Je mag dan aangegeven hebben dat de evolutie en/of de big bang op foutieve aannames berusten, maar je hebt dat tot nu toe niet hard kunnen maken, je krakkemikkige argumentatie is keer op keer onderuit gehaald en voor je meer controversiele uitspraken heb je nog geen enkele keer goede onderbouwing of bronnen gegeven.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je probeert de aannames van evolutie en de big bang te mengen met mijn uitleg, terwijl ik heb aangegeven dat de evolutie en de big bang op foutieve aannames berusten en daarom onjuiste conclusies opleveren.

Ze kijken er niet overheen. Ik zeg niet dat ze slechte bedoelingen hebben, maar ze nemen sommige factoren buiten beschouwing om de huidige model die we van het universum hebben aannemelijk te maken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:11 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Beschrijf die foutieve aannames dan zodanig dat de aarde wel 6000 jaar oud kan zijn? Wetenschappers kijken hier namelijk overheen.

We weten het niet dus God?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:17 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ze kijken er niet overheen. Ik zeg niet dat ze slechte bedoelingen hebben, maar ze nemen sommige factoren buiten beschouwing om de huidige model die we van het universum hebben aannemelijk te maken.
Het is niet voor de hand liggend om via isotopen en rodelichtverschuiving de leeftijd van de wereld te bepalen, daarom kun je daarmee ook niet aantonen dat de aarde 6000 jaar oud is. Waarom zou ik dezelfde instrumenten gebruiken die ik zelf bekritiseer?
Dat mij ook foute metingen opleveren. Daarom mijn positie dat de leeftijd van het universum niet via onze huidige beschikbare middelen te bepalen is. Daarom laat ik de claim van 6000 jaar ook buiten beschouwing wat de metingen betreft. Onze huidige middelen voor leeftijd bepaling is ontoereikend voor de doelen waarmee we ze toepassen.

en jij wil zeggen dat je geen factoren buiten beschouwing laat, omdat anders het geloof in elkaar zakt als een kaartenhuis?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:17 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ze kijken er niet overheen. Ik zeg niet dat ze slechte bedoelingen hebben, maar ze nemen sommige factoren buiten beschouwing om de huidige model die we van het universum hebben aannemelijk te maken.
Het is niet voor de hand liggend om via isotopen en rodelichtverschuiving de leeftijd van de wereld te bepalen, daarom kun je daarmee ook niet aantonen dat de aarde 6000 jaar oud is. Waarom zou ik dezelfde instrumenten gebruiken die ik zelf bekritiseer?
Dat mij ook foute metingen opleveren. Daarom mijn positie dat de leeftijd van het universum niet via onze huidige beschikbare middelen te bepalen is. Daarom laat ik de claim van 6000 jaar ook buiten beschouwing wat de metingen betreft. Onze huidige middelen voor leeftijd bepaling is ontoereikend voor de doelen waarmee we ze toepassen.

straw man argument, dit heb ik niet gezegd.quote:

Rot toch een eind op man.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:17 schreef man1986 het volgende:
[..]
Welke factoren laten ze dan buiten beschouwing?quote:NASA's Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP) project's seven-year data release in 2010 estimated the age of the universe to be 1.375±0.011×1010 years (13.75 billion years old, with an uncertainty of plus or minus 110 million years)

de enige factoren die ze buiten beschouwing laten, zullen de factoren zijn die we zelf nog niet eens kennen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:23 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Rot toch een eind op man.
[..]
Welke factoren laten ze dan buiten beschouwing?

Jij geeft ook geen enkele reden om aan iets anders aan te nemenquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:23 schreef man1986 het volgende:
[..]
straw man argument, dit heb ik niet gezegd.
Je probeert mijn woorden op die manier af te korten waardoor de dekking ervan buiten beschouwing valt.

Radioactief verval verteld ons niets over de leeftijd van de universum.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:23 schreef dustbrain het volgende:[..]
Welke factoren laten ze dan buiten beschouwing?

waarom niet?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:31 schreef man1986 het volgende:
[..]
Radioactief verval verteld ons niets over de leeftijd van de universum.
Rodeverschuiving verteld ons niets over de leeftijd van de universum.
quote:De foutieve doorgetrokken redenatie dat zulke metingen wel wat te zeggen hebben over de leeftijd van de universum is onze aanname dat het uitslag van die metingen enigzins iets te zeggen hebben over de leeftijd.
Verval hangt af aan materie (atomen) en lichtverschuiving hangt af aan ruimte en afstand tussen objecten. Om daar de leeftijd eruit te extrapoleren is wat ik als een foutieve aanname benoem.

obvious troll is obviousquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:31 schreef man1986 het volgende:
[..]
De foutieve doorgetrokken redenatie dat zulke metingen wel wat te zeggen hebben over de leeftijd van de universum is onze aanname dat het uitslag van die metingen enigzins iets te zeggen hebben over de leeftijd.
Verval hangt af aan materie (atomen) en lichtverschuiving hangt af aan ruimte en afstand tussen objecten. Om daar de leeftijd eruit te extrapoleren is wat ik als een foutieve aanname benoem.

Waarom denk je dat we de afstand tussen sterrenstelsels bepalen? Denk je dat wetenschappers hier niet over na dachten?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:31 schreef man1986 het volgende:
[..]
De foutieve doorgetrokken redenatie dat zulke metingen wel wat te zeggen hebben over de leeftijd van de universum is onze aanname dat het uitslag van die metingen enigzins iets te zeggen hebben over de leeftijd.

laat hem maar, hij denkt dat ie, door de bijbel te lezen, meer weet over het heelal, dan alle NASA onderzoekers die er zijn...quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:36 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we de afstand tussen sterrenstelsels bepalen? Denk je dat wetenschappers hier niet over na dachten?

Het bepalen van de afstand geeft ons geen aanleiding om daaruit de leeftijd te extrapoleren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:36 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we de afstand tussen sterrenstelsels bepalen? Denk je dat wetenschappers hier niet over na dachten?

lichtsnelheid in vacuüm is een constantequote:Op woensdag 9 mei 2012 17:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het bepalen van de afstand geeft ons geen aanleiding om daaruit de leeftijd te extrapoleren.
Afstand kun je bepalen, maar je kan vanuit afstand geen leeftijd terug herleiden. Dit is wat ik bedoel met een foutieve aanname van de huidige theorieėn.

omdat ze ongeveer kunnen bepalen hoe snel het heelal uitdijt, is het wel handig om te weten wat de afstand tussen die sterrenstelsels is, om er zo achter te komen hoe oud een stelsel/het heelal is.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het bepalen van de afstand geeft ons geen aanleiding om daaruit de leeftijd te extrapoleren.
Afstand kun je bepalen, maar je kan vanuit afstand geen leeftijd terug herleiden. Dit is wat ik bedoel met een foutieve aanname van de huidige theorieėn.

Het herleiden van de leeftijd van de universum vanuit de afstand tussen de hemellichamen is een onjuiste aanpak en een incorrecte redenatie.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:44 schreef TBakkert het volgende:
[..]
omdat ze ongeveer kunnen bepalen hoe snel het heelal uitdijt, is het wel handig om te weten wat de afstand tussen die sterrenstelsels is, om er zo achter te komen hoe oud een stelsel/het heelal is.
De leeftijd herleiden vanuit afstanden tussen hemellichamen is incorrecte redenatie ongeacht de snelheid van het licht.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:43 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
lichtsnelheid in vacuüm is een constante

Als de leeftijd jonger is kan het licht ons niet bereikenquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het herleiden van de leeftijd van de universum vanuit de afstand tussen de hemellichamen is een onjuiste aanpak en een incorrecte redenatie.
[..]
De leeftijd herleiden vanuit afstanden tussen hemellichamen is incorrecte redenatie ongeacht de snelheid van het licht.

gozer, stop nou maar met jezelf belachelijk te makenquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het herleiden van de leeftijd van de universum vanuit de afstand tussen de hemellichamen is een onjuiste aanpak en een incorrecte redenatie.
[..]
De leeftijd herleiden vanuit afstanden tussen hemellichamen is incorrecte redenatie ongeacht de snelheid van het licht.

Jij claimt dus dat we leeftijden terug kunnen herleiden door afstanden tussen objecten te meten? Hoe kun je daar de foutieve aannames er niet in terugzien?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:54 schreef TBakkert het volgende:
[..]
gozer, stop nou maar met jezelf belachelijk te maken![]()

Is er enig bewijs dat de C uit E=MC2 geen constante is?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:01 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij claimt dus dat we leeftijden terug kunnen herleiden door afstanden tussen objecten te meten? Hoe kun je daar de foutieve aannames er niet in terugzien?

Gelukkig hebben ze eventuele 'fouten' al voorkomen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:01 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jij claimt dus dat we leeftijden terug kunnen herleiden door afstanden tussen objecten te meten? Hoe kun je daar de foutieve aannames er niet in terugzien?
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_the_universequote:The problem of determining the age of the universe is closely tied to the problem of determining the values of the cosmological parameters. Today this is largely carried out in the context of the ΛCDM model, where the Universe is assumed to contain normal (baryonic) matter, cold dark matter, radiation (including both photons and neutrinos), and a cosmological constant. The fractional contribution of each to the current energy density of the Universe is given by the density parameters Ωm, Ωr, and ΩΛ. The full ΛCDM model is described by a number of other parameters, but for the purpose of computing its age these three, along with the Hubble parameter H0 are the most important.

Tot zover we weten is de snelheid van C een constante. Maar de snelheid van het licht staat los van de leeftijd van universum.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:03 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Is er enig bewijs dat de C uit E=MC2 geen constante is?

Kunnen we de leeftijd van de maan of de zon bepalen door de afstand tussen de aarde en de maan/zon te meten? Nou, als we dat niet kunnen bereiken, waarom zou dat dan volgens jouw redenering wel mogelijk zijn voor de leeftijd van de universum?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:04 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze eventuele 'fouten' al voorkomen.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_the_universe
Met het doppler effect kunnen ze de snelheid van het expanderen meten en het verwerken met de leeftijd. Waar zijn die fundamentele fouten van jou?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |