Mijn (gecastreerde) mannetje deed (en soms doet) precies hetzelfde (maar wij hebben maar 1 konijn), het gaat een beetje af en aan. Hij staat sindsdien binnen en ben ermee naar de dierenarts geweest, maar hij zei: zolang hij geen natte neus heeft, hoef je je eigenlijk nergens druk om te maken. Hij hoorde ook niks raars toen aan de longen, dus denk dat je je idd niet druk hoeft te maken (was met Pasen en de mijne leeft nog steeds en binkt nog steeds door de kamerquote:Op zondag 3 juni 2012 10:14 schreef dutchdevil het volgende:
Zat er zelf ook al aan te denken om het geluid op te nemen maar dat is erg lastig omdat hij het geluid dus niet altijd maaktHebben hem nog even op schoot gehad en gekeken of z'n ogen en neus schoon zijn en dat zijn ze. En geluisterd naar z'n ademhaling maar die was toen gewoon normaal, dan maakt hij dat geluid niet.
Ik raak hier ook niet meteen van in paniek. Zolang er verder niets raars aan hem te zien is en hij zich nog normaal gedraagt is geen reden om met hem naar de dierenarts te gaan. Mocht het toch lukken dan zal ik hier even een opname van dat geluid wat hij maakt posten.
Hoe vallen ze aan? En zitten ze in een neutrale ruimte, aangezien het mannetje erbij komt? Vrouwtjes zijn namelijk nogal territoriaal ingesteld en zullen hun gebied ook altijd verdedigen tegen indringers. Kijk anders eens hoe het gaat op een compleet vreemde ruimte met de 2.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:51 schreef livelink het volgende:
OK, het koppelen lukt hier bepaald niet. Zodra ze bij elkaar komen valt mijn konijn haar nieuwe maatje aan. Ik heb ze weer opnieuw gescheiden. Ik vind het echt heel jammer, want het lijkt er op dat het mannetje het op zich wel heel erg naar zijn zin heeft. Zodra ze uit elkaar zijn is hij heel ontspannen en lekker aan het eten en drinken. Hij wil ook wel, maar zij absoluut niet.
Morgen maar even bellen naar de opvang. Misschien weet zij nog wel wat, maar gezien de enorme agressie vrees ik het ergste.
Ah, bedankt voor je antwoord! Dat klinkt inderdaad wel zoals het hier gaat. Ze gaan elkaar puur uit de weg maar 'vechten' niet en heel af en toe zoeken ze elkaar weer op. Dan gaan we eens even bedenken hoe we ze meer ruimte kunnen gevenquote:Op maandag 18 juni 2012 23:02 schreef livelink het volgende:
Ik herken het wel van mijn twee dames. Ook zo rond die leeftijd gingen ze naar doen tegen elkaar. Een soort puberen?
Ze lossen het in principe op door elkaar uit de weg te gaan. Wij hebben toen het hok nog groter gemaakt en een groot stuk tuin erbij getrokken, zodat ze elkaar volledig uit de weg konden gaan. Het heeft daarna eigenlijk niet lang meer geduurd.
In de dierenwinkel raadden ze me nog druppels aan, maar dat heb ik verder niet gedaan. Het creeeren van meer ruimte was voldoende.
Die onderste foto is leuk jaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:49 schreef monsterd. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze trekken allebei van die bazenhoofden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |