abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:41:43 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111442387
M'n hele leven ben ik omringd met mensen die ondanks allerlei tegenslagen toch sterk in het leven staan. Ik weet niet of het hierdoor komt, dat denk ik wel, maar hierdoor ben ik dus waarschijnlijk zo geworden als ik nu ben. Ik kan niet omgaan met mensen die veel zwakker in het leven staan dan ikzelf.
Op de 1 of andere manier kan ik voor zulke mensen geen respect opbrengen. Hun denkraam is gewoon anders. Meelij heb ik dan wel, maar ik kijk dan echt op ze neer. En da's ook iets wat zij niet verdiend hebben.
Hoe kan ik dit leren te verbeteren?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111442437
Jij was toch diegene met al die psychische stoornissen? nogal hypocriet van je dan
pi_111442487
Door je in te leven in een ander. Niet door jezelf in hun schoenen te plaatsen en te bedenken hoe jij het allemaal beter had aangepakt. Iedereen is anders.
pi_111442488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:41 schreef Maanvis het volgende:

Wat? Leren om ze nog harder de grond in te trappen?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:44:00 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111442496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef hlmllp het volgende:
Jij was toch diegene met al die psychische stoornissen? nogal hypocriet van je dan
ik heb borderline, asperges, adhd, schizofrenie, psychosie en narcissen. en daarnaast ben ik lesbisch.
maar nee.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:44:41 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111442530
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Door je in te leven in een ander. Niet door jezelf in hun schoenen te plaatsen en te bedenken hoe jij het allemaal beter had aangepakt. Iedereen is anders.
ja dat vind ik dus lastig aangezien ik hun denkwijze vaak niet kan volgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_111442586
Daarnaast zou je kunnen focussen op de pluspunten van labielere mensen, wat ze wel kunnen en voor elkaar hebben gekregen, in plaats van de minpunten.
pi_111442645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb borderline, asperges, adhd, schizofrenie, psychosie en narcissen. en daarnaast ben ik lesbisch.
maar nee.
Narcissen zijn mooie bloemen, en asperges zijn vies. :9
pi_111442659
Je moet iig niet tegen ze zeggen dat je ze zielig vind, want dan worden ze depressiever
pi_111442920
Het maakt niet uit waarop je een ander veroordeelt want de behoefte/impuls/dwang om een ander op wat voor manier dan ook omlaag te halen komt uit jezelf en heeft niks te maken met degene of hetgeen waarop je reageert; het draait om het afkraken van een ander op iets waarvan je vind dat je zelf beter bent en je zo dus beter te vinden dan de ander. Het is gedrag wat een functie heeft; je over jezelf (heel) even beter voelen ten koste van een ander. Het mag duidelijk zijn dat je aan zoiets alleen behoefte hebt wanneer je, hoe subtiel dit ook is, negatief over jezelf bent en dat niet wilt voelen. Het is stukje ongezonde coping. Iemand die werkelijk blij is met zichzelf, van zichzelf houdt en zichzelf heeft aan zoiets bijv geen behoefte want die heeft op zo'n kromme manier zichzelf een 'complimentje' geven niet nodig.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:54:41 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111442937
Fok zal niet makkelijk voor je wezen dan. :D
reset
pi_111442963
Ben jij dan ook niet zwak, TS?
Omdat je je niet in kan leven in een ander?
Twiddel
pi_111443043
Daar komt bij; je geeft alleen af op mensen waarin je iets waar je van jezelf negatief over bent in terug ziet maar wat je niet onder ogen wilt en je frustratie dan maar op die ander projecteert, die afkraken geeft rijdelijk verlichting van de zelfverwijten.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:59:26 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111443141
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:57 schreef Canillas het volgende:
Daar komt bij; je geeft alleen af op mensen waarin je iets waar je van jezelf negatief over bent in terug ziet maar wat je niet onder ogen wilt en je frustratie dan maar op die ander projecteert, die afkraken geeft rijdelijk verlichting van de zelfverwijten.
Ik moet nu ineens weer terugdenken aan jouw verhaal over de universele waarheid ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:04:03 #15
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111443351
Je kan je denk ik beter gewoon verkneukelen ten koste van de zwakkelingen. Kost minder moeite.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111443538
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik moet nu ineens weer terugdenken aan jouw verhaal over de universele waarheid ;).
Omdat je liever wil geloven dat werkelijk een reden is voor het neerkijken op bepaalde personen behalve je eigen frustratie?

Je kijkt op hen neer dus in die redenering plaats je jezelf boven hen als zijnde beter, dat is het principe van veroordelen, of dat nou 'gewoon' af kraken is, of pesten of rasisme. Waarom doen die mensen dat? Om zichzelf groter te voelen. Waarom willen ze dat? Omdat ze zich klein voelen.

Je stelt een vraag maar je hoeft daar alleen maar zelt over na te denken; wat is de reden dar jij op bepaalde mensen neer kijkt? Waarom doe je dat? Wat levert het je op?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:09:51 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111443621
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Canillas het volgende:
Waarom doen die mensen dat? Om zichzelf groter te voelen. Waarom willen ze dat? Omdat ze zich klein voelen.
Is dit nou zo'n universele waarheid waarvan je afgelopen week nog verkondigde dat zoiets niet kan bestaan?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:13:25 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111443776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:57 schreef Canillas het volgende:
Eens. Je zou niet zo'n klootzak zijn als je zelf niet onzeker was.

Maar Maanvis, ben jij gewoon geen psychopaat? Hoe je jezelf voordoet hier op fok zou ik eerder raden dat jij gewoon geen gevoel kent.

Waarom post je hier zo vaak als jij geen psychische problemen hebt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_111443820
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:09 schreef Maanvis het volgende:
Is dit nou zo'n universele waarheid waarvan je afgelopen week nog verkondigde dat zoiets niet kan bestaan?
Nee, meer een logisch principe.

Maar omdat je dit verder ontwijkt (waarom toch, je staat sterk in het leven dus kijken of dit voor jou op gaat zou geen bedreiging moeten zijn) kan ik het nog wat verder aan/invullen:

Jij kraakt mensen af om je beter te voelen of jezelf, dat is zwak, je zou het geestelijk zwak kunnen noemen en op wat voor mensen kijk jij op neer?

Antwoord; jezelf.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:18:23 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111443998
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:14 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee, meer een logisch principe.
Afgelopen week heb je logische principes nog om die reden die ik aandroeg lopen afkraken.

quote:
Maar omdat je dit verder ontwijkt (waarom toch, je staat sterk in het leven dus kijken of dit voor jou op gaat zou geen bedreiging moeten zijn) kan ik het nog wat verder aan/invullen:

Jij kraakt mensen af om je beter te voelen of jezelf, dat is zwak, je zou het geestelijk zwak kunnen noemen en op wat voor mensen kijk jij op neer?

Antwoord; jezelf.
Niet echt, en ik kraak ze ook niet af. tenminste niet in hun gezicht. Het is meer dat ik moeite heb met hun mentale weerbaarheid. Ik en mijn familie hebben veel meegemaakt (maar niet zoveel als sommige mensen hier) maar we zijn toch altijd op beide benen blijven staan. Op den één of den andere manier ga ik er dan vanuit dat andere mensen ook op beide benen blijven staan, en kan ik er niet mee omgaan als ze dat niet doen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:20:35 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111444099
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar Maanvis, ben jij gewoon geen psychopaat? Hoe je jezelf voordoet hier op fok zou ik eerder raden dat jij gewoon geen gevoel kent.

Waarom post je hier zo vaak als jij geen psychische problemen hebt?
Als je me kende dan zou je weten dat ik weldegelijk gevoel heb. Maar ik heb ook weldegelijk issues waarmee ik worstel. Echter, ik heb verder wel een erg leuk leven dus echt dringend op te lossen zijn ze niet. Door dit soort topiques probeer ik ook meer over mezelf te weten te komen, en als je mijn postgeschiedenis analyseert dan zul je merken dat ik meer over mezelf vertel dan je zo uit mijn posts kan lezen.
Een gedicht over Maanvis
pi_111444246
Hetzelfde als hoe andere mensen met je omgaan.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:23:38 #23
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111444257
Ik denk dat mensen kennis daar bij misschien jou een handje kan helpen. Als jij denkt dat mensen die het even minder hebben en anders met problemen omgaan dan jij dat ze gelijk zwakker zijn is het misschien is een goed idee om meer open te staan voor de mensen die in jou ogen zwak zijn. Oefening baart kunst hé!
Daarnaast vind ik het een zwakte als je niet met kwetsbaarheden van een ander om kan gaan.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_111444264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:18 schreef Maanvis het volgende:
en kan ik er niet mee omgaan als ze dat niet doen.
Wat geloof je dan dat er daarin is voor jou om te gaan? Wat heb jij daarvan te vinden? Wat zet je ertoe aan er iets te vinden en er een mening over te hebben?

Je hebt eigenlijk niks te vinden van een ander toch, waarom hou je je bijv niet met iets anders wat je wel leuk vind bezig op zo'n moment?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:24:07 #25
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111444277
En zoals derakker zegt; behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:25:11 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111444341
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:24 schreef Skitzofrenix het volgende:
En zoals derakker zegt; behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.
da's misschien het punt juist, als ik in de put zit wil ik dat mensen mij de positieve dingen in het leven laten zien, ipv naar beneden naar mijn niveau te komen en me te begrijpen.
Een gedicht over Maanvis
pi_111444396
Niet zo gek, heb ik ook. Gewoon vermijden zulke mensen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:34:31 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111444800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je me kende dan zou je weten dat ik weldegelijk gevoel heb. Maar ik heb ook weldegelijk issues waarmee ik worstel. Echter, ik heb verder wel een erg leuk leven dus echt dringend op te lossen zijn ze niet. Door dit soort topiques probeer ik ook meer over mezelf te weten te komen, en als je mijn postgeschiedenis analyseert dan zul je merken dat ik meer over mezelf vertel dan je zo uit mijn posts kan lezen.
Mwah, ik weet dat de vrouwen in je leven heel kut tegen je doet, dat je dik bent en dat je domme topics maakt.

Als iemand kanker heeft en daardoor de hele dag niks doet en alleen maar klaagt, kijk je op die persoon neer?

Als iemand schizofrenie heeft (waar hij of zij net zoveel controle over heeft als kanker), kijk je op hem of haar neer?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_111444914
Als dat soort mensen je over het algemeen niet liggen is het toch geen probleem om ze verder uit de weg te gaan?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:56:00 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111445830
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mwah, ik weet dat de vrouwen in je leven heel kut tegen je doet, dat je dik bent en dat je domme topics maakt.
En bepaal jij dan als gevolg dat ik me daar kut door moet voelen?

quote:
Als iemand kanker heeft en daardoor de hele dag niks doet en alleen maar klaagt, kijk je op die persoon neer?
Nee, maar ik zal die persoon wel de positieve dingen laten zien (bijv. alleen al dat ik er voor diegene ben). Probleem is dus dat ik mensen ken die kanker hebben gehad en super positief in het leven bleven staan. Dus onderbewust wil ik dat ook graag zien in anderen die hetzelfde meemaken.

quote:
Als iemand schizofrenie heeft (waar hij of zij net zoveel controle over heeft als kanker), kijk je op hem of haar neer?
Nee, maar ik zal zo iemand niet helpen door mee te gaan in zijn wanen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_111445870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook wel mensen zijn die zich verheven voelen boven anderen zonder dat ze eigenlijk onzeker zijn. Zoals je met narcisten bijvoorbeeld hebt dat ze kunnen gaan compenseren voor hun onderliggende onzekerheden, of dat ze opgegroeid zijn met het idee dat ze beter en belangrijker zijn dan de rest en dat ook zo voelen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:57:00 #32
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111445882
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

da's misschien het punt juist, als ik in de put zit wil ik dat mensen mij de positieve dingen in het leven laten zien, ipv naar beneden naar mijn niveau te komen en me te begrijpen.
Wie zegt dat die in jou ogen zwakkere mensen dat niet willen? Misschien hebben ze daar juist behoefte aan? Wie zegt dat iemand die zwaar depressief is en er maar niet uit komt en er op een andere manier mee omgaat dan hoe jij er mee om gaat niet gezellig en positief tegen jou als persoon kan doen?

Ik denk echt dat het goed is voor jou om wat meer open te staan voor mensen waar van jij denkt dat ze zwakker zijn dan jij. En anders niet. Dan blijf je toch lekker alleen omgaan met de mensen die op jou hoge niveau zitten, als je daar tevreden mee bent. Maar vind je jezelf dan ook echt beter dan die andere mensen? Of geeft het jou een goed gevoel om jezelf als een sterkere persoon te zien? In de zin van je beter voelen door een leed van een ander? Ik heb ooit ergens gelezen hier op het forum dat je zelf ook een kut periode hebt gehad en bent gepest, maar dat je daar nu wel op een volwassen manier goed mee omgaat en dat je veel vrienden hebt etc. Heb je daar in het echte leven wel is wat mee gedaan? Dat je de zwakkere mensen (ik zeg het weer, in jou ogen) wel eens tips hebt gegeven wat jou heeft geholpen om met zoveel plezier in het leven te staan? Sommige mensen die in de put zitten en er zelf niet uit komen, ik weet zeker dat een groot deel daarvan zelf niet de juiste mensen om zich heen hebben/ in een sociaal isolement zitten en daardoor geen sociale steun hebben en daardoor maar verder zakken. En dan is zo'n persoon in jou ogen misschien zwak, maar is die persoon juist wel heel sterk alleen heeft die net die nee zet nodig die jij wel als in positieve woorden krijgt van je vrienden maar hij of zij niet.
Jij wel, en daar mag je jezelf gelukkig mee prijzen.

Ik loop een beetje van de hak op te tak te typen, maar ik heb ook zoveel te zeggen hier op.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:57:59 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111445934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook wel mensen zijn die zich verheven voelen boven anderen zonder dat ze eigenlijk onzeker zijn. Zoals je met narcisten bijvoorbeeld hebt dat ze kunnen gaan compenseren voor hun onderliggende onzekerheden, of dat ze opgegroeid zijn met het idee dat ze beter en belangrijker zijn dan de rest en dat ook zo voelen.
da's bij mij niet het geval, als iemand bijv. op een sterke manier omgaat met dingen dan kijk ik zelfs tegen die persoon op en dan heb ik er oneindig veel respect voor. ook als mensen dingen doen die ik zelf niet zou kunnen (bijv. ouderen verzorgen ofzo)
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:58:00 #34
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111445936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar ik zal die persoon wel de positieve dingen laten zien (bijv. alleen al dat ik er voor diegene ben). Probleem is dus dat ik mensen ken die kanker hebben gehad en super positief in het leven bleven staan. Dus onderbewust wil ik dat ook graag zien in anderen die hetzelfde meemaken.

[..]

Dat laatste hoeft toch ook niet om begrip voor iemand te tonen?
pi_111446008
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

da's bij mij niet het geval, als iemand bijv. op een sterke manier omgaat met dingen dan kijk ik zelfs tegen die persoon op en dan heb ik er oneindig veel respect voor. ook als mensen dingen doen die ik zelf niet zou kunnen (bijv. ouderen verzorgen ofzo)
Ik bedoelde met het voorbeeld van narcisten verder niets naar jou toe, was meer voor arguments sake. :)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:01:49 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111446112
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:57 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Wie zegt dat die in jou ogen zwakkere mensen dat niet willen? Misschien hebben ze daar juist behoefte aan? Wie zegt dat iemand die zwaar depressief is en er maar niet uit komt en er op een andere manier mee omgaat dan hoe jij er mee om gaat niet gezellig en positief tegen jou als persoon kan doen?

Ik denk echt dat het goed is voor jou om wat meer open te staan voor mensen waar van jij denkt dat ze zwakker zijn dan jij. En anders niet. Dan blijf je toch lekker alleen omgaan met de mensen die op jou hoge niveau zitten, als je daar tevreden mee bent. Maar vind je jezelf dan ook echt beter dan die andere mensen?
Nee, echt niet, ik kan alleen niet begrijpen dat ze op zo'n manier omgaan met zaken. En ik probeer ze dat dan ook wel in te zien. En in het echt lukt dat veel beter want daar kennen mensen mij en mogen ze me ook.

quote:
Of geeft het jou een goed gevoel om jezelf als een sterkere persoon te zien? In de zin van je beter voelen door een leed van een ander?
dat heb ik nog nooit zo gevoeld.

quote:
Ik heb ooit ergens gelezen hier op het forum dat je zelf ook een kut periode hebt gehad en bent gepest, maar dat je daar nu wel op een volwassen manier goed mee omgaat en dat je veel vrienden hebt etc. Heb je daar in het echte leven wel is wat mee gedaan? Dat je de zwakkere mensen (ik zeg het weer, in jou ogen) wel eens tips hebt gegeven wat jou heeft geholpen om met zoveel plezier in het leven te staan?
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar hier op FOK! werkt het niet goed, omdat er altijd mensen zijn (zoals canillas) die zeggen dat wat ik heb meegemaakt en hoe ik de dingen heb opgelost niet telt. Dat was overigens ook meteen het meest disrespectvolle en kwetsende dat iemand ooit op FOK! tegen mij heeft gezegd of op die manier heeft gebracht, vandaar dat ik het hier nog eens aanhaal.

quote:
Sommige mensen die in de put zitten en er zelf niet uit komen, ik weet zeker dat een groot deel daarvan zelf niet de juiste mensen om zich heen hebben/ in een sociaal isolement zitten en daardoor geen sociale steun hebben en daardoor maar verder zakken. En dan is zo'n persoon in jou ogen misschien zwak, maar is die persoon juist wel heel sterk alleen heeft die net die nee zet nodig die jij wel als in positieve woorden krijgt van je vrienden maar hij of zij niet.
Jij wel, en daar mag je jezelf gelukkig mee prijzen.

Ik loop een beetje van de hak op te tak te typen, maar ik heb ook zoveel te zeggen hier op.
Okay ;). Ik ook eigenlijk, maar nu ga ik op stap, d'r zit een vriend van me in de kroeg op me te wachten.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:12:08 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111446500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

[..]

Meegaan in hun waan hoef je ook niet doen, dumb ass. Maar niet uitlachen, pesten, neerbuigend tegenover doen of op een andere manier discrimineren en buitensluiten en dan ben jij geen scum.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:14:10 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111446584
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dat heeft dus met opvoeding te maken of genetisch?

Ik weet eigenlijk niet wat erger is, een narcist die zo is geworden vanwege een harde jeugd of een narcist die zo is geworden omdat zijn moeder te hem bleef zeggen dat hij speciaal was.

In beide gevallen is het in principe niet zijn schuld.
pi_111446687
Ik denk dat je allereerst moet accepteren dat iedereen op zijn eigen manier denkt en dat iedereen zijn sterke en zwakke kanten heeft. En niemand is alwetend, jij dus ook niet.
pi_111447223
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En dat heeft dus met opvoeding te maken of genetisch?

Ik weet eigenlijk niet wat erger is, een narcist die zo is geworden vanwege een harde jeugd of een narcist die zo is geworden omdat zijn moeder te hem bleef zeggen dat hij speciaal was.

In beide gevallen is het in principe niet zijn schuld.
Wisselwerking van aanleg en omgeving.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 04:34:56 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111451045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Meegaan in hun waan hoef je ook niet doen, dumb ass. Maar niet uitlachen, pesten, neerbuigend tegenover doen of op een andere manier discrimineren en buitensluiten en dan ben jij geen scum.
whatever, zoiets heb ik ook nooit gedaan.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 12 mei 2012 @ 04:44:20 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111451090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:17 schreef Pulzzar het volgende:
Ik denk dat je allereerst moet accepteren dat iedereen op zijn eigen manier denkt en dat iedereen zijn sterke en zwakke kanten heeft. En niemand is alwetend, jij dus ook niet.
zo zie ik mezelf ook niet, ik weet echter wel hoe je met een zwakke kant moet omgaan. ik kan mensen zich beter laten voelen als ze er voor open staan :)
Een gedicht over Maanvis
pi_111451109
Nou, niet .
pi_111451165
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef hlmllp het volgende:
Wat maakt dat uit of het hypocriet is? Hij vraagt toch hoe hij van deze gedachte af kan komen? Dat je hem hypocriet vindt kan je hem fijn in een e-mail vertellen oid, je hoeft niet het topic te verpesten.

On-topic:
Zoek professionele hulp, op FOK ga je het niet redden.
pi_111451583
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:01 schreef Maanvis het volgende:
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar hier op FOK! werkt het niet goed, omdat er altijd mensen zijn (zoals canillas) die zeggen dat wat ik heb meegemaakt en hoe ik de dingen heb opgelost niet telt. Dat was overigens ook meteen het meest disrespectvolle en kwetsende dat iemand ooit op FOK! tegen mij heeft gezegd of op die manier heeft gebracht, vandaar dat ik het hier nog eens aanhaal.
Ik zie mijn username hier staan terwijl ik geloof ik nooit gezegd hebt dat wat jij hebt meegemaakt en hoe jij dingen hebt opgelost niet telt, sterker nog heb volgens mij aantal keer gezegd dat als wat voor jou werkt(e) ook voor een ander werkt dat dat alleen maar mooi is.

'Probleem' zit em volgens mij in het feit dat jij graag wil zien dat anderen dingen ook op een goede manier aanpakken (daar zit echter als een oordeel van jouw kant in; wat weet jij te zeggen over wat voor een ander het juiste is?) en wanneer ze dat niet doen je reageert als een kind wat z'n zin niet krijgt en dan allerlei voorwaarden gaat stellen zoals ''als je binnen 2 weken niet reageert neem ik je niet serieus'' (en dat zeg jij iets over dat er tegen jou gezegd is dat jij niet mee telt?!) en ''als je niet doet wat ik zeg dan wil je kennelijk gewoon niet en wil je stiekem ongelukkig blijven'' etc.

Met andere woorden; je geeft 'adviezen' maar het lijkt meer op een lijst met eisen waarvan jij vind dat een ander 'gewoon' maar moet voldoen want anders ... (zet hier een voorwaardelijk en beperkt oordeel neer).

Advies daarvoor; je kan je bezig gaan houden met acceptatie, leren niet meer vinden dat dingen anders zouden moeten gaan dat ze gaan want dat is verspilde energie; het gaat zoals het gaat en wanneer je je bezig houdt met het idee van hoe het zou moeten gaan (bestaat alleen in je hoofd) zie je vaak niet meer wat er wel nodig mogelijk en positief is.
pi_111451651
Misschien dat een fiks pak rammel je enige nederigheid bijbrengt :)

Het is een impopulaire, maar vaak zeer effectieve maatregel.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_111456781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 05:23 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit of het hypocriet is? Hij vraagt toch hoe hij van deze gedachte af kan komen? Dat je hem hypocriet vindt kan je hem fijn in een e-mail vertellen oid, je hoeft niet het topic te verpesten.

On-topic:
Hij kan van de gedachte af komen door te realiseren dat het hypocriet is. Zeg maar, de volwassen manier van groeien.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:35:29 #48
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_111457210
Waarop baseer je je oordeel dat er iemand 'zwak in het leven' staat?

Maar op die mensen kijk je dus neer en daar kun je geen begrip voor opbrengen?

Dat zegt meer over jezelf dan over 'die andere mensen'.

Sneu voor je dat je zo denkt en denk niet dat je dat kunt veranderen iets met 'aard van het beestje'...

Dus wanneer heb je het over zwakke mensen?
To BG or not to BG!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:27:21 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111458645
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 05:23 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

On-topic:
Ik heb niet het idee dat maanvis daadwerkelijke hulp wil hebben. Ik heb eerder het idee dat hij stoer probeert te doen, zo van "kijk hoe hard ik ben, ik heb ook veel meegemaakt maar ik zit niet aan de drank en drugs".

Maar als hij echt hulp of advies wil, dan geef ik wel mijn mening erop:

Maanvis, ik heb dat ook wat jij in je OP beschrijft en ik denk dat veel mensen dat hebben. Een voorbeeld om mijn punt beter te illustreren, ik ken een jongen die op zijn dertiende gediagnosticeerd werd met schizofrenie. Hij heeft jarenlang om de zoveel tijd binnen en buiten inrichtingen geweest. Regelmatig in de isoleercel, altijd op zware medicijnen geweest en hij heeft voortdurend last van stemmen. Hij heeft zijn hele puberteit en jongvolwassenheid in de hulpverlening gezeten (hij is nu 21).

Sinds een jaar hoort hij geen stemmen meer en hij gebruike een hele lage dosering medicijnen nu, waardoor hij in principe ook geen last meer heeft van de heftige bijwerkingen die de medicijnen met zich meebrengen. Hij is nu goed genoeg om iets te maken met zijn leven. Hij doet nu MBO niveau 4 en hij is hiermee bijna klaar en hij heeft laatst een IQ test gedaan waar eruit kwam dat hij bekwaam genoeg is om HBO te doen.

Als je het zo leest zou je bijna respect voor zijn prestaties kunnen hebben. Maar als je hem IRL ontmoet zou jij waarschijnlijk alleen maar op hem neer kijken en zelfs ik vind het moeilijk om hem te respecteren.

Waarom? Want als je hem ziet is hij altijd onverzorgd, hoofd vol met puistjes, gele tanden, enz. Hij zit altijd te klagen, hij vindt alles moeilijk en hij is overdreven gevoelig. Als je maar 1 grapje maakt dan zit hij al bijna te huilen. Hij is nooit tevreden en dankbaar, als je een keertje een drankje voor hem betaalt of hem helpt met zijn kamer opruimen zit hij alsnog te klagen en hij zegt geen dank je wel. Als je iets van hem vraagt dan doet hij dat met heel veel moeite en tegenzin. Dit komt omdat hij zijn hele leven in de hulpverlening heeft gezeten en gewend geraakt dat andere mensen dingen voor hem doen, waar mensen zoals jij en ik van vroeg af aan hebben geleerd dat wij het zelf moet doen (kamer opruimen, budget bijhouden, eigen administratie bijhouden, enz).

Hij heeft ook geen social skills. Ik schaam me als hij en ik (en de rest van de groep) uitgaan. Hij praat meestal over zijn eigen problemen en hij wil nooit luisteren naar andermans verhalen. Hij laat de meeste mensen niet uitpraten als zij iets willen vertellen. Soms schaam ik me om met hem gezien te worden omdat dat simpelweg slecht zou kunnen zijn voor mijn reputatie. Als ik bijvoorbeeld ergens naartoe gaat en mensen zien mij met hem rondlopen, ben ik stiekem bang dat mensen gaan assioceren met zijn gedrag.

Als je afvraagt waarom ik met deze jongen af en toe omgaat, is omdat wij op hetzelfde kliniek zitten voor mensen die een psychotische episode of meer hebben meegemaakt. Daar heb ik een goede en betrouwbare vriendenkring opgebouwd waar ik veel aan heb gehad tijdens mijn herstel periode. Uiteraard hoort hij ook bij deze vriendengroep.

Mijn punt is, het is normaal dat je zo voelt. Iedereen voelt zo. Er zijn mensen waar we naar opkijken (mensen die beter presteren dan ons op bepaalde gebieden terwijl wij in soortgelijke omstandigheden hebben gezeten), mensen die we als gelijken zien (deze mensen worden ook onze beste vrienden en we maken veel met hen mee), en mensen waar we op neer kijken (mensen die in onze ogen op verschillende gebieden slechter dan ons presteren en wij snappen ook niet waarom).

Vaak is het ook gewoon irritatie. Iemand heeft een persoonlijkheidsstoornis voor een geldige reden (bijv. moeder was schizofreen en mishandelde hem voortdurend), maar toch kan het irritant zijn om met zo'n persoon om te gaan. Ook al snap je waarom hij zo is, irriteert het je gewoon dat hij niet normaal kan reageren. Of je neef heeft autisme, en telkens wanneer hij langskomt met je lievelingstante irriteert hij je mateloos omdat hij geen rekening (kan) houden met jou.

Wat ik je zou aanraden is je gevoelens gewoon accepteren. Je hoef niet iedereen te respecteren. Je mag wel op bepaalde mensen neerkijken. Wat je wel moet doen, is BEGRIPVOL zijn. Die persoon in zijn waarde laten en snappen dat niet iedereen zoveel geluk heeft als jij. Snappen dat die persoon het al moeilijk genoeg heeft en hem voor die ene avond dat je met hem om moet gaan zijn gang laten gaan en hem of haar een goed gevoel geven. Jij bent toch immers sterker en zit beter in je vel? Dus gun hem of haar even een luisterende oor, oewel je wees lief tegenover hem of haar en hem niet moet respecteren, maar je kan hem of haar wel met respect behandelen. Jij hebt ook een pestverleden en jij weet ook hoe het voelt als mensen je niet eens met respect behandelen. En ga vooral niet te vaak met die persoon om.
pi_111458685
quote:
M'n hele leven ben ik omringd met mensen die ondanks allerlei tegenslagen toch sterk in het leven staan. Ik weet niet of het hierdoor komt, dat denk ik wel, maar hierdoor ben ik dus waarschijnlijk zo geworden als ik nu ben. Ik kan niet omgaan met mensen die veel zwakker in het leven staan dan ikzelf.
Op de 1 of andere manier kan ik voor zulke mensen geen respect opbrengen. Hun denkraam is gewoon anders. Meelij heb ik dan wel, maar ik kijk dan echt op ze neer. En da's ook iets wat zij niet verdiend hebben.
Een gebrek aan empathie dus. Alhoewel ik ook regelmatig vind dat mensen niet zo moeten miepen, soms is een beetje begrip voor anderen niet slecht.
Whatever...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:04:45 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111461570
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 08:28 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik zie mijn username hier staan terwijl ik geloof ik nooit gezegd hebt dat wat jij hebt meegemaakt en hoe jij dingen hebt opgelost niet telt, sterker nog heb volgens mij aantal keer gezegd dat als wat voor jou werkt(e) ook voor een ander werkt dat dat alleen maar mooi is.
Als ik jouw woorden niet zo ervaren had had ik het hier niet neergezet. Ik kom al meer dan 10 jaar op FOK! dus het zou stom zijn om hierover uit m'n nek te lullen, nietwaar?
Een gedicht over Maanvis
pi_111462243
Als jij dat zo ervaren hebt dan zijn excuses van mijn kant op zijn plaats; ik heb me dan verkeerd uitgedrukt en zo over komen was in ieder geval niet mijn bedoeling. Zoals ik al zei. als jij iemand advies geeft en dat werkt dan is dat heel mooi; dat is ook de hele bedoeling ervan natuurlijk.

Punt is wel dat wanneer iemand (jouw) advies niet opvolgt jij reageert met ''dan wil je niet geholpen worden'' terwijl als je naar dit topic kijkt waarin jij zegt ''ik kan geen respect voor geestelijk zwakkere opbrengen'' een soort gelijke reactie zou zijn ''dat kan je best maar je wil het gewoon niet'' + ''als je binnen 2 weken geen respect kan opbrengen voor geestelijke zwakkere dan nemen we jou als discussie partner niet meer serieus''. Dat zijn het soort dingen die jij zegt tegen mensen met depressies die daar volgens jou niet genoeg aan doen ''ze kiezen ervoor om in hun problemen te blijven zitten''.

Dit is iets wat jij niet kan, en het is iets wat veel mensen niet begrijpen, dat hoeft ook niet, zolang jij het maar begrijpt, het is namelijk iets waar jij mee zit voor zo ver dit iets is waar jij mee zit. Hetzelfde kan echter gelden voor mensen die hier hun problemen posten, zij lopen ergens tegen aan, zij vinden bepaalde dingen moeilijk. Als anderen dan gaan zeuren dat je het maar gewoon moet doen dan heb jij daar lijkt me niks aan, net zoals een ander daar bij jou niks aan heeft.
pi_111463003
Helemaal niet. Meestal ga ik me op den duur gruwelijk ergeren aan zulke lui, omdat ze het vaak ook nodig vinden om te pronken (en zo dus ook gaan identificeren) met hun leed. Het slachtoffer uithangen is niets anders dan een gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid. En laat ik nu net een hekel hebben aan onverantwoordelijke lui.
pi_111464301
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:49 schreef Friek_ het volgende:
Helemaal niet. Meestal ga ik me op den duur gruwelijk ergeren aan zulke lui, omdat ze het vaak ook nodig vinden om te pronken (en zo dus ook gaan identificeren) met hun leed. Het slachtoffer uithangen is niets anders dan een gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid. En laat ik nu net een hekel hebben aan onverantwoordelijke lui.
true

Maar waar ik ook een hekel aan heb zijn mensen die te snel oordelen dat iemand zijn verantwoordelijkheid niet neemt en teveel in de slachtofferrol blijft hangen.

Een voorbeeld. Iemand zit depressief thuis en klaagt dat hij geen werk en geen vrienden heeft. De omgeving oordeelt dat het zijn eigen schuld is; hij moet een baan en vrienden zoeken en dan is hij ook van zijn depressie af. Aangezien hij thuis blijft zitten, is zijn depressie zijn eigen schuld.

Iemand die zelf heeft meegemaakt wat een depressie is, weet hoe ontzettend verlammend een depressie op je functioneren kan hebben. Denk eens na hoe zo'n iemand een baan zou moeten krijgen. Kan je überhaupt wel werken als je je elke dag klote en futloos voelt? Nemen ze iemand die depressief is aan? En hoe moet je vrienden zoeken als je continu het gevoel hebt dat je minderwaardig bent? Wie zit er te wachten op iemand met een minderwaardigheidscomplex?

Dus als je mensen al wilt beoordelen, denk dan eerst goed na voordat je je conclusies trekt.

Je mening mag je altijd geven. Doe ik ook. Ik zeg ook weleens dat iemand in de slachtofferrol blijft hangen en te weinig verantwoordelijkheid neemt. Is dat dan zo? Ik denk van wel, maar aangezien ik geen alwetend persoon ben, zou het ook weleens anders kunnen zijn.
pi_111464366
Hoe ga je om met geestelijk zwakke mensen?
Soms log ik gewoon in en klik op actieve topics.
Meestal duurt het even voordat ik een topic zie die mijn aandacht waardig is.
Ik plaats een reactie en vertrouw erop dat de deelnemers iets minder geestelijk zwak zijn na mijn inbreng.
En dit dan 1x per maand denk ik.
pi_111468109
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan steek je mijlenver diep je kop in het zand. je bewondert mensen die op een sterke manier omgaan met zware dingen. daar heb je oneindig respect voor. vind ik nogal kortzichtig. want ook die mensen zien wel eens iets niet meer zitten, hebben het moeilijk en verdienen evengoed steun.

dat iemand zegt dat alles helemaal tof gaat wil nog niet zeggen dat het dan ook helemaal tof gaat! het wil alleen maar zeggen dat ze jou niet willen zeggen hoe het echt gaat. niet lelijk bedoeld tegen jou hoor, ik beodel meer in de zin van dat je bv ook als iemand je vraagt "goh, hoe gaat het?" je dan braaf moet antwoorden "goed hoor :)" ongeacht hoe het echt gaat

misschien helpt het als je je realiseert dat mensen niet zomaar zeggen dat het kut gaat. sommige mensen wel en sommige mensen niet. want niet iedereen is hetzelfde
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_111492157
Zwak durven zijn is een kracht.
pi_111492374
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:57 schreef Lotrus het volgende:
Daar heb je gelijk in.
Mensen die hun zwakheden erkennen en er voor uit durven komen zijn sterk.
Vooral als ze weten dat anderen ze erop gaan beoordelen.
Twiddel
  zondag 13 mei 2012 @ 15:16:02 #59
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111492819
Het werkt alleen niet motiverend.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_111493474
Wat MultiBrain typte inspireerde me tot een reactie.

Help mensen die jij 'geestelijk zwak' acht. Via Fok!, of in real life, dat maakt niet uit.
Dat is de enige constructieve weg. Deels voor de hulpbehoevende, en geheel voor jou.

Is het een oplossing voor je gevoel? nee. Je zou zelf extra nuance kunnen aanbrengen, zoals Keep_Walking doet, maar als je daar geen zin of tijd voor hebt is een beetje vriendelijkheid tonen erg zinvol, los van het feit dat je aanvankelijke gevoel van onbehagen door zijn/haar psychische zwakheid naar de achtergrond zal verdwijnen.

in plaats van dat jij op anderen neerkijkt, zou je ook iemand kunnen zijn tegen wie anderen opkijken. Dat heb je volgens mij best wel in je :) Bovendien is het constructieve effect jegens de 'zwakkere' dan een stuk arbeidsextensiever.
asdfasdfasdfasdfasdf
  zondag 13 mei 2012 @ 15:41:11 #61
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111493734
Ik merk zelf dat als ik een beetje vriendelijk doe tegen mensen die net zo zijn als ik dat ze dan direct uit de put komen en ook gewoon wat vaker met je gaat praten. Het helpt al als je je gewoon even voorstelt en ze begroet als je ze tegenkomt op een club of werk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_111508585
quote:
17s.gif Op zondag 13 mei 2012 15:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.
Mensen die hun zwakheden erkennen en er voor uit durven komen zijn sterk.
Vooral als ze weten dat anderen ze erop gaan beoordelen.
No offense, maar dit vind ik zo'n verschrikkelijke uitspraak! :r

Het komt op mij over dat je een beloning krijgt als je gaat janken of over je gevoelens gaat praten.

Die krijg je pas als je aan je zwakheden gaat werken. Dan pas word je sterker.

Ik kan absoluut geen respect opbrengen voor softies die alleen maar zitten te janken en zich bij hun zwakheden neerleggen.
pi_111509162
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:11 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het komt op mij over dat je een beloning krijgt als je gaat janken of over je gevoelens gaat praten.

Ik kan absoluut geen respect opbrengen voor softies die alleen maar zitten te janken en zich bij hun zwakheden neerleggen.
gaan janken of over je gevoelens praten heeft toch weinig te maken met het werken aan je zwakheden? sterker nog; het kan onderdeel zijn van werken aan je zwakheden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_111509630
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:19 schreef simmu het volgende:

[..]

gaan janken of over je gevoelens praten heeft toch weinig te maken met het werken aan je zwakheden? sterker nog; het kan onderdeel zijn van werken aan je zwakheden.
Dat zal wel.

Maar er zijn genoeg mensen die een zielig verhaal gaan vertellen en dat vindt de omgeving dan 'knap'. Dat associeer ik erbij en daar word ik een beetje onpasselijk van.
pi_111510563
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:49 schreef Friek_ het volgende:
Dat is wel een extreme in het spectrum. Maar ind a tgeval geef ik je ook gelijk. Die types die erin zwelgen. Let op, meestal zijn ze begin twintig en hebben ze altijd alles gehad wat hun ahrtje begeert. Ze waren de belofte aan hun ouders en dan ineens moeten ze al die verwachtingen (aan zichzelf) waarmaken. De meesten kunnen dat niet en worden niet enorm succesvol binnen 2 jaar. Gevolg: depressie, zieligheid, allerlei semi-psychische aandoeningen.

Maar er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die echt iets hebben en niet verder komen. Typisch is dat die meestal niet al te hard klagen voor zover ik het heb meegemaakt.
Whatever...
pi_111513390
- doe normaal -

[ Bericht 77% gewijzigd door Crutch op 14-05-2012 09:53:45 ]
pi_111513586
misschien eens aan jezelf werken, zodat je het niet meer nodig hebt anderen onder je te plaatsen om jezelf goed te voelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_111519453
Ik vind topicstarter nou ook niet bepaald geestelijk sterk overkomen. Het is namelijk volstrekt onduidelijk wat topicstarter nou verstaat onder geestelijk zwakke mensen (verstandelijke beperking of lafaards).
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
  maandag 14 mei 2012 @ 08:07:36 #69
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_111522568
Ik worstel elke dag met die vraag :')
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_111522645
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:57 schreef Lotrus het volgende:
Alleen als je het op tijd ook niet meer hoeft te zijn.
  maandag 14 mei 2012 @ 08:51:24 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111523052
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:26 schreef Gewetensvol het volgende:
Ik vind topicstarter nou ook niet bepaald geestelijk sterk overkomen. Het is namelijk volstrekt onduidelijk wat topicstarter nou verstaat onder geestelijk zwakke mensen (verstandelijke beperking of lafaards).
Ik bedoelde mensen die snel bij de pakken neer gaan zitten, die niet willen werken aan hun problemen, die negatief praten over zichzelf, over anderen en het leven etc. Eigenlijk van die mensen bij wie je op bezoek komt en dan met een slecht gevoel naar huis gaat.
Oh en natuurlijk gaat dit slechts in kleine mate over mensen met een geestelijke stoornis. Zij kunnen er immers vaak niets aan doen dat ze zo zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_111856142
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 08:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik bedoelde mensen die snel bij de pakken neer gaan zitten, die niet willen werken aan hun problemen, die negatief praten over zichzelf, over anderen en het leven etc. Eigenlijk van die mensen bij wie je op bezoek komt en dan met een slecht gevoel naar huis gaat.
Oh en natuurlijk gaat dit slechts in kleine mate over mensen met een geestelijke stoornis. Zij kunnen er immers vaak niets aan doen dat ze zo zijn.
Mensen die al gauw bij de pakken neerzitten hebben daar ook niet noodzakelijk voor gekozen. Iedereen heeft een persoonlijkheid. Die komt deels tot stand door externe factoren, maar de kernpersoonlijkheid komt toch nog altijd voort uit interne factoren, namelijk de genen. Daarover heb je weinig controle, je hebt jezelf immers niet gemaakt.

De psychologie leert ons dat zelfs de sterkste mensen weleens bij de pakken neer zitten of depressief kunnen raken. Wij mensen zijn op een bepaalde manier fundamenteel wetenschappelijk in ons doen: wij baseren ons op 'trial and error', de experimentmethode. Maar als we bij onze verschillende pogingen tot succes consistent geen, helemaal geen succes boeken, komen we tot de slotsom dat we het niet nog eens moeten proberen.

Dat is een natuurlijk defensie mechanisme om erger te voorkomen. Onze eigen psychologie maakt dat als wij maar genoeg negatieve ervaringen hebben, wij deze internaliseren en het is praktisch onmogelijk om het dan nog te veranderen. Sommige mensen bereiken dit breekpunt eerder dan anderen, maar iedereen heeft uiteindelijk zo'n breekpunt.

De negatieve reactie bij bijvoorbeeld afwijzing op sociaal vlak is zelfs biologisch aantoonbaar. Het verlaagt de productie van dopamine door je hersenen. Dopamine is de neurotransmitter die gedrag stimuleert dat beloningen/positieve resultaten oplevert. Doordat je dopamine niveau tijdelijk of permanent verlaagd is door opstapelende negatieve ervaringen, zoek je niet gauw meer gedrag op dat iets positiefs kan opleveren (vb. nieuwe vrienden maken als je sociaal geïsoleerd bent, flirten met vrouwen als je nog nooit succes daarmee hebt gehad etc.).
  dinsdag 22 mei 2012 @ 00:37:04 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111861293
Ik vind dat een erg defaitistisch verhaal, Marx1990! Er zal heus wel een wetenschappelijke waarheid in zitten, maar het betekent dat het leven zonder hoop is en dat alles al vast staat en voorbestemd is. Dat vind ik een treurige gedachte, zeker aangezien uit mijn ervaring blijkt dat je met een andere instelling je je leven een andere weg in kunt laten slaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik wat geluk gekend heb doordat vrienden en familie me deze weg lieten zien. Er zullen vast mensen zijn van wie jij houdt. Vraag hun om advies! Wat heb je te verliezen?
Een gedicht over Maanvis
pi_111862244
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind dat een erg defaitistisch verhaal, Marx1990! Er zal heus wel een wetenschappelijke waarheid in zitten, maar het betekent dat het leven zonder hoop is en dat alles al vast staat en voorbestemd is. Dat vind ik een treurige gedachte, zeker aangezien uit mijn ervaring blijkt dat je met een andere instelling je je leven een andere weg in kunt laten slaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik wat geluk gekend heb doordat vrienden en familie me deze weg lieten zien. Er zullen vast mensen zijn van wie jij houdt. Vraag hun om advies! Wat heb je te verliezen?
Het ging niet om mij. Mijn post hierboven was algemeen bedoeld ;). Wat ik bedoelde te zeggen is dat als een persoon maar genoeg negatieve ervaringen opstapelt, dat effect zal hebben op zijn denkwijze.

Het wil niet per se zeggen dat alles van te voren al vaststaat. Een gedeelte ligt inderdaad vast in je genen en daaraan kun je niks veranderen. Het andere gedeelte bestaat uit omgevingsfactoren en die zijn wel veranderlijk tot op zekere hoogte. Je moet daarin natuurlijk wel realistisch zijn. Ik kan bijvoorbeeld aan mijn uiterlijk sleutelen met kleding, haargel en zo, maar ik wordt natuurlijk nooit een supermodel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Marx1990 op 22-05-2012 01:29:13 ]
pi_111863744
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:18 schreef Marx1990 het volgende:
Het ging niet om mij. Mijn post hierboven was algemeen bedoeld ;). Wat ik bedoelde te zeggen is dat als een persoon maar genoeg negatieve ervaringen opstapelt, dat effect zal hebben op zijn denkwijze.
Er zijn 2 belangrijke punten bij dit verhaal:

1: Hoe meer je je bewust bent van het feit dat je je negatief voelt door het verleden, niet het heden, dus te meer kan je je anders handelen dan wat je geconditioneerde gedachten en gevoel ingeven. Wat je ook hebt meegemaakt het hoeft niks te zeggen over wie je bent en wat je doet (hoe je leeft dus) in het hier en nu.

2: Je beperkt jezelf door uit te gaan van de invloed van gedachten want die invloed is er alleen wanneer je je met je geconditioneerde gedachten patronen identificeert. Dus wanneer je zegt ''ik heb deze gedachten dus zo ben ik en zo is het leven''. Je maakt gedachten echt door erin te geloven, dat doe je zelf. Zelfde geldt voor het identificeren met je verleden en gevoelens.

Je spreekt over defensieve mechanismes en internaliseren alsof het daardoor komt dat dat zo proces zo verloopt, dat kan alleen wanneer je je daar niet van bewust bent en/of je daar volledig in mee gaat. Het zijn 'maar' psychische mechanismen, geconditioneerde patronen die het verleden naar het heden en de toekomst willen projecteren door je hoofd daarmee vol te stoppen; dat heeft invloed wanneer je in je hoofd leeft, gelooft dat je gedachten echt zijn.

Het probleem wordt veroorzaakt doordat men in de westerse wereld zoveel in het hoofd leeft en gevoelens ziet als iets waar je controle over moet hebben of dat die weg moeten waardoor mensen hun leven eerder een gevecht met zichzelf is dan een vrij bestaan. Dat moedig je aan door de 'schuld' bij de gedachtenpatronen/denkwijze te leggen. Je denken is iets wat je hebt, niet wat je bent en het is iets waar je verantwoordelijkheid voor draagt, niet andersom.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:29:30 #76
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_111867265
@ TS:

Vraag 't je vrienden...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_111878159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 07:18 schreef Canillas het volgende:

[..]

1: Hoe meer je je bewust bent van het feit dat je je negatief voelt door het verleden, niet het heden, dus te meer kan je je anders handelen dan wat je geconditioneerde gedachten en gevoel ingeven. Wat je ook hebt meegemaakt het hoeft niks te zeggen over wie je bent en wat je doet (hoe je leeft dus) in het hier en nu.

2: Je beperkt jezelf door uit te gaan van de invloed van gedachten want die invloed is er alleen wanneer je je met je geconditioneerde gedachten patronen identificeert. Dus wanneer je zegt ''ik heb deze gedachten dus zo ben ik en zo is het leven''. Je maakt gedachten echt door erin te geloven, dat doe je zelf. Zelfde geldt voor het identificeren met je verleden en gevoelens.

Je spreekt over defensieve mechanismes en internaliseren alsof het daardoor komt dat dat zo proces zo verloopt, dat kan alleen wanneer je je daar niet van bewust bent en/of je daar volledig in mee gaat. Het zijn 'maar' psychische mechanismen, geconditioneerde patronen die het verleden naar het heden en de toekomst willen projecteren door je hoofd daarmee vol te stoppen; dat heeft invloed wanneer je in je hoofd leeft, gelooft dat je gedachten echt zijn.

Het probleem wordt veroorzaakt doordat men in de westerse wereld zoveel in het hoofd leeft en gevoelens ziet als iets waar je controle over moet hebben of dat die weg moeten waardoor mensen hun leven eerder een gevecht met zichzelf is dan een vrij bestaan. Dat moedig je aan door de 'schuld' bij de gedachtenpatronen/denkwijze te leggen. Je denken is iets wat je hebt, niet wat je bent en het is iets waar je verantwoordelijkheid voor draagt, niet andersom.
Ook maar gedeeltelijk. Je bent niet verantwoordelijk voor je eigen biologie, de persoonlijkheidseigenschappen die je van je ouders hebt geërfd, je hersenstructuur, etc. Dat maakt dat sommige mensen minder kunnen hebben dan anderen.
pi_111938972
Als je dat zo graag wilt verbeteren moet je gewoon een praatje ofzo met zo iemand gaan maken vinden ze vaak wel leuk. Bij mij op het werk hebben we ook een aantal van die mensen werken die anders tussen wal en schip zouden raken. Sommige collega's praten tegen ze alsof het kinderen zijn. Ik praat op een "normale" manier met ze over alledaagse dingen zoals voetbal, er is een die vind vissen leuk dus dan vraag ik op maandag "en nog aan het vissen geweest" en dan begint hij honderduit te kletsen.

Maar dat op hun neerkijken doe je dat bij alle "geestelijk zwakke mensen" ik vind dat nogal raar. Bij sommigen is het aangeboren bij anderen is het door een vervelende ervaring gebeurt. Het is geen eigen keuze geweest om helemaal in te storten ofzo. De een heeft gewoon wat meer geluk in het leven dan de ander.

[ Bericht 3% gewijzigd door kijkmij op 23-05-2012 19:23:17 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:13:43 #79
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111939032
Ik herken me hier wel deels in. Vooral mensen die om het minste al gaan lopen piepen kan ik me aan ergeren. Het is zo jammer dat veel mensen iets rottigs moeten meemaken voor ze beseffen hoe goed ze het verder eigenlijk hebben. En ik gun die rottigheid helemaal niemand, maar die wijsheid wel.
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:29:52 #80
74276 saaw
pi_111953463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:33 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Je bent net als de TS zo perfectionistisch (PDD-NOS/Asperger?) ddat je met "mindere kwaliteit{en} van Mensen geen genoegen kunt nemen, die zijn te min. In een aristocratie (o.a.) was dat 'normaal en gezond denken Je zou ook kunnen zeggen dat jullie fossielen zijn, versteendd en verstard in slechte ideologie ddie obsoleet is, als DNA van een Neandderthaler. Het goedde nieuws is dat het DENKbeelden zijn, dus onderworpen aan jouw Wilskracht en Mentaliteit. Met de goede instelling is jouw probleem met inferieuriteit opgelost (maar dan wel in vitriool, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. No pain, no gain, right?!
Ehm nee, ik ben psychisch volkomen in orde en heb alleen lichamelijk problemen, maar bedankt voor deze diagnose :'). Verder denk ik dat je mn bericht niet goed begrepen hebt, of ik heb het niet duidelijk verwoord natuurlijk. Jij voelt je ook behoorlijk goed over jezelf dat je mij zo goed denkt te kennen naar aanleiding van een enkele post. Snap ook niet zo goed waarom je voor zo'n simpele boodschup deze woordenschat denkt te moeten gebruiken, of voel je je dan extra slim?

Ik voel me helemaal niet meer dan anderen, sterker nog, ik ben jaloers op vele denkwijzen. Zou alleen graag zien dat meer mensen waarderen wat ze hebben, want zeker hier in de westerse wereld hebben we het met zn allen verdomd goed. En ja dat vind ik persoonlijk 'dommigheid', maar wel van een soort die ik benijd. Ignorance is bliss.

[ Bericht 2% gewijzigd door saaw op 23-05-2012 23:36:17 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:33:41 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111953675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:33 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Je bent net als de TS zo perfectionistisch (PDD-NOS/Asperger?) ddat je met "mindere kwaliteit{en} van Mensen geen genoegen kunt nemen, die zijn te min. In een aristocratie (o.a.) was dat 'normaal en gezond denken Je zou ook kunnen zeggen dat jullie fossielen zijn, versteendd en verstard in slechte ideologie ddie obsoleet is, als DNA van een Neandderthaler. Het goedde nieuws is dat het DENKbeelden zijn, dus onderworpen aan jouw Wilskracht en Mentaliteit. Met de goede instelling is jouw probleem met inferieuriteit opgelost (maar dan wel in vitriool, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. No pain, no gain, right?!
hoe je dat uit m'n verhaal kunt halen, daar kan ik met m'n gedachten niet bij. :)
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 24 mei 2012 @ 02:46:26 #82
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111957509
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 07:18 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dit dus ^O^ Een 'iets' andere Stijl dan de mijne, maar dezelfde benadering van het Maanvis 'probleempje' (in essentie identiek, kortom..) :Y
  donderdag 24 mei 2012 @ 02:50:41 #83
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111957539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:19 schreef Marx1990 het volgende:

[..]

Ook maar gedeeltelijk. Je bent niet verantwoordelijk voor je eigen biologie, de persoonlijkheidseigenschappen die je van je ouders hebt geërfd, je hersenstructuur, etc. Dat maakt dat sommige mensen minder kunnen hebben dan anderen.
Wil je ajb niet met 'vanzelfsprekendheden' op de proppen komen. :? :(
Toevoegingen zijn mij natuurlijk wel welgevallig. Kritisch maar niet hyperkritisch, perfectionist ;)
THX :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:16:16 #84
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111981220
- note -

[ Bericht 99% gewijzigd door Crutch op 24-05-2012 22:37:51 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:17:50 #85
74276 saaw
pi_111993563
Ik weet niet of je een carrière als rapper of poëet ambieert maar ik zou je willen adviseren die droom dan de laten varen.
Vermakelijk ben je in ieder geval wel :D
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:53:17 #86
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111996857
iedereen die dood willen zouden gewoon in hun waarde gelaten moeten worden. zelfmoord moet geaccepteerd worden
  donderdag 24 mei 2012 @ 22:53:32 #87
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111996882
eens of oneens?
pi_111998155
Oneens. Mensen 'willen' alleen dood wanneer zij geloven dat het leven voor hen op wat voor manier dan ook niet meer te doen is en het is het geloven daarin wat dat tot een realiteit maakt, niet hun werkelijke situatie. Daarbij is het zo dat lijden ontstaat wanneer mensen zich verzetten tegen het leven en hun situatie, en dat is iets wat je kunt veranderen.

Vanwege alleen al het woord iedereen in je stelling kan je het er al eigenlijk niet mee eens zijn vind ik :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:05:08 #89
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111998208
nja ik ben het niet met je eens.
pi_111998271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:05 schreef Skitzofrenix het volgende:
nja ik ben het niet met je eens.
Dat kan natuurlijk :) Mag ik ook vragen waarom?

Of plaat je daarvoor de stelling niet?
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:08:36 #91
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111998515
iedereen loopt te zeiken op al die zogenaamde psychische gekken dit dat en ;pest gedrag en noem maar op weetje wel gewoon er zijn genoeg mensen die gemene dingen zeggen en doen tegen mensen en als die mensen denken oke zo ben ik en er dan een eind aan willen maken dan zeggen diezelfde mensen die pesten etc oeh wat zwak en egoistisch tja.. dat snap ik niet.. ik hoop dat ik duidelijk ben in wat ik zeg.. want ik heb hier een duidelijke mening in mijn hoofd over, maar vindt moeilijk om duidelijk uit te leggen
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:12:40 #92
74276 saaw
pi_111998864
Ik denk dat als iemand echt de zin van het leven niet meer ziet, er diep over nagedacht heeft maar werkelijk geen redenen ziet om er mee verder te gaan, hoe treurig dat ook moge zijn, er inderdaad misschien maar een einde aan moet maken.

Ik denk ook dat er voor iedereen wel iets te vinden is om voor te leven, van te genieten, maar als je dat zelf niet ziet en zulke gedachtes hebt ben je denk ik zo ver heen dat niemand je daar nog van kan overtuigen, dat moet je namelijk zelf willen zien. Als je dat zelf nog wel deels ziet en hulp vraagt is er nog vanalles aan te doen natuurlijk.
pi_111998876
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:08 schreef Skitzofrenix het volgende:
iedereen loopt te zeiken op al die zogenaamde psychische gekken dit dat en ;pest gedrag en noem maar op weetje wel gewoon er zijn genoeg mensen die gemene dingen zeggen en doen tegen mensen en als die mensen denken oke zo ben ik en er dan een eind aan willen maken dan zeggen diezelfde mensen die pesten etc oeh wat zwak en egoistisch tja.. dat snap ik niet.. ik hoop dat ik duidelijk ben in wat ik zeg.. want ik heb hier een duidelijke mening in mijn hoofd over, maar vindt moeilijk om duidelijk uit te leggen
Je bedoelt dat het hypocriet is van mensen die ander op wat voor manier omlaag halen (ze psychische gekken noemen, ze pesten, etc.) en op diezelfde mensen afgeven omdat diegene geen zin meer hebben in het leven terwijl dat wat zij doen een (extra) negatieve invloed op hen heeft waardoor ze nog minder zin in het leven hebben/krijgen?

Dat ze iets veroorzaken en zich daar dan ook weer negatief over uitlaten?
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:14:04 #94
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111998995
zoiets ja, !
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:15:58 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_111999119
Mensen pas beoordelen nadat je een tijdje in hun schoenen hebt gelopen ;)

En een medemens is niets meer of minder dan een andere versie van jezelf :)
pi_111999270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:12 schreef saaw het volgende:
Ik denk dat als iemand echt de zin van het leven niet meer ziet, er diep over nagedacht heeft maar werkelijk geen redenen ziet om er mee verder te gaan, hoe treurig dat ook moge zijn, er inderdaad misschien maar een einde aan moet maken.

Ik denk ook dat er voor iedereen wel iets te vinden is om voor te leven, van te genieten, maar als je dat zelf niet ziet en zulke gedachtes hebt ben je denk ik zo ver heen dat niemand je daar nog van kan overtuigen, dat moet je namelijk zelf willen zien. Als je dat zelf nog wel deels ziet en hulp vraagt is er nog vanalles aan te doen natuurlijk.
Dit is hierin een heel belangrijk punt; iemand kan die gedachten hebben maar dat wil niet zeggen dat het zo is. Sterker nog het is het geloven in die gedachten alsof ze waarheid zijn die voor het lijden zorgen.

Het probleem is dat wanneer je in je hoofd leeft je niet echt leeft en het leven je niet meer raakt, je het niet meer voelt en het leven eigenlijk aan je voorbij gaat en als je dan alleen je gedachten hebt is dat heel pijnlijk maar toegeven aan die gedachten en gevoelens (en er een eind aanmaken) is dus toegeven is dus toegeven aan hetgeen wat het lijden/de problemen veroorzaakt en op die manier is het niet mogelijk om tot een oplossing te komen.

Niemand is namelijk die depressieve gevoelens en bijbehorende gedachten, je bent die pas als je gelooft dat je dat bent. Voor veel mensen een lastig onderscheid.
pi_111999525
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:14 schreef Skitzofrenix het volgende:
zoiets ja, !
Dat is voor mij een extra reden om het er niet mee eens te zijn, en wel om het volgende:

Stel iemand is rot behandeld en heeft daardoor negatieve gedachten en gevoelens, dat zijn geconditioneerde en steeds herhalende gedachte patronen gebaseerd op het verleden.

Als diegene zelfmoord zou plegen daarom laat diegene dat verleden dus bepalen wat hij in het heden met zichzelf doet terwijl dat niet hoeft en anders kan; erg zonde van een menselijk leven dus.
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:24:48 #98
74276 saaw
pi_111999750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:18 schreef Skitzofrenix het volgende:
ik vind het nog steeds kut dat de politie mij tegengehouden heeft
Ik hoop oprecht dat je weer zin in je leven vindt! Wens niemand zulke gedachtes toe en zou willen dat ik je kon helpen.
Verder denk ik ook dat dit een schreeuw om aandacht van je is, want als je echt zou willen was je nu wel dood geweest.
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:26:29 #99
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111999853
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:24 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat je weer zin in je leven vindt! Wens niemand zulke gedachtes toe en zou willen dat ik je kon helpen.
Verder denk ik ook dat dit een schreeuw om aandacht van je is, want als je echt zou willen was je nu wel dood geweest.
Dit is geen schreeuw niks. Ik ben zeker niet depressief of wat dan ook. Ik leef gewoon m'n leven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Skitzofrenix op 25-05-2012 09:35:50 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:26:47 #100
74276 saaw
pi_111999874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:21 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is voor mij een extra reden om het er niet mee eens te zijn, en wel om het volgende:

Stel iemand is rot behandeld en heeft daardoor negatieve gedachten en gevoelens, dat zijn geconditioneerde en steeds herhalende gedachte patronen gebaseerd op het verleden.

Als diegene zelfmoord zou plegen daarom laat diegene dat verleden dus bepalen wat hij in het heden met zichzelf doet terwijl dat niet hoeft en anders kan; erg zonde van een menselijk leven dus.
Erg zonde in onze ogen inderdaad.
Maar stel je eens voor dat je echt geen enkele zin meer ziet in het leven, om wat voor reden dan ook. Begrijp je die beslissing dan niet? Je ziet het namelijk niet meer als zonde, want je hecht geen enkele waarde aan wat je nog hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:26 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Dit is geen schreeuw niks. Ik ben zeker niet depressief of wat dan ook. Ik leef gewoon m'n leven. maar ik vind het wel verrot dat iemand mij hebt tegengehouden in wat ik wilde doen. Dat gevoel, dat is vind ik kut.
Natuurlijk is het niet fijn als iemand jou belemmert om te doen wat je wil doen, maar besef je in deze alsjeblieft wel dat diegene dat uit een goed hart gedaan heeft.
Als je niet depressief bent, waarom wil(de?) je dan dood?
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:30:42 #101
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112000154
nee hoor, niet uit goed hart, dit moet gewoon voor hun werk.

omdat ik op dat moment geen leven had.
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:31:03 #102
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112000177
dat ga ik hier niet openlijk op een forum zeggen naturlich
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:32:12 #103
74276 saaw
pi_112000246
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:31 schreef Skitzofrenix het volgende:
dat ga ik hier niet openlijk op een forum zeggen naturlich
Eerst op een omslachtige manier het onderwerp ten sprake brengen, dan roepen dat je het rot vindt dat iemand jou tegengehouden heeft, beweren dat je niet depressief bent maar gewoon dood wilde omdat het leven op dat moment geen zin had, maar nu wordt het ineens te persoonlijk?
:')
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:34:09 #104
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112000372
komt die weer hoor :') :') :') :')
pi_112000578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:30 schreef Skitzofrenix het volgende:
nee hoor, niet uit goed hart, dit moet gewoon voor hun werk.

omdat ik op dat moment geen leven had.
Maar zou het dan niet zonde zijn geweest als het toen door gegaan was en er nu niet meer was om het nu beter te hebben dan je het toen had?

''Zelfmoord is een permanente oplossing voor tijdelijke problemen'' zegt men wel eens en dat lijkt me hier misschien wel op z'n plaats, of zie ik het verkeerd?
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:39:56 #106
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112000726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:37 schreef Canillas het volgende:

[..]

Maar zou het dan niet zonde zijn geweest als het toen door gegaan was en er nu niet meer was om het nu beter te hebben dan je het toen had?

''Zelfmoord is een permanente oplossing voor tijdelijke problemen'' zegt men wel eens en dat lijkt me hier misschien wel op z'n plaats, of zie ik het verkeerd?
weet je wat het is, als je in zo'n situatie zit, dan denk je niet aan tijdelijke problemen. dan is je hele leven een probleem. en als je al je hele leven als een probleem ziet, vanaf het eerste moment dat je kan herrineren, dan is het niet permanent.

heel emo dit.
pi_112000741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:26 schreef saaw het volgende:
Erg zonde in onze ogen inderdaad.
Maar stel je eens voor dat je echt geen enkele zin meer ziet in het leven, om wat voor reden dan ook. Begrijp je die beslissing dan niet? Je ziet het namelijk niet meer als zonde, want je hecht geen enkele waarde aan wat je nog hebt.
Wat ik begrijp is dat iemand op zo'n moment volledig geïdentificeerd is met de depressie en zichzelf dus zo ervaart, dat wil niet zeggen dat het echt zo is of dat dat de waarheid is voor diegene. Ook dat zien van geen enkele reden valt daar onder.

Ik begrijp het maar blijft het zonde vinden want het hoeft niet zo te gaan, het kan altijd beter dan zelfmoord, daar ben ik wel van overtuigd.
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:41:20 #108
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112000803
het hoeft zo niet te gaan. en je hele leven in een instelling wonen dan?
en vrijwilligers van zo'n club als vrienden hebben dan?
en nooit verder komen dan een sociale werkplaats?

ik pas daar voor.
pi_112000907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:39 schreef Skitzofrenix het volgende:
weet je wat het is, als je in zo'n situatie zit, dan denk je niet aan tijdelijke problemen. dan is je hele leven een probleem. en als je al je hele leven als een probleem ziet, vanaf het eerste moment dat je kan herrineren, dan is het niet permanent.

heel emo dit.
Ook dat begrijp ik, maar dan is het volgens mij zo dat je volledig verstrikt bent geraakt in de depressie, dat het enige is wat je nog van jezelf beleeft.

Als je wat je aandacht geeft groeit groter in je beleving, bestrijden is 1 van de grootste vormen van aandacht geven dus hoe heviger je tegen de depressie (en dus eigenlijk jezelf) vecht des te groter wordt dat en raak je er meer in verstrikt. Maar ergens in verstrikt raken betekent ook dat je eruit kan komen, sterker je kan alleen pas ergens uit komen als je ergens verstrikt in bent geraakt. En dat kan.
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:43:57 #110
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112000956
ik vind het wel grappig, de vraag van de topic is hoe ga je om met geestelijk zwakke mensen?
maar is deze vraag niet uitdagender; hoe ga je er mee om als je zelf een kwetsbaar persoon bent?
pi_112001038
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:43 schreef Skitzofrenix het volgende:
ik vind het wel grappig, de vraag van de topic is hoe ga je om met geestelijk zwakke mensen?
maar is deze vraag niet uitdagender; hoe ga je er mee om als je zelf een kwetsbaar persoon bent?
Ja veel uitdagender en misschien beter ook want het antwoord biedt meer mogelijkheden; uitzoeken wat je gelooft dat je kwetsbaar maakt, dat uit gaan pluizen en leren kennen, verwerken en helen, zo datgene beter maken (afsluiten, accepteren, wat dan ook) en sterker in je eigen schoenen komen te staan.
pi_112001074
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:41 schreef Skitzofrenix het volgende:
het hoeft zo niet te gaan. en je hele leven in een instelling wonen dan?
en vrijwilligers van zo'n club als vrienden hebben dan?
en nooit verder komen dan een sociale werkplaats?

ik pas daar voor.
Voor wie staat vast dat dit zijn of haar realiteit is?

Dat kan je toch alleen maar geloven wanneer je daar in gelooft en het echt maakt?
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:48:10 #113
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112001173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:46 schreef Canillas het volgende:

[..]

Voor wie staat vast dat dit zijn of haar realiteit is?

Dat kan je toch alleen maar geloven wanneer je daar in gelooft en het echt maakt?
het is mijn angst
pi_112001332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:48 schreef Skitzofrenix het volgende:
het is mijn angst
Angst ontstaat daar waar een gebrek aan vertrouwen is; is er voldoende vertrouwen dan is er geen ruimte voor angst, en is angst ook niet nodig.

Jij hebt een angst en daar kan je negatief of positief mee omgaan. Positief zou zijn snappen dat om dat te helen je niet de angst weg willen hebben maar het vertrouwen wil vergroten en daar stappen voor te gaan zetten :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:52:06 #115
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112001376
je hebt gelijk ja!
pi_112001412
Mooi dan kan ik me nest in :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:53:12 #117
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112001440
slaap lekker!
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:54:45 #118
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112001514
ik ben benieuwd wat maanvis hier van vind
ik gok dat die me een zwak persoon vind
of niet, dan verrast hij me
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:55:34 #119
74276 saaw
pi_112001567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:40 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wat ik begrijp is dat iemand op zo'n moment volledig geïdentificeerd is met de depressie en zichzelf dus zo ervaart, dat wil niet zeggen dat het echt zo is of dat dat de waarheid is voor diegene. Ook dat zien van geen enkele reden valt daar onder.

Ik begrijp het maar blijft het zonde vinden want het hoeft niet zo te gaan, het kan altijd beter dan zelfmoord, daar ben ik wel van overtuigd.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar daar heeft diegene op dat moment helemaal niets aan jammergenoeg.
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:57:27 #120
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112001663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:53 schreef Skitzofrenix het volgende:
iedereen die dood willen zouden gewoon in hun waarde gelaten moeten worden. zelfmoord moet geaccepteerd worden
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:26 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Dit is geen schreeuw niks. Ik ben zeker niet depressief of wat dan ook. Ik leef gewoon m'n leven. maar ik vind het wel verrot dat iemand mij hebt tegengehouden in wat ik wilde doen. Dat gevoel, dat is vind ik kut.
Agree...
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:59:17 #121
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112003970
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 04:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zo zie ik mezelf ook niet, ik weet echter wel hoe je met een zwakke kant moet omgaan. ik kan mensen zich beter laten voelen als ze er voor open staan :)
Dat kan ook onvrijwillig. Heb het zelf meegemaakt in de kliniek dat iemand na 2 dagen, (zeer te zijn zin in,
hij wou rust, geen 'therapie'..,) continu suflullen uitriep: "Wel Godverddomme, hij lult me uit mijn depressie!" Dat was niet vtv mijn intentie of pretentie & toevallige competentie. Wou mijn eieren slechts kwijt, en besprak met hem de Tijds, 'gedachten' die kunnen versterken dan wel ontkrachten, Het was een onverwacht effect dat alleen maar goed kon bedoelen maar nu ik weet nu hoe het moet, zuig uit nagels heel veel bloed ,
Uit die Stress vloeit de Manie, bij zo'n Ziel zo zwart als Roet.
Hij was Bi polair, zoals ik, en dat schiep bij voorbaat al een band
In dat CliniClownenPand en zo hielpen wij elkaar daar uit de 'brand'. _O-
Dus In de strijd tegen de staf, lachten we dus heel wat af.... :) _O- _O-
We konden er geen eer aan doen 8-) , dat gevoel van barsten van de poen. *O*
Want Geluk wordt daar bestraft, Jij dicteerd/citeert uit de boeken, zwerend op de status v/d kaft
Analyse van autopsie , van adaptaties van principes en aanverwante types,
Beledigd ?
Verdedigd!
Aanhangkelijk/aanvankelijk in het Godvrezend Voorwaardelijke Paradijs
In GrafTombes vol van pillenzombies dansend op hun graf,
is elke Zombie except Bombie, op sterven na maf,
Niet het koren, dus het kaf, Trots steeds weer terug bij af!

[ Bericht 11% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 13:35:55 (reconsidderations) ]
pi_112004223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:59 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Dat kan ook onvrijwillig. Heb het zelf meegemaakt in de kliniek dat iemand na 2 dagen, (zeer te zijn zin in,
hij wou rust, geen 'therapie'..,) continu suflullen uitriep: "Wel Godverddomme, hij lult me uit mijn depressie!" Dat was niet vtv mijn intentie of pretentie & toevallige competentie. Wou mijn eieren slechts kwijt, en besprak met hem de Tijds, 'gedachten' die kunnen versterken dan wel ontkrachten, Het was een onverwacht effect dat alleen maar goed kon bedoelen maar nu ik weet nu hoe het moet, zuig uit nagels heel veel bloed ,
In dat CliniClownenPand en zo hielpen wij elkaar
daar uit de 'brand'.
Dus In de strijd tegen de staf, lachten we dus heel wat af.... :)
We konden er geen eer aan doen , dat gevoel van barsten van de poen. *O
Want Geluk wordt daar bestraft, Jij citeert uit de boeken, zwerend op de status v/d
kaft
Beledigd ?
Verdedigd!
Manisch?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:19:43 #123
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112004346
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Manisch?
bipolair
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:22:58 #124
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112004403
hoezo zeg je manisch?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:35:18 #125
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112004542
manisch, als in manisch-depressieve stoornis ;)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:42:09 #126
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112004636
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:11 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

behalve de zin over god begrijp ik je helemaal.
De GGZ inspireert de cliént (en) :) 8)7 is dan wellicht van eerdere wanorde,
:W Rauwer, Ruwer, origineler cryptologic encoded unloaded, true but just insane..
pi_112004713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:19 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

bipolair
Manisch is een onderdeel daarvan hè. :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:49:37 #128
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112004738
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:42 schreef Aristoo het volgende:

[..]

De GGZ inspireert de cliént (en) :) 8)7 is dan wellicht van eerdere wanorde,
:W Rauwer, Ruwer, origineler cryptologic encoded unloaded, true but just insane..
Snap niet waarom dat topic dicht moest :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:58:20 #129
86641 rece
Oohhlala
pi_112004819
Empathie is wat je een beetje mist volgens mij.
pi_112004823
''Geestelijke zwakkere mensen'' ooit een hele wijze les gehad van mijn werkgever op Ameland.

Ik was daar een 20 jarige snotneus die daar kwam werken in de horeca. Allemaal snotneuzen van 16-17 met weinig horeca-ervaring. Ik vond ze allemaal minderwaardig behalve mijn ervaren collega's van 20+.

Op kantoor van werkgever geweest en die vatte het goed samen: Wilco jij bent goed in je vak, dat weet je en daar mag je meer dan trots op wezen. Maar die arrogante houding moet je echt laten varen. Dit zijn de mensen waarmee je moet werken. Ik verwacht van jou dat jij jouw kennis en ervaring gaat gebruiken je collega's beter te maken i.p.v. geniepig af te zeiken.

Toentertijd van ik de reactie van mijn baas extreem overtrokken en onrechtvaardig. Maar het was wel mooie wake-up call. Langzamerhand mezelf steeds meer toegelegd op het trainen en instrueren van mensen in mijn vakgebied.

Les van dag: Mensen verrassen je extreem vaak wanneer je ze wat vertrouwen geeft+ wat vaardigheden.
pi_112004932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:49 schreef Hanako het volgende:

[..]

Dat is toch wel vrij duidelijk eigenlijk...
pi_112004947
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:59 schreef Aristoo het volgende:

[..]

In dat CliniClownenPand en zo hielpen wij elkaar
daar uit de 'brand'.
Dus In de strijd tegen de staf, lachten we dus heel wat af.... :)
We konden er geen eer aan doen , dat gevoel van barsten van de poen. *O
Want Geluk wordt daar bestraft, Jij citeert uit de boeken, zwerend op de status v/d
kaft
Beledigd ?
Verdedigd!
Stuur dit gewoon naar Giel ofzo. Daar is het beter op zijn plek.

Misschien krijg je nog een uitnodiging.
pi_112005757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:55 schreef saaw het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar daar heeft diegene op dat moment helemaal niets aan jammergenoeg.
Nee, waar diegene wel wat aan kan hebben is het leren accepteren van zichzelf en dus ook zijn gevoel. Depressieve gevoelens hebben is 1 dingen; vind dat die er niet mogen zijn en daardoor in een staat van verzet komen is nog veel erger. Dat vergroot het en zorgt dat er minder ruimte is voor al het andere.

Leren dat je er mag zijn, gewoon zoals je bent, ongeacht welke gedachtes en gevoelens je hebt kan zorgen dat die strijd stopt en de energie weer besteed kan worden aan waar het voor bedoeld is; het leven van het leven op een manier die bij iemand past.

Zolang je een redenatie hanteert van ''eerst me beter voelen'' dan kom je niet verder want je voelt je zoals je je voelt en dat is prima; het is het niet accepteren en verzetten wat het tot een probleem maakt. Even heel simpel gezegd (laten we eerlijk zijn; het is ingewikkeld en moeilijk) maar stel je zou wakker worden met een depressief gevoel en je zou dat helemaal prima vinden, hoe zou dan je dag eruit zien?

Je kan altijd iets met je houding tegenover het huidige moment doen, vooral tegenover je gevoelens en gedachtes, daar valt ontzettend veel ruimte mee te behalen. ''Ja maar ik voel me nog steeds klote'' Ja, dat is het gevoel wat je op dit moment hebt, hoe zou het zijn om dat gevoel te accepteren en je te richten op je/het leven?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 08:11:09 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112006138
ik vind het eigenlijk gewoon schandelijk hoe maanvis zich hier op het forum gedraagd, doen alsof je een expert ben maar eigenlijk de user zover minacht door deze zo te provoceren tot een nutteloze discussie die meestal leidt tot nutteloos gebrabbel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 mei 2012 @ 08:41:53 #135
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_112006548
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 08:11 schreef Re het volgende:
ik vind het eigenlijk gewoon schandelijk hoe maanvis zich hier op het forum gedraagd, doen alsof je een expert ben maar eigenlijk de user zover minacht door deze zo te provoceren tot een nutteloze discussie die meestal leidt tot nutteloos gebrabbel
Het is vrij triest ja. Maar of dat is uit verveling of omdat ie echt denkt er zelf boven te staan dat is effe de vraag.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:14:01 #136
74276 saaw
pi_112010426
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 07:27 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee, waar diegene wel wat aan kan hebben is het leren accepteren van zichzelf en dus ook zijn gevoel. Depressieve gevoelens hebben is 1 dingen; vind dat die er niet mogen zijn en daardoor in een staat van verzet komen is nog veel erger. Dat vergroot het en zorgt dat er minder ruimte is voor al het andere.

Leren dat je er mag zijn, gewoon zoals je bent, ongeacht welke gedachtes en gevoelens je hebt kan zorgen dat die strijd stopt en de energie weer besteed kan worden aan waar het voor bedoeld is; het leven van het leven op een manier die bij iemand past.

Zolang je een redenatie hanteert van ''eerst me beter voelen'' dan kom je niet verder want je voelt je zoals je je voelt en dat is prima; het is het niet accepteren en verzetten wat het tot een probleem maakt. Even heel simpel gezegd (laten we eerlijk zijn; het is ingewikkeld en moeilijk) maar stel je zou wakker worden met een depressief gevoel en je zou dat helemaal prima vinden, hoe zou dan je dag eruit zien?

Je kan altijd iets met je houding tegenover het huidige moment doen, vooral tegenover je gevoelens en gedachtes, daar valt ontzettend veel ruimte mee te behalen. ''Ja maar ik voel me nog steeds klote'' Ja, dat is het gevoel wat je op dit moment hebt, hoe zou het zijn om dat gevoel te accepteren en je te richten op je/het leven?
Ik ben het compleet met je eens, ik zou iedereen die dat nodig heeft graag willen helpen zichzelf te waarderen, maar dan nog heeft een depressief iemand op het punt van zelfmoord daar niets aan, die hulp moet je namelijk vragen, en dat komt op dat moment niet meer in ze op lijkt me.

Voor mij is het ook moeilijk inleven, ik ben een onwijze optimist en heb best wat rottigheid meegemaakt, maar dat doet voor mij niet af aan het feit dat het leven een prachtig iets is dat ik koester.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:26:13 #137
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112010839
[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:17 schreef saaw het volgende:
Ik weet niet of je een carrière als rapper of poëet ambieert maar ik zou je willen adviseren die droom dan de laten varen.
Vermakelijk ben je in ieder geval wel :D
Da's 'alles' wat ik wou/wilde. ('Genoeg' zogezegd , ben niet zo ambitieus ingesteld n.l.) Carriére maken boeit me niet zoals dit forum doet..Dromen doe dan ook ik in mijn slaap. :Z *; }) :?
Ik doe/deed maar wat in de zin van: Gooi het maar in de 'groep' en dan maar kijken hoe het 'balletje' rolt. Mijn vrienden begrijpen er i.i.g. geen bal van, "te lang" o.a. ( ADD/ADHDers). Wil er niets 'intellectueels" mee neerzetten hoewel ik erg cerebraal ben van nature (& nurture. Mijn Vader was een '' filosoof",(zoekterm-Even filosoferen), en gooide mij dagelijks dood met citaten en aforismes (Here, geef ons heden ons/mijn dagelijks 'geestesbrood'.. :{ . ) en was o.a. een fan van Goethe (ook bipolair btw).
Ik heb ook (dan) de nodige genetisch ballast te dragen. *O* :( Ik gaf me gewoon 'FF''bloter'dan 'normaal' (is hier. En waar dan ook schijnbaar...) . Het gaat er niet in zoals God' Woord in een Ouderling, bv. Skitzofrenix is de 'regel'bevestigende uitzondering, of ze was FF 'hyper'sarcastisch op haar manier( :s) . Moet kunnen, is mijn motto. . Ben het gewend en geniet wel van dat soort 'humor'. Wel jammer dat jullie haar reactie hebben verwijderd. Nou 'moeten' alleen de Mods eens wat meer voor mij genietbaar worden (Zen) Zijn. Gedelete Woorden sterven een te vroege en daardoor zinloze dood en 'bestaan' na hun 'dood' alleen nog voort in mijn 'achterhoofdappartementjes' :' -O- ( :% )
Het was 'slechts' ' mijn werk '/ ballast/load... 8)7 w/
En een responce daarop...
:W

[ Bericht 5% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 21:45:18 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:54:17 #138
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112011982
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 08:11 schreef Re het volgende:
Nutteloos is zelfs/vooral het grote Niets , buiten onze Cosmos, niet?, is het niet? Wiet of Speed? dat je het Hier & NU en dan? weer wel ? of niet ziet :?
"Oordeel niet opdat gij niet beoordeeld worde" O-)
Maak je geen illussie(s), Re. Hij is er... O~) _O_
Alltijd en Overal (weer :? niet?) .
En verklaar het "schandelijke " element eens/is nader ajb. }:|
Desondanks ' "the predictable responses'', geeft zij zich bloot _O_
en dat IS het Eerlijk(e). Een hele 'goede' Waarde. (btw?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 21:46:52 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:12:01 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112012754
Ja leuk maar er is geen touw aan vast te knopen zo
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:24:56 #140
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112013299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 02:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch wel vrij duidelijk eigenlijk...
Waarom neem je niet ( of op zijn minst) de moeite het te benoemen, met Man en Paard ajb, Schatje! :9 ;)
Motiveer je m.a.w. O~)
Geef jij je nou hier (ook eens) bloot ?(a.k.a. mentaal nudisme _O_ a.k.a. "zinloos gebrabbel")
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:51:00 #141
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112014225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:58 schreef Kandijfijn het volgende:
''Geestelijke zwakkere mensen'' ooit een hele wijze les gehad van mijn werkgever op Ameland.

Ik was daar een 20 jarige snotneus die daar kwam werken in de horeca. Allemaal snotneuzen van 16-17 met weinig horeca-ervaring. Ik vond ze allemaal minderwaardig behalve mijn ervaren collega's van 20+.

Op kantoor van werkgever geweest en die vatte het goed samen: Wilco jij bent goed in je vak, dat weet je en daar mag je meer dan trots op wezen. Maar die arrogante houding moet je echt laten varen. Dit zijn de mensen waarmee je moet werken. Ik verwacht van jou dat jij jouw kennis en ervaring gaat gebruiken je collega's beter te maken i.p.v. geniepig af te zeiken.

Toentertijd van ik de reactie van mijn baas extreem overtrokken en onrechtvaardig. Maar het was wel mooie wake-up call. Langzamerhand mezelf steeds meer toegelegd op het trainen en instrueren van mensen in mijn vakgebied.

_O_ ^O^ Les van dag: Mensen verrassen je extreem vaak wanneer je ze wat vertrouwen geeft+ wat vaardigheden.
Je mag dat gerust de les van het Leven noemen imho. ;)
Vooral Zelfvertrouwen en Informatie geven. (wat meer dekkende termen slechts voor wat jij hier a/d Orde stelt.. ^O^ _O_ )

[ Bericht 5% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 16:35:27 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:52:51 #142
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112014300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:49 schreef Hanako het volgende:

[..]

_O_ / _O- 8)7
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:12:38 #143
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112015029
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:58 schreef rece het volgende:
Empathie is wat je een beetje mist volgens mij.
Op zich niets mis met die uitspraak, hoor ^O^ . Maar Empathie is aangeboren. (S.Swaab: "Wij zijn ons Brein" een onverwachte bestseller btw.)
Er is wel een 'percentage'/ "een beetje""training" mogelijk.
Mensen en Emoties boeien je, of niet en tegelijker tijd ons allemaal.
Tricky, dus(?)
pi_112016465
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:14 schreef saaw het volgende:
Ik ben het compleet met je eens, ik zou iedereen die dat nodig heeft graag willen helpen zichzelf te waarderen, maar dan nog heeft een depressief iemand op het punt van zelfmoord daar niets aan, die hulp moet je namelijk vragen, en dat komt op dat moment niet meer in ze op lijkt me.
Ja precies, dat is het moeilijke eraan, ook voor de omgeving en alles. Tis 'gewoon' klote zoiets.
quote:
Voor mij is het ook moeilijk inleven, ik ben een onwijze optimist en heb best wat rottigheid meegemaakt, maar dat doet voor mij niet af aan het feit dat het leven een prachtig iets is dat ik koester.
Mooi :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:58:25 #145
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112016647
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:12 schreef Re het volgende:
"Leuk?" :? is érg subjectief (hier) :%
pi_112016780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:24 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Waarom neem je niet ( of op zijn minst) de moeite het te benoemen, met Man en Paard ajb, Schatje! :9 ;)
Motiveer je m.a.w. O~)
Geef jij je nou hier (ook eens) bloot ?(a.k.a. mentaal nudisme _O_ a.k.a. "zinloos gebrabbel")
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:12 schreef Re het volgende:
Daarom dus.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:17:45 #147
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112019390
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Daarom dus.
Daarom is geen reden, als je van de trap valt ben je gauw beneden, zei mijn Moeder dan altijd. RSI ??.
M.a.w. behandel ik jou als een kleuter? Wil jou ,evenals Re, best text en uitleg geven, m.a.w. 'reasons to believe' and trust me but remember: I'm Nobody's Fool. Clear(!) O-) :?
pi_112019439
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:17 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Daarom is geen reden, als je van de trap valt ben je gauw beneden, zei mijn Moeder dan altijd. RSI ??.
'Daarom' is ook niet de reden die ik gaf, het gaat om de quote daarboven. Maar laat ook maar, geen zin in discussie met iemand die zichzelf totaal niet logisch uit kan drukken.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:28:22 #149
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112019777
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

'Daarom' is ook niet de reden die ik gaf, het gaat om de quote daarboven. Maar laat ook maar, geen zin in discussie met iemand die zichzelf totaal niet logisch uit kan drukken.
"Laat ook maar" is het enigste(psycho/pseudo)'logische' wat je aan onze 'discussie' tot nu toe iig hebt 'bijgedragen'.
I agree.. btw, 2 disagree. UC?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:29:42 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112019831
hou eens op zeg...
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:30:54 #151
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112019879
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:29 schreef Re het volgende:
hou eens op zeg...
Doen we ook, no worries O-) ;) :)
pi_112020047
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:11 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Hoi.
Ik ben zelf geestelijk erg zwak en instabiel.
Ik loop nooit bij vrienden of kennissen te janken, en leg mij zeker niet bij mijn zwakheden neer.
Dat beeld wat jij schetst is nogal krom ;)

Mensen die zoals jij denken zijn naar mijn mening ook zwak, omdat ze geen ander inzicht hebben.
Twiddel
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:38:35 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112020157
ja het isa een beetje een paradox geloof ik dat je wordt uitgenodigd om over je zwakheden te praten en daar dan vervolgens op wordt afgerekend door nitwits als maanvis en pulzar
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:12:00 #154
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112021373
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:38 schreef Re het volgende:
ja het isa een beetje een paradox geloof ik dat je wordt uitgenodigd om over je zwakheden te praten en daar dan vervolgens op wordt afgerekend door nitwits als maanvis en pulzar
Het is dan ook een paralogische aka paradoxale discussie, en dat blijft zo, 'If' het 'heilige' "on topic!" rears its ugly head.. :Y Voordeel: Jij hebt het in de hand, Mods hebben 'total 'control'.. O~) :Y) _O_ }) ;) .
Alleen met dat "Nitwitz" ga je FF off-topic imho.
Just only "Kiss and (Tell)" ;) Swallow ?
Negeren en dus doodzwijgen, is imho hier niet de Weg, :N

[ Bericht 1% gewijzigd door Aristoo op 25-05-2012 16:42:07 ]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:02:20 #155
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_112027265
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kan je een linkje plaatsen?.
THX
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:03:05 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112027295
quote:
je wordt er bij mij alleen op afgerekend als je op een zwakke manier met je zwakheden omgaat, anderen er in mee trekt en gewoon niet leuk bent om mee om te gaan omdat je na een bezoek van/aan een zwak persoon geen goed gevoel overhoudt.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:06:35 #157
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112027430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je wordt er bij mij alleen op afgerekend als je op een zwakke manier met je zwakheden omgaat, anderen er in mee trekt en gewoon niet leuk bent om mee om te gaan.
Maar iedereen doet dat weleens, snap je?

Iemand met kanker zal op een gegeven moment heel slecht ermee omgaan. Hij gaat mensen irriteren op een gegeven moment. Ik wens dat jij dat ook meemaakt. :-)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:08:05 #158
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112027490
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je wordt er bij mij alleen op afgerekend als je op een zwakke manier met je zwakheden omgaat, anderen er in mee trekt en gewoon niet leuk bent om mee om te gaan omdat je na een bezoek van/aan een zwak persoon geen goed gevoel overhoudt.
Er zijn nu eenmaal mensen die dat doen en die mensen hebben ook behoefte aan wat ondersteuning.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:09:09 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112027534
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar iedereen doet dat weleens, snap je?

Iemand met kanker zal op een gegeven moment heel slecht ermee omgaan. Hij gaat mensen irriteren op een gegeven moment. Ik wens dat jij dat ook meemaakt. :-)
Dat vind ik ook vrij zwak, wensen dat iemand kanker krijgt, zeker aangezien je denk ik ook wel weet dat ik in februari mijn oom heb moeten begraven vanwege deze ziekte.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:09:52 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112027567
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er zijn nu eenmaal mensen die dat doen en die mensen hebben ook behoefte aan wat ondersteuning.
Dan kom ik weer bij mijn verhaal over 'vriendschap is geen liefdadigheid'.
Het gaat er niet om dat iemand dat sóms doet, want dan weet je ook wel dat dit een fase is, maar eerder dat iemand dat áltijd doet en in sommige gevallen iedereen in hun omgeving er mee mee trekt.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:14:32 #161
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112027764
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan kom ik weer bij mijn verhaal over 'vriendschap is geen liefdadigheid'.
Het gaat er niet om dat iemand dat sóms doet, want dan weet je ook wel dat dit een fase is, maar eerder dat iemand dat áltijd doet en in sommige gevallen iedereen in hun omgeving er mee mee trekt.
Maar die persoon is in dat geval ook gewoon niet in orde. Waarschijnlijk heeft hij/zij een verstandelijke beperking of iets dergelijks. In dat geval kan hij/zij er niets aan doen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:16:10 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112027837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar die persoon is in dat geval ook gewoon niet in orde. Waarschijnlijk heeft hij/zij een verstandelijke beperking of iets dergelijks. In dat geval kan hij/zij er niets aan doen.
En vind je dan dat je maar vrienden met zo'n persoon moet worden, uit medelijden?
Een gedicht over Maanvis
pi_112028079
quote:
Je realiseert je al wat er aan de hand is. Misschien helpt het dat je niet van iedereen hetzelfde kan verwachten als van jezelf :)
dus
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:22:49 #164
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112028149
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En vind je dan dat je maar vrienden met zo'n persoon moet worden, uit medelijden?
Je hoeft geen vrienden worden met zo'n persoon, maar geen greintje respect tonen is weer wat anders. Je kan ook gewoon een neutrale positie innemen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:37:47 #165
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112028783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat vind ik ook vrij zwak, wensen dat iemand kanker krijgt, zeker aangezien je denk ik ook wel weet dat ik in februari mijn oom heb moeten begraven vanwege deze ziekte.
Ga niet zielig lopen doen, man! Zo wat als je oom aan dat ziekte is gestorven??? Wees een vent, ga niet zo zwak om met je problemen!
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:40:54 #166
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112028905
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je hoeft geen vrienden worden met zo'n persoon, maar geen greintje respect tonen is weer wat anders. Je kan ook gewoon een neutrale positie innemen.
Dat zal ik wel proberen :)
Een gedicht over Maanvis
pi_112118285
ik kan me ook vaak ergeren aan mensen.. die bijvoorbeeld hun problemen niet aanpakken, of nooit problemen hebben? het is ook erg vaak, heb ik al ondervonden nadien dat ik mij wel stoor aan mensen die ergens toch wel iets van mijzelf weerspiegelen.. dus ik erger mij aan mijzelf dus.. je moet hier goed opletten als je je ergert aan mensen? eerlijk zijn tegenover jezelf of je jezelf hierin herkent..

maar wat mij helpt.. om die mensen zeker niet af te kraken is te denken/weten ( het is gewoon zo) dat niemand perfect is.. en niet iedereen kan op eenzelfde 'niveau' staan, maar iedereen is absoluut op vlak van mens wel gelijk aan mekaar, en evenveel waard als jou.. maar misschien sta jij al verder in het leven, in je evolutie? maar ik geloof dat die mensen ooit ook nog zover als u komen, dat weet ik zeker.. als het niet in dit leven is dan.. maar we hebben allemaal ooit dezelfde fouten en stomiteiten gemaakt.. je kan niet kiezen hoe je geboren wordt, probeer niet te oordelen.. iedereen doet zijn best om het beste uit zichtzelf te halen!
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:08:54 #168
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_113489201
Ik vond een quote en moest gelijk aan jou en dit topic denken:

'Als je iemand ontmoet die sterker is dan jij zelf, geef dan een draai aan je gedachten om zijn gelijke te worden. Als je iemand ontmoet die zwakker is als jij bent, kijk dan naar binnen en onderzoek je eigen zelf '
pi_113493227
quote:
noem mij geen nitwit, want ik weet heel goed waar ik over praat!

Ik vind het goed dat iemand zijn eigen zwakheden erkent met de bedoeling daaraan te werken. Ik vind het ook goed dat je je schaamte en trots opzij zet om er met anderen over te praten, want zo krijg je steun én inzicht van anderen, wat je sterkt om het probleem aan te pakken.

Ik zal niet iemand die zijn zwakheden blootgeeft naar beneden trappen.

Echter zit er een gevaar aan!

Er zijn namelijk genoeg situaties in het leven waarin het verstandig is NIET jezelf bloot te geven. Mensen vinden emoties als schaamte en trots negatieve gevoelens, maar het zijn wel gevoelens die FUNCTIONEEL zijn.

Autonomie en weerbaarheid zijn ook belangrijk.

Als je een onzeker persoon wilt helpen, kan je hem uitnodigen dat hij/zij zichzelf blootgeeft, maar alleen omdat je op die manier het meeste inzicht krijgt in zijn/haar situatie. Hoe meer je weet, hoe beter je kan helpen zoeken naar een oplossing.

Maar sorry dat ik het zeg, ik vind mensen die zeggen "mensen zijn pas sterk als ze hun zwakheden laten zien" hypocriet. Waarom zeg je überhaupt zoiets? Voel je jezelf geweldig als anderen bij jou mogen uithuilen? Of ben je te schijterig om te zeggen dat andermans problemen je geen fuck interesseren?

En ook dat "wat knap dat je zo open over jezelf bent". Ten eerste, wat is daar precies knap aan? En ten tweede, wat levert het die persoon op dat hij/zij open naar jou is geweest?
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:13:32 #170
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_113494124
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:55 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

noem mij geen nitwit, want ik weet heel goed waar ik over praat!

Ik vind het goed dat iemand zijn eigen zwakheden erkent met de bedoeling daaraan te werken. Ik vind het ook goed dat je je schaamte en trots opzij zet om er met anderen over te praten, want zo krijg je steun én inzicht van anderen, wat je sterkt om het probleem aan te pakken.

Ik zal niet iemand die zijn zwakheden blootgeeft naar beneden trappen.

Echter zit er een gevaar aan!

Er zijn namelijk genoeg situaties in het leven waarin het verstandig is NIET jezelf bloot te geven. Mensen vinden emoties als schaamte en trots negatieve gevoelens, maar het zijn wel gevoelens die FUNCTIONEEL zijn.

Autonomie en weerbaarheid zijn ook belangrijk.

Als je een onzeker persoon wilt helpen, kan je hem uitnodigen dat hij/zij zichzelf blootgeeft, maar alleen omdat je op die manier het meeste inzicht krijgt in zijn/haar situatie. Hoe meer je weet, hoe beter je kan helpen zoeken naar een oplossing.

Maar sorry dat ik het zeg, ik vind mensen die zeggen "mensen zijn pas sterk als ze hun zwakheden laten zien" hypocriet. Waarom zeg je überhaupt zoiets? Voel je jezelf geweldig als anderen bij jou mogen uithuilen? Of ben je te schijterig om te zeggen dat andermans problemen je geen fuck interesseren?

En ook dat "wat knap dat je zo open over jezelf bent". Ten eerste, wat is daar precies knap aan? En ten tweede, wat levert het die persoon op dat hij/zij open naar jou is geweest?
Ik ben het met een heel groot gedeelte eens.
Maar wat nou als iemand zich altijd ontzettend kwetsbaar op stelt in de zin van dat die persoon amper schaamte kent en heel erg extravert is, maar daarnaast kan dezelfde persoon juist heel goed voor zichzelf op komen en is in die zin juist heel sterk en weerbaar.

Ik vind toch juist zo iemand 'sterker' over komen dan iemand die zich niet kwetsbaar durft op te stellen ondanks die wel voor zich zelf op kan komen en het allemaal op een rijtje heeft.

Iemand die kwetsbaar lijkt kan toch heel weerbaar zijn.

en "wat knap dat je zo open over jezelf bent"

Ik heb dit nog nooit iemand horen zeggen behalve de psycholoog. Die zeggen dit soort dingen vaak omdat hun je kunnen helpen met het feit dat je hen meer informatie geeft over jezelf. En daarbij kan je kwetsbaar op stellen en open over jezelf zijn erg knap zijn, juist in situaties dat het moeilijk is, dan kan je iets knap vinden.

En ten tweede, wat levert het die persoon op dat hij/zij open naar jou is geweest?
Dit kan veel opleveren, zoals die persoon kunnen helpen, maar ook vertrouwen.

Sowieso, kan je dat bij al het gedrag van de mens vragen; Wat levert het op?

[ Bericht 0% gewijzigd door Skitzofrenix op 28-06-2012 00:19:48 ]
pi_113497395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:13 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik heb dit nog nooit iemand horen zeggen behalve de psycholoog. Die zeggen dit soort dingen vaak omdat hun je kunnen helpen met het feit dat je hen meer informatie geeft over jezelf. En daarbij kan je kwetsbaar op stellen en open over jezelf zijn erg knap zijn, juist in situaties dat het moeilijk is, dan kan je iets knap vinden.
Ja, het is iets wat je per geval moet beoordelen vind ik, voor iemand die heel zijn leven gewend is dingen voor zich te houden en op te kroppen (met alle gevolgen van dien) kan het leren durven uitspreken van wat er in zich speelt een grote stap zijn die ook erg positief is, al is het maar omdat het een signaal is dat diegene zichzelf de moeite waard vind om over te praten en over die drempel te stappen. Terwijl voor iemand die gewend is bij het kleinste beetje gevoel meteen bij mensen aan de bel te trekken om dat daar te ventileren juist er zelf mee aan de slag gaan de uitdaging zou zijn, om vertrouwen te kweken dat het mogelijk is om zonder hulp met zichzelf om te gaan.

Het gaat om geconditioneerd beperkend gedrag om te vormen naar effectief en vrij gedrag, en dat zijn voor iedereen andere dingen :)
pi_113498946
Eens met TS. Ik kan daar ook slecht tegen, het constante gehuil, gejammer, geroep om aandacht, het continue jezelf in de slachtofferrol proppen, ik word daar helemaal gek van als mensen zonder ruggegraat dat doen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:32:10 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113498974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:31 schreef Scorpie het volgende:
Eens met TS. Ik kan daar ook slecht tegen, het constante gehuil, gejammer, geroep om aandacht, het continue jezelf in de slachtofferrol proppen, ik word daar helemaal gek van als mensen zonder ruggegraat dat doen.
Waar kom je dat soort mensen tegen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_113499024
quote:
5s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar kom je dat soort mensen tegen?
Helaas zitten er een paar in mijn kennissenkring.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2012 09:34:14 ]
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:35:10 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113499056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Helaas zitten er een paar in mijn kennissenkring.
Wat doe je dan nog in die kring?
pi_113499106
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat doe je dan nog in die kring?
Dat zijn mensen die ik tegenkom op verjaardagen van anderen en dus niet onderuit kan om de jammer verhalen over de nieuwe modekwaal die mevrouw/meneer heeft aan te horen.
pi_113499247
Er zijn ook mensen die 'het praten over problemen' juist als middel gebruiken om aandacht te krijgen. Vervolgens krijgen ze complimentjes dat ze zo open over zichzelf zijn geweest, maar omdat ze elke keer zo 'open' zijn, worden ze door hun omgeving zielig gevonden.

"Praat maar over je problemen, want dat lucht op." "Wat knap dat je zo over jezelf kan vertellen."

Het zijn zinnen die een beetje mode zijn geworden. Inderdaad omdat mensen een paar decennia terug veel meer gewend waren alles voor zichzelf te houden. Maar dat is niet meer zo. En zodoende worden dit soort zinnen vaker gezegd terwijl mensen het niet eens menen.

Je moet het inderdaad per persoon beoordelen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:47:00 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113499390
Het praten moet wel zin hebben, ook voor de gesprekspartner. Als je alleen maar wordt gebruikt om tegen aan te praten, vind ik dat ook enorm storend.

Nu ik erover nadenk, ken ik die mensen helaas ook. Ook iemand die me dan opbelt en gewoon uren aan een stuk haar complete malende gedachtengang over alles wat ze vreest dat er mis is met haar over me uitstort.

-O-
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:47:55 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113499417
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:47 schreef Lienekien het volgende:
Het praten moet wel zin hebben, ook voor de gesprekspartner. Als je alleen maar wordt gebruikt om tegen aan te praten, vind ik dat ook enorm storend.

Nu ik erover nadenk, ken ik die mensen helaas ook. Ook iemand die me dan opbelt en gewoon uren aan een stuk haar complete malende gedachtengang over alles wat ze vreest dat er mis is met haar over me uitstort.

-O-
en dan hang je op en dan ben je niet vrolijker geworden van het contact. als dat telkens zo gebeurt dan is die persoon niet leuk om mee om te gaan.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:49:22 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113499458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en dan hang je op en dan ben je niet vrolijker geworden van het contact. als dat telkens zo gebeurt dan is die persoon niet leuk om mee om te gaan.
Ik ben dan vooral blij dat ik haar niet ben. Maar daar heb ik dan ook een klein beetje een schuldgevoel over.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:54:36 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113499609
Het lucht wel op, even klagen over klagende mensen.
pi_113499710
quote:

-O-
Emotionele bloedzuigers zijn dat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:59:50 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113499767
quote:

-O-
Die mensen zijn vreselijk. Ik heb er ook zo eentje in mijn kennissengroep zitten. Een half uur lang in je oor toeteren, met alle onbelangrijke details erbij. "En toen zei hij .... waarop ik zei ... en toen en toen ..." En dan na het relaas ... "En ... hoe is het eigenlijk met jou?" Om je vervolgens na twee zinnen af te kappen met een "Oh, dat heb ik toen ook gehad met ....."

Die spreek ik niet meer zo vaak :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:13:09 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113500135
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die mensen zijn vreselijk. Ik heb er ook zo eentje in mijn kennissengroep zitten. Een half uur lang in je oor toeteren, met alle onbelangrijke details erbij. "En toen zei hij .... waarop ik zei ... en toen en toen ..." En dan na het relaas ... "En ... hoe is het eigenlijk met jou?" Om je vervolgens na twee zinnen af te kappen met een "Oh, dat heb ik toen ook gehad met ....."

Die spreek ik niet meer zo vaak :') .
super irritant ja, van die mensen die elk verhaal naar zich toe trekken. Iemand in m'n vriendengroep doet dat ook altijd, dan probeer je iets te vertellen en dan trekt ie alles naar zich toe en maakt er z'n eigen verhaal van. Ik ben hierover al meerdere keren uit m'n slof geschoten en dat begrijpt ie dan ook weer niet.
Een gedicht over Maanvis
pi_113500343
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Emotionele bloedzuigers zijn dat.
En dat vind ik helemaal geen sterke personen! :r
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:25:59 #186
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_113500515
quote:

-O-
Uren? Dan hang ik toch echt wel snel op :o
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:26:38 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113500538
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:25 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Uren? Dan hang ik toch echt wel snel op :o
Dat lukt niet!

_O-
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:27:23 #188
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_113500552
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:19 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

En dat vind ik helemaal geen sterke personen! :r
Nee, zo iemand haalt het bloed onder m'n nagels vandaan :p
pi_113540812
wat versta jij onder geestelijk zwak? Iemand die een lager IQ heeft of wat?
pi_113541166
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:23 schreef Strawberryx het volgende:
wat versta jij onder geestelijk zwak? Iemand die een lager IQ heeft of wat?
Misschien moet je de OP wat beter lezen?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 01:08:45 #191
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_113542133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

super irritant ja, van die mensen die elk verhaal naar zich toe trekken. Iemand in m'n vriendengroep doet dat ook altijd, dan probeer je iets te vertellen en dan trekt ie alles naar zich toe en maakt er z'n eigen verhaal van. Ik ben hierover al meerdere keren uit m'n slof geschoten en dat begrijpt ie dan ook weer niet.
Ik heb een zus die dat ook veel doet.

Maargoed m'n zus kan ik niet kiezen, jij je vrienden wel. Ga eens op zoek gaan naar wat nieuwe mensen die dezelfde hoeveelheid '''kracht'''( :') ) hebben?
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  vrijdag 29 juni 2012 @ 01:31:27 #192
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_113542568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 01:08 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Ik heb een zus die dat ook veel doet.

Maargoed m'n zus kan ik niet kiezen, jij je vrienden wel. Ga eens op zoek gaan naar wat nieuwe mensen die dezelfde hoeveelheid '''kracht'''( :') ) hebben?
Die heeft maanvis juist!! Echt super tof van hem, want dit laat die heel graag horen, echt respect hoor, hij is een sterk persoon en heeft alleen maar sterke personen om zich heen!!!! en heeft moeite om met zwakkere personen om te gaan,. maar vraagt wel om advies hier mee om te gaan!!!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 01:45:26 #193
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_113542786
Dat is toch fantastisch ^O^
pi_113543130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien moet je de OP wat beter lezen?
Misschien moet je mijn vraag beter lezen?
Ik heb de OP al gelezen, maar graag wat specifiekere info..zoals hij het nu heeft staan lijkt het alsof de niet-zwakkeren nooit wat te klagen hebben. Wat maakt voor hem iemand die geestelijk zwak is, dat is mn vraag.
pi_113543184
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 08:39 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Misschien dat een fiks pak rammel je enige nederigheid bijbrengt :)

Het is een impopulaire, maar vaak zeer effectieve maatregel.
Nederigheid? Wat is daar positief aan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_113543220
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_113543546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 02:12 schreef Strawberryx het volgende:

[..]

Misschien moet je mijn vraag beter lezen?
Ik heb de OP al gelezen, maar graag wat specifiekere info..zoals hij het nu heeft staan lijkt het alsof de niet-zwakkeren nooit wat te klagen hebben. Wat maakt voor hem iemand die geestelijk zwak is, dat is mn vraag.
Omdat je over IQ begon. Dat vond ik vreemd, aangezien daar in de OP helemaal geen sprake van is.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:53:40 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113555893
erg verwarrend 2 aardbeien die op elkaar reageren.
Een gedicht over Maanvis
pi_113556053
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:53 schreef Maanvis het volgende:
erg verwarrend 2 aardbeien die op elkaar reageren.
Als we nou dezelfde UI hadden, misschien...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:57:47 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113556088
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als we nou dezelfde UI hadden, misschien...
Breng haar niet op ideeën :D
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:26:05 #201
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_113557443
Het is trouwens heel makkelijk om met dit soort mensen in je vriendengroep om te gaan. Zorg dat je niet alleen met ze bent(en anders gewoon constant met 'ok'. reageren). En als je ergens met de hele groep zit en die persoon begint zijn zoveelste verhaal over zichzelf, ga dan gewoon met iemand anders over iets interessanters lullen, of kom zelf met een onderwerp wat wel interessant is.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:33:57 #202
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_113557769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 01:31 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Die heeft maanvis juist!! Echt super tof van hem, want dit laat die heel graag horen, echt respect hoor, hij is een sterk persoon en heeft alleen maar sterke personen om zich heen!!!! en heeft moeite om met zwakkere personen om te gaan,. maar vraagt wel om advies hier mee om te gaan!!!
Beetje jammer van zijn verkapte kijk mij topic idd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:35:27 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113557844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:26 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Het is trouwens heel makkelijk om met dit soort mensen in je vriendengroep om te gaan. Zorg dat je niet alleen met ze bent(en anders gewoon constant met 'ok'. reageren). En als je ergens met de hele groep zit en die persoon begint zijn zoveelste verhaal over zichzelf, ga dan gewoon met iemand anders over iets interessanters lullen, of kom zelf met een onderwerp wat wel interessant is.
ik ben nog zo beleefd dat ik anderen uit laat praten en als dat dan zo 2 uur aan de gang is dan word ik agressief.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:39:35 #204
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_113558033
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ben nog zo beleefd dat ik anderen uit laat praten en als dat dan zo 2 uur aan de gang is dan word ik agressief.
Lol, gast.. Jij bent echt niet de enige die het fucking vervelend vind om naar zo iemand te luisteren. Verademing is het voor de rest als ze het ergens anders over kunnen hebben.

Oh, en aggresief? Serious?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:40:37 #205
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_113563354
Geestelijk zwakke mensen. Die ken ik niet.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:56:30 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113565924
Agressie is ook een zwakte :)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:00:37 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113567941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:39 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Lol, gast.. Jij bent echt niet de enige die het fucking vervelend vind om naar zo iemand te luisteren. Verademing is het voor de rest als ze het ergens anders over kunnen hebben.

Oh, en aggresief? Serious?
Noem het maar temperament ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_113574985
quote:
Ik heb het hele topic gelezen, maar kon het eerlijk gezegd niet echt volgen.

Om even terug te komen op de OP (en dan vooral de vraag "Hoe kan ik dit leren verbeteren?"), een goeie manier zou zijn door te oefenen met je postgedrag op een groot Nederlandstalig forum zoals fok!
Lees de reacties die je krijgt en leer daarvan ;)

Als ik jouw reacties lees, je wekt altijd de suggestie dat je vindt dat er te snel naar pillen gegrepen wordt, je lijkt het altijd beter te weten dan diegene op wiens post je reageert, je vult voor anderen in.
Ga je maar eens afvragen of dat wel terecht is.

Op het moment dat je een negatieve reactie krijgt, probeer je je eruit te lullen ipv van de ervaring te leren.

Het is wel knap dat je erkent dat hun denkraam anders is dan de jouwe, das al een stap waarvan ik vind dat veel anderen niet in staat zijn die te nemen. Compliment daarvoor ;)

Je weet wel een beetje van mijn geschiedenis en zult vast ook wel weten dat mijn denkraam anders is dan de jouwe. Soms snap ik anderen ook niet (meteen) en daardoor typ ik soms wat fouts. Kan gebeuren, niet iedereen is hetzelfde.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:13:29 #209
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_113575072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Noem het maar temperament ;)
Dat is best wel vreemd. Ik word er hoogstens moe van. Ga eens op een vechtsport om jezelf te leren beheersen.
pi_113575524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:13 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dat is best wel vreemd. Ik word er hoogstens moe van. Ga eens op een vechtsport om jezelf te leren beheersen.
Ehh :P

Killing machine in the making... :P
Rustig aan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:27:07 #211
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_113575695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ehh :P

Killing machine in the making... :P
Beter frustratie kwijt tegen een hangzak dan tegen een ander. Mensen(de meeste) worden er juist beheerst van;)
pi_113575926
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:27 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Beter frustratie kwijt tegen een hangzak dan tegen een ander. Mensen(de meeste) worden er juist beheerst van;)
Meer controle over je eigen lichaam en wat je ermee kunt aanrichten... Maakt je wellicht beheerster omdat je meer controle hebt.
Controle maakt beheersbaar :p
Rustig aan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:18:28 #213
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_113578505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Meer controle over je eigen lichaam en wat je ermee kunt aanrichten... Maakt je wellicht beheerster omdat je meer controle hebt.
Controle maakt beheersbaar :p
Dat ja:p
pi_113578937
Mja mensen kunnen gekke dingen doen in onmacht... Kijk naar die man die molotovs gooide naar de ME met zijn schutting van 5 cm te hoog omdat hij geterroriseerd werd door woonwagen paupers.
Rustig aan.
pi_116450790
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is wel een extreme in het spectrum. Maar ind a tgeval geef ik je ook gelijk. Die types die erin zwelgen. Let op, meestal zijn ze begin twintig en hebben ze altijd alles gehad wat hun ahrtje begeert. Ze waren de belofte aan hun ouders en dan ineens moeten ze al die verwachtingen (aan zichzelf) waarmaken. De meesten kunnen dat niet en worden niet enorm succesvol binnen 2 jaar. Gevolg: depressie, zieligheid, allerlei semi-psychische aandoeningen.

Maar er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die echt iets hebben en niet verder komen. Typisch is dat die meestal niet al te hard klagen voor zover ik het heb meegemaakt.
Wat raad je ze aan? Ze lezen mee...
pi_116475962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:52 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Wat raad je ze aan? Ze lezen mee...
Accepteer wie je bent en begin van daaruit. Probeer niet iemand te zijn die je denkt dat je zou moeten zijn maar wees jezelf.

Durf te zeggen wat je denkt en vindt, durf te doen wat je wilt in plaats van wat je denkt dat anderen van je verwachten.

Wees niet bang om niet door iedereen aardig gevonden te worden, je kunt niet ieders vriend zijn.

Als je dat doet ben je al een eind. Ik wil niet zeggen dat ik het allemaal al perfect doe. Maar heb een enorme verbetering bij mijzelf gemerkt toen ik dit ging doen. Het stomme is dat ik sindsdien ook professioneel behoorlijk succesvol ben, deuren gaan echt open.
Whatever...
pi_116489230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Accepteer wie je bent en begin van daaruit. Probeer niet iemand te zijn die je denkt dat je zou moeten zijn maar wees jezelf.

Durf te zeggen wat je denkt en vindt, durf te doen wat je wilt in plaats van wat je denkt dat anderen van je verwachten.

Wees niet bang om niet door iedereen aardig gevonden te worden, je kunt niet ieders vriend zijn.

Als je dat doet ben je al een eind. Ik wil niet zeggen dat ik het allemaal al perfect doe. Maar heb een enorme verbetering bij mijzelf gemerkt toen ik dit ging doen. Het stomme is dat ik sindsdien ook professioneel behoorlijk succesvol ben, deuren gaan echt open.
Je spreekt uit ervaring zie ik :)
Ik zat ook al een tijd in een ik-ben-zo-zielig periode, was niet makkelijk uit te komen... ik ging maar op avontuur de wereld in.
pi_116489312
Ik kan daar ook slecht mee omgaan, mensen die zichzelf zo zielig vinden en altijd de schuld buiten zichzelf zoeken.
  vrijdag 7 september 2012 @ 09:38:32 #219
74276 saaw
pi_116489974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Goed verwoord! En inderdaad een mooie tip voor ongeveer de hele mensheid :)
pi_116493864
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik kan daar ook slecht mee omgaan, mensen die zichzelf zo zielig vinden en altijd de schuld buiten zichzelf zoeken.
Tja ik was er ook zo een; ik zou zelf aanraden zulke mensen links te sturen naar artikelen met hun gedrag en ze aanraden naar de psycholoog te gaan.
Deze mensen moeten vooral eerlijk tegen zichzelf zijn, dat was ik ook niet!
pi_116499292
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klinkt eerder alsof gewone mensen veel moeite zullen hebben om met jou om te gaan.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:43:21 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116499400
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Klinkt eerder alsof gewone mensen veel moeite zullen hebben om met jou om te gaan.
da's juist het rare, IRL vindt het grootste deel van de mensen me wel te pruimen ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_116507883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

da's juist het rare, IRL vindt het grootste deel van de mensen me wel te pruimen ;)
Zeggen ze.
pi_116516847
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:49 schreef Ziba het volgende:

[..]

Zeggen ze.
Correctie, zegt maanvis :P
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:42:02 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116517197
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Correctie, zegt maanvis :P
En, wat zeg jij zoal over jezelf?
Een gedicht over Maanvis
pi_116517639
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En, wat zeg jij zoal over jezelf?
Wat ik over mezelf zeg? Nou, in deze specifieke post dus weinig :P
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:49:08 #227
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116517662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat ik over mezelf zeg? Nou, in deze specifieke post dus weinig :P
En je vrienden?
Een gedicht over Maanvis
pi_116517909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En je vrienden?
Wat die van mij vinden? Een betrouwbare toffe peer, om maar wat te noemen ;)
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:53:33 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116517997
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat die van mij vinden? Een betrouwbare toffe peer, om maar wat te noemen ;)
Dat zeg jij!
Een gedicht over Maanvis
pi_116518126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zeg jij!
Ja, dat zeg ik inderdaad ja :)
Goed gezien Maanvis ;)
pi_116519486
Maar magnetronkoffie is ook een betrouwbare toffe peer.
signatuurloos
pi_116519816
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:17 schreef Captain_Maximum het volgende:
:D

En jij bent trouwens ook een toffe peer, dat heb je voor mij wel bewezen! :D
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:23:08 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116519826
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:17 schreef Captain_Maximum het volgende:
dat zeg jij.
Een gedicht over Maanvis
pi_116560422
Door nog wat jaartjes door te leven en te ervaren hoe het voelt. Weinig zware tegenslagen gehad zeker?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_116610391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 22:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Narcissen zijn mooie bloemen, en asperges zijn vies. :9
Asperges zijn lekkerrr o.O.

quote:
Hoe je dit kan verbeteren?
Door eerst aan jezelf te werken. Iedereen heeft sterke en minder sterke punten en niemand is beter dan de ander.
pi_116615397
ik zie de meeste mensen als geestelijk zwak. ik denk dan altijd van "goh dat is net een jongetje met down syndroom". bijvoorbeeld gisteren in de supermarkt toen een vrouw op onefficiente wijze boodschappen deed enzo. down syndroom. en zoiets vind ik eigenlijk bij iedereen wel.

Er is maar 1 manier om ermee om te gaan. zie jezelf als beter, elitair, opperheerser van de wereld. heb dan medelijden met hen die niet zo goed geschapen zijn en heb ze lief. amen.
groetjes
piet bal
pi_116617112
Wat een manier van denken .. =/.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:02:29 #238
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_116995766
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:06 schreef pietbal het volgende:
ik zie de meeste mensen als geestelijk zwak. ik denk dan altijd van "goh dat is net een jongetje met down syndroom". bijvoorbeeld gisteren in de supermarkt toen een vrouw op onefficiente wijze boodschappen deed enzo. down syndroom. en zoiets vind ik eigenlijk bij iedereen wel.

Er is maar 1 manier om ermee om te gaan. zie jezelf als beter, elitair, opperheerser van de wereld. heb dan medelijden met hen die niet zo goed geschapen zijn en heb ze lief. amen.
Typische denkwijze. Heb er moeite mee om mensen zo in hokjes te plaatsen. Ben zelf ook niet zo sterk met boodschappen bijvoorbeeld en dus in jouw ogen .down syndroom. Wel interessant om te zien hoe jij denkt. Zullen er wel meer zijn ook dan. Kan me helemaal niet voorstellen om met die houding rond te lopen, lijkt me heel apart....jij als 'opperheerser'.
Lijkt dus niet eerlijk verdeeld met het zelfvertrouwen, wat veel mensen tekort komen hebben anderen weer teveel. Dat jij denkt dat er maar 1 manier IS om er mee 'om te gaan' vind ik dan wel weer beperkt. Ben benieuwd hoeveel vrienden je hebt, of heb je gelijkdenkenden gevonden?
To BG or not to BG!
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 04:53:46 #239
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150520
Geestelijk zwakkeren genadeloos aanpakken, rücksichtloss. Ook zij hebben recht op het volle pond....
Worden ze hard van....... :{
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  woensdag 26 februari 2014 @ 05:06:08 #240
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_137150545
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 04:53 schreef Salmannassar het volgende:
Geestelijk zwakkeren genadeloos aanpakken, rücksichtloss. Ook zij hebben recht op het volle pond....
Worden ze hard van....... :{
Bullshiteeeee
Feyenoord!
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 05:06:49 #241
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 05:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Bullshiteeeee
In your mouth.....
  woensdag 26 februari 2014 @ 05:07:12 #242
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_137150551
Persoonlijk geniet ik van mensen met een handicap. Ze kunnen je vaak iets leren. Pay attention! :Y
Feyenoord!
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 05:08:01 #243
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 05:07 schreef Japie77 het volgende:
Persoonlijk geniet ik van mensen met een handicap. Ze kunnen je vaak iets leren. Pay attention! :Y
Ja, hoe het niet moet vooral
  woensdag 26 februari 2014 @ 05:09:23 #244
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_137150560
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 05:08 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ja, hoe het niet moet vooral
Whatever. Ga ergens anders vervelend zijn. :)
Feyenoord!
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 05:10:16 #245
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137150563
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 05:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Whatever. Ga ergens anders vervelend zijn. :)
Voel me hier wel thuis eigenlijk
pi_137153967
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:20 schreef Maanvis het volgende:
Door dit soort topiques probeer ik ook meer over mezelf te weten te komen
"Je ergert je het meest aan de dingen die je in jezelf herkent en niet zo blij mee bent of de dingen die je zelf heimelijk graag ook zou willen."

In die theorie, die volgens mij klopt als een bus, past het het beste dat jij heimelijk graag ook zwakte zou willen durven kunnen tonen. En dat kan jij niet omdat je opgevoed, opgegroeid bent met het idee dat jij altijd sterk moet zijn en je eigen problemen op moet kunnen lossen.

In plaats van te kijken en te wijzen naar mensen die zwakte tonen zou je dus beter eens goed moeten kijken naar hoe jij zelf in het leven staat en of je daar nu wel zo blij mee bent. Leer dat heilige 'moeten' eens af en durf eens iets niet te kunnen, durf eens dat 'moeten' los te laten, durf eens toe te geven dat jij ook niet alles kunt en in feite niet sterker in je schoenen staat dan die 'zwakke' mensen. Durf ook eens om hulp te vragen ipv alles zelf en alleen op te lossen.

Als je dat geleerd hebt dan zal je merken dat je ergernissen over deze mensen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
pi_137154120
Jeetje wat een oud topic.. :{
pi_137154221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 05:10 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Voel me hier wel thuis eigenlijk
Is je kat al terug komen vliegen?
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 11:11:21 #249
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137154402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is je kat al terug komen vliegen?
Ja, heb Rebel terug. Al scheelde het weinig. Eerste week was touch en go. Hij moet alleen nog wat aansterken. Leve de dierenambulance!
pi_137154448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:11 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ja, heb Rebel terug. Al scheelde het weinig. Eerste week was touch en go. Hij moet alleen nog wat aansterken. Leve de dierenambulance!
Triest, ik had dat beessie zijn rust gegund .

Wist jij dat beesten je stemming aanvoelen? zeker bij mensen met bipolaire en of borderline is dit heel zwaar voor katten en honden.
pi_137154478
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 10:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

"Je ergert je het meest aan de dingen die je in jezelf herkent en niet zo blij mee bent of de dingen die je zelf heimelijk graag ook zou willen."

In die theorie, die volgens mij klopt als een bus, past het het beste dat jij heimelijk graag ook zwakte zou willen durven kunnen tonen. En dat kan jij niet omdat je opgevoed, opgegroeid bent met het idee dat jij altijd sterk moet zijn en je eigen problemen op moet kunnen lossen.

In plaats van te kijken en te wijzen naar mensen die zwakte tonen zou je dus beter eens goed moeten kijken naar hoe jij zelf in het leven staat en of je daar nu wel zo blij mee bent. Leer dat heilige 'moeten' eens af en durf eens iets niet te kunnen, durf eens dat 'moeten' los te laten, durf eens toe te geven dat jij ook niet alles kunt en in feite niet sterker in je schoenen staat dan die 'zwakke' mensen. Durf ook eens om hulp te vragen ipv alles zelf en alleen op te lossen.

Als je dat geleerd hebt dan zal je merken dat je ergernissen over deze mensen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Kijk aan :)
You wear your smile like it was going out of fashion...
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 11:16:47 #252
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137154563
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wist jij dat beesten je stemming aanvoelen? zeker bij mensen met bipolaire en of borderline is dit heel zwaar voor katten en honden.
Slap geouwehoer van de bovenste plank....
pi_137154579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:16 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ik pas mij aan aan het niveau van mijn "discussie"partner.
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 11:21:15 #254
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137154692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik pas mij aan aan het niveau van mijn "discussie"partner.
Die aanpassing kan jij niet maken. Valt buiten je repertoire.
pi_137154735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:21 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Die aanpassing kan jij niet maken. Valt buiten je repertoire.
Integendeel, mijn aanpassingsvermogen is vrijwel superieur.

Maar laten we maar weer Ontopic gaan.
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 11:24:10 #256
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137154768
IK ben al on-topic. Ga om met geestelijk zeer zwak mens....
pi_137155867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O- ^O^

Was dit topic alweer vergeten :P
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:08:41 #258
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_137155879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:24 schreef Salmannassar het volgende:
Jezelf?
Feyenoord!
pi_137155909
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

_O- ^O^

Was dit topic alweer vergeten :P
:P
pi_137155920
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:24 schreef Salmannassar het volgende:
Jij hebt vast een hele andere definitie van het begrip "zwakke mensen" :P
Ben wel benieuwd naar welke dat is :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:10:21 #261
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137155939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jezelf?
Verenigd Kneuzen Front?
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:11:24 #262
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137155966
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij hebt vast een hele andere definitie van het begrip "zwakke mensen" :P
Ben wel benieuwd naar welke dat is :P
Klein van geest, groot van mond, geen inhoud.
pi_137155970
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:10 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Verenigd Kneuzen Front?
Vandaar dus. Tijd om je lidmaatschap op te zeggen? :P
pi_137155979
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:11 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Klein van geest, groot van mond, geen inhoud.
Jijzelf dus :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:12:26 #265
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137155996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vandaar dus. Tijd om je lidmaatschap op te zeggen? :P
Als jij maar half zo origineel was als je denkt......
pi_137156023
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:12 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Als jij maar half zo origineel was als je denkt......
Je kent me niet eens, dus hoe kun je weten wat ik denk? :P
pi_137156038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bipolair he.
pi_137156049
Mwah, denk dat dit topic wel op slot kan.
O wacht, dat mag ik niet zeggen, anders krijg ik weer een note :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:14:09 #269
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het omgekeerde geldt voor jou dubbel...
pi_137156070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:14 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Het omgekeerde geldt voor jou dubbel...
Hoe kun je nou weten dat het dubbel geldt, je kent me niet eens :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:15:12 #271
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bipolair he.
Ter zake doende kennis paraat of smijt je wat met termen?
pi_137156100
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:15 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ter zake doende kennis paraat of smijt je wat met termen?
Het is wel grappig om te zien dat jij precies datgene doet waarvan jij anderen beschuldigt :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:15:57 #273
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156109
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe kun je nou weten dat het dubbel geldt, je kent me niet eens :P
Geen stomme vragen ajb
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:16:46 #274
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het is wel grappig om te zien dat jij precies datgene doet waarvan jij anderen beschuldigt :P
Doe het anders gemotiveerd...
pi_137156142
quote:

[..]

Geen stomme vragen ajb
Deze vraag is zeker dom omdat de alheilige Salmannassar geen antwoord weet te bedenken? (goh, heb ik het toch nog ook over denken :P )

Trouwens iets heel anders, wat betekent jouw naam eigenlijk? :)
pi_137156165
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:16 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Doe het anders gemotiveerd...
Kijk, een typisch voorbeeldje van:
quote:

[..]

...of smijt je wat met termen?
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:18:29 #277
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156179
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Deze vraag is zeker dom omdat de alheilige Salmannassar geen antwoord weet te bedenken? (goh, heb ik het toch nog ook over denken :P )

Trouwens iets heel anders, wat betekent jouw naam eigenlijk? :)
What's in a name?
pi_137156181
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:16 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dat zul je aan moeten tonen. Ik heb de ervaring dat in ieder geval honden feilloos aan kunnen voelen dat er iets mis is met een persoon. Honden mochten mij ook niet, maar sinds ik mijn schizoïde geheim heb weten te maken en veel socialer overkom willen ze nu ook met mij spelen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:19:17 #279
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137156203
Go go pak um magnetronkoffie hahaha
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137156205
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:18 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

What's in a name?
Het klinkt als iets arabisch oid. Was gewoon benieuwd :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:20:20 #281
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat zul je aan moeten tonen. Ik heb de ervaring dat in ieder geval honden feilloos aan kunnen voelen dat er iets mis is met een persoon. Honden mochten mij ook niet, maar sinds ik mijn schizoïde geheim heb weten te maken en veel socialer overkom willen ze nu ook met mij spelen.
Underdog is de bron, nuff said?
pi_137156230
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:19 schreef Raggingbull het volgende:
Go go pak um magnetronkoffie hahaha
Das het leuke, ik hoef hem niet te pakken, dat doet ie zelf wel :P (net zoals laatste keer :P )
pi_137156244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:20 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Underdog is de bron, nuff said?
Nee, niet nuff said.
pi_137156245
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Mwah, denk dat dit topic wel op slot kan.
O wacht, dat mag ik niet zeggen, anders krijg ik weer een note :P
Naja, topic is toch zo dicht, zeker in dit tempo _O- :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:21:50 #285
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das het leuke, ik hoef hem niet te pakken, dat doet ie zelf wel :P (net zoals laatste keer :P )
Waarom doe je hetzelf niet, knul? Weet je niet (meer) hoe?
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:22:41 #286
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, niet nuff said.
Dacht dat jij een goed verstaander was?
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:22:44 #287
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137156296
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:21 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Tuurlijk wel maar het is leuker als je je zelf weer een vast lult in je eigen vage gedachtengang.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_137156304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:21 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Nou, daar kwam ik de laatste keer niet eens aan toe, jij ging dermate los dat het topic op slot werd gezet en er nog wat gebeurde wat niet openbaar besproken mag worden :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:23:30 #289
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou, daar kwam ik de laatste keer niet eens aan toe, jij ging dermate los dat het topic op slot werd gezet en er nog wat gebeurde wat niet openbaar besproken mag worden :P
geloel
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:24:07 #290
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156342
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:22 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Tuurlijk wel maar het is leuker als je je zelf weer een vast lult in je eigen vage gedachtengang.
Vage gedachtes zijn mij vreemd...
pi_137156362
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:23 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

geloel
Tsja, het mag niet he? :)
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:25:06 #292
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137156371
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:24 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Vage gedachtes zijn mij vreemd...
Yup...

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:23 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

geloel
Dat zien we...
pi_137156417
Nou nog even, dan kan dit topic ook weer dicht :)
En aangezien TS al maanden van fok verdwenen is, denk ik niet dat er een deeltje 2 zal komen (en das maar goed ook :P )
pi_137156449
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:22 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dacht dat jij een goed verstaander was?
Ik stel voor dat je je af gaat vragen waarom je zoiets wilt zeggen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:28:46 #295
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137156465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
Nou nog even, dan kan dit topic ook weer dicht :)
En aangezien TS al maanden van fok verdwenen is, denk ik niet dat er een deeltje 2 zal komen (en das maar goed ook :P )
Hoe kom je erbij ik vind dit gesprek bijzonder geestverruimend. Dacht toch dat ik 1 van de meest idiote mensen zou zijn hier. Maar verbaas me nog steeds hoe idioot andere mensen zijn hahaha.
pi_137156490
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:28 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij ik vind dit gesprek bijzonder geestverruimend. Dacht toch dat ik 1 van de meest idiote mensen zou zijn hier. Maar verbaas me nog steeds hoe idioot andere mensen zijn hahaha.
Das het leuke van fok, het blijft verbazen :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:29:29 #297
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:28 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je je af gaat vragen waarom je zoiets wilt zeggen.
Dat stel ik voor dat ik op dat voorstel niet inga wegens andere prioriteiten...
pi_137156505
En het leuke is, volgens Salmannassar is dit nog allemaal on-topic ook :P
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2014 @ 12:30:26 #299
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_137156521
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Moet je ruim zien...
pi_137156528
Nou, wie gaat hem dichtgooien?
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:30:46 #301
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137156533
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tuurlijk wij moeten leren omgaan met zijn opmerkingen die vrij zwak van geest zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')