Tuurlijk wel.quote:is er dan nog sprake van een democratie?!
Een hardnekkige maar onjuiste aanname.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:21 schreef Astonmartin22 het volgende:
Iedereen stemt woon naar z'n eigen portemonnee, en ja dat gaat vaak samen met opleiding
Ik kan niet inzien waarom je anders sp gaat stemmen, dan ben je gewoon jaloers dat mensen geld hebben en jij niet:pquote:Op zondag 13 mei 2012 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een hardnekkige maar onjuiste aanname.
De tweedeling die zich voorheen geografisch voordeed in een " derde wereld" verplaatst zich naar de landen zelf, dat zie je in de USA waar men werk gaat doen dat voorheen in lage lonen landen werd gedaan en in lage lonen zie je een extreem rijke bovenlaag opkomenquote:Op zondag 13 mei 2012 12:15 schreef kossikvassik2 het volgende:
Er is de laatste tijd (jaren?) een duidelijke scheiding te zien tussen laagopgeleide stemmers en hoogopgeleide stemmers, deze scheiding is vooral af te lezen aan de partijen waar vooral laagopgeleiden (SP, PVV) op stemmen en partijen waar vooral hoogopgeleiden op stemmen (D66, VVD, GroenLinks). Partijen als PVDA en CDA trekken traditioneel mensen uit alle bevolkingsgroepen aan, maar hebben laatste jaren aan invloed ingeboet.
Kunnen we spreken van een tweedeling in Nederland? Hoogopgeleid tegenover laagopgeleid... en wat voor consequenties heeft dit voor onze toekomst?
Als het op een gegeven moment zo is dat je als hoogopgeleide alleen op D66, Groenlinks en VVD kan stemmen en die zeer waarschijnlijk met elkaar gaan regeren is er dan nog sprake van een democratie?!
Hou het nou gewoon daar bij en vraag het iemand?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:27 schreef Astonmartin22 het volgende:
[..]
Ik kan niet inzien waarom je anders sp gaat stemmen
Ik ben academisch opgeleid en verdien dik een halve ton, maar ben als de gemiddelde VVD-er die elke uitkerings-gerechtigde meteen als een lui zwijn ziet (sommige van de meer gelovige CDA-ers zijn daar ook goed in), ik heb voldoende in mijn omgeving gezien om de UWV als een gecorrumpeerde en onmenselijke organisatie te beschouwen.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:27 schreef Astonmartin22 het volgende:
[..]
Ik kan niet inzien waarom je anders sp gaat stemmen, dan ben je gewoon jaloers dat mensen geld hebben en jij niet:p
Sommige mensen hebben een bepaald beeld in hun hoofd van de ideale samenleving. Daarbij stem ik links, geen SP weliswaar, terwijl ik een bovengemiddeld inkomen heb.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:27 schreef Astonmartin22 het volgende:
[..]
Ik kan niet inzien waarom je anders sp gaat stemmen, dan ben je gewoon jaloers dat mensen geld hebben en jij niet:p
ja ben je een Kunduz stemmer koos?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een bepaald beeld in hun hoofd van de ideale samenleving. Daarbij stem ik links, geen SP weliswaar, terwijl ik een bovengemiddeld inkomen heb.
De middengroepen / -inkomens verdwijnen, hier en in de USAquote:
Nee de meeste hoogopgeleiden stemmen VVD, D66 en Groenlinks.... bij PVDA en CDA is het een beetje half om half....quote:Op zondag 13 mei 2012 12:16 schreef ejfaar het volgende:
De meeste hoogopgeleiden stemmen VVD en PVDA heb ik laatst gelezen. PVV zit rond het gemiddelde.
Is wel toevallig dat maar 2% van de mensen die PVV stemmen hoogopgeleid zijn.... zelfs bij de SP is dit percentage 22%!!!quote:Op zondag 13 mei 2012 12:19 schreef spierbal het volgende:
De mensen stemmen PVV omdat dat de partij is die een standpunt heeft waar niemand anders voor uitkomt en als dat jou eerste prioriteit heeft, heeft jouw opleiding er niks meer te maken.
Wacht je bent academisch opgeleid en wil dat we uit Europa stappen? Wat voor opleiding heb je gevolgd?:O Dat de Tokkies die onzin van Wilders slikken als koek kan ik me voorstellen...quote:Op zondag 13 mei 2012 12:37 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik ben academisch opgeleid en verdien dik een halve ton, maar ben als de gemiddelde VVD-er die elke uitkerings-gerechtigde meteen als een lui zwijn ziet (sommige van de meer gelovige CDA-ers zijn daar ook goed in), ik heb voldoende in mijn omgeving gezien om de UWV als een gecorrumpeerde en onmenselijke organisatie te beschouwen.
Ik heb ook wel SP gestemd, hoewel ik neig naar PVV omdat het belangrijkste politieke punt voor mij is dat we uit de Euro en Europa moeten, en de meeste politici kijken teveel naar hun commisariaatjes en partijpolitieke benoemingen na de Nederlandse politiek om dat hardop te durven zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |