abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111629352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:31 schreef Elfletterig het volgende:
Als ze niet wil dansen met een jongen die Marokkaans is, weet ze zeker dat ze wordt uitgescholden. Er staat niet: is de kans groot of is de kans aanwezig, maar er staat: weet ze zeker. Waarom zou die auteur dat zo stellig zeggen? Kennelijk is dergelijk agressief gedrag nogal breed verspreid onder Marokkaanse jongens, anders zou die auteur zijn opmerking wel met meer nuance hebben gebracht, toch?

Als ik daar zo mijn vraagtekens bij zet, ben ik 'verblind door haat'... - Tuurlijk :') Ondertussen wimpel je gewoon weer de discussie weg en is de 'messenger' (of de vragensteller) de grote boosdoener.
Lekker simpel ben je ook weer he. Immers, als een ander persoon volstrekt het tegenovergestelde zou beweren, zou je hem of haar niet geloven. Niet per definite. Hoe zit dat met deze auteur? Geloof je hem per definitie? Omdat hij zoiets zo stellig wil beweren? En dat bedoel ik weer meteen met de nutteloosheid van dit soort discussies. En ook de andere discussie waar je eerder naar verwees. Precies dezelfde werkwijze, precies dezelfde manier van vragen stellen en precies dezelfde manier van redeneren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_111629607
quote:
Ik denk dat discussies voeren altijd nut heeft, zeker als mensen ook werkelijk tot discussie bereid zijn. De OP is niet door mij geschreven en dat zijn dus ook niet mijn woorden. Ik zou ook niet weten op basis waarvan ik 'verblind door haat' ben. Dat zijn slechts jouw aannames, die nergens op gestoeld zijn. Niet op mijn bijdragen op dit forum, evenmin op hoe ik in de praktijk ben.
Ik zeg nergens dat het jouw woorden zijn. Jij stapt echter volledig over de intenties van TS heen en doet alsof het topic bedoeld is om een zogenaamd taboe te doorbreken, volledig genuanceerd en wel - en om slechts een debat aan te gaan. Dat is niet zo en dat is meteen ook een antwoord op je eerdere vraag waarom Marokkanen zich steeds (meer) afzijdig houden van dit soort topics en/of debatten. Die vorm van zelfreflectie ontbreekt. Diezelfde vorm van zelfreflectie die jij wél van Marokkanen vraagt. Zo werkt dat natuurlijk niet. Er zijn meerdere mensen die je erop hebben gewezen, maar je wilt het gewoon niet begrijpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_111629665
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
Lekker simpel ben je ook weer he. Immers, als een ander persoon volstrekt het tegenovergestelde zou beweren, zou je hem of haar niet geloven. Niet per definite. Hoe zit dat met deze auteur? Geloof je hem per definitie? Omdat hij zoiets zo stellig wil beweren?
Ik stel mezelf de vraag: waarom zou die man zoiets verzinnen? En waarom zou hij het zó stellig verwoorden, als het ging om iets dat slechts zelden gebeurt?

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
En dat bedoel ik weer meteen met de nutteloosheid van dit soort discussies. En ook de andere discussie waar je eerder naar verwees. Precies dezelfde werkwijze, precies dezelfde manier van vragen stellen en precies dezelfde manier van redeneren.
Ik zie niet in waarom de discussie nutteloos is. Op de website van Joop staat trouwens een goed artikel van een socioloog die grondig uitlegt, dat niet racisme het probleem is, maar de straatcultuur:
http://www.joop.nl/opinie(...)uur_is_het_probleem/
pi_111629768
quote:
Als ze niet wil dansen met een jongen die Marokkaans is, weet ze zeker dat ze wordt uitgescholden. Er staat niet: is de kans groot of is de kans aanwezig, maar er staat: weet ze zeker. Waarom zou die auteur dat zo stellig zeggen? Kennelijk is dergelijk agressief gedrag nogal breed verspreid onder Marokkaanse jongens, anders zou die auteur zijn opmerking wel met meer nuance hebben gebracht, toch?

Als ik daar zo mijn vraagtekens bij zet, ben ik 'verblind door haat'... - Tuurlijk :') Ondertussen wimpel je gewoon weer de discussie weg en is de 'messenger' (of de vragensteller) de grote boosdoener.
Vind het altijd knap dat je stukken die in jouw straatje lullen, direct als volledige waarheid presenteert en dan ook nog eens volledig in jouw richting weet te spinnen. Uit de passage maak ik op dat vijf Marokkaanse klootzakjes iemand hebben afgebeuld. Een klotestreek, uiteraard. Maar goed, dit probleem is natuurlijk niet nieuw. Dat er jongeren rondlopen in ons met losse handjes en die wangedrag vertonen, is natuurlijk geen geheim. Dat ook Marokkaanse zich hier, al dan niet bovengemiddeld, vaak schuldig aan maken, is evenmin een openbaring. Ik zie echter geen reden om een complete bevolkingsgroep om die reden weg te zetten als racistisch. In dat opzicht sloeg Voorschrift de spijker op de kop met zijn post op de, ik meen, derde pagina.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_111629787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik stel mezelf de vraag: waarom zou die man zoiets verzinnen? En waarom zou hij het zó stellig verwoorden, als het ging om iets dat slechts zelden gebeurt?
Mijn vraag is duidelijk: Geloof je hem? Zo ja, waarom? En waarom zou je ieder ander, die een mening poneert die exact het tegenovergestelde is niet geloven? Zo nee, waarom niet?

quote:
Ik zie niet in waarom de discussie nutteloos is. Op de website van Joop staat trouwens een goed artikel van een socioloog die grondig uitlegt, dat niet racisme het probleem is, maar de straatcultuur:
http://www.joop.nl/opinie(...)uur_is_het_probleem/
[/quote]
Ik heb meermaals uitgelegd waarom de discussie nutteloos is. Omdat men vragen waarop men alleen een antwoord zal accepteren als deze zijn of haar eigen visie ondersteund. Van een zogenaamd open debat is nimmer sprake.
Allah Al Watan Al Malik
pi_111630081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zeg nergens dat het jouw woorden zijn. Jij stapt echter volledig over de intenties van TS heen en doet alsof het topic bedoeld is om een zogenaamd taboe te doorbreken, volledig genuanceerd en wel - en om slechts een debat aan te gaan. Dat is niet zo en dat is meteen ook een antwoord op je eerdere vraag waarom Marokkanen zich steeds (meer) afzijdig houden van dit soort topics en/of debatten. Die vorm van zelfreflectie ontbreekt. Diezelfde vorm van zelfreflectie die jij wél van Marokkanen vraagt. Zo werkt dat natuurlijk niet. Er zijn meerdere mensen die je erop hebben gewezen, maar je wilt het gewoon niet begrijpen.
Wat heb ik te maken met de intenties van TS, die ik helemaal niet meer in dit topic zie? Ik heb gewoon een eigen inbreng. Het is vreemd dat een onderwerp eerst als "zogenaamd taboe" betitelt, om vervolgens te stellen dat Marokkanen zich steeds meer afzijdig houden. Dan is het dus kennelijk wél een taboe.

Nog even een interessante passage uit het artikel van Bart Schut:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/shoot_the_messenger/

quote:
In de afgelopen dagen hebben Marokkaanse vrienden en zelfs onbekenden mij stilletjes verteld dat racisme inderdaad een groot probleem is binnen hun gemeenschap, ook in Nederland. Om daaraan toe te voegen of ik dat alsjeblieft voor mijzelf wil houden, bevreesd als zij zijn voor reacties uit eigen kring. Dat is jammer, want natuurlijk is het sterker wanneer het probleem primair wordt benoemd door (Nederlandse) Marokkanen zelf. Tot het zover is, weiger ik mijn mond te houden. En voor wie daar niet mee kan leven: Shoot me!
Ervan uitgaande dat de auteur dit niet verzint, zit er dus kennelijk tóch een taboe. En sorry dat ik het zeg, maar het is precies wat ik hier op Fok! ook steevast signaleer.
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:52:11 #82
177885 JoaC
Het is patat
pi_111630245
TS, doe actief mee op dit forum in plaats van aparte users met 1 post.
Als je dit met klasgenoten doet, overleg dit dan met moderatie. Dit forum is er niet om je huiswerk te maken.

[POL-Feedback] Lees eerst openingspost! voor verdere vragen/opmerkingen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_111630887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
Wat heb ik te maken met de intenties van TS, die ik helemaal niet meer in dit topic zie? Ik heb gewoon een eigen inbreng. Het is vreemd dat een onderwerp eerst als "zogenaamd taboe" betitelt, om vervolgens te stellen dat Marokkanen zich steeds meer afzijdig houden. Dan is het dus kennelijk wél een taboe.
Uhm nee. Dat Marokkanen zich steeds meer afzijdig houden van dit soort discussies maakt het niet een taboe. Volgens mij heb jij een nogal vreemde definitie van "taboe" als ik kijk naar hoe jij het woord telkens gebruikt. Het feit dat dit topic bestaat weerspreekt jouw visie al. Verder is je vraag valide. Jij hebt niets te maken met de intenties van TS, net als menig Marokkaan niets te maken heeft met de intenties van de in de OP genoemde jongelui. Helder? Als jij je niet wenst te verantwoorden voor de daden van TS, dan hoeven Marokkanen dat geenszins te doen voor daden van deze figuren. Helder?

quote:
Ervan uitgaande dat de auteur dit niet verzint, zit er dus kennelijk tóch een taboe. En sorry dat ik het zeg, maar het is precies wat ik hier op Fok! ook steevast signaleer.
Ik heb het stuk niet gelezen en zal het ook niet lezen. Aangezien ik prima weet, al sinds jaar en dag, dat het zogenaamde taboe waar jij het over hebt al een jaar of 12 niet meer bestaat - en binnen de Marokkaanse gemeenschap is het al helemaal nooit een taboe geweest. Zeker nu de Marokkaanse gemeenschap individualistischer is ingesteld dan menig andere gemeenschap in Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mutant01 op 16-05-2012 17:09:57 ]
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')