Goed punt. Al is de mobiele versie wel een verademing vergeleken met andere fora. Enige wat het topped is tapatalk.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:04 schreef L0we het volgende:
Ik zit mobiel te fokken, dan ben ik wat luier dan normaal
done!quote:Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef FalleNk810i het volgende:
House! Wil je in de OP mijn stukje tekst vervangen voor onderstaand? Ff geupdated
FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto
Nette a4 lijkt het, heb je meer info of foto's?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef FalleNk810i het volgende:
House! Wil je in de OP mijn stukje tekst vervangen voor onderstaand? Ff geupdated
FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto
Ik denk dat het bij ons 50/50 zal zijn. Weet nog niet wat de onderhoudskosten zijn....quote:Op maandag 14 mei 2012 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is toch niet volle bak? Het hangt er vanaf hoeveel je rijdt, maar bij mij zijn de vaste lasten + onderhoud duurder dan de benzinekosten op jaarbasis.
Thanks!quote:
Danku! Valt wel mee, heeft zo zn plekjes maar niets ernstigs op die deuk in de bestuurdersportier naquote:Op maandag 14 mei 2012 23:32 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Nette a4 lijkt het, heb je meer info of foto's?
Ja, maar er is gelukkig geen lakschade, dus dat valt al weer iets minder op danquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Jammer van die deuk in het portier ja, maar verder toch een nette auto. Ik krijg steeds meer waardering voor dit model. Wat die kraakjes betreft, dat herken ik (audi 80 hier). Ik vond de deur van de mazda 6 van mij vader maar een flimsy stukje blik...
Ik begreep je welquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, maar er is gelukkig geen lakschade, dus dat valt al weer iets minder op dan
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, mijn audi kraakt niet, maar de auto's van mn ouders vergeleken met de audi. Terwijl dat verder echt geen slechte auto's zijn.
Ik heb zelf ook nog even naar een Audi 80 avant gekeken, mooie wagens blijven het maar voor 500 euro had ik een A4 welke toch een stuk moderner is en nog wat luxer en groter.
Heb jij foto's?
Ik bedoel voor 500 euro meer haha, dom van me. De gemiddelde redelijke 80 avant was 1000 euro dus heb 1500 betaald voor mn A4.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik begreep je welIk vind die mazda dus flimsy omdat ik degelijke kluisdeuren ben gewend die *plof* doen als je ze sluit, terwijl er met die mazda helemaal niets mis is.
Ik heb geen foto's paraat, misschien maar beter ook want hij is al in tijden niet gewassen...
500 euro is trouwens niet gek, das dan weer het voordeel van een deukje.
Vindt het ook een prachtig model die 80 cabrio, zou er graag een willen. Kosten zowat evenveel als een golf cabrio.. dan zou ik het wel weten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:54 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Das nog altijd netjes qua prijs. Het leuke met het beterende weer is dat er steeds meer audi cabrio's op de weg te zien zijn. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat dat model uit begin jaren '90 stamt. Als de 80 het ooit opgeeft zou dat wel een mooie vervanger zijn...
Welkom in de wereld van de dure auto's.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef FalleNk810i het volgende:
Great, volgens mij is het stuurhuis van mn Audi kapoet![]()
Hij lekt, en vanmiddag was tie zelfs zo leeg dat tie geluid begon te maken..
Mn polo had enkel simpele stuurstangen haha, zonder stuurbekrachtiging en andere hydraulische meukquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van de dure auto's.![]()
Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebbenquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mn polo had enkel simpele stuurstangen haha, zonder stuurbekrachtiging en andere hydraulische meuk
Ja joh, dat is het nadeel van dure bakken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebben
Hoeveel wordt het in totaal dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebben
Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja joh, dat is het nadeel van dure bakken.
Maarja remschijven en blokken en dergelijke zijn goed zelf te doen, maar een stuurhuis niet. Ten eerste heb je daar een brug voor nodig en t zit niet zo simpel in elkaar als de gebruikelijke slijtage onderdelen.
Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveel wordt het in totaal dan?![]()
Waar ga jij altijd heen dan met je BMW? Bert Story?
Bert Story is iets van ¤100,- p/u iddquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.
[..]
Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...
Ik heb Bert Story één keer gezien ivm de EGR-thermostaat die ik nergens anders kon halen, verder kom ik er niet. Heb een dorpsgarage in de buurt waar ik heen ga, die hanteren tenminste nog een normaal uurtarief.
Dit is het eerste echte onderhoud dat ik weer eens bij de garage heb laten doen sinds anderhalf jaar. APK'tje tussendoor ook, maar verder het vervangen van mechanische delen (draagarmen, filters, thermostaatjes etc.) zelf gedaan. En ze hebben in de tussentijd me geholpen met een afgebroken gloeibougie, dus op zich valt het mee. Maar dan nog is het wel zuur. Nu krijg ik een aantal dingen voor de kiezen die ik niet zelf kan doen, dan ben je meteen aan de beurt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Bert Story is iets van ¤100,- p/u iddmaar is het wel een BMW specialist? Of gewoon allround monteur?
Dat je eea zelf kan scheelt ook wel iets idd. Ik breng 'm gewoon om het half jaar naar de garage
Hmm oke dan is het wel zuur idd. Ben je meteen flink aan de beurtquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dit is het eerste echte onderhoud dat ik weer eens bij de garage heb laten doen sinds anderhalf jaar. APK'tje tussendoor ook, maar verder het vervangen van mechanische delen (draagarmen, filters, thermostaatjes etc.) zelf gedaan. En ze hebben in de tussentijd me geholpen met een afgebroken gloeibougie, dus op zich valt het mee. Maar dan nog is het wel zuur. Nu krijg ik een aantal dingen voor de kiezen die ik niet zelf kan doen, dan ben je meteen aan de beurt.
Als ik met dit verhaal naar Bert Story (dealer) was gegaan, had 't me aan onderdelen minstens zo veel, maar aan arbeidsloon twee keer zo veel gekost.
Ja, dan is het te begrijpen inderdaad. Dan in een keer alles goed!quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.
[..]
Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...
Ik heb Bert Story één keer gezien ivm de EGR-thermostaat die ik nergens anders kon halen, verder kom ik er niet. Heb een dorpsgarage in de buurt waar ik heen ga, die hanteren tenminste nog een normaal uurtarief.
Da's ook klote, zal een duur geintje worden!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, dan is het te begrijpen inderdaad. Dan in een keer alles goed!
Pff, de stuurhuisolie zit zelfs op de zijkant van mn auto, alles is op mn draagarm gelopen, in de binnenkant van mn velg en zo naar buiten toe
Ja, inderdaad. Net ff onder de auto gelegen, maar ik heb echt geeeeen idee ook hoe je dat ding eruit moet halen, volgens mij moet de halve auto daarvoor uit elkaar...quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's ook klote, zal een duur geintje worden!
Ik wilde het nu ook in één keer goed doen ja, dus daarom naar de garage. Had zelf wel de schijven kunnen vervangen, maar dan was 't over een tijdje alsnog ruk geweest en had het alsnog gemoeten.
? hoezoquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:11 schreef Grielen het volgende:
Morgen zal ik wat foto's maken van de nieuwe aanwinst
Ik heb geen Subaru meer, zoals op dit moment in de OP staat...quote:
ah zo, Mag mijn auto ook bij het lijstje?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:16 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik heb geen Subaru meer, zoals op dit moment in de OP staat...
Uiteraard, maar dan moet je wachten tot House je post ziet, of hem even dm'en.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:18 schreef beverstraat het volgende:
[..]
ah zo, Mag mijn auto ook bij het lijstje?
Wat moet ik dan dmmmen?? Zit nog maar 3Maanden op Fok! en 750 postquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:22 schreef Grielen het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan moet je wachten tot House je post ziet, of hem even dm'en.
http://messages.fok.nl/compose.php?to=house_is_a_feelingquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:24 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Wat moet ik dan dmmmen?? Zit nog maar 3Maanden op Fok! en 750 post
Dan wordt het dus wachten tot het volgende topic of even Sounddragon stalkenquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:46 schreef CherryLips het volgende:
Maar House kan de OP niet meer wijzigen.
Da's waar. Het geld voor de onderdelen was ik sowieso kwijt geweest. Arbeidsloon is een flinke post, maar met uitzoeken, klungelen en evt hulp inroepen was ik ook een dag kwijt geweest. Nou verdien ik geen honderden euro's per dag dus helemaal 1:1 is de vergelijking niet, maar ik vind het ook wel fijn dat ik m'n vrije tijd op een goede/leuke manier kan bestedenquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Net ff onder de auto gelegen, maar ik heb echt geeeeen idee ook hoe je dat ding eruit moet halen, volgens mij moet de halve auto daarvoor uit elkaar...
En het scheelt je ook een hoop uitzoek werk en tijd natuurlijk.
Helemaal mee eens, soms is een garage wel fijnquote:Op donderdag 17 mei 2012 08:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's waar. Het geld voor de onderdelen was ik sowieso kwijt geweest. Arbeidsloon is een flinke post, maar met uitzoeken, klungelen en evt hulp inroepen was ik ook een dag kwijt geweest. Nou verdien ik geen honderden euro's per dag dus helemaal 1:1 is de vergelijking niet, maar ik vind het ook wel fijn dat ik m'n vrije tijd op een goede/leuke manier kan besteden.
Wel klote dat dat van jou er zo lastig uit ziet! Is er niet op een forum meer over te vinden?
Dat is ook leuk natuurlijkquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, soms is een garage wel fijn
Nou, ik ben wel aangemeld op het Audiforum maar om eerlijk te zijn is het enige wat die mensen daar interesseert de optiepakketten van hun nieuwe lease Audi's. Dus ja nogal kut.
Dan moet je een ander forum gaan zoeken waar wat meer B5-sleutelaars zittenquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, soms is een garage wel fijn
Nou, ik ben wel aangemeld op het Audiforum maar om eerlijk te zijn is het enige wat die mensen daar interesseert de optiepakketten van hun nieuwe lease Audi's. Dus ja nogal kut.
Niet als je met een brandende vraag zitquote:
Ja, klopt. Maar die is er niet in het nederlands.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan moet je een ander forum gaan zoeken waar wat meer B5-sleutelaars zitten
Dat is waarquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:45 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Niet als je met een brandende vraag zit
[..]
Ja, klopt. Maar die is er niet in het nederlands.
Amerikaanse sites zat maar daar zijn enkel de 1.8 turbo's geleverd en 6 cylinders.
Maar goed kom er vast wel uit, stond op het punt om het vandaag zelf te gaan doen want de sloop hier in de buurt had er nog een liggen zeiden ze...
Kom ik daar, zit heel die auto nog in elkaar dus dat kost sowieso al meer dan een uur demonteren en toen ik het contact omdraaide bleek die A4 al 330.000 km erop te hebben zitten, toen ben ik maar weggegaan.
Achteraf ben ik nu ook veel te brak om te sleutelen
Hemelvaartquote:
Dan is sleutelen niet zo'n goed idee iddquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:06 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hemelvaart![]()
Hele dag + avond zuipenhaha
Haha ja maar dat is ook niks:pquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan is sleutelen niet zo'n goed idee idd
eigenlijk is niks een goed idee dan xD behalve niks doen
Watvoor een?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Toch maar voorzichtig kijken naar een nieuwe koe
Minder dan de Subaru maar hij scheelt enorm in de kostenquote:
Zolang je onder de 80km/h rijdt gaat het prima. Dan zet ik mooi de airco uit, linkerraam open en dak open.quote:
Vind ik ook wel ideaal idd zo'n schuif/kanteldakquote:
Nja kosten is natuurlijk ook wel iets voor te zeggen. Ergens.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:48 schreef Grielen het volgende:
[..]
Minder dan de Subaru maar hij scheelt enorm in de kosten
[..]
Zolang je onder de 80km/h rijdt gaat het prima. Dan zet ik mooi de airco uit, linkerraam open en dak open.
Jawel. Was een absolute voorwaarde voor een andere auto en ik vind 't heerlijk. Cabrio is simpelweg niet praktisch genoeg, dit is een enigszins redelijk alternatief. Rij vaak met 't dak open, heerlijk. Eigenlijk zit 't alleen helemaal dicht als ik op de snelweg aan 't knallen ben of met meerdere mensen in de auto zit, puur vanwege de geluidsoverlast. In m'n eentje bij 'normale' snelheden staat ie sowieso altijd op de kiepstand en als 't droog is en niet te koud, meestal helemaal openquote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind ik ook wel ideaal idd zo'n schuif/kanteldakheb jij dat niet?
Ik doe ook altijd het raam linksachter open (zit gewoon een deur bij mij), dan heb je net zo veel frisse lucht maar het scheelt behoorlijk wat windruis. Erg prettig. Maar goed, da's lastig bij zo'n driedeurs natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:48 schreef Grielen het volgende:
Zolang je onder de 80km/h rijdt gaat het prima. Dan zet ik mooi de airco uit, linkerraam open en dak open.
Helemaal open gebruik ik echt bijna nooit. Alleen de kiepstand als het aardig weer is en soms icm raampje open. Maar vak zat ook gewoon de airco aanquote:Op zondag 20 mei 2012 00:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jawel. Was een absolute voorwaarde voor een andere auto en ik vind 't heerlijk. Cabrio is simpelweg niet praktisch genoeg, dit is een enigszins redelijk alternatief. Rij vaak met 't dak open, heerlijk. Eigenlijk zit 't alleen helemaal dicht als ik op de snelweg aan 't knallen ben of met meerdere mensen in de auto zit, puur vanwege de geluidsoverlast. In m'n eentje bij 'normale' snelheden staat ie sowieso altijd op de kiepstand en als 't droog is en niet te koud, meestal helemaal open.
Nadeel is wel dat je wat hoofdruimte inlevert. Gevolg is dat m'n stoel nog schuiner moet staan.
[..]
Ik doe ook altijd het raam linksachter open (zit gewoon een deur bij mij), dan heb je net zo veel frisse lucht maar het scheelt behoorlijk wat windruis. Erg prettig. Maar goed, da's lastig bij zo'n driedeurs natuurlijk.
Hmm mss is dat het danquote:Op zondag 20 mei 2012 01:18 schreef Mikkie het volgende:
Frisse buitenlucht ftw! Heerlijk, zo'n windje. Vooral met de zomer op komst. Die kunstmatige aircolucht vind ik echt helemaal niks. Scheelt ook dat m'n kachelweerstand al een tijd kapot is, dus de airco werkt ook niet goed.
Weet nog niet. Moet voor nieuwe baan waarschijnlijk wat meer en verder rijden. Dus liefst iets comfortabels: s60/a4/3-serie bijvoorbeeld. Sta voor veel open, maar moet nog we redelijk betaalbaar zijn qua verzekering en belasting.quote:
Het was bij mij zelfs een eis bij het zoeken van een nieuwe auto. Ramen open doet niets meer als de zon 4 uur op je auto heeft lopen schijnen.quote:Op zondag 20 mei 2012 11:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm mss is dat het danheb persoonlijk totaal geen problemen met de airco. Minder lawaai, lekker rustig en toch koel. Kan ook de radio nog op normaal volume
Heb zelf in de 1.5 jaar dat ik de Seat heb, nog maar 1 of 2 keer de airco aangehad, s'zomers vrijwel altijd of dakje helemaal open, of bij >80km/h op kiepstand (want dan vrijwel geen windgeruis..)quote:Op zondag 20 mei 2012 11:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm mss is dat het danheb persoonlijk totaal geen problemen met de airco. Minder lawaai, lekker rustig en toch koel. Kan ook de radio nog op normaal volume
S60 diesel is erruug duur in je mrb. Zijn echt zware auto'squote:Op zondag 20 mei 2012 14:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Weet nog niet. Moet voor nieuwe baan waarschijnlijk wat meer en verder rijden. Dus liefst iets comfortabels: s60/a4/3-serie bijvoorbeeld. Sta voor veel open, maar moet nog we redelijk betaalbaar zijn qua verzekering en belasting.
Ja dat idd. Als het warm is heb je niks meer aan ramen.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het was bij mij zelfs een eis bij het zoeken van een nieuwe auto. Ramen open doet niets meer als de zon 4 uur op je auto heeft lopen schijnen.
Een dakraam heb ik afgezworen sinds m'n allereerste lekkage
Mja diesel hoeft nog net niet geloof ikquote:Op zondag 20 mei 2012 14:29 schreef H-D het volgende:
[..]
S60 diesel is erruug duur in je mrb. Zijn echt zware auto's
Oooh dan is het wel te doen. Zijn mooie auto's vind ik. En geinig als je eentje hebt met Spaceball versnellingspookquote:Op zondag 20 mei 2012 14:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Mja diesel hoeft nog net niet geloof ik
Dat hangt toch gewoon van de auto/motor af?quote:Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat verbruikt een diesel van omstreeks 2002 eigenlijk, gemiddeld genomen met 'normaal' gaspedaal gebruik?
precies 6 liter!quote:Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat verbruikt een diesel van omstreeks 2002 eigenlijk, gemiddeld genomen met 'normaal' gaspedaal gebruik?
Twee keer de helft.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat verbruikt een diesel van omstreeks 2002 eigenlijk, gemiddeld genomen met 'normaal' gaspedaal gebruik?
Als het onder de 3.000 euro blijft ben ik wel blijquote:Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Oooh dan is het wel te doen. Zijn mooie auto's vind ik. En geinig als je eentje hebt met Spaceball versnellingspook. Uit die drie die jij noemde zou ik wel de S60 nemen. Wat is je budget dan?
Ergens tussen de 1:10 en 1:20.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat verbruikt een diesel van omstreeks 2002 eigenlijk, gemiddeld genomen met 'normaal' gaspedaal gebruik?
De Superb 2.0 taxi's deden zo'n 1:16 a 1:17 geloof ik..quote:
hoe groter de auto hoe goedkoper de 2e hands aanschaf, maar hou ook rekening met onderhoud en verbruikskosten.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:35 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Als het onder de 3.000 euro blijft ben ik wel blij
Denk dat de S60 meer auto voor je geld is in dat budget dan een 3 of A4quote:Op zondag 20 mei 2012 14:35 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Als het onder de 3.000 euro blijft ben ik wel blij
Mja ik neem geen overhaaste beslissingen dus als ik vermoed dat er wat onderhoud aan zit te komen dan kijk ik wel verderquote:Op zondag 20 mei 2012 14:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe groter de auto hoe goedkoper de 2e hands aanschaf, maar hou ook rekening met onderhoud en verbruikskosten.
Ik zit nu op 5,8 liter per 100 km, dus 1:17.2quote:Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat verbruikt een diesel van omstreeks 2002 eigenlijk, gemiddeld genomen met 'normaal' gaspedaal gebruik?
Dat deed ik vroeger ook niet, maar sinds ik een BC heb probeer ik zo af en toe toch wel wat zuiniger te rijden. Vooral omdat het qua tijd amper scheelt en de brandstof knalduur is. Als de weg leeg is rij ik echt wel stevig door, maar als het toch druk is, dan maar in de eco-modus om nog wat euro's te besparen...quote:Op zondag 20 mei 2012 22:12 schreef H-D het volgende:
Sinds ik geen BC meer heb kijk ik er veel minder na eigenlijk. Denk er ook niet zo meer overna
Heb je een eco-modus in je auto?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat deed ik vroeger ook niet, maar sinds ik een BC heb probeer ik zo af en toe toch wel wat zuiniger te rijden. Vooral omdat het qua tijd amper scheelt en de brandstof knalduur is. Als de weg leeg is rij ik echt wel stevig door, maar als het toch druk is, dan maar in de eco-modus om nog wat euro's te besparen...
Ohzo dusquote:Op zondag 20 mei 2012 23:07 schreef Mikkie het volgende:
Dat ja. Met de eco-modus bedoel ik vooral voldoende afstand houden, veel cruise controllen en niet elk gat dichtrijden met 110 om vervolgens met 70 in de rij aan te sluiten, maar gewoon met 80 er rustig naartoe rijden, want tsja, ik ga toch vlotter door bochten en over rotondes, dus dan moet ik m'n tempo sowieso al aanpassen.
Dat zijn de momenten waar ik 't van moet hebben, want op lange, rustige stukken snelweg gaat het gas erop en gaan m'n verbruikscijfers er toch aan. Fuck it
Zag laatst dat een A6 3.0TDI Quattro (=hele leuke diesel) van 2007 ofzo een gem. verbruik had van 1:13 ofzo..quote:Op zondag 20 mei 2012 23:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik was gewoon benieuwd naar gemiddelden en wat voor gewichten je daarbij zou moeten hebben om het leuk te houden. 12000-15000km per jaar loont net niet denk ik, de leukere diesels zijn 1150-1350 doe ik zo op de gok. Tikt al aardig aan in mrb.
Ben voorlopig blij met m'n gemiddeld 1:15 op benzine voor 40 in de maand, maar het is niet gek om vooruit te kijken.
Heb laatst 1 op 20 gehaald met een 730d uit 2010quote:Op zondag 20 mei 2012 23:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Zag laatst dat een A6 3.0TDI Quattro (=hele leuke diesel) van 2007 ofzo een gem. verbruik had van 1:13 ofzo..
Nice !quote:Op zondag 20 mei 2012 23:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb laatst 1 op 20 gehaald met een 730d uit 2010
gemiddelde snelheid was wel 90quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 mei 2012 23:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
gemiddelde snelheid was wel 90OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 20 mei 2012 23:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
gemiddelde snelheid was wel 90SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zou ik echt niet kunnen/willen. Leuk hoor, al die verbruikscijfers, maar je moet je er vaak zo enorm voor inhouden...laat me voor die paar tientjes per maand dan maar doorrijden. Geniet zo lang het kan, want over tien jaar hebben we allemaal een snelheidsslot + GPS-module in de auto die bonnen automatisch genereert als je te snel rijdt...
* aluhoedje weer af zetZerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Ik vond mijn 100km/h (wel met om de 100km stoppen toen om de Fiat), geen cc, vanaf Poolse grens tot aan Hengelo wel de 1:17 waard hoor. Op benzine, een 1.6 op 1080kg!quote:Op maandag 21 mei 2012 07:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]Dat zou ik echt niet kunnen/willen. Leuk hoor, al die verbruikscijfers, maar je moet je er vaak zo enorm voor inhouden...laat me voor die paar tientjes per maand dan maar doorrijden. Geniet zo lang het kan, want over tien jaar hebben we allemaal een snelheidsslot + GPS-module in de auto die bonnen automatisch genereert als je te snel rijdt...
* aluhoedje weer af zet
Idd. Veel teveel moeite voor dat beetje besparen. Gewoon lekker doorrijdenquote:Op maandag 21 mei 2012 07:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]Dat zou ik echt niet kunnen/willen. Leuk hoor, al die verbruikscijfers, maar je moet je er vaak zo enorm voor inhouden...laat me voor die paar tientjes per maand dan maar doorrijden. Geniet zo lang het kan, want over tien jaar hebben we allemaal een snelheidsslot + GPS-module in de auto die bonnen automatisch genereert als je te snel rijdt...
* aluhoedje weer af zet
Ik moet er niet aan denken, ik denk dat ik halverwege in slaap val.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik vond mijn 100km/h (wel met om de 100km stoppen toen om de Fiat), geen cc, vanaf Poolse grens tot aan Hengelo wel de 1:17 waard hoor. Op benzine, een 1.6 op 1080kg!
Maar echt vaker doen wordt hem niet denk ikniet zonder cc.
Hij kan er nu weer even 1½ maand tegen, dan nog even grote schoonmaak voor ik er mee op vakantie ga.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:15 schreef H-D het volgende:
Ziet er netjes uit! Ik moet binnekort ook maar weer eens iets aan schoonmaken doen mbt de auto
Normaal was ik 'm ook wel regelmatig maar door allerlei omstandigheden is het er de afgelopen maanden niet van gekomen dus het is echt erg nuquote:Op maandag 21 mei 2012 14:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hij kan er nu weer even 1½ maand tegen, dan nog even grote schoonmaak voor ik er mee op vakantie ga.
Tussendoor alleen even afspuiten voor een euro in de wasbox met alleen water.
Ik ken het. Gewoon te druk met alles.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Normaal was ik 'm ook wel regelmatig maar door allerlei omstandigheden is het er de afgelopen maanden niet van gekomen dus het is echt erg nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |