abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111373613
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:49:42 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111373656
Niet meer actief op Fok!
pi_111373701
Ik at vroeger ook nauwelijks 'gezond'. Moeders is nog steeds geschokt als ze ziet wat ik nu allemaal wegwerk. :')
pi_111373863
Mijn ouders eten relatief weinig eiwit. Of ik eet nu gewoon er veel eiwit, dat kan ook.. Verder eten ze altijd best wel gezond, maar wel vaak de hollandse pot. De eerste jaren op mezelf heb ik zo goed als geen aardappelen gegeten..
pi_111373890
Mjah, mijn kids eten wat hier in huis is.. dat is toch echt overwegend gezond.. sowieso zijn alle normale maaltijden gezond.
Geen wekelijkse frieten, geen macdonnalds..
Minder gezonde tussendoortjes mag best af en toe, maar nooit als vervanging van de dagelijkse portie gezonde voeding, dat is wel een stelregel in ons eetpatroon.

Leren koken vond ik als kiddo erg leuk, mijn oudste vind het ook leuk. Ben eigenlijk altijd blijven koken vanaf ik het huis uit ging en fruit ook altijd blijven eten, in mn tiener/studententijd vond ik de macdonnalds nog wel lekker af en toe in het weekend, dat dan weer wel ;)
pi_111374016
Is het mogelijk dat ik heel wakker word van codeine, ipv slaperig? (aangezien ADHD'ers ook suffig worden van speed ipv actief) Ik heb vannacht bijna niet geslapen :') En goedemorgen, nu ben ik dus wél slaperig.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_111374104
Je hebt niet per ongeluk codeine met coffeine?
pi_111374108
McDonalds heb ik niet zoveel mee. Je propt jezelf vol met bewerkte troep en je zit stampensvol (denk je). Maar als je op de oprit naar de snelweg een boer laat heb je alweer honger. :')
De laatste keer dat ik er met vrienden was heb ik maar kipnuggets besteld.. Minst slechte denk ik, na een salade.

Ik heb pas echt leren koken toen ik niet meer thuis woonde. Daarvoor geen/weinig interesse in. Ik vind uitgebreid koken echt erg leuk, maar de laatste tijd te weinig tijd om uren in de keuken te staan. laatste tijd is het meestal iets wat na een half uurtje op tafel staat. Komt wel weer als ik iets meer tijd over heb.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:02:02 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:58 schreef Chicolate het volgende:
Is het mogelijk dat ik heel wakker word van codeine, ipv slaperig? (aangezien ADHD'ers ook suffig worden van speed ipv actief) Ik heb vannacht bijna niet geslapen :') En goedemorgen, nu ben ik dus wél slaperig.
codeine is toch een hoestonderdrukker? weet niet of het slaap zou moeten bevorderen...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_111374132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:01 schreef MarMar het volgende:
Je hebt niet per ongeluk codeine met coffeine?
Nee ik heb zo'n doosje op recept waar ook op staat dat je er suffig van wordt. Dat zou op zich best welkom zijn :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_111374156
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee ik heb zo'n doosje op recept waar ook op staat dat je er suffig van wordt. Dat zou op zich best welkom zijn :').
Saai boek? dat werkt bij mij altijd goed. Hoe saaier hoe beter ik slaap.
pi_111374168
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:01 schreef the85mc het volgende:
McDonalds heb ik niet zoveel mee. Je propt jezelf vol met bewerkte troep en je zit stampensvol (denk je). Maar als je op de oprit naar de snelweg een boer laat heb je alweer honger. :')
De laatste keer dat ik er met vrienden was heb ik maar kipnuggets besteld.. Minst slechte denk ik, na een salade.

Ik heb pas echt leren koken toen ik niet meer thuis woonde. Daarvoor geen/weinig interesse in. Ik vind uitgebreid koken echt erg leuk, maar de laatste tijd te weinig tijd om uren in de keuken te staan. laatste tijd is het meestal iets wat na een half uurtje op tafel staat. Komt wel weer als ik iets meer tijd over heb.
Ik kookte dagelijks vanaf mijn 14e ongeveer, toch een voordeel van drukke ouders en zo kon ik een beetje bepalen wat de pot schaftte ;) Macdonnalds ben ik inmiddels bijna zeven jaar niet meer geweest.
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 13:04:51 #13
70532 loveli
N
pi_111374223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Klopt, klein beetje codeine helpt sommige mensen om beter te slapen. Is enigszins vergelijkbaar met morfine, maar dan een factor 10 lichter. Nooit gehoord dat je er minder van zou slapen.
crap in = crap out
pi_111374251
Van ritalin snuiven wordt je ook actief, terwijl van slikken je juist slomer wordt...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:06:19 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik kookte dagelijks vanaf mijn 14e ongeveer, toch een voordeel van drukke ouders en zo kon ik een beetje bepalen wat de pot schaftte ;) Macdonnalds ben ik inmiddels bijna zeven jaar niet meer geweest.
Nice! ik ben pas 3 maanden clean ;-)

ik besef me nu, al wel een maand suikervrij *O*
Ecosia
pi_111374292
Mijn ouders aten eerst 'redelijk gezond' Tot 7u 's avonds.. Iedere avond wel drop of chips of koekjes.
Nu is mijn vader 12 kilo afgevallen, en mijn moeder 20 kilo. (terwijl ze niet eens extreem dik waren)
Mijn vader met een soort van verandering in eetpatroon met behulp van een voedingsconsulente. Dus schijf van 5 + hardlopen.

Mijn moeder met low carben. Met behulp van dietist diverse schema's gehad (schema 1, echt bijna niks met carb eten, 5 kilo eraf? > schema 2 etc)

Maar echt ongezond opgevoed, dat viel mee. 1 pw patat/friet de rest gewoon aardappel, groente, vlees.
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 13:07:15 #17
70532 loveli
N
pi_111374316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef V1z0R het volgende:
Van ritalin snuiven wordt je ook actief, terwijl van slikken je juist slomer wordt...
Hangt wsch af van dosering. Suf -> dosering verminderen, dan wordt je niet suf, m,aar gefocust.
crap in = crap out
pi_111374349
argh, here i go.

dood of gladiolen, m'n werk presenteren aan de hele faculteit!

Tot later! :W
pi_111374359
Succes Jagar! ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Hangt wsch af van dosering. Suf -> dosering verminderen, dan wordt je niet suf, m,aar gefocust.
Klinkt logisch :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111374360
Van peper snuiven wordt je ook actief. Heb zelf een keer (per ongeluk) rode peper in mn ogen gesmeerd. Werkt beter dan koffie kan ik garanderen. Maar om het dagelijks te doen? Neuh..
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:08:28 #21
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:08 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, here i go.

dood of gladiolen, m'n werk presenteren aan de hele faculteit!

Tot later! :W
succes :)
Ecosia
pi_111374418
Suc6 Jagar!
~ Bonito La Risa ~
pi_111374534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:06 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nice! ik ben pas 3 maanden clean ;-)

ik besef me nu, al wel een maand suikervrij *O*
Heel erg van de suikers ben ik nooit geweest, op het schepje in mijn thee en koffie na die ik inmiddels ook al twee jaar kwijt ben. Kaasjes en wijnen, dat dan weer wel ;) Maar voor iemand die niet in een rolstoel zit, had ik altijd een prima eetpatroon. Andere "levensstijl" ander eetpatroon, dat was de sleutel. Blijft soms lastig, iedereen hier in huis inclusief mijn vijfjarige eet veel meer dan ik.
pi_111374618
Kokoskoekjes bakken past vast niet in deze discussie :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 13:16:21 #25
70532 loveli
N
pi_111374643
Het is in ieder geval geen brood.
crap in = crap out
pi_111374685
Ken wel iemand die is doodgegaan aan kokoskoekjes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111374820
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef V1z0R het volgende:
Is dat echt zo? Ik kan me niet goed voorstellen waarom je er suf van zou worden, als niet-ADHD'er.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_111374864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:17 schreef V1z0R het volgende:
Ken wel iemand die is doodgegaan aan kokoskoekjes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:19 #29
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Heel erg van de suikers ben ik nooit geweest, op het schepje in mijn thee en koffie na die ik inmiddels ook al twee jaar kwijt ben. Kaasjes en wijnen, dat dan weer wel ;) Maar voor iemand die niet in een rolstoel zit, had ik altijd een prima eetpatroon. Andere "levensstijl" ander eetpatroon, dat was de sleutel. Blijft soms lastig, iedereen hier in huis inclusief mijn vijfjarige eet veel meer dan ik.
ik ben dropverslaafd. Of eigenlijk, dropfruit duo's verslaafd...
Lekker eten doe ik graag, ik spuug ook niet op wijn en bier...

En ik sport veel, maar dat gebruikte ik als excuus om weer meer te eten ;-)
Ecosia
pi_111375109
Net soja pannenkoeken gemaakt, beetje mislukt, en niet zo heel erg lekker. :( Iemand ervaring ermee?
pi_111375143
Ik eet geen koekjes, geen snoep, geen drop, geen chips, geen gezouten nootjes. Heb geen chocolade in huis, en heb er eigenlijk ook zélden behoefte aan. Heb me voorgenomen vandaag zo'n soort max havelaar stukje hele pure choco te halen voor tijdens m'n hulpsessie voor de studenten Nederlands hier. That's it.

Ik sport, kook vers, gevariëerd en gezond en mijn grootste zonde is het af en toe drinken van een biertje. Zo de spiegel maar weer 's vermijden, want vandaag is geen goede spiegeldag zag ik vanochtend :')!
Ja doei.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:31:06 #32
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111375162
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:29 schreef xliefs. het volgende:
Net soja pannenkoeken gemaakt, beetje mislukt, en niet zo heel erg lekker. :( Iemand ervaring ermee?
ik had soja-eiwit shakes... Die waren ook niet te zuipen (totdat ik ze mixte met arla fruit yoghurt). Dus misschien zoetstof oid toevoegen? Of vruchten? (bosbessen oid)
Ecosia
pi_111375233
:X Die collega die niet zo goed functioneerde he.....die staat per direct op non actief :X

En Vaiz, ik heb ook weleens in Ribhouse Texas gegeten, volgens mij de Boekelo versie :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111375238
Poeh. Ik eet (nog steeds, maar wel minder) chips, snoepjes, chocolade...

Maargoed. Het gaat beter.. Steeds beter.. O+

Ik ga naar een adviesklant :W
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:37:36 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111375387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:33 schreef _aurum_ het volgende:
:X Die collega die niet zo goed functioneerde he.....die staat per direct op non actief :X

En Vaiz, ik heb ook weleens in Ribhouse Texas gegeten, volgens mij de Boekelo versie :D
:X. Samenvatting? :).

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met die collega van progje is afgelopen... (die altijd te laat kwam en z'n uren niet inhaalde, maar eigenlijk niet goed gemist kon worden).
Niet meer actief op Fok!
pi_111375434
Ik heb nu toevallig een zakje dropjes op m'n bureau staan maar daar eet ik er dan een paar per dag van, voor de rest eet ik echt nog maar zélden snoep, koekjes, chocolade of chips e.d. Ik koop het gewoon niet. Dat soort dingen mis je op den duur ook echt niet meer. :)
Nu nog kappen met ongezonde troep eten als maaltijd...
Everything has changed
pi_111375470
Snoep eet ik bijna nooit meer, maar als ik het eet dan doe ik het goed. :') Dan wordt het waarschijnlijk gelijk gecompenseerd voor de weken dat ik het niet eet.
pi_111375491
Ik krijg van bier, alcohol, koffie, brood, pizza, chips, vlees, melk, pre fab eten, etc buikpijn als in enorme steken enz.

Realiseerde het mij pas toen ik laatst een dag niet gegeten had en opeens geen pijn had. :')

Wel stom maar prima mee te leven op zich maar ben bang dat ik iets beschadig? Mijn darmen zijn volgens min sowieso niet zo bueno.. Moet ik dus nog minder dingen eten of gewoon denken: laat maar.. ?
Worry is a misuse of imagination
pi_111375585
Oh of ik word misselijk van bijna alles :')

En nu wordt het ook nog eens steeds zwart voor m'n ogen. Had ik vroeger ook altijd val nu gelukkig niet neer.

Snap het niet zo goed :P probeer maar gewoon zo gezond mogelijk te eten en te leven maar werkt blijkbaar niet.
pi_111375664
Billy, kan ijzertekort zijn, heb je je wel eens laten testen?

Verder, jumparound, jouw vergelijking gaat alleen voor wit en bruinbrood. Ik vind het een onzinvergelijking, maar soit. Hoe zit het dan met volkorenbrood?
pi_111375727
Wat leuk, m'n vorige school heeft een vacature en ze hadden aan mij gedacht dus ze belden me of ik weer terug wilde komen. O+. Ik kan alleen niet. :+.

Wij hadden gister ineens koekjes en chips in huis. We hadden allebei iets lekkers meegenomen. :'). Normaal hebben we dat dus nooit, tenzij ik zelf iets bak.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111375781
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat leuk, m'n vorige school heeft een vacature en ze hadden aan mij gedacht dus ze belden me of ik weer terug wilde komen. O+. Ik kan alleen niet. :+.

Wij hadden gister ineens koekjes en chips in huis. We hadden allebei iets lekkers meegenomen. :'). Normaal hebben we dat dus nooit, tenzij ik zelf iets bak.
Dat is lief!

Maar jij zocht toch meer werk enzulks?
pi_111375791
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:45 schreef Perruche het volgende:
Billy, kan ijzertekort zijn, heb je je wel eens laten testen?

Verder, jumparound, jouw vergelijking gaat alleen voor wit en bruinbrood. Ik vind het een onzinvergelijking, maar soit. Hoe zit het dan met volkorenbrood?
Had ik toen ik heel vaak ongesteld was dus kan wel kloppen. Ik zal het eens laten testen!

Toen ik nog wel vlees at was het net op het randje maar mocht ik geen bloed geven omdat ik een krasje had van de kat
pi_111375866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is lief!

Maar jij zocht toch meer werk enzulks?
Nee hoor. Mijn contract is net met een jaar verlengd met een uitbreiding van m'n uren. Misschien ben je met kwak in de war?
pi_111375867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

Hee, hoe is het nu met Baardmans en z'n werk?
Everything has changed
pi_111375910
Haha als ik baardmans wil typen maakt hij er baardmannetje van
pi_111375983
quote:
ik had soja-eiwit shakes... Die waren ook niet te zuipen (totdat ik ze mixte met arla fruit yoghurt). Dus misschien zoetstof oid toevoegen? Of vruchten? (bosbessen oid)
Ik had al een beetje stroop erdoor gedaan, maar het moesten volgens Dr. Frank hartige pannenkoeken worden dus met kaas/spek. Dus teveel zoet leek mij ook niet zo geweldig.. misschien volgende keer de zoete variant.! dank je wel !
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:57:23 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111376073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:51 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net vragen.
Niet meer actief op Fok!
pi_111376118
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee hoor. Mijn contract is net met een jaar verlengd met een uitbreiding van m'n uren. Misschien ben je met kwak in de war?
Dattem :) en idd hoe is het met je vriend?
pi_111376151
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:51 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ja, beter, denk ik!

Er stond al een etentje gepland voor vanavond met zijn baas, de rest van het MT, en iemand die al was ingehuurd om de organisatie eens onder de loep te nemen, en dan gaan ze het er ook over hebben. Hij had alles al op de mail gezet naar z'n baas, iig. Ik hoop dat dat wat concrete afspraken gaat opleveren!

Vannacht heeft 'ie als een blok geslapen en vanochtend zijn we lekker wat langer blijven liggen. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')