abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111402654
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Kleine schaal is gewone deceptie
Grote schaal is massadeceptie

Wat was er niet duidelijk?
_O-

Je bent echt onzin aan het uitkramen. Heb je dat echt niet door?
pi_111402666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik bestrijd geen god. Als iemand in god gelooft dan respecteer ik dat. Ik geloof daar niet in en geloof in de Big Bang theorie. Dat zijn twee hele verschillende uitgangs punten en de mensen die daarin geloven kun je niet tot elkander brengen.
Dat is wat kort door de bocht. Er zijn heel wat mensen die in de BB "geloven" en ook in God.
Het is maar net hoe je God definieert.
Non scire
pi_111402689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Jij schijnt de bijbel, in dit geval bij monde van Paulus, hoger te plaatsen dan het woord van Jezus zelf.

Typisch iets voor fundamentalisten.

Dat doet me denken aan de grootinquisiteur van Dostojevski, die ook meende het recht te hebben Jezus voor te schrijven hoe hij zich moest gedragen.
Draai de zaak niet om. Wat jij en die site proberen te doen is God's Woord (de bijbel) te vervalsen en mensen in de tuin leiden. Dat dit een kwalijke zaak is geeft de bijbel ons duidelijk aan:

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8

Dus kappen met die ongein en wees eerlijk dat die site een verdraaiing van de bijbel verkondigd.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:49:25 #144
224960 highender
Travellin' Light
pi_111402702
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:00 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik wil best de discussie aangaan, maar heb er geen 2 uur voor over om 1 film te bekijken. Als er hier gelovigen zijn die andere willen overtuigen met goede argumenten. Ik sta er voor open. Alleen tot nu toe heb ik nog geen argument gehoord waarvan ik denk: "misschien is er leven na de dood".
En dan gaan die filmpjes waarschijnlijk, correct me if I am wrong, alleen maar over het bewijs dat er een god zou zijn.

Dus nog geen bewijs dat er dan een persoonlijke relatie met die god zou bestaan, die jou ook nog eens voor in de eeuwigheid bij je wilt hebben in zijn monarchie. Daarna moeten we nog weten of het een nieuwe god is of dat het de god is uit een van de vele reeds bestaande religies. Deze zaken staan allemaal los van elkaar en zullen dus ieder apart bewezen moeten worden :Y .
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:51:11 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111402774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:48 schreef hardlopen het volgende:

[..]

_O-

Je bent echt onzin aan het uitkramen. Heb je dat echt niet door?
Te veel naar die proleten geluisterd zeker
pi_111402794
Bewijs maar eens dat mijn pegasus niet bestaat. Ik zag hem gisteren nog langs het huis vliegen.
pi_111402892
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:31 schreef man1986 het volgende:
Is God gebaseerd op blind geloof of is het bestaan van God toch een zekerheid?

Hieronder een paar interessante discussie tussen William Lane Craig en anderen over deze fascinerende vraag.

Wat denken jullie zelf na het bekijken van de clips?
Is het bestaan van God toch aannemelijker dan je eerst gedacht had?
Vind je dat onze huidige ideeën over het wel of niet bestaan van God aangepast moeten worden?
Tot hoeverre kunnen we aannemen dat een universum kan bestaan met of zonder God?

(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben).

edit: En hou het beleefd/beschaafd aub :)
Twee keer twee uur kijken naar dit soort discussies? Ik heb wel wat leukers te doen!
Ik heb nog nooit ook maar een wetenschappelijk steekhoudend argument gehoord voor het bestaan van god en de weerleggingen van dit soort onzin kan ik heel goed zelf bedenken. Dus hoe dan ook is dit tijdverspilling. (Dat is FOK!ken natuurlijk sowieso, maar soms is het nog leuk en leerzaam ook.)

En ik zie je elders al genoeg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111402897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen ...
Nou ja, dan houdt hier de discussie op he?

- De beginsituatie is dat ik als atheïst een geloof in een god mis.
- Jij zegt "Er is een God, dat staat namelijk in de bijbel, maar je snapt het waarschijnlijk toch niet, want <bijbeltekst>"

Dan houdt het op he? Waarom zouden we nu nog moeten discussiëren als ik toch een onrechtvaardige dombo ben volgens de bijbel?
pi_111402908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen, omdat:

Hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. Romeinen 1:18
Met andere woorden, mensen die niet geloven zijn sowieso een minderwaardige gesprekspartner in deze discussie.
pi_111402924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is echt een zeer vermakelijk debat hoor, ik kan het kijken ervan zeer aanraden. Craig heeft een beetje de charme van een handelaar in tweedehands auto's, maar het is aan de theistische zijde wel 1 van de beste debaters.
En voor degenen die meer lezers dan kijkers zijn:
Hij heeft ook boeken over dit onderwerp geschreven en zijn betoog komt daarin terug.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111402954
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

Draai de zaak niet om. Wat jij en die site proberen te doen is God's Woord (de bijbel) te vervalsen en mensen in de tuin leiden. Dat dit een kwalijke zaak is geeft de bijbel ons duidelijk aan:

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8

Dus kappen met die ongein en wees eerlijk dat die site een verdraaiing van de bijbel verkondigd.
nogmaals, ik dacht dat we met respect gingen discussiëren? Waarom kom je hier dan om zonder iemand maar ook te kennen te roepen dat mensen vervloekt zijn en "onrechtvaardig"?
pi_111402963
quote:

[..]

_O-
Ja man1986 kappen met die ongein :o
Hoe bedenken ze het, alsof de bijbel Gods woord niet is!!!!!! ....tssss
~O>
Non scire
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:58:07 #153
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111403050
quote:

[..]

Ja, dan is de hele discussie een val. Wat een intimidatie weer.
The view from nowhere.
pi_111403089
quote:

[..]

Ik kan het toch niet laten: Paulus heeft naar mijn idee duidelijk weinig begrepen van de leringen van Jezus. Hij is typisch zo'n uitlegger die de flexibiliteit van de echte meester niet kan volgen en zijn pogingen om die meester toch vast te leggen in iets wat hij wel snapt (regels en normen en zo) meteen maar even aan anderen oplegt.

Waar bijv. Jezus zelf een hoer uitnodigt in huis wil Paulus homo's doden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111403114
quote:

[..]

Wat een Bijbelverafgoding!

Het is verboden zich afgoden te maken, lees je bijbel maar eens goed.

Juist de bijbel is vervalst als hij de woorden van Jezus op deze site zou tegenspreken, en niet omgekeerd.

Verdiep je eerst maar eens rustig in deze site voordat je dit soort stellige uitspraken doet, dan zul je al snel merken dat veel van wat jij hier zegt daar weerlegd wordt.

Maar het is bekend: fundamentalisten zijn zo zeker van hun zaak dat als Jezus iets anders beweert dan zijzelf de fundamentalisten wel eens eventjes fijntjes laten merken wie het het beste weet.
pi_111403153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:46 schreef Eresix het volgende:

[..]

Wat is dat bewijs dan? En kom niet met geschriften.
De oerknal alleen al zegt meer dan genoeg. Na chaos kan geen orde ontstaan. Dit is wel wat er is gebeurd bij het ontstaan van de aarde.

Eerst werd de oerknal niet geaccepteerd in de wetenschappelijke wereld, vervolgens wel omdat men er niet omheen kon en nu willen ze weer iets nieuws gaan bedenken 8)7

Sorry maar dan ben je echt hard bezig om van alles te bedenken waarom God niet zou bestaan.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 00:00:27 #157
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_111403154
Krijg nu toch langzaam het idee dat man1986 in Urk of Staphorst woont en lid is van de knokploeg van de Jehova's.
AFCA!
pi_111403175
Ik wacht nog steeds op een bewijs. Ohja, die bestaat niet.
pi_111403176
Ik begin wel een site topic over Octopus Paul, Die heeft tenminste een echt godsbewijs geleverd.
pi_111403248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:54 schreef Klauz het volgende:

[..]

Nou ja, dan houdt hier de discussie op he?

- De beginsituatie is dat ik als atheïst een geloof in een god mis.
- Jij zegt "Er is een God, dat staat namelijk in de bijbel, maar je snapt het waarschijnlijk toch niet, want <bijbeltekst>"

Dan houdt het op he? Waarom zouden we nu nog moeten discussiëren als ik toch een onrechtvaardige dombo ben volgens de bijbel?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:54 schreef Deckard het volgende:

[..]

Met andere woorden, mensen die niet geloven zijn sowieso een minderwaardige gesprekspartner in deze discussie.
straw man argument dus.
Maar de bijbel zegt dus juist niet dat atheisten de waarheid niet kunnen snappen, maar dat ze het zichzelf lastig maken door het Woord van God te onderdrukken in onrechtvaardigheid.

Dat is dus wat anders dan een dombo zijn of een minderwaardige gesprekspartner zoals jullie de passage zo goed kunnen verdraaien.

Gebruik de volgende keer dus minder van jullie straw man argumenten aub.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')