ik heb borderline, asperges, adhd, schizofrenie, psychosie en narcissen. en daarnaast ben ik lesbisch.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef hlmllp het volgende:
Jij was toch diegene met al die psychische stoornissen? nogal hypocriet van je dan
ja dat vind ik dus lastig aangezien ik hun denkwijze vaak niet kan volgen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Door je in te leven in een ander. Niet door jezelf in hun schoenen te plaatsen en te bedenken hoe jij het allemaal beter had aangepakt. Iedereen is anders.
Narcissen zijn mooie bloemen, en asperges zijn vies.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb borderline, asperges, adhd, schizofrenie, psychosie en narcissen. en daarnaast ben ik lesbisch.
maar nee.
Ik moet nu ineens weer terugdenken aan jouw verhaal over de universele waarheidquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:57 schreef Canillas het volgende:
Daar komt bij; je geeft alleen af op mensen waarin je iets waar je van jezelf negatief over bent in terug ziet maar wat je niet onder ogen wilt en je frustratie dan maar op die ander projecteert, die afkraken geeft rijdelijk verlichting van de zelfverwijten.
Omdat je liever wil geloven dat werkelijk een reden is voor het neerkijken op bepaalde personen behalve je eigen frustratie?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik moet nu ineens weer terugdenken aan jouw verhaal over de universele waarheid.
Is dit nou zo'n universele waarheid waarvan je afgelopen week nog verkondigde dat zoiets niet kan bestaan?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef Canillas het volgende:
Waarom doen die mensen dat? Om zichzelf groter te voelen. Waarom willen ze dat? Omdat ze zich klein voelen.
Eens. Je zou niet zo'n klootzak zijn als je zelf niet onzeker was.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:57 schreef Canillas het volgende:
Daar komt bij; je geeft alleen af op mensen waarin je iets waar je van jezelf negatief over bent in terug ziet maar wat je niet onder ogen wilt en je frustratie dan maar op die ander projecteert, die afkraken geeft rijdelijk verlichting van de zelfverwijten.
Nee, meer een logisch principe.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:09 schreef Maanvis het volgende:
Is dit nou zo'n universele waarheid waarvan je afgelopen week nog verkondigde dat zoiets niet kan bestaan?
Afgelopen week heb je logische principes nog om die reden die ik aandroeg lopen afkraken.quote:
Niet echt, en ik kraak ze ook niet af. tenminste niet in hun gezicht. Het is meer dat ik moeite heb met hun mentale weerbaarheid. Ik en mijn familie hebben veel meegemaakt (maar niet zoveel als sommige mensen hier) maar we zijn toch altijd op beide benen blijven staan. Op den één of den andere manier ga ik er dan vanuit dat andere mensen ook op beide benen blijven staan, en kan ik er niet mee omgaan als ze dat niet doen.quote:Maar omdat je dit verder ontwijkt (waarom toch, je staat sterk in het leven dus kijken of dit voor jou op gaat zou geen bedreiging moeten zijn) kan ik het nog wat verder aan/invullen:
Jij kraakt mensen af om je beter te voelen of jezelf, dat is zwak, je zou het geestelijk zwak kunnen noemen en op wat voor mensen kijk jij op neer?
Antwoord; jezelf.
Als je me kende dan zou je weten dat ik weldegelijk gevoel heb. Maar ik heb ook weldegelijk issues waarmee ik worstel. Echter, ik heb verder wel een erg leuk leven dus echt dringend op te lossen zijn ze niet. Door dit soort topiques probeer ik ook meer over mezelf te weten te komen, en als je mijn postgeschiedenis analyseert dan zul je merken dat ik meer over mezelf vertel dan je zo uit mijn posts kan lezen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Eens. Je zou niet zo'n klootzak zijn als je zelf niet onzeker was.
Maar Maanvis, ben jij gewoon geen psychopaat? Hoe je jezelf voordoet hier op fok zou ik eerder raden dat jij gewoon geen gevoel kent.
Waarom post je hier zo vaak als jij geen psychische problemen hebt?
Wat geloof je dan dat er daarin is voor jou om te gaan? Wat heb jij daarvan te vinden? Wat zet je ertoe aan er iets te vinden en er een mening over te hebben?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:18 schreef Maanvis het volgende:
en kan ik er niet mee omgaan als ze dat niet doen.
da's misschien het punt juist, als ik in de put zit wil ik dat mensen mij de positieve dingen in het leven laten zien, ipv naar beneden naar mijn niveau te komen en me te begrijpen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:24 schreef Skitzofrenix het volgende:
En zoals derakker zegt; behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.
Mwah, ik weet dat de vrouwen in je leven heel kut tegen je doet, dat je dik bent en dat je domme topics maakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je me kende dan zou je weten dat ik weldegelijk gevoel heb. Maar ik heb ook weldegelijk issues waarmee ik worstel. Echter, ik heb verder wel een erg leuk leven dus echt dringend op te lossen zijn ze niet. Door dit soort topiques probeer ik ook meer over mezelf te weten te komen, en als je mijn postgeschiedenis analyseert dan zul je merken dat ik meer over mezelf vertel dan je zo uit mijn posts kan lezen.
En bepaal jij dan als gevolg dat ik me daar kut door moet voelen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mwah, ik weet dat de vrouwen in je leven heel kut tegen je doet, dat je dik bent en dat je domme topics maakt.
Nee, maar ik zal die persoon wel de positieve dingen laten zien (bijv. alleen al dat ik er voor diegene ben). Probleem is dus dat ik mensen ken die kanker hebben gehad en super positief in het leven bleven staan. Dus onderbewust wil ik dat ook graag zien in anderen die hetzelfde meemaken.quote:Als iemand kanker heeft en daardoor de hele dag niks doet en alleen maar klaagt, kijk je op die persoon neer?
Nee, maar ik zal zo iemand niet helpen door mee te gaan in zijn wanenquote:Als iemand schizofrenie heeft (waar hij of zij net zoveel controle over heeft als kanker), kijk je op hem of haar neer?
Ik denk dat er ook wel mensen zijn die zich verheven voelen boven anderen zonder dat ze eigenlijk onzeker zijn. Zoals je met narcisten bijvoorbeeld hebt dat ze kunnen gaan compenseren voor hun onderliggende onzekerheden, of dat ze opgegroeid zijn met het idee dat ze beter en belangrijker zijn dan de rest en dat ook zo voelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Eens. Je zou niet zo'n klootzak zijn als je zelf niet onzeker was.
Wie zegt dat die in jou ogen zwakkere mensen dat niet willen? Misschien hebben ze daar juist behoefte aan? Wie zegt dat iemand die zwaar depressief is en er maar niet uit komt en er op een andere manier mee omgaat dan hoe jij er mee om gaat niet gezellig en positief tegen jou als persoon kan doen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's misschien het punt juist, als ik in de put zit wil ik dat mensen mij de positieve dingen in het leven laten zien, ipv naar beneden naar mijn niveau te komen en me te begrijpen.
da's bij mij niet het geval, als iemand bijv. op een sterke manier omgaat met dingen dan kijk ik zelfs tegen die persoon op en dan heb ik er oneindig veel respect voor. ook als mensen dingen doen die ik zelf niet zou kunnen (bijv. ouderen verzorgen ofzo)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook wel mensen zijn die zich verheven voelen boven anderen zonder dat ze eigenlijk onzeker zijn. Zoals je met narcisten bijvoorbeeld hebt dat ze kunnen gaan compenseren voor hun onderliggende onzekerheden, of dat ze opgegroeid zijn met het idee dat ze beter en belangrijker zijn dan de rest en dat ook zo voelen.
Dat laatste hoeft toch ook niet om begrip voor iemand te tonen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En bepaal jij dan als gevolg dat ik me daar kut door moet voelen?
[..]
Nee, maar ik zal die persoon wel de positieve dingen laten zien (bijv. alleen al dat ik er voor diegene ben). Probleem is dus dat ik mensen ken die kanker hebben gehad en super positief in het leven bleven staan. Dus onderbewust wil ik dat ook graag zien in anderen die hetzelfde meemaken.
[..]
Nee, maar ik zal zo iemand niet helpen door mee te gaan in zijn wanen.
Ik bedoelde met het voorbeeld van narcisten verder niets naar jou toe, was meer voor arguments sake.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's bij mij niet het geval, als iemand bijv. op een sterke manier omgaat met dingen dan kijk ik zelfs tegen die persoon op en dan heb ik er oneindig veel respect voor. ook als mensen dingen doen die ik zelf niet zou kunnen (bijv. ouderen verzorgen ofzo)
Nee, echt niet, ik kan alleen niet begrijpen dat ze op zo'n manier omgaan met zaken. En ik probeer ze dat dan ook wel in te zien. En in het echt lukt dat veel beter want daar kennen mensen mij en mogen ze me ook.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:57 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Wie zegt dat die in jou ogen zwakkere mensen dat niet willen? Misschien hebben ze daar juist behoefte aan? Wie zegt dat iemand die zwaar depressief is en er maar niet uit komt en er op een andere manier mee omgaat dan hoe jij er mee om gaat niet gezellig en positief tegen jou als persoon kan doen?
Ik denk echt dat het goed is voor jou om wat meer open te staan voor mensen waar van jij denkt dat ze zwakker zijn dan jij. En anders niet. Dan blijf je toch lekker alleen omgaan met de mensen die op jou hoge niveau zitten, als je daar tevreden mee bent. Maar vind je jezelf dan ook echt beter dan die andere mensen?
dat heb ik nog nooit zo gevoeld.quote:Of geeft het jou een goed gevoel om jezelf als een sterkere persoon te zien? In de zin van je beter voelen door een leed van een ander?
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar hier op FOK! werkt het niet goed, omdat er altijd mensen zijn (zoals canillas) die zeggen dat wat ik heb meegemaakt en hoe ik de dingen heb opgelost niet telt. Dat was overigens ook meteen het meest disrespectvolle en kwetsende dat iemand ooit op FOK! tegen mij heeft gezegd of op die manier heeft gebracht, vandaar dat ik het hier nog eens aanhaal.quote:Ik heb ooit ergens gelezen hier op het forum dat je zelf ook een kut periode hebt gehad en bent gepest, maar dat je daar nu wel op een volwassen manier goed mee omgaat en dat je veel vrienden hebt etc. Heb je daar in het echte leven wel is wat mee gedaan? Dat je de zwakkere mensen (ik zeg het weer, in jou ogen) wel eens tips hebt gegeven wat jou heeft geholpen om met zoveel plezier in het leven te staan?
Okayquote:Sommige mensen die in de put zitten en er zelf niet uit komen, ik weet zeker dat een groot deel daarvan zelf niet de juiste mensen om zich heen hebben/ in een sociaal isolement zitten en daardoor geen sociale steun hebben en daardoor maar verder zakken. En dan is zo'n persoon in jou ogen misschien zwak, maar is die persoon juist wel heel sterk alleen heeft die net die nee zet nodig die jij wel als in positieve woorden krijgt van je vrienden maar hij of zij niet.
Jij wel, en daar mag je jezelf gelukkig mee prijzen.
Ik loop een beetje van de hak op te tak te typen, maar ik heb ook zoveel te zeggen hier op.
Meegaan in hun waan hoef je ook niet doen, dumb ass. Maar niet uitlachen, pesten, neerbuigend tegenover doen of op een andere manier discrimineren en buitensluiten en dan ben jij geen scum.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En bepaal jij dan als gevolg dat ik me daar kut door moet voelen?
[..]
Nee, maar ik zal die persoon wel de positieve dingen laten zien (bijv. alleen al dat ik er voor diegene ben). Probleem is dus dat ik mensen ken die kanker hebben gehad en super positief in het leven bleven staan. Dus onderbewust wil ik dat ook graag zien in anderen die hetzelfde meemaken.
[..]
Nee, maar ik zal zo iemand niet helpen door mee te gaan in zijn wanen.
En dat heeft dus met opvoeding te maken of genetisch?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook wel mensen zijn die zich verheven voelen boven anderen zonder dat ze eigenlijk onzeker zijn. Zoals je met narcisten bijvoorbeeld hebt dat ze kunnen gaan compenseren voor hun onderliggende onzekerheden, of dat ze opgegroeid zijn met het idee dat ze beter en belangrijker zijn dan de rest en dat ook zo voelen.
Wisselwerking van aanleg en omgeving.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:14 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En dat heeft dus met opvoeding te maken of genetisch?
Ik weet eigenlijk niet wat erger is, een narcist die zo is geworden vanwege een harde jeugd of een narcist die zo is geworden omdat zijn moeder te hem bleef zeggen dat hij speciaal was.
In beide gevallen is het in principe niet zijn schuld.
whatever, zoiets heb ik ook nooit gedaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Meegaan in hun waan hoef je ook niet doen, dumb ass. Maar niet uitlachen, pesten, neerbuigend tegenover doen of op een andere manier discrimineren en buitensluiten en dan ben jij geen scum.
zo zie ik mezelf ook niet, ik weet echter wel hoe je met een zwakke kant moet omgaan. ik kan mensen zich beter laten voelen als ze er voor open staanquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:17 schreef Pulzzar het volgende:
Ik denk dat je allereerst moet accepteren dat iedereen op zijn eigen manier denkt en dat iedereen zijn sterke en zwakke kanten heeft. En niemand is alwetend, jij dus ook niet.
Wat maakt dat uit of het hypocriet is? Hij vraagt toch hoe hij van deze gedachte af kan komen? Dat je hem hypocriet vindt kan je hem fijn in een e-mail vertellen oid, je hoeft niet het topic te verpesten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:42 schreef hlmllp het volgende:
Jij was toch diegene met al die psychische stoornissen? nogal hypocriet van je dan
Ik zie mijn username hier staan terwijl ik geloof ik nooit gezegd hebt dat wat jij hebt meegemaakt en hoe jij dingen hebt opgelost niet telt, sterker nog heb volgens mij aantal keer gezegd dat als wat voor jou werkt(e) ook voor een ander werkt dat dat alleen maar mooi is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:01 schreef Maanvis het volgende:
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar hier op FOK! werkt het niet goed, omdat er altijd mensen zijn (zoals canillas) die zeggen dat wat ik heb meegemaakt en hoe ik de dingen heb opgelost niet telt. Dat was overigens ook meteen het meest disrespectvolle en kwetsende dat iemand ooit op FOK! tegen mij heeft gezegd of op die manier heeft gebracht, vandaar dat ik het hier nog eens aanhaal.
Hij kan van de gedachte af komen door te realiseren dat het hypocriet is. Zeg maar, de volwassen manier van groeien.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 05:23 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit of het hypocriet is? Hij vraagt toch hoe hij van deze gedachte af kan komen? Dat je hem hypocriet vindt kan je hem fijn in een e-mail vertellen oid, je hoeft niet het topic te verpesten.
On-topic:
Zoek professionele hulp, op FOK ga je het niet redden.
Ik heb niet het idee dat maanvis daadwerkelijke hulp wil hebben. Ik heb eerder het idee dat hij stoer probeert te doen, zo van "kijk hoe hard ik ben, ik heb ook veel meegemaakt maar ik zit niet aan de drank en drugs".quote:Op zaterdag 12 mei 2012 05:23 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit of het hypocriet is? Hij vraagt toch hoe hij van deze gedachte af kan komen? Dat je hem hypocriet vindt kan je hem fijn in een e-mail vertellen oid, je hoeft niet het topic te verpesten.
On-topic:
Zoek professionele hulp, op FOK ga je het niet redden.
Een gebrek aan empathie dus. Alhoewel ik ook regelmatig vind dat mensen niet zo moeten miepen, soms is een beetje begrip voor anderen niet slecht.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:41 schreef Maanvis het volgende:
M'n hele leven ben ik omringd met mensen die ondanks allerlei tegenslagen toch sterk in het leven staan. Ik weet niet of het hierdoor komt, dat denk ik wel, maar hierdoor ben ik dus waarschijnlijk zo geworden als ik nu ben. Ik kan niet omgaan met mensen die veel zwakker in het leven staan dan ikzelf.
Op de 1 of andere manier kan ik voor zulke mensen geen respect opbrengen. Hun denkraam is gewoon anders. Meelij heb ik dan wel, maar ik kijk dan echt op ze neer. En da's ook iets wat zij niet verdiend hebben.
Hoe kan ik dit leren te verbeteren?
Als ik jouw woorden niet zo ervaren had had ik het hier niet neergezet. Ik kom al meer dan 10 jaar op FOK! dus het zou stom zijn om hierover uit m'n nek te lullen, nietwaar?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik zie mijn username hier staan terwijl ik geloof ik nooit gezegd hebt dat wat jij hebt meegemaakt en hoe jij dingen hebt opgelost niet telt, sterker nog heb volgens mij aantal keer gezegd dat als wat voor jou werkt(e) ook voor een ander werkt dat dat alleen maar mooi is.
truequote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:49 schreef Friek_ het volgende:
Helemaal niet. Meestal ga ik me op den duur gruwelijk ergeren aan zulke lui, omdat ze het vaak ook nodig vinden om te pronken (en zo dus ook gaan identificeren) met hun leed. Het slachtoffer uithangen is niets anders dan een gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid. En laat ik nu net een hekel hebben aan onverantwoordelijke lui.
dan steek je mijlenver diep je kop in het zand. je bewondert mensen die op een sterke manier omgaan met zware dingen. daar heb je oneindig respect voor. vind ik nogal kortzichtig. want ook die mensen zien wel eens iets niet meer zitten, hebben het moeilijk en verdienen evengoed steun.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's bij mij niet het geval, als iemand bijv. op een sterke manier omgaat met dingen dan kijk ik zelfs tegen die persoon op en dan heb ik er oneindig veel respect voor. ook als mensen dingen doen die ik zelf niet zou kunnen (bijv. ouderen verzorgen ofzo)
Daar heb je gelijk in.quote:
No offense, maar dit vind ik zo'n verschrikkelijke uitspraak!quote:Op zondag 13 mei 2012 15:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Mensen die hun zwakheden erkennen en er voor uit durven komen zijn sterk.
Vooral als ze weten dat anderen ze erop gaan beoordelen.
gaan janken of over je gevoelens praten heeft toch weinig te maken met het werken aan je zwakheden? sterker nog; het kan onderdeel zijn van werken aan je zwakheden.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:11 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
No offense, maar dit vind ik zo'n verschrikkelijke uitspraak!
Het komt op mij over dat je een beloning krijgt als je gaat janken of over je gevoelens gaat praten.
Die krijg je pas als je aan je zwakheden gaat werken. Dan pas word je sterker.
Ik kan absoluut geen respect opbrengen voor softies die alleen maar zitten te janken en zich bij hun zwakheden neerleggen.
Dat zal wel.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:19 schreef simmu het volgende:
[..]
gaan janken of over je gevoelens praten heeft toch weinig te maken met het werken aan je zwakheden? sterker nog; het kan onderdeel zijn van werken aan je zwakheden.
Dat is wel een extreme in het spectrum. Maar ind a tgeval geef ik je ook gelijk. Die types die erin zwelgen. Let op, meestal zijn ze begin twintig en hebben ze altijd alles gehad wat hun ahrtje begeert. Ze waren de belofte aan hun ouders en dan ineens moeten ze al die verwachtingen (aan zichzelf) waarmaken. De meesten kunnen dat niet en worden niet enorm succesvol binnen 2 jaar. Gevolg: depressie, zieligheid, allerlei semi-psychische aandoeningen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:49 schreef Friek_ het volgende:
Helemaal niet. Meestal ga ik me op den duur gruwelijk ergeren aan zulke lui, omdat ze het vaak ook nodig vinden om te pronken (en zo dus ook gaan identificeren) met hun leed. Het slachtoffer uithangen is niets anders dan een gebrek aan het nemen van verantwoordelijkheid. En laat ik nu net een hekel hebben aan onverantwoordelijke lui.
Ik bedoelde mensen die snel bij de pakken neer gaan zitten, die niet willen werken aan hun problemen, die negatief praten over zichzelf, over anderen en het leven etc. Eigenlijk van die mensen bij wie je op bezoek komt en dan met een slecht gevoel naar huis gaat.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:26 schreef Gewetensvol het volgende:
Ik vind topicstarter nou ook niet bepaald geestelijk sterk overkomen. Het is namelijk volstrekt onduidelijk wat topicstarter nou verstaat onder geestelijk zwakke mensen (verstandelijke beperking of lafaards).
Mensen die al gauw bij de pakken neerzitten hebben daar ook niet noodzakelijk voor gekozen. Iedereen heeft een persoonlijkheid. Die komt deels tot stand door externe factoren, maar de kernpersoonlijkheid komt toch nog altijd voort uit interne factoren, namelijk de genen. Daarover heb je weinig controle, je hebt jezelf immers niet gemaakt.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik bedoelde mensen die snel bij de pakken neer gaan zitten, die niet willen werken aan hun problemen, die negatief praten over zichzelf, over anderen en het leven etc. Eigenlijk van die mensen bij wie je op bezoek komt en dan met een slecht gevoel naar huis gaat.
Oh en natuurlijk gaat dit slechts in kleine mate over mensen met een geestelijke stoornis. Zij kunnen er immers vaak niets aan doen dat ze zo zijn.
Het ging niet om mij. Mijn post hierboven was algemeen bedoeldquote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind dat een erg defaitistisch verhaal, Marx1990! Er zal heus wel een wetenschappelijke waarheid in zitten, maar het betekent dat het leven zonder hoop is en dat alles al vast staat en voorbestemd is. Dat vind ik een treurige gedachte, zeker aangezien uit mijn ervaring blijkt dat je met een andere instelling je je leven een andere weg in kunt laten slaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik wat geluk gekend heb doordat vrienden en familie me deze weg lieten zien. Er zullen vast mensen zijn van wie jij houdt. Vraag hun om advies! Wat heb je te verliezen?
Er zijn 2 belangrijke punten bij dit verhaal:quote:Op dinsdag 22 mei 2012 01:18 schreef Marx1990 het volgende:
Het ging niet om mij. Mijn post hierboven was algemeen bedoeld. Wat ik bedoelde te zeggen is dat als een persoon maar genoeg negatieve ervaringen opstapelt, dat effect zal hebben op zijn denkwijze.
Ook maar gedeeltelijk. Je bent niet verantwoordelijk voor je eigen biologie, de persoonlijkheidseigenschappen die je van je ouders hebt geërfd, je hersenstructuur, etc. Dat maakt dat sommige mensen minder kunnen hebben dan anderen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 07:18 schreef Canillas het volgende:
[..]
Er zijn 2 belangrijke punten bij dit verhaal:
1: Hoe meer je je bewust bent van het feit dat je je negatief voelt door het verleden, niet het heden, dus te meer kan je je anders handelen dan wat je geconditioneerde gedachten en gevoel ingeven. Wat je ook hebt meegemaakt het hoeft niks te zeggen over wie je bent en wat je doet (hoe je leeft dus) in het hier en nu.
2: Je beperkt jezelf door uit te gaan van de invloed van gedachten want die invloed is er alleen wanneer je je met je geconditioneerde gedachten patronen identificeert. Dus wanneer je zegt ''ik heb deze gedachten dus zo ben ik en zo is het leven''. Je maakt gedachten echt door erin te geloven, dat doe je zelf. Zelfde geldt voor het identificeren met je verleden en gevoelens.
Je spreekt over defensieve mechanismes en internaliseren alsof het daardoor komt dat dat zo proces zo verloopt, dat kan alleen wanneer je je daar niet van bewust bent en/of je daar volledig in mee gaat. Het zijn 'maar' psychische mechanismen, geconditioneerde patronen die het verleden naar het heden en de toekomst willen projecteren door je hoofd daarmee vol te stoppen; dat heeft invloed wanneer je in je hoofd leeft, gelooft dat je gedachten echt zijn.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat men in de westerse wereld zoveel in het hoofd leeft en gevoelens ziet als iets waar je controle over moet hebben of dat die weg moeten waardoor mensen hun leven eerder een gevecht met zichzelf is dan een vrij bestaan. Dat moedig je aan door de 'schuld' bij de gedachtenpatronen/denkwijze te leggen. Je denken is iets wat je hebt, niet wat je bent en het is iets waar je verantwoordelijkheid voor draagt, niet andersom.
Ehm nee, ik ben psychisch volkomen in orde en heb alleen lichamelijk problemen, maar bedankt voor deze diagnosequote:Op woensdag 23 mei 2012 22:33 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Je bent net als de TS zo perfectionistisch (PDD-NOS/Asperger?) ddat je met "mindere kwaliteit{en} van Mensen geen genoegen kunt nemen, die zijn te min. In een aristocratie (o.a.) was dat 'normaal en gezond denken Je zou ook kunnen zeggen dat jullie fossielen zijn, versteendd en verstard in slechte ideologie ddie obsoleet is, als DNA van een Neandderthaler. Het goedde nieuws is dat het DENKbeelden zijn, dus onderworpen aan jouw Wilskracht en Mentaliteit. Met de goede instelling is jouw probleem met inferieuriteit opgelost (maar dan wel in vitriool, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. No pain, no gain, right?!
hoe je dat uit m'n verhaal kunt halen, daar kan ik met m'n gedachten niet bij.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:33 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Je bent net als de TS zo perfectionistisch (PDD-NOS/Asperger?) ddat je met "mindere kwaliteit{en} van Mensen geen genoegen kunt nemen, die zijn te min. In een aristocratie (o.a.) was dat 'normaal en gezond denken Je zou ook kunnen zeggen dat jullie fossielen zijn, versteendd en verstard in slechte ideologie ddie obsoleet is, als DNA van een Neandderthaler. Het goedde nieuws is dat het DENKbeelden zijn, dus onderworpen aan jouw Wilskracht en Mentaliteit. Met de goede instelling is jouw probleem met inferieuriteit opgelost (maar dan wel in vitriool, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. No pain, no gain, right?!
Dit dusquote:Op dinsdag 22 mei 2012 07:18 schreef Canillas het volgende:
[..]
Er zijn 2 belangrijke punten bij dit verhaal:
1: Hoe meer je je bewust bent van het feit dat je je negatief voelt door het verleden, niet het heden, dus te meer kan je je anders handelen dan wat je geconditioneerde gedachten en gevoel ingeven. Wat je ook hebt meegemaakt het hoeft niks te zeggen over wie je bent en wat je doet (hoe je leeft dus) in het hier en nu.
2: Je beperkt jezelf door uit te gaan van de invloed van gedachten want die invloed is er alleen wanneer je je met je geconditioneerde gedachten patronen identificeert. Dus wanneer je zegt ''ik heb deze gedachten dus zo ben ik en zo is het leven''. Je maakt gedachten echt door erin te geloven, dat doe je zelf. Zelfde geldt voor het identificeren met je verleden en gevoelens.
Je spreekt over defensieve mechanismes en internaliseren alsof het daardoor komt dat dat zo proces zo verloopt, dat kan alleen wanneer je je daar niet van bewust bent en/of je daar volledig in mee gaat. Het zijn 'maar' psychische mechanismen, geconditioneerde patronen die het verleden naar het heden en de toekomst willen projecteren door je hoofd daarmee vol te stoppen; dat heeft invloed wanneer je in je hoofd leeft, gelooft dat je gedachten echt zijn.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat men in de westerse wereld zoveel in het hoofd leeft en gevoelens ziet als iets waar je controle over moet hebben of dat die weg moeten waardoor mensen hun leven eerder een gevecht met zichzelf is dan een vrij bestaan. Dat moedig je aan door de 'schuld' bij de gedachtenpatronen/denkwijze te leggen. Je denken is iets wat je hebt, niet wat je bent en het is iets waar je verantwoordelijkheid voor draagt, niet andersom.
Wil je ajb niet met 'vanzelfsprekendheden' op de proppen komen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:19 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Ook maar gedeeltelijk. Je bent niet verantwoordelijk voor je eigen biologie, de persoonlijkheidseigenschappen die je van je ouders hebt geërfd, je hersenstructuur, etc. Dat maakt dat sommige mensen minder kunnen hebben dan anderen.
Dat kan natuurlijkquote:
Je bedoelt dat het hypocriet is van mensen die ander op wat voor manier omlaag halen (ze psychische gekken noemen, ze pesten, etc.) en op diezelfde mensen afgeven omdat diegene geen zin meer hebben in het leven terwijl dat wat zij doen een (extra) negatieve invloed op hen heeft waardoor ze nog minder zin in het leven hebben/krijgen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:08 schreef Skitzofrenix het volgende:
iedereen loopt te zeiken op al die zogenaamde psychische gekken dit dat en ;pest gedrag en noem maar op weetje wel gewoon er zijn genoeg mensen die gemene dingen zeggen en doen tegen mensen en als die mensen denken oke zo ben ik en er dan een eind aan willen maken dan zeggen diezelfde mensen die pesten etc oeh wat zwak en egoistisch tja.. dat snap ik niet.. ik hoop dat ik duidelijk ben in wat ik zeg.. want ik heb hier een duidelijke mening in mijn hoofd over, maar vindt moeilijk om duidelijk uit te leggen
Dit is hierin een heel belangrijk punt; iemand kan die gedachten hebben maar dat wil niet zeggen dat het zo is. Sterker nog het is het geloven in die gedachten alsof ze waarheid zijn die voor het lijden zorgen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:12 schreef saaw het volgende:
Ik denk dat als iemand echt de zin van het leven niet meer ziet, er diep over nagedacht heeft maar werkelijk geen redenen ziet om er mee verder te gaan, hoe treurig dat ook moge zijn, er inderdaad misschien maar een einde aan moet maken.
Ik denk ook dat er voor iedereen wel iets te vinden is om voor te leven, van te genieten, maar als je dat zelf niet ziet en zulke gedachtes hebt ben je denk ik zo ver heen dat niemand je daar nog van kan overtuigen, dat moet je namelijk zelf willen zien. Als je dat zelf nog wel deels ziet en hulp vraagt is er nog vanalles aan te doen natuurlijk.
Dat is voor mij een extra reden om het er niet mee eens te zijn, en wel om het volgende:quote:
Ik hoop oprecht dat je weer zin in je leven vindt! Wens niemand zulke gedachtes toe en zou willen dat ik je kon helpen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:18 schreef Skitzofrenix het volgende:
ik vind het nog steeds kut dat de politie mij tegengehouden heeft
Dit is geen schreeuw niks. Ik ben zeker niet depressief of wat dan ook. Ik leef gewoon m'n leven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:24 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat je weer zin in je leven vindt! Wens niemand zulke gedachtes toe en zou willen dat ik je kon helpen.
Verder denk ik ook dat dit een schreeuw om aandacht van je is, want als je echt zou willen was je nu wel dood geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |