abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111968478
Wat een snellies allemaal! Mijn bijna 3 jarige is nu een beetje bezig met potje en plassen enzo.

Sarah vind het ook bar interessant dan, en gaat met kleren en al op het potje zitten maar ik denk dat ze echt niet snapt waarom dat is.

J-net, je hebt ook zo een leukerd!!

Ow en Sarah wil dus ook niets op haar hoofd. Maar ze heeft ook nog eens een vrij klein hoofd, ik had een heel leuk hoedje/petje van J maar die zakt haar gewoon voor de ogen..
Ik merk wel dat ze erg loom word van het warme weer. Vanmorgen viel ze zo tussen het speelgoed op de grond in slaap en nu ligt ze alweer 5 kwartier te slapen in haar bedje!
Alleen jammer dat ze 's morgens wel nog steeds zo megavroeg is! (tussen 5 en 6 en van de week een keer om 4 uur :X )
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_111968533
Jeej, mijn kind is ook ergens snel in!! *O* 8-)

:') ;)
pi_111968634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:36 schreef Gerberaatje het volgende:
Jeej, mijn kind is ook ergens snel in!! *O* 8-)

:') ;)
:o _O-
pi_111968844
Sofie is ook al zo loom, hing na het brood eten echt in de stoel. (zie fb). Ze ligt nu in bed.
Wat dan weer jammer is, is dat ze hier in de flat bezig zijn met onderhoud. Heel veel herrie dus. Ik heb haar raam maar dicht gedaan, en Harrie op hard gezet. Zoals ik nu zie, ligt ze wel rustig in bed. Hopelijk lukt het haar om te slapen.
*poef* nu is het weg
pi_111969326
Het vraagt ook wat het die warmte in ene! Vorige week liepen we nog in winterjassen en nu kunnen we in ons blootje zonder het koud te krijgen.
Wel balen van die herrie in de flat KJ hopelijk heeft ze er niet te veel last van.
(ik zou zelf ook wel even kunnen en willen slapen trouwens, jammer dat ik zo moet werken)
pi_111969409
Ze ligt al 10 minuten in dezelfde houding. Ze lijkt gewoon te slapen.

Mijn balen komt ook een beetje omdat ik er zelf een beetje doorheen zit. Last van het lijf, en ik zou zo graag ook even willen slapen. Maar ik kan door die herrie dus echt niet slapen.
*poef* nu is het weg
pi_111969567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:59 schreef kaatjejannie het volgende:
Ze ligt al 10 minuten in dezelfde houding. Ze lijkt gewoon te slapen.

Mijn balen komt ook een beetje omdat ik er zelf een beetje doorheen zit. Last van het lijf, en ik zou zo graag ook even willen slapen. Maar ik kan door die herrie dus echt niet slapen.
:*

Hier leek Sarah net wakker te worden, 1 brul en nu weer stil :) hopelijk slaapt ze nog even door!
pi_111982001
Tjeee wat een uitputtend weer hè... Hier nog 1 die op t kdv om 10 uur al instortte..
Met als gevolg dat ze dus vanaf 1 uur wakker was... voordeel is dan weer dat ze nu binnen 10 min sliep ondanks de warmte ;)
Op haar kamer is het nu nog 27.4 graden! Pfff...

Wat een verschillen met die potjes/zindelijkheid!
Hier komt het ook echt uit O. zelf... Voor het douchen deed ik haar luier uit en riep ze: Plassen!!!!
En hop, op een drafje met schuddende blote billen richting het toilet ;)
Maar puur de routine.. van plassen zelf is er geen sprake ;)

Ze ziet het denk ik regelmatig ook op t kdv.. en natuurlijk van mij...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_111982874
Ean ligt er ook in. Die is bij de opvang de hele dag buiten in de weer geweest. Het is 24 graden op d'r kamer voor mij is dat heerlijk aangezien ik in 35 graden aan het werken was. Maar ik heb het raam maar een stukje open gelaten hopelijk koelt het vannacht een beetje af.
pi_111983279
Ik zie nu op de babyfoon dat het 29,1 graden is in haar kamer :o maar zo voelt het niet.. en dan heb ik de hele dag het rolgordijn en raam dicht gehad anders zou het nog warmer zijn... volgens mij wijkt die babyfoon ook wat af, dus zal het een graad of 26 zijn denk ik...

Maarja, 't is de kamer achter, en we hebben vanaf 's morgens tot een uur of 7 's avonds de zon erop staan... maar ze doet het er prima tot nu toe!

Morgen het kind maar eens uitlaten op het strand in Egmond O+ zin in! Ze is vandaag bij opa en oma geweest en madam kwam poepie-bruin terug! *jaloers*

Net na het bad werd er naar de WC gewezen, daar wilde ze op. Daarna moest er een stuk wc papier komen en doorgetrokken worden... zonder dat ze echt geplast had :D maar toch grappig O+
pi_111983436
:( Mijnes wordt alleen maar rood geloof ik...

Hier ook vanaf 'smorgens tot 'savonds de zon op t raam (velux dus ook nog eens vol erop)

Weer gevalletje 2ling Gerbera.. doen onze dames weer precies hetzelfde met dat plassen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_111983591
Het is echt een tweeling ja :D

Yup, hier ook een Velux.. het is sowieso, samen met de zolder, de warmste kamer.. morgen de ventilator maar even aanzetten op haar kamer voor ze naar bed gaat zodat de ergste warme lucht eruit kan. En anders gaat haar bed voorlopig maar naar de kamer van haar zusje (haar oude kamer dus, aan de voorkant.. beide kamers aan de voorkant zijn hartstikke koel...)

En volgend jaar maar eens zien hoe we dat met beide dames doen :) als het dan weer zo warm is gaan ze maar beide op de voorkamer om te slapen... alhoewel ze wel een kind van mij is, snoeiheet of niet, slapen doen we wel... :)
pi_111983900
;) haha wij ook gevalletje 2ling? Ik slaap ook wel
We'll have love aplenty
You and Me
pi_111984126
Gelukkig is onze slaapkamer altijd zon vrij.

Mijn kind poepte vanmiddag in de tuin van opa en oma toen hij naakt rond liep. Tot zo ver zijn aandacht voor zindelijkheid :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111984500
Die van mij is nog lang niet zindelijk. Dat duurt nog zeker 1,5 jaar gok ik.
pi_111984757
De mijne ook niet. Ik doe er ook niks mee. Hij is 15 maanden.
The way you rock'n'roll
pi_111985449
hehe die Puck!

Ik zie mijn kind voorlopig ook nog lang niet zindelijk hoor! Eerst maar eens lopen :7
pi_111985845
Sofie poepte vanavond in haar badje op het balkon. Keek niet op of om. Werd alleen maar boos dat ze er uit moest. Niet toe aan zindelijk zijn.
*poef* nu is het weg
pi_111985897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:50 schreef Gerberaatje het volgende:
hehe die Puck!

Ik zie mijn kind voorlopig ook nog lang niet zindelijk hoor! Eerst maar eens lopen :7
Dat was buiten mijn zicht en daarna kwam hij knuffen dus ik tik liefkozend op zijn billen :')
The way you rock'n'roll
pi_111986385
Floris geeft aan dat ie gepoept heeft, maar meer ook niet. Plassen vindt ie alleen grappig als ie t op de grond doet. Meer ook niet. Heb niet eens een potje. Als k ga plassen pakt ie wel papier voor me en gooit ie dat in de wc (schoon hoor, pak zelf papier dat k gebruik)
Als ie een zakdoekje vindt en hij is bloot veegt ie er zn piemel mee af, maar das alles. Heeft geen interesse in zelf plassen op de wc ofzo.

Meneer is hier ook al lekker gekleurd. Mja hele dagen buiten. Zit onder de warmte pukkeltjes maar ach
pi_111988830
Ik heb het idee dat O. het begint te voelen..
Vanavond zat ze bij mij op schoot toen haar luier ineens lekker warm werd..
Toen ik vroeg of ze aan het plassen was grinnikte ze en wees naar haar luier...
Na poep wijst ze trots naar haar luier: POEP! en meestal hobbelt ze daarna richting commode..
Om daar mijn schoonmaakactie van commentaar te voorzien: Poep, vies, luier! mama, doekje! Vies! luier emmer! Pop/Aap luier (Dan gaat ze haar knuffel ook voorzien van een schone luier incl even hun billen schoonmaken)

Sonnetje hier ook warmtepukkeltjes.. Smeer jij er nog wat op?
Ik smeer vaak lanettezalf ivm gevoelige huid (vlug eczeemplekjes)... maar die lanettezalf lijkt mij nu zo verstikkend warm...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_111991297
Nee ik smeer er niks op.
In thailand had ie er ook last van en dat was ook zo weer weg toen we thuis waren.
Sowieso ook nooit eczeem hier. Heb er ook niet aan gedacht er iets op te smeren moet k zeggen
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:01:48 #223
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_112005634
Thnx dames voor complimentjes.

Ennuh wat pigment betreft, net als L is Kiran daarin een kopie van zijn vader pfffff, ik ben weer de bleekscheet.
Mijn man is halfbloed en heeft beetje tintje en kleurt heel snel, niu mijn zoon dus ook.
Zijn hoofd en handen/armen zijn echt al heel bruin. En ik smeer netjes met 50 in voor we naar buiten gaan.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_112011766
-O-
Maandje geleden een Romer King plus gekocht. Topstoeltje, kind zit er lekker in en hij werkt heel makkelijk. Struikelt mevrouw V. net met Dot in haar armen de auto in, breekt het piepschuim in de hoofdsteun.
Iemand ervaring met kapotte onderdelen bij Romer? Is dat te vervangen of moeten we nou echt al een nieuwe kopen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_112013222
Sjezus, Vanyel, dat is kut! Alles goed met Dot en mevrouw V.?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112013456
Ja hoor, de stoel was de enige met pijn :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_112013699
Nou, gelukkig maar. Ik zou er een mail aan de fabrikant aan wagen, eventueel de winkel waar je 'em gekocht hebt. Tot zover mijn volstrekt waardeloze bijdrage.
pi_112017975
Ik was even met ean naar de Ikea voor een cadeautje. Ze hadden een actie dat je handdoeken kon laten borduren. En de 40 min die we in de rij gestaan hebben heeft ze niks anders gedaan dan gehuild. Zijn we klaar is ze stil en nu slaapt ze.

Dat is balen vanyel ik zou even contact met romer opnemen of de winkel waar je hem gekocht hebt.
pi_112018498
Dat was inderdaad het plan voor als het weer avond is en we niet in bakken water spelen. Dan ook maar eens de voorwaarden van de inboedelverzekering erbij pakken.
pi_112030118
Zo, das mooi kut vanyel! Gelukkig niets met je mevrouw en Dot!

Ik denk trouwens niet dat ie onder je inboedelverzekering valt, maar je kan het altijd proberen.
pi_112030734
Doen jullie katten iets met Eva's klimtoestel Danic?

En ik kon vandaag een dode muis in de tuin opruimen. Normaal laat ik ze liggen voor vriendlief :@
Maar met een rondkruipende Ean kan dat natuurlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 25-05-2012 20:41:03 ]
pi_112031253
Onze katten mogen niet naar buiten f_r.
Hoewel de dapperste dame vanmiddag 2x ontsnapt blijkt te zijn, omdat ze de barricade ineens door heeft. Maar ze heeft alleen maar gesnuffeld.
Toen zag mijn vriend haar staan en dus gauw weer naar binnen gebracht, geen idee of ze er anders in zou hangen.

Bij jullie wel?

En getver, ja die muis moet dan weg. Ik zou het ook laten liggen als ik de mogelijkheid had.
pi_112031503
Ze liggen schitterend te wezen op het plateau of liggen te slapen onder de glijbaan. Ze kunnen overigs de tuin niet uit.
pi_112039275
Oh das wel fijn dan. Wij hebben 'natuurlijke afscheiding' dus alleen plantjes tussen de tuinen. Die zijn zo een km verder.
Lijkt me wel een leuk beeld, dat die katten daar zo lekker gebruik van maken.
pi_112046294
Ja hoi even snel vanaf ons vakantiehuisje... ZE LOOPT! Wat zeg ik ze rent, sinds 2 uur heeft ze het door en is niet meer te houden... Buiten, binnen...

Ik ben zo trots!
pi_112046530
*O* *O* *O* *O* *O*

Goooooooooo muppet!

:D
The way you rock'n'roll
  zaterdag 26 mei 2012 @ 11:18:41 #237
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112046665
Wow, super!!!
*O*
Morgen naar Drenthe (2,5 uur rijden). Ben benieuwd hoe dat gaat met Larissa erbij
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_112046777
*O* go muppet!
nog even net.voor de 22 maanden ;)
Ze heeft dr deadline gehaald :D
Lopend is toch veel leuker :D
pi_112046946
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:18 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wow, super!!!
*O*
Morgen naar Drenthe (2,5 uur rijden). Ben benieuwd hoe dat gaat met Larissa erbij
Nog nooit zo ver gereden? Gaat vast goed.
The way you rock'n'roll
pi_112047096
Ja :D maandag is ze 22 maanden 8-)

Ze is echt helemaal los :D ligt nu compleet gesloopt in bed....
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:16:02 #241
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112047722
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nog nooit zo ver gereden? Gaat vast goed.
Jawel, al 4x, alleen is de rit nooit echt helemaal goed gegaan. Larissa wordt erg onrustig (zacht uitgedrukt). Ik weet ook niet echt waar dat aan ligt, volgens mij is ze het gewoon snel zat.

De rit naar mijn schoonouders gaat wel altijd goed (1,5 uur rijden)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_112048230
Wat gaaf Gerbera!!! echt een topweekend dus voor jullie!!

Hier ook trotsheid ten top... gister een bruiloft gehad en wat deed mijn meisje het voorbeeldig!! Hele dag lief, geen kik tijdens de ceramonie terwijl ze normaal niet langer dan 3 min stil zit, en 2x slapen!! om 12u 'savonds uit haar tentje gevist en in de auto gezet.. Ze kletste nog even en viel toen tot thuis in slaap... thuis weer even de dag doornemen en toen tot 10(!!) uur geslapen!!!

En wat een tof gezicht... zet stond de trouwjurk helemaal te bewonderen... Wauw! mooi! bloemen, mooi!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Lamb29 op 26-05-2012 13:26:51 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112049160
Oona jij grote stoere maar zo te horen echt meisje :D

Tankgirl er naast gaan zitten ipv voorin? Misschien doe je dat al hoor maar dat doen wij als we op vakantie gaan en Puck is het na uren ook wel zat.
The way you rock'n'roll
pi_112049353
Het was hier trouwens 5.45uur :X

Dat dure tv abo met babytv is zijn geld meer dan waard :+
The way you rock'n'roll
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:34:35 #245
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112049387
Go Go Muppet! *O*
A grand adventure has begun.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:34:46 #246
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_112049388
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik heb daar dvd's van babytv voor 8-)

En ik kan er niet naast zitten, anders zit er niemand achter het stuur :+
Mijn moeder zat er de vorige keren naast, en ik heb er ook naast gezeten toen mijn vriend reed, hielp niets helaas (Larissa blijft altijd erg in haar woede zitten)
pi_112049570
Pittig dametje heb je wel hè?
Meer tips heb ik helaas niet -O-

Die dvd's hebben wij ook nog staan van voor ons digitale tv tijdperk. Die duren om kwart voor zes te kort :P
The way you rock'n'roll
pi_112049886
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

:D herkenbaar :')
Ik ben fan van nick jr O+
En Floris ook :+
pi_112050115
;) Hier is het de laptop met wireless bij ons in bed als het zo vroeg is die de redding geeft..... Pingu via youtube is hier op het moment favoriet
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112063668
Wauw gerbera, wat leuk!!!!!! Geniet nog lekker op je vakantie!!

Hier zijn we ook elke keer vroeg op, het is natuurlijk al warm en zo licht en er zijn veel geluiden buiten.
Nouja, kunnen we lekker van de dag genieten zullen we maar zeggen..
pi_112064276
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:53 schreef danic het volgende:
Oh das wel fijn dan. Wij hebben 'natuurlijke afscheiding' dus alleen plantjes tussen de tuinen. Die zijn zo een km verder.
Lijkt me wel een leuk beeld, dat die katten daar zo lekker gebruik van maken.
Onze tuin is omheind met schrikdraad is niet zo mooi hoor.

T-t ik heb geen suggesties voorbije. Ean is het na een uur ook wel zat en ik stop dan altijd even.

Gebera fijn dat ze loopt maar in z&g las ik andere verhalen. Doe het maar even heel rustig aan. Ik duim dat mini nog even blijft zitten.
pi_112065005
Sofie slaapt juist weer langer in de ochtend. Maar ze slaapt in de avond een stuk lastiger in. Ze staat nu nog te keten. Ze heeft het ook warm.
*poef* nu is het weg
pi_112069608
*O* Muppet *O*

TT lastig dat ze niet van lange auto ritten houdt. Sarah slaapt eigenlijk altijd in de auto (of ze word geentertaint door haar zus ;) ), in de periode dat ze echt slecht sliep ook overdag gingen we zelfs wel eens gewoon een rondje rijden zodat zij even zou slapen.

Hier heeft de oudste vandaag een groot bed gekregen dus we zouden vanavond Sarah in het ledikantje zonder zijkant laten slapen. Maar ze was vermoedelijk door de warmte, moeheid en tanden bij voorbaat al zo over de rooie dat we haar toch maar gewoon in haar eigen bedje hebben gelegd.. Sarah is trouwens altijd tussen 5 en 6 wakker, mag van ons best beetje later gaan worden, maar wij zetten haat altijd met de Ipad tussen ons in met een filmpje aan en als het filmpje af is tikt ze ons aan met de Ipad :D
pi_112104677
Woehoe muppet!! You go girl!

Wij hebben 2 dagen bij opa en oma doorgebracht in zeeland. Eva is momenteel een beetje mienmuts, want zand is vies en water nat. Tja..... ook gras is heel bijzonder. Maar ze heeft 2 dagen heel lief op een kleed op het gras gespeeld, af en toe door het gras gelopen en met een puntje van haar vinger aan het water gevoeld......
Net terug naar huis was het 3 kwartier krijsen en toen viel ze in slaap. Thuis wat melk gedronken, ik leg haar neer en ze sliep.sneutje, ze was zó moe.

Oh en ze houdt haar hoedje gewoon op, daar ben ik wel heel blij mee.
  maandag 28 mei 2012 @ 10:24:55 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112117260
Way to go Muppet *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 28 mei 2012 @ 13:56:15 #256
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_112124265
Geweldig van je Muppet!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_112125489
En gelijk ook meters maken hè :D dat hadden we ook wel verwacht dat ze gelijk aardig goed zou kunnen lopen, en dat klopt ook :D

Zo gaaf. Ze gaat als de brandweer en vind het mega leuk O+
  maandag 28 mei 2012 @ 14:26:25 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112125536
Wat een perfecte timing ook, net nu het toch wel heel noodzakelijk begint te worden dat je haar niet meer hoeft te tillen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112126354
Ja bizar hè! Ze heeft gevoel voor timing wel :D
pi_112126471

:P niet te houden!
pi_112126898
Wat goed van je dametje Gerbra
pi_112202791
Ik vroeg me af hoe jullie omgaan bij drama met tanden poetsen?
Mr.DML zn taak en die laat hem liggen op de commode. Ondertanden mag wel maar boven is een strijd waar Puck maar probeert de borstel weg te duwen en gaat huilen/gillen.
Goed poetsen lukt bijna niet. Hij bijt ook heel hard op de borstel.
Het is iets wat aan de ene kant de strijd waard is maar in de houdgreep nemen voelt ook niet goed.

Dus hebben jullie ook drama's en hoe pakken jullie ze aan?
The way you rock'n'roll
pi_112202862
Sofie heeft ook dagen dat ze echt niet wil, maar dit is een van de weinige dingen die echt moeten. Dus ja, wij nemen sofie wel in de houdgreep als het nodig is. Vaak accepteert ze het dan wel.
Ik ben zelf gezegend met een slecht gebit, en als ik dit bij haar kan voorkomen dan graag.
We poetsen tegenwoordig wel 2 keer per dag haar tanden, om de routine er meer in te krijgen..
*poef* nu is het weg
pi_112202996
De keren dat het strijd was bij mini met tanden poetsen was, als er tanden of kiezen door kwamen
ik probeerde het dan wel desnoods door samen met haar te doen maar goed gebeurde het dan niet

wel ook naar 2x poetsen gegaan zodat de tijd die je behoort te poetsen over die 2x verdeeld werd

succes dml
pi_112203008
En Gerbera wat gaat je dame nu hard ook! Leuk te zien
pi_112203087
Wij hebben dagelijks poetsdrama. Meestal vindt ze het heerlijk om zelf op de borstel en pasta te knabbelen, maar zodra we willen napoetsen is het drama. Nu krijgt ze volgens mij een hoektand en is het nog erger, maandag was ze zo overstuur dat ze ervan ging kotsen. Dan schiet het napoetsen zijn doel ook nogal voorbij.
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:08:04 #267
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_112203931
Gerbera gefeliciteerd met je lopende dame! *O*
pi_112204043
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:03 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben dagelijks poetsdrama. Meestal vindt ze het heerlijk om zelf op de borstel en pasta te knabbelen, maar zodra we willen napoetsen is het drama. Nu krijgt ze volgens mij een hoektand en is het nog erger, maandag was ze zo overstuur dat ze ervan ging kotsen. Dan schiet het napoetsen zijn doel ook nogal voorbij.
Wij hebben hier toen het poetsritueel omgedraaid, wij poetsen eerst en daarna mag er geknabbeld worden, ik moet zeggen dat we dat bij Sarah meteen hebben ingevoerd en dat het echt scheelt, misschien een tip.

En wat we ook een periode hebben gedaan is haar zelf een tandenborstel in de hand geven en zelf met een andere borstel poetsen. (maar die werkt nu niet meer, want ze heeft het door ;) )
pi_112204221
Hier poetsen we ook meerdere keren per dag :Y zodat het minder lang hoeft per keer en dat gaat prima. Op de opvang poetsen ze ook nog eens tussen de middag (met alleen water) om het echt ingeburgerd te laten worden (vind het ook wel goed, dan ziet ze ook dat andere kindjes het ook 'moeten'...)

Het is een paar keer een strijd geweest, maar ik heb haar 1 of 2 keer echt vast moeten pakken om haar tanden te doen, heel vervelend maar tanden poetsen moet echt :Y na 3 seconde was de strijd al weg en sindsdien gaat het prima :Y we poetsen dan maar een 30 seconde tot max 1 minuut per keer ofzo, maar dat gaat helemaal goed nu!

Op het moment dat ze haar hoektanden kreeg en ze echt pijn had, ben ik wel even iets milder geweest, dan maar een paar dagen wat minder goed poetsen, daarna weer opgepakt en inmiddels gaat het weer prima :Y

Vaak maken we er ook een heel gebeuren van, met het liedje, zeg eens aaaa :') (serieus _O- :X) en cheessseee roepen, of je lip omhoog trekken. 's avonds als meneer ook thuis is poetst die zijn tanden mee, dan gaat ze hem na zitten doen...

En haar borstel ligt in het zicht... het is tegenwoordig ook hip om op willekeurig moment te gebaren dat je tanden wil poetsen :') en dat mag dan uiteraard ook :Y (en dan ook echt helemaal zelf.. alleen 's morgens en 's avonds helpen we...)

Ik ben ook niet van het houdgrepen enzo, maar met dit heb ik het toch een paar keer gedaan (met zachte hand uiteraard ;)) omdat ik tanden poetsen écht iets vind wat moet ;) als je een keer je toet niet wilt wassen, prima.. niks aan de hand, maar je tanden zijn kostbaar bezit... en dat heeft ze nu wel door. Als ze echt echt echt in een super dwarse bui is, dan vind ik 10 seconde al prima, maar ze 'moet' wel leren dat het gewoon moet.
pi_112205760
Wij poetsen idd ook altijd eerst haar tanden daarna mag ze zelf. En de tandenborstel ligt binnen bereik, dus die pakt ze zelf al regelmatig. Even knabbelen en sabbelen op de borstel.
*poef* nu is het weg
pi_112205932
Ik mag blij zijn als 10 seconden lukt. Ook op die borstel bijten hè? Dat je hem niet meer tussen zijn tanden vandaan krijgt :')
The way you rock'n'roll
pi_112206329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 07:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dus hebben jullie ook drama's en hoe pakken jullie ze aan?
Wat hier soms helpt (maar ook niet altijd) is om haar meer controle te geven. Ik laat haar niet liggen maar zitten, ik vertel wat ik ga doen, ik neem er de tijd voor, stop even als ze tegen begint te sputteren (of bijt, zoals je aangeeft), laat haar gerust de borstel vastpakken en meehelpen, en geef haar na het poetsen nog de gelegenheid om zelf even te poetsen. Ik laat haar niet de borstel overnemen als ik nog niet klaar ben, en dat levert nogal eens drama's op. Oh, en in tijden van doorkomende tanden ben ik wat coulanter omdat ik de indruk heb dat het pijn doet.

Je zou kunnen overwegen om ook 's ochtends en eventueel 's middags te poetsen. Dat klinkt misschien tegenstrijdig (waarom zou je het aantal drama's willen vermenigvuldigen?), maar misschien merk je dat het makkelijker gaat als hij niet moe is. Op die manier kun je misschien positieve associaties kweken. En vaker poetsen is sowieso goed voor het gebit!

Om je een hart onder de riem te steken: bij Ivan gaat het nu probleemloos en hij werkt uitstekend mee.
pi_112211455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:13 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Wij hebben hier toen het poetsritueel omgedraaid, wij poetsen eerst en daarna mag er geknabbeld worden, ik moet zeggen dat we dat bij Sarah meteen hebben ingevoerd en dat het echt scheelt, misschien een tip.
Dat klinkt leuker dan het bij ons werkt. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dan hoeft mevrouw mooi niet meer te knabbelen, dan smijt ze liever de borstel door de kamer en hebben we wel het drama maar niet de langere blootstelling aan tandpasta die met de borstel toch wel wat wordt ingeboend.
pi_112212453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik mag blij zijn als 10 seconden lukt. Ook op die borstel bijten hè? Dat je hem niet meer tussen zijn tanden vandaan krijgt :')
Hier is het tanden op elkaar zodat je hem er niet eens tussen krijgt. 's Ochtends ook eens proberen vind ik nog wel een tof plan, daar gaan we eens naar kijken.
pi_112212503
Wij poetsen Sofie haar tanden voor t slapen gaan. In de middag en in de avond dus.
*poef* nu is het weg
pi_112212521
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat klinkt leuker dan het bij ons werkt. We hebben het wel eens geprobeerd, maar dan hoeft mevrouw mooi niet meer te knabbelen, dan smijt ze liever de borstel door de kamer en hebben we wel het drama maar niet de langere blootstelling aan tandpasta die met de borstel toch wel wat wordt ingeboend.
Zou ze het door hebben! Slimme dame :D
pi_112213133
Hier gelukkig geen poetsdrama. Anne vindt het wel interessant.

Anne is vandaag gaan wennen op het KDV waar ze vanaf volgende week naartoe gaat, maar het was niet zo'n succes. Ze had veel gehuild en erg aan de leidsters gehangen. Echt niet leuk om te horen ;(
Ze is het natuurlijk ook helemaal niet gewend om de aandacht te moeten delen, tot nu toe was ze telkens omringd door volwassenen die haar alle aandacht hebben gegeven.
Ze wilden haar nog wel een ochtendje laten wennen, maar aangezien ze volgende week al 'voor het eggie' gaat en ik het niet zo zag zitten om haar op een andere dag met andere leidsters en kinderen te laten gaan, gaat ze gewoon volgende week. En dan haal ik haar wat eerder op.

Ik hoop wel dat ze het snel leuk gaat vinden, want het is eigenlijk zo'n lief, gezellig en enthousiast kind en dat kwam er nu dus niet helemaal uit.
pi_112213335
Jeetje Fannetje wat naar. Dan breng je haar ook niet heel relaxed weg volgende week volgens mij. Hopelijk gaat ze toch snel haar draai vinden in haar groepje. :*
pi_112214860
Hier ook wisselend drama. Momenteelkomen er weer kiezen aan, dus ben ik iid milder. Ik poets zelf schijnbaar vrij hard (bij mezelf) en ik had al gauw door dat ik dat bij eva ook deed. Nu dus zachter en rustiger en dat helpt. Maar soms helaas ook in een houtgreep.

Jeetje fannetje, wat sneu. Hopelijk is anne snel gewend.
pi_112215232
Hebben jullie ook al eens geprobeerd je uk een tandenborstel in de handen te geven en er zelf ook één vast te houden en daarmee te poetsen? Gewoon een ingeving hoor :+ hier wil ze soms ook wel érg graag mijn tandenborstel :P nou prima, dan poetsen we daar mee, wat ze wil :P

Och Anne ;( als ze het niet gewend is is het inderdaad best een stap. Alles is natuurlijk nieuw en wennen voor haar... ik hoop dat ze snel vertrouwd raakt!
pi_112217199
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:41 schreef Fannetje het volgende:
Hier gelukkig geen poetsdrama. Anne vindt het wel interessant.

Anne is vandaag gaan wennen op het KDV waar ze vanaf volgende week naartoe gaat, maar het was niet zo'n succes. Ze had veel gehuild en erg aan de leidsters gehangen. Echt niet leuk om te horen ;(
Ze is het natuurlijk ook helemaal niet gewend om de aandacht te moeten delen, tot nu toe was ze telkens omringd door volwassenen die haar alle aandacht hebben gegeven.
Ze wilden haar nog wel een ochtendje laten wennen, maar aangezien ze volgende week al 'voor het eggie' gaat en ik het niet zo zag zitten om haar op een andere dag met andere leidsters en kinderen te laten gaan, gaat ze gewoon volgende week. En dan haal ik haar wat eerder op.

Ik hoop wel dat ze het snel leuk gaat vinden, want het is eigenlijk zo'n lief, gezellig en enthousiast kind en dat kwam er nu dus niet helemaal uit.
Ik begrijp het beleid niet zo goed. Bij ons oude en nieuwe kinderdagverblijf gaat een kind altijd eerst wennen. Daar zit een opbouw in en als het niet lekker loopt duurt de wenperiode langer. Hebben jullie die mogelijkheid niet?
pi_112229803
Fannetje wat jammer dat ze het zo moeilijk heeft gehad! Hopelijk vind ze snel haar plekje daar...

Poetsdrama's..
Hier wel gehad.. maar ondertussen gaat het goed..
Moet wel zeggen dat we het hier onpedagogisch voor de tv doen.. Na het eten wassen, pyjama aan, wanneer we vroeg zijn nog even spelen, maar meestal op schoot een aflevering van Pingu/Zandkasteel/Bumba kijken terwijl ik poets...
Gaat heel ontspannen zo... ze krult haar bovenlip altijd over haar boventanden heen waardoor ik er zonder ontspannende afleiding met geen mogelijkheid bij kom...

Hier een mupke helemaal total loss... t was even heftig voor haar om na 5 dagen uitslapen er vanmorgen weer om half 7 uit te moeten.. Voor het eerst draaide ze zich ook weer mokkend om... Meestal zit ze meteen kletsend rechtop wanneer we haar wakker maken..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_112231702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp het beleid niet zo goed. Bij ons oude en nieuwe kinderdagverblijf gaat een kind altijd eerst wennen. Daar zit een opbouw in en als het niet lekker loopt duurt de wenperiode langer. Hebben jullie die mogelijkheid niet?
In principe is er sprake van één wenochtend en als het niet goed gaat mogen ze nog een keer komen. Maar daar is bij ons geen tijd meer voor, aangezien ze volgende week dus al echt gaat.
Het is dat ik vorige week zelf maar eens ben gaan bellen, anders was er waarschijnlijk helemaal geen wenochtend meer geweest.
Ze gaven wel aan dat ze evt. vrijdag of maandag nog een keer mocht komen wennen, maar met andere leidsters en dat leek me dan niet heel nuttig.

Volgende week hoef ik zelf nog niet te werken en dan haal ik haar dus gewoon wat eerder op. De week erna zal ze wel de hele dag 'moeten', maar wie weet is ze dan al wat meer gewend aan de situatie. Het is ook raar natuurlijk, om zomaar ineens achtergelaten te worden bij allemaal mensen die je niet kent. En je aandacht te moeten delen met veel andere kindjes.
pi_112232336
Tandenpoetsen is hier ook niet zo'n succes. Ik begin altijd en probeer zo goed mogelijk alles te poetsen maar daarna wil ze hem per se zelf vasthouden. Ik ga ook eens proberen om ook 's morgens te poetsen.

En mijn vriend had vandaag een :o momentje met Ean. Hij was in de keuken bezig en hoorde dadada en ziet Ean bij het traphekje in de keuken staan. (wij hebben daar een traphekje zodat ze niet in de keuken kan waar de brokjes voor de kattenstaan en niet naar de bijkeuken kan waar de kattenbak staat en de deur naar buiten is) Hoort hij later wawadada en kijkt richting traphekje geen Ean te zien. Ziet hij haar in zijn ooghoek zo naar buiten kruipen. Ze was al op de drempel. Ze is er dus onderdoor gekropen. Het traphekje hangt idd iets hoger zodat de katten er onderdoor kunnen. Maar ik had niet verwacht dat ze helemaal plat op d'r buik gaat liggen en d'r hoofd ook helemaal laag op de grond houdt. Het is of toeval of ze heeft het echt door.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:56:32 #285
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_112235189
Fan wat sneu dat ze het nog niet naar haar zin had vandaag, hopen dat het snel beter gaat!

Ferrari :D inventief van dat kleine meisje van je!
pi_112236893
Fannetje, wat sneu. Hopelijk ziet ze snel hoe leuk het is om met andere kindjes te spelen.

f_r lekker pittig ding om dat te verzinnen :D
The way you rock'n'roll
pi_112237087
Fannetje, ik had het juist vreemd gevonden als het de 1e keer meteen alleen maar soepeltjes was verlopen! Het komt vast wel goed. Fijn dat je volgende week flexibiliteit hebt. En gewoon bellen overdag als je dat wil, hè?
pi_112237515
Ivan was toch ook al wat ouder toen hij voor het eerst naar het KDV ging? Hoe ging dat bij hem?

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt hoor. Ik vind Anne gewoon een heel vrolijk, enthousiast en sociaal meisje, dus op een gegeven moment moet ze het gewoon leuk gaan vinden. Maar toch hè, het voelt niet fijn dat ze het niet naar haar zin had.

Vanavond moest ik weg voor mijn werk en Anne heeft anderhalf uur voor het raam zitten kijken of ik terugkwam. Dat breekt echt mijn hart hoor.. ;(
pi_112238111
Ivan was toen 16 maanden oud ongeveer. Hij heeft altijd erg last gehad van eenkennigheid en verlatingsangst. Dus tja, het was wennen. Naar omstandigheden ging het goed. Hij hing erg aan de leidsters en die gaven hem alle aandacht. Er volgde al gauw een beproeving omdat zijn lievelingsleidster stopte met werken, maar ook dat ging goed; de andere leidster nam haar lievelingsrol over. Daarna verhuisden we en ook die overgang is vrij soepel verlopen. Hij huilt nog steeds regelmatig bij het afzetten, maar daar stopt hij gauw mee.
pi_112255538
f_r :D
Wij hebben exact dezelfde situatie, maar omdat onze gang geen doorsnee maat heeft, was een gewoon traphekje geen optie. We hebben nu online een ander hek gekocht, wat eigenlijk bedoeld is om honden :') ergens vandaan te houden. Daarin zit een kattenluik, dus de katten kunnen overal komen.
pi_112256809
Wat betreft poetsen is het hier ook een periode drama geweest. eenmaal in de houtgreep genomen en sindsdien gaat het meestal goed. alleen vermoeidheid speelt weleens parten. wij doen het ook altijd eerst, daarna mag hij.
Wij zijn ook over gegaan naar twee keer poetsen.

Ean....ik vind het heel knap en eigenlijk ook wel grappig.

Jammer Fannetje dat ze het niet naar haar zin had. hopelijk gaat het volgende week beter. het zal mij benieuwen als Yaro na de zomer naar de psz gaat.

Verder ben ik ziek en heb geen energie. Gelukkig was mijn msn eerst ziek en is hij meer opgeknapt en nog wel thuis. kunnrn we Yaro samen entertainen.
pi_112269395
Beterschap as!
pi_112296150

Vanmorgen deel 2 opgenomen. Mijn kind spoort niet hoor met zijn merken, maar het is wel leuk O+
pi_112296664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:07 schreef As1981 het volgende:

Vanmorgen deel 2 opgenomen. Mijn kind spoort niet hoor met zijn merken, maar het is wel leuk O+
Kan ie meteen leren lezen :D
pi_112296737
Nou bijna wel. hij is ook erg bezig met tellen en het alfabet. lezen voor zijn eerste schooldag is de insteek :D
pi_112296929
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 08:07 schreef As1981 het volgende:

:D!

Het is ook een reflectie van wat jullie bezighoudt. :+ Ivan was toen vooral bezig met Kuifjepersonages. Professor Zonnebloem, Chang, Abdallah, Bianca Castaviore, Rastapopoulos, Generaal Alcazar en natuurlijk Kuifje, Bobbie en Haddock. Beesten waren ook altijd interessant. De laatste tijd is hij erg met bloemen bezig.
pi_112297243
En dan dat twijfelmomentje bij Kia, echt met dat vingertje van eeeeeh....
Maar wat was die laatste nou? Ik kon het niet zien met mijn telefoon en hem niet zo goed verstaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door danic op 01-06-2012 09:32:26 ]
pi_112297282
Blokker.
pi_112297380
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Het is ook een reflectie van wat jullie bezighoudt. :+ Ivan was toen vooral bezig met Kuifjepersonages. Professor Zonnebloem, Chang, Abdallah, Bianca Castaviore, Rastapopoulos, Generaal Alcazar en natuurlijk Kuifje, Bobbie en Haddock. Beesten waren ook altijd interessant. De laatste tijd is hij erg met bloemen bezig.
ja en nee claudia. Hij wil alles weten wat hij ziet. van reclame(folders) tot aan auto's tot aan alle andere objecten met een merk. Na 1 of twee keer zeggen weet meneer het al. Aan de andere kant houdt het ons wel bezig omdat we zien dat hij er van geniet.
pi_112297413
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:31 schreef As1981 het volgende:

[..]

ja en nee claudia. Hij wil alles weten wat hij ziet. van reclame(folders) tot aan auto's tot aan alle andere objecten met een merk. Na 1 of twee keer zeggen weet meneer het al. Aan de andere kant houdt het ons wel bezig omdat we zien dat hij er van geniet.
Ik begrijp wat je bedoelt, hoor. Het is natuurlijk ook maar net waar je kind in geïnteresseerd is. Maar het is ook wel zo dat jij bepaalt dwt zijn aanbod is. Ivan zou eenvoudigweg niet in automerken geïnteresseerd kunnen zijn omdat wij het er nooit over hebben. Als hij vraagt "Wat voor auto is dat, mama?" dan noem ik de kleur. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')