quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kleine schaal is gewone deceptie
Grote schaal is massadeceptie
Wat was er niet duidelijk?
Dat is wat kort door de bocht. Er zijn heel wat mensen die in de BB "geloven" en ook in God.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik bestrijd geen god. Als iemand in god gelooft dan respecteer ik dat. Ik geloof daar niet in en geloof in de Big Bang theorie. Dat zijn twee hele verschillende uitgangs punten en de mensen die daarin geloven kun je niet tot elkander brengen.
Draai de zaak niet om. Wat jij en die site proberen te doen is God's Woord (de bijbel) te vervalsen en mensen in de tuin leiden. Dat dit een kwalijke zaak is geeft de bijbel ons duidelijk aan:quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Jij schijnt de bijbel, in dit geval bij monde van Paulus, hoger te plaatsen dan het woord van Jezus zelf.
Typisch iets voor fundamentalisten.
Dat doet me denken aan de grootinquisiteur van Dostojevski, die ook meende het recht te hebben Jezus voor te schrijven hoe hij zich moest gedragen.
En dan gaan die filmpjes waarschijnlijk, correct me if I am wrong, alleen maar over het bewijs dat er een god zou zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:00 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik wil best de discussie aangaan, maar heb er geen 2 uur voor over om 1 film te bekijken. Als er hier gelovigen zijn die andere willen overtuigen met goede argumenten. Ik sta er voor open. Alleen tot nu toe heb ik nog geen argument gehoord waarvan ik denk: "misschien is er leven na de dood".
Te veel naar die proleten geluisterd zekerquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:48 schreef hardlopen het volgende:
[..]![]()
Je bent echt onzin aan het uitkramen. Heb je dat echt niet door?
Twee keer twee uur kijken naar dit soort discussies? Ik heb wel wat leukers te doen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:31 schreef man1986 het volgende:
Is God gebaseerd op blind geloof of is het bestaan van God toch een zekerheid?
Hieronder een paar interessante discussie tussen William Lane Craig en anderen over deze fascinerende vraag.
Wat denken jullie zelf na het bekijken van de clips?
Is het bestaan van God toch aannemelijker dan je eerst gedacht had?
Vind je dat onze huidige ideeën over het wel of niet bestaan van God aangepast moeten worden?
Tot hoeverre kunnen we aannemen dat een universum kan bestaan met of zonder God?
(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben).
edit: En hou het beleefd/beschaafd aub![]()
Nou ja, dan houdt hier de discussie op he?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen ...
Met andere woorden, mensen die niet geloven zijn sowieso een minderwaardige gesprekspartner in deze discussie.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen, omdat:
Hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. Romeinen 1:18
En voor degenen die meer lezers dan kijkers zijn:quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is echt een zeer vermakelijk debat hoor, ik kan het kijken ervan zeer aanraden. Craig heeft een beetje de charme van een handelaar in tweedehands auto's, maar het is aan de theistische zijde wel 1 van de beste debaters.
nogmaals, ik dacht dat we met respect gingen discussiëren? Waarom kom je hier dan om zonder iemand maar ook te kennen te roepen dat mensen vervloekt zijn en "onrechtvaardig"?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Draai de zaak niet om. Wat jij en die site proberen te doen is God's Woord (de bijbel) te vervalsen en mensen in de tuin leiden. Dat dit een kwalijke zaak is geeft de bijbel ons duidelijk aan:
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
Dus kappen met die ongein en wees eerlijk dat die site een verdraaiing van de bijbel verkondigd.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Draai de zaak niet om. Wat jij en die site proberen te doen is God's Woord (de bijbel) te vervalsen en mensen in de tuin leiden. Dat dit een kwalijke zaak is geeft de bijbel ons duidelijk aan:
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
Dus kappen met die ongein en wees eerlijk dat die site een verdraaiing van de bijbel verkondigd.
Ja, dan is de hele discussie een val. Wat een intimidatie weer.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik kan het toch niet laten: Paulus heeft naar mijn idee duidelijk weinig begrepen van de leringen van Jezus. Hij is typisch zo'n uitlegger die de flexibiliteit van de echte meester niet kan volgen en zijn pogingen om die meester toch vast te leggen in iets wat hij wel snapt (regels en normen en zo) meteen maar even aan anderen oplegt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat een Bijbelverafgoding!quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
De oerknal alleen al zegt meer dan genoeg. Na chaos kan geen orde ontstaan. Dit is wel wat er is gebeurd bij het ontstaan van de aarde.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:46 schreef Eresix het volgende:
[..]
Wat is dat bewijs dan? En kom niet met geschriften.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:54 schreef Klauz het volgende:
[..]
Nou ja, dan houdt hier de discussie op he?
- De beginsituatie is dat ik als atheïst een geloof in een god mis.
- Jij zegt "Er is een God, dat staat namelijk in de bijbel, maar je snapt het waarschijnlijk toch niet, want <bijbeltekst>"
Dan houdt het op he? Waarom zouden we nu nog moeten discussiëren als ik toch een onrechtvaardige dombo ben volgens de bijbel?
straw man argument dus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
Met andere woorden, mensen die niet geloven zijn sowieso een minderwaardige gesprekspartner in deze discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |