Een tractor is gunstiger.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef MaGNeT het volgende:
Wat verbruikt zo'n 45km/u wagentje eigenlijk (op diesel)?
Ik geloof dat dat een serieuze optie wordt vanaf volgend jaar.
Beetje opvoeren (55-60) en ik ben alsnog in 30 minuten op m'n werk.
Hoe maak jij van 295 per maand een bijtelling van 40-50 per maand?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:46 schreef poemojn het volgende:
Met de NS kun je wel goedkoper buiten de spits reizen zie ik net: 95 euro per maand. Van 9-16 en van 18:30-6:30 reis je dan gratis, 2e klas. http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen#Campagne
Dat is alvast een stukje goedkoper; na belastingheffing 40-50 per maand ipv 125-155 (AltijdVrij kost 295/mnd 2e klas).
Ja leuk, als je parttime werkt, van 10 tot 14.30 ofzo, maar het gros van de werkenden zal tussen 06.30 en 09.00 heen en tussen 16.00 en 18.30 terug reizen.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:20 schreef poemojn het volgende:
40-50 euro maak ik van die 95 per maand voor een DalVrij-abonnement.
bus/tram/metro: fiets.
nee want je merkt daar toch niets van , je krijgt gewoon die ov kaart van de baas, of je declareert het hele bedrag, dan krijg je gewoon dat geld, van die belasting merk je niets.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Was het maar zo goedkoop. Mijn kaart kost 6.088,00 euro p/j. Dat is dus 3000 euro per jaar erbij!
luister als ik gewoon een treinkaartje declareer dat bv 35 euro kost, dan wil ik gewoon 35 euro hebben en niets minder. Hoe dat dan zit met die belastingen zal me mn reet roesten. Ik rij toch voor de baas, dan mag de baas dat betalen, anders rij ik niet, zo simpel is het.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:06 schreef poemojn het volgende:
Dat hangt af van wie die belasting moet betalen BHFH, jij of je baas.
Waarschijnlijk krijg je dan inderdaad gewoon 35 euro van de baas, maar aan het einde van het jaar een forse aanslag van enkele duizenden euro's.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
luister als ik gewoon een treinkaartje declareer dat bv 35 euro kost, dan wil ik gewoon 35 euro hebben en niets minder. Hoe dat dan zit met die belastingen zal me mn reet roesten. Ik rij toch voor de baas, dan mag de baas dat betalen, anders rij ik niet, zo simpel is het.
hoezo zou je een aanslag krijgen? Ik denk dat de baas dan een aanslag krijgt.. :-)quote:Op zondag 20 mei 2012 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je dan inderdaad gewoon 35 euro van de baas, maar aan het einde van het jaar een forse aanslag van enkele duizenden euro's.
Hé, jij wil toch werken, of niet?
Als het onder inkomsten wordt gerekend, dan valt het toch gewoon onder IB? Die aanslag krijg jij.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hoezo zou je een aanslag krijgen? Ik denk dat de baas dan een aanslag krijgt.. :-)
Als je reiskosten niet zwart betaald worden dan kun je ze gewoon zien op je loonstrookje. Ze staan daar nu als onbelast, dat wil dus zeggen dat je er geen loonheffing (die automatisch van je salaris wordt ingehouden) over betaalt.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hoezo zou je een aanslag krijgen? Ik denk dat de baas dan een aanslag krijgt.. :-)
Lijkt me een goeie om aan je werkgever voor te leggen: als jullie graag willen dat ik daarheen ga, verwacht ik wel dat jullie mijn reiskosten netto vergoeden ipv bruto.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:37 schreef LXIV het volgende:
Stel dat je de opdracht krijgt om ergens te vergaderen, 150 km verderop. Dat kost je dan zo'n 15 euro van je eigen geld. Ben je dan verplicht om zo'n opdracht aan te nemen?
Ik kan een trajectkaart krijgen van de NS voor WW verkeer, de rekening gaat diect naar de baas, ik zie daar niets van op mijn loonstrookje. Reizen tijdens werktijd lever ik gewoon treinkaartejs voor in , dan krijg ik gewoon het bedrag van het treinkaartje. Alleen voor autokm's kan ik me voorstellen dat je 19 cent straks boven de streep staat. Ook niet terecht overigs, want zelfs die 19 cent dekt lang niet de kosten. Mijn auto rijdt 1:7 gemiddeld en weegt 1600 kilo, dus ik vind dat ze die km vergoeding afhankelijk moeten maken van cilinderinhoud bijvoorbeeld, Meer cc's, betekend meer km vergoeding,quote:Op zondag 20 mei 2012 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je reiskosten niet zwart betaald worden dan kun je ze gewoon zien op je loonstrookje. Ze staan daar nu als onbelast, dat wil dus zeggen dat je er geen loonheffing (die automatisch van je salaris wordt ingehouden) over betaalt.
Wat gaat veranderen is dat ze nu dus wel belast worden. De reiskosten worden dus opgeteld bij je belastbaar inkomen en je gaat er loonheffing over betalen. Jouw baas betaalt dus nog steeds jouw reiskosten, alleen gaat straks een deel ervan naar de fiscus in plaats van naar jou.
Ik neem aan dat je straks die kosten van die trajectkaart dus wel terug gaat zien op je loonstrookje.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik kan een trajectkaart krijgen van de NS voor WW verkeer, de rekening gaat diect naar de baas, ik zie daar niets van op mijn loonstrookje. Reizen tijdens werktijd lever ik gewoon treinkaartejs voor in , dan krijg ik gewoon het bedrag van het treinkaartje. Alleen voor autokm's kan ik me voorstellen dat je 19 cent straks boven de streep staat. Ook niet terecht overigs, want zelfs die 19 cent dekt lang niet de kosten. Mijn auto rijdt 1:7 gemiddeld en weegt 1600 kilo, dus ik vind dat ze die km vergoeding afhankelijk moeten maken van cilinderinhoud bijvoorbeeld, Meer cc's, betekend meer km vergoeding,
nee niet zwart, ik lever het treinkaartje in en ik krijg die kosten vergoed. Als het belast wordt, prima, maar als ik netto gewoon 35 euro krijg vind ik het prima. Anders ga ik natuurlijk geen treinkaartje voor de baas kopen!quote:Op zondag 20 mei 2012 23:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je straks die kosten van die trajectkaart dus wel terug gaat zien op je loonstrookje.
Wat bedoel je met de zin dat je "gewoon het bedrag van het treinkaartje" krijgt? Als je het via je salaris krijgt, gebeurt dat op het loonstrookje op de wijze die ik hierboven beschreef. Als je het handje contantje krijgt, vermoed ik dat het zwart gebeurt.
Dan neem ik een auto met een 6,3 liter motorquote:Op zondag 20 mei 2012 23:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik kan een trajectkaart krijgen van de NS voor WW verkeer, de rekening gaat diect naar de baas, ik zie daar niets van op mijn loonstrookje. Reizen tijdens werktijd lever ik gewoon treinkaartejs voor in , dan krijg ik gewoon het bedrag van het treinkaartje. Alleen voor autokm's kan ik me voorstellen dat je 19 cent straks boven de streep staat. Ook niet terecht overigs, want zelfs die 19 cent dekt lang niet de kosten. Mijn auto rijdt 1:7 gemiddeld en weegt 1600 kilo, dus ik vind dat ze die km vergoeding afhankelijk moeten maken van cilinderinhoud bijvoorbeeld, Meer cc's, betekend meer km vergoeding,
Dat is straks dus het punt. Is dat dan werkweigering? Ik heb ook geen zin om geld bij te leggen. Hoe gaan ze dat dan doen? En hoe zit het met dienstreizen per vliegtuig? Zijn die wel belastingvrij?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee niet zwart, ik lever het treinkaartje in en ik krijg die kosten vergoed. Als het belast wordt, prima, maar als ik netto gewoon 35 euro krijg vind ik het prima. Anders ga ik natuurlijk geen treinkaartje voor de baas kopen!
Misschien een idee om dan ook in Den Haag te gaan wonenquote:Op maandag 21 mei 2012 01:07 schreef Eenskijken het volgende:
Lekker dan... ik reis elke dag 3.5 uur van het noorden naar den haag.
kutakkoordoprotten met deze fucking bullshit
Nee natuurlijk niet, de baas kan niet verwachten dat ik zijn onkosten ga betalen. Als ik voor de baas naar het buitenland moet vliegen, dan laat ik de baas de kaartjes kopen en hotel regelen, de overige kosten declareer ik later. Mocht ik hier een aanslag over krijgen (wat me sterk lijkt, het zijn immers onkosten voor de baas en niet voor mij!!) dan declareer ik natuurlijk ook.quote:Op maandag 21 mei 2012 07:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is straks dus het punt. Is dat dan werkweigering? Ik heb ook geen zin om geld bij te leggen. Hoe gaan ze dat dan doen? En hoe zit het met dienstreizen per vliegtuig? Zijn die wel belastingvrij?
Dit dus.quote:Op maandag 21 mei 2012 07:36 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Misschien een idee om dan ook in Den Haag te gaan wonen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |