Dat gaat het bedrijf dus niet doenquote:Op maandag 7 mei 2012 12:44 schreef xminator het volgende:
De belastingdienst zal jou niet direct gaan vergoeden, dat dient de onderneming te doen waarvoor je werkt. Zij kunnen het onbelast betalen aan jou (binnenkort niet meer!) Alleen het kost ze dus wel nog geld.
Ik heb de vacature via het werkbedrijf gekregen, ben dus verplicht te solliciteren als als ze me aannemen moet ik daar dus aan het werk omdat ik anders problemen krijg met het UWV.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:43 schreef S1nn3rz het volgende:
Wat dacht je van die baan lekker laten zitten?
Als het loon maar hoog genoeg is, is het natuurlijk best te overwegen het zonder vergoeding te gaan doen.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:36 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Ik kan een baan krijgen via een uitzendbureau. Moet alleen wel zo`n 80km reizen per dag (40 heen 40 terug) maar krijg geen reiskostenvergoeding.
Volgens een kennis van me kan ik dan een vergoeding krijgen via de belastingdienst maar op de site van de belastingdienst staat dat dat niet zo is. Die kennis beweerd echter weer dat zijn zoon dat nog wel krijgt.
Wie weet hier meer van?
Sollicitatie verknallen dus, bijvoorbeeld heisa maken over het niet krijgen van een reiskosten vergoeding.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:49 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik heb de vacature via het werkbedrijf gekregen, ben dus verplicht te solliciteren als als ze me aannemen moet ik daar dus aan het werk omdat ik anders problemen krijg met het UWV.
Precies, belachelijk dat je geen enkele vergoeding krijgt. Wat voor functie is het trouwens?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sollicitatie verknallen dus, bijvoorbeeld heisa maken over het niet krijgen van een reiskosten vergoeding.
Dat. Werkervaring is heel belangrijk voor volgende sollicitaties.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als het loon maar hoog genoeg is, is het natuurlijk best te overwegen het zonder vergoeding te gaan doen.
= 20796 km per jaar = 831840 km tot je pensioen. Dat is verdomme 20 keer de aarde rond.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:57 schreef mighty_myte het volgende:
80km per dag = 400km per week = 1733km per maand.
als je 20 euro per uur gaat verdienen werk je hooguit een uurtje voor niks. Hangt dus helemaal van het salaris af of geen reiskosten vergoeding in dit geval reeel is.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:00 schreef Deetch het volgende:
Dan werk je dus elke dag 2-3 uur voor niets. Mag een UVW dat nog van je eisen?
Uitzendbureau incm uwv, dat word vast geen 20 euro per uur.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
als je 20 euro per uur gaat verdienen werk je hooguit een uurtje voor niks. Hangt dus helemaal van het salaris af of geen reiskosten vergoeding in dit geval reeel is.
Hoog is het loon niet, namelijk 8.70eu bruto per uur.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als het loon maar hoog genoeg is, is het natuurlijk best te overwegen het zonder vergoeding te gaan doen.
carpoolen is geen optie, heb al nagevraagd of er meer mensen hier uit de omgeving daar aan het werk zijn maar niemandquote:Op maandag 7 mei 2012 12:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat. Werkervaring is heel belangrijk voor volgende sollicitaties.
Wie weet kun je met iemand carpoolen om de kosten te drukken.
Ja maar moet daar om 5.30u `s morgens al beginnen, dus zou dan tegen 04.40 van huis moeten en dan rijden er hier nog geen bussen.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:52 schreef Me_Wesley het volgende:
Als je met het OV reist dan is er wel een aftrekpost mogelijk.
Dan is er van de BD uit inderdaad niks te verwachten.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:11 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ja maar moet daar om 5.30u `s morgens al beginnen, dus zou dan tegen 04.40 van huis moeten en dan rijden er hier nog geen bussen.
Nee geen reiskosten, ter compensatie geven ze een abonnement op de naastgelegen sportschool.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:11 schreef Pap89 het volgende:
Bruto?
En dan eigen reiskosten betalen?
Maak maar eens een berekening van inkomsten, reiskosten.
Zie het treurig in.
Simpel productiewerk, dozen in en ompakken, stickeren.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Precies, belachelijk dat je geen enkele vergoeding krijgt. Wat voor functie is het trouwens?
Ah, Delfzijl/Farmsum?quote:Op maandag 7 mei 2012 13:13 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Simpel productiewerk, dozen in en ompakken, stickeren.
Ja heb een goedkoop peugeot 205je gekocht :-) Best een zuinig wagentje. Brommer zou kunnen maar dan mag ik om 4u van huis, en vrouw alleen `s morgens vroeg door stille landweggetjes is een beetje eng.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:13 schreef Deetch het volgende:
Heb je wel alweer een auto?.
Misschien is een brommer een optie, is in ieder geval flink wat goedkoper.
Ja, maar niet bij dat drank/parfum bedrijf zelf maar 1 of ander bedrijf waarmee ze gaan samenwerken. Maar wel dezelfde arbeidsvoorwaarden en hetzelfde lage loon. Alleen veel vroeger beginnen `s morgens.quote:
Hmmhmm.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:15 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ja, maar niet bij dat drank/parfum bedrijf zelf maar 1 of ander bedrijf waarmee ze gaan samenwerken.
Die heb ik al gemaild, hij zegt dat ik het toch aan moet nemen en dan maar verder moet zoeken naar iets anders. Maar ik moet ook elke maand m`n huur, gas, water, elektra en andere vaste lasten betalen. Daar denken ze niet bij na.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hmmhmm.
Is inderdaad geen reiskostenvergoeding. Probeer het eens te overleggen met je werkcoach?
Voor 80km ben ik misschien 8eu kwijt per dag, auto zuipt niet zoveel benzinequote:Op maandag 7 mei 2012 13:17 schreef erikkll het volgende:
80 km per dag kost je 15 euro = 300 euro in de maand
terwijl je bruto salaris 8,70 is. Dat is netto 1000 euro of zo.
Dan hou je ze 700 euro over in de maand
quote:Op maandag 7 mei 2012 13:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Nee geen reiskosten, ter compensatie geven ze een abonnement op de naastgelegen sportschool.
Het onderhoud van de auto kost ook geld. Vooral de wat oudere franse auto's willen nog wel eens stukken krijgen, al helemaal als je minimaal 400 km per week rijdt.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:18 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Voor 80km ben ik misschien 8eu kwijt per dag, auto zuipt niet zoveel benzineMaar dan nog hou ik bijna niks over en huurtoeslag krijg ik niet. Want de belastingdienst houdt er echt geen rekening mee dat ik ik werk zonder reiskostenvergoeding.
160 euro. Je uitkering is 840 of lager? Dan schiet je er netto altijd mee op.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:18 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Voor 80km ben ik misschien 8eu kwijt per dag, auto zuipt niet zoveel benzineMaar dan nog hou ik bijna niks over en huurtoeslag krijg ik niet. Want de belastingdienst houdt er echt geen rekening mee dat ik ik werk zonder reiskostenvergoeding.
Dat is vooral met de nieuwere Franse auto`squote:Op maandag 7 mei 2012 13:23 schreef eight het volgende:
[..]
Het onderhoud van de auto kost ook geld. Vooral de wat oudere franse auto's willen nog wel eens stukken krijgen, al helemaal als je minimaal 400 km per week rijdt.
Nog niet veel want gemeentelijke belastingen e.d. moet ik straks ook gewoon betalen.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
160 euro. Je uitkering is 840 of lager? Dan schiet je er netto altijd mee op.
Hadden, die vergoeden werkelijk niets meer.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:28 schreef eight het volgende:
Het UWV heeft toch ook compensatieregelingen?
Ohja, sinds je een uitkering hebt niet.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:26 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Nog niet veel want gemeentelijke belastingen e.d. moet ik straks ook gewoon betalen.
Omdat zulke banen hier in de omgeving niet te vinden zijn, hoogste werkloosheid zo ongeveer van heel Nederland. Het is hier dus gewoon aannemen wat je kunt krijgen.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:28 schreef erikkll het volgende:
Waarom kun je niet solliciteren naar een baan op niveau waar je beter verdient dan?
Met uitkering inderdaad kwijtschelding voor riool heffing, afvalstoffen heffing e.d.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ohja, sinds je een uitkering hebt niet.
Que?
Dat is afhankelijkv an je inkomen, niet van of je inkomen uit een uitkering komt.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Met uitkering inderdaad kwijtschelding voor riool heffing, afvalstoffen heffing e.d.
Uitgaande van full-time gaat het dus gewoon om het wettelijk minimumloon, dus ¤ 1.446 bruto per maand, en dat is dan netto ¤ 1.227 per maand.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:17 schreef erikkll het volgende:
80 km per dag kost je 15 euro = 300 euro in de maand
terwijl je bruto salaris 8,70 is. Dat is netto 1000 euro of zo.
Dan hou je ze 700 euro over in de maand
Zal dat eens uitzoeken op toeslagen.nl want de vorige keer dat ik werkte en een huurwoning had, had ik m`n inkomensgegevens gewijzigd en toen kreeg ik bericht dat ik geen recht meer had op toeslag. En toen verdiende ik ook net 1050 netto per maand.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uitgaande van full-time gaat het dus gewoon om het wettelijk minimumloon, dus ¤ 1.446 bruto per maand, en dat is dan netto ¤ 1.227 per maand.
Zelfs als je daarvan ¤ 300 reiskosten zou moeten betalen (wat lichtelijk overdreven is) kom je nog boven bijstand voor een alleenstaande uit.
Het is alleen wel zuur dat je dan qua vrijstellingen en dergelijke wel buiten de boot valt.
Het bruto jaarloon zit echter nog gewoon binnen de grens voor huurtoeslag voor een alleenstaande.
Dat is geen algemene regel, dat ligt aan de hoogte van de uitkering.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Met uitkering inderdaad kwijtschelding voor riool heffing, afvalstoffen heffing e.d.
Ik heb WW maar per maand krijg ik ongeveer hetzelfde bedrag als iemand met bijstand. M`n ww loopt echter 1 juni af en daarna zal ik als ik geen werk heb de bijstand in moeten.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is geen algemene regel, dat ligt aan de hoogte van de uitkering.
Maar het zal dan wel niet meer om WW gaan.
Voor 2012 is de inkomensgrens voor alleenstaanden onder de 65 bruto ¤ 21.450quote:Op maandag 7 mei 2012 13:36 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Zal dat eens uitzoeken op toeslagen.nl want de vorige keer dat ik werkte en een huurwoning had, had ik m`n inkomensgegevens gewijzigd en toen kreeg ik bericht dat ik geen recht meer had op toeslag. En toen verdiende ik ook net 1050 netto per maand.
Winschoten ligt vlakbij groningen. Nu kun je me nog meer vertellen maar daar is de werkloosheid heus het hoogste niet van Nederlandquote:Op maandag 7 mei 2012 13:31 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Omdat zulke banen hier in de omgeving niet te vinden zijn, hoogste werkloosheid zo ongeveer van heel Nederland. Het is hier dus gewoon aannemen wat je kunt krijgen.
Dan werkte je dus niet full-time of je had bij je vorige baan ook al het wettelijk minimum....quote:Op maandag 7 mei 2012 13:37 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik heb WW maar per maand krijg ik ongeveer hetzelfde bedrag als iemand met bijstand. M`n ww loopt echter 1 juni af en daarna zal ik als ik geen werk heb de bijstand in moeten.
Daar woon ik niet meer, ongeveer 20km er vandaan. Maar in het noorden is echt wel de meeste werkloosheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:40 schreef erikkll het volgende:
[..]
Winschoten ligt vlakbij groningen. Nu kun je me nog meer vertellen maar daar is de werkloosheid heus het hoogste niet van Nederland
Zat op 9,41 bruto per uur bij vorige werkgever, dus wel iets meer. Maar nog niet heel veel.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan werkte je dus niet full-time of je had bij je vorige baan ook al het wettelijk minimum....
Als je met het openbaar vervoer gaat kan je altijd reisvergoeding ontvangen?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:48 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Dat gaat het bedrijf dus niet doenEn via de belastingdienst wil het alleen als ik met openbaar vervoer reis, maar openbaar vervoer is niet mogelijk.
Gedeeltelijk. Maar dan moet openbaar vervoer wel mogelijk zijn natuurlijk. En als je om 05.30u al moet beginnen `s morgens dan gaat dat dus niet want dan rijden er geen bussen.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als je met het openbaar vervoer gaat kan je altijd reisvergoeding ontvangen?
Als je met het OV reist en je krijgt geen reiskostenvergoeding van je werkgever, kan je recht hebben op een aftrekpost. Je krijgt dus niet direct een reiskostenvergoeding van de belastingdienst.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nee, dan heb je een aftrekpost... dat is wat anders, en uiteraard niet kostendekkendquote:Op maandag 7 mei 2012 13:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het is een vrouw.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, even samenvattend:
- Je zit nog maar eventjes in de WW.
- Je bent aan 't emmeren over de bussen die zo vroeg niet rijden
- Je hebt wel een auto in bezit dus die bussen doen er niet toe maar dan is het probleem ineens de landweggetjes als vrouw zijnde
- Het is via het UWV dus je MOET het aannemen
- Je wil je huis niet opzeggen
- Je vind dat anderen er geen rekening mee houden dat jij ook nog allerlei vaste lasten moet betalen
oke....
Zit eens niet zo te zeiken! Als je geen baan hebt voor je WW afloopt moet je hoe dan ook je huis uit want wat je niet kunt betalen kun je ook niet hebben.
Als je zit te emmeren over dat de auto onderhoud kost als je meer rijdt...ja...doh...autorijden kost geld, als je dat niet wil moet je geen auto hebben, en als je wel auto wil moet je niet zeiken over dat dat iets kost.
Het is via UWV dus je MOET het aannemen. Wat zit je dan nog te zeiken. Kolere eej, je wil vooral een heleboel niet, maar het is niet zo dat je in een positie zit waarin je wat te eisen hebt dus zit niet zo te zeiken ga gewoon aan het fucking werk man.
quote:Op maandag 7 mei 2012 13:47 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Maar dan moet openbaar vervoer wel mogelijk zijn natuurlijk. En als je om 05.30u al moet beginnen `s morgens dan gaat dat dus niet want dan rijden er geen bussen.
quote:Op maandag 7 mei 2012 13:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je met het OV reist en je krijgt geen reiskostenvergoeding van je werkgever, kan je recht hebben op een aftrekpost. Je krijgt dus niet direct een reiskostenvergoeding van de belastingdienst.
Dankjullie! Dit moet ik even onderzoeken.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dan heb je een aftrekpost... dat is wat anders, en uiteraard niet kostendekkend
en ze vergeet nog even te melden dat ze nog bijverdient met haar sms service nummersquote:
Momenteel verdien ik daar zelf niks aan, wordt op de ww ingehouden.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:58 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
en ze vergeet nog even te melden dat ze nog bijverdient met haar sms service nummers
idd, die sexlijn van je dekt toch de kosten die je maakt voor het reizen?quote:Op maandag 7 mei 2012 13:58 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
en ze vergeet nog even te melden dat ze nog bijverdient met haar sms service nummers
als je werkt niet meerquote:Op maandag 7 mei 2012 14:07 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Momenteel verdien ik daar zelf niks aan, wordt op de ww ingehouden.
Gast... dafuq?quote:Op maandag 7 mei 2012 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Trouw een rijke vent TS. Hint; CoolGuy heeft veel centen.
quote:Op maandag 7 mei 2012 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Trouw een rijke vent TS. Hint; CoolGuy heeft veel centen.
@coolguy ik zou het overwegen, zeker na t lezen van deze topics:quote:
Vraag me af hoe je een sexlijn laat lopen als je zelfquote:Op maandag 7 mei 2012 14:19 schreef CoolGuy het volgende:
wacht, wat..?ze heeft een sekslijn?
nou, neem dit baantje aan en je hebt 2 inkomensbronnen. Issue direct opgelost
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |