quote:In België en Nederland komen geen gevaarlijke spinnen voor. Er zijn wel enkele soorten die beter met rust gelaten kunnen worden vanwege de pijnlijke beet. De beet van de roodwitte celspin (Dysdera crocata) bijvoorbeeld is bijzonder pijnlijk. De celspin leeft van pissebedden en heeft krachtige en lange cheliceren (kaken) om deze te doden. De beet van de spoorspin (Cheiracanthium punctorium) staat eveneens bekend als zeer pijnlijk en kan leiden tot onder andere duizelingen en misselijkheid. Ten slotte kan ook de waterspin een beet geven die men niet snel zal vergeten.[
wat een ranzig beest die rood witte, nog nooit gezien.. ranzigggggquote:
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:49 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat een ranzig beest die rood witte, nog nooit gezien.. ranziggggg
[ afbeelding ]
Iets dergelijks staat me ook voor de geest.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:53 schreef Fuszy het volgende:
Heb ooit een bericht gelezen, dat de zwarte weduwe steeds vaker voorkwam in Nederland en België. Dit ondanks dat ons klimaat niet geschikt is voor die beesten. Vooral meegekomen met geïmporteerde auto's.
dit topic kan ik beter niet meer bekijkenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:49 schreef Onnoman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is toch een mooi beestje om mee te beginnen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dit topic kan ik beter niet meer bekijken![]()
mwah, ik ben niet zo'n groot liefhebber van onze achtpotige vrindenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:02 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Is toch een mooi beestje om mee te beginnen?
Dadelijk komt het zwaardere geschut
nastyquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:49 schreef Onnoman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou me niet verbazen, maar denk eerder dat ze meekomen met groenten/fruit.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:53 schreef Fuszy het volgende:
Heb ooit een bericht gelezen, dat de zwarte weduwe steeds vaker voorkwam in Nederland en België. Dit ondanks dat ons klimaat niet geschikt is voor die beesten. Vooral meegekomen met geïmporteerde auto's.
Ja inderdaad. Ik had een keer zo'n bananenspin in huis. Brrrquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen, maar denk eerder dat ze meekomen met groenten/fruit.
Springspin zeker? Die zijn leuk!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:24 schreef Semisane het volgende:
Ik kom ook even kijken in dit topic.
[ afbeelding ]
Stil watching!
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Die eerstequote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:24 schreef Semisane het volgende:
Ik kom ook even kijken in dit topic.
[ afbeelding ]
Stil watching!
[ afbeelding ]
ik heb...u jealous?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:36 schreef -Spring het volgende:
Wat zou het toch gaaf zijn om een camera te hebben met zo'n macrolens.
wat ik ervan heb begrepen zijn alle spinnen giftig alleen zijn de spinnen die van origine in nederland voorkomen te klein en kunnen ze met hun gif tandjes onze huid niet penetreren en dus ons niks doen (daarnaast zal hun gif weinig tot niets uithalen op ons)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:47 schreef Onnoman het volgende:
Leven er ook giftige spinnen in Nederland?
En wat zijn eigenlijk de grootste spinnen die in Nederland voorkomen?
Ik moet dan denken aan de normale huisspin?
De Brown Recluse spin is ook geen fijne jongenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:32 schreef OzBunyip het volgende:
Wees blij dat je deze niet hebt, brrrrr....
[ afbeelding ]
Funnel web spider
Tenzij ze af en toe met hout ofzo meeliften
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:49 schreef Onnoman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nee, iig niet altijd. maar jeez pak dat beestje voorzichtig op en laat hem buiten vrijquote:
ja die zijn echt hyper aggressief en erg giftigquote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:32 schreef OzBunyip het volgende:
Wees blij dat je deze niet hebt, brrrrr....
[ afbeelding ]
Funnel web spider
Tenzij ze af en toe met hout ofzo meeliften
moest deze even googlenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Brown Recluse spin is ook geen fijne jongen
quote:Most spiders are absolutely harmless to humans. In fact, of the 20,000 different species of spiders that inhabit the Americas, only 60 are capable of biting humans. Within that small group, only four are known to be dangerous to humans: the brown recluse, the black widow, the hobo or aggressive house spider, and the yellow sac spider. Within this select group, only the brown recluse and the black widow spider have ever been associated with significant disease and very rare reports of death.
Goede tip, bedankt!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:13 schreef senesta het volgende:
We hebben trouwens een topic waarin we soms Sjef mogen verwelkomen, daar staan ook nog erg leuke spinnenweetjes in: Spinnen met Sjef! - voor al je vragen over spinnen
damn als ik die tegenkom blijf ik ook op een paar meter afstandquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |