abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111501674
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 18:01 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Welke groep? Ik heb een schurft aan orthodoxe joden, net als dat ik een schurft heb aan orthodoxe christenen, fundamentalische moslims en ga zo maar door. Alles wat een achterlijke ideologie aanhangt en op basis daarvan zichzelf als superieur beschouwt kan wat mij betreft rechtstreeks de vuilcontainer in. Dat soort tuig maakt de aarde er toch niet mooier op...\
Je verwijt groepen mensen intolerantie . Kijk eens naar jezelf hoe intolerant je bent

[..]
quote:
Nee, ik geef slechts mijn mening. Het CIDI en die andere griezelclubs degraderen jou, mij en iedereen die geen jood is tot ongediertje, aangezien wij geen onderdeel uitmaken van "Het Uitverkoren Volk"; spiegelbeeld van de NSDAP.
Het CIDI degradeert niemand tot ongedierte.
Kijk eens naar je eigen intolerantie
quote:
Helaas ben jij te dom om dat in te zien.
Gelukkig maar.. Ik ben te slim voor jou

quote:
En jawel: de NSDAP; omdat ik net zo'n schurft aan nazi's heb als aan fundamentalische idioten met superioriteitsissues.
idem... kijk eerst naar jezelf
[..]

quote:
Om maar binnen de regels te blijven: ik vind je een bijzonder onaangenaam persoon en wens je weinig goeds toe. Zeiksnor.
wat ik eerder zei...
pi_111503138
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je verwijt groepen mensen intolerantie . Kijk eens naar jezelf hoe intolerant je bent
In jouw ogen. ;)

Ik ben bijzonder tolerant, tot het moment dat ik door mensen voor minderwaardig/ongelovig varken/geen onderdeel van Het Uitverkoren Volk wordt uitgemaakt.

Voor de rest zoek je het maar lekker uit met je fascistische clubjes; geen zin om mijn kostbare tijd aan hersenloze engnekken zoals jij te besteden.
  zondag 13 mei 2012 @ 19:51:31 #123
3542 Gia
User under construction
pi_111503805
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het CIDI degradeert niemand tot ongedierte.
Kijk eens naar je eigen intolerantie

[..]

Gelukkig maar.. Ik ben te slim voor jou

[..]

idem... kijk eerst naar jezelf
[..]

[..]

wat ik eerder zei...
Nou, hij heeft wel een punt dat sommige gelovigen eenieder die iets anders gelooft als minderwaardig beschouwen.
Hij slaat echter door, alsof iedere gelovige zo denkt. Want dat is niet zo.

Maar goed, ik zou ze niet de kost willen geven die wel zo denken.
pi_111504755
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, hij heeft wel een punt dat sommige gelovigen eenieder die iets anders gelooft als minderwaardig beschouwen.
Hij slaat echter door, alsof iedere gelovige zo denkt. Want dat is niet zo.

Maar goed, ik zou ze niet de kost willen geven die wel zo denken.
Hij heeft ook wel een punt .. zeer zeker wel, maar hij maakt dezelfde fout, wat hij anderen verwijt: grote intolerantie. Dat schiet niet op zo... van de regen in de drup
  zondag 13 mei 2012 @ 22:16:33 #125
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111513066
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:15 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Je kunt een kopie van de capitulatievoorwaarden opvragen bij het NIOD, collectie 249-0130, inv.no. a2. "Voorwaarden voor de overgave van het Nederlandse leger met aanvullende bepaling betreffende de Nederlandse marine." (Duits stuk)

Helaas nog niet gedigitaliseerd. Als je wilt kan ik 'm wel overtikken voor je.
Voorwaarden voor de overgave van het Nederlandse leger, op 15 mei 1940 door General der Artillerie G. von Küchler (commandant van het 18e Duitse leger) aan de Opperbevelhebber van Land- en Zeemacht Generaal H.G. Winkelman.

BEDINGUNGEN.
FÜR DIE ÜBERGABE DES NIEDERLÄNDISCHEN WEHRMACHT.

I. Die gesamte Wehrmacht der Niederlande gilt als Kriegsgefangen. Hierzu sind die nachstehenden Massnahmen unverzüglich durchzuführen:
1. Die Truppenteile des Heeres haben an den Stellen zu bleiben und zu halten, an denen sie sich zur Zeit befinden.
Eine Liste aller Truppenteile und ihres derzeitigen Aufenthalts ist mir unverzüglich zu übergeben. Die Zahlen sind festzustellen, getrennt nach Generalen, Stabs-Offizieren, sonstigen Offizieren, Unteroffizieren und Mannschaften.
Alle Waffen, Fahrzeuge und Pferde sind einheitsweise zusammenzustellen und listenmässig festzulegen. Die Waffen sind getrennt nach Arten (Gewehre, Maschinengewehre, Geschütze, Panzerabwehrkanonen usw.) festzustellen und niederzulegen.

2. Die Truppenteile der Luftwaffe haben zu ihren Flugplätzen zu verbleiben. Kein Flugzeug darf den Platz verlassen.
Das Fliegerpersonal hat sich in seinen Unterkünften und Kasernen ohne Waffen aufz. Es ist listenmässig getrennt nach Offizieren, Unteroffizieren und Mannschaften zu erfassen.
In gliecher Weise sind die Fluzeuge getrennt nach Arten auf den Flugplätzen zur übergabe bereit zu stellen. Niederländische Flugzeugbesatzungen, die sich ausserhalb des Niederländischen Hoheitsgebietes befinden, sind nach den Niederlanden zurückzurufen und zu verpflichten, nicht mehr gegen Deutschland zu kämpfen.
Flugzeuge, Waffen, Betreibsstoff, Werkstätten usw. sind unbeschädigt im derzeitigen Zustand zu übergeben.
Die Verantwortung tragen wie beim Heer die betreffenden Kommandeure.

3. Die Kriegsfahrzeuge der Marine in den europäischen Territorialgewässern der Niederlande sind in den Häfen zu belassen, die Feuer sind zu löschen. Offiziere und Mannschaften bleiben auf ihren Schiffen bezw. werden in Kasernen untergebracht. Sie sind in gleicher Weise listenmässig wie beim Heer zu erfassen.
Eine Liste der Schiffe und sonstige Fahrzeuge mit Standortangabe ist unverzüglich zu übergeben.

4. Die Festungen und kriegsmässigen Anlagen (Waffenarsenale, Munitionsdepots, Rüstungsfabriken usw.) sind unbeschädigt zu übergeben.
Die Kommandanten, Befehlhaber und Verwalter verbleiben an Ort und Stelle und sind für die Unversehrtheit verantwortlich.

5. An die Verwaltungen der Städte und Gemeinden und an die Bevölkerung ist ein Befehl zu erlassen, dass jede feindselige Handlung gegen das deutsche Heer, seine Angehörigen und Einrichtungen zu unterbleiben hat und dass unbedingt Ruhe zu bewahren ist.
Dabei ist zu betonen, dass Zuwiderhandlungen nach deutschen Gesetzen streng geahndet werden.

6. Die Niederländischen Offiziere behalten ihre Waffen, bleiben Vorgesetzte ihrer Mannschaften und sind für Ruhe und Ordnung ihrer Truppenteile verantwortlich.

7. Die deutschen Truppen werden das noch nicht von ihnen besetzte Gebiet der Niederlande besetzen. Die Besetzung ist von den Niederländischen Behörden in jeder Beziehung zu unterstützen.

8. Als Befehlshaber bestimme ich zunächst für das gesamte niederländischen Gebiet mit Ausnahme von Zeeland Generalleutnant Hansen, als Bezirks-Befehlshaber für Nordniederlande einschliesslich der Nordseeinseln bis zur Linie des Nord-Zee-Kanals (Amsterdam-IJmuiden): Generalmajor Feldt.
Nach Süden anschliessend bis Strasse Utrecht - Leiden - Katwijk=amZee, Generalleutnant von Tiedemann.
Abschliessend nach Süden bis zur Maas: Generalmajor Zichwolff.
Für die Provinz Zeeland erfolgt später Befehl.
Für die Besonderen Übergabeverhandlungen der Luftwaffe, den Generalmajor der Luftwaffe von Kotze.
Für die Marine zunächst in Vertretung des von der Marineleitung zu bestimmenden Befehlshabers: Kapitän zur See Haim.
Für die Verhandlungen über Versorgung der wehrmacht und Verwaltung des Landes bestimme ich Generalmajor Schlieper.

9. Die Niederländische Heeresleitung sorgt bis auf weiteres für die Versorgung ihrer Truppen in jeder Beziehung (Verpflegung, Betriebsstoff usw.).

RIJSOORD, den 15. Mai 1940
pi_111518214
Momenteel zijn ze ook al bezig om op ons forum de opinie te sturen:

Duitsers verboten!
pi_111518801
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
Momenteel zijn ze ook al bezig om op ons forum de opinie te sturen:

Duitsers verboten!
Dat heet diskussie op een diskussieforum.
pi_111518946
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat heet diskussie op een diskussieforum.
Je hoort mij niets anders beweren.
Discussie mag overigens ook.
pi_111519060
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je hoort mij niets anders beweren.
Discussie mag overigens ook.
prima toch....
"ze" .. wie dat ook zijn mag of wie daar ook mee bedoeld is, heeft net zoveel recht de opinie te beinvloeden als jij en ik.. des te beter voor een forum als de standpunten divers zijn..ook des te beter voor bezinning, herwaardering en de democratie
pi_111519926
Zie ook: Duitsers verboten! voor mijn mening!
pi_111520219
quote:
De verbetenheid van Loonstein en zijn familie komt voort uit een emotie die ik kan begrijpen: de angst dat de samenleving haar schouders ophaalt voor de gruwelen uit het verleden, de angst voor het grote vergeten. Vandaar de weerzin tegen iedere vorm van verwatering – het herdenken van oorlogsdoden van ná de Tweede Wereldoorlog en – veel erger – het relativeren van goed en kwaad.
Wat een gruwelijkheid!
Vindt hij echt dat we alle gruwelen uit het verleden moeten herdenken? Godallemachtig! Dat leed kan toch niemand dragen!

Er zijn twee figuren die in de buurt komen: Jezus, die volgens de verhalen onze zonden op zich genomen heeft en Boeddha, die bij ons blijft tot we allemaal verlicht zijn. En misschien de Dalai Lama, maar over hem weet ik niet genoeg.

Wat een duivel die Loonstein: hij wil al; het leed van de wereld instandhouden, levend houden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111520349
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:56 schreef Kees22 het volgende:

Wat een duivel die Loonstein: hij wil al; het leed van de wereld instandhouden, levend houden.
doe niet zo dramatisch...
pi_111520614
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 01:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

doe niet zo dramatisch...
Dat is niet dramatisch. Dat is een constatering.
67 jaar na dato krijgen we een Loonstein aan onze broek. Mijn kleinkinderen, de derde generatie, als ik die zou hebben, mogen de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog niet eens nuanceren. Ik heb zelf de Tweede Wereldoorlog niet eens meegemaakt.
En die gruwelen zijn wel wat breder dan Loonstein claimt. Het bombarderen van Dresden door de geallieerden was een oorlogsmisdaad, vooropgezet en bewust, door de geallieerden. En waarschijnlijk onnodig en onnuttig ook nog!
Het aantal doden aan de oostkant van de oorlog was vele malen groter dan het aantal doden, burgers of militairen, aan de westkant.

Als er hier iemand dramatisch doet is dat Loonstein wel. Plaatsvervangend zielig doen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111520831
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een gruwelijkheid!
Vindt hij echt dat we alle gruwelen uit het verleden moeten herdenken? Godallemachtig! Dat leed kan toch niemand dragen!

Er zijn twee figuren die in de buurt komen: Jezus, die volgens de verhalen onze zonden op zich genomen heeft en Boeddha, die bij ons blijft tot we allemaal verlicht zijn. En misschien de Dalai Lama, maar over hem weet ik niet genoeg.

Ter aanvulling: Niemand kan al het leed in de wereld dragen.
Jezus was gods zoon, volgens de bijbel, en had dus almachtige schouders om al ons leed te dragen.
Boeddha was al verlicht, maar realiseerde zich dat zijn verlichting geen zin had tot ieder mens verlicht zou zijn. En dus kwam hij terug om ons verder te leiden.

En Loonstein wil het leed van allen herdenken?
  maandag 14 mei 2012 @ 14:11:41 #135
39581 Salvad0R
universal
pi_111532005
Een collectieve "herdenking" is objectief gezien best een vreemd verschijnsel. Het is eerder een bevestiging van oorlog dan een waarschuwing er voor. Je hebt 10 miljoen mensen die allemaal op hetzelfde moment zogenaamd bewust zijn van het leed in de wereld....
Het is niet alsof "Joden" de enige groep mensen was die afgevoerd werd naar kampen. Eigenlijk iedereen die een "ongewenste" factor was in de fascistische samenleving werd afgevoerd. Als er dan een zogenaamd Joodse belangenorganisatie aan komt zetten die denkt te kunnen bepalen dat het verboden moet zijn om Duitsers te herdenken, of een volk van welke afkomst dan ook die het slachtoffer is van de oorlogsprofiteurs, dan is dat gewoon misselijkmakend. Wat een maniakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')