abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111373613
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:49:42 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111373656
Niet meer actief op Fok!
pi_111373701
Ik at vroeger ook nauwelijks 'gezond'. Moeders is nog steeds geschokt als ze ziet wat ik nu allemaal wegwerk. :')
pi_111373863
Mijn ouders eten relatief weinig eiwit. Of ik eet nu gewoon er veel eiwit, dat kan ook.. Verder eten ze altijd best wel gezond, maar wel vaak de hollandse pot. De eerste jaren op mezelf heb ik zo goed als geen aardappelen gegeten..
pi_111373890
Mjah, mijn kids eten wat hier in huis is.. dat is toch echt overwegend gezond.. sowieso zijn alle normale maaltijden gezond.
Geen wekelijkse frieten, geen macdonnalds..
Minder gezonde tussendoortjes mag best af en toe, maar nooit als vervanging van de dagelijkse portie gezonde voeding, dat is wel een stelregel in ons eetpatroon.

Leren koken vond ik als kiddo erg leuk, mijn oudste vind het ook leuk. Ben eigenlijk altijd blijven koken vanaf ik het huis uit ging en fruit ook altijd blijven eten, in mn tiener/studententijd vond ik de macdonnalds nog wel lekker af en toe in het weekend, dat dan weer wel ;)
pi_111374016
Is het mogelijk dat ik heel wakker word van codeine, ipv slaperig? (aangezien ADHD'ers ook suffig worden van speed ipv actief) Ik heb vannacht bijna niet geslapen :') En goedemorgen, nu ben ik dus wél slaperig.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_111374104
Je hebt niet per ongeluk codeine met coffeine?
pi_111374108
McDonalds heb ik niet zoveel mee. Je propt jezelf vol met bewerkte troep en je zit stampensvol (denk je). Maar als je op de oprit naar de snelweg een boer laat heb je alweer honger. :')
De laatste keer dat ik er met vrienden was heb ik maar kipnuggets besteld.. Minst slechte denk ik, na een salade.

Ik heb pas echt leren koken toen ik niet meer thuis woonde. Daarvoor geen/weinig interesse in. Ik vind uitgebreid koken echt erg leuk, maar de laatste tijd te weinig tijd om uren in de keuken te staan. laatste tijd is het meestal iets wat na een half uurtje op tafel staat. Komt wel weer als ik iets meer tijd over heb.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:02:02 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:58 schreef Chicolate het volgende:
Is het mogelijk dat ik heel wakker word van codeine, ipv slaperig? (aangezien ADHD'ers ook suffig worden van speed ipv actief) Ik heb vannacht bijna niet geslapen :') En goedemorgen, nu ben ik dus wél slaperig.
codeine is toch een hoestonderdrukker? weet niet of het slaap zou moeten bevorderen...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_111374132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:01 schreef MarMar het volgende:
Je hebt niet per ongeluk codeine met coffeine?
Nee ik heb zo'n doosje op recept waar ook op staat dat je er suffig van wordt. Dat zou op zich best welkom zijn :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_111374156
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee ik heb zo'n doosje op recept waar ook op staat dat je er suffig van wordt. Dat zou op zich best welkom zijn :').
Saai boek? dat werkt bij mij altijd goed. Hoe saaier hoe beter ik slaap.
pi_111374168
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:01 schreef the85mc het volgende:
McDonalds heb ik niet zoveel mee. Je propt jezelf vol met bewerkte troep en je zit stampensvol (denk je). Maar als je op de oprit naar de snelweg een boer laat heb je alweer honger. :')
De laatste keer dat ik er met vrienden was heb ik maar kipnuggets besteld.. Minst slechte denk ik, na een salade.

Ik heb pas echt leren koken toen ik niet meer thuis woonde. Daarvoor geen/weinig interesse in. Ik vind uitgebreid koken echt erg leuk, maar de laatste tijd te weinig tijd om uren in de keuken te staan. laatste tijd is het meestal iets wat na een half uurtje op tafel staat. Komt wel weer als ik iets meer tijd over heb.
Ik kookte dagelijks vanaf mijn 14e ongeveer, toch een voordeel van drukke ouders en zo kon ik een beetje bepalen wat de pot schaftte ;) Macdonnalds ben ik inmiddels bijna zeven jaar niet meer geweest.
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 13:04:51 #13
70532 loveli
N
pi_111374223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Klopt, klein beetje codeine helpt sommige mensen om beter te slapen. Is enigszins vergelijkbaar met morfine, maar dan een factor 10 lichter. Nooit gehoord dat je er minder van zou slapen.
crap in = crap out
pi_111374251
Van ritalin snuiven wordt je ook actief, terwijl van slikken je juist slomer wordt...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:06:19 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:03 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik kookte dagelijks vanaf mijn 14e ongeveer, toch een voordeel van drukke ouders en zo kon ik een beetje bepalen wat de pot schaftte ;) Macdonnalds ben ik inmiddels bijna zeven jaar niet meer geweest.
Nice! ik ben pas 3 maanden clean ;-)

ik besef me nu, al wel een maand suikervrij *O*
Ecosia
pi_111374292
Mijn ouders aten eerst 'redelijk gezond' Tot 7u 's avonds.. Iedere avond wel drop of chips of koekjes.
Nu is mijn vader 12 kilo afgevallen, en mijn moeder 20 kilo. (terwijl ze niet eens extreem dik waren)
Mijn vader met een soort van verandering in eetpatroon met behulp van een voedingsconsulente. Dus schijf van 5 + hardlopen.

Mijn moeder met low carben. Met behulp van dietist diverse schema's gehad (schema 1, echt bijna niks met carb eten, 5 kilo eraf? > schema 2 etc)

Maar echt ongezond opgevoed, dat viel mee. 1 pw patat/friet de rest gewoon aardappel, groente, vlees.
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 13:07:15 #17
70532 loveli
N
pi_111374316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef V1z0R het volgende:
Van ritalin snuiven wordt je ook actief, terwijl van slikken je juist slomer wordt...
Hangt wsch af van dosering. Suf -> dosering verminderen, dan wordt je niet suf, m,aar gefocust.
crap in = crap out
pi_111374349
argh, here i go.

dood of gladiolen, m'n werk presenteren aan de hele faculteit!

Tot later! :W
pi_111374359
Succes Jagar! ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Hangt wsch af van dosering. Suf -> dosering verminderen, dan wordt je niet suf, m,aar gefocust.
Klinkt logisch :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111374360
Van peper snuiven wordt je ook actief. Heb zelf een keer (per ongeluk) rode peper in mn ogen gesmeerd. Werkt beter dan koffie kan ik garanderen. Maar om het dagelijks te doen? Neuh..
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:08:28 #21
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:08 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, here i go.

dood of gladiolen, m'n werk presenteren aan de hele faculteit!

Tot later! :W
succes :)
Ecosia
pi_111374418
Suc6 Jagar!
~ Bonito La Risa ~
pi_111374534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:06 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nice! ik ben pas 3 maanden clean ;-)

ik besef me nu, al wel een maand suikervrij *O*
Heel erg van de suikers ben ik nooit geweest, op het schepje in mijn thee en koffie na die ik inmiddels ook al twee jaar kwijt ben. Kaasjes en wijnen, dat dan weer wel ;) Maar voor iemand die niet in een rolstoel zit, had ik altijd een prima eetpatroon. Andere "levensstijl" ander eetpatroon, dat was de sleutel. Blijft soms lastig, iedereen hier in huis inclusief mijn vijfjarige eet veel meer dan ik.
pi_111374618
Kokoskoekjes bakken past vast niet in deze discussie :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 13:16:21 #25
70532 loveli
N
pi_111374643
Het is in ieder geval geen brood.
crap in = crap out
pi_111374685
Ken wel iemand die is doodgegaan aan kokoskoekjes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111374820
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:05 schreef V1z0R het volgende:
Is dat echt zo? Ik kan me niet goed voorstellen waarom je er suf van zou worden, als niet-ADHD'er.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_111374864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:17 schreef V1z0R het volgende:
Ken wel iemand die is doodgegaan aan kokoskoekjes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:19 #29
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111374926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Heel erg van de suikers ben ik nooit geweest, op het schepje in mijn thee en koffie na die ik inmiddels ook al twee jaar kwijt ben. Kaasjes en wijnen, dat dan weer wel ;) Maar voor iemand die niet in een rolstoel zit, had ik altijd een prima eetpatroon. Andere "levensstijl" ander eetpatroon, dat was de sleutel. Blijft soms lastig, iedereen hier in huis inclusief mijn vijfjarige eet veel meer dan ik.
ik ben dropverslaafd. Of eigenlijk, dropfruit duo's verslaafd...
Lekker eten doe ik graag, ik spuug ook niet op wijn en bier...

En ik sport veel, maar dat gebruikte ik als excuus om weer meer te eten ;-)
Ecosia
pi_111375109
Net soja pannenkoeken gemaakt, beetje mislukt, en niet zo heel erg lekker. :( Iemand ervaring ermee?
pi_111375143
Ik eet geen koekjes, geen snoep, geen drop, geen chips, geen gezouten nootjes. Heb geen chocolade in huis, en heb er eigenlijk ook zélden behoefte aan. Heb me voorgenomen vandaag zo'n soort max havelaar stukje hele pure choco te halen voor tijdens m'n hulpsessie voor de studenten Nederlands hier. That's it.

Ik sport, kook vers, gevariëerd en gezond en mijn grootste zonde is het af en toe drinken van een biertje. Zo de spiegel maar weer 's vermijden, want vandaag is geen goede spiegeldag zag ik vanochtend :')!
Ja doei.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:31:06 #32
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111375162
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:29 schreef xliefs. het volgende:
Net soja pannenkoeken gemaakt, beetje mislukt, en niet zo heel erg lekker. :( Iemand ervaring ermee?
ik had soja-eiwit shakes... Die waren ook niet te zuipen (totdat ik ze mixte met arla fruit yoghurt). Dus misschien zoetstof oid toevoegen? Of vruchten? (bosbessen oid)
Ecosia
pi_111375233
:X Die collega die niet zo goed functioneerde he.....die staat per direct op non actief :X

En Vaiz, ik heb ook weleens in Ribhouse Texas gegeten, volgens mij de Boekelo versie :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111375238
Poeh. Ik eet (nog steeds, maar wel minder) chips, snoepjes, chocolade...

Maargoed. Het gaat beter.. Steeds beter.. O+

Ik ga naar een adviesklant :W
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:37:36 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111375387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:33 schreef _aurum_ het volgende:
:X Die collega die niet zo goed functioneerde he.....die staat per direct op non actief :X

En Vaiz, ik heb ook weleens in Ribhouse Texas gegeten, volgens mij de Boekelo versie :D
:X. Samenvatting? :).

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met die collega van progje is afgelopen... (die altijd te laat kwam en z'n uren niet inhaalde, maar eigenlijk niet goed gemist kon worden).
Niet meer actief op Fok!
pi_111375434
Ik heb nu toevallig een zakje dropjes op m'n bureau staan maar daar eet ik er dan een paar per dag van, voor de rest eet ik echt nog maar zélden snoep, koekjes, chocolade of chips e.d. Ik koop het gewoon niet. Dat soort dingen mis je op den duur ook echt niet meer. :)
Nu nog kappen met ongezonde troep eten als maaltijd...
Everything has changed
pi_111375470
Snoep eet ik bijna nooit meer, maar als ik het eet dan doe ik het goed. :') Dan wordt het waarschijnlijk gelijk gecompenseerd voor de weken dat ik het niet eet.
pi_111375491
Ik krijg van bier, alcohol, koffie, brood, pizza, chips, vlees, melk, pre fab eten, etc buikpijn als in enorme steken enz.

Realiseerde het mij pas toen ik laatst een dag niet gegeten had en opeens geen pijn had. :')

Wel stom maar prima mee te leven op zich maar ben bang dat ik iets beschadig? Mijn darmen zijn volgens min sowieso niet zo bueno.. Moet ik dus nog minder dingen eten of gewoon denken: laat maar.. ?
Worry is a misuse of imagination
pi_111375585
Oh of ik word misselijk van bijna alles :')

En nu wordt het ook nog eens steeds zwart voor m'n ogen. Had ik vroeger ook altijd val nu gelukkig niet neer.

Snap het niet zo goed :P probeer maar gewoon zo gezond mogelijk te eten en te leven maar werkt blijkbaar niet.
pi_111375664
Billy, kan ijzertekort zijn, heb je je wel eens laten testen?

Verder, jumparound, jouw vergelijking gaat alleen voor wit en bruinbrood. Ik vind het een onzinvergelijking, maar soit. Hoe zit het dan met volkorenbrood?
pi_111375727
Wat leuk, m'n vorige school heeft een vacature en ze hadden aan mij gedacht dus ze belden me of ik weer terug wilde komen. O+. Ik kan alleen niet. :+.

Wij hadden gister ineens koekjes en chips in huis. We hadden allebei iets lekkers meegenomen. :'). Normaal hebben we dat dus nooit, tenzij ik zelf iets bak.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111375781
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat leuk, m'n vorige school heeft een vacature en ze hadden aan mij gedacht dus ze belden me of ik weer terug wilde komen. O+. Ik kan alleen niet. :+.

Wij hadden gister ineens koekjes en chips in huis. We hadden allebei iets lekkers meegenomen. :'). Normaal hebben we dat dus nooit, tenzij ik zelf iets bak.
Dat is lief!

Maar jij zocht toch meer werk enzulks?
pi_111375791
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:45 schreef Perruche het volgende:
Billy, kan ijzertekort zijn, heb je je wel eens laten testen?

Verder, jumparound, jouw vergelijking gaat alleen voor wit en bruinbrood. Ik vind het een onzinvergelijking, maar soit. Hoe zit het dan met volkorenbrood?
Had ik toen ik heel vaak ongesteld was dus kan wel kloppen. Ik zal het eens laten testen!

Toen ik nog wel vlees at was het net op het randje maar mocht ik geen bloed geven omdat ik een krasje had van de kat
pi_111375866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is lief!

Maar jij zocht toch meer werk enzulks?
Nee hoor. Mijn contract is net met een jaar verlengd met een uitbreiding van m'n uren. Misschien ben je met kwak in de war?
pi_111375867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

Hee, hoe is het nu met Baardmans en z'n werk?
Everything has changed
pi_111375910
Haha als ik baardmans wil typen maakt hij er baardmannetje van
pi_111375983
quote:
ik had soja-eiwit shakes... Die waren ook niet te zuipen (totdat ik ze mixte met arla fruit yoghurt). Dus misschien zoetstof oid toevoegen? Of vruchten? (bosbessen oid)
Ik had al een beetje stroop erdoor gedaan, maar het moesten volgens Dr. Frank hartige pannenkoeken worden dus met kaas/spek. Dus teveel zoet leek mij ook niet zo geweldig.. misschien volgende keer de zoete variant.! dank je wel !
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:57:23 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111376073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:51 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net vragen.
Niet meer actief op Fok!
pi_111376118
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee hoor. Mijn contract is net met een jaar verlengd met een uitbreiding van m'n uren. Misschien ben je met kwak in de war?
Dattem :) en idd hoe is het met je vriend?
pi_111376151
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:51 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ja, beter, denk ik!

Er stond al een etentje gepland voor vanavond met zijn baas, de rest van het MT, en iemand die al was ingehuurd om de organisatie eens onder de loep te nemen, en dan gaan ze het er ook over hebben. Hij had alles al op de mail gezet naar z'n baas, iig. Ik hoop dat dat wat concrete afspraken gaat opleveren!

Vannacht heeft 'ie als een blok geslapen en vanochtend zijn we lekker wat langer blijven liggen. O+.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:02:26 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111376252
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:59 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, beter, denk ik!

Er stond al een etentje gepland voor vanavond met zijn baas, de rest van het MT, en iemand die al was ingehuurd om de organisatie eens onder de loep te nemen, en dan gaan ze het er ook over hebben. Hij had alles al op de mail gezet naar z'n baas, iig. Ik hoop dat dat wat concrete afspraken gaat opleveren!

Vannacht heeft 'ie als een blok geslapen en vanochtend zijn we lekker wat langer blijven liggen. O+.
*O* ^O^ !
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111376271
quote:

[..]

Ja, beter, denk ik!

Ah, goed dat hij het zijn baas in elk geval verteld heeft! Hoop dat er inderdaad wat uitkomt. :)
Everything has changed
pi_111376399
En dan de hand-in van je laatste essay verknallen :')! Fuuuuu..

Zo maar 's naar de uni om te kijken of en hoe ik dat recht kan breien..
Ja doei.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:07:55 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111376432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
En dan de hand-in van je laatste essay verknallen :')! Fuuuuu..

Zo maar 's naar de uni om te kijken of en hoe ik dat recht kan breien..
Hoe heb je dat gedaan?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:08:10 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111376441
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:02 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*O* ^O^ !
Wat ^^ zegt.
Niet meer actief op Fok!
pi_111376485
quote:

[..]

Ja, beter, denk ik!

^O^
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:11:37 #57
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111376524
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:54 schreef xliefs. het volgende:

[..]

Ik had al een beetje stroop erdoor gedaan, maar het moesten volgens Dr. Frank hartige pannenkoeken worden dus met kaas/spek. Dus teveel zoet leek mij ook niet zo geweldig.. misschien volgende keer de zoete variant.! dank je wel !
kaas/spek/stroom is een prima combi :9~
Ecosia
pi_111376536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:24 schreef Jumparound het volgende:

[..]

ik ben dropverslaafd. Of eigenlijk, dropfruit duo's verslaafd...
Lekker eten doe ik graag, ik spuug ook niet op wijn en bier...

En ik sport veel, maar dat gebruikte ik als excuus om weer meer te eten ;-)
Ik vind eigenlijk alle snoep echt ontzettend vies, behalve chocola.
pi_111376561
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:02 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ah, goed dat hij het zijn baas in elk geval verteld heeft! Hoop dat er inderdaad wat uitkomt. :)
^^
Goed bezig die baardmans :)
pi_111376571
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan?
Verkeerde bestand digitaal ingeleverd (verkeerde versie).
Ja doei.
pi_111376574
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:11 schreef Jumparound het volgende:

[..]

kaas/spek/stroom is een prima combi :9~
BzZzzZZZ, zo lekkere pannekoek was dat!
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:14:18 #62
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111376605
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik zat net dit topic te lezen..
Domme fout, grote consequenties. Wat te doen?
Ecosia
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:14:28 #63
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111376611
quote:
12s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

BzZzzZZZ, zo lekkere pannekoek was dat!
[ afbeelding ]
m=p :P
Ecosia
pi_111376677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:14 schreef Jumparound het volgende:

[..]

ik zat net dit topic te lezen..
Domme fout, grote consequenties. Wat te doen?
:') nou ja, ik kom er iig nog achter voor de inleverdeadline (4 uur) :P
Ja doei.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:20:25 #65
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111376821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:') nou ja, ik kom er iig nog achter voor de inleverdeadline (4 uur) :P
gelukkig maar!
Ecosia
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:21:33 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111376863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh ja. Mark had zoiets met z'n scriptie. Aangepast, opnieuw geprint, 's avonds laat nog naar uni gefietst toen 'ie nog open was en toen de verkeerde versie uit het postvak van de docent gevist en de nieuwe erin gedaan :P.

En hoei, de tijdelijke collega komt *O*. Scheelt veel werkstress en dan kan ik ook met een gerust hart vrij nemen als het ineens tropisch weer wordt :9~.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:21:53 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111376874
Zo, die typo hadden jullie gemist :7.
Niet meer actief op Fok!
pi_111376913
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:21 schreef Viking84 het volgende:
Zo, die typo hadden jullie gemist :7.
Nee, wij maken ons er gewoon niet druk over...
pi_111376932
quote:

[..]

Oh ja. Mark had zoiets met z'n scriptie. Aangepast, opnieuw geprint, 's avonds laat nog naar uni gefietst toen 'ie nog open was en toen de verkeerde versie uit het postvak van de docent gevist en de nieuwe erin gedaan :P.

En hoei, de tijdelijke collega komt *O*. Scheelt veel werkstress en dan kan ik ook met een gerust hart vrij nemen als het ineens tropisch weer wordt :9~.
Ik zie nog een typo.
pi_111376972
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D "
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:25:21 #71
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111376995
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:23 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik zie nog een typo.
met een gerust hard? :P
Ecosia
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:26:04 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111377020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als je hem gezien had, had je er écht wel wat van gezegd, Viz!

Welke typo, Dino! :o.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:26:14 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111377030
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:25 schreef Jumparound het volgende:

[..]

met een gerust hard? :P
Shoo, shoo!
Niet meer actief op Fok!
pi_111377042
Interessant artikel op Foodlog inderdaad! Nu wil ik nog meer beginnen met carbs weglaten, alleen jammer dat ik de komende weken maar de helft van de tijd thuis ben. :{

Ik vraag me wel af hoe dit zich verhoudt tot mensen met (onbehandelde) diabetes die juist te weinig insuline produceren. Mijn vader heeft dat namelijk, maar die is sinds zijn diabetes niet bepaald meer gaan bewegen. :P
Everything has changed
pi_111377052
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je hem gezien had, had je er écht wel wat van gezegd, Viz!

Welke typo, Dino! :o.
:|W

Tropisch, weer. Moet ik het echt uitleggen? Echt?
pi_111377138
Over vaders gesproken, hoe zou het eigenlijk met die van Syrena zijn?
Everything has changed
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 14:29:52 #77
70532 loveli
N
pi_111377160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef Mini. het volgende:
Interessant artikel op Foodlog inderdaad! Nu wil ik nog meer beginnen met carbs weglaten, alleen jammer dat ik de komende weken maar de helft van de tijd thuis ben. :{

Ik vraag me wel af hoe dit zich verhoudt tot mensen met (onbehandelde) diabetes die juist te weinig insuline produceren. Mijn vader heeft dat namelijk, maar die is sinds zijn diabetes niet bepaald meer gaan bewegen. :P
Kan ook komen omdat de alvleesklier is uitgeput door daarvoor overmatig te hebben geproduceerd.
crap in = crap out
pi_111377210
quote:

[..]

Dat werkt niet met een digitaal ingeleverde versie.
Ja doei.
pi_111377228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Kan ook komen omdat de alvleesklier is uitgeput door daarvoor overmatig te hebben geproduceerd.
Ja, snap ik, maar er staat min of meer in dat artikel dat je minder gaat bewegen door dezelfde oorzaak als waardoor je dik wordt, namelijk dat door overmatige insuline-productie al je energie je vetcellen in wordt gepusht en dus niet beschikbaar is voor je organen en spieren enzo. Dat zou dan toch op moeten houden als je geen insuline meer aanmaakt...
Everything has changed
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:33:30 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111377304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat werkt niet met een digitaal ingeleverde versie.
Nee, maar het was meer bedoeld als: je bent niet de enige wie het overkomt :P. Kun je niet gewoon een mail sturen naar de docent?

Bij ons ben je wel de sjaak als dit gebeurt. De eerste versie die de student inlevert is de definitieve versie.
Niet meer actief op Fok!
pi_111377307
Wat ik alleen niet helemaal snap.............van lowcarben val je af. En rap ook (sorry XM, meestal rap dan.) Als het dieet van de oermens bestond uit vlees, noten, zaden en wat groenten en fruit......... dan moet hij wel erg veel fruit hebben gegeten om genoeg KH's te eten om niet af te vallen.
pi_111377360
Als je geen KH eet, maar wel een overschot aan kcal kom je toch gewoon aan?
pi_111377394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef ElDinosaur het volgende:
Nou, er is een groot verschil tussen wat je eet en wat je opneemt. Als je (in theorie) helemaal geen insuline zou aanmaken zou dat overschot aan kcals gewoon niet opgenomen worden.
Everything has changed
pi_111377410
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef ElDinosaur het volgende:
Hmmmm, de meningen zijn erover verdeeld, maar ik denk het niet, omdat ik sneller afval dan het aantal kcals. dat ik (niet) eet zou kunnen verklaren. Bovendien is het erg moeilijk om een overschot aan kcals te eten, omdat je trek verdwijnt.
pi_111377414
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:33 schreef conleche het volgende:
Wat ik alleen niet helemaal snap.............van lowcarben val je af. En rap ook (sorry XM, meestal rap dan.) Als het dieet van de oermens bestond uit vlees, noten, zaden en wat groenten en fruit......... dan moet hij wel erg veel fruit hebben gegeten om genoeg KH's te eten om niet af te vallen.
Noten en zaden bevatten denk ik wel wat carbs?
pi_111377454
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

Noten en zaden bevatten denk ik wel wat carbs?
Jazeker wel! Maar blijft een feit dat het moeilijk is om op dit dieet aan genoeg KH's te komen.
pi_111377457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:36 schreef conleche het volgende:

[..]

Hmmmm, de meningen zijn erover verdeeld, maar ik denk het niet, omdat ik sneller afval dan het aantal kcals. dat ik (niet) eet zou kunnen verklaren. Bovendien is het erg moeilijk om een overschot aan kcals te eten, omdat je trek verdwijnt.
Zal het na verloop van (langere) tijd niet afvlakken zodra je lichaam er echt aan gewend is?
pi_111377465
quote:
Zou je ook blijven afvallen als je het, zeg, maanden aan een stuk zou volhouden? Ik denk dat je lichaam op den duur de productie van hormonen wel bijstelt om toch dingen te gaan opslaan maar dat de meeste mensen tegenwoordig niet lang genoeg low-carben om dat te laten gebeuren.
Everything has changed
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 14:38:40 #89
70532 loveli
N
pi_111377485
quote:
Je verbrandt lichaamsvet. Als dat op is, lijkt me dat het afvallen ook stopt en dat je overgaat op vetverbranding uit voer.
crap in = crap out
pi_111377489
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Jazeker wel! Maar blijft een feit dat het moeilijk is om op dit dieet aan genoeg KH's te komen.
Mjah maar als ze nu een kilo vlees per dag aten, dan vielen ze vast niet af ;)
pi_111377532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:37 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Zal het na verloop van (langere) tijd niet afvlakken zodra je lichaam er echt aan gewend is?
Zou kunnen. Na echt langere tijd misschien? Ik heb het weleens vrij lang gedaan, maar dan 'zondigde' ik zodanig dat ik op gewicht bleef. Als ik echt streng lowcarb blijf ik afvallen.

Maar heb het nooit heel lang heel streng gedaan.

Dus geen idee verder, wel interessant.
pi_111377603
Zijn vast wel wat studies over te vinden op de interwebs. :) Lijkt me dat je hormoonhuishouding na verloop van tijd wel aangepast wordt en dat je overgaat (zoals loveli zegt) op vetverbranding uit voedsel. Maar dat is allemaal gegok van mijn kant.
pi_111378524
Ik zoek een makkelijk/goedkoop/snel/lekker vegetarisch en lactose vrij recept voor vanavond.

Mission imposible geloof ik :P
pi_111378567
Bruine bonen zonder spek? ;(
pi_111378597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:09 schreef V1z0R het volgende:
Bruine bonen zonder spek? ;(
Op zich mag het ook wel dat ik dan geen vlees eet en het vriendinnetje geen lactose. Hahahahaha moeilijk.
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 15:11:55 #96
70532 loveli
N
pi_111378633
Wat zat er in die lasagne van Co?
crap in = crap out
pi_111378658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:11 schreef loveli het volgende:
lasagne is een goeie :)
pi_111378679
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, maar het was meer bedoeld als: je bent niet de enige wie het overkomt :P. Kun je niet gewoon een mail sturen naar de docent?

Bij ons ben je wel de sjaak als dit gebeurt. De eerste versie die de student inlevert is de definitieve versie.
:')
Hier gaat het makkelijker:

- Hoi, ik heb per ongeluk de verkeerde versie ingeleverd digitaal, kan daar iets aan gedaan worden?
--> ja hoor, welke module en welke naam? Dan delete ik hem!
- ... :') <naam en shit>
--> Ok! Hij is verwijderd, kan je hem nu opnieuw inleveren!

ZONDER ook maar iets van ID te hebben laten zien. Je kunt dus als je iemand kwaad zou willen doen gewoon zijn/haar essay laten verwijderen _O- :')

Nou ja, het is geregeld in ieder geval! :P
Ja doei.
pi_111378681
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:11 schreef loveli het volgende:
Veul kaas. Ik neem aan lactose? En ook niet echt snel. Aangezien ik maar 1 grillpan heb en veel plakjes moest grillen. Goedkoop was het ook al niet echt.

Wel lekker though.
pi_111378827
In dat artikel en verdere comments staan ook voorbeelden van werktuigen van vele duizenden jaren oud die aan zouden kunnen geven dat mensen al zeer vroeg granen aten.

Verder; leeuwen etc eten ook (bijna) geen carbs en komen ook niet aan. Een spijsverteringskanaal kan zich aanpassen, enzo.
pi_111379757
In het kader van bezuinigingen drink ik geen Nespresso meer :'( ;(

Nu overgestapt op de percolator maar die is kapot aan het gaan :') Twijfel tussen een nieuwe en senseo.

Ja, of geen koffie.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:38:02 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111379773
Lekker. Lees net dat de onbelaste reisvergoeding wordt afgeschaft. En ik betaal nu al zelf zo'n 140 euro per maand.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 15:39:53 #103
70532 loveli
N
pi_111379833
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef Probability het volgende:

Nu overgestapt op de percolator maar die is kapot aan het gaan :') Twijfel tussen een nieuwe en senseo.

Ja, of geen koffie.
crap in = crap out
pi_111379845
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Viking84 het volgende:
Lekker. Lees net dat de onbelaste reisvergoeding wordt afgeschaft. En ik betaal nu al zelf zo'n 140 euro per maand.
Werkgever kan dat opvangen met de werkkostenregeling.
pi_111379848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef Probability het volgende:

Ja, of geen koffie.
Ik heb nog een ouderwets filterapparaat, ik dacht er ook al over om die weer te gaan gebruiken. :Y En dan nespressootjes te bewaren voor meer speciaal. Ik ben nu iedere maand wel 30 euro kwijt aan koffie. Vind ik best veel!
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:41:25 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111379890
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Werkgever kan dat opvangen met de werkkostenregeling.
Dat zie ik mijn werkgever niet echt doen. Ik ga je even pm'en, want wil wat vragen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_111379897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb nog een ouderwets filterapparaat, ik dacht er ook al over om die weer te gaan gebruiken. :Y En dan nespressootjes te bewaren voor meer speciaal. Ik ben nu iedere maand wel 30 euro kwijt aan koffie. Vind ik best veel!
Dan vind ik zo'n perculator lekkerder denk ik, en geeft net zo veel troep als filterkoffie :)
pi_111379930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat zie ik mijn werkgever niet echt doen. Ik ga je even pm'en, want wil wat vragen :).
Mja moet zeggen dat het nog net geen hogere wiskunde is.
Maar wil je de krachten die op verdere afstand wonen behouden zal je iets moeten als werkgever.
En prima!
pi_111379932
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:39 schreef loveli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vind ik niet zo lekker of is dat snobbistisch?

Heb koffie leren drinken met espresso, Nespresso was al een hele stap en senseo nog meer :P
pi_111379969
Ik vind ouderwetse filterkoffie, mits sterk, eigenlijk erg lekker. Moet wel vers zijn. Dus niet te veel tegelijk zetten.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:44:38 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111380020
Zo, we gaan vanavond lekker spewwibs eten :9~. In Utrecht!
Niet meer actief op Fok!
pi_111380022
Filterkoffie is superlekker!

Anders gewoon espresso uit zo'n percolator. Senseo vind ik niet echt zo, dan heb ik liever Nescafe gold!
pi_111380217
Ik vind senseo ook echt viessssssss. Daar gooi ik standaard een half zakje poederespresso door.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:51:46 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111380341
Nouja, dat lowcarb deed het niet voor me, want ik bleef wel trek houden. Duvel niet. Bij hem werkte 't wel.

Enfin, today so far:

O: 200 gr franse kwark, 1 el gebroken lijnzaad
L: salade met kipfilet, komkommer, paar schijfjes tomaat, pesto en olie en azijn
T: 4 cabernossi-worstjes
D: Er staat gepland: * antipasti * risotto * lamsvlees of kip * toetje.

Probleem.

En ik kan het eigenlijk niet weigeren.

En de carb-opbouw van gister was toch niet zo slecht? Ok, de L met de ciabatta was verre van ideaal, maar ik heb netjes m'n D omgegooid om verdere carb-inname te vermijden.

En nu heb ik hoofdpijn.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111380495
Maak m'n koffie altijd met een french press (cafetiere volgens mij?). Heb ook zo'n moka express, maar de smaak is nog niet goed, moet nog ff tweaken.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111380593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nouja, dat lowcarb deed het niet voor me, want ik bleef wel trek houden. Duvel niet. Bij hem werkte 't wel.

Enfin, today so far:

O: 200 gr franse kwark, 1 el gebroken lijnzaad
L: salade met kipfilet, komkommer, paar schijfjes tomaat, pesto en olie en azijn
T: 4 cabernossi-worstjes
D: Er staat gepland: * antipasti * risotto * lamsvlees of kip * toetje.

Probleem.

En ik kan het eigenlijk niet weigeren.

En de carb-opbouw van gister was toch niet zo slecht? Ok, de L met de ciabatta was verre van ideaal, maar ik heb netjes m'n D omgegooid om verdere carb-inname te vermijden.

En nu heb ik hoofdpijn.
Antipasti is vaak wel lowcarbig toch? met plakjes worst en olijven en zo? Gewoon overal het lowcarbe vanaf pulken. Risotto overslaan. Of anders gewoon laten staan. Lam of kip nemen, extra groenten vragen. Toetje laten staan of vragen of je een kaasplankje mag. Dan geen brood.

Punt is, dat het nu lijkt of je probeert op te bouwen naar je patroon van vroeger? En vaak als je van te voren dingen regelt kan je erg veel gedaan krijgen. En anders wat extra's meenemen. Want nu eet je te weinig. Dus dan zou je de lunchsalade wat meer kunnen vullen. Met nog wat kaas, of walnoten.

Ik snap dat het wat lastig is, maar er is wel een weg. En gisteren zo'n ciabattabroodje: ik zou dat dan niet hebben gedaan. Als ik KH's toevoeg is het eerst vooral uit groenten met meer KH's, wat fruit een volkoren boterham, dat werk.
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 16:01:49 #117
70532 loveli
N
pi_111380707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:58 schreef conleche het volgende:
Ik snap dat het wat lastig is, maar er is wel een weg.
^^

Zelfs in m'n studententijd op weekenden enzo, altijd eigen brood mee en even overleggen met de keuken.
crap in = crap out
pi_111380735
Zit nog steeds te bedenken wat ik 'veganistisch' kan koken maar dan bijv. wel met ei etc.
pi_111380770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mja moet zeggen dat het nog net geen hogere wiskunde is.
Maar wil je de krachten die op verdere afstand wonen behouden zal je iets moeten als werkgever.
En prima!
Ik vraag me toch weleens af waarom zoveel mensen ervoor kiezen om ver van hun werk te blijven wonen. Geen oordeel ofzo, gewoon een oprechte vraag. Het lijkt mij namelijk helemaal niet fijn.

Prob: Senseo zou ik echt niet doen, dan véél liever filterkoffie. Da's tenminste gewoon koffie en water en verder niks. Maar zo duur zijn die Moka Express-dingen ook niet, die van mij was geloof ik 28 euro.
Everything has changed
pi_111380830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Probability het volgende:
Haha als ik baardmans wil typen maakt hij er baardmannetje van
O+
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:06:06 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111380853
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Antipasti is vaak wel lowcarbig toch? met plakjes worst en olijven en zo? Gewoon overal het lowcarbe vanaf pulken. Risotto overslaan. Of anders gewoon laten staan. Lam of kip nemen, extra groenten vragen. Toetje laten staan of vragen of je een kaasplankje mag. Dan geen brood.
Risotto probeer ik over te slaan. Kaasplankje lust ik niet en kan ik ook niet om vragen. DM je wel ff waarom.

quote:
Punt is, dat het nu lijkt of je probeert op te bouwen naar je patroon van vroeger? En vaak als je van te voren dingen regelt kan je erg veel gedaan krijgen. En anders wat extra's meenemen. Want nu eet je te weinig. Dus dan zou je de lunchsalade wat meer kunnen vullen. Met nog wat kaas, of walnoten.
Ik zit met die uitwisseling en zit veel buiten te deur. Heb vanmiddag ook een aangepaste salade besteld.

quote:
Ik snap dat het wat lastig is, maar er is wel een weg. En gisteren zo'n ciabattabroodje: ik zou dat dan niet hebben gedaan. Als ik KH's toevoeg is het eerst vooral uit groenten met meer KH's, wat fruit een volkoren boterham, dat werk.
Ik had het ook liever ander gezien, geloof me. Maar we waren gister te gast en er werd een lunch verzorgd. Het was dat of niets tot het eten 's avonds. En ik stond op punt van omvallen, dus moest toch wat.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111380869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:02 schreef Probability het volgende:
Zit nog steeds te bedenken wat ik 'veganistisch' kan koken maar dan bijv. wel met ei etc.
Lasagna met ipv pasta gebakken aubergineschijven, met champignons en de hele mikmak. Ik doe er meestal wel een eitje in en kaas erover heen maar dat kun je ook laten.
pi_111380886
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:02 schreef Probability het volgende:
Kun je niet gewoon iets van gebakken rijst maken met groente, noten en ei? Niet heel erg spannend, maar wel snel.
Everything has changed
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 16:06:56 #124
70532 loveli
N
pi_111380888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:03 schreef Mini. het volgende:
Ik vraag me toch weleens af waarom zoveel mensen ervoor kiezen om ver van hun werk te blijven wonen. Geen oordeel ofzo, gewoon een oprechte vraag. Het lijkt mij namelijk helemaal niet fijn.
Omdat Europoort, Maasvlakte..
crap in = crap out
pi_111380923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:06 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Risotto probeer ik over te slaan. Kaasplankje lust ik niet en kan ik ook niet om vragen. DM je wel ff waarom.

[..]

Ik zit met die uitwisseling en zit veel buiten te deur. Heb vanmiddag ook een aangepaste salade besteld.

[..]

Ik had het ook liever ander gezien, geloof me. Maar we waren gister te gast en er werd een lunch verzorgd. Het was dat of niets tot het eten 's avonds. En ik stond op punt van omvallen, dus moest toch wat.
Kun je dan echt niet bij een verzorgde lunch iets opeten wat je zelf meegebracht hebt? Desnoods gooi je het op een medische reden, weten zij veel...
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')