Ja dat leek mij ook wel leuk iddquote:Op vrijdag 5 december 2014 22:50 schreef tombolafan het volgende:
Ik zou juist eerder voor optie 1 gaan
Om Miss_isis te dekken als er wat gebeurt etcEn superleuk ook, je eigen speklap op zien groeien
liep er een bruine beer rond in het dorp?quote:Op woensdag 17 december 2014 11:00 schreef Miss_Isis het volgende:
toen bleek dat de slager vandaag onverwacht moest jagen
Jaloers!quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:39 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
de rookworsten
ze hebben 4 uur in de rook gehangen bij 25-30C. Voordat we ze kunnen eten moeten ze nog 20 min gekookt worden. Dat doen we op de dag van eten. Binnenkort boerenkool met worst.
Ik denk het jaquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
liep er een bruine beer rond in het dorp?
Mijn eerste meet met een mede fokker en dan loop ik je -nota bene in m'n eigen huis- toch nog mis hequote:Op vrijdag 19 december 2014 14:59 schreef Oceanonix het volgende:
Was gisteren iets te moe om hier nog te reageren.
Het kwart varken is opgehaald. Alle losse onderdelen zijn in vacuumzakken gegaan en gelabeld de vriezer ingegaan. Dit was een behoorlijke klus.
Vanochtend is om 11:00 uur de rookton aangegaan om de niet gerookte rookworsten te roken. Gisteravond zijn die te drogen gehangen. En nu hangen ze al een paar uur in de rook.
Zodra ze gerookt zijn zal ik er een foto van maken.
Zo meteen start de verwerking van een stuk van de lever en crepinette tot cranberrypate.
de pate is gebakken maar moet nu 24 uur rusten met gewichten erop. Kortom mag daar alleen aan snuffelen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik denk het jaof misschien ergens een varken ontsnapt of zo
Volgens mij had het te maken met de vogelgriep en dat de jacht pas nu weer opengesteld was, en hij voor de feestdagen er nog even uit wilde
[..]
Mijn eerste meet met een mede fokker en dan loop ik je -nota bene in m'n eigen huis- toch nog mis he![]()
Maar mooi dat jullie alles in de vriezer hebben. Hier is dat ook altijd wel even werk, alles sorteren, labelen en inpakken. De rookworst ziet er trouwens super goed gelukt uit! Ben heel benieuwd naar hoe je paté wordt. En naar jullie review als je echt wat van het vlees geproefd hebt natuurlijk
quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:39 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
de rookworsten
ze hebben 4 uur in de rook gehangen bij 25-30C. Voordat we ze kunnen eten moeten ze nog 20 min gekookt worden. Dat doen we op de dag van eten. Binnenkort boerenkool met worst.
ik vond het zo wel handig. Ik wil alles in vacuum in de vriezer hebben liggen en dan zou het twee keer verpakt moeten worden. Bovendien kon ik nu porties maken zoals ik dat wil.quote:Op zaterdag 20 december 2014 07:04 schreef sigme het volgende:
Miss_Isis, ik laat mijn slager tegenwoordig de boel op schaaltjes leggen én invriezen. Kan jouw slager dat niet? Het is echt oneindig veel handiger bij het verdelen in kleinere porties. Ten eerste hoeft het niet op een specifieke dag opgehaald te worden, want diepgevroren. Ten tweede is de boel gewoon makkelijk tel- en weegbaar.
Dat horen we vaker, dat mensen die zo lekker vindenquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:05 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
de pate is gebakken maar moet nu 24 uur rusten met gewichten erop. Kortom mag daar alleen aan snuffelen.
Vandaag hadden we een saucijs. Die zijn erg lekker, fijn kruidenmengsel gebruikt de slager.
Goed voornemen voor 2015quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:52 schreef tombolafan het volgende:
Oooooooh nu wil ik helemaaaaaallllllll ook!
Ik ga serieus een spaarvarken () neerzetten en geld opzij zetten voor zeugjesvlees
Op dit moment hebben we helaas echt helemaal niets over. We komen eigenlijk bijna tekort, we overwegen zelfs om het varken dat in januari geslacht wordt voor de helft zelf te houden ipv helemaal te verkopen. Misschien dat je tzt iets met Tombolafan af kan spreken of zo, en van haar wat over kan kopenquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:32 schreef Klaploper het volgende:
Je zit ergens in Twente, dat is wel te doen voor mij, want kom er vaak, maar een half of kwart varken is te veel voor mij op dit moment.
Ben je ook bereid een kilo of wat te verkopen? Dan wil ik natuurlijk best wat meer betalen dan de prijs per kilo voor een heel varken.
Ik vind het gewoon zo leuk, en meer betrouwbaar dan een zogenaamde biologische hamlap.
Ik denk dat hij dat misschien wel wil doen, maar dat zal hem ongetwijfeld extra tijd en dientengevolge, ons extra geld kostenquote:Op zaterdag 20 december 2014 07:04 schreef sigme het volgende:
Miss_Isis, ik laat mijn slager tegenwoordig de boel op schaaltjes leggen én invriezen. Kan jouw slager dat niet? Het is echt oneindig veel handiger bij het verdelen in kleinere porties. Ten eerste hoeft het niet op een specifieke dag opgehaald te worden, want diepgevroren. Ten tweede is de boel gewoon makkelijk tel- en weegbaar.
Damn...quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:17 schreef Oceanonix het volgende:
vandaag het een stukje van het buikspek klaar gemaakt met char siu mix van de toko. De buikspek eerst ingesneden tot op de huid. Daarna marineren en tenslotte bbq-en (waarbij de marinade met honing over de buikspek is aangebracht).
Het spek was boterzacht na afloop. Heerlijk.
[ afbeelding ]
deel 1
[ afbeelding ]
deel 2
[ afbeelding ]
deel 3
[ afbeelding ]
deel 4
[ afbeelding ]
deel 5
|
|