Nee.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Dus jullie halen Hitler en de Ku Klux Klan aan als een voorbeeld van waar de bijbel voor staat?
Dit is gewoon een reflectie van jullie zelf en ik hoop dat jullie dat niet zo bedoelt hebben.
God zei: "Gatver. Homo's. Ik steek ze in de fik. Laat ze maar doodbranden."quote:Jezus zei over mensen die Zijn naam en de bijbel voor bepaalde doelen misbruiken:
Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Matteüs 7:15-16
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:59 schreef Jigzoz het volgende:
Mein Kampf is een nogal saai kutboek, maar het is in ieder geval stukken beter geschreven dan de Bijbel.
Nee, je moet leren lezen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Dus jullie halen Hitler en de Ku Klux Klan aan als een voorbeeld van waar de bijbel voor staat?
Dit is gewoon een reflectie van jullie zelf en ik hoop dat jullie dat niet zo bedoelt hebben.
Jezus zei over mensen die Zijn naam en de bijbel voor bepaalde doelen misbruiken:
Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Matteüs 7:15-16
Hé, maar wat vind jij eigenlijk van homo's? Ga je met God mee in de overtuiging dat ze allemaal dood moeten, of houd je er zelf een mildere versie van homohaat op na?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Jezus zei over mensen die Zijn naam en de bijbel voor bepaalde doelen misbruiken:
Wat een zwaktebod, ik concludeer hieruit dat je argumenten op zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Helaas is deze discussie uitgelopen op emotionele reacties. Wat mij betreft zal ik me hierbij terugtrekken uit deze topic.
En daar hebben we dan weer de ' Deus ex machina ' . Iedereen wordt verzocht zich naar de nooduitgangen te begeven.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:11 schreef man1986 het volgende:
O... Je wilt het niet over de christelijke homohaat hebben? Jammer. Wel voorspelbaar.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Helaas is deze discussie uitgelopen op emotionele reacties. Wat mij betreft zal ik me hierbij terugtrekken uit deze topic.
Helaas, je bent te laat. De christen is gevlucht.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:22 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik heb niet alle pagina's gelezen van deel 3, maar heeft een gelovige nog aangegeven waar hij/zij de absolute zekerheid vandaan haalt dat God voor hem/haar bestaat? Wil ik namelijk graag horen.
Ik vind het vreemd dat mensen afgaan op de bijbel als bewijs voor God. Als ik een god bedenk en er een boekje bij lever waarin staat: de god van Uistekelbaars bestaat. Alles wat in dit boekje staat is waar. Lees de eerste zin nog maar eens. En nu de tweede. Voila.
Ik zou daar niet door overtuigd raken. De bijbel biedt namelijk ( buiten zichzelf ) totaal geen bewijs voor wat dan ook. Hoe kun je je er dan op baseren? Niet.
En dan is de vraag: waar baseer je je dan wel op? Daar gaat het mij om...
Het komt vaak neer op "Ik geloof wat ik geloof omdat ik geloof", maar goed meer kan er ook niet van worden gemaakt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:22 schreef Uitstekelbaars het volgende:
En dan is de vraag: waar baseer je je dan wel op?
LOL, de reacties zijn niet emotioneler dan in deel 1.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Helaas zitten er wel van dat soort idioten in de Tweede kamer.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Het komt vaak neer op "Ik geloof wat ik geloof omdat ik geloof", maar goed meer kan er ook niet van worden gemaakt.
Ja dat is best ernstig, maar ja je doet er niets aan.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Helaas zitten er wel van dat soort idioten in de Tweede kamer.
Wat een onzin. Er zijn continu gesprekspartners geweest die serieus met je discussieerden ... dat er soms mensen tussen door komen met irrelevante dingen over Mein Kampf of zo, ach ja, die zijn prima te negeren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:19 schreef man1986 het volgende:
Hm. Ik vond dat in die context best relevant.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:32 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn continu gesprekspartners geweest die serieus met je discussieerden ... dat er soms mensen tussen door komen met irrelevante dingen over Mein Kampf of zo, ach ja, die zijn prima te negeren.
Dat is volgens mij wel overwogen tactiek.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:32 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn continu gesprekspartners geweest die serieus met je discussieerden ... dat er soms mensen tussen door komen met irrelevante dingen over Mein Kampf of zo, ach ja, die zijn prima te negeren.
Maar helaas ga jij steeds in op de kinderachtige reacties en laat je de serieuze discussies doodbloeden ... Daarom komt deze discussie niet van de grond.
Doet man1986 in zo'n beetje alle topics waar hij acties is/was en is een tactiek wat wordt gehanteerd door praktisch alle creationisten waar ik ooit een discussie mee heb gehad. Het is zo'n beetje de standaard strategie uit creationist 101 ofzo.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel overwogen tactiek.
De meest essentiële vragen in deze reeks, de dingen die er echt toe doen.
Die laat hij steevast liggen, dat zijn er al 30 ofzo inmiddels.
Ja of, dit heb ik in een ander topic al behandeld....quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
Doet man1986 in zo'n beetje alle topics waar hij acties is/was en is een tactiek wat wordt gehanteerd door praktisch alle creationisten waar ik ooit een discussie mee heb gehad. Het is zo'n beetje de standaard strategie uit creationist 101 ofzo.
Ik vond dat men nogal afdwaalde, het ging niet om de TT en ook niet over de filmpjes met Craig.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Ik vond dat in die context best relevant.
Ik vind het walgelijk om iemand waarmee je discussieert schizofreen te noemen.quote:O wacht! Jij bent die gast die het walgelijk vindt om schizofrenie een ernstige ziekte te noemen! Ik zie het nu pas...
Zoals gezegd: verschillende diersoorten leven op verschillende manieren, en dat stelt dus verschillende eisen. Wat effectief is voor mensen hoeft nog niet effectief te zijn voor tijgers en vice versa.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:58 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus in principe is er niets op tegen om te doen wat dieren doen (kannibalisme/verkrachting/moord etc.)?
Het zijn consequenties, geen inconsequenties. Weer twee totaal verschillende dingen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
Waarom wordt dan het dierenrijk als voorbeeld gebruikt in een vraag over moraliteit? Die mogen jullie me uitleggen en als jullie zeggen dat we ook dieren zijn, dan waarom niet gewoon het dierenrijk als maatstaf nemen en erop los gaan verkrachten/moorden etc.?
Ik laat alleen de inconsequenties van jullie relatieve moraliteit zien.
volgens mij is ie best slim genoeg om die link zelf te leggen. Hij negeerde je laatste 10 posts.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd: verschillende diersoorten leven op verschillende manieren, en dat stelt dus verschillende eisen. Wat effectief is voor mensen hoeft nog niet effectief te zijn voor tijgers en vice versa.
Er is dus niets *fundamenteel* mis met kannibalisme/verkraching/moord, maar een mens of een groep van mensen die zich daarmee bezighouden zal nooit zoveel succes hebben als zijn soortgenoten die dat niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |