Ik weet niet of ik dit zou willen. Dat is het probleem dus een beetje. Of nou ja, probleem... Dat weet ik gewoon niet.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:08 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Voel je je seksueel aangetrokken tot vrouwen?
In de zin van seks
Misschien eens voorstellen aan je vriend om er een meisje bij te doen, zal hij waarschijnlijk ook leuk vinden, zo'n trioquote:Op maandag 7 mei 2012 18:09 schreef C-ster het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dit zou willen. Dat is het probleem dus een beetje. Of nou ja, probleem... Dat weet ik gewoon niet.
Hij weet van mijn twijfels. Ikzelf ben niet zo van het experimenteren.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Misschien eens voorstellen aan je vriend om er een meisje bij te doen, zal hij waarschijnlijk ook leuk vinden, zo'n trio
Toch is experimenteren de enige manier om er achter te komen denk ik..quote:Op maandag 7 mei 2012 18:11 schreef C-ster het volgende:
[..]
Hij weet van mijn twijfels. Ikzelf ben niet zo van het experimenteren.
Natuurlijk wel. Maar ik maak mezelf gewoon "bang" met verhalen op internet die je dan leest over vrouwen die op hun 30ste erachter komen dat ze toch lesbisch zijn. Sommigen hebben hun gevoelens onderdrukt/verdrukt en voor sommigen komt het geheel onverwachts en daar ben ik dan ook bang voor. Vraag me niet waaromquote:
Ja, maar ik bedoel misschien op relatie gebied...quote:Op maandag 7 mei 2012 18:14 schreef Beurtje het volgende:
Voor je 16e 10 scharrels?
Vaak vind ik dat meisjes gewoon moeten doen wat ze willen.
Maar, die gaat te ver...
Een meisje die ik ken heeft 24 vriendjes gehad in de 1e en 2e klas.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:14 schreef Beurtje het volgende:
Voor je 16e 10 scharrels?
Vaak vind ik dat meisjes gewoon moeten doen wat ze willen.
Maar, die gaat te ver...
En zó ben ik ook weer niet. Haha.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:15 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Een meisje die ik ken heeft 24 vriendjes gehad in de 1e en 2e klas.
Dát is pas triest
Het is ook ronduit smerig..quote:Op maandag 7 mei 2012 18:17 schreef Beurtje het volgende:
Alsof ze niet geboren zijn met zelfrespect
Of dat nooit hebben meegekregen van hun ouders.
Kijk, en dat bedoel ik nou. Ik heb altijd gedacht (geweten?) dat ik hetero was (ben?). En als ik dan ineens verkocht ben, hoe kan het dan dat ik wel verliefd ben geweest op jongens? En dát is dus precies wat ik niét snap.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:19 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Misschien ben je wel 'verkocht' na zo'n ervaring..
Misschien 'wilde' je wel hetero zijn, onbewustquote:Op maandag 7 mei 2012 18:20 schreef C-ster het volgende:
[..]
Kijk, en dat bedoel ik nou. Ik heb altijd gedacht (geweten?) dat ik hetero was (ben?). En als ik dan ineens verkocht ben, hoe kan het dan dat ik wel verliefd ben geweest op jongens? En dát is dus precies wat ik niét snap.
Zal hij leuk vinden als ts dan ontdekt dat ze lesbisch isquote:Op maandag 7 mei 2012 18:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Misschien eens voorstellen aan je vriend om er een meisje bij te doen, zal hij waarschijnlijk ook leuk vinden, zo'n trio
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nooit iets onderdrukt. Ik heb altijd alles gevoeld, gewoon op zijn beloop gelaten dus dat zou ik dan niet begrijpen. Ben heel erg verliefd geweest op mijn vriend en dat maakt het dan ook verwarrend.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:21 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Misschien 'wilde' je wel hetero zijn, onbewust
Moeilijk, moeilijkquote:Op maandag 7 mei 2012 18:25 schreef C-ster het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets onderdrukt. Ik heb altijd alles gevoeld, gewoon op zijn beloop gelaten dus dat zou ik dan niet begrijpen. Ben heel erg verliefd geweest op mijn vriend en dat maakt het dan ook verwarrend.
Daarom ben ik ook een beetje op zoek naar ervaren fokkers. Het maakt me niet uit wat er uit komt uiteindelijk. Ik ben 19 jaar en misschien speelt dat ook wel mee. Nog niet weten wat bij mij hoort en wat mijn voorkeur is. Soms wilde ik wel dat ik 30 jaar was en alles zo was zoals het hoort te zijn (klinkt logisch).quote:
Ja, onder andere. Met die andere punten erbij wat ik hierboven heb vermeld (al weet ik dat dat even goed kan als je hetero bent). Ik pieker gewoon zo ontzettend veel hierover en durf mezelf ook niet zo goed in het vakje hetero te plaatsen, althans dat voelt niet goed...quote:Op maandag 7 mei 2012 19:13 schreef Sinosappel het volgende:
Als je lesbisch of bi bent dan weet je dat echt wel. Het lijkt me sterk. Omdat je aangeeft dat je nog nooit verliefd op een vrouw bent geweest en omdat je niet weet of je er seksueel tot aangetrokken voelt.
Het enige waarom je bent gaan twijfelen is omdat je verhalen op internet aan het lezen bent over vrouwen die op hun 30e opeens er achter komen dat ze lesbi zijn. Zo zie ik me voor me dat dat gaat: daar kom je opeens achter.
Als je twijfelt en het allemaal niet zo weet, zoals jij aangeeft, lijkt me niet dat je op vrouwen valt.
Zoals ik al eerder heb gezegd: wat relaties betreft.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Je hebt op je 15e al 10 verschillende scharrels erdoorheen gejaagd, maar vindt jezelf nog niet zo ervaren ?
WHUT?
En wat dan nog eigenlijk.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:21 schreef C-ster het volgende:
[..]
Ja, onder andere. Met die andere punten erbij wat ik hierboven heb vermeld (al weet ik dat dat even goed kan als je hetero bent). Ik pieker gewoon zo ontzettend veel hierover en durf mezelf ook niet zo goed in het vakje hetero te plaatsen, althans dat voelt niet goed...
Ja, daar ben ik bang voor. Omdat ik nog maar één heftige verliefdheid voor een jongen heb gevoeld, weet ik niet of ik naar jongens neig of naar meiden.
Wat kan ik het me soms toch moeilijk maken. En je kunt wel zeggen: houd op met piekeren, maar soms draaf ik er zo in door dat ik 's nachts zwetend wakker word en niet meer lijk te weten wat ik met mijn leven aan moet (niet dat ik suïcidaal ben of zo).
Vroeg ik me ook al af. Biseksualiteit kan ook best een optie zijn, beetje raar dat dat over het hoofd wordt gezienquote:
Dan doe je dat toch niet? Verandert het iets aan je relatie of je jezelf als 100% hetero beschouwt of niet? Nee.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:21 schreef C-ster het volgende:
[..]
Ja, onder andere. Met die andere punten erbij wat ik hierboven heb vermeld (al weet ik dat dat even goed kan als je hetero bent). Ik pieker gewoon zo ontzettend veel hierover en durf mezelf ook niet zo goed in het vakje hetero te plaatsen, althans dat voelt niet goed...
Ja, daar ben ik bang voor. Omdat ik nog maar één heftige verliefdheid voor een jongen heb gevoeld, weet ik niet of ik naar jongens neig of naar meiden.
Wat kan ik het me soms toch moeilijk maken. En je kunt wel zeggen: houd op met piekeren, maar soms draaf ik er zo in door dat ik 's nachts zwetend wakker word en niet meer lijk te weten wat ik met mijn leven aan moet (niet dat ik suïcidaal ben of zo).
Dat is nog eens relativeren. Maar toch roept er dan een klein stemmetje: "je twijfelt niet voor niets."quote:Op maandag 7 mei 2012 19:34 schreef CruellaDeVil het volgende:
Goed, laten we je punten aflopen:
- Ik kijk meer naar vrouwen dan naar mannen.
Wie zegt dat dat niet komt doordat je nu zo geobsedeerd (zo noem ik 2 maanden lang 24/7 aan iets denken) bent met de mogelijkheid dat je lesbisch bent?
- Vroeger heb ik wel eens met een vriendinnetje tegen elkaar gelegen/beetje schuren. Dit zie ik als iets wat op het feit kan wijzen dat ik lesbisch ben. Heb geen gevoelens gehad voor dit vriendinnetje, maar het wond me wel op.
Zo vreemd is dat niet. Op jonge leeftijd experimenteren met hetzelfde geslacht komt wel vaker voor, ook bij hetero's. Ook dat je opgewonden door raakte zegt niets. Opgewonden raken door schuren is een lichamelijke reactie. Een reactie op stimulatie.
- Videoclips met vrouwen kunnen me opwinden.
Ook dit is onder hetero-vrouwen niet zo vreemd.
- Ik ben niet zo'n fantaseerder, dus echt fantaseren over mannen of vrouwen doe ik niet.
Eh, oké, wat heeft dit te maken met lesbisch zijn?
- Ik lees verhalen op internet over laatbloeiers (vrouwen die er op hun 30ste achter komen dat ze lesbisch zijn -> ik ben bang dat mij dit nu ook gebeurd of zal gebeuren).
Ja, zo kan je jezelf alles wel aanpraten en als het je bang maakt, zoek die verhalen dan niet op!
Maar, anderzijds:
- Verliefdheden heb ik alleen maar op jongens gehad (niet dat ik om de haverklap verliefd werd).
- Alleen met jongens gezoend.
- Ik ben gek op mijn vriend.
Nou dan.
[..]
Dan doe je dat toch niet? Verandert het iets aan je relatie of je jezelf als 100% hetero beschouwt of niet? Nee.
En het nog maar hebben gevoeld van één heftige verliefheid... Joh, je bent 19! Nou, misschien ben ik ook wel lesbisch omdat ik op mijn 20e nog maar één echt heftige verliefdheid mee heb gemaakt (mijn huidige vriend).
Zoenen, geen seks!quote:Op maandag 7 mei 2012 19:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Je hebt op je 15e al 10 verschillende scharrels erdoorheen gejaagd, maar vindt jezelf nog niet zo ervaren ?
WHUT?
Dat weet ik niet. Ik blijf een beetje op het punt hangen dat ik het gewoon niet wil zijn. Misschien speelt dat stukje omgeving dan wel mee. Maar heb je niet voor niets deze twijfels? Dat dit een stukje, ja ontkenning -> erkenning is?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:03 schreef Northside het volgende:
Zou het erg zijn als je lesbisch blijkt te zijn? Ga je dan verstoten worden door je omgeving? Willen mensen niet meer met je praten?
Maar, afgezien van of je het wel of niet bent, waarom zou je het niet willen zijn? Ervaar je het als een negatief iets? Verder denk ik niet dat het feit dat je twijfels hebt iets zegt, dat hoort bij de fase van je leven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:09 schreef C-ster het volgende:
Dat weet ik niet. Ik blijf een beetje op het punt hangen dat ik het gewoon niet wil zijn. Misschien speelt dat stukje omgeving dan wel mee. Maar heb je niet voor niets deze twijfels? Dat dit een stukje, ja ontkenning -> erkenning is?
Ik normaliter ook niet, maar zit er opeens helemaal in verstrengeld. Hoe meer ik ga nadenken, hoe moeilijker het wordt om alles van een algemeen/helder punt te bekijken. Klinkt misschien vreemd, maar hoe meer ik na ga denken hoe waziger het voor mij word.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:38 schreef Fera het volgende:
Persoonlijk denk ik dat jij je gek maakt met je eigen twijfel en angst. Ik zou er gewoon niet zoveel aandacht aan besteden. Als je lesbisch of biseksueel bent, dan kom je daar vanzelf wel achter. Daar loop je tegenaan, door bijvoorbeeld plotseling verliefd te worden op een andere vrouw.
Je zegt gek te zijn op je vriend. Als dit echt zo is en als dat gevoelens zijn die je gelukkig maken, dan moet je dat koesteren en het hele lesbienne gebeuren achter je laten. Zonde om je tijd met hem te verspillen met piekeren over je geaardheid, toch?
Ik weet hoe het is om over bepaalde gevoelens te twijfelen, maar ik weet ook hoe het aan je kan vreten terwijl dat helemaal niet hoeft. Twijfel kan een hoop stukmaken, het kan een obsessie worden en het kan je tot waanzin drijven. Maar dat gebeurt alleen als je die twijfel blijft voeden. Stop je met het voeden van je twijfel, dan zal deze uiteindelijk vanzelf verdwijnen.
Ik denk niet voor niets nee. Laten we eerlijk zijn, 2 maanden 24/7 aan iets denken wijst erop dat er iets aan de hand is. Maar dat 'iets' kan van alles zijn en hoeft helemaal niets met seksuele voorkeur te maken te hebben. Voorbeeld: meiden met anorexia. Die twijfelen ook niet voor niets aan hun gewicht. Dat 'iets' is echter in 99,99% van de gevallen niet dat ze daadwerkelijk te dik zijn. In jouw geval kan het bijvoorbeeld zijn dat je 19 bent, 'net' van de middelbare school af bent, weg uit je vertrouwde omgeving, veel verandering in je leven ondervindt en nu twijfelt aan die ene zekerheid die je toch wel had in je leven, namelijk je heteroseksualiteit.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:01 schreef C-ster het volgende:
[..]
Dat is nog eens relativeren. Maar toch roept er dan een klein stemmetje: "je twijfelt niet voor niets."
Maar in ieder geval bedankt!
Dat denk ik zelf namelijk ook. Ik heb sowieso een poosje heel erg geworsteld met: wie ben ik, wat wil ik etc. Dingen die nooit in mij zouden zijn opgekomen, maar het nu ineens wel doen. Zal het maar moeten accepteren dat ik het niet weet en dan zie ik het vanzelf wel...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik denk niet voor niets nee. Laten we eerlijk zijn, 2 maanden 24/7 aan iets denken wijst erop dat er iets aan de hand is. Maar dat 'iets' kan van alles zijn en hoeft helemaal niets met seksuele voorkeur te maken te hebben. Voorbeeld: meiden met anorexia. Die twijfelen ook niet voor niets aan hun gewicht. Dat 'iets' is echter in 99,99% van de gevallen niet dat ze daadwerkelijk te dik zijn. In jouw geval kan het bijvoorbeeld zijn dat je 19 bent, 'net' van de middelbare school af bent, weg uit je vertrouwde omgeving, veel verandering in je leven ondervindt en nu twijfelt aan die ene zekerheid die je toch wel had in je leven, namelijk je heteroseksualiteit.
Graag gedaan.
Snap wat je bedoeld. Maar voor mij zou ik dan echt moeite moeten doen om naar een meisje toe te stappen en die te zoenen. Met jongens gaat dit vanzelf...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:43 schreef Avey het volgende:
Als je single was had ik gezegd, ga uit en zoen een paar meisjes, maar dat lijkt me nogal lastig nu.
Ikzelf ben er al niet van.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:51 schreef Sinosappel het volgende:
Trouwens, al die reageerders die zo lollig zeggen dat je het maar gewoon moet proberen met een vrouw en dat je vriend dat zogenaamd prima gaat vinden vind ik maar raar. Echt niet alle mannen vinden het zomaar oke als hun vriendin met een vrouw zou hebben.
Wrong.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:51 schreef Sinosappel het volgende:
Trouwens, al die reageerders die zo lollig zeggen dat je het maar gewoon moet proberen met een vrouw en dat je vriend dat zogenaamd prima gaat vinden vind ik maar raar. Echt niet alle mannen vinden het zomaar oke als hun vriendin met een vrouw zou hebben.
Zie hier een meisje dat denkt dat dit normaal is, wat waarschijnlijk komt door invloeden van internet / tv (geen zelfrespect etc). Nu denkt ze dat ze lesbisch is, want dat ziet ze ook op tv en dus is het blijkbaar normaal dat vrouwen een lesbische fase hebben. Stereotype niet zelfdenkend en makkelijk beïnvloedbaar meisje dus.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:22 schreef PBateman1978 het volgende:
WHUT?
Mooi in theorie, maar als TS bijvoorbeeld uit een allochtone cultuur komt waarin het not done is gaat deze vlieger al niet meer op.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:33 schreef Muisraket het volgende:
TS, allereerst: wat je geaardheid ook is, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. True, wat je omgeving, trouwen en kinderen krijgen (mocht je dat willen) betreft zal je leven er wat anders uit zien als je met een vrouw eindigt, maar voor de rest zou het *eigenlijk* weinig uit moeten maken. Hoe cliché het ook is: uiteindelijk gaat het om de persoon zelf. Problemen en mooie momenten in een relatie staan meestal los van de geslacht.
Natuurlijk wel, dan nog valt ze op een persoon.. maar of ze ernaar handelt, is dan een tweedequote:Op woensdag 9 mei 2012 13:25 schreef Northside het volgende:
Mooi in theorie, maar als TS bijvoorbeeld uit een allochtone cultuur komt waarin het not done is gaat deze vlieger al niet meer op.
Vandaar dat ik omgeving er ook bij had gezet. In zo'n cultuur gaat de vlieger inderdaad niet op en ook buiten zulke culturen kun je in principe een hoop gezeik krijgen, dat ligt enorm aan je omgeving. Ik ben zelf niet hetero en in mijn omgeving is er in ieder geval tot nu toe goed op gereageerd, dus het was vooral bedoeld om aan te geven dat de reactie niet per se negatief hoeft te zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Mooi in theorie, maar als TS bijvoorbeeld uit een allochtone cultuur komt waarin het not done is gaat deze vlieger al niet meer op.
Ik zou inderdaad niet zo krampachtig op zoek gaan naar het hokje waarin je denkt te (moeten) horen. Denk dat dat dingen alleen maar onduidelijker maakt want je zoekt overal iets achter, gaat betekenis geven aan dingen die niets hoeven te betekenen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:19 schreef Cue_ het volgende:
Waarom moet je perse weten of je lesbisch bent? Dan ben je misschien bi? tja.. en dan?
Gewoon lekker verliefd worden op een persoon .. man of vrouw. DAt zie je dan wel.
Nu ben je bij je vriend, het bevalt goed, dus waarom twijfelen?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:26 schreef Cue_ het volgende:
Natuurlijk wel, dan nog valt ze op een persoon.. maar of ze ernaar handelt, is dan een tweede
Dat bedoelde ik.quote:maar voor de rest zou het *eigenlijk* weinig uit moeten maken
quote:Op maandag 7 mei 2012 18:07 schreef C-ster het volgende:
Ik zal wel even punt gewijs vermelden wat ik aan mezelf controleer:
Vrouwen zijn ook gewoon mooier dan mannen.
- Vroeger heb ik wel eens met een vriendinnetje tegen elkaar gelegen/beetje schuren. Dit zie ik als iets wat op het feit kan wijzen dat ik lesbisch ben. Heb geen gevoelens gehad voor dit vriendinnetje, maar het wond me wel op.
Heb ik vroeger ook gedaan.
Mij soms ook.- Ik ben niet zo'n fantaseerder, dus echt fantaseren over mannen of vrouwen doe ik niet.
- Ik lees verhalen op internet over laatbloeiers (vrouwen die er op hun 30ste achter komen dat ze lesbisch zijn -> ik ben bang dat mij dit nu ook gebeurd of zal gebeuren).
Al die punten die jij boven benoemt heb ik ook. Toch ben ik niet lesbisch. Ik zou het opzich wel een keer met een vrouw willen 'doen', maar ik zie mezelf er geen relatie mee hebben. Ik vind vrouwen zeker wel mooi, maar ik voel niet diezelfde aantrekkingskracht die ik bij mannen voel. Maar, als het wel zo is bij jou, is dat toch niet erg?
Maar, anderzijds:
- Verliefdheden heb ik alleen maar op jongens gehad (niet dat ik om de haverklap verliefd werd).
Toch blijft de twijfel aan me knagen tot vervelend aan toe. De vraag waar ik het meest last van heb is: zie ik mijn toekomst voor me met mannen of met vrouwen?
Ik zit ook in dubio aangezien dit mijn eerste/enige vriendje is. Misschien komt het omdat ik geen/nauwelijks ervaring heb. Nu weet ik dat dat niet meteen een aanleiding hoeft te zijn om te gaan twijfelen aan je geaardheid, maar dit zou misschien wel kunnen in mijn geval (?).
Thanks alvast! ;-)
Wat vind jij zelf van lesbische vrouwen?quote:Op maandag 7 mei 2012 18:13 schreef C-ster het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar ik maak mezelf gewoon "bang" met verhalen op internet die je dan leest over vrouwen die op hun 30ste erachter komen dat ze toch lesbisch zijn. Sommigen hebben hun gevoelens onderdrukt/verdrukt en voor sommigen komt het geheel onverwachts en daar ben ik dan ook bang voor. Vraag me niet waarom
Zo herkenbaar!quote:Op maandag 7 mei 2012 18:07 schreef C-ster het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben 19 jaar oud en zit in een relatie met een ontzettend leuke jongen, al bijna 4 jaar. Voor hem heb ik ongeveer 10 "scharreltjes" gehad. Niet super veel ervaring op gedaan dus...
Sinds een maand of 2 denk ik 24/7 eraan of ik lesbisch ben. Waarom? Geen idee. Ik heb geen duidelijk aanwijsbare reden. Ik zoek allemaal redenen waarom ik lesbisch zou kunnen zijn. Het is me nu gewoon allemaal zo wazig geworden dat ik niet meer weet of ik mezelf met een man of met een vrouw oud zou worden. Daarnaast zoek ik de hele tijd op internet naar dezelfde soort verhalen en hoop dat die dan hetero zijn, want dan ben ik dat waarschijnlijk ook. Heel onlogisch, maar ik klamp me er heel erg aan vast.
Ik zal wel even punt gewijs vermelden wat ik aan mezelf controleer:
- Ik ben niet zo'n fantaseerder, dus echt fantaseren over mannen of vrouwen doe ik niet.
Maar, anderzijds:
Toch blijft de twijfel aan me knagen tot vervelend aan toe. De vraag waar ik het meest last van heb is: zie ik mijn toekomst voor me met mannen of met vrouwen?
Ik zit ook in dubio aangezien dit mijn eerste/enige vriendje is. Misschien komt het omdat ik geen/nauwelijks ervaring heb. Nu weet ik dat dat niet meteen een aanleiding hoeft te zijn om te gaan twijfelen aan je geaardheid, maar dit zou misschien wel kunnen in mijn geval (?).
Thanks alvast! ;-)
Apart hè? Heb je eventjes een berichtje gestuurd !quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:23 schreef Sakura012612 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar!
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nou 21 jaar en ik merk ook dat ik me inderdaad veel meer naar vrouwen aangetrokken voel dan naar mannen maar ik ben nog nooit verliefd geweest op een vrouw!
Ik zie mezelf niet als lesbisch maar meer als bisexueel, hoewel ik daar nog niet altijd voor durf uit te komen.![]()
Ik denk dat het beste advies wat ik je kan geven is om er simpel weg niet te veel aan te denken, je hebt zoals je zelf zegt een relatie waar je gelukkig mee bent dus het maakt dan toch allemaal niet zo veel uit?
Kan me daardoor inderdaad denk ik ook niet volledig hetero noemen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:23 schreef Sakura012612 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar!
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nou 21 jaar en ik merk ook dat ik me inderdaad veel meer naar vrouwen aangetrokken voel dan naar mannen maar ik ben nog nooit verliefd geweest op een vrouw!
Ik zie mezelf niet als lesbisch maar meer als bisexueel, hoewel ik daar nog niet altijd voor durf uit te komen.![]()
Ik denk dat het beste advies wat ik je kan geven is om er simpel weg niet te veel aan te denken, je hebt zoals je zelf zegt een relatie waar je gelukkig mee bent dus het maakt dan toch allemaal niet zo veel uit?
Dus toen je 15 was heb je al 10 scharreltjes gehad, en vervolgens zeggen dat je niet veel ervaring hebt opgedaan...quote:Op maandag 7 mei 2012 18:07 schreef C-ster het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben 19 jaar oud en zit in een relatie met een ontzettend leuke jongen, al bijna 4 jaar. Voor hem heb ik ongeveer 10 "scharreltjes" gehad. Niet super veel ervaring op gedaan dus...
Oké, ja ik ben echt wel een breezer...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:45 schreef Ulubulu het volgende:
[..]
Dus toen je 15 was heb je al 10 scharreltjes gehad, en vervolgens zeggen dat je niet veel ervaring hebt opgedaan...
Sorry hoor, maar ik geloof dus niet in het feit dat als je ECHT hetero bent, dat je later ineens lesbisch WORD. Als je iets bent dan zit dat erin...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Allereerst: Plaats jezelf niet in een hokje, niet voor jezelf en zeker niet voor anderen. Je bent jou en niet meer of minder. Labels en stickers plakken anderen al genoeg op je, waarom zou je het zelf ook gaan doen?
Daarnaast is niets zeker, ook je relationele/seksuele voorkeuren op elk moment van je leven niet. Alles kan veranderen. Ga een klein avontuur aan zonder al te veel risico en zie waar het je brengt.
Wat herken jij precies? Twijfel jij ook of weet je het wel, maar ben je gewoon benieuwd naar je gevoelens voor vrouwen (of deze puur vriendschappelijk zijn of dat je ook daadwerkelijk verliefd op ze kunt worden).quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:41 schreef Ziba het volgende:
Ik heb precies hetzelfde als TS.
En ik ben overigens nog nooit verliefd geweest op iemand. Man of vrouw. En ik vind vrouwen ook nog eens mooier en aantrekkelijker, vaak.
Dat de TS onzeker is bent ik het mee eens, maar ik zie geen aanwijzingen dat ze het cool lijkt te vinden om seksueel in de knoop te zitten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:58 schreef dude1960 het volgende:
Ik haat die onzekere meisjes die denken dat het cool is om sexueel in de knoop te zitten...
En wat dan als je ECHT al 10 scharrels hebt gehad op je 15e..., wat ben je dan, en wat kun je dan al of niet meer WORDen???quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:38 schreef C-ster het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik geloof dus niet in het feit dat als je ECHT hetero bent, dat je later ineens lesbisch WORD. Als je iets bent dan zit dat erin...
Ja, kan alle kanten nog op. Maar tot wie je je rond deze leeftijd aangetrokken voelt zegt niet niets.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:24 schreef drijfhout het volgende:
[..]
En wat dan als je ECHT al 10 scharrels hebt gehad op je 15e..., wat ben je dan, en wat kun je dan al of niet meer WORDen???
Ik vinnut maar een kolderiek topic.
Dat kan best. Sommigen komen er pas veel later achter. Maakt niet uit.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:38 schreef C-ster het volgende:
Sorry hoor, maar ik geloof dus niet in het feit dat als je ECHT hetero bent, dat je later ineens lesbisch WORD. Als je iets bent dan zit dat erin...
en daarvoor wel verliefd geweest op mannen??quote:Op zondag 13 mei 2012 20:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat kan best. Sommigen komen er pas veel later achter. Maakt niet uit.
Ik ken mensen die een groot gezin hadden en veertig jaar later er achter kwamen dat ze toch liever met hetzelfde geslacht in bed lagen.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:30 schreef C-ster het volgende:
[..]
en daarvoor wel verliefd geweest op mannen??
ja maar misschien zichzelf de ruimte vroeger niet gegeven om te ontdekken en nie hebben willen toegeven.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik ken mensen die een groot gezin hadden en veertig jaar later er achter kwamen dat ze toch liever met hetzelfde geslacht in bed lagen.
Omdat dat blijkbaar niet past in het menselijk breinquote:Op zondag 13 mei 2012 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom trouwens meteen lesbisch, en niet bi?
Zo voelt het voor mij wel een beetje zo... Of lesbisch of hetero, want uiteindelijk hoor je met bisexuelen ook altijd dat de voorkeur uiteindelijk toch naar het één of het andere geslacht toe gaat.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat dat blijkbaar niet past in het menselijk breinHet is altijd of het 1 of het andere...
Ben je dan pas bi als je je precies evenveel aangetrokken voelt tot mannen als vrouwen? Stel, mijn voorkeur gaat naar mannen maar ik voel me ook aangetrokken tot vrouwen. Ben ik dan hetero?quote:Op maandag 14 mei 2012 11:53 schreef C-ster het volgende:
[..]
Zo voelt het voor mij wel een beetje zo... Of lesbisch of hetero, want uiteindelijk hoor je met bisexuelen ook altijd dat de voorkeur uiteindelijk toch naar het één of het andere geslacht toe gaat.
Hoe definieer je dan "je aangetrokken voelen tot"? Ik ken dat sexueel/emotioneel verhaaltje, maar ik vind dat het wel moet hebben te maken met het verliefd worden op.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ben je dan pas bi als je je precies evenveel aangetrokken voelt tot mannen als vrouwen? Stel, mijn voorkeur gaat naar mannen maar ik voel me ook aangetrokken tot vrouwen. Ben ik dan hetero?
Verliefd worden op, geil worden van. Dan ben je toch niet hetero, al heb je een voorkeur voor mannen?quote:Op maandag 14 mei 2012 12:08 schreef C-ster het volgende:
[..]
Hoe definieer je dan "je aangetrokken voelen tot"? Ik ken dat sexueel/emotioneel verhaaltje, maar ik vind dat het wel moet hebben te maken met het verliefd worden op.
Ja, oke, maar tot nu toe (nog) niet verliefd geworden op een vrouw. Enkel op mannen, alhoewel ik dat "geil worden op" wel herken met vrouwen, maar daarnaast ook met mannen.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verliefd worden op, geil worden van. Dan ben je toch niet hetero, al heb je een voorkeur voor mannen?
Dan is het maar net hoe je het zelf definieert. Uiteindelijk heb je er alleen zo weinig aan, en kan je het beste gewoon doen wat goed voelt zonder het te gaan analyseren. En zie mijn edit van de vorige post.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:11 schreef C-ster het volgende:
[..]
Ja, oke, maar tot nu toe (nog) niet verliefd geworden op een vrouw. Enkel op mannen, alhoewel ik dat "geil worden op" wel herken met vrouwen, maar daarnaast ook met mannen.
Ja, weet ik. Maar toch blijf ik angst hebben mbt "lesbische laatbloeiers". Dat ik ineens nooit meer verliefd zou kunnen worden op mannen. Klinkt heel stom misschien...quote:Op maandag 14 mei 2012 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan is het maar net hoe je het zelf definieert. Uiteindelijk heb je er alleen zo weinig aan, en kan je het beste gewoon doen wat goed voelt zonder het te gaan analyseren. En zie mijn edit van de vorige post.
Tot nu toe klink je gewoon bi'ig. Of hetero maar seksueel aangetrokken tot vrouwen (en mannen natuurlijk). Dus weinig aan de hand. En als dat later zo mocht blijven dan vind je het vast ook niet erg, want dan wil je gewoon een vrouwquote:Op maandag 14 mei 2012 12:16 schreef C-ster het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar toch blijf ik angst hebben mbt "lesbische laatbloeiers". Dat ik ineens nooit meer verliefd zou kunnen worden op mannen. Klinkt heel stom misschien...
Weet eigenlijk gewoon niet waar mn gevoel meer naar neigt. Ik ben iig niet zodanige hetero dat ik relaties/toekomst met een vrouw uitsluit... Ik wil gewoon niet op mn 30e huisje boompje beestje met een man hebben en erachte moeten komen dat ik toch lesbisch en.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tot nu toe klink je gewoon bi'ig. Of hetero maar seksueel aangetrokken tot vrouwen (en mannen natuurlijk). Dus weinig aan de hand. En als dat later zo mocht blijven dan vind je het vast ook niet erg, want dan wil je gewoon een vrouw
Of je komt op je 30ste erachter, wanneer je huisje boompje beestje hebt met een man.. dat je liever een andere man hebt..quote:Op maandag 14 mei 2012 12:49 schreef C-ster het volgende:
[..]
Weet eigenlijk gewoon niet waar mn gevoel meer naar neigt. Ik ben iig niet zodanige hetero dat ik relaties/toekomst met een vrouw uitsluit... Ik wil gewoon niet op mn 30e huisje boompje beestje met een man hebben en erachte moeten komen dat ik toch lesbisch en.
maar denk je nietdat dit gepieker van mij wijst op lesbisch??quote:Op maandag 14 mei 2012 13:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Of je komt op je 30ste erachter, wanneer je huisje boompje beestje hebt met een man.. dat je liever een andere man hebt..
maar hoe verklaar je bijv. Dan die vrouwen die na hun 30e lesbisch blijken te zijn en voor die tijd alleen relaties met mannen hebben gehad dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 15:08 schreef Lokasenna het volgende:
Kom op, als je verliefd wordt op mannen en geil van ze wordt ben je sowieso niet lesbisch, hooguit bi.
Ontkenning.quote:Op maandag 14 mei 2012 15:27 schreef C-ster het volgende:
[..]
maar hoe verklaar je bijv. Dan die vrouwen die na hun 30e lesbisch blijken te zijn en voor die tijd alleen relaties met mannen hebben gehad dan?
ingewikkeld iets is het ook. Snap ook niet echt waar die onzekerheid vandaan komt. Hoop dat ik t gauw eens weet wie of wat ik ben want het maakt me vaak knap onzeker...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |