abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111616775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Je lijkt het gewoon niet te begrijpen, Elf. Natuurlijk is er niets mis met het signaleren en benoemen van de problemen. Dat is ook een eerste stap richting een mogelijke oplossing. Het probleem is echter dat veel mensen daarbij de nuance compleet uit het oog verliezen. Ik schrik me af en toe het apelazerus als ik bepaalde topics in NWS doorblader. Dat heeft niets meer te maken met signaleren en benoemen. Een opeenhoping van xenofobe en ronduit hatelijke opmerkingen richting Marokkanen. Met een dergelijke houding vind je geen oplossing.

Verder is kritiek op zowel de islam als onze medelanders het laatste decennium gemeengoed geworden. Kijk naar Geenstijl en de Telegraaf. Politieke correctheid is ver te zoeken. Of dat erg is, laat ik in het midden, maar doe niet alsof Nederlanders die kritiek uiten op de islam dan wel Marokkanen de mond worden gesnoerd. Want daarvan is absoluut geen sprake.
Ik keur xenofobie allerminst goed, maar wanneer je eerst problemen benoemt om daarna nul op het rekest te krijgen (zowel vanuit de groep zelf als van politiek-correcte probleemontkenners), kan ik me wél indenken dat er sarcasme en cynisme op volgt. En dan is het een kleine stap naar haat en xenofobie.
pi_111617221
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik keur xenofobie allerminst goed, maar wanneer je eerst problemen benoemt om daarna nul op het rekest te krijgen (zowel vanuit de groep zelf als van politiek-correcte probleemontkenners), kan ik me wél indenken dat er sarcasme en cynisme op volgt. En dan is het een kleine stap naar haat en xenofobie.
Als je "Marokkanen zijn racisten" onder het benoemen van problemen laat vallen, dan valt er inderdaad niet verder op te reageren. Immers voor diegene die het roept is het een soort van vaststaande feitelijke constatering waar niet over te discussieren valt. Verspilde tijd en moeite om daarmee een debat te voeren. En zo denken gelukkig heel heel veel Marokkanen hierover. Laat maar lekker denken - en terecht.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:15:18 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111617334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je "Marokkanen zijn racisten" onder het benoemen van problemen laat vallen, dan valt er inderdaad niet verder op te reageren. Immers voor diegene die het roept is het een soort van vaststaande feitelijke constatering waar niet over te discussieren valt. Verspilde tijd en moeite om daarmee een debat te voeren. En zo denken gelukkig heel heel veel Marokkanen hierover. Laat maar lekker denken - en terecht.
Ik riep het (iets genuanceerder) en wat mij betreft mag je er over discussiëren, hoor. Dus je stropop gaat niet echt op.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_111617476
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik riep het (iets genuanceerder) en wat mij betreft mag je er over discussiëren, hoor. Dus je stropop gaat niet echt op.
Wow, je riep het iets genuanceerder, mijn complimenten. Ik ga hier niet elk individueel geval benaderen, zoals je begrijpt. Volgens mij is het duidelijk dat ik in algemene termen over dit soort reacties spreek. En dan moeten mensen niet zogenaamd verrast zijn als Marokkanen de "kritiek" in het algemeen lekker gaan negeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_111617773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En als ik mij in NWS enigszins genuanceerd uitlaat over Marokkanen, dan krijg ik de wind van voren. Jank niet. Deal with it.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:25:02 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111617792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wow, je riep het iets genuanceerder Ik ga hier niet elk individueel geval benaderen, zoals je begrijpt. Volgens mij is het duidelijk dat ik in algemene termen over dit soort reacties spreek. En dan moeten mensen niet zogenaamd verrast zijn als Marokkanen de "kritiek" lekker gaan negeren.
Niet veel genuanceerder, hoor. Mijn reactie valt nog steeds binnen jouw definitie van "datgene wat Marokkanen maar lekker moeten negeren". Ik snap dus niet waar het vandaan komt dat je zegt dat je er niet over mag discussiëren. Wellicht onderschat je mensen die een bepaalde kant van het debat aanhangen?

Hoewel ik snap dat de waarde van persoonlijke ervaringen minder telt dan dat van statistische gegevens heb ik inmiddels zoveel ervaring met het racisme van (zichzelf als Marokkaans identificerende) stadsgenoten dat ik er niet meer omheen kan. Ik hoor graag wat jij daar over denkt en indien je het er niet mee eens bent wat er mis is aan mijn constatering.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:29:22 #57
322645 Voorschrift
See if I care
pi_111617972
Ik vraag me af of er wel mensen bestaan zonder vooroordelen of racistische trekjes, de hele discussie omtrent racisme bij Marokkanen acht ik dus ook nogal onzinnig als je het mij vraagt. Wij hebben ook genoeg PVV'ers en kaalkopjes rondlopen, negers kunnen er ook wat van in Afrika als het op racisme aankomt. De Hispanics zijn ook niet de meest tolerante mensen vooral in de Amerika's en ga zo maar door.

Marokkanen eruit lopen te pikken om 'racisme' is onzin.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_111618050
He, een zinnige post van VS. Dat is lang geleden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_111618085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:29 schreef Elfletterig het volgende:

Het lijkt hier wel de omgekeerde wereld. Omdat ik een probleem signaleer (en bepaald niet subjectief, want statistieken onderschrijven het probleem overduidelijk) ben ik de haatzaaier en degene die elk incident aangrijpt om maar zo veel mogelijk haat te spuien?

Ik had het over het algemene misbruik van de mode "problemen benoemen" , niet van jou specifiek.
Maar jij signaleert een probleem . Idd.... dat deed ik ook al vele jaren terug.... en vooral de laatste 10 jaren werd dat signaleren je dag in dag uit door de strot geduwd. De nieuwe politieke correctheid .
Je vragen zijn uiteraard terecht: hoe komt dat gekloot toch van die Marokkaanse jochies ?
Het antwoord is ook al lang bekend en de laatste 10 jaar veel besproken: het is de machocultuur waarin die jongetjes opgroeien.
Ga nou niet roepen dat jij zo uniek bent in dat vraagstuk signaleren en hoe onterecht je daarvoor afgebrand wordt. Dat soort slachtoffergedrag hebben we genoeg gehad sinds Fortuyn.
pi_111618587
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:25 schreef SpecialK het volgende:
Niet veel genuanceerder, hoor. Mijn reactie valt nog steeds binnen jouw definitie van "datgene wat Marokkanen maar lekker moeten negeren". Ik snap dus niet waar het vandaan komt dat je zegt dat je er niet over mag discussiëren. Wellicht onderschat je mensen die een bepaalde kant van het debat aanhangen?
Wat bedoel je precies? Ik zeg namelijk nergens dat je er niet over zou mogen discussieren.

quote:
Hoewel ik snap dat de waarde van persoonlijke ervaringen minder telt dan dat van statistische gegevens heb ik inmiddels zoveel ervaring met het racisme van (zichzelf als Marokkaans identificerende) stadsgenoten dat ik er niet meer omheen kan. Ik hoor graag wat jij daar over denkt en indien je het er niet mee eens bent wat er mis is aan mijn constatering.
Als jij er niet meer omheen kan, heeft het voor mij geen toegevoegde waarde om je constatering onderuit te halen. Immers je kan er niet meer omheen. Als jij dat stelt, dan kan ik hooguit ja of nee zeggen. Zeg ik ja, dan win ik er niets mee, zeg ik nee, dan win ik er niets mee. Doe ik niets, dan bespaar ik mij een hoop tijd en moeite.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:47:59 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111618672
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Ik zeg namelijk nergens dat je er niet over zou mogen discussieren.
quote:
Als je "Marokkanen zijn racisten" onder het benoemen van problemen laat vallen, dan valt er inderdaad niet verder op te reageren. Immers voor diegene die het roept is het een soort van vaststaande feitelijke constatering waar niet over te discussieren valt.
Waarmee ik het dus oneens ben

quote:
[..]

Als jij er niet meer omheen kan, heeft het voor mij geen toegevoegde waarde om je constatering onderuit te halen. Immers je kan er niet meer omheen. Als jij dat stelt, dan kan ik hooguit ja of nee zeggen. Zeg ik ja, dan win ik er niets mee, zeg ik nee, dan win ik er niets mee. Doe ik niets, dan bespaar ik mij een hoop tijd en moeite.
Ik kan er zelf niet meer omheen maar als jij andere theorieën hebt dan hoor ik die graag. Wellicht weet je mij, of mensen die dit topic lezen te overtuigen van het tegendeel. Ik sta bovendien overal voor open. Dus ik snap je moedeloze insteek niet zo goed.
pi_111618938
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:47 schreef SpecialK het volgende:

Waarmee ik het dus oneens ben
Dat begrijp ik niet. Want de toegevoegde waarde van een dergelijke discussie (welke grotendeels ook puur over emotie gaat) is doorgaans 0,0. En al helemaal wanneer dergelijke discussies op een forum gevoerd worden.

quote:
Ik kan er zelf niet meer omheen maar als jij andere theorieën hebt dan hoor ik die graag. Wellicht weet je mij, of mensen die dit topic lezen te overtuigen van het tegendeel. Ik sta bovendien overal voor open. Dus ik snap je moedeloze insteek niet zo goed.
Omdat ik genoeg praktijkervaring heb, waaruit blijkt dat het helemaal geen zoden aan de dijk zet. En dat geldt dus ook voor een groot deel van de rest van de Marokkaanse gemeenschap. Je zag het aan het begin van de 2002, toen was de Marokkaanse gemeenschap nog heilig overtuigd van de ratio en common sense binnen Nederland. Je zag veel Marokkanen actief participeren in discussies over de maatschappelijke problemen. Dat werd minder en minder, na de opkomst van Wilders werd dat nog minder. En nu zijn we, ruim 10 jaar later, op een punt beland waarbij er sprake is van een uitgekauwde, uitgespuugde discussie, waarbij alle denkbare en ondenkbare nonsens ter sprake is gebracht, zonder valide of concrete resultaten.

"Marokkanen zijn criminelen" - Ja whatever.
"Marokkanen zijn racisten" - Ja whatever.
"Marokkanen zijn terroristen" - /care

etc.

Een moedeloze insteek wellicht. Maar die is niet zomaar uit de lucht komen vallen. En je kan het zeker niet wijten aan een gebrek aan zelfkritiek, want die is er al jarenlang open en bloot geweest.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:19:28 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111619789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet. Want de toegevoegde waarde van een dergelijke discussie (welke grotendeels ook puur over emotie gaat) is doorgaans 0,0. En al helemaal wanneer dergelijke discussies op een forum gevoerd worden.
1. Hoe kom je er bij dat dit standpunt per definitie op emotie gebaseerd is. Mijn standpunten komen voort uit observatie.
2. Waarom ben je hier dan als je bij elke constatering meteen zoiets hebt van "oei..ga ik niet op reageren". Waarom zit je op fok?

Ik ga het volgende deel van je reactie beantwoorden maar houd er rekening mee dat ik al m'n hele leven woon in de meest "vermarokkaanste/verturkste" stadsdelen van Amsterdam en dat als ik iets zeg ik dat doe vanuit oprechte observatie.

quote:
[..]

Omdat ik genoeg praktijkervaring heb, waaruit blijkt dat het helemaal geen zoden aan de dijk zet. En dat geldt dus ook voor een groot deel van de rest van de Marokkaanse gemeenschap.
Niks van gemerkt

quote:
Je zag het aan het begin van de 2002, toen was de Marokkaanse gemeenschap nog heilig overtuigd van de ratio en common sense binnen Nederland. Je zag veel Marokkanen actief participeren in discussies over de maatschappelijke problemen.
Niks van gemerkt.

quote:
Dat werd minder en minder, na de opkomst van Wilders werd dat nog minder. En nu zijn we, ruim 10 jaar later, op een punt beland waarbij er sprake is van een uitgekauwde, uitgespuugde discussie, waarbij alle denkbare en ondenkbare nonsens ter sprake is gebracht, zonder valide of concrete resultaten.
Wilders heeft inderdaad weinig toegevoegd aan het debat maar het advies was altijd om hem te negeren en op mensen met concrete kritiekpunten in te blijven gaan.

1. Wilders als excuus gebruiken om te doen alsof je alles mag negeren = dom
2. Doen alsof Wilders de reden is dat Marokkanen zich zogenaamd hebben teruggetrokken uit het maatschappelijke debat is misleidend. Marokkanen hebben zich juist altijd erg afzijdig gehouden in de discussie.

quote:
"Marokkanen zijn criminelen" - Ja whatever.
Marokkanen zijn gemiddeld crimineler dan ander zelf benoemde bevolkingsgroepen. Even de oorzaak daar gelaten.

quote:
"Marokkanen zijn racisten" - Ja whatever.
Door de bank genomen racistischer. Ja dat merk ik bijna dagelijks.

quote:
"Marokkanen zijn terroristen" - /care
Niemand roept dit.

quote:
etc.
etc. is wat mensen roepen als de voorbeelden op zijn.

quote:
Een moedeloze insteek wellicht. Maar die is niet zomaar uit de lucht komen vallen. En je kan het zeker niet wijten aan een gebrek aan zelfkritiek, want die is er al jarenlang open en bloot geweest.
Heel soms zag je wel eens een Marokkaanse buurtvader die ineens wakker is geworden in de krant terug komen met wat zinnige ideeën. Maar over het algemeen is er bijna geen maatschappelijk passievere bevolkingsgroep te vinden dan Marokkanen.

Het is treurig hoe jij denkt dat de Marokkaanse gemeenschap op haar lauweren mag rusten zoals je dat nu naar voren brengt. Laat Marokkaanse ouders eerst eens de typisch Marokkaanse opvoedmethode van het "laat maar buitenspelen want de bakker corrigeert mijn kind wel" eens loslaten. Dat werkt niet in dit land.
pi_111620152
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
Er wordt niet gezegd "Marokkanen zijn racisten", maar de vraag wordt opgeworpen of Marokkanen een racismeprobleem hebben. Uit zowel de formulering als de keuze voor een vragende vorm blijkt nuance.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
Wow, je riep het iets genuanceerder, mijn complimenten. Ik ga hier niet elk individueel geval benaderen, zoals je begrijpt. Volgens mij is het duidelijk dat ik in algemene termen over dit soort reacties spreek. En dan moeten mensen niet zogenaamd verrast zijn als Marokkanen de "kritiek" in het algemeen lekker gaan negeren.
Negeren en wegwimpelen is per slot van rekening makkelijker dan zelfreflectie en kritiek ter harte nemen, nietwaar...
pi_111620340
quote:
3s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vraag me af of er wel mensen bestaan zonder vooroordelen of racistische trekjes, de hele discussie omtrent racisme bij Marokkanen acht ik dus ook nogal onzinnig als je het mij vraagt. Wij hebben ook genoeg PVV'ers en kaalkopjes rondlopen, negers kunnen er ook wat van in Afrika als het op racisme aankomt. De Hispanics zijn ook niet de meest tolerante mensen vooral in de Amerika's en ga zo maar door.

Marokkanen eruit lopen te pikken om 'racisme' is onzin.
Zeker, ik denk dat binnen elke groep mensen wel een bepaalde aanleg aanwezig is voor racistische trekjes of vooroordelen. Ik denk dus ook niet dat Marokkanen op dat punt wezenlijk anders zijn dan bijvoorbeeld Fransen of Japanners.

Ik denk dat het veel meer gaat om omgangsvormen en zelfbeheersing. En trouwens ook om omgang met elkaar. Stel dat ik vooroordelen koester tegenover Antillianen, dan zal mijn beeldvorming veranderen wanneer ik veelvuldig met Antillianen in contact kom.

Als we Marokkanen en hun racismeprobleem belichten, wil dat niet automatisch zeggen dat racisme onder autochtone kaalkopjes ineens minder erg is. Ik vind dat rare, omtrekkende bewegingen.
pi_111620764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
Ik had het over het algemene misbruik van de mode "problemen benoemen" , niet van jou specifiek.
Maar jij signaleert een probleem . Idd.... dat deed ik ook al vele jaren terug.... en vooral de laatste 10 jaren werd dat signaleren je dag in dag uit door de strot geduwd. De nieuwe politieke correctheid.
Je reageerde op iemand die direct op mij reageerde, dus ik voelde me aangesproken door jouw aanvullingen daarop.

Ik vind het toch wel vreemd dat "problemen benoemen" inmiddels onder het kopje mode wordt gehangen, laat staan het label politieke correctheid. Het lijkt mij een normale en bovendien ook wenselijke gang van zaken dat we problemen benoemen als ze zich voordoen. Problemen los je niet op door ze stil te zwijgen. Je zult ze moeten benoemen, er moet (h)erkenning volgen en daaruit moet dan een aanpak voortvloeien die tot gedragsverandering leidt.

Dat is volgens mij al eeuwenlang het recept.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
Je vragen zijn uiteraard terecht: hoe komt dat gekloot toch van die Marokkaanse jochies ?
Het antwoord is ook al lang bekend en de laatste 10 jaar veel besproken: het is de machocultuur waarin die jongetjes opgroeien.
Ga nou niet roepen dat jij zo uniek bent in dat vraagstuk signaleren en hoe onterecht je daarvoor afgebrand wordt. Dat soort slachtoffergedrag hebben we genoeg gehad sinds Fortuyn.
Wie zegt dat ik uniek ben in het signaleren van het vraagstuk? Ik probeer gewoon een discussie te voeren, meer niet.

En als we zo duidelijk de oorzaak van de problemen weten (machocultuur), hoe komt het dan dat we niet of nauwelijks gedragsverandering weten te bewerkstelligen? Zou het kunnen dat er nog andere factoren meespelen? Bijvoorbeeld religieus/cultureel bepaalde achtergronden?

In een ander topic (over dat verkrachte meisje in Marokko) kreeg ik na lang aandringen wat antwoorden van BansheeBoy. Kort samengevat: niks is belangrijker dan de islam.

Als dat zo is, in hoeverre is de islam dan een vrijbrief om jezelf boven de (Nederlandse) wet te plaatsen of je verder weinig aan te trekken van wet- en regelgeving, laat staan kritiek uit de samenleving?
pi_111624517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:51 schreef Elfletterig het volgende:

Ik vind het toch wel vreemd dat "problemen benoemen" inmiddels onder het kopje mode wordt gehangen, laat staan het label politieke correctheid. Het lijkt mij een normale en bovendien ook wenselijke gang van zaken dat we problemen benoemen als ze zich voordoen. Problemen los je niet op door ze stil te zwijgen. Je zult ze moeten benoemen, er moet (h)erkenning volgen en daaruit moet dan een aanpak voortvloeien die tot gedragsverandering leidt.
Helemaal waar dat problemen benoemen normaal en wenselijk is,
Maar wat Koos en ik zeiden is het misbruik maken van de term "problemen benoemen" voor kankerijen.
Over het gedrag van sommige Marokkaanse jongetjes wordt al tien jaar ontzettend veel afgeluld.
Je benoemt niks nieuws.

quote:
Zou het kunnen dat er nog andere factoren meespelen? Bijvoorbeeld religieus/cultureel bepaalde achtergronden?
Ook dat wordt al 10 jaar van de daken afgeschreeuwd . En inderdaad spelen die achtergronden mee.
pi_111624818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
Over het gedrag van sommige Marokkaanse jongetjes wordt al tien jaar ontzettend veel afgeluld.
Je benoemt niks nieuws.

[..]

Ook dat wordt al 10 jaar van de daken afgeschreeuwd . En inderdaad spelen die achtergronden mee.
Hoe komt het dan dat we (kennelijk) zo weinig vorderingen maken? En wat is je oplossing? Gewoon maar stilzwijgen en hopen dat het vanzelf over gaat of minder wordt?
pi_111625074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat we (kennelijk) zo weinig vorderingen maken? En wat is je oplossing? Gewoon maar stilzwijgen en hopen dat het vanzelf over gaat of minder wordt?
Verklaringen en oplossingen heb ik ook niet.
De verwachting is wel dat die jochies en hun zusjes steeds meer verhollandsen en steeds meer assimileren. Verwacht geen oplossing over 20 jaar. Denk veel verder dan dat.
pi_111625691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er wordt niet gezegd "Marokkanen zijn racisten", maar de vraag wordt opgeworpen of Marokkanen een racismeprobleem hebben. Uit zowel de formulering als de keuze voor een vragende vorm blijkt nuance.

[..]

Negeren en wegwimpelen is per slot van rekening makkelijker dan zelfreflectie en kritiek ter harte nemen, nietwaar...
Zeker. Heb je nu je antwoord, waar je lang naar hebt moeten zoeken? Je bent gewoon zo verblind door je eigen haat richting Marokkanen, dat je de generaliseringen in de OP niet eens meer ziet. Prachtig voorbeeld ben je wat dat betreft. Hét ultieme bewijs dat een zinnige discussie voeren over dit soort onderwerpen volstrekt geen nut heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mutant01 op 16-05-2012 15:00:47 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_111626517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:51 schreef Elfletterig het volgende:

Doe dan eens een goede poging een probleem te benoemen. Je oorspronkelijk poging "Marokkanen..." was natuurlijk bij lange na niet specifiek genoeg om voor benoemen door te gaan. Met de gewijzigde TT is het niet bepaald beter geworden. Leg de vinger op de zere plek als je durft en als je dat kunt, of doe een goede poging, dat is wat anders dan een beetje grof een richting uitwijzen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111626863
Hoe zit het met het groepsgedrag van Nederlandse mannen met grove bek ?
quote:
Net als Schut heb ik (honderd procent Neerlands bloed in d’aderen) ook een honderd procent Marokkaanse vrouw en mijn ervaringen zijn vergelijkbaar. Ook zij wordt uitgescholden en zelfs met de dood bedreigd – door blanke Hollandse mannen. Ja, u leest het goed, blanke Hollandse mannen noemen haar 'moslimhoer' en dreigen haar tegen de muur te zetten als Nederland eenmaal is bevrijd van linksmensch en muzelman.

Daar hebben zowel zij als ik (zij is een publiciste van enige faam) in diverse media herhaaldelijk aandacht voor gevraagd, maar collectieve woede en algemene verontwaardiging zijn altijd uitgebleven. Terwijl ze bepaald niet de enige allochtoon is die dit soort dingen voor haar kiezen krijgt. Gehoofddoekte vrouwen worden in Nederland belaagd, vaak met fysiek geweld, en het aantal gevallen van racistisch geweld tegen onder andere Marokkaanse moslims neemt in Nederland toe.

Mijn geliefde heeft, net als Schuts vriendin, vrijwel dagelijks te maken met racisme, alleen niet in Marokko maar in Nederland, door Nederlandse, blanke autochtonen. Behalve weerzinwekkend grof gescheld en doodsbedreigingen – ik neem aan door laaggeschoolde troglodieten – gaat het ook om provocerend geëtaleerde vooroordelen door weldenkende intellectuelen. Als zij bijvoorbeeld bij Pauw & Witteman zit, dan moet zij verantwoording afleggen voor het verheerlijken van geweld tegen Israëlische burgers door een Palestijnse terroriste, waarna ze op het Internet nog wekenlang wordt belaagd door blanke racisten die haar ervan te beschuldigen te 'lachen om dode joden'
http://www.joop.nl/opinie(...)ke_hollandse_mannen/
pi_111627085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Zeker. Heb je nu je antwoord, waar je lang naar hebt moeten zoeken? Je bent gewoon zo verblind door je eigen haat richting Marokkanen, dat je de generaliseringen in de OP niet eens meer ziet. Prachtig voorbeeld ben je wat dat betreft. Hét ultieme bewijs dat een zinnige discussie voeren over dit soort onderwerpen volstrekt geen nut heeft.
Ik denk dat discussies voeren altijd nut heeft, zeker als mensen ook werkelijk tot discussie bereid zijn. De OP is niet door mij geschreven en dat zijn dus ook niet mijn woorden. Ik zou ook niet weten op basis waarvan ik 'verblind door haat' ben. Dat zijn slechts jouw aannames, die nergens op gestoeld zijn. Niet op mijn bijdragen op dit forum, evenmin op hoe ik in de praktijk ben.

Ik wil nog even een zinnetje terugpakken uit het artikel van Said El Haji in de Volkskrant:

quote:
Een paar weken geleden publiceerde ondernemer Erik de Vlieger een ingezonden brief in de Volkskrant waarin hij zich beklaagt over de overlast van Marokkaanse uitgaansjeugd. 'Als mijn blonde dochter (24) op een feest niet wil dansen met een jongen die toevallig Marokkaans is, weet ze zeker dat ze voor 'blonde Hollandse kankerhoer' wordt uitgescholden. Het afgelopen weekeinde is een vriendje dat in zijn eentje wegging na een bezoek aan mijn jongste dochter (18) in elkaar getrapt door Marokkanen, met een gebroken hand als gevolg. Vijf tegen één!'
Als ze niet wil dansen met een jongen die Marokkaans is, weet ze zeker dat ze wordt uitgescholden. Er staat niet: is de kans groot of is de kans aanwezig, maar er staat: weet ze zeker. Waarom zou die auteur dat zo stellig zeggen? Kennelijk is dergelijk agressief gedrag nogal breed verspreid onder Marokkaanse jongens, anders zou die auteur zijn opmerking wel met meer nuance hebben gebracht, toch?

Als ik daar zo mijn vraagtekens bij zet, ben ik 'verblind door haat'... - Tuurlijk :') Ondertussen wimpel je gewoon weer de discussie weg en is de 'messenger' (of de vragensteller) de grote boosdoener.
pi_111627827
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe zit het met het groepsgedrag van Nederlandse mannen met grove bek ?
http://www.joop.nl/opinie(...)ke_hollandse_mannen/
Ten eerste keur ik elke vorm van racisme en daarmee samenhangend geweld af. Ik hoop dat daders worden opgespoord en bestraft.

Het zal best dat er moslima's zijn die last hebben van racisme, maar ik kan me echt geen grote nieuwsberichten herinneren van mishandelingen en dergelijke. Ik lees veel, maar heb toch echt geen nieuwsberichten gezien over vrouwen die werden mishandeld omdat ze een hoofddoek dragen.

Rechts-extremisme is helaas in Nederland aanwezig en wordt ook als zodanig (h)erkend. Onder meer in rapporten van de AIVD komt het onderwerp steeds weer aan bod. De omvang van het probleem lijkt relatief beperkt, maar toch... - een beperkte groep mensen kan natuurlijk veel uithalen, zeker als ze anoniem kunnen schelden via internet.
pi_111628479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste keur ik elke vorm van racisme en daarmee samenhangend geweld af. Ik hoop dat daders worden opgespoord en bestraft.

Het zal best dat er moslima's zijn die last hebben van racisme, maar ik kan me echt geen grote nieuwsberichten herinneren van mishandelingen en dergelijke. Ik lees veel, maar heb toch echt geen nieuwsberichten gezien over vrouwen die werden mishandeld omdat ze een hoofddoek dragen.

Rechts-extremisme is helaas in Nederland aanwezig en wordt ook als zodanig (h)erkend. Onder meer in rapporten van de AIVD komt het onderwerp steeds weer aan bod. De omvang van het probleem lijkt relatief beperkt, maar toch... - een beperkte groep mensen kan natuurlijk veel uithalen, zeker als ze anoniem kunnen schelden via internet.
Grove bek hebben en moslims afzeiken en pesten is geen exclusief iets van rechtsextremisme.
Moslimmeisjes klagen al jaren over gepest. En ik vrees dat er drempels zijn om excessen in het nieuws te brengen en als die wel in het nieuws komen dan worden die snel vergeten door de massa.
Tekenend is dat Hirshi Ali laatst zei dat er geen geweld was tegen moslims de laatste 10 jaar in Nederland. Oepsssssssssss... helemaal de honderden aanslagen op gebouwen vergeten.
Die verdringing.... kun je dat taboe noemen?
Daarmee terug te komen op de TT, die een ongelukkige wijziging is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')