Ik sta niet negatief tegenover kinderen nee.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:13 schreef Jovatov het volgende:
Maar wil je zelf kinderen?
Want je zegt nu dat je niet stabiel genoeg bent en genoeg aan je werk hebt. Maar dat zijn ook dingen waar eventueel aan gewerkt kunnen worden. Dus los daarvan, zou je kinderen willen?
Ik denk dat het positief is dat je zelf niet negatief tegenover kinderen staat. Ik kan me voorstellen dat je het niet verantwoordelijk vind, als je zelf niet geweldig stabiel bent, om kinderen op te voeden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:16 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik sta niet negatief tegenover kinderen nee.
Zie ze verder ook niet als een belemmering van mijn vrijheid, meer in mijn functioneren (kamp al jaren (o.a.) met zware slaapproblemen).
Het is erg fragiel en december jongstleden ben ik bijvoorbeeld nog opgenomen geweest. Ik ben bang dat aan de ene kant een kind de situatie zal vergeren ten nadelen van mijn eigen geestelijke toestand/comfort, en ik ten tweede door die zaken ook niet bepaald een goede vader/ouder zou zijn.
Als ik ze niet wil en zij ziet het als de ultieme droom dan kom je vanzelf op zo'n punt. Al is het nu nog niet zoverquote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:29 schreef Roellie80 het volgende:
Ik snap niet waarom jij 2 dingen als kinderen nemen en de relatie verbreken zo dicht naast elkaar zet
Dus jij hebt wel het gevoel dat wanneer jij expleciet geen kinderen zou willen en mevrouw wel dat ze dan liever de relatie verbreekt om ergens wel kindertjes te maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:31 schreef Das-Phantom het volgende:
Als ik ze niet wil en zij ziet het als de ultieme droom dan kom je vanzelf op zo'n punt. Al is het nu nog niet zover
Bekrompen instelling. Je hebt in een relatie het deel wat je met je partner deelt, hoe je met elkaar omgaat, hoe leuk het is samen etc. En gewoon je eigen eisen pakket. Je kan het namelijk ook andersom bekijken, zij wilt heel graag kinderen maar dat heeft hij niet voor haar over, houd hij dan wel van haar? Dus nee met die redenering kom je nergens! TS geeft aan het gewoon nu niet aan te kunnen, dat vind ik een verstandige houding, maar het gevolg kan zijn dat de relatie verbroken wordt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dus jij hebt wel het gevoel dat wanneer jij expleciet geen kinderen zou willen en mevrouw wel dat ze dan liever de relatie verbreekt om ergens wel kindertjes te maken.
Houd ze verder wel van je of gaat het puur om zaad?
Dus als zij kinderen wil en hij niet moeten ze bij elkaar blijven? Voor wat eigenlijk? Zij wil zo graag kinderen en hij niet. Hoe kan dat goed komen binnen een relatie?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:29 schreef Roellie80 het volgende:
Ik snap niet waarom jij 2 dingen als kinderen nemen en de relatie verbreken zo dicht naast elkaar zet
Ik heb dat met mijn vriendin ook al eens besproken. Ze heeft toen ook gezegd dat als ik (als het zover is uiteindelijk) nooit kinderen wil en zij wel, dat voor haar wel degelijk een reden is om het uit te maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dus jij hebt wel het gevoel dat wanneer jij expleciet geen kinderen zou willen en mevrouw wel dat ze dan liever de relatie verbreekt om ergens wel kindertjes te maken.
Bij de één tikt het klokje wat harder / eerder dan bij de ander.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Halverwege 20 roepen dat je biologische klok tikt
Ik zou haar keihard uitlachen. Kom over 10 jaar maar met die smoes aanzetten.
Ik denk dat je nu kinderdrang met de term "biologische klok" samentrekt. Dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Bij de één tikt het klokje wat harder / eerder dan bij de ander.
Dat kan.
Ik heb dit overigens meerdere malen mee gemaakt in mijn omgeving TS, dit is een relatiebreker in een heel groot deel van de gevallen.
Als de biologische klokt tikt, ahh you can't fight nature...
Voor wat eigenlijk? Omdat je het leuk vind om bij elkaar te zijn misschien? Moet er perse nageslacht komen? Waarom dat eingelijk? De kinderwens is blijkbaar groter dan de wil om bij elkaar te zijn. Nou, ik had het dan wel geweten...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:53 schreef Ziba het volgende:
Dus als zij kinderen wil en hij niet moeten ze bij elkaar blijven? Voor wat eigenlijk? Zij wil zo graag kinderen en hij niet. Hoe kan dat goed komen binnen een relatie?
Dat is dus een moreel dillema, ik kan namelijk niet met zekerheid zeggen dat ik ze over pak hem beet 2 jaar wel wil. Of er tenminste aan toe ben.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:08 schreef FvS het volgende:
Als je toch in de toekomst wel kinderen zou willen is dat geen reden om je relatie te verbreken. Ik zou gewoon nog een paar jaar wachten.
Ze is 26 bijna 27 dus bijna 30, of halverwege de 20 afhankelijk van hoe je het wilt uitleggen. Ze wil zelf dolgraag 'jongen' , haar 2 zussen hebben allebei ook kinderen dus dat versterkt de behoefte alleen maar verder heb ik het idee.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef Harajuku. het volgende:
Zij is halverwege de 20 en jij wil later wel kinderen. Wat is het probleem nu?
Dan vertel je haar dat toch en leg je de keuze bij haar.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Dat is dus een moreel dillema, ik kan namelijk niet met zekerheid zeggen dat ik ze over pak hem beet 2 jaar wel wil. Of er tenminste aan toe ben.
Het laatste wat ik wil is haar nog eens 2 jaar aan het lijntje houden....
klinkt niet écht alsof je gelukkig bent met je jezelf...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:11 schreef Das-Phantom het volgende:
Door verschillende problemen, ik ben nauwelijks stabiel en heb op zekere momenten meer dan voldoende aan mijn werk
Ja in principe wel, of moet je als gozer gewoon oprotten en haar de ruimte geven om het met een ander te proberen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dan vertel je haar dat toch en leg je de keuze bij haar.
Dit zijn zeer wijze woorden. Mijn moeder zei ook zoiets...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klinkt niet écht alsof je gelukkig bent met je jezelf...
los ervan of je misschien later ooit kinderen zou willen, zou ik wel gewoon voor jezelf aanraden iig niet je eigen 'problemen' (zoals je het zelf al noemt) niet als een soort van 'wetmatigheid' te accepteren om niks te veranderen aan je leven.
bang te veranderen doordat je kennelijk nu problemen hebt, maar ook in die problemen een 'zekerheid' ziet, en misschien bang bent dat verandering 'eng' is... zelfs als die veranring misschien ook een uitweg uit je depressieve en negatieve instelling biedt..
Ik heb meerdere vrienden die om wat voor reden dan ook geen kinderen willen of nooit gehad hebben en dat kan een prima keuze zijn die mensen ook juist mogelijkheden biedt die mensen die wel kinderen _niet_ hebben...
enkel, neem alsjeblieft zulk een beslissing vanuit een 'positieve' levensvisie zodat je ook kunt genieten van je vrijheden en mogelijkheden die die vrijheid je oplevert...
de keuze nemen vanuit een negatieve instelling, gezeik over 'problemen' en 'nstabiliteit' gaat je volgens mij wel degelijk opbreken... niet zozeer omdat je kinderen zou _moeten_ hebben maar vool omdat die 'problemen' vaak ook verder je beperken in het genieten van je leven en je mogelijkheden vrij uit te nutten.
Wat betreft je partner... ze is 26 en verder is het hààr keuze en dus ook haar probleem..
jij kunt die beslising met jou verder te gaan niet vor haar nemen, hooguit eerlijk zijn dat je niet denkt en ook niet verwacht ooit kinderen te willen.
Zij moet dan maar die beslissing nemen (hooguit zou ik je wel aanraden op te passen dat een vrouw niet beslist over het krijgen van kinderen zònder dat jij daarin gehoord wordt; dat komt idd nog wel voor, dat vrouwen dan toch opeens 'per ongeluk' zwanger worden, als een man te lang loopt rond te twijfelen en een beetje onzeker doet)
frappant hoe je de term vrijheid gebruikt om te omschrijven wat haar ontnomen wordt. Aparte woordkeuze... je weet dat je als vrouw altijd afhankelijk zal zijn van een man, spermabanken uitgezonderd, om een kind te kweken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:47 schreef Fera het volgende:
OP's die over dit onderwerp gaan vind ik toch altijd lastig. Het is een probleem wat eigenlijk niet goed op te lossen is. Als vrouw zijnde, stel dat ik een kinderwens had, dan zou mijn partner toch een stuk belangrijker voor me zijn. Zeker als je er al zes jaar mee samen bent. Ik heb al bijna anderhalf jaar een relatie en nu al zou ik het me niet voor kunnen stellen uit elkaar te moeten gaan vanwege een kinderwens ...
Aan de andere kant is het voor haar ook een stukje vrijheid, wat haar eigenlijk ontnomen zal worden door jou. Zij wil graag kinderen, dat is haar wens. Jij wil ze niet. Zij houdt toch van je, maar dat betekent dat zij eventueel die 'vrijheid' van het krijgen van kinderen op zou moeten geven. En mensen leveren niet graag vrijheid in.
Ik weet niet in hoeverre jij graag kinderen wilt, TS, maar je zei al dat je er niet negatief tegenover stond. Je kunt altijd voorstellen om sowieso even te wachten tot het wat beter met je gaat en je zelf voelt dat je stabiel bent. Zij weet ook wat je hebt meegemaakt, dus waarschijnlijk zal ze daar wel begrip voor tonen. Immers, het feit dat jij zelf aangeeft in deze toestand geen verantwoordelijke vader te kunnen zijn, spreekt positief voor jou. Daarmee laat je wel zien dat je het belangrijk vindt en er over nadenkt.
Succes ermee!
maar dat kun je toch gewoon uitspreken? dan is de keus aan haarquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:11 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Dat is dus een moreel dillema, ik kan namelijk niet met zekerheid zeggen dat ik ze over pak hem beet 2 jaar wel wil. Of er tenminste aan toe ben.
Het laatste wat ik wil is haar nog eens 2 jaar aan het lijntje houden....
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:16 schreef Roellie80 het volgende:
Maak het jezelf niet zo moeilijk. Laat haar de keuze maar maken. Wat jou betreft nu nog even geen kinderen. Dat is geen belachelijk iets.
Wil ze perse nu kids dan weet je genoeg. Dan is dat voor haar dus belangrijker dan jou als persoon en weet je dat het klaar is.
Wanneer ze "op jou wil wachten" dan geeft dat al aan dat ze zeker waarde hecht aan jou als persoon en wat mij betreft geeft dit een veel stabielere basis
Dat is geen oplossing voor het probleem van TS hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Halverwege 20 roepen dat je biologische klok tikt
Ik zou haar keihard uitlachen. Kom over 10 jaar maar met die smoes aanzetten.
Hoe bedoel je, frappant? Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt ... Ik snap dat vrouwen mannen nodig hebben om kinderen te krijgen, maar dat was niet waar ik op doelde. Ik doelde op het feit dat de vriendin van TS, haar 'vrijheid' om een kind te mogen/kunnen krijgen zou moeten opgeven om bij haar partner te blijven. Ten minste, als TS het in haar ogen waard is om die vrijheid voor op te geven. Anderzijds kan ze juist kiezen voor die vrijheid en op een andere manier proberen een kind te krijgen. Een vrouw heeft wel een man nodig, maar het hoeft niet deze man te zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
frappant hoe je de term vrijheid gebruikt om te omschrijven wat haar ontnomen wordt. Aparte woordkeuze... je weet dat je als vrouw altijd afhankelijk zal zijn van een man, spermabanken uitgezonderd, om een kind te kweken.
mjah ik weet niet wat het is aan dat woord. Misschien omdat kinderen ook vaak het symbool zijn van het wegnemen van juist "vrijheid"quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:28 schreef Fera het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, frappant? Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt ... Ik snap dat vrouwen mannen nodig hebben om kinderen te krijgen, maar dat was niet waar ik op doelde. Ik doelde op het feit dat de vriendin van TS, haar 'vrijheid' om een kind te mogen/kunnen krijgen zou moeten opgeven om bij haar partner te blijven. Ten minste, als TS het in haar ogen waard is om die vrijheid voor op te geven. Anderzijds kan ze juist kiezen voor die vrijheid en op een andere manier proberen een kind te krijgen. Een vrouw heeft wel een man nodig, maar het hoeft niet deze man te zijn.
Dit dus. Wie weet wil ze alleen maar kinderen met jou, niet met een andere vent. Bovendien is er geen garantie dat ze daadwerkelijk iemand anders ontmoet waar ze een kind mee wilt/kan krijgen (en hij met haar).quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar dat kun je toch gewoon uitspreken? dan is de keus aan haar
voor haar beslissen vind ik ook niet redelijk en het dan dus maar uit maken
wie weet loop je dan ook wel iets kei tofs mis omdat jij een keuze hebt gemaakt voor een ander (die achteraf niet nodig was)
Precies!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:13 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus. Wie weet wil ze alleen maar kinderen met jou, niet met een andere vent. Bovendien is er geen garantie dat ze daadwerkelijk iemand anders ontmoet waar ze een kind mee wilt/kan krijgen (en hij met haar).
Dit slaat natuurlijk nergens op. Je bent met iemand om een toekomst mee op te bouwen. Als jij een heel andere toekomst voor ogen hebt, dan gaat het gewoon niet werken. Simple as that. Maar aangezien TS zelf ook een kinderwens heeft, alleen niet op dit moment, is er nog hoop.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Nee maak je imo je eigen belang wel weer heel veel kleiner dan haar belang. En draai je de boodschap van die quote wel erg om.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:16 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Precies!
En de kans hierop is naarmate ik haar langer laat wachten alleen maar kleiner!
Zoals de situatie nu is wil ik geen kinderen, heb ik ook gezegd tegen haar. Maar zij blijft zich toch vastklampen aan het idee dat het ooit wel goedkomt. Omdat ik het dus niet uitsluit.
dat praat je jezelf aan hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:23 schreef Das-Phantom het volgende:
De makkelijkste weg is natuurlijk: Ik ben er NU nog niet klaar voor, peil me nog eens over 2 jaar en 'wie weet' .....
Echter dan is zij 29 en mocht ik dan nog steeds twijfelen of het misschien wel niet willen zet ik haar in een vrij lastige positie als het gaat om haar dromen realiseren.
Natuurlijk is dat primair HAAR probleem/keuze , echter geef ik teveel om haar om zomaar te zeggen jouw probleem dus jammer dan....
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik NU moet gaan kiezen. En op dit moment wil ik het liever niet omdat ik er zelf niet aan toe ben.
De strekking van die quote is toch dat naarmate de jaren voorbij gaan de kans dat zij een geschikte partner zou vinden die wel aan kinderen wil beginnen (met haar) afneemt naarmate de jaren vorderen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee maak je imo je eigen belang wel weer heel veel kleiner dan haar belang. En draai je de boodschap van die quote wel erg om.
Het is natuurlijk onzin dat het te laat is om kinderen te krijgen op je 29e. Je leven is echt niet voorbij na je 30ste verjaardag hoor.;)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:23 schreef Das-Phantom het volgende:
De makkelijkste weg is natuurlijk: Ik ben er NU nog niet klaar voor, peil me nog eens over 2 jaar en 'wie weet' .....
Echter dan is zij 29 en mocht ik dan nog steeds twijfelen of het misschien wel niet willen zet ik haar in een vrij lastige positie als het gaat om haar dromen realiseren.
Natuurlijk is dat primair HAAR probleem/keuze , echter geef ik teveel om haar om zomaar te zeggen jouw probleem dus jammer dan....
Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik NU moet gaan kiezen. En op dit moment wil ik het liever niet omdat ik er zelf niet aan toe ben.
Nee, maar ze wil het graag he. En vrouwen die iets heeeeeeeel graag willen....quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat praat je jezelf aan hoor
niemand laat je nu kiezen, alleen jij zelf
wil je van haar af of zo? ik bedoel je verzint een struikelblok dat er niet is en bedenkt dat dat jullie wel uit elkaar MOETEN
Ja precies!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee maak je imo je eigen belang wel weer heel veel kleiner dan haar belang. En draai je de boodschap van die quote wel erg om.
De strekking van die quote is dat zij haar keuze moet maken en jij die niet voor haar moet maken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:25 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
De strekking van die quote is toch dat naarmate de jaren voorbij gaan de kans dat zij een geschikte partner zou vinden die wel aan kinderen wil beginnen (met haar) afneemt naarmate de jaren vorderen?
Je maakt mij niet wijs dat iemand van 27 niet een relatie kan fiksen waarbij er eventueel een kind komt.... Zo hard tikt die klok dan ook niet.
* Zucht, ellendige klok......*
misschien wil ze ook wel heel graag bij jou blijvenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:26 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nee, maar ze wil het graag he. En vrouwen die iets heeeeeeeel graag willen....
ja dat gaat op vanaf je 36ste of zoquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:25 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
De strekking van die quote is toch dat naarmate de jaren voorbij gaan de kans dat zij een geschikte partner zou vinden die wel aan kinderen wil beginnen (met haar) afneemt naarmate de jaren vorderen?
Je maakt mij niet wijs dat iemand van 27 niet een relatie kan fiksen waarbij er eventueel een kind komt.... Zo hard tikt die klok dan ook niet.
* Zucht, ellendige klok......*
Geen idee hoe die vrouwen dat zien.... Na je 30e aan kinderen beginnen schijnt wel aan de late kant te zijn, toch? Zeker niet onmogelijk maar wel laat, of zo....quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin dat het te laat is om kinderen te krijgen op je 29e. Je leven is echt niet voorbij na je 30ste verjaardag hoor.;)
na je 30ste is al zo'n 50 jaar niet meer laatquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:29 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Geen idee hoe die vrouwen dat zien.... Na je 30e aan kinderen beginnen schijnt wel aan de late kant te zijn, toch? Zeker niet onmogelijk maar wel laat, of zo....
Daarbij heb ik helemaal geen zin om voor het blok gezet te worden. Mijn motto is en was: Als ze (kinderen) er komen dan is dat tof, maar qua levensgeluk zie ik ze in tegenstelling tot haar niet als iets van cruciaal toevoegende waarde.
Ik heb dat uitgelegd, maar ze wil niet horen dat ik GEEN kinderen wil. Dan is de relatie voorbij.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:29 schreef kieskleurig het volgende:
Het enige dat jij kunt doen is duidelijk zijn over jouw standpunt. Voor haar gaan beslissen om het uit te maken is natuurlijk een beetje onzinnig.
Bespreek jullie standpunten en bekijk wat voor jullie het beste is, maar ga geen dingen voor haar invullen
Dat is voor iedereen verschillen natuurlijk. Daarnaast snap ik best dat je rond een bepaalde leeftijd van je partner wil horen hoe hij of wil erin staat en of zijn of haar toekomstplannen stroken met de jouwe.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat gaat op vanaf je 36ste of zo
niet vanaf je 26ste
Dan is het klaar toch? Je wilt ze nu nog niet, misschien in de toekomst wel. Maar dat wil ze niet horen, zeg je.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik heb dat uitgelegd, maar ze wil niet horen dat ik GEEN kinderen wil. Dan is de relatie voorbij.
Zolang er nog enige kans bestaat blijft ze bij me (haar eigen woorden)
Waardoor ik me constant als er weer een neefje of nichtje geboren is voor het blok gezet voel worden. Ook omdat ze dan zit te huilen en depressief is in die periode als anderen kids krijgen.
Als jij dat zegt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
na je 30ste is al zo'n 50 jaar niet meer laat
na je 38ste is laat
Zij is erg op zoek naar die zekerheid merk ik. Zekerheid die ik haar niet wil of kan geven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dan is het klaar toch? Je wilt ze nu nog niet, misschien in de toekomst wel. Maar dat wil ze niet horen, zeg je.
Het klinkt mij anders als chantage in de oren. 'Niet zeggen dat je geen kinderen wilt of de relatie is voorbij'.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:34 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Zij is erg op zoek naar die zekerheid merk ik. Zekerheid die ik haar niet wil of kan geven.
Nah, we hebben verder echt een toffe relatiequote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het klinkt mij anders als chantage in de oren. 'Niet zeggen dat je geen kinderen wilt of de relatie is voorbij'.
Negatief dit zeg! Je zou ook kunnen zeggen dat je kinderen met haar wil omdat de relatie dusdanig diep gaat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:11 schreef Das-Phantom het volgende:
Onze relatie gaat dusdanig diep dat ik als ik weet dat het haar er echt mee zou helpen gelukkig te worden er per direct een einde aan zou maken ( aan de relatie dan)
Praat dan met haar, vertel wat je hier verteld.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:36 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Nah, we hebben verder echt een toffe relatie![]()
Alleen merk dat zij het heel graag wil, en ook omdat haar zusjes allemaal wel al aan de baby zitten zal dat emotioneel ook best een en ander teweeg brengen ...
Weet als simpele vent natuurlijk ook niet hoe en wanneer zo'n biologische klok precies werkt.....
Onder normale omstandigheden zou het waarschijnlijk niet eens een issue zijn. Alleen die instabiliteit zorgt er voor dat ik gewoon heel erg twijfel.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:37 schreef Mercer het volgende:
[..]
Negatief dit zeg! Je zou ook kunnen zeggen dat je kinderen met haar wil omdat de relatie dusdanig diep gaat.
Natuurlijk verschilt dat persoon. Maar de TS wil het NU uitmaken, omdat die op dit moment niet aan kinderen toe is terecht en niet met zekerheid kan zeggen dat hij dat over 2 jaar wel is. En hij het dan te laat vind voor haar. Ten eerste is het imo een drogreden om het te maken om wat misschien over 2 jaar gebeurd. Misschien kijkt zij er dan ook weer heel anders tegenaan. Ten tweede mocht het dan toch nog mislopen over 2 jaar, is ze nog geen 30. Nog meer dan genoeg tijd om een nieuwe man te vinden om kinderen mee te krijgen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen verschillen natuurlijk. Daarnaast snap ik best dat je rond een bepaalde leeftijd van je partner wil horen hoe hij of wil erin staat en of zijn of haar toekomstplannen stroken met de jouwe.
Als ze straks 36 is en hij besluit om het toch niet te willen, wordt het wel verrekte kort dag om met een nieuwe partner aan kinderen te beginnen.
Dan maak je een afspraak met je huisarts en leg je dit issue instabiliteit, dat kinderen volgens jou in de weg staat, aan hem voor. En vraag je hem wat hij ervan vind. Dan ben je alweer een stap verder.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:39 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden zou het waarschijnlijk niet eens een issue zijn. Alleen die instabiliteit zorgt er voor dat ik gewoon heel erg twijfel.
Kindje maken is meestal simpel, er daadwerkelijk voor zorgen komt toch een stuk meer bij kijken.
Zij is verder wel de 'ware' voor zoiets bestaat in jullie wereldquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:38 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Praat dan met haar, vertel wat je hier verteld.
Maar ik ben het eens met de anderen, het is onzin om te zeggen dat op die leeftijd de biologische klok al tikt. Ze heeft een kinderwens, da's heel wat anders.
Leg haar uit wat je voelt, dat haar niet kan garanderen dat je 'ooit wel' kinderen wilt en laat haar dan beslissen wat ze wil doen..
Het is ook meer dan verstandig vind ik van je, dat je er nog niet aan toe bent als je in december nog opgenomen bent.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:39 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden zou het waarschijnlijk niet eens een issue zijn. Alleen die instabiliteit zorgt er voor dat ik gewoon heel erg twijfel.
Kindje maken is meestal simpel, er daadwerkelijk voor zorgen komt toch een stuk meer bij kijken.
Tja, dan wordt het lastig.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Ik heb dat uitgelegd, maar ze wil niet horen dat ik GEEN kinderen wil. Dan is de relatie voorbij.
Zolang er nog enige kans bestaat blijft ze bij me (haar eigen woorden)
Waardoor ik me constant als er weer een neefje of nichtje geboren is voor het blok gezet voel worden. Ook omdat ze dan zit te huilen en depressief is in die periode als anderen kids krijgen.
Meh loop allang onder behandeling van GGZ voor die zaken. Met medicijnen is wel e.e.a. te verzachten waardoor het leefbaar blijft.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:41 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dan maak je een afspraak met je huisarts en leg je dit issue instabiliteit, dat kinderen in de weg staat, aan hem voor. En vraag je hem wat hij ervan vind.
Dat is geen eye opener voor haar?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Meh loop allang onder behandeling van GGZ voor die zaken. Met medicijnen is wel e.e.a. te verzachten waardoor het leefbaar blijft.
Advies van behandelaar is: *tromgeroffel*...... probeer destabiliserende elementen zoveel mogelijk te vermijden!
Lekker praktisch met een kleine die de hele boel bij mekaar jankt.
het ging toch om de biologische klok? niet gewoon om iets willen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:33 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Als jij dat zegt.
Kan dat niet verschillen per vrouw??
De gemiddelde vrouw (voor wat dat waard is) is toch geen 38??
Volgens mij was dat een misinterpretatie van de TS en gaat het meer om iemand die kinderen wil, omdat iedereen in haar omgeving die ook krijgt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het ging toch om de biologische klok? niet gewoon om iets willen?
maar niet voor altijd toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:43 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Meh loop allang onder behandeling van GGZ voor die zaken. Met medicijnen is wel e.e.a. te verzachten waardoor het leefbaar blijft.
Advies van behandelaar is: *tromgeroffel*...... probeer destabiliserende elementen zoveel mogelijk te vermijden!
Lekker praktisch met een kleine die de hele boel bij mekaar jankt.
Op mij komt het over alsof de vriendin persé iets wil hebben.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:47 schreef Mercer het volgende:
Ja, lastige keuze. Blijkbaar vind je vriendin je wel geschikt.
Er zijn fasen dat ik nachten niet slaap en na verloop van tijd zelfs niet meer mag werken. Dan krijg ik hele zware medicatie (800 mg Seroquel o.a.) en stabiliseert het zich normaliter weer na verloop van tijd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:46 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dat is geen eye opener voor haar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |