same here, lekker 2 weken vakantie extra en dan per 1 oktober opvang voor de kleine.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:53:25 #160
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_111659395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:21 schreef Kersjes het volgende:
SilkTie, wij vrouwen worden er soms ook hoorndol van, maar kunnen er gewoon beter mee overweg :P
... door het op ons af te schuiven :P .

* SilkTie nu snel in een hoekje kruipt omdat 'ie een lawine verwacht.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:03:49 #161
117216 Tinuviel
pi_111659749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:09 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, ook voor je man (die kent me wel, ook al moet hij waarschijnlijk even nadenken, ben lang geleden zijn leraar geweest op zondagochtend ...).
Dankje, ik heb de felicitaties doorgegeven.

Jij en je vrouw ook gefeliciteerd met de zwangerschap. Veel succes, ik hoop dat de zwangerschap niet te zwaar voor haar zal zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:11:03 #162
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111660022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:50 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Same here, lekker 2 weken vakantie extra en dan per 1 oktober opvang voor de kleine.
Heeeerlijk! Dus marjolijntje, clauwhee, bijtje en ik nu verlof. Het mooie weer kan komen hoor *O*.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:50:01 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111661404
Geniet van jullie welverdiende verlof dames *O*

M. is nu het bedje in elkaar aan het zetten terwijl ik online aan het shoppen ben voor baby O+
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:01:04 #164
374977 eliis
Relativeer!
pi_111661810
Heerlijk zeg, verlof! Geniet ervan dames!
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:04:13 #165
133512 covie
pi_111661937
Oooh wat fijn voor jullie dat het verlof is begonnen *O* geniet er lekker van hoor!

Kersjes :P Niet-zwanger fiets ik niet eens zo'n eind :D
Wel balen van je misselijkheid hoor, gatver hoop dat het nu een keer echt afgelopen is.

Bijtje ik hoop zo dat ik snel een keer mag bevallen..
Morgen was in de eerste instantie mijn uitgerekende datum (uitgaande van de laatste menstruatie ipv de echo) dus ik vind dat ik al 40 weken ben, en dat het vanavond wel los mag barsten eigenlijk.

Alles gaat goed hoor, voel me 's nachts zo'n varken aan het spit, elk uur wakker omdat het tijd is om weer even te draaien. Dus beetje meer vermoeid en 's avonds steeds voorwerk, maar verder niks. Dus kan het lichamelijk echt makkelijk nog een paar weken volhouden. Alleen ben zo nieuwsgiehierig!!!!!!!!!!! :P
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:06:01 #166
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111662024
welkom Papillion *O*

En inderdaad raar dat niet elke VK volledig vergoed wordt door de verzekering maar gelukkig weet ik het nu en kan ik er rekening mee houden :)

Er zullen vast genoeg mensen over mn situatie oordelen, maar zolang ik (wij) weten hoe het zit heb ik zoiets van "your loss" als ze daardoor anders tegen me aan gaan kijken :)

Mooi weerrrrrrr *O*
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:06:57 #167
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111662060
Oeh Covie spannend idd :D En dat nieuwsgierige ken ik, ik zou willen dat het al januari was _O-

En alle meiden met verlof: gefeliciteerd *O* *G*
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:09:57 #168
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111662169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:55 schreef babykloon het volgende:
Kan best hoor.. die banden....
Had ik bij vorige zwangerschappen ook heel vroeg...
En oh ja... dozen!!! Ik heb tot nu toe alleen de felicitas en de blije doos van de prenatal geloof ik....
Zeg...Heb je t nu al verteld aan je kinderen? Stond me iets bij dat je dat met moederdag zou gaan doen?

Ik ben nieuwsgierig ja, ik weet 't...sorry :@
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:15:32 #169
348192 bijtje84
pi_111662362
Ach sorry Clauwhee vergeet ik jou!! Jij natuurlijk ook lekker verlof *O*

Wij zijn ook lekker aan de klus in huis vandaag. Tenminste, vent klust en ik geef instructies en spullen aan ;)
Straks komt mn schoonmoeder even de toiletten schoonmaken en het keukenraam zemen. Lief!
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:28:25 #170
343850 Zoë23
pi_111664685
*O*
voor de dames die verlof hebben, lekker genieten!!

En *O* voor de nieuwe zwangeren!

Zit nu bijna niet meer op de iPad :9 maar wilde hier toch nog even spieken haha
Hoop dat hier alles goed gaat
:*
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:42:30 #171
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111665133
Hoe gaat t nu met je Zoe? Gaat t nu beter met je bekken of is dat nog te vroeg om te zeggen? Aan t genieten van jullie kleintje?
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:51:59 #172
228247 bitterend
pi_111667193
Zoe kom je in de baby topic melden!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:06:46 #173
294490 Cocotrimonium
pi_111667706
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:08 schreef Estrys het volgende:
Hihi :+ Waarschijnlijk verander ik nog in een enorm hormonster :D

PureEvil: wat een leuk pakket van de Linders! Moet ik me tegen die tijd ook maar eens in gaan verdiepen :)

Over gewicht: ik ben nu 15 weken zwanger, en denk dat ik 1-2 kilo 'echt' ben aangekomen? Tis een beetje lastig in te schatten, want ik ben een paar maanden geleden ook gestopt met sporten. Daar ben ik sowieso wat van aangekomen. Maar gok op 1 tot 2 kilo van de zwangerschap, tot nu toe. Verwacht nog een hoop meer :P

Mereltje, wat een schattig pakje O+ Afgelopen moederdag kreeg ik van mijn schoonmoeder het eerste babypakje, lief van haar & oh zo schattig :)

Tinuviel, mooie naam O+

Papillon, welkom! *O*
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:13:43 #174
373523 babykloon
pi_111667965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:09 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zeg...Heb je t nu al verteld aan je kinderen? Stond me iets bij dat je dat met moederdag zou gaan doen?

Ik ben nieuwsgierig ja, ik weet 't...sorry :@
Hihi...Dat mag...

Ik heb het de oudste twee inderdaad met moederdag verteld... Dochter was behoorlijk hyper en zoonlief wat stilletjes... De jongste 3 wil ik het samen met vader vertellen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:14:42 #175
373523 babykloon
pi_111668001
Verder zag ik dat er weer een deel van de dames aan hun verlof zijn begonnen! Heerlijk, geniet ervan!
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:20:38 #176
373523 babykloon
pi_111668260
Bij mn zoontje in de klas is een kindje met 5e ziekte... Nou lees ik daar verschillende berichten over ivm zwangerschappen. Morgen de verloskundige maar even bellen...
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:26:34 #177
216446 _Ophelia_
pi_111668478
Papillion welkom en gefeliciteerd *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:13 schreef babykloon het volgende:

[..]

Hihi...Dat mag...

Ik heb het de oudste twee inderdaad met moederdag verteld... Dochter was behoorlijk hyper en zoonlief wat stilletjes... De jongste 3 wil ik het samen met vader vertellen.
Ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke verrassing/ schrik voor ze is :Y Maar Dochter ziet het wel zitten begrijp ik? Het lijkt me zo bijzonder, zo'n enorm leeftijdsverschil O+
Is de pappa van de jongste 4 al meer over de schok heen? (als je daarover wilt posten ten minste)
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:35:48 #178
373523 babykloon
pi_111668815
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
Papillion welkom en gefeliciteerd *O*

[..]

Ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke verrassing/ schrik voor ze is :Y Maar Dochter ziet het wel zitten begrijp ik? Het lijkt me zo bijzonder, zo'n enorm leeftijdsverschil O+
Is de pappa van de jongste 4 al meer over de schok heen? (als je daarover wilt posten ten minste)
Ze riep de hele tijd OMG..Ik krijg een baby... :D
Ben een week na haar verjaardag uitgerekend...Het zou dus zomaar op haar 16e verjaardag geboren kunnen worden! En ze hoopt zoooo dat het een meisje is!

Hij is wel aardig over de schok heen, maar zeker nog niet over het gepieker over hoe we het moeten aan gaan pakken.... Daar moeten we eens rustig voor gaan zitten enzo...
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:38:54 #179
216446 _Ophelia_
pi_111668933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:35 schreef babykloon het volgende:

[..]

En ze hoopt zoooo dat het een meisje is!
Laat je het geslacht een verrassing zijn tot de geboorte?
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:42:00 #180
373523 babykloon
pi_111669053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Laat je het geslacht een verrassing zijn tot de geboorte?
Niet perse, maar de papa weet het ook niet en ik vind dat zo lang die het niet wil weten dochterlief ook nog even geduld mag hebben :P
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:45:43 #181
216446 _Ophelia_
pi_111669210
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:42 schreef babykloon het volgende:

[..]

Niet perse, maar de papa weet het ook niet en ik vind dat zo lang die het niet wil weten dochterlief ook nog even geduld mag hebben :P
Zit wat in :D
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:53:16 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111669548
Da's wel een tof verjaardagskado voor je dochter babykloon: een echt brusje!
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:55:07 #183
58514 vamperotica
pi_111669644
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:53 schreef Kersjes het volgende:
Da's wel een tof verjaardagskado voor je dochter babykloon: een echt brusje!
Ja, is weer eens wat anders als een brommer of scooter! ;) :D
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:56:14 #184
58514 vamperotica
pi_111669696
Zo.... dit praat toch wat makkelijker hoor!
De oudste twee weten het nu... Babykloon mag in de kast....
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:13:54 #185
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111670455
Wooooow nooit bedacht dat jij dat zou zijn.
Maar welkom met je nieuwe naam
:)
W
Z
E
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:17:39 #186
148344 LeNeHe
pi_111670593
Mooie namen Tinuviel!

bijtje en Clauwhee verlof! Geniet er lekker van dames! *O*

Papillion, van harte gefeliciteerd!!! *O*

Covie succes met de laatste loodjes :* Hoop dat het snel begint.

:o jij bent het! Nogmaals welkom :D
I found myself alone,
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:23:57 #187
223828 Phaidra
pi_111670813
Vamp uit de kast!! :o Nogmaals van harte joh *O*

Verlof voor een boel zwangere dames! *O* Geniet ervan! Houden jullie een plekje vrij voor mij? Nog vier dagen, dan kom ik ook!

Dit weekend gaan mijn mr. en schoonvader klussen in de babykamer. En we hebben bericht dat de dakkapelleverancier een doorstart maakt *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:25:03 #188
351955 Skoap
pi_111670857
Vamp :D

Phaidra wat een goed nieuws over de dakkapel!!
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:31:14 #189
223828 Phaidra
pi_111671135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:25 schreef Skoap het volgende:

Phaidra wat een goed nieuws over de dakkapel!!
Ja, echt hè! We kregen een mailtje van de curator met nog behoorlijk wat mitsen en maren, maar de strekking was dat men poogt om schade te compenseren / alsnog te leveren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:35:52 #190
148344 LeNeHe
pi_111671352
Phaidra, wat een goed bericht! ^O^
I found myself alone,
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:37:36 #191
350861 Cathmar
pi_111671455
Iemand hier nog op zoek naar een kinderwagen?
Wij hebben een duo wagen nodig en daarom deze in de verkoop.
Met een meidenkwartet
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:43:22 #192
58514 vamperotica
pi_111671719
Bedankt voor het hernieuwde welkom! O+
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:43:54 #193
216446 _Ophelia_
pi_111671749
Vamp uit de kast ^O^ *O*

Phaidra wat een goed nieuws, hopelijk kan er alsnog geleverd worden ^O^
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:44:21 #194
350861 Cathmar
pi_111671776
Zo Vamp, zou dat eens een bijzonder kado voor je dochter zijn! Gaaf hoor!!
Met een meidenkwartet
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:49:41 #195
130924 Twinkle20
pi_111671999
Zag dat Vamp uit de kast is .. Fijn dat je er nu gewoon open over kunt praten ^O^

Verder wel bijgelezen tussendoor, maar geen tijd gehad om te reageren.

Vandaag zijn mijn man en ik begonnen met het leeg trekken van onze achtertuin. Deze wordt in de laatste week van juni/eerste week van juli compleet opnieuw aangelegd als we vakantie hebben.
Ik heb helaas niet zo heel veel voor hem kunnen betekenen, kreeg al gauw last van onderrug/heupen dus direct mezelf de rust gegund. Maar vind het wel lastig hoor .. dat je mannetje daar zo aan het beulen is in de tuin terwijl ik normaliter gewoon lekker meegeholpen zou kunnen hebben. Maar nu zit dat er gewoon echt niet meer in voorlopig. Maar komt goed! Het begin is gemaakt en hij is heul ver gekomen ,ben trots op hem ^O^ .

Gelukkig nog 3 dagen weekend om bij te komen :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:52:08 #196
58514 vamperotica
pi_111672105
Phaidra wat fijn! *O*
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:54:18 #197
360114 Gerberaatje
pi_111672204
Nogmaals welkom Vamp ;)

Wat een boel dames met verlof :D en wat gaan er komende dagen/weken nog veel met verlof! Officieel nog 3 weken tot mijn verlof O+

En oh boy, ik ben me een partij moehoeeeeeee!! Echt de 3e trimester moeheid :') Floradix gehaald in elk geval, dus maar even flink ijzer enzo proberen op te krikken :P
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:54:49 #198
360114 Gerberaatje
pi_111672223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:23 schreef Phaidra het volgende:
Vamp uit de kast!! :o Nogmaals van harte joh *O*

Verlof voor een boel zwangere dames! *O* Geniet ervan! Houden jullie een plekje vrij voor mij? Nog vier dagen, dan kom ik ook!

Dit weekend gaan mijn mr. en schoonvader klussen in de babykamer. En we hebben bericht dat de dakkapelleverancier een doorstart maakt *O*.
Hee wat goed *O*
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:07:21 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111672735
Phaidra, wat fijn van de dakkapel!

Jij ook zo moe Gerbera?
Ik kon vanmiddag niet wakker blijven en ben in bed gaan liggen. Maar ben zo druk in mijn hoofd, kon er niet eens van in slaap vallen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:16:29 #200
107295 indaha
pi_111673074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:56 schreef vamperotica het volgende:
Zo.... dit praat toch wat makkelijker hoor!
De oudste twee weten het nu... Babykloon mag in de kast....
O Vamp :o gefeliciteerd *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:42:04 #201
211487 Estrys
pi_111673930
Ha Vamp, wist wel dat jij het was :)

Vraagje, die medicijnen tegen misselijkheid. Hoe heten ze ook alweer? Zou ik daarvoor eerst bij de vk moeten zijn geweest of kan ik meteen naar de huisarts. Ik ben niet iemand die snel medicijnen vraagt maar ik voel me de hele dag zo ziek en misselijk. Ben niet eens in staat om eten te koken zonder te moeten kotsen

[ Bericht 7% gewijzigd door Estrys op 17-05-2012 18:47:18 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:53:07 #202
360114 Gerberaatje
pi_111674333
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:07 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, wat fijn van de dakkapel!

Jij ook zo moe Gerbera?
Ik kon vanmiddag niet wakker blijven en ben in bed gaan liggen. Maar ben zo druk in mijn hoofd, kon er niet eens van in slaap vallen.
Ja ongelooflijk, maar ergens ook niet gek... 's nachts is het inmiddels weer extra drama, door een hoofdje wat heerlijk zacht op mijn blaas ligt O+ :'), waardoor ik ipv elke 1,5 uur, elke 45 kan rennen naar de wc (voor 3 druppels :') maar niet gaan is ook geen optie).... en mijn heupen protesteren na 15 minuten in 1 houding!

Dus ik ben ook echt mega blij dat het gespookte over het algemeen nog 2 a 3 uur slaapt overdag :D ik slaap heerlijk mee...

Net nam ik een slok cola en deed er één een karate trap in mijn maag, cola kwam nog net niet via mijn neus weer naar buiten :') :D
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:56:21 #203
130924 Twinkle20
pi_111674474
Estrys bedoel je Emesafene?
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:56:59 #204
130924 Twinkle20
pi_111674505
Phaidra fijn van het dakkapel.. toch weer een zorg minder lijkt me!
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:58:59 #205
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111674598
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef Estrys het volgende:
Ha Vamp, wist wel dat jij het was :)

Vraagje, die medicijnen tegen misselijkheid. Hoe heten ze ook alweer? Zou ik daarvoor eerst bij de vk moeten zijn geweest of kan ik meteen naar de huisarts. Ik ben niet iemand die snel medicijnen vraagt maar ik voel me de hele dag zo ziek en misselijk. Ben niet eens in staat om eten te koken zonder te moeten kotsen
Huisarts moet je zijn.

Emesafene is de eerste stap. Mocht dat niet helpen kan je primperan aandragen eventueel.
The way you rock'n'roll
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:17:42 #206
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111675378
Ja, die nachtelijke sessies zijn fijn he? :')

Estrys, morgen gelijk even bellen met de huisarts. Ik hoop dat je baat zult hebben bij de medicijnen! Misselijkheid sucks :r
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:31:14 #207
211487 Estrys
pi_111675996
Morgen gelijk even bellen. Kijk misselijkheid is tot daar aan toe, en een keer kotsen kan ik best mee leven maar nu ben ik eten aan het koken en dan ondertussen even snel kotsen op de wc om vervolgens weer kokhalzend achter het fornuis te staan. Dat trek ik niet zo.
Vorige keer was ik tot de 25 weken misselijk, maar dat was lang niet zo erg als ik het nu heb.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:34:56 #208
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111676195
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef Estrys het volgende:
Morgen gelijk even bellen. Kijk misselijkheid is tot daar aan toe, en een keer kotsen kan ik best mee leven maar nu ben ik eten aan het koken en dan ondertussen even snel kotsen op de wc om vervolgens weer kokhalzend achter het fornuis te staan. Dat trek ik niet zo.
Vorige keer was ik tot de 25 weken misselijk, maar dat was lang niet zo erg als ik het nu heb.
Kan jouw partner niet voor je koken? Vervelend hoor, hoop dat je er baat bij hebt. Eet je wel goed?
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:43:23 #209
136558 Sonnetje85
pi_111676649
Waardeloos zeg Estrys!

Vamp uit de kast.

Hier gelukkig niet zo moe, als ik jullie lees :) (gerbera en kersjes that is).
Nu wel, maar vandaag 6 uur onderweg geweest (naar Rotterdam met dreumes, mn ouders en de kinderen van mn zus). Ook nog s met de randstad rail, dus eerst daarnaartoe lopen (is op zich niet ver, maar met dan nog in Rotterdam rondlopen enzo en ook weer terug, je merkt t toch met 31 weken ;))
Nou merk ik ook wel dat de fysio echt nut gehad heeft trouwens. Paar weken geleden had k nu amper de trap opgekund en nu ging dat nog best makkelijk. Oke, vriend heeft dreumes naar boven getild net en m in bed gelegd enzo, want dat vindt mn rug minder fijn, maar toch. T straalt niet meer door naar mn been en das wel heel fijn.

Phaidra, fijn zeg van de dakkapel! Toch prettig als t wel gewoon geregeld is.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:45:51 #210
216446 _Ophelia_
pi_111676786
Estrys ik hoop dat heftiger betekent dat je er ook een stuk eerder vanaf bent :*
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:47:41 #211
211487 Estrys
pi_111676896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:34 schreef Loodje het volgende:

[..]

Kan jouw partner niet voor je koken? Vervelend hoor, hoop dat je er baat bij hebt. Eet je wel goed?
Dat kan hij wel maar hij is meestal om 18 uur thuis en als hij dan nog moet koken dan is dat eigenlijk wat laat voor Seb. Die valt dan al zowat om van de slaap. Anders ging ik echt niet zelf koken ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:53:44 #212
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111677218
Sterkte Estrys :*
The way you rock'n'roll
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:56:35 #213
211487 Estrys
pi_111677344
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sterkte Estrys :*
:* dank. Komt wel goed. Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:02:43 #214
223828 Phaidra
pi_111677672
Estrys, sterkte. Hopelijk kan je snel medicatie krijgen en verlicht het de misselijkheid.

Moe, check. Op vrije dagen ga ik meestal rond een uur of 4 of na het eten even liggen. Op werkdagen gaat het nog wel redelijk, maar blijkbaar moet ik dat in t weekend bekopen. Misschien ook proberen m'n ijzerlevel wat op te krikken, hoewel dat met 28 weken nog prima was.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:18:33 #215
360114 Gerberaatje
pi_111678386
Wat prut Estrys... :* lijkt me heel zwaar en prijs me dan maar gelukkig dat ik beide zwangerschappen geen seconde misselijk ben geweest.... (oké ik heb dan weer mijn eigen dingen :') maar zo hebben we allemaal wat denk ik dan..)

Ik heb eigk geen idee hoe mijn ijzer is... wellicht dat ik over 2 weken nog even moet bloedprikken. Maar vorige zwangerschap was mijn ijzer niet denderend hoog (rond de 6 met een week of 34 geloof ik) en net na de bevalling rond de 4... )...

Nou ja, constant pijn al zo'n 31 weken gaat zijn tol ook wel eisen denk ik :P ach, 't hoort erbij! Laat de zon maar doorkomen, onderuit gezakt op de buitenbank met een boek terwijl het dametje de zandbak ondersteboven schept helpt ook wel O+
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:34:16 #216
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111679195
Pijn is vervelend gebra, sterkte.
Nu zit ik lekker op de bank de grote geschiedenis quiz kijken:)

Fijne avond ladies, morgen ga ik zwangerschapsbroeken (jeans) kopen, vanaf maandag weer lange uren op de set draaien dus een paar goede lekker zittende en ondersteunende broeken zijn dan wel meegenomen

Kus voor de dames die het nodig hebben!
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:36:20 #217
236522 sterrenmunt
pi_111679303
hoi hoi,
Vamp uit de kast, leuk hoor!

Hier ook kapot, lag er gister om 18.15 in en was er om 07.30 uit. Wel effe om 06.00 wakker gelegen. Het is zo anders als de vorige zwangerschap, ben echt zo enorm moe.
Misselijkheid is gelukkig al weer redelijk verdwenen.

Iemand enig idee wat ik aan een lage bloeddruk kan doen? Hij was 100/55 en ik heb er ook echt last van, dizzy en heel snel moe.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:40:20 #218
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111679544
Suikers eten (druivesuiker)
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:40:29 #219
360114 Gerberaatje
pi_111679548
Dropjes Sterrenmunt? Ik ging vanmorgen ook bijna om :o maar ik heb standaard een lage bloeddruk... (idd rond de 100/60 tot zelfs een keer 90/50 geloof ik :')) maar eigenlijk heb ik geen idee wat je echt kunt doen tegen een lage bloeddruk?
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:44:08 #220
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111679737
OWja en stroop, appelstroop op boterhammen of pannenkoeken met stroop:)
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:46:49 #221
360114 Gerberaatje
pi_111679843
Nou, allemaal in huis dus dat kunnen we eens proberen :9
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:48:08 #222
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111679898
Pas je op met de pannenkoeken Gerb? }:|
The way you rock'n'roll
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:49:29 #223
236522 sterrenmunt
pi_111679962
ik ben helemaal geen snoepkont, maar vandaag wat dropjes op en maakte niets uit.
Zou dextro energy uitmaken?

En brood met appelstroop dus.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:54:47 #224
136558 Sonnetje85
pi_111680220
Hebben ze bij jou je ijzer niet meegeprikt met de 27 weken gebeuren Gerbera?
Hier wel, anders doen ze een vingerprik rond de 30 weken en dat vond ze ook onzin, als ik ook al die rhesusfactor moest prikken, dan maar gelijk erbij.
Hij was toen 7.5/4. Begon met 8.5 dus dat zit wel goed ;)

Sterrenmunt vervelend dat je zo'n last heb van de lage bloeddruk!
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:01:28 #225
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111680538
Hoezo pannenkoeken niet goed? (ik eet ze zelf niet ben allergisch voor veel tarwe en meel producten)
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:03:38 #226
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111680634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:01 schreef Loodje het volgende:
Hoezo pannenkoeken niet goed? (ik eet ze zelf niet ben allergisch voor veel tarwe en meel producten)
Omdat er hier vaak geroepen wordt pannenkoeken te gaan eten als je overtijd loopt. Net als ananasharten e.d.

Het was meer een grapje van mijn kant ;) Speklap 2.0 moet nog even blijven zitten.
The way you rock'n'roll
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:39 #227
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111681032
LOL hahah ik nog heel serieus haha
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:14:34 #228
374977 eliis
Relativeer!
pi_111681222
Misschien een handige tip voor de dames die een lage ijzerwaarde hebben: geen zuivel eten of drinken direct na het eten. Zuivel breekt het ijzer uit je maaltijd direct af.

Tip die ik ooit heb gekregen bij de bloedbank :)
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:20:21 #229
360114 Gerberaatje
pi_111681497
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pas je op met de pannenkoeken Gerb? }:|
:D ach, ze loopt een week of 2 voor, dus dan zou ik nu 33 weken zijn :+ mooi op tijd toch? O-)
SPOILER
Eliis, dat is bekend ;) ik neem mijn Floradix altijd met sinaasappelsap... dat neemt het best op :)

Son, nee... geen idee waarom eigk niet.. maar wellicht dat dat bij de volgende afspraak gebeurd ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:21:09 #230
360114 Gerberaatje
pi_111681536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Omdat er hier vaak geroepen wordt pannenkoeken te gaan eten als je overtijd loopt. Net als ananasharten e.d.

Het was meer een grapje van mijn kant ;) Speklap 2.0 moet nog even blijven zitten.
Ananasharten moet je ook niet eten :N daar moet je op gaan zitten :+
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:22:45 #231
136558 Sonnetje85
pi_111681622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

:D ach, ze loopt een week of 2 voor, dus dan zou ik nu 33 weken zijn :+ mooi op tijd toch? O-)
SPOILER
Eliis, dat is bekend ;) ik neem mijn Floradix altijd met sinaasappelsap... dat neemt het best op :)

Son, nee... geen idee waarom eigk niet.. maar wellicht dat dat bij de volgende afspraak gebeurd ;)
Joh die van jou komt over een week of 8 :+ (op 11 juli :P dan hoef ik misschien die dag niet, hoop ik)
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:25:47 #232
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111681780
Sonnetje, wil je misschien nog even kijken voor die buikbanden :@.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:37:05 #233
223828 Phaidra
pi_111682364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:36 schreef sterrenmunt het volgende:
hoi hoi,
Vamp uit de kast, leuk hoor!

Hier ook kapot, lag er gister om 18.15 in en was er om 07.30 uit. Wel effe om 06.00 wakker gelegen. Het is zo anders als de vorige zwangerschap, ben echt zo enorm moe.
Misselijkheid is gelukkig al weer redelijk verdwenen.

Iemand enig idee wat ik aan een lage bloeddruk kan doen? Hij was 100/55 en ik heb er ook echt last van, dizzy en heel snel moe.
Dingen met zout (drop, bouillon) of zoethout.

Appelstroop is voor ijzer, suikerhoudende dingen als je een laag bloedsuiker hebt :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:39:39 #234
136558 Sonnetje85
pi_111682509
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:25 schreef KatyM het volgende:
Sonnetje, wil je misschien nog even kijken voor die buikbanden :@.
Ik dacht er net aan haha.
Zie v&a
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:41:56 #235
374977 eliis
Relativeer!
pi_111682621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:20 schreef Gerberaatje het volgende:

Hoe kon ook ik denken dat ik jullie nog wat nieuws kon vertellen over zwangerschap, als newbie ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:43:40 #236
211487 Estrys
pi_111682714
Gvd ik zie net op Facebook een status update van iemand die vannacht vader is geworden en vanmorgen zijn vrouw is verloren aan complicaties bij de bevalling. Ik ken deze mensen helemaal niet hoor maar het grijpt me naar de keel en laat me niet los. :'(
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:44:29 #237
198104 OooLizaooO
pi_111682746
Heavy Estrys ;(

Hier vandaag met 't lief op spoed gezeten. In zijn vingers gezeten met een cirkelzaag.
Was wel even paniek.
Al bij al heeft hij nog "geluk" gehad: er is niets volledig door. Alleen een pees gedeeltelijk geraakt, maar met voldoende rust zou die dus moeten herstellen.
Ze hebben daar in het ziekenhuis meer last gehad met mij dan met hem, ging bijna constant van m'n stokje. Moest de hele tijd heen en weer lopen naar kamertje er naast om zelf te gaan liggen. (pijntrauma, dat dus ja, maar nu zelfs al ze niet eens aan mijn eigen lijf zitten!? 8)7).

Nu zou ik toch écht wel graag thuis bevallen, ziekenhuizen maken me letterlijk :r
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:45:48 #238
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111682804
Oh Estrys, wat een verschrikkelijk bericht :'(
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:52:22 #239
223828 Phaidra
pi_111683063
Estrys, wat verschrikkelijk ;( Ik kreeg rillingen bij het lezen, het zou je maar gebeuren...

Liza :X klinkt ook niet prettig. Sterkte voor je man!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:53:44 #240
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111683118
Wow Estrys inderdaad vervelend. Zeker in tijden zoals nu in Nederland (of was ze niet Nederlands?) Het is ook iets waar ikzelf bang voor ben. Maar dat weet je van tevoren niet en komt in Nederland bijna niet meer voor.

Eliis hypnobirthing is een cursus die je samen met je partner doet. Het is een natuurlijke manier van bevallen. De naam doet zweveriger aan dan het is. De methode gaat ervan uit dat het vrouwelijk lichaam is gemaakt om te baren en gaat terug naar de natuur, je leert ontspanningsoefeningen, massagetechnieken en ademhalingstechnieken (dus niet puffen) om de natuurlijke endorfine in je lichaam los te maken en zo ontspannen mogelijk te bevallen. Wij vinden het een hele interessante en zeer logische cursus.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:55:43 #241
211487 Estrys
pi_111683198
Jawel hier uit de stad.
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:07:58 #242
374977 eliis
Relativeer!
pi_111683818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:53 schreef Loodje het volgende:

Eliis hypnobirthing is een cursus die je samen met je partner doet. Het is een natuurlijke manier van bevallen. De naam doet zweveriger aan dan het is. De methode gaat ervan uit dat het vrouwelijk lichaam is gemaakt om te baren en gaat terug naar de natuur, je leert ontspanningsoefeningen, massagetechnieken en ademhalingstechnieken (dus niet puffen) om de natuurlijke endorfine in je lichaam los te maken en zo ontspannen mogelijk te bevallen. Wij vinden het een hele interessante en zeer logische cursus.
Leuk om wat over te horen, tnx!
Ongelofelijk in hoeveel ik me nog allemaal moet gaan verdiepen. Maar voorlopig nog even niet :)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 05:27:07 #243
313709 Thistleweed
pi_111694442
goedemorgen allemaal,

vandaag heel vroeg wakker dus er maar gewoon uit gegaan, slaap vanmiddag wel weer bij.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:43:39 #244
198104 OooLizaooO
pi_111694694
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 05:27 schreef Thistleweed het volgende:
goedemorgen allemaal,

vandaag heel vroeg wakker dus er maar gewoon uit gegaan, slaap vanmiddag wel weer bij.
Sterk. Ik lig mezelf al van een uur of 6 wijs te maken dat ik wel weer in slaap zal vallen. Jammer genoeg zit zo'n middagdutje er voor mij niet in...
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:49:02 #245
130924 Twinkle20
pi_111694707
Estrys dat is ook mijn grote angst. Echt heavy om dit te lezen.

Ken ook iemand die onlangs is bevallen van een dood kindje door streptokokken en er bijna zelf aan onderdoor ging. Brrr
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:57:47 #246
293064 Mangostine
pi_111694734
Afschuwelijk zeg Estrys. ;(
Dames, ik wens ons allemaal pijnloze turbobevallingen toe, waarna we ons weer kiplekker voelen. :*

Nachtje weg en dagje sauna waren heerlijk! Heb goed bijgeslapen. Ik mag zo weer naar de vk, en vanmiddag naar de bruidswinkel om mijn jurk opnieuw te passen voor het vermaken. Nog 2 weken!

Fijne dag allen :)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:47:28 #247
348192 bijtje84
pi_111695971
Jakkes Estrys wat een naar bericht. :'( je gaat er eigenlijk in deze tijd en in dit land vanuit dat zulke dingen iets van vroeger zijn en nu niet meer gebeuren.

:* voor alle misselijke dames. Sucks.

Weet iemand of vocht vasthouden eigenlijk gevaarlijk is? Mijn voeten, enkels en onderbenen zwellen een kwartier na opstaan uit bed op en dat gaat niet meer weg. Hoe lang en hoe hoog ik mijn voeten ook omhoog leg.
Ik heb bij mijn dochter op het laatst ook wel last gehad van vocht, maar mén dit is wel even twee keer zo erg! Als ik niet sochtends meteen mijn schoenen aan trek dan kan ik de deur niet meer uit die dag, zelfs teenslippers passen niet meer!!

Verder 34 weken vandaag! *O*
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:56:36 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111696106
Bijtje, ik heb de laatste 6-8 weken ook alleen maar nep-uggs aangehad (echt te lelijk voor woorden). Ik kon echt geen normale schoenen meer aan door al dat vocht. Volgens mij is het niet echt gevaarlijk maar soms kan het een andere oorzaak hebben (zwangerschapvergiftiging, hoge bloeddruk, ik weet het niet precies).
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:34:47 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111696837
Bijtje, zolang je bloeddruk in orde is kan het volgens mij niet al te veel kwaad. Maar lastig is het wel als je zoveel vocht vasthoudt. Ik heb eens gelezen dat het eten van groene appels kan helpen? Of brandnetelthee en selderij werkt ook vochtafdrijvend. Maar de beste remedie is nog altijd bevallen :Y

Hehe, ik begin wat meer mens te worden.
Na een vreselijke nacht en ochtend begint mijn maag eindelijk in te zien dat hij zich niet constant hoeft om te draaien. Is maar goed ook, het kdv en de bso zijn dicht vandaag en de jongens zijn gewoon thuis. Mijn hulptroepen zijn niet beschikbaar, maar gelukkig vond de TV het niet erg om vanmorgen vanaf 7 uur al aan te gaan :P
Terwijl ik boven aan het pendelen was tussen bed en wc heeft de benedenverdieping een metamorfose ondergaan. In de keuken ligt een treinbaan, de racebaan ligt door de woonkamer heen en 2 grote speelgoedbakken zijn op hun kop gelegd. 3x raden waar de inhoud nu verspreid ligt...
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:37:04 #250
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111696891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:34 schreef Kersjes het volgende:
Bijtje, zolang je bloeddruk in orde is kan het volgens mij niet al te veel kwaad. Maar lastig is het wel als je zoveel vocht vasthoudt. Ik heb eens gelezen dat het eten van groene appels kan helpen? Of brandnetelthee en selderij werkt ook vochtafdrijvend. Maar de beste remedie is nog altijd bevallen :Y

Hehe, ik begin wat meer mens te worden.
Na een vreselijke nacht en ochtend begint mijn maag eindelijk in te zien dat hij zich niet constant hoeft om te draaien. Is maar goed ook, het kdv en de bso zijn dicht vandaag en de jongens zijn gewoon thuis. Mijn hulptroepen zijn niet beschikbaar, maar gelukkig vond de TV het niet erg om vanmorgen vanaf 7 uur al aan te gaan :P
Terwijl ik boven aan het pendelen was tussen bed en wc heeft de benedenverdieping een metamorfose ondergaan. In de keuken ligt een treinbaan, de racebaan ligt door de woonkamer heen en 2 grote speelgoedbakken zijn op hun kop gelegd. 3x raden waar de inhoud nu verspreid ligt...
Blij dat je vandaag niet zo'n last hebt, veel plezier :D

Ik ga zodadelijk maar even snel de stad in om zwangerschapsjeans te gaan zoeken. Hoorde gisteren dat een grote C&A ook positiemode (wat een naam) heeft. Dus ga vandaag maar even rondneuzen. Dan schrijven en voorbereiden voor de drukke week. Maar eerst nog weekend natuurlijk en met het zonnetje zijn we er helemaal klaar voor:D
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:39:48 #251
360114 Gerberaatje
pi_111696960
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 09:47 schreef bijtje84 het volgende:
Jakkes Estrys wat een naar bericht. :'( je gaat er eigenlijk in deze tijd en in dit land vanuit dat zulke dingen iets van vroeger zijn en nu niet meer gebeuren.

Weet iemand of vocht vasthouden eigenlijk gevaarlijk is? Mijn voeten, enkels en onderbenen zwellen een kwartier na opstaan uit bed op en dat gaat niet meer weg. Hoe lang en hoe hoog ik mijn voeten ook omhoog leg.
Ik heb bij mijn dochter op het laatst ook wel last gehad van vocht, maar mén dit is wel even twee keer zo erg! Als ik niet sochtends meteen mijn schoenen aan trek dan kan ik de deur niet meer uit die dag, zelfs teenslippers passen niet meer!!

Je bent ook 2 keer zo zwanger als bij je dochter :P en verder wat de rest zegt ;) meestal is het onschuldig, maar ik zou wel even bellen ;)

Kers, lekker de boel de boel laten :D ik laat het tegenwoordig ook los overdag... na het eten gaan we er samen even doorheen en dan heb ik de avond in elk geval een opgeruimde beneden verdieping :P
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:42:51 #252
133512 covie
pi_111697031
Vamp uit de kast *O* babykloon er weer in :D
Gefeliciteerd!!!

Wow estrys dat is echt heftig ja.. Je gelooft bijna niet dat dat nog voorkomt gewoon, maar zo zie je maar weer.

Hier echt een belabberde nacht gehad, wist echt zeeeeker dat het door ging zetten. Al sinds gistermiddag 13.00 harde buiken en "menstruatie" krampen. en 's avonds meer het gevoel van dit gaat richting een wee zat een op en afbouw in maar niet pijnlijk genoeg en geen enkel ritme ofzo. Pas om half 6 in slaap gevallen tot nu. En nu durf ik niet uit bed want als het niet weer begint ben ik echt wel een beetje chagrijnig.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:53:28 #253
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111697271
Gerbera, ik ben gelukkig heel goed in het negeren van rotzooi :D

Covie, lekker gerommel! Als ik eerlijk ben klinkt het nog niet zo serieus, maar je weet nooit waar het nog toe kan leiden. Hopelijk kun je bijslapen vandaag :*
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:53:57 #254
313709 Thistleweed
pi_111697285
covie :*
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:57:01 #255
130924 Twinkle20
pi_111697351
Dan heb jij een leuk dagje voor de boeg Mango!
Ja inderdaad.. hoop ook op fijne, zorgeloze bevallingen voor ons allen!

Hmm vervelend dat je zoveel vocht vast houdt bijtje .. maar wel mijlpaal voor jou vandaag dus *O*

Spannend Covie voor jou .. Het zou zo maar kunenn natuurlijk!

Hier iets rustiger aan vandaag .. Niet helemaal hersteld van het werk wat ik gisterne heb verzet .. Dus meegeholpen met kleine dingetjes e ndat is wel te doen. Verder nog boodschappen doen met manlief .. Naar schoonouders .. Tegels voor de tuin uitzoeken .. redelijk rustig dus allemaal :)

Echt poetsen heeft geen zin nu omdat alles dwars door de kamer moet ivm geen vrije achterom. Dus ik leg me er maar bij neer .. kost me alleen wat moeite :')

Ik ben benieuwd wanneer ik de beeb eindelijk kan voelen! Want tot nog toe heb ik nog niks gevoeld. .. toch 'al' 16 weken :9
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:58:07 #256
133512 covie
pi_111697373
ik wil gewoon te graag de laatste dagen denk ik *zucht*
Zul je zien dat ik lekker nog een week of 2 doorloop :')
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:11:10 #257
223828 Phaidra
pi_111697716
Covie :*

Twinkle, achteraf voelde ik onze beeb met 16 weken, maar dat besefte ik me pas rond de 19 weken :P. Weet je waar de placenta ligt? Als dat aan de achterkant is, heb je kans dat je niet lang meer hoeft te wachten O+.

Loodje, de pasvorm van de C&A broeken was bij mij belabberd, hopelijk heb jij meer geluk. Ik ben uiteindelijk geslaagd bij noppies, stuk duurder maar zat echt zoveel beter!

Kers, balen van de slechte nacht en ochtend, nu hopen dat de rest van de dag rustig blijft.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:01:29 #258
351955 Skoap
pi_111699189
Bij mij lig de placenta helaas aan de voorkant. Ben sinds gisteren 18 weken en heb 2x wat plopjes gevoeld... Kan niet wachten totdat ik het wat meer ga voelen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:19:39 #259
360114 Gerberaatje
pi_111699780
Nesteldrang; zelfs alle luxaflex zijn schoon :') (wat een kutwerk! Weet nu weer waarom ik het maar 1 keer per jaar doe...)

Stuk nu :')

Covie :* maar dat is ook verrot, zeker met regelmatig pittig voorwerk... ik hoop dat het toch snel doorzet!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:21:14 #260
130924 Twinkle20
pi_111699838
Geen idee hoe de placenta ligt! Kan ik dat vragen de volgende keer als ik bij de vk ben of is dat echt iets wat ze op ee necho moete nvaststellen? Want dan moet ik nog tot 15 juni wachten, dan heb ik mijn 20-weken echo.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:22:49 #261
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111699894
Dat je met de kinderen De Leeuwenkoning aan het kijken bent en op het eind, als het nieuwe leeuwtje getoond wordt, hoor je "mama, waarom huil je?"
Pregnant much? :')
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:49:10 #262
211487 Estrys
pi_111700736
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:22 schreef Kersjes het volgende:
Dat je met de kinderen De Leeuwenkoning aan het kijken bent en op het eind, als het nieuwe leeuwtje getoond wordt, hoor je "mama, waarom huil je?"
Pregnant much? :')
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:51:10 #263
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111700806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 09:47 schreef bijtje84 het volgende:

Het vochtvasthouden ansich is niet gevaarlijk, wel je bloeddruk in de gaten laten houden voor zover dat nu al niet gebeurd.
Mocht je er echt zoveel last van hebben, kun je bij de meeste kruidvatvestigingen compressiekousen kopen, door het op te meten weet je welke maat je hebt. Dan kun je iig nog gewoon in je schoenen ;) Maar je ziet het wel meer hoor, zelf heb ik dit vorige zwangerschap ook gehad (nu weer btw) en heb ik steunkousjes aangeschaft omdat ik de hele dag op de been ben en dan toch goede ondersteuning wil.
Succes!
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:53:07 #264
211487 Estrys
pi_111700880
Ik heb zojuist een zak witte bolletjes met hagelslag weg zitten werken :P Hoezo zwanger?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:00:00 #265
348192 bijtje84
pi_111701067
Hou op schei uit... Ik heb net de keukenlades leeggehaald, gesopt en her-ingericht... Hoezo nesteldrang :P

Ja bloeddruk zal ik vanmiddag eens even meten bij mn moeder. Wordt ook al drie dagen wakker met hoofdpijn, ook niet lekker.
Maandag weer naar de gyn, zal het daar ook zeker aangeven.
Bloeddruk was tot nu toe goed tot aan de lage kant zelfs. Laatste keer 120/70. De keer daarvoor 110/55.

Bedankt voor de feedback! Goeie van de steunkousen, lekker charmant haha maar misschien toch wel handig.
Moet ik dan mijn enkels meten in opgezette toestand of juist niet?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:00:42 #266
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_111701097

Snel weer weg uit OUD :@ :W
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:08:00 #267
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111701329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:00 schreef bijtje84 het volgende:
Hou op schei uit... Ik heb net de keukenlades leeggehaald, gesopt en her-ingericht... Hoezo nesteldrang :P

Ja bloeddruk zal ik vanmiddag eens even meten bij mn moeder. Wordt ook al drie dagen wakker met hoofdpijn, ook niet lekker.
Maandag weer naar de gyn, zal het daar ook zeker aangeven.
Bloeddruk was tot nu toe goed tot aan de lage kant zelfs. Laatste keer 120/70. De keer daarvoor 110/55.

Bedankt voor de feedback! Goeie van de steunkousen, lekker charmant haha maar misschien toch wel handig.
Moet ik dan mijn enkels meten in opgezette toestand of juist niet?
Zou volgens de fabrikant weinig verschil geven, zelf adviseer ik (gebasseerd op mijn ervaring in de thuiszorg) om het vanuit bed op te meten. ik pm je de site even :)
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:22:52 #268
294430 Oognip
pi_111701720
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:00 schreef Ingetje79 het volgende:

Snel weer weg uit OUD :@ :W
Betrapt! :D
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:16:30 #269
343850 Zoë23
pi_111703244
Covie
Spannend het gerommel.. :*

Hoop dat het snel doorzet

KatyM
Ik loop/sta nog niet zo veel, vandaag voor t eerst n klein rondje gelopen, had behoorlijk last. Kan ook nog niet zo lang staan. Verschonen doet m'n lief of ik doe t zittend. Binnenkort weer naar de fysio om oefeningen te doen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:42:26 #270
357796 adesse
pi_111704037
Hi dames, hier eindelijk tijd (jippie verlof) om naast alleen te lezen ook te reageren. Hier alles goed, dame is alleen nog niet ingedaald. Dus die zit lekker tegen m'n maag aan af en toe.

@zoe balen dat het nog niet zo wil met je bekken.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:22:35 #271
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111705582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 14:16 schreef Zoë23 het volgende:
Covie

KatyM
Ik loop/sta nog niet zo veel, vandaag voor t eerst n klein rondje gelopen, had behoorlijk last. Kan ook nog niet zo lang staan. Verschonen doet m'n lief of ik doe t zittend. Binnenkort weer naar de fysio om oefeningen te doen.
Jakkes, ik hoopte op betere berichten zeg. Nou het heeft natuurlijk ook tijd nodig om te herstellen, sterkte :*

Raden jullie eens wat ik heb nu? 8-).

Juist ja, VERLOF! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaa *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

*O* Ook natuuuuurlijk voor adesse, Marjolijntje, Bijtje en Clauwhee *O*

Zo, nu ga ik een cake bakken 8-).
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:38:26 #272
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111706171
Zoe, hopelijk ben je gauw weer uit de kreukels!

Katy, de belangrijkste vragen van de dag worden tot de beeb er is nu in de trant van "wat voor cake zal ik vandaag eens maken?" Dus? Welke wordt het? :)

Zo, de jongens zijn net opgehaald door mijn schoonmoeder zodat ik even rustig op mijn luie gat kan liggen. Zat ik 2 uur terug nog knikkebollend de tijd vooruit te kijken, ben ik nu ineens klaarwakker :')
Dan maar even door met mijn missie: op zoek naar het eerste pakje voor kleintje. Iemand nog goede tips?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:39:21 #273
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111706196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 14:16 schreef Zoë23 het volgende:
Covie

KatyM
Zeg, zoe... Ik had toch ook zo'n last van mn bekken/rug etc... De huisarts heeft mij toen (zware?) antibiotica gegeven, en sindsdien heb ik geen last meer gehad. Was een ontsteking zei hij....Misschien de moeite waard om nog ff te laten checken?
( al mag je volgens mij geen ab als je borstvoeding geeft dacht ik....)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:41:45 #274
223828 Phaidra
pi_111706287
Katy, fijn *O* *O*

Zoe, jammer dat de klachten niet als sneeuw voor de zon verdwenen zijn na de bevalling :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:43:17 #275
211487 Estrys
pi_111706354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:38 schreef Kersjes het volgende:

Zo, de jongens zijn net opgehaald door mijn schoonmoeder zodat ik even rustig op mijn luie gat kan liggen. Zat ik 2 uur terug nog knikkebollend de tijd vooruit te kijken, ben ik nu ineens klaarwakker :')
Dan maar even door met mijn missie: op zoek naar het eerste pakje voor kleintje. Iemand nog goede tips?
Dat is raar hè. Ik was net ook zo moe, hoopte ik zo dat peuter even wilde slapen. Maar nee. Nu is hij in slaap gevallen op de bank, ben ik klaarwakker.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:50:49 #276
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111706610
Irritant Estrys :(

Maar Phaidra, je moet zo'n bevalling en de impact die het op je lichaam kan hebben ook niet onderschatten. Zoe is zondag pas bevallen!
Na de bevalling van oudste kon ik na een week nog steeds pas voorzichtig schuifelend door het huis heen. En ik had van te voren geen extreme bekkenklachten of wat dan ook.
De bevalling van jongste (soon to be middelste :P ) ging me wat dat betreft een stuk beter af, na 5 dagen gingen we al met het hele gezin naar een grote speeltuin toe.
Wat was dat heerlijk om zo snel weer mobiel te zijn! En ik had toen ook geen hechtingen, scheelt ook een stuk. En 20 minuten of 2 uur persen maakt ook veel verschil in hoe het na afloop met je gaat. Hoe veel bloedverlies ook etc.
Oh god, laat deze bevalling alsjeblieft soepel verlopen :{
En ja, ik zit nu voor het eerst bewust aan de komende bevalling te denken :{
*moedige modus aan* Bring it on B-)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:54:42 #277
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111706757
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:38 schreef Kersjes het volgende:
Zoe, hopelijk ben je gauw weer uit de kreukels!

Katy, de belangrijkste vragen van de dag worden tot de beeb er is nu in de trant van "wat voor cake zal ik vandaag eens maken?" Dus? Welke wordt het? :)

Ik denk dat ik ga voor de kruidcake. Nog 'redelijk gezond' in tegenstelling tot de cupcakes van gister, met 250 gram boter :').

Nou geen capuchon bij het eerste pakje hoorde ik het laatst (eigenlijk de eerste tijd). Ze liggen of op een prop als je de capuchon naar beneden doet, of ze liggen in de capuchon en als ze dan draaien zitten ze tegen die stof aan met hun mondje, ook niet fijn. :)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:55:59 #278
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_111706802
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:22 schreef Oognip het volgende:

[..]

Betrapt! :D
Ik lurk hier graag ;)
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:58:06 #279
223828 Phaidra
pi_111706887
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:50 schreef Kersjes het volgende:
Irritant Estrys :(

Maar Phaidra, je moet zo'n bevalling en de impact die het op je lichaam kan hebben ook niet onderschatten. Zoe is zondag pas bevallen!
Na de bevalling van oudste kon ik na een week nog steeds pas voorzichtig schuifelend door het huis heen. En ik had van te voren geen extreme bekkenklachten of wat dan ook.
De bevalling van jongste (soon to be middelste :P ) ging me wat dat betreft een stuk beter af, na 5 dagen gingen we al met het hele gezin naar een grote speeltuin toe.
Wat was dat heerlijk om zo snel weer mobiel te zijn! En ik had toen ook geen hechtingen, scheelt ook een stuk. En 20 minuten of 2 uur persen maakt ook veel verschil in hoe het na afloop met je gaat. Hoe veel bloedverlies ook etc.
Oh god, laat deze bevalling alsjeblieft soepel verlopen :{
En ja, ik zit nu voor het eerst bewust aan de komende bevalling te denken :{
*moedige modus aan* Bring it on B-)
Ja dat is ook zo. Maar je kan altijd hopen op een snel herstel toch? ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:59:30 #280
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111706938
Oooooohhh, nu wil ik ook cupcakes :9~

Vestjes met capuchons vind ik wel heel handig voor in de draagdoek, maar niet bij die hele kleine frummels. Vanaf 'n maand of 3 deed ik ze mijn jongens aan, en zodra ze uit de doek gingen trok ik het vestje meestal weer uit.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 15:59:46 #281
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111706948
Echt leuke positiekleding (ook duurdere) was lastig te vinden. Vooral in broeken. CnA had een broek die wel aardig zat. Maar uiteindelijk maar ff een goedkope broek (hnm, koop er echt nooit) gehaald en ga binnenkort even verder kijken. Zelfs van Noppies of Mamalicious was niet echt heel boeiend. Op een korte broek na, maar het is nog niet hoogzomer:)

Dus ik wacht nog even. Het is waar ik woon moeilijk om leuke positiekleding te vinden. We zijn in Rotterdam geweest naar:

Miss Etam
H en M
C en A
Prenatal

Maar misschien binnenkort nog even naar de boutiques in de stad. Iemand nog tips voor leuke, modieuze, vlotte en sexy zwangerschapskleding? Anders ga ik het zelf wel ontwerpen:)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:01:19 #282
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111707009
Loodje, er is een apart topic over zwangerschapskleding.

Da's ook weer zo Phaidra, ik hoop erop en gun ons allemaal een heerlijk soepele bevalling en een vlot herstel :Y
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:01:33 #283
136558 Sonnetje85
pi_111707016
Oh ja.missie eerste pakje moet k ook nog verder mee gaan..
Krijg.t wel een beetje op mn heupen de laatste tijd. Heb iig nu eeb roze dekentje uitgezocht dat ik wil. Wat spul voor t kamertje gekocht.
Maar moet nog een lamp uitzoeken (lastig :')), geboortekaartje moet proefdruk van worden opgevraagd. En nog.aankleding voor de.kamer.
Dan nog.op kastenjacht voor dreumes...pff en heb nog.maar max 10 weken :o
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:02:01 #284
211487 Estrys
pi_111707033
Ik koop geen jumpsuit meer als eerste pakje. De kraamhulp was daar ook niet zo over te spreken. Zeker niet bij je eerste keer zo'n baby aankleden is dat gewoon ook niet heel makkelijk.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:03:32 #285
360114 Gerberaatje
pi_111707089
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:39 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zeg, zoe... Ik had toch ook zo'n last van mn bekken/rug etc... De huisarts heeft mij toen (zware?) antibiotica gegeven, en sindsdien heb ik geen last meer gehad. Was een ontsteking zei hij....Misschien de moeite waard om nog ff te laten checken?
( al mag je volgens mij geen ab als je borstvoeding geeft dacht ik....)
Er zijn bepaalde AB's die niet mogen, maar grotendeels van de AB soorten mogen wel... zal de arts dan wel weten ;)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:03:41 #286
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111707097
Sonnetje, je krijgt het nog druk :D

Hier wordt het een ziekenhuisbevalling en bij de jongens heeft manlief het aankleden gedaan. Gaat hij nu ook doen, ik ga hem dus niet pesten met een jumpsuit ;)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:06:03 #287
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111707188
Gerbera, een hoop artsen weten bar weinig over bv en wat wel of niet mag. Op www.borstvoeding.com (aanrader!) staat een lijst over welke medicatie veilig is als je bv geeft en welke niet.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:08:52 #288
360114 Gerberaatje
pi_111707276
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:06 schreef Kersjes het volgende:
Gerbera, een hoop artsen weten bar weinig over bv en wat wel of niet mag. Op www.borstvoeding.com (aanrader!) staat een lijst over welke medicatie veilig is als je bv geeft en welke niet.
Ook een goeie.. maar dat je geen ab mag met bv klopt dus niet ;)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:10:38 #289
136558 Sonnetje85
pi_111707336
Ja, zal uiteindelijk wel meevallen denk ik.
Maar heb totaal geen overzicht in wat ik heb, das vooral vervelend.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:12:27 #290
360114 Gerberaatje
pi_111707403
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:02 schreef Estrys het volgende:
Ik koop geen jumpsuit meer als eerste pakje. De kraamhulp was daar ook niet zo over te spreken. Zeker niet bij je eerste keer zo'n baby aankleden is dat gewoon ook niet heel makkelijk.
Oh ik vond het juist heel fijn zitten bij mijn stinkerdje... eerste keer baby aankleden is sowieso lastig :D jumpsuit of niet :P
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:13:36 #291
360114 Gerberaatje
pi_111707442
Ik ben inmiddels zo klaar met mijn to do lijstjes, dat ik alles echt wel in huis heb... erg frustrerend als je klikdrang hebt :P
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:16:37 #292
211487 Estrys
pi_111707557
Ik ga voor een leuk roze broekje en wit shirtje als eerste pakje :P
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:18:14 #293
136558 Sonnetje85
pi_111707617
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik ben inmiddels zo klaar met mijn to do lijstjes, dat ik alles echt wel in huis heb... erg frustrerend als je klikdrang hebt :P
Kan je mij mooi helpen :+
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:05:57 #294
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_111709384
:W
Bah wat een rotnieuws Estrys :{ Vreselijk om te horen...

Voor de rest iedereen met verlof; geniet van het mooie weer! 8-)

Ik ben gesloopt, heb vandaag ff flink doorgepakt met vriendlief en laminaat gelegd in de studeerkamer :7 (nou ja ik heb afgetekend en aangegeven vooral :+ ) Stond sowieso op de planning, en of er nou een babykamer in komt of het een studeerkamer blijft, dat ligt alvast (8> Vanavond gaan we lekker samen uit eten, en daarna ben ik waarschijnlijk gesloopt (nu al vreselijke rugpijn :X ) dus ik wens jullie alvast een fijne avond :*
  vrijdag 18 mei 2012 @ 19:27:30 #295
117216 Tinuviel
pi_111714947
Je hebt ook leuke jumpsuits speciaal voor de kleintjes, die knopen tussen de benen hebben. In ieder geval voor jongens is dat er wel :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:00:22 #296
148344 LeNeHe
pi_111716601
KatyM verlof!! *O* *O*

Estrys, wat een vreselijk bericht zeg ;(

Vandaag heel lui geweest en ik heb iets nieuws; worteltjes :*
I found myself alone,
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:52:57 #297
360114 Gerberaatje
pi_111719092
Oh jongens, mijn mini is de laatste dagen zo druk, ik heb bovenin mijn buik (waar de kont en soms ook haar benen zitten :+) gewoon hele aardverschuivingen :') meneer keek vanmiddag toevallig net mijn kant op toen mijn buik van rechts naar links ging en zat al: WOW! (tegenwoordig als ze dat doet en ik roep hem om te kijken, dan stopt ze :+) maar echt, af en toe een mega poffen krijg ik! :D

O+
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:00:04 #298
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111719385
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:13 schreef Gerberaatje het volgende:
_O-

Over to-do-lijstjes gesproken: ons bed is net 3 cm te kort. Maar voor die miezerige 3 cm ga ik echt geen klossen halen, dan heb ik een ladder nodig om in en uit bed te komen!
Als de kraam er echt een probleem mee heeft (zal vast niet) dan leg ik desnoods het matras van Toby er op voor de controles.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:27:38 #299
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111720593
Gerberaatje, herkenbaar hoor dat schoppen, echt pijnlijk af en toe hier! :).

Omdat ik nu verlof hebt vond ik dat ik wel wat nieuws mocht, dus heb net ipad 3 gekocht *O*
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:39:16 #300
360114 Gerberaatje
pi_111721108
Wow tof!! *O* En verlof is sowieso tof! O+

Ik heb de iPad 2 maar ik gebruik hem veel te weinig :@ mini-laptop pak ik toch sneller om één of andere reden :?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:39:16 #301
348192 bijtje84
pi_111721109
Kersjes nee voor die paar cm had ik het ook niet gedaan hoor! Stomme klossen... Ons bed is nu 60cm hoog. Tja dat is 20cm te laag, dus wij zullen wel moeten helaas.

Gerb jep hier ook enorme schoppen en draaien en weet ik wat ze daar binnen allemaal uitvoeren. De grote verbouwing is er niks bij!

En harde buiken. Terwijl ik stil op de bank zit te zitten... Bloeddruk is trouwens keurig, 125/65 vanmiddag.

Katy ook verlof jeej! *O* geniet er van! Haha mooi verlof cadeau voor jezelf ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')