Echt vervelend is dat ja. Bah. Waarschijnlijk de leeftijd?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:16 schreef DennisDeBengel het volgende:
3 weken geleden een sollicitatie gedaan naar een electronicabedrijf waar ze nog winkelmedewerkers/verkopers zochten. Kreeg meteen een dag later al een mail terug dat ik niet gekozen zou worden omdat er andere kandidaten zijn die beter bij het functieprofiel passen. Ok jammer, dacht ik. Nu dus 3 weken later staat de vacature nog steeds open.. ik weet zeker dat ik daar goed zou passen gezien mijn ervaring en scholing. Maar goed, zij hebben blijkbaar niet zo'n haast, ik had meteen diezelfde dag nog kunnen beginnen
Hoe kan je zulke baantjes vinden? In een andere stad bijvoorbeeld?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:11 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
in reeuwijk en in bleiswijk zoeken ze nog productiemedewerkers in resp. een kaasverpakkingsbedrijf en in een logistieke branch.
Op basis van leeftijd willen ze het liefst iemand die zo jong mogelijk is hebben om in een winkel te werken(goedkoper he) Het is vaak wel de realiteit dat het daar aan ligt, eigenlijk mogen werkgevers niet discrimineren op leeftijd vandaar dat ze vaak dmv ander excuus iemand afwijzen.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Echt vervelend is dat ja. Bah. Waarschijnlijk de leeftijd?
Uitzendbureaus? Zoeken op productiewerk en plaatsnaam?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Hoe kan je zulke baantjes vinden? In een andere stad bijvoorbeeld?
Waarom heb je dan ontslag genomen? Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebtquote:Op maandag 21 mei 2012 14:29 schreef das_phantom het volgende:
Zojuist ontslag genomen. Nu beginnen aan de hel van het solliciteren.
Denk dat ik eerst maar eens vakantiewerk ga zoeken, dan zien we wel verder. Gezien mijn leeftijd en diploma denk ik dat dat nog niet eens zo simpel zal zijn.
Niet slim idd, en ik kan het zeggen. Omdat ik het zelf ook heb gedaan, en vervolgens meer dan een half jaar werkeloos was.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:51 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Waarom heb je dan ontslag genomen? Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt
Lijkt me wel jahquote:Op maandag 21 mei 2012 14:50 schreef Naamah het volgende:
Hoeveel zegt het als er na een sollicitatiegesprek daadwerkelijk contact op wordt genomen met referenten? Ik hoorde vanmorgen dat ze gebeld zijn, maar zegt dat nou iets?
Dat is de reden waarom ik nog blijf zitten waar ik zit, al belemmert het mijn solliciteren wel..quote:Op maandag 21 mei 2012 15:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Niet slim idd, en ik kan het zeggen. Omdat ik het zelf ook heb gedaan, en vervolgens meer dan een half jaar werkeloos was.
alle uitzendbureaus afbellen en vragen naar productiewerk, meestal is dat er wel weer zo tegen de vakantieperiode aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Waar woon je?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Neuh, eerder een beetje standaard. Niet dat iedereen dat schrijft, maar het is echt zo'n voorbeeldzinnetje dat je op internet tegenkomt. Als ik zo'n brief zou krijgen, zou het voor mij erg afhangen van de toon van de rest van je brief. Ik zou het een beetje slijmerig en stom standaard op kunnen vatten, maar als de toon van de rest van je brief leuk en spontaan is en ik het idee zou hebben dat het echt uit jezelf komt, dan zou ik het best leuk vinden.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef lyolyrc het volgende:
Is het erg brutaal als je in een sollicitatiebrief schrijft dat een vacature wel voor jezelf lijkt te zijn geschreven?![]()
Ik heb namelijk een vacature gevonden waarin alleen wat meer werkervaring wordt gevraagd dan ik heb. Voor de rest komen de functie-eisen mooi overeen met wat ik te bieden heb.
Ik pas er ook wel voor op om het zomaar te schrijven!quote:Op maandag 21 mei 2012 17:15 schreef Naamah het volgende:
[..]
Neuh, eerder een beetje standaard. Niet dat iedereen dat schrijft, maar het is echt zo'n voorbeeldzinnetje dat je op internet tegenkomt. Als ik zo'n brief zou krijgen, zou het voor mij erg afhangen van de toon van de rest van je brief. Ik zou het een beetje slijmerig en stom standaard op kunnen vatten, maar als de toon van de rest van je brief leuk en spontaan is en ik het idee zou hebben dat het echt uit jezelf komt, dan zou ik het best leuk vinden.
Als je dat zegt in een sollicitatiebrief kun je er zeker van uitgaan dat je niet wordt uitgenodigd.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef lyolyrc het volgende:
Is het erg brutaal als je in een sollicitatiebrief schrijft dat een vacature wel voor jezelf lijkt te zijn geschreven?![]()
Ja wat verwachtte je dan wat je zou verdienen. Zulk werk verdient nooit echt super. De meeste mensen doen dat ook gewoon echt puur als bijbaantje.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:42 schreef Kekaa het volgende:
Is er iemand die heeft gewerkt voor Sandd?
Had me ingeschreven, en heel snel reactie terug!
Een zin uit de mail: "De vergoeding per maand zal ongeveer tussen de ¤ 125,- tot ¤ 175,- euro bedragen, mede afhankelijk van de wijkgrootte en aantal poststukken wat per maand logischerwijs kan verschillen."
Eerst dacht ik, leuk een aantal uur post bezorgen. Nu denk ik.. Ow, dat is eigenlijk best wel heel weinig.
En zou het nadelig zijn voor mijn WW aanvraag?
Ik wil natuurlijk wel werken, maar dan moet het wel wat opleveren.
ik kreeg de volgende dag al bericht van kruidvatquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik heb niks meer gehoord van de kruidvat, dikzakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |