En Mein Kampf heeft aanmerkelijk minder ellende, vervolging, onderdrukking, marteling en massamoord opgeleverd dan de Bijbel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En bijkomende voordelen, je weet wie het heeft geschreven en waarom, geen verdere verborgen agenda's geen dingen die niet lijken wat ze zijn.
Dat kun je van de bijbel zo maar niet zeggen
Dat is een prachtige consequentie van die absolute goddelijke moraal.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen negerverbrandingen in de Bijbel nee. Homoverbrandingen daarentegen... Hele steden tegelijk. Moeten ze maar geen homo zijn. Vieze flikkers. Branden zullen die ondermensen. God haat homo's.
Of de oorsprokelijke bewoners van judea toen het joodse volk (ras) daar aan kwam.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:05 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is een prachtige consequentie van die absolute goddelijke moraal.
"Ik haat homos omdat god dat zegt" en daarmee is zeer effectief de eigen empathie uitgeschakeld.
Sterker nog, zoals we met de wereld omgaan (o.a. dank aan christendom) zijn we niets meer of minder dan een plaag.quote:
Toch zou het niet vreemd zijn. De toegang naar de hemel is namelijk semi-permeabel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:57 schreef man1986 het volgende:
[..]
Er staat 'people', en dus geen 'ras' of 'soort'.
De bijbel geeft niemand de gelegenheid om zich met racisme bezig te houden.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:58 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Achja en zo zijn er sommige gristelijke groeperingen die denken dat het blanke "ras" superieur is op basis van de bijbel.
Beginning after the Civil War, members of the Protestant-led,[59] Ku Klux Klan organization began engaging in arson, beatings, cross burning, destruction of property, lynching, murder, rape, tar-and-feathering, and whipping against African Americans, Jews, Catholics, and other social or ethnic minorities.
They were explicitly Christian terrorist in ideology, basing their beliefs on a "religious foundation" in Christianity.[60] The goals of the KKK included, from an early time on, an intent to "reestablish Protestant Christian values in America by any means possible," and believe that "Jesus was the first Klansman."[61]
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism#United_States
Dus jullie halen Hitler en de Ku Klux Klan aan als een voorbeeld van waar de bijbel voor staat?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
LOL, dan moet je mein kampf toch eens lezen.
Hitler haalt de basis voor zijn jodenvervolging daar uit.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:57 schreef man1986 het volgende:
Er staat 'people', en dus geen 'ras' of 'soort'.
De bijbel geeft niemand de gelegenheid om zich met racisme bezig te houden.
Heeft jezus dat gezegd? Hmm waar staat dat in Q of L of M?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Dus jullie halen Hitler en de Ku Klux Klan aan als een voorbeeld van waar de bijbel voor staat?
Dit is gewoon een reflectie van jullie zelf en ik hoop dat jullie dat niet zo bedoelt hebben.
Jezus zei over mensen die Zijn naam en de bijbel voor bepaalde doelen misbruiken:
Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Matteüs 7:15-16
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:59 schreef man1986 het volgende:
'verschillende volkeren' is geografisch, niet genetisch.
Nee.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Dus jullie halen Hitler en de Ku Klux Klan aan als een voorbeeld van waar de bijbel voor staat?
Dit is gewoon een reflectie van jullie zelf en ik hoop dat jullie dat niet zo bedoelt hebben.
God zei: "Gatver. Homo's. Ik steek ze in de fik. Laat ze maar doodbranden."quote:Jezus zei over mensen die Zijn naam en de bijbel voor bepaalde doelen misbruiken:
Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Matteüs 7:15-16
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:59 schreef Jigzoz het volgende:
Mein Kampf is een nogal saai kutboek, maar het is in ieder geval stukken beter geschreven dan de Bijbel.
Nee, je moet leren lezen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Jezus zei over mensen die Zijn naam en de bijbel voor bepaalde doelen misbruiken:
Hé, maar wat vind jij eigenlijk van homo's? Ga je met God mee in de overtuiging dat ze allemaal dood moeten, of houd je er zelf een mildere versie van homohaat op na?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Wat een zwaktebod, ik concludeer hieruit dat je argumenten op zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Helaas is deze discussie uitgelopen op emotionele reacties. Wat mij betreft zal ik me hierbij terugtrekken uit deze topic.
En daar hebben we dan weer de ' Deus ex machina ' . Iedereen wordt verzocht zich naar de nooduitgangen te begeven.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
O... Je wilt het niet over de christelijke homohaat hebben? Jammer. Wel voorspelbaar.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Helaas is deze discussie uitgelopen op emotionele reacties. Wat mij betreft zal ik me hierbij terugtrekken uit deze topic.
Helaas, je bent te laat. De christen is gevlucht.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:22 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik heb niet alle pagina's gelezen van deel 3, maar heeft een gelovige nog aangegeven waar hij/zij de absolute zekerheid vandaan haalt dat God voor hem/haar bestaat? Wil ik namelijk graag horen.
Ik vind het vreemd dat mensen afgaan op de bijbel als bewijs voor God. Als ik een god bedenk en er een boekje bij lever waarin staat: de god van Uistekelbaars bestaat. Alles wat in dit boekje staat is waar. Lees de eerste zin nog maar eens. En nu de tweede. Voila.
Ik zou daar niet door overtuigd raken. De bijbel biedt namelijk ( buiten zichzelf ) totaal geen bewijs voor wat dan ook. Hoe kun je je er dan op baseren? Niet.
En dan is de vraag: waar baseer je je dan wel op? Daar gaat het mij om...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |