abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117004284
http://www.kickstarter.co(...)n-dig-defend-survive
Deze lijkt ook wel gaaf.

[ Bericht 49% gewijzigd door ChocolateJesus. op 20-09-2012 03:42:31 ]
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_117013106
Je kon erop wachten, grote uitgevers willen nu dus echt misbruik gaan maken van Kickstarter om flink te kunnen cashen. Studio zet Kickstarter op, krijgt financiering rond, en geeft vervolgens alle rechten aan de uitgever.

Dat zou echt het einde zijn van crowdfunding :')

http://www.escapistmagazi(...)eak-Into-Kickstarter
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 09:14:18 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117013998
Wat ik me trouwens afvraag hoe al deze dingen gerealiseerd gaan worden. Bij de double fine adventure komt nu in de docu naar boven dat het budget toch wel erg krap is.

Er gaat ook ontzettend veel (te veel als je het mij vraagt) geld naar kickstarter en dan ook nog eens heel veel geld naar de goodies die bij de tiers zitten... UIteindelijk zijn dit voor spelletjes niet echt grote bedragen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_117014198
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag hoe al deze dingen gerealiseerd gaan worden. Bij de double fine adventure komt nu in de docu naar boven dat het budget toch wel erg krap is.

Er gaat ook ontzettend veel (te veel als je het mij vraagt) geld naar kickstarter en dan ook nog eens heel veel geld naar de goodies die bij de tiers zitten... UIteindelijk zijn dit voor spelletjes niet echt grote bedragen.
ja klopt, maar aan de andere kant zie ik ook genoeg games die al bijna in beta stadium zijn en die nog even een wat geld nodig zijn voor de laatste lootjes...
Robert Moog died for our synths
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 09:32:56 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117014369
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ja klopt, maar aan de andere kant zie ik ook genoeg games die al bijna in beta stadium zijn en die nog even een wat geld nodig zijn voor de laatste lootjes...
Inderdaad dat zijn denk ik de betere opties :) het is natuurlijk aan het team te beslissen hoeveel geld ze nodig zijn... Maar ik denk dat er nog wel wat studio's de mist in zullen gaan en niet kunnen waarmaken wat ze voorstellen :D
pi_117014728
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad dat zijn denk ik de betere opties :) het is natuurlijk aan het team te beslissen hoeveel geld ze nodig zijn... Maar ik denk dat er nog wel wat studio's de mist in zullen gaan en niet kunnen waarmaken wat ze voorstellen :D
ja er is in feite nu nog maar weinig daadwerkelijk gerealiseerd. Het is nog een leuke hype, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als straks blijkt dat veel projecten toch niet uit kunnen...

als backer heb je geen poot om op te staan natuurlijk, als een bedrijf uiteindelijk iets onaf uitbrengt, hebben ze alsnog voldaan aan een product toch? :P
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 10:01:35 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117015020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:49 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ja er is in feite nu nog maar weinig daadwerkelijk gerealiseerd. Het is nog een leuke hype, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als straks blijkt dat veel projecten toch niet uit kunnen...

als backer heb je geen poot om op te staan natuurlijk, als een bedrijf uiteindelijk iets onaf uitbrengt, hebben ze alsnog voldaan aan een product toch? :P
Precies of iets heel kleins ... level 1 :P
  donderdag 20 september 2012 @ 10:02:59 #183
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_117015044
Als ze niets uitbrengen heb je volgens mij ook geen poot om op te staan :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_117015764
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:02 schreef Bart het volgende:
Als ze niets uitbrengen heb je volgens mij ook geen poot om op te staan :').
Fout, daar had Kickstarter laatst nog een mooie blogpost over. Iedereen die een project start op KS sluit een contract en gaat de verplichting aan om alle producten ook uit te leveren. Als het project faalt, i.e. het beloofde product komt nooit op de markt, dan kun je naar de rechter stappen.

Niet dat je daar een fuck aan hebt, want het geld is weg en dus krijg je niks terug. Maar goed, je hebt zelfs twee poten om op te staan ;)
  donderdag 20 september 2012 @ 10:30:51 #185
65252 Bart
pi_117015820
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:29 schreef Morthill het volgende:

[..]

Fout, daar had Kickstarter laatst nog een mooie blogpost over. Iedereen die een project start op KS sluit een contract en gaat de verplichting aan om alle producten ook uit te leveren. Als het project faalt, i.e. het beloofde product komt nooit op de markt, dan kun je naar de rechter stappen.

Niet dat je daar een fuck aan hebt, want het geld is weg en dus krijg je niks terug. Maar goed, je hebt zelfs twee poten om op te staan ;)
Ja oke, naar de rechter gaan. Dat schiet op om je 20 euro terug te krijgen. In theorie kun je wat doen, in de praktijk ben je je geld gewoon kwijt...
pi_117015862
quote:
9s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja oke, naar de rechter gaan. Dat schiet op om je 20 euro terug te krijgen. In theorie kun je wat doen, in de praktijk ben je je geld gewoon kwijt...
Dat zeg ik toch :{
  donderdag 20 september 2012 @ 10:32:43 #187
65252 Bart
pi_117015873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:32 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch :{
Ja, ik toch ook :7.
  donderdag 20 september 2012 @ 10:33:17 #188
65252 Bart
pi_117015896
Maar goed, de twee games die ik back komen gewoon uit en worden supervette games. Dus het is gelul om niets (8>.
pi_117015971
Ik back een shitload meer :X maar goed, 15 a 20 dollar is niet al te veel geld, dus als het een keer flopt, so be it. Investeren is altijd een risico, we gaan niet doen of het met Kickstarter anders is.

Maar wat ik dus eerder ook al aangaf, dat Obsidian nu langs komt en een paar miljoen ophaalt is echt niet bijzonder. Daarmee kun je als grote developer nog steeds geen zak. Zeker niet als je de helft daarvan kwijt bent aan goodies.
pi_117016277
Niet echt toffe projecten meer de laatste tijd; of ze zijn moeilijker te vinden.

Ziet er wel uit alsof de beoogde doelen steeds hoger komen te liggen. (qua geld)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 20 september 2012 @ 10:54:00 #191
65252 Bart
pi_117016533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:35 schreef Morthill het volgende:
Ik back een shitload meer :X maar goed, 15 a 20 dollar is niet al te veel geld, dus als het een keer flopt, so be it. Investeren is altijd een risico, we gaan niet doen of het met Kickstarter anders is.

Maar wat ik dus eerder ook al aangaf, dat Obsidian nu langs komt en een paar miljoen ophaalt is echt niet bijzonder. Daarmee kun je als grote developer nog steeds geen zak. Zeker niet als je de helft daarvan kwijt bent aan goodies.
Het geeft ze wel een idee of iets populair is of niet. Misschien dat ze het daarvoor doen? Plus dat het gratis reclame is. En je kan je community erbij betrekken. En het levert toch weer wat op, meer dan niets...
pi_117017307
Obsidian is geen grote developer ;) Ik bedoel dan voor teams van 100 man of meer die jaren aan een game werken. Dat er dan een klein groepje van enkele tienduizenden geïnteresseerden is zegt nog weinig over het potentieel succes van je game. Misschien is dat gelijk je hele doelgroep.
  maandag 24 september 2012 @ 15:54:24 #193
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_117194541
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:52:46 #194
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_117505059
http://www.kickstarter.co(...)-in-the-neighborhood

Dit spel _O_ 10/10 zou nog eens pledgen _O_
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:15:48 #195
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117508517
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:52 schreef 2Happy4U het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)-in-the-neighborhood

Dit spel _O_ 10/10 zou nog eens pledgen _O_
oh my :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:16:38 #196
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_117508552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:15 schreef Gehenna het volgende:

[..]

oh my :')
Die comment ook :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_117511651
quote:
I pledged a dollar because you made me spill my beer laughing
_O_
pi_117517738
quote:
Ze zijn eindelijk over de ton heen, hoop wel dat ze het gaan halen... :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_117518315
Betwijfel het, weinig geld op dit moment, en ze zullen niet veel meer dan een ton ophalen in de laatste paar dagen.

Ga zelf ook niks geven, maar heb dan ook genoeg gebackt de laatste tijd. Nu maar eens zien wat er allemaal uitkomt :)
pi_117518475
Jammer, zie hier meer de lol van in dan van Planetary Annihilation (die ik ook gebacked heb).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')