abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2012 @ 21:47:54 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111473367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Geen idee, hun feestje. Maar als militair ingrijpen een optie zou zijn, denk ik dat het efficienter is om de Turken hun marine erop af te sturen ipv de Nederlandse.

niet dat ik onze jongens geen verzetje gun hoor
De Turken hebben toch een heel ander belang daar!! En dan nog, de Ottomanen weer op de Balkan loslaten is werkelijk ongehoord. Dan is het middel erger dan de kwaal.
The End Times are wild
pi_111473473
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Turken hebben toch een heel ander belang daar!! En dan nog, de Ottomanen weer op de Balkan loslaten is werkelijk ongehoord. Dan is het middel erger dan de kwaal.
Hmm, is er dan toch een alternatief belang om Griekenland in de EU en euro te houden......? Zijjn die deutschers toch zo gek nog niet?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 21:51:40 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111473485
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Leeg opleveren?

ik weet ook niet hoe je realistisch Griekenland zou moeten 'uitwinnen', hoor
Dus feitelijk gedwongen deportaties? Dat is toch ondenkbaar.

Een realistisch scenario voor zoiets is een blokkade van de Griekse zeewegen en het uitschakelen van de Griekse luchtmacht en luchtverdedigingscapaciteit. En vervolgens op je gemak wat doelen uitschakelen. Enkel met als doel om de druk op te verhogen, zodat ze moeten schikken. Een beetje het Servië-scenario.

Het land binnenvallen is het laatste wat je wil. Dat gaat meestal fout en is extreem duur. Wat je moet begrijpen is dat zo'n militaire actie alleen maar een extra middel is als de overige politieke middelen gefaald hebben. Dat doe je geleidelijk, en je houdt het doel altijd voor ogen (onderwerping van de Griekse regering aan de EU). Als ze gaan betalen stop je meteen.
The End Times are wild
pi_111473589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus feitelijk gedwongen deportaties? Dat is toch ondenkbaar.

Een realistisch scenario voor zoiets is een blokkade van de Griekse zeewegen en het uitschakelen van de Griekse luchtmacht en luchtverdedigingscapaciteit. En vervolgens op je gemak wat doelen uitschakelen. Enkel met als doel om de druk op te verhogen, zodat ze moeten schikken. Een beetje het Servië-scenario.

Het land binnenvallen is het laatste wat je wil. Dat gaat meestal fout en is extreem duur. Wat je moet begrijpen is dat zo'n militaire actie alleen maar een extra middel is als de overige politieke middelen gefaald hebben. Dat doe je geleidelijk, en je houdt het doel altijd voor ogen (onderwerping van de Griekse regering aan de EU). Als ze gaan betalen stop je meteen.
Naief als ik ben denk ik dat 'gedwongen deportatie' welhaast nog realistischer is dan 'uitschakelen van de Griekse luchtmacht en luchtverdedelingscapaciteit'? Gradueel dan, he.

Beide gaat natuurlijk nooit gebeuren. Slikken en doorgaan als volwassen mensen, dat wel.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:00:19 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111473774
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Naief als ik ben denk ik dat 'gedwongen deportatie' welhaast nog realistischer is dan 'uitschakelen van de Griekse luchtmacht en luchtverdedelingscapaciteit'? Gradueel dan, he.

Beide gaat natuurlijk nooit gebeuren. Slikken en doorgaan als volwassen mensen, dat wel.
Nee, deportatie, hoe gradueel dan ook, is ondenkbaar. Bovendien: als je daar eenmaal zit zul je tot in lengte van dagen je positie daar moeten verdedigen (niet enkel militair). Je krijgt dan last van VN-resoluties, etc etc.

Als de politiek geen oplossing meer vind dan vind ik een militaire optie helemaal niet onrealistisch. Daar is het leger nu juist bij uitstek voor bedoeld. Politiek met andere middelen. En als de Grieken weer bereid zijn aan de onderhandelingstafel te zitten kun je daar weer mee stoppen.
The End Times are wild
pi_111474110
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, deportatie, hoe gradueel dan ook, is ondenkbaar. Bovendien: als je daar eenmaal zit zul je tot in lengte van dagen je positie daar moeten verdedigen (niet enkel militair). Je krijgt dan last van VN-resoluties, etc etc.

Als de politiek geen oplossing meer vind dan vind ik een militaire optie helemaal niet onrealistisch. Daar is het leger nu juist bij uitstek voor bedoeld. Politiek met andere middelen. En als de Grieken weer bereid zijn aan de onderhandelingstafel te zitten kun je daar weer mee stoppen.
Je kan ze natuurlijk nog altijd tanks en Apaches verkopen in de tussentijd, en zo je centen terugbeuren als Nederland zijnde...!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:10:54 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111474125
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je kan ze natuurlijk nog altijd tanks en Apaches verkopen in de tussentijd, en zo je centen terugbeuren als Nederland zijnde...!
In de Gouden Eeuw verkochten we ook gewoon wapens aan de vijand. Handel is handel.
The End Times are wild
pi_111474204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de Gouden Eeuw verkochten we ook gewoon wapens aan de vijand. Handel is handel.
Holland O+

En geen koersrisico ;)
pi_111474992
Zucht, het gaat er inderdaad op lijken dat ze Griekenland willen 'redden', ongeacht de prijs.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:41:28 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111475144
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:37 schreef HiZ het volgende:
Zucht, het gaat er inderdaad op lijken dat ze Griekenland willen 'redden', ongeacht de prijs.
Zou een heel slecht voorbeeld zijn. Niet vanwege het geld zozeer, maar vooral omdat landen die geen grote mond hebben en wel gewoon proberen te bezuinigen en af te lossen dus de hond in de pot vinden.
Ik scheld nog liever Ierland zijn schulden kwijt dan Griekenland
The End Times are wild
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:41:35 #36
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_111475148
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:37 schreef HiZ het volgende:
Griekenland valt niet te redden, het is alleen maar uitstel van executie. Wij betalen wel, en iedereen kan rustig alles uit griekenland weghalen,en dan laten ze griekenland voor wat het is en gaan ze uit de euro. Zo'n gevoel heb ik.
Paardelul !!!
pi_111475213
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zou een heel slecht voorbeeld zijn. Niet vanwege het geld zozeer, maar vooral omdat landen die geen grote mond hebben en wel gewoon proberen te bezuinigen en af te lossen dus de hond in de pot vinden.
Ik scheld nog liever Ierland zijn schulden kwijt dan Griekenland
Ik ben het helemaal met je eens, maar nog geen 24 uur nadat die Grieken de wacht aangezegd hebben gekregen krijgen ze van alle kanten de boodschap dat er misschien nog wel wat te ritselen is.
pi_111475252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:41 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Griekenland valt niet te redden, het is alleen maar uitstel van executie. Wij betalen wel, en iedereen kan rustig alles uit griekenland weghalen,en dan laten ze griekenland voor wat het is en gaan ze uit de euro. Zo'n gevoel heb ik.
Het enge is dat onze zakken diep genoeg zijn om Griekenland te redden. En zoals het nu gaat is het vooral ons geld dat gaat betalen voor de Griekse tekorten.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:46:19 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111475315
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar nog geen 24 uur nadat die Grieken de wacht aangezegd hebben gekregen krijgen ze van alle kanten de boodschap dat er misschien nog wel wat te ritselen is.
Ze hebben al écht veel geritseld.

Het probleem is dat ze ons ook in de tang hebben. Want het ook de EU wil niet dat Griekenland failliet gaat of eruit stapt. Omdat dit ook schadelijk is voor ons.

Maar misschien is het toch wijzer om dat verlies dan maar te nemen.
The End Times are wild
pi_111475614
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze hebben al écht veel geritseld.

Het probleem is dat ze ons ook in de tang hebben. Want het ook de EU wil niet dat Griekenland failliet gaat of eruit stapt. Omdat dit ook schadelijk is voor ons.

Maar misschien is het toch wijzer om dat verlies dan maar te nemen.
Ze hebben al veel te veel geritseld, en naast de economische schade is er gewoon de politieke schade. Het hele systeem wordt op deze manier echt volledig in diskrediet gebracht. Zelfs ik begin eraan te twijfelen of het wel verstandig is om door de gaan met een euro waarbij van landen zelfs niet het minste beetje verantwoordelijkheidsgevoel wordt gevraagd.

En dat is een landverschuiving in mijn gevoelens over de euro.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:56:36 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111475703
Dat de verkiezingen gemanipuleerd worden om maar een pro-Europese regering te krijgen in Griekenland vind ik een behoorlijk schokkende inmenging in de binnenlandse politiek. Je moet je voorstellen dat de EU straks bij onze verkiezingen zegt , "als jullie een VVD en CDA regering kiezen krijgen jullie 5 miljard korting op de EU bijdrage"
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_111475750
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat de verkiezingen gemanipuleerd worden om maar een pro-Europese regering te krijgen in Griekenland vind ik een behoorlijk schokkende inmenging in de binnenlandse politiek. Je moet je voorstellen dat de EU straks bij onze verkiezingen zegt , "als jullie een VVD en CDA regering kiezen krijgen jullie 5 miljard korting op de EU bijdrage"
5 mrd in de portemonnaie, werkt voor mij :) @praktisch
  zondag 13 mei 2012 @ 08:28:19 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111483414
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze hebben al veel te veel geritseld, en naast de economische schade is er gewoon de politieke schade. Het hele systeem wordt op deze manier echt volledig in diskrediet gebracht. Zelfs ik begin eraan te twijfelen of het wel verstandig is om door de gaan met een euro waarbij van landen zelfs niet het minste beetje verantwoordelijkheidsgevoel wordt gevraagd.

En dat is een landverschuiving in mijn gevoelens over de euro.
Die verschuiving in gevoelens is ook logisch gezien het feit dat er een 180 graden draai heeft plaatsgevonden, weg van hoe de euro oorspronkelijk was bedoeld. Er was een expliciete anti-bailout clausule en een onafhankelijke centrale bank. Beiden zijn binnen een tijdsbestek van slechts enkele maanden opgeofferd. Dus ieder consequent mens dat oorspronkelijk positief was over de euro zou daar nu negatief over moeten zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 13 mei 2012 @ 08:57:48 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111483545
Overigens, om die dramatische werkloosheid in een aantal van die PIIGS landen in perspectief te zetten is het wel nuttig om ook even te kijken naar de werkloosheid in de periode voor de euro. Vooral in Ierland en Spanje had je voor de euro ook al een enorme werkloosheid. Deze is slechts tijdelijk onderbroken geweest door de bubble.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 13 mei 2012 @ 09:01:58 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111483575
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 08:28 schreef SeLang het volgende:
Dus ieder consequent mens dat oorspronkelijk positief was over de euro zou daar nu negatief over moeten zijn.
De volgorde was verkeerd , eerst had men een enkele landen moeten samenvoegen en dan toetreden tot een munt, nu gaan landen niet meer samengevoegd worden, de schade is al gedaan

De wederzijdse weerzin neemt steeds mee toe
Men wilde te graag een soort dollar creëren zonder eerst een fundament te bouwen

Duitsland, Engeland en Nederland hadden eerst volledig samen moeten gaan, met het engels als voertaal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 13 mei 2012 @ 09:08:36 #46
323876 michaelmoore
pi_111483619
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:20 schreef LXIV het volgende:

Maar dan denk ik dat we -verbazend-! zullen zien dat Griekenland onverwacht gaat boomen na drie jaar. Ze zijn flexibel met hun eigen munt, kunnen goedkoop toerisme aanbieden, zijn schuldenvrij dus kunnen weer lenen,
Ik denk het ook, het herstel kon wel eens verbazingwekkend snel gaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 13 mei 2012 @ 12:54:45 #47
323876 michaelmoore
pi_111487873
geweldig, eindelijk een verstandig mens op TV, die niet geïndoctrineerd is door D66, of Barosso en zijn kliek, een verademing na al die kortzichtig dromende Eurofielen

Cees Nooteboom in Buitenhof
En Charlie Aptroot kijkt een beetje zuur op de achtergrond

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2012 13:07:02 ]
  zondag 13 mei 2012 @ 13:52:05 #48
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_111489770
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 09:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De volgorde was verkeerd , eerst had men een enkele landen moeten samenvoegen en dan toetreden tot een munt, nu gaan landen niet meer samengevoegd worden, de schade is al gedaan
Jouw volgorde is onmogelijk(!). Een gezamenlijke munt is nog wel te verkopen, het zomaar samenvoegen van landen absoluut niet.
  zondag 13 mei 2012 @ 13:55:22 #49
323876 michaelmoore
pi_111489886
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 13:52 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Jouw volgorde is onmogelijk(!). Een gezamenlijke munt is nog wel te verkopen, het zomaar samenvoegen van landen absoluut niet.
Dan had er ook NOOIT een gezamenlijke munt mogen komen

Een valutakoers van een munt is onlosmakelijk verbonden met het vertrouwen in die economie en het fiscale stelsel
Het Zuiden van Europa heeft nu een veel te dure munt en het Noorden van Europa een te goedkope munt en die divergentie zal jaarlijks exponentieel toenemen
  zondag 13 mei 2012 @ 13:55:58 #50
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_111489911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:20 schreef LXIV het volgende:

Uit de Euro gooien, verlies nemen? Maar dan denk ik dat we -verbazend-! zullen zien dat Griekenland onverwacht gaat boomen na drie jaar. Ze zijn flexibel met hun eigen munt, kunnen goedkoop toerisme aanbieden, zijn schuldenvrij dus kunnen weer lenen, kunnen Europa de schuld niet geven dus zullen zelf maatregelen nemen. Dat is het dus niet.
Dan doe je wel de veronderstelling dat de rest van Europa dat zomaar gaat laten gebeuren. Lijkt me uitgesloten. Niemand zal Griekenland als goed voorbeeld voor het verlaten van de euro op het podium willen hebben, want dan volgen er meer. Men zal dus import bemoeilijken en de wisselkoers manipuleren. Mogelijk dat Griekenland wat hulp zou krijgen van de VS (die Europa liever verdeeld zien volgens de aloude strategie), maar ik betwijfel of ze zouden boomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')