abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2012 @ 15:39:18 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_111250504
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ne-te-omzeilen.dhtml

Een 'geheime' vip-service laat rijke vliegtuigpassagiers blijkbaar toe om de lange wachtrij voor de douane te omzeilen door het betalen van een behoorlijke som geld, namelijk 1.800 pond of zo'n 2.235 euro. Het uitlekken van deze voorkeursbehandeling zorgt voor de nodige ophef over het Kanaal.

De vips worden per limousine afgehaald aan het vliegtuig en kunnen dan even bekomen in een speciale lounge met een glas champagne in de hand terwijl hun paspoorten worden gecontroleerd. Dit contrasteert sterk met de behandeling van gewone passagiers die vaak meer dan drie uur moeten aanschuiven om de douane te passeren.

Nochtans als Britten ergens goed in zijn, dan is het wel in netjes in de rij staan. Maar de lengte van de rijen voor de douane op luchthaven Heathrow is zelfs het geduldige volkje te gortig. De situatie wordt stilaan onhoudbaar. Het feit dat de rijken der aarde mits het betalen van geld anders behandeld worden, blijkbaar het best bewaarde geheim van Heathrow, is alleen maar koren op de molen.

Veiligheidsrisico
Het tekort aan douanebeambten ten gevolge van bezuinigingen veroorzaakt niet alleen lange wachrijen maar houdt ook een veiligheidsrisico in. Door de hoge werkdruk worden passagiers soms niet gescreend op het bezit van drugs en wapens. Daarnaast wordt het personeel ondanks de immense wachtrijen vaak weggeroepen om zich te bekommeren om vips.

Heathrow geldt als 's werelds drukste luchthaven en het wordt er de komende maanden alleen maar drukker wegens de Olympische Spelen, die over 3 maanden in Londen worden gehouden. Verschillende Britse parlementariërs eisen dan ook dringende maatregelen om de wachtrijen weg te werken.
  maandag 7 mei 2012 @ 15:41:14 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_111250601
Ik zie het probleem niet, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:41:54 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111250642
Als die paupers geen twee ruggen er voor over hebben om snel door de douane te komen hebben ze gewoon pech en moeten ze wachten.
Slim handelen is dit van Heathrow.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111250750
Als dit ten koste gaat van de veiligheid, dan moet daar idd naar gekeken worden.
Maar ik zie geen enkel probleem in mensen die betalen om de wachtrij te omzeilen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111250821
Je hebt zoiets als dit toch ook gewoon op Schiphol, dan wel zonder die limousine. Slimme extra service gewoon.
pi_111250835
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
ik ook niet, ze betalen er grof voor. Moeten ze toch zelf weten?

of vinden mensen het ook niet eerlijk dat er mensen zijn die business class vliegen? en daar een speciale incheck voor hebben vaak? Of als eerste het vliegtuig inmogen?

Wat een gejank toch altijd om dit soort dingen. Mensen met geld kunnen privileges kopen nou en?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_111250845
quote:
Dit.

Dat veiligheidsprobleem valt volgens mij ook best mee. Passagiers die dure tickets kopen, mogen best een beetje extra service krijgen. (die ook nog eens extra kost)
  maandag 7 mei 2012 @ 15:46:02 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111250848
quote:
^^ Het lijkt me als land fantastisch om extra inkomsten te genereren op deze manier. Als mensen het er voor over hebben, prima toch?

Tenzij het geld ergens bij een handig ventje blijft hangen, en de douane er per persoon veel meer tijd aan kwijt is zonder dat de staat er iets voor terugkrijgt...
censuur :O
pi_111250862
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:46:45 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111250878
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Schandalig. Niet van Heathrow maar van de douane, en daarom is het ook schandalig. Het is de staat die hier te koop blijkt, corrupt is dus, al wisten we dat natuurlijk al.
:')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111251063
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
^O^

Idd zulke regels gelden voor iedereen, dat staathoofden en hoge ambtenaren er niet doorheen hoeven is mij al een doorn in het oog. Wanneer de flapdrollen die zulke belachelijke regels bedenken nu ook eens zelfs geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen regels bestaat de kans dat ze misschien eens echt over regels uitvoering en wenselijkheid gaan nadenken.
pi_111251193
Voor geld is alles te koop, dus die voorkeursbehandeling verbaast me niet of nauwelijks.

Opmerkelijker en stuitender vind ik dat passagiers zo lang moeten wachten bij de douane. Dat getuigt van een ongelooflijk amateurisme. Dit soort wachttijden overschrijden de grens van het acceptabele ruimschoots.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 15:53:45 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111251246
Weer zo'n topic, dan heeft iemand het geld beschikbaar om daarmee iets als dit te doen, of wat dan ook, en dan zijn er altijd van die azijnpissers die dat niet kunnen hebben :')
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 7 mei 2012 @ 15:54:13 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111251266
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik ook niet, ze betalen er grof voor. Moeten ze toch zelf weten?

of vinden mensen het ook niet eerlijk dat er mensen zijn die business class vliegen? en daar een speciale incheck voor hebben vaak? Of als eerste het vliegtuig inmogen?

Wat een gejank toch altijd om dit soort dingen. Mensen met geld kunnen privileges kopen nou en?
Mensen met geld kunnen privileges kopen bij private bedrijven ja. Bij publieke diensten vind ik dat wel een heel ander verhaal hoor. Vooral wanneer die privileges ervoor zorgen dat de gewone man extra lang kan wachten.
pi_111251289
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

^O^

Idd zulke regels gelden voor iedereen, dat staathoofden en hoge ambtenaren er niet doorheen hoeven is mij al een doorn in het oog. Wanneer de flapdrollen die zulke belachelijke regels bedenken nu ook eens zelfs geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen regels bestaat de kans dat ze misschien eens echt over regels uitvoering en wenselijkheid gaan nadenken.
Dat interesseert me niet zoveel, het gaat erom dat de overheid stiekem een gunst verleent aan hen die daarvoor willen betalen. Dat is in elke andere context ontoelaatbaar, waarom in deze niet?
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 15:56:37 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_111251387
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat interesseert me niet zoveel, het gaat erom dat de overheid stiekem een gunst verleent aan hen die daarvoor willen betalen. Dat is in elke andere context ontoelaatbaar, waarom in deze niet?
En die mensen die het geld daarvoor hebben doen dat, omdat ze het kunnen betalen en zolang het illegaal is is het gewoon een voordeel dat je kunt kopen als je daar het geld voor hebt.

Dát is het voordeel van geld hebben. Je kunt meer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:57:05 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111251407
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo stiekem?
Niks stiekem aan.
De overheid moet er voor zorgen dat er genoeg douaniers zijn, iets wat ze dus blijkbaar na laten.
Kunnen die mensen die er twee ruggen voor neerleggen daar iets aan doen?
Nee.
Sterker nog, door dat geld kunnen er misschien extra douaniers betaald worden. :)
  maandag 7 mei 2012 @ 15:58:33 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111251462
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En die mensen die het geld daarvoor hebben doen dat, omdat ze het kunnen betalen en zolang het illegaal is is het gewoon een voordeel dat je kunt kopen als je daar het geld voor hebt.

Het verwijt treft dan ook niet de rijken, maar de overheid.
pi_111251475
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet zozeer schandalig van die mensen, ik vind het schandalig van de overheid.

quote:
Meer kopen ja, daar heb ik geen moeite mee. Maar de douane hoort niet te koop te zijn.
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 15:59:53 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_111251528
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet zozeer schandalig van die mensen, ik vind het schandalig van de overheid.

[..]

Meer kopen ja, daar heb ik geen moeite mee. Maar de douane hoort niet te koop te zijn.
De douane is niet te koop. De mogelijkheid om een lange rij te omzeilen is te koop.
pi_111251559
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Je koopt de douane ook niet. Je wordt gewoon gecontroleerd e.d. Alleen in een wat snellere en comfortabele manier. Je koopt een dienst die de douane levert.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111251616
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dit.

Dat veiligheidsprobleem valt volgens mij ook best mee. Passagiers die dure tickets kopen, mogen best een beetje extra service krijgen. (die ook nog eens extra kost)
Extra service wel, maar je onttrekken aan veiligheidsmaatregelen door met geld te schuiven is wel achterlijk. Ach het is wachten op de eerste terrorist die dus met veel geld op de snelle manier naar binnen gaat. Dan is dit ook snel afgelopen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111251639
Goede maatregel, ik ben er dan ook voor om tijdens de ochtendspits 1 rijbaan te reserveren voor mensen die extra willen betalen. Dat de rest dan langer in de file moet staan maakt niet zo veel uit.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:02:21 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_111251648
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Extra service wel, maar je onttrekken aan veiligheidsmaatregelen door met geld te schuiven is wel achterlijk. Ach het is wachten op de eerste terrorist die dus met veel geld op de snelle manier naar binnen gaat. Dan is dit ook snel afgelopen.
Waar lees je dat die mensen niet gecontroleerd worden? Ik haal het niet uit het bericht, iig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_111251658
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

:')
Hij heeft wel gelijk. Waarom werken publieke ambtenaren mee aan dit soort service aan de rijken?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')