Haha klopt. Door studie drukte niet gezien dat ik het topic sloot. Please vergeef me :pquote:Op zondag 13 mei 2012 23:38 schreef Blik het volgende:
Ach, Patroon is de grotere faalhaas, die had het topic eigenlijk moeten openen...
Had er vandaag nog over met Tom.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:52 schreef Oksel het volgende:
Patroon schijnt in het echt heel soignee te zijn.
Wordt weer tijd voor een meet. Moet ik er 1 organiseren? Na de zomer ofzo?
Vorig jaar in een ruige bui van die tacx ceramisch gelagerde derri-wieltjes gekocht. Normale van shimano of tacx kosten een 10-tje, deze waren 20 ¤quote:Op maandag 14 mei 2012 08:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Derailleurwieltjes, smeren jullie die met hetzelfde spul als je je ketting mee smeert, of heb je daar iets anders voor? En is het handig om die eens helemaal te demonteren? Ik doe nu meestal met een kleine schroevendraaier de troep eraf schrapen en dan een druppeltje wax er tussen, maar vind dat ze steeds best veel herrie maken![]()
Kaas, gelieve opmerkingen dat je gewoon je lul ertussen steekt achterwege laten
Je hoeft geen smering op de buitenkant van de der. wieltjes te doen. Trekt alleen maar troep aan.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Derailleurwieltjes, smeren jullie die met hetzelfde spul als je je ketting mee smeert, of heb je daar iets anders voor? En is het handig om die eens helemaal te demonteren? Ik doe nu meestal met een kleine schroevendraaier de troep eraf schrapen en dan een druppeltje wax er tussen, maar vind dat ze steeds best veel herrie maken![]()
Kaas, gelieve opmerkingen dat je gewoon je lul ertussen steekt achterwege laten
Derailleur niet goed afgesteld?quote:Op maandag 14 mei 2012 09:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hmm, dan vraag ik me toch af waarom die van mij zoveel herrie maken
Hmm. Daar zal ik eentwee zondag eens naar laten kijkenquote:
Als je het op de juiste datum doet, moet het wel lukken, kan ik eventueel wel een paar van die kutstudenten meescharrelen...quote:Op zondag 13 mei 2012 23:53 schreef Oksel het volgende:
Alleen moeten dit keer wel alle Gruninger Boys komen.
Kunnen 100 dingen zijn... wanneer hoor je het precies? staand/zittend, in elk verzet, met dezelfde frequent, op dezelfde plaats van de crankbeweging, speling bracket, speling pedalen/schoenplaatjes, snelspanners, body, spaken, bladboutjes? Good luckquote:Op maandag 14 mei 2012 10:08 schreef SuperWeber het volgende:
Niemand tips over mijn tikkende drivetrain?
Snelspanners heb ik gechecked, lijkt van niet. Bovendien stopt het ook als ik stop met trappen, daarom denk ik dat het in mijn drivetrain (in elk verzet) zit. Schoenplaatjes kan natuurlijk ook nog. Het tikken wordt erger als ik over slecht wegdek rijd. Bladboutjes wilde ik idd ook nog even checken...quote:Op maandag 14 mei 2012 10:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Kunnen 100 dingen zijn... wanneer hoor je het precies? staand/zittend, in elk verzet, met dezelfde frequent, op dezelfde plaats van de crankbeweging, speling bracket, speling pedalen/schoenplaatjes, snelspanners, body, spaken, bladboutjes? Good luck
Ik neem m'n vriendin wel mee naar de bergenquote:Op maandag 14 mei 2012 10:39 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen als jullie MOESTEN kiezen tussen seks of een stukje fietsen? Een mooie vakantie in de bergen met je fiets, of een week in bed met een zalige vrouw?
Ik zou het wel weten, mijn fiets gaat toch voor!
Ik vind deze wel handig http://www.fiets.nl/nabestellen/quote:Op maandag 14 mei 2012 10:44 schreef Blik het volgende:
Vraag over fietsonderhoud, wil toch daar een keer een boek voor hebben.
Is dit iets: http://www.bol.com/nl/p/u(...)ie/1001004005017419/
Of heeft er iemand andere tips?
Misschien toch eens naar een ander zadel kijken? Lijkt een beetje afgekneld daar.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:39 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen als jullie MOESTEN kiezen tussen seks of een stukje fietsen? Een mooie vakantie in de bergen met je fiets, of een week in bed met een zalige vrouw?
Ik zou het wel weten, mijn fiets gaat toch voor!
Dat mag.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:50 schreef Oksel het volgende:
Ik kies de vriendin van Tommeke, en de bergen.
Modje graag TT veranderen in RW 151; waar we van partners ruilen.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat mag.
Mag ik die van jou dan lenen?
quote:
quote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef SuperWeber het volgende:
Scheren is voor hommos...
Hommos eruit fietsen met behaarde benen, dat is de sport
quote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef SuperWeber het volgende:
Hommos eruit fietsen met behaarde benen, dat is de sport
In iedergeval geen soigné koningquote:Op maandag 14 mei 2012 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, ik kreeg vorige week een waarderend duimpje van een vijftigjarige met geschoren benen op een mountainbike, omdat ik hem met m'n vakantiefiets vol bagage inhaalde met ongeschore poten. Dus ik ben wel een koning denk ik...
Pas jij nou maar op dat je tijdens je poging om mij eraf te rijden niet met je vachtje tussen je kettingbladen komt, aapmansquote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef SuperWeber het volgende:
Scheren is voor hommos...
Hommos eruit fietsen met behaarde benen, dat is de sport
Jij hebt toch beide?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:
En ik dan? Mij wordt niks gevraagd of ik liever fiets of een week zalige sex met een knappe kerel.
Jij kan toch ook met een vrouw sexen?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:
En ik dan? Mij wordt niks gevraagd of ik liever fiets of een week zalige sex met een knappe kerel.
Met een man, op een fiets, terwijl je een koers wint. Lijkt mij wel leuk als ik vrouw was.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Straks komt toch nog de variant voor degene die de benen scheren, dan kan jij ook aangeven dat je het liever met een man of een fiets doet.
quote:Op maandag 14 mei 2012 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Voor de liefhebbers, liever een nachtje met ma Flodder of mooie Mario? Of gaat dat julie te ver als gedachtenexperiment?
Ja dat kan ook maar ik wilde even rellen.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij kan toch ook met een vrouw sexen?
Straks komt toch nog de variant voor degene die de benen scheren, dan kan jij ook aangeven dat je het liever met een man of een fiets doet.
C_F, voor alles waar julie niet over willen nadenkenquote:Op maandag 14 mei 2012 16:42 schreef nodisch18 het volgende:
[..]Kapitein! ga je mond spoelen, zulke keuzes leg je geen man voor. Plaats liever een mooie pica van wat fiets-porno
Wat zou het antwoord zijn?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:
En ik dan? Mij wordt niks gevraagd of ik liever fiets of een week zalige sex met een knappe kerel.
Captain_krulbeard?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
feest in regensburg
[ afbeelding ]
Duits voor beginners
[ afbeelding ]
Ik zal het je nog gekker vertellen, afgelopen editie kwam ik zelfs een tandem roeifiets tegen.quote:
Zie dit maar eens uit te leggen aan een amerikaanquote:Op maandag 14 mei 2012 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zal het je nog gekker vertellen, afgelopen editie kwam ik zelfs een tandem roeifiets tegen.
Oja, je ziet ook bakfietsen en tandems.
[ afbeelding ]
7.5 km fietsen? Of alles bij elkaar 7.5 km?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:07 schreef No-P het volgende:
1.45 laten liggen ten opzichte van de semipro's zondag bij de triathlon over 7.5km. Valt me wat tegen. Erg bochtig parkoers en dat kan ik niet, dat zal mee hebben gespeeld.
Wtf? Hoe werkt dat?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zal het je nog gekker vertellen, afgelopen editie kwam ik zelfs een tandem roeifiets tegen.
Oja, je ziet ook bakfietsen en tandems.
[ afbeelding ]
Dat kan een hoop schelen idd. Ik moet er daar van hebben in een TTquote:Op maandag 14 mei 2012 21:07 schreef No-P het volgende:
1.45 laten liggen ten opzichte van de semipro's zondag bij de triathlon over 7.5km. Valt me wat tegen. Erg bochtig parkoers en dat kan ik niet, dat zal mee hebben gespeeld.
De ene zit achterstevoren en je beweegt je voort doormiddel van een roei beweging. Ff kijken of ik een filmpje heb:quote:
Je teamgenoot is niet zo'n rappe fietser dus?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:23 schreef No-P het volgende:
De TTT was wel vet. Met 45 per uur andere teams inhalen, keihard in de remmen voor de bocht, teamgenoot aandrukken om weer aan te kunnen sluiten etc. Geeft wel een kick.
Waarschijnlijk riep Anja naar je die gezellig met de Kidz een rondje aan het banjeren was om uit te waaien en zulke olijke fieters op wielrenfietsen wel een leuk en aardig gezicht vind op de mooie zaterdag aan het begin van het weekend.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is het trouwens toch dat mensen zo graag iets "leuks" roepen als je voorbij komt fietsen. Van die originele "de tour is de andere kant op" opmerkingen enzo. Als ik een andere sport doe hoor ik eigenlijk nooit mensen bijvoorbeeld roepen dat het san siro in Milaan ligt![]()
Dit gedrag is vooral in groepen waar te nemen btw.
Tommeke en ik riepen zondag naar een paar in profpakjes de naam van een renner van die ploeg. Zo werd iemand in Vacansoleil toegeroepen met "Lieuwe!" haha zo flauwquote:Op maandag 14 mei 2012 21:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is het trouwens toch dat mensen zo graag iets "leuks" roepen als je voorbij komt fietsen. Van die originele "de tour is de andere kant op" opmerkingen enzo. Als ik een andere sport doe hoor ik eigenlijk nooit mensen bijvoorbeeld roepen dat het san siro in Milaan ligt![]()
Dit gedrag is vooral in groepen waar te nemen btw.
Redelijk fietser hoor, maar hij had op het eind moeite bij te blijven.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je teamgenoot is niet zo'n rappe fietser dus?
Wat ik helemaal baas vind is de achtervolging of hoe 't ook heet op de baan. Dan pakken ze elkaars handen vast en katapulteerd de 1 de ander naar voren. Lijkt me best lastig!
Of mensen die gaan toeteren als je stilstaat met de fiets langs de weg als je wat pakt uit je rugtas of met lek.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is het trouwens toch dat mensen zo graag iets "leuks" roepen als je voorbij komt fietsen. Van die originele "de tour is de andere kant op" opmerkingen enzo. Als ik een andere sport doe hoor ik eigenlijk nooit mensen bijvoorbeeld roepen dat het san siro in Milaan ligt![]()
Dit gedrag is vooral in groepen waar te nemen btw.
Hahaquote:Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef Tommeke het volgende:
Die roeifietsers hebben ook een EK! Ziet er niet uit johOngesigneerde mongolen
Die zagen Tom en ik zaterdag ook veel! Niet normaal...100km steppen.quote:
Ik dacht dat die fixie kerel bij je 300 een aparte was maar je trekt dus nóg maffere types aan met die brevetten...quote:Op maandag 14 mei 2012 22:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Roeifietsers zijn er ook bij PBP, o.a. tandem roeifietsers. Af en toe ook een step. Een Nederlandse stepper zag van z'n plannen af nadat hij mijn 400km gereden had. Steppen in de Eifel bleek toch andere koek te zijn dan op het vlakke land.
ik had 's morgens nog even bij het individuele gedeelte gekeken. De campus kennende erg bochtig inderdaad. Sommigen knalden zowel lopend als fietsend hard over het parcours.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:23 schreef No-P het volgende:
De TTT was wel vet. Met 45 per uur andere teams inhalen, keihard in de remmen voor de bocht, teamgenoot aandrukken om weer aan te kunnen sluiten etc. Geeft wel een kick.
Ga met de instelling dat je niet altijd je eigen tempo kan rijden en je hebt een topdag. Wil je racen, ga dan niet.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:48 schreef Patroon het volgende:
Wie heeft hier de 11stedentocht wel eens gefietst en hoe was je ervaring? Ik zit te twijfelen om toch nog een ticket te regelen maar het aantal gewone fietsers, ligfietsen, roeifietsen etc houdt mij tegen.
Dat had ik gisteren ook voor geloof ik, wat betekent dat?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:33 schreef No-P het volgende:
[..]
Redelijk fietser hoor, maar hij had op het eind moeite bij te blijven.
[..]
Of mensen die gaan toeteren als je stilstaat met de fiets langs de weg als je wat pakt uit je rugtas of met lek.
Ik wil eigenlijk wel met groep 1 mee racen maar heb daar geen kaart voor. Kan ik zwartrijden en dan in de steden even bij de posts omrijden of is dat echt not done? De kaarten worden nu voor 100 euro, niet eens groep 1, verkocht. Dat ga ik in geen 100 jaar betalen.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ga met de instelling dat je niet altijd je eigen tempo kan rijden en je hebt een topdag. Wil je racen, ga dan niet.
Ik heb die ene keer heerlijk gereden, niet naar mn km-teller gekeken, maar gewoon genoten. Natuurlijk moet je bij elke stempelpost stoppen, maar over het algemeen had ik nergens het gevoel opgehouden te worden.
Het is dit jaar dan ook het 100 jarig jubileum. Als het gewoon om een keer de Elfstedentocht fietsen gaat zou ik dat lekker volgend jaar doen. en zoals marco zegt: het is echt een tocht, geen koers dus gewoon lekker 230 kilometer fietsen met veel publiek en sfeer!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk wel met groep 1 mee racen maar heb daar geen kaart voor. Kan ik zwartrijden en dan in de steden even bij de posts omrijden of is dat echt not done? De kaarten worden nu voor 100 euro, niet eens groep 1, verkocht. Dat ga ik in geen 100 jaar betalen.
Je hebt niet veel bij je, het lukt mij echt niet om zonder voortassen te fietsen. Of heb je helemaal geen kookspullen bij je?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mn fiets langs de Donau
[ afbeelding ]
zaterdag: (ong 70 km) Wenen - Podersdorf. via kleine weggetjes op de kaart zelf een route gemaakt. Uren keiharde wind tegen, helemaal gesloopt op de camping aangekomen. Bleek die avond het afscheidsfeest te zijn van windsurfwedstrijden, hele camping zoop de hele nacht door met muziek aan. En het tegen de wind in trappen langs een drukke weg zorgde voor loszittende trapass lagers, bleek later.
Zondag: (25 km) Podersdorf naar Neusiedl terug gefietst over een heel mooi fietspad, als je het uiteindelijk gevonden had. Verder met trein, m'n trapass kraakte als de neten en ik had inspanningdiaree, dus zin om de hele dag te fietsen ontbrak.ga 'middags en s'avonds Wenen in.
maandag: Wenen bekijken, helemaal het schompus gelopen.
Dinsdag: (ong 70 km) Donau afzakken naar Traismauer, en mezelf voor de kop slaan dat ik vergeten was de fiets na te laten kijken. Dus licht trappen, zo soepel mogeljk om de boel heel te houden. Was eind van de dag niet erger geworden. In Traismauer was geen fietsenman, en ik was te moe om door te gaan. op hoop van zegen dan maar.
woensdag: (ong. 50 km) naar Melk. Ging door de Wachau, wat een heel mooi, maar heuvelachtig wijnbouwgebied is. Dus best spannend met al die bijgeluiden uit de as.
Donderdag: (ong 45 km) Fiets laten maken, klooster bekeken, daarna naar Grein.
Vrijdag: (ong 70 km) Loeiheet, naar Ottensheim, net na Linz.
Totaal:
330km
Klinkt best weinig, maar gezien de bagage, en dat je ook wel eens stopt om iets te bekijken, en dat ik oor de knoeproblemen veels te weinig inhoud had, ben ik best tevreden!
Sommige mafketels komen niet bij mij, die kunnen niet tegen hellingenquote:Op maandag 14 mei 2012 22:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik dacht dat die fixie kerel bij je 300 een aparte was maar je trekt dus nóg maffere types aan met die brevetten...
Tof dat alle bureaucratie voor je reis geregeld is. Nu alleen nog je benen scheren en je bent er klaar voor!
probeer een keer voortassen , als je de mogelijkheid hebt , dan maak je van dat misschien zeker wetenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
heb een pannesetje bij me, en een campinggaz pitje. nou kook ik niet erg ingewikkeld, maar het werkt wel. en ik eet soms ook in een restaurant...ik heb maar twee van alles bij me, dus dat is vaak wassen, maar weonig bagage! je kan die ortlieb tassen flink volstampen hoor! en ik had een extra plunjezak achterop, maar volgende keer misschien voortasden, want al het gewivht achter, maakt wel wat instabiel.
quote:Op maandag 14 mei 2012 15:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pas jij nou maar op dat je tijdens je poging om mij eraf te rijden niet met je vachtje tussen je kettingbladen komt, aapmans
Gladde benen is soignee, dus alle andere stoere praat is prima..quote:Op maandag 14 mei 2012 15:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pas jij nou maar op dat je tijdens je poging om mij eraf te rijden niet met je vachtje tussen je kettingbladen komt, aapmans
gaat denk ik schuren aan je balzak...daarover gesproken, ik had als reservebroek een Craft broekje mee, maar dat was geen succes. De zeem is veuls te klein, en niet omdat ik nou zon gigantisch Jan Jozef heb!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:15 schreef SuperWeber het volgende:
Precies, kun je gewoon in je blote sjaak op de fiets gaan zitten... Ziet toch niemand...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:09 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen waar stoppen jullie dan met scheren? Bij de lijn van de broek, of in de liezen? Of scheren jullie alles? Want ik ben overal behaard, van top tot teen...
Dat vroeg Sander Lantinga ooit eens aan Michael Boogerdquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:12 schreef marcodej het volgende:
Als je stopt bij de broek heb je een bermuda van haar.
Volgens mij is Bryton Rider het grote alternatief. Om een beetje te vergelijken zou je eens de topics op het fiets forum kunnen doornemen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:20 schreef kanovinnie het volgende:
Bam, bonusaangifte over 2010 is gedaan. Tijd om een edge 800 te kopen. Of is er een andere die jullie met klem aanraden over de 800?
Stravaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor mij is het gegeven dat Garmin Strava ondersteund al genoeg om voor Garmin te kiezen![]()
Navigatie?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
Wat is nu het voordeel van zo'n Garmin of Bryton Rider. Buzz doet het al jaren met een Polar CS200CAD, en die geeft behalve de temperatuur en de hoogte meters toch precies hetzelfde aan als zo'n Garmin. Of mis ik iets?
Meer een navigatiemiddel, je kan routes (koersen) uitzetten en die volgen en weer naar het begin punt terug gaan als je dat wilt. En hij is gaaf.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
Wat is nu het voordeel van zo'n Garmin of Bryton Rider. Buzz doet het al jaren met een Polar CS200CAD, en die geeft behalve de temperatuur en de hoogte meters toch precies hetzelfde aan als zo'n Garmin. Of mis ik iets?
T is niet echt te vergelijken hè, een kilometerteller vs. een full map navigatie apparaatquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
Wat is nu het voordeel van zo'n Garmin of Bryton Rider. Buzz doet het al jaren met een Polar CS200CAD, en die geeft behalve de temperatuur en de hoogte meters toch precies hetzelfde aan als zo'n Garmin. Of mis ik iets?
Fiets jij eigenlijk nog wel eens op de racert?quote:Op woensdag 16 mei 2012 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
blijft grappig hoe degeen die het meeste fietst, het minste scheert...
Alleen de battery-lifequote:Op woensdag 16 mei 2012 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb laatst bij een telefoonwinkel een fietshouder gekocht voor mijn samsung galaxy ace, dus kan daar in principe ook mee navigeren, eventueel met het geluid aan...
Je batterij zal binnen 2uren leeg zijn en de zon op het scherm zorgt ervoor dat je niets ziet...quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb laatst bij een telefoonwinkel een fietshouder gekocht voor mijn samsung galaxy ace, dus kan daar in principe ook mee navigeren, eventueel met het geluid aan...
Ja, het grote probleem blijft dat die smartphone's niet gemaakt zijn om een paar uur een full-colour scherm aan te hebben staan. Batterijduur is dan veel te kort. Gesproken aanwijzingen zijn dan wel een mooi alternatief.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb laatst bij een telefoonwinkel een fietshouder gekocht voor mijn samsung galaxy ace, dus kan daar in principe ook mee navigeren, eventueel met het geluid aan...
Naaf dynamo + cradle met oplaadpunt op je stuur?quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:46 schreef JohnDDD het volgende:
ja battery life is helaas dramatisch... daar moeten ze toch nog eens wat op vinden, ...
Pijnlijke vraag, dit jaar nog geen meter op de racert gereden. Maar dat is ook omdat ik als It'er voortdurend tegen Carpal Tunnel Syndrom aanzit, en de racehouding eigenlijk soms te belastend is voor mijn polsen. Deze vakantie had ik het stuur anders gezet op de vakantiefiets, en ik heb nu last van een licht lamme linkerarm, compleet met verdoofd gevoel in de linkerhand, en gebrek aan mobiliteit. Dus ik ga eerst weer langs de fysio die de pols vorige keer heeft rechtgezet ( na een val met de racert) in de hoop dat de kennelijk beknelde zenuw weer loskomt, en als dat niets oplost, ga ik voor een operatie. Die heeft een 90% slagingskans zonder dat de klachten weer terugkomen. Zoals het nu voelt, is elke fietshouding waar m'n hand lager is dan m'n kont, een heel pijnlijke zaak. Dus het kan zijn dat ik meer over fysio's lul de komende tijd dan racen. Maar, ik sta ingeschreven voor de Jan Jansen, dus ik zou wel weer moeten beginnen...al zou het wel een stunt zijn die op de vakantiefiets te rijden natuurlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Fiets jij eigenlijk nog wel eens op de racert?![]()
Zie het vooral niet als kritiek, vind verhalen over fietsvakantie's, bier en mooie dame's bij de fysiotherapeut vele malen interessanter dan het x aantal minuten in D1, 2 of 3. Vroeg het me gewoon af
Gaat wel snel, zijn er wel mee bezig. Apple verwacht bijvoorbeeld dat je je telefoon binnen 5 jaar nog max 1x per week ofzo oplaadt. Dat zou al wel een verschil makenquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
jammer dat dat soort dingen nog in d kinderschoenen staan, zou het leven een stuk makkelijker maken
Ah, dan lijkt het me inderdaad lastig om op een racefiets te gaan zitten. Misschien een tijdritstuur zodat je steunt op je ellebogenquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Pijnlijke vraag, dit jaar nog geen meter op de racert gereden. Maar dat is ook omdat ik als It'er voortdurend tegen Carpal Tunnel Syndrom aanzit, en de racehouding eigenlijk soms te belastend is voor mijn polsen. Deze vakantie had ik het stuur anders gezet op de vakantiefiets, en ik heb nu last van een licht lamme linkerarm, compleet met verdoofd gevoel in de linkerhand, en gebrek aan mobiliteit. Dus ik ga eerst weer langs de fysio die de pols vorige keer heeft rechtgezet ( na een val met de racert) in de hoop dat de kennelijk beknelde zenuw weer loskomt, en als dat niets oplost, ga ik voor een operatie. Die heeft een 90% slagingskans zonder dat de klachten weer terugkomen. Zoals het nu voelt, is elke fietshouding waar m'n hand lager is dan m'n kont, een heel pijnlijke zaak. Dus het kan zijn dat ik meer over fysio's lul de komende tijd dan racen. Maar, ik sta ingeschreven voor de Jan Jansen, dus ik zou wel weer moeten beginnen...al zou het wel een stunt zijn die op de vakantiefiets te rijden natuurlijk.
Thanks...lijkt het laatste jaar wel of er steeds weer iets nieuws stuk gaat aan m'n lichaam als het vorige maleur gerepareerd is, maar we blijven proberen...dat polsprobleem heb ik al langer, en is in Oostenrijk kennelijk verergerd, dus ik doe m'n oefeningen die ik van de fysio heb van vorige keer, en hoop dat het mee gaat vallen. Maar als het niet snel genoeg gaat, wil ik een operatie, je kan blijven klungelen, of echt voor een oplossing gaan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ah, dan lijkt het me inderdaad lastig om op een racefiets te gaan zitten. Misschien een tijdritstuur zodat je steunt op je ellebogen![]()
Ik zou vooral bang zijn dat ik 'm een keer bij een koffiestop of toertochtstalling vergeet van m'n stuur te halen. Lijken me wel gewilde apparaatjes die snel in een achterzak verdwijnen..quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:39 schreef eentwee het volgende:
Je hebt natuurlijk wel van die accupacks met 5000mAh die ongeveer net zo groot zijn als een pda. Wat de accutijd ook drastisch verlengt is de vliegtuigmodus.
De zon op je scherm is niet zo'n probleem. Er is toch geen zon.
Ik vind die accutijd ook een van de grootste nadelen van een Garmin. Ik vergeet nu al mijn routes naar de computer te laden met mijn Rox, maar daar moet dat apparaat gewoon na elke 2 ritten aan de lader omdat je anders de volgende tocht geen fietscomputer meer hebt.
Garmin doet 't toch een uur of 20 dacht ik?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:39 schreef eentwee het volgende:
Je hebt natuurlijk wel van die accupacks met 5000mAh die ongeveer net zo groot zijn als een pda. Wat de accutijd ook drastisch verlengt is de vliegtuigmodus.
De zon op je scherm is niet zo'n probleem. Er is toch geen zon.
Ik vind die accutijd ook een van de grootste nadelen van een Garmin. Ik vergeet nu al mijn routes naar de computer te laden met mijn Rox, maar daar moet dat apparaat gewoon na elke 2 ritten aan de lader omdat je anders de volgende tocht geen fietscomputer meer hebt.
Toertocht "de Grenslandklassieker". 170 km samen met Eentwee. Na afloop kunnen jullie dus voor alle technische vraagjes ook bij mij terechtquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Wie gaan er komend hemelvaartsweekend nog ergens wedstrijden / tochten rijden en waar?
Ik rijd zaterdag de ronde van zuid oost Friesland, start is in Appelscha.
Dus jij hebt eigenlijk soort een van killer boobies?quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:22 schreef CyclingGirl het volgende:
Garmin gaat wel behoorlijk lang mee moet ik wel zeggen. Ik ben er blij mee, alleen jammer dat ik in 1x 2 defecte borstbanden had en de bestelde borstband er nog steeds niet is....
Ik ben in de buurt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toertocht "de Grenslandklassieker". 170 km samen met Eentwee. Na afloop kunnen jullie dus voor alle technische vraagjes ook bij mij terecht
Wij zijn er zondag pasquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben in de buurt.Ik rij morgen samen met een maatje de 160 km van de Klimclassic, met de redoute met tijdsmeting, Trassenster en nog wat andere bekende ardennen klimmetjes.
Met een oude auto in de winter, besneeuwd wegdek en zonder winterbanden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wij zijn er zondag pas![]()
Die Klimclassic zag er ook wel tof uitHeb je de Redoute al eens gedaan?
Ik rij mijn eigen tocht, 2 nachtjes in Winterberg. Iemand tips voor die omgeving?quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Wie gaan er komend hemelvaartsweekend nog ergens wedstrijden / tochten rijden en waar?
Ik rijd zaterdag de ronde van zuid oost Friesland, start is in Appelscha.
Ben er net geweestquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik rij mijn eigen tocht, 2 nachtjes in Winterberg. Iemand tips voor die omgeving?
De VVV heeft iig geen fietskaarten liggen want die waren allemaal opquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:21 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee helaas, maar wel een geniaal kaartlees/onthoud vermogen.
100/120 per dag maar bedankt in ieder geval had al van de Bike Arena route(s) gehoord, zal ze bestuderen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De VVV heeft iig geen fietskaarten liggen want die waren allemaal opOok helemaal geen route's die vast staan aangegeven met bordjes ofzo, voor mtb wel echt een perfect netwerk daar.
Hoeveel km ongeveer? Ik vond deze tocht erg mooi http://www.sauerland.com/(...)-Kleine-Rothaarrunde en die is qua afstand nog wel te doen met enkel het onthouden van de kaart.
Ook geen iPhone, Android, Winows telefoon?
Deze: http://www.sauerland.com/Media/Touren/Bike-Arena-Sauerland-Winterberger-Wellenreiter was sufquote:
Hier staan ook mooie route's tussen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=6870quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:27 schreef MCH het volgende:
[..]
100/120 per dag maar bedankt in ieder geval had al van de Bike Arena route(s) gehoord, zal ze bestuderen.
De Trasenster ken je nogquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben in de buurt.Ik rij morgen samen met een maatje de 160 km van de Klimclassic, met de redoute met tijdsmeting, Trassenster en nog wat andere bekende ardennen klimmetjes.
Roep ff hoi als je me zietquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben in de buurt.Ik rij morgen samen met een maatje de 160 km van de Klimclassic, met de redoute met tijdsmeting, Trassenster en nog wat andere bekende ardennen klimmetjes.
ik stuur je ff een pm voor telnummer, misschien kunnen we even gedag zeggen!quote:
Jawel, maar dat vreet data toch?quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De VVV heeft iig geen fietskaarten liggen want die waren allemaal opOok helemaal geen route's die vast staan aangegeven met bordjes ofzo, voor mtb wel echt een perfect netwerk daar.
Hoeveel km ongeveer? Ik vond deze tocht erg mooi http://www.sauerland.com/(...)-Kleine-Rothaarrunde en die is qua afstand nog wel te doen met enkel het onthouden van de kaart.
Ook geen iPhone, Android, Winows telefoon?
Neuj, alleen batterijquote:
Als je ergens sterke poten van krijgt is het wel tegen de wind in fietsen man.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:05 schreef MCH het volgende:
De wind in Groningen is ongeveer orkaankracht maar ik wil fietsen.
Met de viewranger app kan je kaartmateriaal (open cycle map) downloaden voor offline gebruik, ook kan je routes/tracks inladen (je kan ze op de website uploaden en dan eenvoudig op je telefoon bekijken en redelijk eenvoudig nafietsen). Niet ideaal maar het werkt wel, heb op die manier al een paar routes gefietst door onbekend gebied. Wel het scherm op stand-by zetten.quote:
Nu zijn de straten ook nog nat dus ik pak de mtb wel even en in dat topic hoor ik al thuis.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je ergens sterke poten van krijgt is het wel tegen de wind in fietsen man.Get yourself together, of je eindigt straks in Recreatieve wielrenners # 6 - The Challenge (10kg afvallen)
Eindelijk! Meer mensen uit Noord Holand!quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Met de viewranger app kan je kaartmateriaal (open cycle map) downloaden voor offline gebruik, ook kan je routes/tracks inladen (je kan ze op de website uploaden en dan eenvoudig op je telefoon bekijken en redelijk eenvoudig nafietsen). Niet ideaal maar het werkt wel, heb op die manier al een paar routes gefietst door onbekend gebied. Wel het scherm op stand-by zetten.
Ik zal me ook maar meteen kort voorstellen, lees al een tijdje mee. Mountainbike nu ruim een jaartje en heb sinds half april nu ook een racefiets. Woon in Noord Holland, maak tegenwoordig dus ook de meeste km's op de racefiets, geen moment spijt gehad.
Oja dat is bij Tecklenburg. Iets verder zijn de klimmen iets langer en lopen iets meer. Ipv allemaal van die opgetrokken drempelsquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:29 schreef Tommeke het volgende:
Was toen het Teutoborgerwald waar ik zat.
Tussen hartslagmeter gebruiken en dragen zit een verschil hequote:Op woensdag 16 mei 2012 21:04 schreef fetss het volgende:
Wie gebruikt hier eigenlijk een hartslagmeter tijdens het fietsen?
oef, the pain!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:14 schreef Zwansen het volgende:
Morgen de Klimclassic fietsen. Vorig jaar was dit mijn eerste toertocht (ook m'n eerste keer dat ik meer dan 80km fietste) en deed gelijk de 160km, relatief ongetraind.
'Mooiste' moment van de dag was toen de bezemwagen naast me kwam rijden met de melding dat ik allerlaatst lag... Van de circa 4000 deelnemers
Vrees toch dat ik niet naar Zuid-Limburg ga afreizen als de weersverwachtingen niet veranderen. Ik ben drie weken verkouden geweest na KMK, was het niet waard.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toertocht "de Grenslandklassieker". 170 km samen met Eentwee. Na afloop kunnen jullie dus voor alle technische vraagjes ook bij mij terecht
Meer vlees eten!quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
Vrees toch dat ik niet naar Zuid-Limburg ga afreizen als de weersverwachtingen niet veranderen. Ik ben drie weken verkouden geweest na KMK, was het niet waard.
Afgelopen zondag begonnen dus het is nog bezig. 3 weken volgens mij.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:14 schreef Freddeh het volgende:
Ik wou iets zeggen maar sla het even over.
Heb echt totaal niet de kans gehad om te kijken naar de Giro trouwens. Is het nog bezig of is het al weer voorbij?
Het weekend daarvoor alweer hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Afgelopen zondag begonnen dus het is nog bezig. 3 weken volgens mij.
Man man man, met zulke vragen begrijp ik wel dat je uit de buitendie ..... ach laat ik ook maar niks zeggen ook.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:14 schreef Freddeh het volgende:
Ik wou iets zeggen maar sla het even over.
Heb echt totaal niet de kans gehad om te kijken naar de Giro trouwens. Is het nog bezig of is het al weer voorbij?
Zadelpen weggezakt? Tape-je er om heen en je kunt altijd zien of die pen nog op dezelfde hoogte staat. Vastzetten met de juiste montage pasta en een momentsleutel helpt ook.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bah, ging het maandag nog super lekker vandaag leek alles tegen te zitten. Pijn in m'n knieholtes (zadel weggezakt?), bijna op m'n smoel omdat ik uit het pedaal schoot, helemaal niks op de klimmetjes en die klote derailleurwieltjes word ik echt helemaal gek van![]()
Hopen op verbetering zondag (ook qua weer..)
Sram is toch alleen Shimano compatibel?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:28 schreef No-P het volgende:
Iemand een idee hoe de compatibiliteit is van Sram Red groep met een camp of shimano cassette?
100% compatibel met Shitmanko. Niet met Campa. Ik heb een Sram cassette vervangen door een Ultegra omdat dat de enige was waar ook een 18 tands kransje op te krijgen was. merk geen verschil in het schakelen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:28 schreef No-P het volgende:
Iemand een idee hoe de compatibiliteit is van Sram Red groep met een camp of shimano cassette?
Ik ook, toen het nog allemaal high polished aluminium was. Blinken moest het, iedere week weer. Maar met het tegenwoordige carbon, en de minimalisering van de onderdelen in een groep wordt het allemaal een beetje een eenheidsworst, en ik vind de zitpositie met Sram shifters prettiger dan die van Campa. Dat is de enige reden dat ik geswitched ben, anders had ik dat uiteraard nooit gedaan....quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
Echte helden rijden met Campagnolo. Ivo, Oksel, No-P, fromage.
Ach ja, ik vind dat zwarte juist helemaal goed. Ik heb vaak witte of lichte fietsen en dan toont dat gewoon beter. ik vind ook de ergopower van de 11 speed beter dan die van de 8/9 speed, met die kromme punten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:44 schreef buzz1291 het volgende:
Ik ook, toen het nog allemaal high polished aluminium was. Blinken moest het, iedere week weer. Maar met het tegenwoordige carbon wordt het allemaal een beetje een eenheidsworst, en ik vind de zitpositie met Sram shifters prettiger dan die van Campa. Dat is de enige reden dat ik geswitched ben, anders had ik dat uiteraard nooit gedaan....
Hahaquote:Op donderdag 17 mei 2012 14:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Man man man, met zulke vragen begrijp ik wel dat je uit de buitendie ..... ach laat ik ook maar niks zeggen ook.
Jazeker.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:21 schreef Patroon het volgende:
Nog even een vraag over Strava. Is dit in het buitenland te gebruiken zonder internet aan te hebben?
Oke, en dan kan je hem zeker pas uploaden naar de site als je internet weer aan hebt?quote:
als ik naar het plaatje kijk heb je vooral de 17 en de tandwielen er vlak bij gebruikt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:28 schreef Patroon het volgende:
@kaas, eentwee of een andere techneut:
Ik heb 725km geleden mijn oude cassette vervangen en een nieuwe ketting gemonteerd. De oude cassette en ketting hebben minstens 5800km gedraaid. Nu ga ik zaterdag naar Tecklenburg en wil ik graag de oude cassette weer even monteren. De oude cassette ziet er nog niet zo versleten uit, maar ik heb daar niet zoveel kijk op:
[ afbeelding ]
Adviseren jullie de oude ketting te monteren of is de nieuwe ketting voldoende ingedraaid om goed op de oude cassette te functioneren? Na zaterdag wissel ik de boel weer om.
Ja klopt, de 17 en 16 lijkt het meeste gebruikt. Ik wil de oude monteren omdat ik dan een 24 en 25 heb ipv een max 23. Dat vind ik fijner op de korte felle klimmetjes rond Tecklenburg. Ipv direct naar de 30 voor te schakelen, dat draait niet prettig.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:34 schreef dop het volgende:
[..]
als ik naar het plaatje kijk heb je vooral de 17 en de tandwielen er vlak bij.
waarom wil je de oude tandwielen monteren?
als ik de cassette zie denk ik dat het ook met de nieuwe ketting kan.
zou ik eerder voor kiezen als voor een oude ketting.
je zou ook even het lengte verschil tussen oude en nieuwe ketting kunen meten als het verschil klein is dan zeker met de nieuwe ketting want ook kettingbladen slijten, en zullen sneller slijten met je oude ketting
e laatste 3 zitten aan elkaar. Ik combineer dan wel een 105 met Ultegra cassette, kan dat?quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:41 schreef dop het volgende:
je kunt ook de nieuwe cassette combineren met die 24 en 25
Ja lijkt mij ook de beste optie, als ik de 19 op de 21 leg dan zie ik wel degelijk dat de holtes/punten bij de 19 meer uitgesleten zijn, teken van slijtage.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:02 schreef dop het volgende:
nieuwe 15 16 17 19 in oude cassette lijkt me de beste optie.
zelf nooit ultegra met 105 gecombineerd maar volgens mij moet dat kunnen.
Je vergeet me?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
Echte helden rijden met Campagnolo. Ivo, Oksel, No-P, fromage.
de lengte van je oude ketting kan je daar meer over vertellen alleen afgesleten puntjes is geen rampquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook de beste optie, als ik de 19 op de 21 leg dan zie ik wel degelijk dat de holtes/punten bij de 19 meer uitgesleten zijn, teken van slijtage.
Ja de oude ketting is iets langer door gebruik van meer schakels. Ik heb geen slijtage meter. De uitgesleten holtes en punten van de cassette zegt iets over de slijtage van de cassette.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:07 schreef dop het volgende:
[..]
de lengte van je oude ketting kan je daar meer over vertellen alleen afgesleten puntjes is geen ramp
Klopt, maar dat kun je gewoon thuis doen natuurlijk..quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, en dan kan je hem zeker pas uploaden naar de site als je internet weer aan hebt?
Die ketting had ik bewaard voor eventueel bij de oude cassette als ik die nog eens nodig heb. Maar als ik de nieuwe kan gebruiken dan kan de oude ook wel weg. Een ketting die minstens 5800km heeft gedraaid is imo op. Volgens mij gaat de slijtage echt met mm en is dat met een meetlint moeilijk te meten. Zodra ik zo'n KMC quicklink tooltje heb dan wil ik hem wel eens opmeten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:11 schreef dop het volgende:
ook met een rolmaat of lineaal kan je meten ,je meet natuurlijk wel een gelijk aantal schakels
ik dacht dat je beide kettingen los kun halen en naast elkaar kon leggenquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die ketting had ik bewaard voor eventueel bij de oude cassette als ik die nog eens nodig heb. Maar als ik de nieuwe kan gebruiken dan kan de oude ook wel weg. Een ketting die minstens 5800km heeft gedraaid is imo op. Volgens mij gaat de slijtage echt met mm en is dat met een meetlint moeilijk te meten. Zodra ik zo'n KMC quicklink tooltje heb dan wil ik hem wel eens opmeten.
Ik ben zaterdag in appelschaquote:Op donderdag 17 mei 2012 15:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
HahaKan er inmiddels wel om lachen hoor Buzz. No worries
Maar even wat duidelijkheid. Ik zit dus doordeweeks in Dordrecht, waar ik alleen maar beschik over een internetverbinding en een laptopje. In het weekend ben ik in Appelscha, voorzien van alle gemakken. Ik mis gewoon een hoop van wat er omgaat in deze *kuch* fantastische wereld.
Jammer dat we niet gemeet hebben. Ik had ook vaak geen bereik en niet door dat je smstequote:Op donderdag 17 mei 2012 18:40 schreef Gripper het volgende:
Ik ben weer terug van de klimclassic, prachtige tocht, veel herkenbare stukken uit Ivo's 300. We reden de 160 km, prima uitgepijld, op elk kruispunt klaar-overs, goede bevoorrading, dik tevreden dus! Ik ging vandaag echt lekker: op de klimmetjes haal ik bijna iedereen in. Op de redoute bijv werd ik maar 1x ingehaald
Wel met Tommeke gesmst, maar elkaar niet gezien. Verder heerlijk weer gehad, Mooie dag dus!
Ik heb een pompje die de 8 bar ook niet red. Maar het is sowieso kut omdat je opgefokt bent omdat je lek bent, vaak staan er bij mij nog een paar gasten omheen kutopmerkingen te maken en te vragen of je al klaar bent en door de geleverde inspanning gaat 't allemaal ook niet zo soepel als normaal.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:03 schreef marcodej het volgende:
Waarom levert het verwisselen van een band bij mij alleen maar gevloek, getier en uieindelijk een half harde band op...? Oh ja, vanmiddag ging de band ook nog eens bij het ventiel niet netjes om de velg. Toen maar met een half harde band én een hobbel erin naar huis getufd.
Waarom niet gewoon een co2 pomp? Zonder problemen naar een bar of 8 en dat in 3 seconden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een pompje die de 8 bar ook niet red. Maar het is sowieso kut omdat je opgefokt bent omdat je lek bent, vaak staan er bij mij nog een paar gasten omheen kutopmerkingen te maken en te vragen of je al klaar bent en door de geleverde inspanning gaat 't allemaal ook niet zo soepel als normaal.
Lack of skills.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:03 schreef marcodej het volgende:
Waarom levert het verwisselen van een band bij mij alleen maar gevloek, getier en uieindelijk een half harde band op...? Oh ja, vanmiddag ging de band ook nog eens bij het ventiel niet netjes om de velg. Toen maar met een half harde band én een hobbel erin naar huis getufd.
Ja, moet ik nog ff halen denk ik. Maar wil wel een gecombineerd pompje denk ik. Voor 't geval ik zonder patronen kom te zitten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:14 schreef janatwork het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een co2 pomp? Zonder problemen naar een bar of 8 en dat in 3 seconden.
practice makes perfectquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:03 schreef marcodej het volgende:
Waarom levert het verwisselen van een band bij mij alleen maar gevloek, getier en uieindelijk een half harde band op...? Oh ja, vanmiddag ging de band ook nog eens bij het ventiel niet netjes om de velg. Toen maar met een half harde band én een hobbel erin naar huis getufd.
Nadeel is dus wel dat als je hem niet helemaal goed op het ventiel hebt de helft van je patroon leeg is voordat je dat kan herstellen, daar had ik iig bij mij vorige co2 pompje last van.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:28 schreef the_critic het volgende:
je draait patroon erin, waardoor hij een soort beveiliging doorprikt en dan "op scherp staat". Als je hem dan op je ventiel drukt, blaast ie zich leeg in je band. Komt dus door het, op je ventiel drukken van het apperaat. Je hoeft niets in te drukken oid
Inderdaad jammer dat ik er te lang mee heb doorgereden, het was eigenlijk al gebeurd voordat ik het in de gaten hadquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:31 schreef eentwee het volgende:
@Patroon: cassette lijkt me nog niet helemaal versleten (in elk geval de buitenste kransjes) maar het veiligst is inderdaad de middelste kransjes uit je nieuwe cassette monteren. Mixen 105/ultegra is geen probleem, tussenringen zijn ook hetzelfde. Je had beter niet 5800km met die Shimano ketting kunnen rijden, dat is te lang en dan slijten je tandwielen onnodig. Met een kettingslijtagemeter van 4¤ voorkom je dat je te lang doorrijdt met je ketting. Ik heb al eens een ketting afgeschreven na 1200km en een na 8500km. Als je je ketting op tijd vervangt moet een cassette best drie kettingen mee kunnen (dus ca 10000-12000). Moet er wel bij zeggen dat ik veel meer dan twee kransjes veel gebruik, dat verdeelt de slijtage natuurlijk ook
Oh ja, daar had ik ook last van vanmiddag.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:32 schreef janatwork het volgende:
[..]
Nadeel is dus wel dat als je hem niet helemaal goed op het ventiel hebt de helft van je patroon leeg is voordat je dat kan herstellen, daar had ik iig bij mij vorige co2 pompje last van.
Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn beperkte fijne motoriek liggen...
Ik heb er 2 meequote:Op donderdag 17 mei 2012 22:28 schreef janatwork het volgende:
Ik heb zelf deze: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=4849&catid=0. je draait het patroon erin, haalt de vergrendeling eraf en je doseert met de zwarte knop. Zelf heb ik altijd maar 1 biba mee, als ik 2 keer lek rij heb ik sowieso een probleem
En wat als je verkeerd drukt oid? Dan is het toedeloe co2 en kan je verder gaan lopen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:28 schreef the_critic het volgende:
je draait patroon erin, waardoor hij een soort beveiliging doorprikt en dan "op scherp staat". Als je hem dan op je ventiel drukt, blaast ie zich leeg in je band. Komt dus door het, op je ventiel drukken van het apperaat. Je hoeft niets in te drukken oid
Ik denk dat 1 of 2 nieuwe kransjes net zo duur zijn als een hele cassettequote:Op donderdag 17 mei 2012 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Inderdaad jammer dat ik er te lang mee heb doorgereden, het was eigenlijk al gebeurd voordat ik het in de gaten had.
Ik heb nu de oude cassette weer erop gezet met de 17-16-15 van de nieuwe cassette. Ik denk dat zelfs de 15 van de oude er nog wel op kan aangezien die er nog gaaf uitziet. Ik heb de oude 17 op de nieuwe 17 gelegd en zag bijna geen verschil, alleen af en toe 1mm maar dat kan waarschijnlijk al genoeg zijn...
Hieronder de foto van de oude 17-16-15. De 15 lijkt me nog wel te doen. Maar heeft het wel voordelen om eerst de oude op te rijden, als je toch geen losse tandwielen kunt bestellen? Ik zie alleen maar complete cassettes te koop.
[ afbeelding ]
Als ik in huis zou wonen met 4 vrouwen zou ik me toch met andere zaken bezigen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:32 schreef Life2.0 het volgende:
practice makes perfect
(in een huis wonen met 4 vrouwen helpt ook; mag je het elke week doen)
Ja bijna wel, fucking duur losse kransjes.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat 1 of 2 nieuwe kransjes net zo duur zijn als een hele cassette
Ja ik zag 10 euro per stuk voorbij komen. Dan heeft het dus ook geen zin om alleen de middelste te vervangen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja bijna wel, fucking duur losse kransjes.
Neem je toch wat meer van die patronen mee? Zijn niet zo groot, passen makkelijk in mijn zadelkoffer.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er 2 meeJust incase.
[..]
En wat als je verkeerd drukt oid? Dan is het toedeloe co2 en kan je verder gaan lopen?
Mja, dat is wel handiger inderdaad, maar dan past ie weer niet in je zadeltasje of achterzak..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:48 schreef marcodej het volgende:
De Lezyne RoadDrive CFH heeft een CO2-systeem en handpomp in één.
Moet je even opletten als Ivo weer een foto plaatstquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:19 schreef the_critic het volgende:
zadelkoffer?? wtf moet ik me daar bij voorstellen????
Wel een gaaf ding ja, alleen volgens mij zou ik het nog geen 10km in die houding volhoudenquote:
Ik denk dat niemand in die houding zijn krachten efficiënt kan overbrengen. Zo diep zit niemand, zelfs Cancellara niet.quote:
Die profhoudingen zijn er altijd zo pijnlijk uitquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand in die houding zijn krachten efficiënt kan overbrengen. Zo diep zit niemand, zelfs Cancellara niet.
Toch wel:
[ afbeelding ]
Ach, een proloog kost ze 8 minuten, en een (ploegen) tijdrit 1 uur max, dus zolang hoeven ze niet in die houding door te brengen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die profhoudingen zijn er altijd zo pijnlijk uitLijkt alsof ze met hun volle gewicht met hun kruis op die punt hangen
Die tijdritten zijn natuurlijk het topje van de ijsberg. Als je ziet wat voor trainingsritten ze af en toe maken op de TT fiets.. Die 8 minuten kom je nog wel door ja.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, een proloog kost ze 8 minuten, en een (ploegen) tijdrit 1 uur max, dus zolang hoeven ze niet in die houding door te brengen.En zoals je weet is een balzak een los ding, dus als je voorover leunt zit je nog steeds op je zitbotten, en je zak gaat echt wel aan de kant. Voor de zenuwbanen daar onderlangs is het wel redelijk belastend.
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:19 schreef the_critic het volgende:
zadelkoffer?? wtf moet ik me daar bij voorstellen????
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet je even opletten als Ivo weer een foto plaatst
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:31 schreef Tommeke het volgende:
Ik had dinsdag tijdens een tijdrit met veel klinkers dus geen gevoel meer in m'n lul doordat ik op het puntje van het zadel zit
Je hebt speciale tijdritzadels die alleen de zitbotjes ondersteunen! Overigens zie je renners juist vaak wat minder diep zitten omdat ze meer kracht kunnen zetten dan. Zie bv Armstrong maar. Tony Martin zit daarentegen weer erg diep!
Luister naar deze man. Als je er voortplantings-technisch een 300 km rit mee kunt overleven en 's avonds nog fluitend je vriendin van jetje geven, dan moet het wel een goed zadel zijn!quote:
De Tour de France win je in bedquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:01 schreef buzz1291 het volgende:
Wat denk je wat een feest het is wanneer die dode zenuwbanen weer tot leven gewekt worden, al dan niet met wat hulp. En niet te vergeten de hoeveelheid testosteron die je op zo'n lange rit kweekt. Het draagt toch allemaal bij tot hele spannende bed sessies.
Heeft de brommer training nog geholpen? :pquote:Op vrijdag 18 mei 2012 15:31 schreef Tommeke het volgende:
Ik had dinsdag tijdens een tijdrit met veel klinkers dus geen gevoel meer in m'n lul doordat ik op het puntje van het zadel zit
Je hebt speciale tijdritzadels die alleen de zitbotjes ondersteunen! Overigens zie je renners juist vaak wat minder diep zitten omdat ze meer kracht kunnen zetten dan. Zie bv Armstrong maar. Tony Martin zit daarentegen weer erg diep!
Tuurlijk helpt dat, maar je moet 't niet 1x doen maar 1x per week ofzo.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:40 schreef Patroon het volgende:
Heeft de brommer training nog geholpen? :p
Nee, ik kon wel lekker diep gaan, reed constant op en boven omslag. En m'n ritme was ook goed. Alleen nog wat te weinig kracht denk ik, m'n tijd was niet echt denderend ofzo...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft de brommer training nog geholpen? :p
Daarom rij ik wekelijks mee op de wielerbaan. Patroon doelt op de elfmerentocht waar we een tijdje met een man die dacht dat hij een brommer is hebben opgefietstquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt dat, maar je moet 't niet 1x doen maar 1x per week ofzo.
Je moet een beetje in een groep kunnen rijden, redelijk kunnen sturen, een goede fiets en je moet conditioneel zeg bijv. een tijdje 40km/u kunnen rijden alleen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat moet je nou eigenlijk minimaal kunnen om af en toe met zo'n avondcompetitie mee te doen, de laagste categorie?
Ik heb dit jaar geen zomeravondvoetbalZou het best eens willen proberen..
Wat is een tijdje?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet een beetje in een groep kunnen rijden, redelijk kunnen sturen, een goede fiets en je moet conditioneel zeg bijv. een tijdje 40km/u kunnen rijden alleen.
Ja, op zaterdagmiddag en donderdagavond geloof ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In sloten mag je op bepaalde avonden gewoon zonder licentie enzo meedoen toch?
Hoe gaat dat dan met die verschillende groepen? Het lijkt alsof alles tegelijk start, alleen omstebeurt afsprinten.. Dan wint de sportklasse man die het langste achter de amateurs a kan hangen?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, op zaterdagmiddag en donderdagavond geloof ik.
De trimmers starten om 13u en de licentiehouders om 15u geloof ik. Bij ons op de club start A & B tegelijk en dat rijdt dan samen, B renners mogen niet met de A mee en geloste A's mogen niet op kop in de B groep.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan met die verschillende groepen? Het lijkt alsof alles tegelijk start, alleen omstebeurt afsprinten.. Dan wint de sportklasse man die het langste achter de amateurs a kan hangen?
En zijn die trimmers een goede intro in peloton rijden? Of zou ik beter eerst bij een toerclubje oid gaan? Ik ga nu maandag al met een toergroepje mee en als er zo'n wielerclubje langs komt pik ik ook altijd aan natuurlijk.. Maar sturen kan ik nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De trimmers starten om 13u en de licentiehouders om 15u geloof ik. Bij ons op de club start A & B tegelijk en dat rijdt dan samen, B renners mogen niet met de A mee en geloste A's mogen niet op kop in de B groep.
Hier doelde ik idd op Kaasquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daarom rij ik wekelijks mee op de wielerbaan. Patroon doelt op de elfmerentocht waar we een tijdje met een man die dacht dat hij een brommer is hebben opgefietst
3 weken van tevoren al beginnen met de voorbereiding? Poeh hee wat een trainings discipline! T is natuurlijk mooi zelfs als het je straks ook maar 1x lukt, vanwege het goede doel. Maar kom op zeg, dit klinkt niet als een succesverhaal...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:19 schreef raptorix het volgende:
Kleine update in 3 weken rij ik alpe'huzes, welliswaar op de alternatieve dag, kortom ik ga voor 4 keer, gister 140 kilometer op me VanMoof stadsfiets gedaan, maandag een echte racefiets kopen
Vanaf maandag me serieus voorbereiden stoppen met roken en 10 kilo afvallen, wel kut dat ik min of meer train met een gescheurde kruisband, maar pijn is fijn
Ben al langer aan het trainen hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
3 weken van tevoren al beginnen met de voorbereiding? Poeh hee wat een trainings discipline! T is natuurlijk mooi zelfs als het je straks ook maar 1x lukt, vanwege het goede doel. Maar kom op zeg, dit klinkt niet als een succesverhaal...
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
3 weken van tevoren al beginnen met de voorbereiding? Poeh hee wat een trainings discipline! T is natuurlijk mooi zelfs als het je straks ook maar 1x lukt, vanwege het goede doel. Maar kom op zeg, dit klinkt niet als een succesverhaal...
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben al langer aan het trainen hoor
Alleen nu even puntjes op de i aan het zetten
Ach ja, 140 kilometer met gemiddeld 23 km per uur op een stadfiets moet wel lukken, heb al eerder marathon en dubele martathon zonder training gedaanquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Blijft wel apart dat je nu pas een racefiets gaat kopen, maar uiteraard hoop ik wel dat je 4x naar boven gaat en veel geld ophaalt!
Gaaapquote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ach ja, 140 kilometer met gemiddeld 23 km per uur op een stadfiets moet wel lukken, heb al eerder marathon en dubele martathon zonder training gedaan
quote:
Jullie zijn niet aardigquote:
Geen idee, maar mijn neefje vind 't een goed idee dat ik een keer met een trainingskoers mee ga doenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat moet je nou eigenlijk minimaal kunnen om af en toe met zo'n avondcompetitie mee te doen, de laagste categorie?
Ik heb dit jaar geen zomeravondvoetbalZou het best eens willen proberen..
Ik word er triest van, meedoen aan Alpe Duzes en 3 weken van voren nog:quote:
En het belangrijkste: nog een racefiets kopen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 07:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik word er triest van, meedoen aan Alpe Duzes en 3 weken van voren nog:
-10 kg willen afvallen
-nog beginnen moet met trainen
-nog even stoppen wil met roken
Patatgeneratie
Inderdaad. Je zou maar door zo'n idioot van de weg worden gereden omdat-ie voor het eerst op z'n fiets zit. Ik word sowieso doodmoe van al dat goede doelengedoe rond het fietsen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 07:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik word er triest van, meedoen aan Alpe Duzes en 3 weken van voren nog:
-10 kg willen afvallen
-nog beginnen moet met trainen
-nog even stoppen wil met roken
Patatgeneratie
Dus mijn jaren 80 batavus zou niet mee mogen doen?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet een beetje in een groep kunnen rijden, redelijk kunnen sturen, een goede fiets en je moet conditioneel zeg bijv. een tijdje 40km/u kunnen rijden alleen.
nieuw tv programma zie ik aankomen--> Geblunder op de berg. allemaal malloten die of een ravijn in fietsen of neervallen en dan achteraf het verhaal wat deed je daar..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Inderdaad. Je zou maar door zo'n idioot van de weg worden gereden omdat-ie voor het eerst op z'n fiets zit. Ik word sowieso doodmoe van al dat goede doelengedoe rond het fietsen.
Vanochtend zadelmeting gedaan. Conclusie: ik moet een andere reet.![]()
Is mij twee jaar geleden overkomenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:18 schreef No-P het volgende:
Tommeke? Stuntende tiener knockout bij rit met crossfiets
Ziet er inderdaad wel heftig uitquote:Op zondag 20 mei 2012 00:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is mij twee jaar geleden overkomen
De schade was toen een kapotte helm, twee dagen koppijn en sindsdien steekt m'n ene sleutelbeen een beetje meer uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |