Ik sta niet negatief tegenover kinderen nee.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:13 schreef Jovatov het volgende:
Maar wil je zelf kinderen?
Want je zegt nu dat je niet stabiel genoeg bent en genoeg aan je werk hebt. Maar dat zijn ook dingen waar eventueel aan gewerkt kunnen worden. Dus los daarvan, zou je kinderen willen?
Ik denk dat het positief is dat je zelf niet negatief tegenover kinderen staat. Ik kan me voorstellen dat je het niet verantwoordelijk vind, als je zelf niet geweldig stabiel bent, om kinderen op te voeden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:16 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik sta niet negatief tegenover kinderen nee.
Zie ze verder ook niet als een belemmering van mijn vrijheid, meer in mijn functioneren (kamp al jaren (o.a.) met zware slaapproblemen).
Het is erg fragiel en december jongstleden ben ik bijvoorbeeld nog opgenomen geweest. Ik ben bang dat aan de ene kant een kind de situatie zal vergeren ten nadelen van mijn eigen geestelijke toestand/comfort, en ik ten tweede door die zaken ook niet bepaald een goede vader/ouder zou zijn.
Als ik ze niet wil en zij ziet het als de ultieme droom dan kom je vanzelf op zo'n punt. Al is het nu nog niet zoverquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:29 schreef Roellie80 het volgende:
Ik snap niet waarom jij 2 dingen als kinderen nemen en de relatie verbreken zo dicht naast elkaar zet
Dus jij hebt wel het gevoel dat wanneer jij expleciet geen kinderen zou willen en mevrouw wel dat ze dan liever de relatie verbreekt om ergens wel kindertjes te maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:31 schreef Das-Phantom het volgende:
Als ik ze niet wil en zij ziet het als de ultieme droom dan kom je vanzelf op zo'n punt. Al is het nu nog niet zover
Bekrompen instelling. Je hebt in een relatie het deel wat je met je partner deelt, hoe je met elkaar omgaat, hoe leuk het is samen etc. En gewoon je eigen eisen pakket. Je kan het namelijk ook andersom bekijken, zij wilt heel graag kinderen maar dat heeft hij niet voor haar over, houd hij dan wel van haar? Dus nee met die redenering kom je nergens! TS geeft aan het gewoon nu niet aan te kunnen, dat vind ik een verstandige houding, maar het gevolg kan zijn dat de relatie verbroken wordt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dus jij hebt wel het gevoel dat wanneer jij expleciet geen kinderen zou willen en mevrouw wel dat ze dan liever de relatie verbreekt om ergens wel kindertjes te maken.
Houd ze verder wel van je of gaat het puur om zaad?
Dus als zij kinderen wil en hij niet moeten ze bij elkaar blijven? Voor wat eigenlijk? Zij wil zo graag kinderen en hij niet. Hoe kan dat goed komen binnen een relatie?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:29 schreef Roellie80 het volgende:
Ik snap niet waarom jij 2 dingen als kinderen nemen en de relatie verbreken zo dicht naast elkaar zet
Ik heb dat met mijn vriendin ook al eens besproken. Ze heeft toen ook gezegd dat als ik (als het zover is uiteindelijk) nooit kinderen wil en zij wel, dat voor haar wel degelijk een reden is om het uit te maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dus jij hebt wel het gevoel dat wanneer jij expleciet geen kinderen zou willen en mevrouw wel dat ze dan liever de relatie verbreekt om ergens wel kindertjes te maken.
Bij de één tikt het klokje wat harder / eerder dan bij de ander.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Halverwege 20 roepen dat je biologische klok tikt
Ik zou haar keihard uitlachen. Kom over 10 jaar maar met die smoes aanzetten.
Ik denk dat je nu kinderdrang met de term "biologische klok" samentrekt. Dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Bij de één tikt het klokje wat harder / eerder dan bij de ander.
Dat kan.
Ik heb dit overigens meerdere malen mee gemaakt in mijn omgeving TS, dit is een relatiebreker in een heel groot deel van de gevallen.
Als de biologische klokt tikt, ahh you can't fight nature...
Voor wat eigenlijk? Omdat je het leuk vind om bij elkaar te zijn misschien? Moet er perse nageslacht komen? Waarom dat eingelijk? De kinderwens is blijkbaar groter dan de wil om bij elkaar te zijn. Nou, ik had het dan wel geweten...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:53 schreef Ziba het volgende:
Dus als zij kinderen wil en hij niet moeten ze bij elkaar blijven? Voor wat eigenlijk? Zij wil zo graag kinderen en hij niet. Hoe kan dat goed komen binnen een relatie?
Dat is dus een moreel dillema, ik kan namelijk niet met zekerheid zeggen dat ik ze over pak hem beet 2 jaar wel wil. Of er tenminste aan toe ben.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:08 schreef FvS het volgende:
Als je toch in de toekomst wel kinderen zou willen is dat geen reden om je relatie te verbreken. Ik zou gewoon nog een paar jaar wachten.
Ze is 26 bijna 27 dus bijna 30, of halverwege de 20 afhankelijk van hoe je het wilt uitleggen. Ze wil zelf dolgraag 'jongen' , haar 2 zussen hebben allebei ook kinderen dus dat versterkt de behoefte alleen maar verder heb ik het idee.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef Harajuku. het volgende:
Zij is halverwege de 20 en jij wil later wel kinderen. Wat is het probleem nu?
Dan vertel je haar dat toch en leg je de keuze bij haar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Dat is dus een moreel dillema, ik kan namelijk niet met zekerheid zeggen dat ik ze over pak hem beet 2 jaar wel wil. Of er tenminste aan toe ben.
Het laatste wat ik wil is haar nog eens 2 jaar aan het lijntje houden....
klinkt niet écht alsof je gelukkig bent met je jezelf...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:11 schreef Das-Phantom het volgende:
Door verschillende problemen, ik ben nauwelijks stabiel en heb op zekere momenten meer dan voldoende aan mijn werk
Ja in principe wel, of moet je als gozer gewoon oprotten en haar de ruimte geven om het met een ander te proberen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dan vertel je haar dat toch en leg je de keuze bij haar.
Dit zijn zeer wijze woorden. Mijn moeder zei ook zoiets...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klinkt niet écht alsof je gelukkig bent met je jezelf...
los ervan of je misschien later ooit kinderen zou willen, zou ik wel gewoon voor jezelf aanraden iig niet je eigen 'problemen' (zoals je het zelf al noemt) niet als een soort van 'wetmatigheid' te accepteren om niks te veranderen aan je leven.
bang te veranderen doordat je kennelijk nu problemen hebt, maar ook in die problemen een 'zekerheid' ziet, en misschien bang bent dat verandering 'eng' is... zelfs als die veranring misschien ook een uitweg uit je depressieve en negatieve instelling biedt..
Ik heb meerdere vrienden die om wat voor reden dan ook geen kinderen willen of nooit gehad hebben en dat kan een prima keuze zijn die mensen ook juist mogelijkheden biedt die mensen die wel kinderen _niet_ hebben...
enkel, neem alsjeblieft zulk een beslissing vanuit een 'positieve' levensvisie zodat je ook kunt genieten van je vrijheden en mogelijkheden die die vrijheid je oplevert...
de keuze nemen vanuit een negatieve instelling, gezeik over 'problemen' en 'nstabiliteit' gaat je volgens mij wel degelijk opbreken... niet zozeer omdat je kinderen zou _moeten_ hebben maar vool omdat die 'problemen' vaak ook verder je beperken in het genieten van je leven en je mogelijkheden vrij uit te nutten.
Wat betreft je partner... ze is 26 en verder is het hààr keuze en dus ook haar probleem..
jij kunt die beslising met jou verder te gaan niet vor haar nemen, hooguit eerlijk zijn dat je niet denkt en ook niet verwacht ooit kinderen te willen.
Zij moet dan maar die beslissing nemen (hooguit zou ik je wel aanraden op te passen dat een vrouw niet beslist over het krijgen van kinderen zònder dat jij daarin gehoord wordt; dat komt idd nog wel voor, dat vrouwen dan toch opeens 'per ongeluk' zwanger worden, als een man te lang loopt rond te twijfelen en een beetje onzeker doet)
frappant hoe je de term vrijheid gebruikt om te omschrijven wat haar ontnomen wordt. Aparte woordkeuze... je weet dat je als vrouw altijd afhankelijk zal zijn van een man, spermabanken uitgezonderd, om een kind te kweken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:47 schreef Fera het volgende:
OP's die over dit onderwerp gaan vind ik toch altijd lastig. Het is een probleem wat eigenlijk niet goed op te lossen is. Als vrouw zijnde, stel dat ik een kinderwens had, dan zou mijn partner toch een stuk belangrijker voor me zijn. Zeker als je er al zes jaar mee samen bent. Ik heb al bijna anderhalf jaar een relatie en nu al zou ik het me niet voor kunnen stellen uit elkaar te moeten gaan vanwege een kinderwens ...
Aan de andere kant is het voor haar ook een stukje vrijheid, wat haar eigenlijk ontnomen zal worden door jou. Zij wil graag kinderen, dat is haar wens. Jij wil ze niet. Zij houdt toch van je, maar dat betekent dat zij eventueel die 'vrijheid' van het krijgen van kinderen op zou moeten geven. En mensen leveren niet graag vrijheid in.
Ik weet niet in hoeverre jij graag kinderen wilt, TS, maar je zei al dat je er niet negatief tegenover stond. Je kunt altijd voorstellen om sowieso even te wachten tot het wat beter met je gaat en je zelf voelt dat je stabiel bent. Zij weet ook wat je hebt meegemaakt, dus waarschijnlijk zal ze daar wel begrip voor tonen. Immers, het feit dat jij zelf aangeeft in deze toestand geen verantwoordelijke vader te kunnen zijn, spreekt positief voor jou. Daarmee laat je wel zien dat je het belangrijk vindt en er over nadenkt.
Succes ermee!
maar dat kun je toch gewoon uitspreken? dan is de keus aan haarquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Dat is dus een moreel dillema, ik kan namelijk niet met zekerheid zeggen dat ik ze over pak hem beet 2 jaar wel wil. Of er tenminste aan toe ben.
Het laatste wat ik wil is haar nog eens 2 jaar aan het lijntje houden....
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:16 schreef Roellie80 het volgende:
Maak het jezelf niet zo moeilijk. Laat haar de keuze maar maken. Wat jou betreft nu nog even geen kinderen. Dat is geen belachelijk iets.
Wil ze perse nu kids dan weet je genoeg. Dan is dat voor haar dus belangrijker dan jou als persoon en weet je dat het klaar is.
Wanneer ze "op jou wil wachten" dan geeft dat al aan dat ze zeker waarde hecht aan jou als persoon en wat mij betreft geeft dit een veel stabielere basis
Dat is geen oplossing voor het probleem van TS hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Halverwege 20 roepen dat je biologische klok tikt
Ik zou haar keihard uitlachen. Kom over 10 jaar maar met die smoes aanzetten.
Hoe bedoel je, frappant? Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt ... Ik snap dat vrouwen mannen nodig hebben om kinderen te krijgen, maar dat was niet waar ik op doelde. Ik doelde op het feit dat de vriendin van TS, haar 'vrijheid' om een kind te mogen/kunnen krijgen zou moeten opgeven om bij haar partner te blijven. Ten minste, als TS het in haar ogen waard is om die vrijheid voor op te geven. Anderzijds kan ze juist kiezen voor die vrijheid en op een andere manier proberen een kind te krijgen. Een vrouw heeft wel een man nodig, maar het hoeft niet deze man te zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
frappant hoe je de term vrijheid gebruikt om te omschrijven wat haar ontnomen wordt. Aparte woordkeuze... je weet dat je als vrouw altijd afhankelijk zal zijn van een man, spermabanken uitgezonderd, om een kind te kweken.
mjah ik weet niet wat het is aan dat woord. Misschien omdat kinderen ook vaak het symbool zijn van het wegnemen van juist "vrijheid"quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:28 schreef Fera het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, frappant? Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt ... Ik snap dat vrouwen mannen nodig hebben om kinderen te krijgen, maar dat was niet waar ik op doelde. Ik doelde op het feit dat de vriendin van TS, haar 'vrijheid' om een kind te mogen/kunnen krijgen zou moeten opgeven om bij haar partner te blijven. Ten minste, als TS het in haar ogen waard is om die vrijheid voor op te geven. Anderzijds kan ze juist kiezen voor die vrijheid en op een andere manier proberen een kind te krijgen. Een vrouw heeft wel een man nodig, maar het hoeft niet deze man te zijn.
Dit dus. Wie weet wil ze alleen maar kinderen met jou, niet met een andere vent. Bovendien is er geen garantie dat ze daadwerkelijk iemand anders ontmoet waar ze een kind mee wilt/kan krijgen (en hij met haar).quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar dat kun je toch gewoon uitspreken? dan is de keus aan haar
voor haar beslissen vind ik ook niet redelijk en het dan dus maar uit maken
wie weet loop je dan ook wel iets kei tofs mis omdat jij een keuze hebt gemaakt voor een ander (die achteraf niet nodig was)
Precies!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:13 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus. Wie weet wil ze alleen maar kinderen met jou, niet met een andere vent. Bovendien is er geen garantie dat ze daadwerkelijk iemand anders ontmoet waar ze een kind mee wilt/kan krijgen (en hij met haar).
Dit slaat natuurlijk nergens op. Je bent met iemand om een toekomst mee op te bouwen. Als jij een heel andere toekomst voor ogen hebt, dan gaat het gewoon niet werken. Simple as that. Maar aangezien TS zelf ook een kinderwens heeft, alleen niet op dit moment, is er nog hoop.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Nee maak je imo je eigen belang wel weer heel veel kleiner dan haar belang. En draai je de boodschap van die quote wel erg om.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:16 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Precies!
En de kans hierop is naarmate ik haar langer laat wachten alleen maar kleiner!
Zoals de situatie nu is wil ik geen kinderen, heb ik ook gezegd tegen haar. Maar zij blijft zich toch vastklampen aan het idee dat het ooit wel goedkomt. Omdat ik het dus niet uitsluit.
dat praat je jezelf aan hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:23 schreef Das-Phantom het volgende:
De makkelijkste weg is natuurlijk: Ik ben er NU nog niet klaar voor, peil me nog eens over 2 jaar en 'wie weet' .....
Echter dan is zij 29 en mocht ik dan nog steeds twijfelen of het misschien wel niet willen zet ik haar in een vrij lastige positie als het gaat om haar dromen realiseren.
Natuurlijk is dat primair HAAR probleem/keuze , echter geef ik teveel om haar om zomaar te zeggen jouw probleem dus jammer dan....
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik NU moet gaan kiezen. En op dit moment wil ik het liever niet omdat ik er zelf niet aan toe ben.
De strekking van die quote is toch dat naarmate de jaren voorbij gaan de kans dat zij een geschikte partner zou vinden die wel aan kinderen wil beginnen (met haar) afneemt naarmate de jaren vorderen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee maak je imo je eigen belang wel weer heel veel kleiner dan haar belang. En draai je de boodschap van die quote wel erg om.
Het is natuurlijk onzin dat het te laat is om kinderen te krijgen op je 29e. Je leven is echt niet voorbij na je 30ste verjaardag hoor.;)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:23 schreef Das-Phantom het volgende:
De makkelijkste weg is natuurlijk: Ik ben er NU nog niet klaar voor, peil me nog eens over 2 jaar en 'wie weet' .....
Echter dan is zij 29 en mocht ik dan nog steeds twijfelen of het misschien wel niet willen zet ik haar in een vrij lastige positie als het gaat om haar dromen realiseren.
Natuurlijk is dat primair HAAR probleem/keuze , echter geef ik teveel om haar om zomaar te zeggen jouw probleem dus jammer dan....
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik NU moet gaan kiezen. En op dit moment wil ik het liever niet omdat ik er zelf niet aan toe ben.
Nee, maar ze wil het graag he. En vrouwen die iets heeeeeeeel graag willen....quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat praat je jezelf aan hoor
niemand laat je nu kiezen, alleen jij zelf
wil je van haar af of zo? ik bedoel je verzint een struikelblok dat er niet is en bedenkt dat dat jullie wel uit elkaar MOETEN
Ja precies!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee maak je imo je eigen belang wel weer heel veel kleiner dan haar belang. En draai je de boodschap van die quote wel erg om.
De strekking van die quote is dat zij haar keuze moet maken en jij die niet voor haar moet maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:25 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
De strekking van die quote is toch dat naarmate de jaren voorbij gaan de kans dat zij een geschikte partner zou vinden die wel aan kinderen wil beginnen (met haar) afneemt naarmate de jaren vorderen?
Je maakt mij niet wijs dat iemand van 27 niet een relatie kan fiksen waarbij er eventueel een kind komt.... Zo hard tikt die klok dan ook niet.
* Zucht, ellendige klok......*
misschien wil ze ook wel heel graag bij jou blijvenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:26 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nee, maar ze wil het graag he. En vrouwen die iets heeeeeeeel graag willen....
ja dat gaat op vanaf je 36ste of zoquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:25 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
De strekking van die quote is toch dat naarmate de jaren voorbij gaan de kans dat zij een geschikte partner zou vinden die wel aan kinderen wil beginnen (met haar) afneemt naarmate de jaren vorderen?
Je maakt mij niet wijs dat iemand van 27 niet een relatie kan fiksen waarbij er eventueel een kind komt.... Zo hard tikt die klok dan ook niet.
* Zucht, ellendige klok......*
Geen idee hoe die vrouwen dat zien.... Na je 30e aan kinderen beginnen schijnt wel aan de late kant te zijn, toch? Zeker niet onmogelijk maar wel laat, of zo....quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin dat het te laat is om kinderen te krijgen op je 29e. Je leven is echt niet voorbij na je 30ste verjaardag hoor.;)
na je 30ste is al zo'n 50 jaar niet meer laatquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:29 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Geen idee hoe die vrouwen dat zien.... Na je 30e aan kinderen beginnen schijnt wel aan de late kant te zijn, toch? Zeker niet onmogelijk maar wel laat, of zo....
Daarbij heb ik helemaal geen zin om voor het blok gezet te worden. Mijn motto is en was: Als ze (kinderen) er komen dan is dat tof, maar qua levensgeluk zie ik ze in tegenstelling tot haar niet als iets van cruciaal toevoegende waarde.
Ik heb dat uitgelegd, maar ze wil niet horen dat ik GEEN kinderen wil. Dan is de relatie voorbij.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:29 schreef kieskleurig het volgende:
Het enige dat jij kunt doen is duidelijk zijn over jouw standpunt. Voor haar gaan beslissen om het uit te maken is natuurlijk een beetje onzinnig.
Bespreek jullie standpunten en bekijk wat voor jullie het beste is, maar ga geen dingen voor haar invullen
Dat is voor iedereen verschillen natuurlijk. Daarnaast snap ik best dat je rond een bepaalde leeftijd van je partner wil horen hoe hij of wil erin staat en of zijn of haar toekomstplannen stroken met de jouwe.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat gaat op vanaf je 36ste of zo
niet vanaf je 26ste
Dan is het klaar toch? Je wilt ze nu nog niet, misschien in de toekomst wel. Maar dat wil ze niet horen, zeg je.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik heb dat uitgelegd, maar ze wil niet horen dat ik GEEN kinderen wil. Dan is de relatie voorbij.
Zolang er nog enige kans bestaat blijft ze bij me (haar eigen woorden)
Waardoor ik me constant als er weer een neefje of nichtje geboren is voor het blok gezet voel worden. Ook omdat ze dan zit te huilen en depressief is in die periode als anderen kids krijgen.
Als jij dat zegt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
na je 30ste is al zo'n 50 jaar niet meer laat
na je 38ste is laat
Zij is erg op zoek naar die zekerheid merk ik. Zekerheid die ik haar niet wil of kan geven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dan is het klaar toch? Je wilt ze nu nog niet, misschien in de toekomst wel. Maar dat wil ze niet horen, zeg je.
Het klinkt mij anders als chantage in de oren. 'Niet zeggen dat je geen kinderen wilt of de relatie is voorbij'.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:34 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Zij is erg op zoek naar die zekerheid merk ik. Zekerheid die ik haar niet wil of kan geven.
Nah, we hebben verder echt een toffe relatiequote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het klinkt mij anders als chantage in de oren. 'Niet zeggen dat je geen kinderen wilt of de relatie is voorbij'.
Negatief dit zeg! Je zou ook kunnen zeggen dat je kinderen met haar wil omdat de relatie dusdanig diep gaat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:11 schreef Das-Phantom het volgende:
Onze relatie gaat dusdanig diep dat ik als ik weet dat het haar er echt mee zou helpen gelukkig te worden er per direct een einde aan zou maken ( aan de relatie dan)
Praat dan met haar, vertel wat je hier verteld.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:36 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nah, we hebben verder echt een toffe relatie![]()
Alleen merk dat zij het heel graag wil, en ook omdat haar zusjes allemaal wel al aan de baby zitten zal dat emotioneel ook best een en ander teweeg brengen ...
Weet als simpele vent natuurlijk ook niet hoe en wanneer zo'n biologische klok precies werkt.....
Onder normale omstandigheden zou het waarschijnlijk niet eens een issue zijn. Alleen die instabiliteit zorgt er voor dat ik gewoon heel erg twijfel.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:37 schreef Mercer het volgende:
[..]
Negatief dit zeg! Je zou ook kunnen zeggen dat je kinderen met haar wil omdat de relatie dusdanig diep gaat.
Natuurlijk verschilt dat persoon. Maar de TS wil het NU uitmaken, omdat die op dit moment niet aan kinderen toe is terecht en niet met zekerheid kan zeggen dat hij dat over 2 jaar wel is. En hij het dan te laat vind voor haar. Ten eerste is het imo een drogreden om het te maken om wat misschien over 2 jaar gebeurd. Misschien kijkt zij er dan ook weer heel anders tegenaan. Ten tweede mocht het dan toch nog mislopen over 2 jaar, is ze nog geen 30. Nog meer dan genoeg tijd om een nieuwe man te vinden om kinderen mee te krijgen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen verschillen natuurlijk. Daarnaast snap ik best dat je rond een bepaalde leeftijd van je partner wil horen hoe hij of wil erin staat en of zijn of haar toekomstplannen stroken met de jouwe.
Als ze straks 36 is en hij besluit om het toch niet te willen, wordt het wel verrekte kort dag om met een nieuwe partner aan kinderen te beginnen.
Dan maak je een afspraak met je huisarts en leg je dit issue instabiliteit, dat kinderen volgens jou in de weg staat, aan hem voor. En vraag je hem wat hij ervan vind. Dan ben je alweer een stap verder.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:39 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden zou het waarschijnlijk niet eens een issue zijn. Alleen die instabiliteit zorgt er voor dat ik gewoon heel erg twijfel.
Kindje maken is meestal simpel, er daadwerkelijk voor zorgen komt toch een stuk meer bij kijken.
Zij is verder wel de 'ware' voor zoiets bestaat in jullie wereldquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:38 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Praat dan met haar, vertel wat je hier verteld.
Maar ik ben het eens met de anderen, het is onzin om te zeggen dat op die leeftijd de biologische klok al tikt. Ze heeft een kinderwens, da's heel wat anders.
Leg haar uit wat je voelt, dat haar niet kan garanderen dat je 'ooit wel' kinderen wilt en laat haar dan beslissen wat ze wil doen..
Het is ook meer dan verstandig vind ik van je, dat je er nog niet aan toe bent als je in december nog opgenomen bent.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:39 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden zou het waarschijnlijk niet eens een issue zijn. Alleen die instabiliteit zorgt er voor dat ik gewoon heel erg twijfel.
Kindje maken is meestal simpel, er daadwerkelijk voor zorgen komt toch een stuk meer bij kijken.
Tja, dan wordt het lastig.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik heb dat uitgelegd, maar ze wil niet horen dat ik GEEN kinderen wil. Dan is de relatie voorbij.
Zolang er nog enige kans bestaat blijft ze bij me (haar eigen woorden)
Waardoor ik me constant als er weer een neefje of nichtje geboren is voor het blok gezet voel worden. Ook omdat ze dan zit te huilen en depressief is in die periode als anderen kids krijgen.
Meh loop allang onder behandeling van GGZ voor die zaken. Met medicijnen is wel e.e.a. te verzachten waardoor het leefbaar blijft.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:41 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dan maak je een afspraak met je huisarts en leg je dit issue instabiliteit, dat kinderen in de weg staat, aan hem voor. En vraag je hem wat hij ervan vind.
Dat is geen eye opener voor haar?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Meh loop allang onder behandeling van GGZ voor die zaken. Met medicijnen is wel e.e.a. te verzachten waardoor het leefbaar blijft.
Advies van behandelaar is: *tromgeroffel*...... probeer destabiliserende elementen zoveel mogelijk te vermijden!
Lekker praktisch met een kleine die de hele boel bij mekaar jankt.
het ging toch om de biologische klok? niet gewoon om iets willen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:33 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Als jij dat zegt.
Kan dat niet verschillen per vrouw??
De gemiddelde vrouw (voor wat dat waard is) is toch geen 38??
Volgens mij was dat een misinterpretatie van de TS en gaat het meer om iemand die kinderen wil, omdat iedereen in haar omgeving die ook krijgt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het ging toch om de biologische klok? niet gewoon om iets willen?
maar niet voor altijd toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Meh loop allang onder behandeling van GGZ voor die zaken. Met medicijnen is wel e.e.a. te verzachten waardoor het leefbaar blijft.
Advies van behandelaar is: *tromgeroffel*...... probeer destabiliserende elementen zoveel mogelijk te vermijden!
Lekker praktisch met een kleine die de hele boel bij mekaar jankt.
Op mij komt het over alsof de vriendin persé iets wil hebben.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:47 schreef Mercer het volgende:
Ja, lastige keuze. Blijkbaar vind je vriendin je wel geschikt.
Er zijn fasen dat ik nachten niet slaap en na verloop van tijd zelfs niet meer mag werken. Dan krijg ik hele zware medicatie (800 mg Seroquel o.a.) en stabiliseert het zich normaliter weer na verloop van tijd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dat is geen eye opener voor haar?
Dat je verantwoordelijkheden aantrekt lijkt me alleen maar een goede zaak in het vaderschap.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:46 schreef Das-Phantom het volgende:
Mijn grootste angst is dat ik niet weet wat zo'n kleine doet. Ik heb de stoerste maten van me zien janken bij de geboorte dus het zal vanalles losmaken neem ik aan.
Maar weet niet of het louter goede zaken zijn die loskomen..... Ben een vrij gevoelig figuur die zich verantwoordelijkheden enorm aantrekt.
Denk deels dat je beter af bent met een botte hork die zo nu en dan geen neuk geeft dan dit gezeik pffff
Er is volgens artsen geen zinnig woord over te zeggen. Laatste jaren zijn de problemen wel iets toegenemen, echter wel steeds controleerbaar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar niet voor altijd toch?
ik vind het heel verstandig van je dat je het nu niet wil doen
klinkt heel zinnig
maar is je situatie zo 'erg' dat kinderen er nooit in zitten?
als het tijdelijk is kan je vriendin dat toch wel begrijpen?
ze klinkt drammerig... 'ik wil dit, en ik wil dit nu'
maar wat is er precies aan de hand dan?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:51 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Er is volgens artsen geen zinnig woord over te zeggen. Laatste jaren zijn de problemen wel iets toegenemen, echter wel steeds controleerbaar.
Maar hoe het er over 5 jaar uit ziet?? Geen idee!
Daarom heb ik ook niet die kinderwens.
Ja, alleen meisje wil duidelijkheid liever vandaag dan morgen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat je verantwoordelijkheden aantrekt lijkt me alleen maar een goede zaak in het vaderschap.
En je overweging om op dit moment geen kinderen te nemen, vind ik ook voor je pleiten.
Denk niet dat je vanwege deze kwetsbaarheid je je alles in het leven (en dus ook kinderen) moet ontzeggen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:49 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Er zijn fasen dat ik nachten niet slaap en na verloop van tijd zelfs niet meer mag werken. Dan krijg ik hele zware medicatie (800 mg Seroquel o.a.) en stabiliseert het zich normaliter weer na verloop van tijd.
Echter zo'n 'fase' kan soms 2 weken duren. Zonder dus die wetenschap dat een kindje + een vrouw wacht op jouw toewijding.....
Ik zie mijzelf wel als een toffe vader. Maar ook als kwetsbaar, de vraag is alleen of je jezelf alles moet ontzeggen in het leven vanwege die kwetsbaarheid en evt risico's die je niet eens kunt overzien laat staan kaderen?
Is ook best mee te leven in principe. Al ligt het er aan waarom je het slikt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wat is er precies aan de hand dan?
seroquel is prima mee te leven hoor
vriendin van me zit ook aan de seroquel en heeft 2 kinderen en is een heel leuke mama
Dan is zoals al vaker gezegd aan haar de keus of ze nu echt zo graag kinderen wil en het met jouw uitmaakt om een andere man te zoeken of dat ze genoeg om jou geeft om je bij te staan en te kijken wat de toekomst gaat brengen. (Want dat weet niemand. Er kunnen nog wel tig andere redenen zijn waarom het ooit uit kan gaan)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:53 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ja, alleen meisje wil duidelijkheid liever vandaag dan morgen.
En eerlijk gezegd weet ik het op dit moment echt niet.
De situatie kan verslechteren waardoor ik erg negatiever in kom te staan, of verbeteren waardoor ik het wel zie zie zitten.
Probleem is dat de tijd langzaam wegtikt.
Eerlijk gezegd?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Denk niet dat je vanwege deze kwetsbaarheid je je alles in het leven (en dus ook kinderen) moet ontzeggen.
Vraag is of die slechte fasen van weken iets is van deze tijd en waarschijnlijk over een aantal jaar met hulp beter onder de knie hebt. Of dat je dat al heel je leven hebt en er weinig verbeteringsperspectief inzit.
Maar je vriendin lijkt dit niet als een probleem te zien, waarom jij dan wel?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:58 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd?
Er zit totaal geen stijgende lijn in. Ook geen zicht op een meer definitieve oplossing.
Het kan veel beter gaan, maar dat is dan oppurtunisme. Of veel slechter maar dan is het doemdenken.
De artsen weten het in ieder geval niet .
Deze vind ik ook interessant.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:59 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Maar je vriendin lijkt dit niet als een probleem te zien?
Als je een top-relatie hebt (als vrouw zijnde) en een sterke kinderwens.... Misschien wil of kan ze mijn probleem wel niet zien....quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:59 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Maar je vriendin lijkt dit niet als een probleem te zien, waarom jij dan wel?
en weer vul je vanalles inquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:00 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Als je een top-relatie hebt (als vrouw zijnde) en een sterke kinderwens.... Misschien wil of kan ze mijn probleem wel niet zien....
Even vanuit haar perspectief redeneren.![]()
Als jij in december opgenomen bent en vaker slechte fases hebt met extreme insomnia, maar ze jouw probleem niet kan of wil zien. Daar zal ik me pas zorgen om maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:00 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Als je een top-relatie hebt (als vrouw zijnde) en een sterke kinderwens.... Misschien wil of kan ze mijn probleem wel niet zien....
Daarom vroeg ik het ook.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als jij in december opgenomen bent en vaker slechte fases hebt met extreme insomnia, maar ze jouw probleem niet kan of wil zien. Daar zal ik me pas zorgen om maken.Als dat natuurlijk al zo is, want het lijkt me erg onwaarschijnlijk.
heb even de behoefte aan de rauwe, objectieve mening van volslagen vreemden atm, sorry.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
en weer vul je vanalles in
je neemt je lief niet echt serieus he?
waarom voer je dit gesprek, dat je nu hebt met volslagen vreemden, niet met je vriendin?
En een gesprek met een (gezins/relatie)therapeut erbij? Die kan er voor waken dat jullie niet in zo'n circel terecht komen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:05 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
heb even de behoefte aan de rauwe, objectieve mening van volslagen vreemden atm, sorry.
als we samen praten over dit onderwerp merk ik dat ik dingen in het negatieve neig te trekken en zij in het positieve.
Dus in de trend van 'ik ben nergens goed voor' vs ' ik weet dat je het kan' . En allebei extreem op onze hoede waardoor je jezelf steeds herhaalt of in de verdediging schiet.
Ik verzin argumenten waarom niet, en zij argumenten waarom wel.
En dat is dus steeds. En steeds alleen over dat onderwerp.
Hebben we 2x gehad.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En een gesprek met een (gezins/relatie)therapeut erbij? Die kan er voor waken dat jullie niet in zo'n circel terecht komen.
Maar is helemaal geen ramkoers en ontzettend groot meningsverschil. Het punt is dat jij nu nog niet weet of je later misschien wel aan kinderen toe bent. En zij toe nu lijkt te willen wachten daarop.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:15 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Hebben we 2x gehad.
Maar weet je wat het is..... Bottom line wil zij gewoon weten of ik kinderen wil en daar duidelijkheid over en ik weet het ECHT niet. Punt.
Dat was ook de conclusie van die therapeut toen.
Stel jezelf een situatie voor waarin je partner en jij een meningsverschil hebben jij bent het ergens ECHT niet mee eens. Dan kun je zo therpie volgen, een oplossing komt er niet totdat een van jullie 2 wijkt van de ramkoers waarop je afstevent.
preciesquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar is helemaal geen ramkoers en ontzettend groot meningsverschil. Het punt is dat jij nu nog niet weet of je later misschien wel aan kinderen toe bent.
Als jullie er dan al 2x over gepraat hebben, is de keuze nu gewoon aan haar.
Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind het echt heel typisch dat je haar zo graag weg wil duwen
Hoe kom je er bij dat ik haar zou willen wegduwen? Geef juist enorm veel om haar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
precies
de therapeut heeft dat ook samengevat lijkt me, dus heeft ze het echt wel gehoord
als ze dan niet weg gaat dan wil ze dus blijkbaar liever blijven
ik vind het echt heel typisch dat je haar zo graag weg wil duwen
omdat je bij een therapeut bent geweest en daar was de conclusie niet: beslis voor haar en maak het uitquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:25 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik haar zou willen wegduwen? Geef juist enorm veel om haar.
Uh............... misschien omdat je het uitmaken wil maken voor haar?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:25 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik haar zou willen wegduwen? Geef juist enorm veel om haar.
Dat denk ik dus ook, dat TS liever zelf de touwtjes in handen wilt houden dan haar laten beslissen puur en alleen omdat hij bang is dat ze dan alsnog weggaat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:29 schreef Mercer het volgende:
Je bent misschien wel bang om haar kwijt te raken.
Nee totaal niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:29 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, dat TS liever zelf de touwtjes in handen wilt houden dan haar laten beslissen.
Zoals iemand eerder al zei, jij bent niet verantwoordelijk voor haar gelukquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:31 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nee totaal niet.
Waar ik bang voor ben is dat zij straks zonder kinderen zit en mij daarvoor verantwoordelijk houdt.
Of wellicht dat ik ik mezelf dat aan zou rekenen.
Ik concludeer nergens dat ik het uit moet maken of uit wil maken. Als dat mijn wens was had ik het wel uitgemaakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
omdat je bij een therapeut bent geweest en daar was de conclusie niet: beslis voor haar en maak het uit
omdat je met je vriendin het gesprek hebt gevoerd en de conclusie niet was: beslis voor haar en maak het uit
en omdat je de mening van vreemden wou en de conclusie daar ook niet was: beslis voor haar en maak het uit
en toch kom jij nog steeds tot de eindconclusie dat je het beter uit kunt maken?
Daar ben jij dus niet verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:31 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nee totaal niet.
Waar ik bang voor ben is dat zij straks zonder kinderen zit en mij daarvoor verantwoordelijk houdt.
Dat ligt er aan.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Zoals iemand eerder al zei, jij bent niet verantwoordelijk voor haar geluk
als het die kant op gaat kun je het over een jaar of 3 toch alsnog uit maken?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:31 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nee totaal niet.
Dat is een mooi excuus om haar van je af te duwen. Misschien komt ze dan een man tegen met wie ze kinderen krijgt en die haar vervolgens de hele tent doorslaat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:31 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik voel me opgejaagd door haar dromen. Omdat ik om haar geef.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als het die kant op gaat kun je het over een jaar of 3 toch alsnog uit maken?
Hoe is dat jouw schuld en niet die van je beste vriend en haar in die situatie?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:33 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Dat ligt er aan.
Als jij je voleldig geeft in een relatie, en die ander gaat er vandoor met je beste vriend is het dan jouw schuld?
Om maar iets te noemen.
Het gaat er denk ik om wat je samen hebt, samen afspreekt etc....
En daarom wil jij het voor haar uitmaken?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:34 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik voel me opgejaagd door haar dromen. Omdat ik om haar geef.
In die zin ligt het probleem inderdaad bij mij.
Als ik haar niet gelukkig kan maken ben ik haar niet waard.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En daarom wil jij het voor haar uitmaken?
En dat bepaal jij voor haar? Dat jij haar waard bent. Misschien vind ze jou wel waard. Je denkt echt veel te veel voor haar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:37 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Als ik haar niet gelukkig kan maken ben ik haar niet waard.
Weinig behoefte om haar te 'binden' onder dubieuze voorwenselen.
Maar da tis haar keuze toch? Of zij zich wil laten binden door jou?:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:37 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Zij zegt letterlijk, 'niet zeggen dat je geen kinderen wilt of de relatie is voorbij'. Toch..?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:34 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik voel me opgejaagd door haar dromen. Omdat ik om haar geef.
In die zin ligt het probleem inderdaad bij mij.
heel gek idee misschien... maar als jij de hele tijd roept dat je geen kinderen wilt vawege je 'problemen'....quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:15 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Hebben we 2x gehad.
Maar weet je wat het is..... Bottom line wil zij gewoon weten of ik kinderen wil en daar duidelijkheid over en ik weet het ECHT niet. Punt.
Dat was ook de conclusie van die therapeut toen.
Stel jezelf een situatie voor waarin je partner en jij een meningsverschil hebben jij bent het ergens ECHT niet mee eens. Dan kun je zo therpie volgen, een oplossing komt er niet totdat een van jullie 2 wijkt van de ramkoers waarop je afstevent.
maar ze kan toch prima zelf kiezen wat haar gelukkig maakt en hoe ze zich wil binden?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:37 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ja, geef hem vooral nog een reden om het uit te makenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar ze kan toch prima zelf kiezen wat haar gelukkig maakt en hoe ze zich wil binden?
je bent nu echt de klassieke vent met bindingsangst aan het uithangen
het ligt niet aan jou maar aan mij
ik ben je niet waard blabla
ik zou je echt dumpen omdat je mij blijkbaar niet in staat acht mijn eigen keuzes te maken
zou ik serieus erg on-cool vinden als mijn vriend mij zo incapabel vind
Haar ultieme droom is kinderen. Dus als ik die haar niet geef dan neem ik een gedeelte van haar weg.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En dat bepaal jij voor haar? Dat jij haar waard bent. Misschien vind ze jou wel waard.
Die keuze moet je door HAAR laten maken! Niet wat jij denkt dat ze wil, niet wat jij zou willen in een dergelijke situatie, nee ZIJ moet kiezen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:42 schreef Das-Phantom het volgende:
Als je moet kiezen tussen de liefde van je leven en je droomwens (bij wijze van spreken) wat zou je dan kiezen? En zou je eventuele keuze inhouden dat je e.e.a. evengoed niet zou kunnen missen?
blijkbaar vind ze dat unieke belangrijker dan die wensquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:42 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Haar ultieme droom is kinderen. Dus als ik die haar niet geef dan neem ik een gedeelte van haar weg.
Natuurlijk is er meer dan kinderen, dat is die goede relatie die ik in de OP omschrijf. Zonder arrogant of uit de hoogte te doen durf ik te beweren dat wat wij hebben verder tamelijk uniek is.
Niet omdat ik dat zou vinden maar omdat zij dat zegt.
Als je moet kiezen tussen de liefde van je leven en je droomwens (bij wijze van spreken) wat zou je dan kiezen? En zou je eventuele keuze inhouden dat je e.e.a. evengoed niet zou kunnen missen?
Ik zou kiezen voor de liefde van mijn leven, zeker als de kans er is dat die droomwens dan ook nog in vervulling kan gaan over een aantal jaar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:42 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Haar ultieme droom is kinderen. Dus als ik die haar niet geef dan neem ik een gedeelte van haar weg.
Natuurlijk is er meer dan kinderen, dat is die goede relatie die ik in de OP omschrijf. Zonder arrogant of uit de hoogte te doen durf ik te beweren dat wat wij hebben verder tamelijk uniek is.
Niet omdat ik dat zou vinden maar omdat zij dat zegt.
Echte liefde is OOK een ander iets gunnen. Heeft werkelijk geen reet te maken met bindingsangst.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar ze kan toch prima zelf kiezen wat haar gelukkig maakt en hoe ze zich wil binden?
je bent nu echt de klassieke vent met bindingsangst aan het uithangen
het ligt niet aan jou maar aan mij
ik ben je niet waard blabla
ik zou je echt dumpen omdat je mij blijkbaar niet in staat acht mijn eigen keuzes te maken
zou ik serieus erg on-cool vinden als mijn vriend mij zo incapabel vind
Natuurlijk is liefde ook elkaar iets gunnen. Maar wat jij doet is bepalen voor haar wat ze zichzelf gunt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Echte liefde is OOK een ander iets gunnen. Heeft werkelijk geen reet te maken met bindingsangst.
Gelul. Het heeft niets met 'gunnen' te maken, je neemt beslissingen voor haar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Echte liefde is OOK een ander iets gunnen. Heeft werkelijk geen reet te maken met bindingsangst.
Dit.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor de liefde van mijn leven, zeker als de kans er is dat die droomwens dan ook nog in vervulling kan gaan over een aantal jaar.
MAAR DE KEUS IS NIET AAN JOU!!!!!!!!
Trip naar het buitenland kan ook als je 65 bent. Samen op wereldreidquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
blijkbaar vind ze dat unieke belangrijker dan die wens
mijn lief wilde naar het buitenland
ik kan niet mee ivm studie en werk
hij is niet gegaan
tja misschien krijgt hij er spijt van, misschien niet
het was zijn keus en blijkbaar wilde hij onze relatie er niet om verbreken
jouw vriendin kan die keus ook prima zelf maken
Ja, en toch voelt dit niet zo.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
het ging om emigrerenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:46 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Trip naar het buitenland kan ook als je 65 bent. Samen op wereldreid![]()
Die kinderen zijn toch min of meer gebonden aan leeftijdsrestricties. Al sluit ik me wel aan bij eerdere posters dat 27 nog niet alarmerend is
Niet het punt van haar postquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:46 schreef Das-Phantom het volgende:
Trip naar het buitenland kan ook als je 65 bent. Samen op wereldreid![]()
Voorlopig heb ik nog helemaal niets besloten. De vraag is alleen wat de beste weg is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Gelul. Het heeft niets met 'gunnen' te maken, je neemt beslissingen voor haar.
[..]
Dit.
gun haar dan haar eigen keuzequote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Die hebben we denk ik al meerdere malen beantwoord.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:47 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog helemaal niets besloten. De vraag is alleen wat de beste weg is.
En wat is dus de beste weg volgens de meerderheid van dit topic?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:47 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog helemaal niets besloten. De vraag is alleen wat de beste weg is.
Weet niet of dat nu meteen met stomheid te maken heeft. Sommige keuzen zijn nu eenmaal enorm moeilijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
gun haar dan haar eigen keuze
maar blijkbaar is ze te stom om die te kunnen maken?
Meerderheid zegt mij geen reet. Ja dat er een hoop napraters actief zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En wat is dus de beste weg volgens de meerderheid van dit topic?
je neemt haar in ieder geval niet serieus als het gaat om het maken van die keuzequote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:50 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Weet niet of dat nu meteen met stomheid te maken heeft. Sommige keuzen zijn nu eenmaal enorm moeilijk.
De liefde van je leven of je prengende kinderwens. 1 van de 2 MOET je laten varen.... Ja zeg het maar?
Al zou ik wellicht uiteindelijk die keuze dan volledig bij haar moeten neerleggen. Zonder schuldgevoelens of morele bezwaren.
Loop je nu gewoon te trollen of ben je echt zo blind en dom?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:50 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Meerderheid zegt mij geen reet. Ja dat er een hoop napraters actief zijn.
Maar er zijn wel een aantal waardevolle posts waar ik zeker iets mee kan
jajaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:50 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Maar er zijn wel een aantal waardevolle posts waar ik zeker iets mee kan
Dit. Ik ben wel klaar met dit topic nu.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Loop je nu gewoon te trollen of ben je echt zo blind en dom?
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:50 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat je zult moeten doen. Hoe moeilijk dat ook is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:50 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Weet niet of dat nu meteen met stomheid te maken heeft. Sommige keuzen zijn nu eenmaal enorm moeilijk.
De liefde van je leven of je prengende kinderwens. 1 van de 2 MOET je laten varen.... Ja zeg het maar?
Al zou ik wellicht uiteindelijk die keuze dan volledig bij haar moeten neerleggen. Zonder schuldgevoelens of morele bezwaren.
Raar hè?! Men probeert jou hier op een eerlijke manier te helpen, en vervolgens ga je zeggen dat er een hoop napraters zijn. Natuurlijk voelen mensen zich dan aangesproken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:55 schreef Das-Phantom het volgende:
Lol @ mensen die zich aangesproken voelen over die post![]()
Preciesquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mooi is dat ook weer opgelost. Slotje erop en klaar.
Alleen de mensen die het aangaat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:58 schreef Mercer het volgende:
[..]
Raar hè?! Men probeert jou hier op een eerlijke manier te helpen, en vervolgens ga je zeggen dat er een hoop napraters zijn. Natuurlijk voelen mensen zich dan aangesproken.
En vergeet niet dat de 'meerderheid hem geen reet zegt'quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:58 schreef Mercer het volgende:
[..]
Raar hè?! Men probeert jou hier op een eerlijke manier te helpen, en vervolgens ga je zeggen dat er een hoop napraters zijn. Natuurlijk voelen mensen zich dan aangesproken.
Jazeker ik vind het erg moeilijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:00 schreef kieskleurig het volgende:
Zeggen dat de keuze alleen bij haar ligt is weer erg kort door de bocht. Uiteindelijk zal 1 van de 2 een knoop door moeten hakken, dat is waar.
Welke knoop dat is aan jullie samen
Als het jou niet aangaat hoef je je niet aangesproken te voelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:03 schreef Roellie80 het volgende:
Mooi is dit hè. Zoveel mensen die meedenken en vervolgens het afdoen als napraters
Echt zo'n typisch vrijdagmiddag topique. Doe maar geen kinderen maken dan inderdaad
Het is ook een erg lastig onderwerp, mijn relatie is er recent op vastgelopen. Was bij ons trouwens wel andersom, hij de kinderwens, ik niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:04 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Jazeker ik vind het erg moeilijk.
Wil zeker niet stoppen met de relatie maar nogmaals, ik weet niet of ik die kinderen wil en zij wil ze (als ik haar een beetje kan volgen) koste wat koste wel hebben.
Natuurlijk zijn er alternatieve routes, en wie weet kan zij (of wij) niet eens kids krijgenDan heb je een hoop gezeik om niks.
Wat ik moeilijk vind is om haar geen valse hoop te geven, en tegelijkertijd mezelf geen druk op te leggen.
Ja, natuurlijk. Een hoop onzin hier op Fok!. Maar de insteek hier was toch wel redelijk serieus. Men heeft serieus een mening gegeven. Ik heb het niet allemaal gelezen maar de indruk wat het mij geeft is dat je een beetje koppig blijft en dat de reacties van hier je niet echt aan het denken hebben gezet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:04 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Als het jou niet aangaat hoef je je niet aangesproken te voelen.
Het was meer een algemene stelling.
Als een meerderheid iets roept op FOK! hoeft dat lang niet altijd de waarheid te zijn.
Kan me een topic herinneren over wiskunde waar men met de term autisme smeet in post 1 en 2 en vervolgens het hele topic alleen maar over autisten ging....
Wat mij aan reacties wel en niet aan het denken zet weet jij helemaal nietquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:14 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Een hoop onzin hier op Fok!. Maar de insteek hier was toch wel redelijk serieus. Men heeft serieus een mening gegeven. Ik heb het niet allemaal gelezen maar de indruk wat het mij geeft is dat je een beetje koppig blijft en dat de reacties van hier je niet echt aan het denken hebben gezet.
Nouja, blijf dan bij je eigen beeld en volgen. Daar is opzich ook niks mis mee. Je krijgt alleen natuurlijk wel dat mensen afhaken omdat ze het gevoel hebben tegen een muur te praten
ik heb het idee dat de TS met zijn zelfmedelijden en zn 'problemen' snel oproept dat mensen tégen hem ingaan...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waarom zit iedereen dat drammerige wijf te verdedigen?
Dat is ook moeilijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:04 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Jazeker ik vind het erg moeilijk.
Wil zeker niet stoppen met de relatie maar nogmaals, ik weet niet of ik die kinderen wil en zij wil ze (als ik haar een beetje kan volgen) koste wat koste wel hebben.
Natuurlijk zijn er alternatieve routes, en wie weet kan zij (of wij) niet eens kids krijgenDan heb je een hoop gezeik om niks.
Wat ik moeilijk vind is om haar geen valse hoop te geven, en tegelijkertijd mezelf geen druk op te leggen.
Ik zie geen zelfmedelijden bij TS, hij heeft twijfels over een nogal belangrijk vraagstuk en vraagt op een anoniem forum om meningen. Heeft niks met slap opstellen te maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb het idee dat de TS met zijn zelfmedelijden en zn 'problemen' snel oproept dat mensen tégen hem ingaan...
deels ook omdat hij zichzelf zo wijfelachtig en slap opstelt...
Vanwaar deze sneer?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb het idee dat de TS met zijn zelfmedelijden en zn 'problemen' snel oproept dat mensen tégen hem ingaan...
deels ook omdat hij zichzelf zo wijfelachtig en slap opstelt...
Of hij kinderen krijgt of zelfs zn relatie behoud zal de meeste mensen heir geen zier interesseren, maar iemand die vooral opgeeft hoveel 'problemen' hij heeft en hoe 'instabiel' hij is krijgt niet snel een hoop *kusje*kroel*-posts op Fok! terug....
althans, als hij dàt wil moet hij gewoon een tijde in een reeks of op OUD gaan rondhangen, dat laatste is wat hij nu _niet_ lijkt te willen.
welke sneer?quote:
tja, jij begint hier te posten over jouw 'problemen' en voor zover ik weet zijn het jouw problemen en doe je zelf er ook heel moeilijk over...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:57 schreef Das-Phantom het volgende:
Ah fijn, een diepgaande analyse van mijn en andermans postgedrag. Daar zaten we op te wachten zeg !
Waarom ga je dan niet een tijd wat minder werken? Misschien is het zelfs wel goed voor je om even een stap terug te doen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:10 schreef Das-Phantom het volgende:
Als het aan de artsen ligt zat ik 80-100% in de arbeidsongeschiktheid, desondanks werk ik gewoon fulltime voor zover mogelijk.
Maar daar gaat dit topic niet over....
Ik hoef geen analyse of waardeoordeel over mijn of andermans postgedrag, psychische problemen of wat voor zaken waar jij geen weet van hebt so ever idioot die je er bent.
Je roept een hoop: maar veel namens anderen en zelden zaken die relatie hebben tot het onderwerp.
je mag me uitschelden voor idioot wat je wilt (maar ik zou het ook net van je vinden als je het verder laat)... maar ik reageer enkel op wat jij schrijft en je geeft zélf aan dàt je die problemen hebt en refereert er ook aan dat dat kennelijk voor jou een belangrijke rol speelt in die discussie over de kinderwens van je vriendin...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:10 schreef Das-Phantom het volgende:
Als het aan de artsen ligt zat ik 80-100% in de arbeidsongeschiktheid, desondanks werk ik gewoon fulltime voor zover mogelijk.
Maar daar gaat dit topic niet over....
Ik hoef geen analyse of waardeoordeel over mijn of andermans postgedrag, psychische problemen of wat voor zaken waar jij geen weet van hebt so ever idioot die je er bent.
Je roept een hoop: maar veel namens anderen en zelden zaken die relatie hebben tot het onderwerp.
De tijden dat het wel goed gaat probeer ik zoveel mogelijk te werken. Heb ook geen vast contract, maar er is werk zat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet een tijd wat minder werken? Misschien is het zelfs wel goed voor je om even een stap terug te doen.
Het enige dat ik stel is dat er mensen met minder issues thuis zitten met een uitkering. Niet om mijzelf op de borst te kloppen maar meer om aan te tonen dat werkeloos/arbeidsongeschikt zijn in dit land ook vaak een keuze is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je mag me uitschelden voor idioot wat je wilt (maar ik zou het ook net van je vinden als je het verder laat)... maar ik reageer enkel op wat jij schrijft en je geeft zélf aan dàt je die problemen hebt en refereert er ook aan dat dat kennelijk voor jou een belangrijke rol speelt in die discussie over de kinderwens van je vriendin...
Dat ik er vervolgens ook over doorga en aangeef dat het belangrijk kan zijn dat die problemen en hoe ermee om te gaan met je vriendin, gewoon de crux zijn.
En daarbij speelt natuurlijk mee, dat je het zélf in een heleboel post aanhaalt.
het is idioot om vooral jezelf in de weg te gaan staan, ook het idee van 'eigenlijk ben ik voor 80% arbeidsongeschikt, maar tóch werk ik" vind ik geen teken van erg gezond gedrag , en ook niks om eventueel 'goodwill' te claimen van anderen; ik zie dan maar 2 mogeljkheden en dat is óf dat je wel degelijk arbeidsgeschikt bent (je werkt immers fulltime), óf je jezelf onzinnig kapot maakt door werk te doen dat je niet aankunt, beide spreken niet voor je.
Hmmm eigenlijk een egoist dus?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb sterk het idee dat jij het type ' ik doe toch wel wat ik zelf wil ' ben.
Dat idee krijg ik ook een beetje. Op je 25ste roepen dat de 'biologische klok tikt' vind ik wat dreigend en ietwat chanterend overkomen. Dat is nogal hard de druk opvoeren, waardoor ik het niet zo gek vind dat TS zich nu ongerust maakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:49 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Op mij komt het over alsof de vriendin persé iets wil hebben.
Wat een lastige situatie... Ik heb niet alles gelezen hoor, maar het laatste wat je moet doen is kinderen nemen om haar gelukkig te maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:11 schreef Das-Phantom het volgende:
Dus, na een relatie van 5 (bijna 6) jaar geeft zij aan een enorme kinderwens te hebben.
Door verschillende problemen, ik ben nauwelijks stabiel en heb op zekere momenten meer dan voldoende aan mijn werk en mijzelf wil ik ze niet.
Ik ben 30 en zij is nu halverwege de 20 maar geeft duidelijk aan dat: 'de biologische klok tikt'.
Ik geef heel veel om haar en we hebben wederzijds een prima relatie, echter voelen zowel zij als ik dat dit punt steeds meer een issue aan het worden is...
Nu gun ik haar alle geluk van de wereld, en overweeg met de relatie te kappen om haar maar de ruimte te geven om alsnog haar kinderwens dan maar met een ander te volbrengen.
Het nare is dat de relatie verder probleemloos verloopt. Ik durf zelfs te stellen dat ze mijn soulmate is.
Hebben mensen hier ervaring rondom dit issue? En is weggaan uiteindelijk hoe dan ook de beste optie, al geef je verder enorm veel om elkaar?
Onze relatie gaat dusdanig diep dat ik als ik weet dat het haar er echt mee zou helpen gelukkig te worden er per direct een einde aan zou maken ( aan de relatie dan)
Het is ook niet egoïstisch in alle gevallen en of dat in dit geval is durf ik ook niet te zeggen, maar als een vrouw het zo graag wil en daarmee over de gevoelens/wensen van de partner stapt noem ik dat wel egoïstisch.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef snakelady het volgende:
Het egoïstisch noemen gaat wat ver naar mijn mening , zei is net zo min egoïstisch als dat hij dat is omdat hij geen kinderen wil.
Het gaat hier om een gevoel wat je hebt of niet hebt en daar kan je vrij weinig aan doen.
Mijn man wilde eerst geen kinderen, ik wel, na een lange periode zei mijn man dat ik maar met de pil moest stoppen.
Ik wilde het bij een kind houden, mijn man wilde heel graag een tweede. Die is er gekomen en nu is het compleet, voor beide.
Wat ik dus wil zeggen, gun het ook even tijd, zeg niet meteen resoluut nee, praat erover en hoor elkaars standpunten aan en maak vanuit daar een weloverwogen keuze .
Waar maak jij uit op dat je zij over de gevoelens/wensen van de partner stapt?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:49 schreef Groenevlinder het volgende:
[..]
Het is ook niet egoïstisch in alle gevallen en of dat in dit geval is durf ik ook niet te zeggen, maar als een vrouw het zo graag wil en daarmee over de gevoelens/wensen van de partner stapt noem ik dat wel egoïstisch.
Wat jij zegt geldt zeker niet voor alle mannen. Ik ken er een aantal die eigenlijk helemaal niet zo gelukkig toen ze toch meegingen in de kinderwens van hun vrouw. Kinderen moet je zelf willen, en dat geldt ook voor de man. TS geeft duidelijk aan dat hij geen kinderen wil, die keuze moet zijn vriendin respecteren. Het zou vreselijk zijn als ze straks toch kinderen krijgen -tegen de gevoelens van TS in-, en het vaderschap voor TS een behoorlijke domper blijkt te zijn. Slecht voor TS, en al helemaal voor die kinderen, die hier niet om gevraagd hebben. Zowel TS als zijn vriendin hebben een keus hier. En als de kinderwens van zijn vriendin zo groot is, zou ik het niet raar vinden om hiervoor de relatie te verbreken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:07 schreef mirannie het volgende:
Eerlijk toegegeven, ik heb nog niet het hele topic gelezen. Maar wilde toch vast even reageren.
Persoonlijk vind ik een kinderwens na een relatie van bijna 6 jaar niet zo heel vreemd. Daarnaast vind ik het Nederlands gemiddelde van vrouwen om aan hun eerste kind te beginnen erg hoog. Dus al die mensen die daarover vallen in dit topic, daar ben ik het dus gewoon niet zo mee eens.
Wat mij vooral erg opvalt is dat je meerdere keren aangeeft een hele goede relatie te hebben en erg veel om haar geeft. Maar hou je ook van haar? Dat idee heb ik namelijk niet echt. Meer het idee van een maatje eigenlijk. Daarbij is het zo dat veel mannen pas toe zijn aan kinderen als de vrouw al een aantal maanden zwanger zijn, daarvoor hebben echt vrij veel mannen dezelfde ideeen als jij en zijn dus gewoon bang dat ze het niet aan kunnen of gewoon geen goede vader zijn. (en nee, heb daar even geen bron voor, maar heb er vrij recentelijk nog wat over gelezen)
Aan de andere kant als jij door insomnia suicidale ideeen krijgt, lijkt me dat inderdaad geen goede omgeving voor kids. Maar onthou wel dat jij dat kind niet in je eentje groot moet brengen en dat zij er als moeder ook nog is en zeker in de periodes dat jij het niet aankunt.
En ja, dat de vriendin van TS wil weten waar ze aan toe is, begrijp ik heel goed. Een vriendin van mij had ook ooit een relatie met een man die geen kinderen wilde. Dat was wel wat zij graag in de toekomst wilde en heeft toen besloten het uit te maken. 1,5 jaar later wilde hij haar terug en wilde "desnoods" wel kinderen. Uiteraard was het toen te laat. Dit wil toch niet automatisch maar zeggen dat zijn vriendin niet van hem houdt? Zij heeft die droom en drang (iets wat vrij normaal en natuurlijk is) en die keus moet ze kunnen hebben.
Als je het niet wilt, zeg dat dan gewoon duidelijk. Maar dat is meer iets waar je over na moet denken, of je ze echt niet wilt.
Oh ja, op de eerste 2 pagina's die ik dus wel gelezen heb, kwam niet naar voren dat hij ze definitief niet wilde. Maar als hij ze echt niet wil, vind ik ook dat hij het uit moet maken en niet nog 2 jaar moet wachten. Wat heeft het immers voor zin. Ik bedoelde meer dat bij twijfelende mannen het heel vaak uiteindelijk wel goed komt, maar geen twijfel en dus een definitieve nee tegen het idee van kinderen, dan gewoon stoppen met je relatie. Totaal nutteloos om een relatie in stand te houden die sowieso geen toekomst heeft.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:15 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Wat jij zegt geldt zeker niet voor alle mannen. Ik ken er een aantal die eigenlijk helemaal niet zo gelukkig toen ze toch meegingen in de kinderwens van hun vrouw. Kinderen moet je zelf willen, en dat geldt ook voor de man. TS geeft duidelijk aan dat hij geen kinderen wil, die keuze moet zijn vriendin respecteren. Het zou vreselijk zijn als ze straks toch kinderen krijgen -tegen de gevoelens van TS in-, en het vaderschap voor TS een behoorlijke domper blijkt te zijn. Slecht voor TS, en al helemaal voor die kinderen, die hier niet om gevraagd hebben. Zowel TS als zijn vriendin hebben een keus hier. En als de kinderwens van zijn vriendin zo groot is, zou ik het niet raar vinden om hiervoor de relatie te verbreken.
Nee zo bedoel ik het niet,... Ik zeg nergens dat ze over zijn gevoelens heen walst, want daarover kan ik niet oordelen. Ik ken haar namelijk niet persoonlijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat je zij over de gevoelens/wensen van de partner stapt?
Punt is nou eenmaal:
Vriendin van TS wil een kind.
TS wil geen kind.
Bedoel je met 'over de gevoelens/wensen van de partner heenstappen' aangeven dat zij een kind wil, ookal wil hij dat niet?
Voor sommige vrouwen is de drang om een kind te hebben nou eenmaal zeer sterk. Misschien dat je het niet voor kan stellen, maar zo is het wel. En dan mag zij best aangeven dat ze heel graag kinderen wil. Hij hoeft het daar dan niet mee eens te zijn, maar ik kan het me dan prima voorstellen als zij de relatie daarom zou verbreken. En ja, natuurlijk is dat moeilijk.
Hier sluit ik me volledig bij aan!!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:15 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Wat jij zegt geldt zeker niet voor alle mannen. Ik ken er een aantal die eigenlijk helemaal niet zo gelukkig toen ze toch meegingen in de kinderwens van hun vrouw. Kinderen moet je zelf willen, en dat geldt ook voor de man. TS geeft duidelijk aan dat hij geen kinderen wil, die keuze moet zijn vriendin respecteren. Het zou vreselijk zijn als ze straks toch kinderen krijgen -tegen de gevoelens van TS in-, en het vaderschap voor TS een behoorlijke domper blijkt te zijn. Slecht voor TS, en al helemaal voor die kinderen, die hier niet om gevraagd hebben. Zowel TS als zijn vriendin hebben een keus hier. En als de kinderwens van zijn vriendin zo groot is, zou ik het niet raar vinden om hiervoor de relatie te verbreken.
nja. objectief gezien is het verhaal niets meer of minder dan: "mijn vriendin vertelt mij dat zij kinderen wil." let op de punt. da's toch niet raar? het kan maar duidelijk zijn hoor.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:13 schreef Groenevlinder het volgende:
Trouwens grappig dat degenen die hier weerwoord geven allemaal moeders zijn of willen zijn![]()
Ik krijg een beetje "de moeders komen in opstand" gevoel![]()
Dan kijk je volgens mij ook niet helemaal meer objectief naar dit verhaal.
snelle editquote:
Tja, daarintegen leven mannen met kinderen wel weer langer, zo is er voor alles wel iets te zeggen natuurlijk en je moet individueel kijken, je leven niet laten beinvloeden door onderzoeken die vaak op de voorhand al wat bevooroordeeld zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:24 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Laat haar de vele wetenschappelijke onderzoeken zien die laten zien dat mensen met kinderen ongelukkiger zijn, en probeer haar te overtuigen dat je het ook voor haar doet. Ze houd straks ook niet meer van jou TS maar alleen nog van de kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |