Heeft McD gelijk? In eerste instantie dacht ik "wat een gezeur, het levert ze toch omzet op?", maar aan de andere kant: als er iets fout gaat met de bezorging dan heeft McD daar geen controle over maar krijgt mogelijk wel het gezeur.quote:McDonald's boos op bezorgdienst AMSTERDAM - Fastfoodketen McDonald's is boos op drie Nederlandse studenten die in de regio Rotterdam een bezorgdienst aan het opzetten zijn.
Het drietal haalt in ruil voor een kleine vergoeding eten bij McDonald's en bezorgt het vervolgens bij de klant thuis. Dat meldt het AD vrijdag. De service beperkt zich voorlopig tot de regio Rotterdam/Barendrecht. De studenten hebben donderdag de twitteraccount @MacDeliveryNL aangemaakt om hun diensten aan te bieden. Het regende meteen reacties uit het hele land van mensen die wel trek hebben in een BigMac maar geen zin hebben om hun huis te verlaten.
Maar McDonald's zelf is allerminst gelukkig met het initiatief van de creatieve geesten. Het concern heeft de jongens al duidelijk gemaakt dat zij geen gebruik mogen maken van de merknaam McDonald's.
dit, zou het ook wel willen, slimme stuudjesquote:
Het zou hier zeker werken, maar ze meer kosten dan alle mensen die nu door de drive-thru rijden. En dat willen ze natuurlijk nietquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:43 schreef kahnus het volgende:
In sommige landen heeft de McD ook een bezorgdienst. Maar ik neem aan dat er wel marktonderzoek is geweest door McD in Nederland, en dat het hier niet werkt.
Nou, als die gasten dat wel kunnen hebben ze mijn zegen.quote:In het verleden heeft McDonalds een test gedaan met bezorgservice. Naar aanleiding van de bevindingen van deze test is besloten niet te gaan bezorgen, daar wij anders de kwaliteit van onze producten niet kunnen waarborgen. Franse Frietjes werden bij deze test niet thuisgebracht omdat deze niet warm gehouden konden worden.
En dan moet het nog bezorgd worden, kun je nagaan wat dat met de kwaliteit doet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:58 schreef HeatWave het volgende:
Even de hele discussie mbt kwaliteit negerende, ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op zoiets. Friet is slap, burgers koud etc, en dat wordt wel bezorgd bij de klant onder de naam McDonalds.
Omdat Macs een afkorting is van Macintosh.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:49 schreef Id_do_her het volgende:
Waarom kan Apple dan wel Macs maken? Beetje onzin dat het om de naam zou gaan.
Ja, dat dus. Dus McDonalds wil gewoon niet dat mensen dan denken dat dat de standaard kwaliteit is.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
En dan moet het nog bezorgd worden, kun je nagaan wat dat met de kwaliteit doet.
Ja, ok. Maar het is hetzelfde woord als bij McDonald's, 'mac' kom niet eens in de naam voor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat Macs een afkorting is van Macintosh.
Qua uitspraak is er natuurlijk wel enige gelijkenis. Daarnaast hanteert McDonalds de naam McDelivery in andere landen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:02 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar het is hetzelfde woord als bij McDonald's, 'mac' kom niet eens in de naam voor.
Klopt. Ik zou ook niet weten hoe dat zit in de wet, of één letter verschil dan genoeg zou zijn om als aparte naam te gelden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Qua uitspraak is er natuurlijk wel enige gelijkenis. Daarnaast hanteert McDonalds de naam McDelivery in andere landen.
Nu zijn de verpakkingen ook niet optimaal voor warm houden tijdens bezorging.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
En dan moet het nog bezorgd worden, kun je nagaan wat dat met de kwaliteit doet.
Ik kan me dat ook indenken jaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap wel dat McD dat niet wil.
Even de hele discussie mbt kwaliteit negerende, ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op zoiets. Friet is slap, burgers koud etc, en dat wordt wel bezorgd bij de klant onder de naam McDonalds.
Slecht voor het bedrijfsimago.
Is toch allemaal prima op te lossen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:50 schreef YebCar het volgende:
Dit gaan ze lelijk opbreken. Die studenten dan
paar dingen zoals eerder vermeld
• handelsnaam
• belastingen inkoop en verkoop en bijhouden van administratie
• voedsel & waren authoriteit
• de te behalen diploma's / vergunningen om zoiets op te zetten
• afstand in Nederland van de mac tot aan de klant thuis. Radius met bewoners vanuit de mac gezien is gewoonweg te groot om iedereen te voorzien van een warme maaltijd aangezien de mac niet aan warmhoud verpakkingen doet.
•
Zie je het al voor je?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Is toch allemaal prima op te lossen?
wie weet hebben ze wel vergunningen etc aangevraagd en speciale warmhoudverpakkingen zelf aangeschaft
en ik woon dicht bij genoeg hoor, maar aan de verkeerde kant van de snelweg
moet een bon geprint? dan neem je toch zo'n ouderwets boekje mee en schrijf je de bon?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:13 schreef YebCar het volgende:
[..]
Zie je het al voor je?
Ze halen af bij de lokale mac. Dan dumpen ze al het etenswaar in een andere bak buiten op de scooter. (want binnen bij de mac gaat niet lukken waarschijnlijk)
dan zorgen dat je al die bonnetjes nog gaat bewaren en ook nog een geprinte bonnetje moet afgeven aan de klant. (dus ff een laptop met thermoprintertje op je scooter)
dat wil ik zien
Jouw oplossing doet denken aan de Rube Goldberg machinequote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:13 schreef YebCar het volgende:
[..]
Zie je het al voor je?
Ze halen af bij de lokale mac. Dan dumpen ze al het etenswaar in een andere bak buiten op de scooter. (want binnen bij de mac gaat niet lukken waarschijnlijk)
dan zorgen dat je al die bonnetjes nog gaat bewaren en ook nog een geprinte bonnetje moet afgeven aan de klant. (dus ff een laptop met thermoprintertje op je scooter)
dat wil ik zien
volgens mij mag een handgeschreven bon niet meer in de horeca / of moet een geprinte bon mogelijk zijn als er om gevraagd wordt. (pin me er niet aan vast)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
moet een bon geprint? dan neem je toch zo'n ouderwets boekje mee en schrijf je de bon?
ja ik zie het wel voor mij
of in ieder geval zie ik minder beren op de weg die echt niet weg te krijgen zijn dan jij
oh ik geloof best dat het geen goudmijn is hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:29 schreef YebCar het volgende:
[..]
volgens mij mag een handgeschreven bon niet meer in de horeca / of moet een geprinte bon mogelijk zijn als er om gevraagd wordt. (pin me er niet aan vast)
tuurlijk zie ik meer dan jij , want heb zelf een catering/bezorgservice gehad en qua kosten gaat dit ze opbreken.
je kan max 1 bestelling tegelijk doen. met een gemiddelde bestelling van zeg maar 10 euro ? (weet niet exact wat ze voor minimum hanteren) en een gemiddelde rijafstand van 8km per bestelling en 20 min per bestelling.
dan kan je per 4 uur dus max 12 bestellingen verwerken.
denk niet dat ze meer als 3 euro kunnen vragen per order om te bezorgen. dus 3x12=36 euro
dan gaat er ook nog de benzine ervan af/afschrijving/belasting etc etc
dit zijn nog de optimale omstandigheden. Met andere woorden..als je niets op het eten verdient dan red je het niet.
bezorgen is een service. Je kan er niets aan verdienen
Als je het krijgt daar is het al niet vers en lauw dus nog wat meer afgekoeld van die rotzooi eten maakt dan ook niet uit.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:56 schreef TNA het volgende:
McDonald's heeft hier zelf mee geëxperimenteerd in Nederland, maar concludeerde dat ze de producten niet vers genoeg kon aanbieden. Van hun site:
[..]
Nou, als die gasten dat wel kunnen hebben ze mijn zegen.
ja, zo zullen ze idd ook zelf wel over hun producten pratenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je het krijgt daar is het al niet vers en lauw dus nog wat meer afgekoeld van die rotzooi eten maakt dan ook niet uit.
Verder zou men het voedsel dan ook het niet als take away moeten meegeven want dan weet men ook dat de kwaliteit thuis een stuk minder is.
daarom check in mijn mcdrive voedsel altijd eigenlijk (als ik geen haast heb)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, zo zullen ze idd ook zelf wel over hun producten praten.
Leuk verhaaltje, maar in principe heeft McD natuurlijk een kwaliteitsgarantie, dat er nou een zooi josti's werken die overal schijt aan hebben ok. Maar op papier is het vers als je het krijgt. En zo niet kan je het altijd terugbrengen. En dat soort dingen kunnen dus niet als je bezorgt.
Ik ben ook geen fan opzich hoor, maar qua service zou het goed moeten zitten.
Ja dat is de ellende met McDonald'squote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, zo zullen ze idd ook zelf wel over hun producten praten.
Leuk verhaaltje, maar in principe heeft McD natuurlijk een kwaliteitsgarantie, dat er nou een zooi josti's werken die overal schijt aan hebben ok. Maar op papier is het vers als je het krijgt. En zo niet kan je het altijd terugbrengen. En dat soort dingen kunnen dus niet als je bezorgt.
Ik ben ook geen fan opzich hoor, maar qua service zou het goed moeten zitten.
Elke willekeurige tent waarbij je via thuisbezorgd.nl een patatje kan bestellen kan het wel, maar voor het internationale miljardenbedrijf McDonald's is het teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:56 schreef TNA het volgende:
McDonald's heeft hier zelf mee geëxperimenteerd in Nederland, maar concludeerde dat ze de producten niet vers genoeg kon aanbieden. Van hun site:
"In het verleden heeft McDonalds een test gedaan met bezorgservice. Naar aanleiding van de bevindingen van deze test is besloten niet te gaan bezorgen, daar wij anders de kwaliteit van onze producten niet kunnen waarborgen. Franse Frietjes werden bij deze test niet thuisgebracht omdat deze niet warm gehouden konden worden."
Nou, als die gasten dat wel kunnen hebben ze mijn zegen.
Ik begrijp wel dat hun soort patat zich er niet voor leent. Die is al slap na het opscheppenquote:Op donderdag 15 november 2012 18:25 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Elke willekeurige tent waarbij je via thuisbezorgd.nl een patatje kan bestellen kan het wel, maar voor het internationale miljardenbedrijf McDonald's is het teveel gevraagd.
Daar heb je gelijk in, maar dit is wel een goede oplossing.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap wel dat McD dat niet wil.
Slecht voor het bedrijfsimago.
Onzin. Die patat die je krijgt via thuisbezorgd dat is pas walgelijke lauwe magnetronvoedsel. Ik weet niet waarom het in Nederland wel kan, maar dat is een keuze van McDonalds Nederland. In sommige andere landen wordt het wel gedaan en daar zitten natuurlijke hogere eisen bij om de kwaliteit te waarborgen:quote:Op donderdag 15 november 2012 18:25 schreef CruellaDeVil het volgende:
waarbij je via thuisbezorgd.nl een patatje kan bestellen kan het wel, maar voor het internationale miljardenbedrijf McDonald's is h
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |