Ik zat laatst ook te kijken naar stedentrips en ik heb heel veel grote steden bekeken, behalve Parijs. Ik vertik het gewoon om daar heen te gaan (in mijn eentje).quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ga dit even volgen![]()
Oktober ga ik voor het eerst naar Londen. Op 1 of andere manier trok deze stad mij nooit, net zoals Parijs (al heb ik Parijs wel een paar keer bezocht en heeft dat mijn mening niet veranderd). Toch wel heel veel enthousiaste verhalen gehoord de laaste tijd en eigenlijk is het natuurlijk de enige wereldstad van Europa, op een uurtje vliegen.. Ik wil deze stad een kans geven
logisch.. maar eind van zomer of eventueel herfstvakantie zat ik naar te kijken. September/Oktober. Heb wel een paar goedkopere adresjes, maar liggen wat verder van centrum London af. Ik verblijf eigenlijk altijd in de buurt van Paddington station. Bayswater enzo.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:20 schreef Jabberwocky het volgende:
Wanneer is binnenkort? Met het zicht op de Olympische Spelen is alles veel duurder natuurlijk.
In Londen heb je genoeg van die poundshops waar je ze redelijk goedkoop kan kopen. Meestal verkopen de hotels/hostels ze ook wel voor 5 pond.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:39 schreef Daph_ het volgende:
Is het aan te raden om van te voren een wereldstekker te kopen of kan ik dat beter in London doen? Ik heb er nooit zelf een gekocht omdat mijn reisgenoot er meerdere had en ik die dus kon gebruiken.
Komend weekend boeken, eeeep!
Europese stekkers passen prima in een UK stopcontact. Een pen of iets anders plastic in het bovenste gaatje en dan de stekker erin duwen. Het past net.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:39 schreef Daph_ het volgende:
Is het aan te raden om van te voren een wereldstekker te kopen of kan ik dat beter in London doen? Ik heb er nooit zelf een gekocht omdat mijn reisgenoot er meerdere had en ik die dus kon gebruiken.
Komend weekend boeken, eeeep!
Dit dus, ik gebruik nergens adaptors.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Europese stekkers passen prima in een UK stopcontact. Een pen of iets anders plastic in het bovenste gaatje en dan de stekker erin duwen. Het past net.
Anders vliegveld of £shop zoals June zegt.
Ben je dan niet bang, euh, dat het in de fik vliegt oid?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:32 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dit dus, ik gebruik nergens adaptors.
Thanks, doe ik dat gewoonquote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:08 schreef June. het volgende:
[..]
In Londen heb je genoeg van die poundshops waar je ze redelijk goedkoop kan kopen. Meestal verkopen de hotels/hostels ze ook wel voor 5 pond.
Dat moet geen probleem zijnquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:04 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik vlieg maandagavond naar London en heb 4 volle dagen om de stad te zien. Zaterdagochtend vlieg ik weer terug.
Echt superveel zin in
Is het daar makkelijk om een prepaid internet sim kaartje voor mijn telefoon te kopen?
Mooiquote:
The Tower is erbij gezetquote:Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef Breuls het volgende:
Zo, al vier jaar niet in London geweest, terwijl ik er tot 2008 zo'n beetje jaarlijks kwam.
Is er nog iets tofs nieuws in de tussentijd? Ik ga ws. in juni de schade eens inhalen.
The Tower is alweer bijna 1000 jaar oud, maar we hebben nu wel het een na hoogste gebouw van Europa (The Shard) en een flink olympisch park.quote:
Ik vroeg me al af of hij niet afgebouwd moest worden, maar dat is het dus al.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:52 schreef Individual het volgende:
[..]
The Tower is alweer bijna 1000 jaar oud, maar we hebben nu wel het een na hoogste gebouw van Europa (The Shard) en een flink olympisch park.
Deze zomer worden de kabelbaan over de Thames en de O2 Skywalk op de O2 Arena geopend. Dan heb je natuurlijk ook nog het Olympisch park met The Orbit.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef Breuls het volgende:
Zo, al vier jaar niet in London geweest, terwijl ik er tot 2008 zo'n beetje jaarlijks kwam.
Is er nog iets tofs nieuws in de tussentijd? Ik ga ws. in juni de schade eens inhalen.
Straks maar even inchecken inderdaad, vlieg volgende zaterdagquote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog één week!
Mijn boardingpassen heb ik vandaag uitgeprint!
Ik vlieg vanaf Schiphol naar Gatwickquote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:27 schreef Breuls het volgende:
Van waar naar waar vliegen jullie?
Ik ga eind juni, en neem weer mijn 'gebruikelijke' vlucht van Rotterdam naar London City. Heerlijk, twee kleine luchthavens, klein toestel, snel in- en uitstappen, korte vlucht en alles in de buurt van beide steden.
Als je er dichtbij woont is het wel relaxed. En tja, je moet gewoon achteraan in een Ryanair vliegtuig zitten, dan kun je er ook als eerste weer uit. Geen last van trage douanequote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:20 schreef GlowMouse het volgende:
Wat is er zo mooi aan Eindhoven? Heb die 1x aangedaan, maar moest een kwartier wachten op de douane omdat ze maar twee mannetjes hadden voor twee vliegtuigen. Had toen nog geluk dat ik redelijk vooraan stond.
Ik kan begrijpen dat sommigen meer ruimte nodig hebben, maar ik denk dat de gemiddelde reiziger prima met dergelijke handbagage een lang weekend door komt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:47 schreef Bienelientjee het volgende:
@ GlowMouse: Ik kan moeilijk mijn kleding, toiletspullen ensow voor een vrijdag tot en met dinsdag in 1 handbagage doen van 56 x 45 x 25 cm!![]()
En koffer klinkt groot, maar tis een soort trolley op wieltjes.
De meerderheid van de mensen zit toch ergens waar shampoo en douchegel wel voorradig is. Het is vooral voor vrouwen vaak lastig met bussen haarlak enzo, maar daar heb ik dan weer geen last van. Ik heb altijd genoeg aan een deostick, tandenborstel en kleine tube tandenpasta.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:45 schreef Breuls het volgende:
Soms is ruimbagage handig omdat je dan niet minishampoo hoeft te kopen en dat soort dingen.
Ooh dat gaat moeilijk worden. De algemene Brit heeft het niet zo op shampoo, tandpasta en deo.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
shampoo, tandpasta, deo: allemaal daar te krijgen, right?
Veel mensen in de tube naast mij helaas nietquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Ooh dat gaat moeilijk worden. De algemene Brit heeft het niet zo op shampoo, tandpasta en deo.![]()
True. Maar het is wel handig het gewoon in je tas te smijten.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
shampoo, tandpasta, deo: allemaal daar te krijgen, right?
Ach, als je vervolgens bij Ryanair minimaal 10 euro (geen idee wat het echt kost) betaalt voor de extra bagage en het genot van 30 minuten extra wachttijd... Dan kocht ik het lekker even bij de Boots.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:20 schreef Breuls het volgende:
[..]
True. Maar het is wel handig het gewoon in je tas te smijten.
Verkeerde tube stopquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:20 schreef June. het volgende:
[..]
Veel mensen in de tube naast mij helaas niet
Mwah, ik maak alleen maar af en toe de ochtend mee, dan sta ik tussen het andere kantoorvolk. Daar zie je weinig vreemde zaken. In het weekend pak ik heel zelden de tube, en 's avonds eigenlijk nooit. Fietsen en black cabs!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:46 schreef June. het volgende:
Wat je soms hier in het ov ziet is gewoon bizar. Laatst zat er iemand gewoon te spugen in de tube zelf. Lekker ranzig. Ik heb toen maar ff gewisseld van cabine
Southbound Northern gaat net zo goed door de City (of West End) natuurlijk, maar ik neem aan dat je ten zuiden van Kennington bedoelt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:05 schreef June. het volgende:
Dit was in de ochtendWel de southbound northern line, dus ver weg van de city
Maar in het weekend/avond zie je wel veel meer vreemde dingen idd. Cabs doe ik niet aan, veels te duur voor mij als student en ben te lui/vind het de moeite niet waard om een fiets aan te schaffen.
Bussen vind ik nog erger. Stomdronken chavs die in de bus nog flink doordrinken of die verrekte curry lucht soms... Bah.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:46 schreef June. het volgende:
Wat je soms hier in het ov ziet is gewoon bizar. Laatst zat er iemand gewoon te spugen in de tube zelf. Lekker ranzig. Ik heb toen maar ff gewisseld van cabine
Mijn laatste bus was ergens in 2009, gok ikquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:10 schreef June. het volgende:
Ik heb in de bussen dan weer weinig spannends meegemaaktEn ik ga toch vaker met de bus dan de tube
Voor een pubcrawl liever Camden, maar je kunt uiteindelijk overal pubs bezoeken. Kies een wijk die je leuk vind, altijd genoeg pubs te vinden.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:59 schreef BramKVO het volgende:
Over een week gaan we naar Londen, oa voetbal checken in Wembley. Op vrijdag willen we echter een georganiseerde pub crawl doen. Wat raden jullie aan, de buurt rond camden of rond leicester square / covent garden ?
Dat is het net, kennen de wijken, althans qua uitgaan, niet echt. Het zou wel een georganiseerde pub crawl zijn, dus voor een 15tal euro bezoek je dan enkele bars, krijg je wat shotjes gratis, leer je mensen kennen en op het einde bezoek je dan een club.quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Voor een pubcrawl liever Camden, maar je kunt uiteindelijk overal pubs bezoeken. Kies een wijk die je leuk vind, altijd genoeg pubs te vinden.
Als het georganiseerd is, zou ik Camden nemen. Bij een organisatie in CG/LS zou ik bang zijn dat je vooral alle "tourist traps" in geduwd wordt...quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:36 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Dat is het net, kennen de wijken, althans qua uitgaan, niet echt. Het zou wel een georganiseerde pub crawl zijn, dus voor een 15tal euro bezoek je dan enkele bars, krijg je wat shotjes gratis, leer je mensen kennen en op het einde bezoek je dan een club.
Nu is leicester square/covent garden dichter bij onze hostel, maar als camden veel leuker is, gaat de keuze uit naar dit. Dus vandaar de vraag
Is camden niet te alternatief ? Ik hou wel van wat Indië en rock , maar hoef geen pubs en clubs vol met goths of punks.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:59 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Als het georganiseerd is, zou ik Camden nemen. Bij een organisatie in CG/LS zou ik bang zijn dat je vooral alle "tourist traps" in geduwd wordt...
Zo alternatief vind ik het niet, juist met indie en rock. En het is een pubcrawl, pubs zijn overal grofweg hetzelfde en muziek is niet key. Ik vind CG/LS zelf gewoon snel vrij ellendig. Ik heb wel kroegen daar waar ik graag, maar het zijn er niet veel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:42 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Is camden niet te alternatief ? Ik hou wel van wat Indië en rock , maar hoef geen pubs en clubs vol met goths of punks.
Meer dan vroeg genoeg.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:33 schreef Bienelientjee het volgende:
Jarig!
En bijna naar Engeland!
Wat denken jullie. Mijn vliegtuig (easyjet) vertrekt morgenochtend om 8:55. Is mijn schatting van 7:00 uur, om aanwezig zijn op Schiphol, vroeg genoeg?
Ik vermoed dat je daar weinig van gaat merken, daar is de stad te groot voor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:46 schreef Eirick het volgende:
Tickets voor een weekje Londen geboekt!
31 juli - 7 augustus een maatje opzoeken die daar voor de olympics zit.
Weet iemand of de prijzen van eten/drinken ook omhoog schietsen tijdens de Spelen?
Waarom?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Van Kings Cross naar Lavender Hill gelopen, like a fucking boss.
Nu wel helemaal naar de tandjes en gaar
Omdat het kan.quote:
Hangt van je wensen af. Die discotheek op Covent Garden zelf is dure entree en het liefst laten ze vrouwen binnen. Mannen alleen als je echt sharp gekleed bent (tenzij het rustig is) maar dat is het nooit. Rondom Covent Garden heb je op loopafstand wel wat discotheken zitten.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:48 schreef BramKVO het volgende:
[quote]
Dus antwoord eens aub, uitgaan in camden of in Piccadilly / leicester square / covent garden .
quote:Op maandag 28 mei 2012 09:00 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik kreeg zowel via mail als sms de bevestiging dat vandaag mijn tickets voor de Olympische Spelen blijkbaar bezorgd gaan worden. Nice.
Wat bedoel je met "de discotheek op Covent Garden"? Er zitten er nogal wat, of bedoel je die vieze tent net naast de markt zelf? Maar goed, op Covent Garden zit echt niks waarvoor je "sharp gekleed" moet zijn, dus daar hoef je je weinig zorgen om te maken (als je er tenminste enigzins normaal uit ziet).quote:Op zondag 27 mei 2012 14:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hangt van je wensen af. Die discotheek op Covent Garden zelf is dure entree en het liefst laten ze vrouwen binnen. Mannen alleen als je echt sharp gekleed bent (tenzij het rustig is) maar dat is het nooit. Rondom Covent Garden heb je op loopafstand wel wat discotheken zitten.
Heb toen ooit zo'n kroegentocht gedaan. Kost 10 pond en dan ga je een paar kroegen langs waar je dan 1 gratis drankje krijgt. Wel leuk en goede manier om contact te leggen met andere toeristen.
Die laatste bar waar je heen gaat zit onder London bridge. Dat was wel de leukste.
Camden is heel anders. Veel relaxtere sfeer (lees minder toeristisch en minder Binge drinkers).
Je hebt daar van alles wat, als je specifieke wensen hebt kan ik wel kijken wat jou eventueel het best zou liggen.
Grappig, in vergelijking met ons eigen Amsterdam vind ik veel dingen juist extreem schoon op een paar knelpunten na.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:07 schreef Spezza19 het volgende:
London... Mijn stad en toch heb ik er een enorme haat/liefde verhouding mee.
Aan de ene kant vind ik het een heerlijke stad, maar tegelijkertijd een ontzettend smerige stad. De gore diesellucht en de troep! Man het lijkt wel een vuilnisbelt.
Als ik thuis ben wil ik er graag heen. Als ik er ben wil ik snel weer weg.
Evenzogoed, London mijn stad.
Lopend of fietsend is de fijnste manier om Londen te verkennen. Als ik vrienden langs heb doe ik meestal een dag een goeie wandeling, vind iedereen geweldig. Zeurkouzen negerenquote:Op maandag 28 mei 2012 09:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Grappig, in vergelijking met ons eigen Amsterdam vind ik veel dingen juist extreem schoon op een paar knelpunten na.
Gisteren van tien tot acht gelopen, natural museum aangedaan, vandaag brittish museum en waarschijnlijk the tower.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |