abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111484648
Veel virussen veranderen ook de genetische structuur van een mens door zichzelf in te bouwen in het DNA. Niet vreemd dat bepaalde vaccins dan hetzelfde doen, immers imiteren die het pathogeen waartegen ze gebruikt worden. ;)
  zondag 13 mei 2012 @ 10:52:17 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111485019
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:14 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik weet toch wat ik gezien en gemerkt heb aan mn kind na de enting. Zelfs mocht het waar zijn wat je zegt dat er bijna geen aanwijzingen zijn daarvoor, uitsluiten kunnen ze het ook niet, dus ieder kind dat autistisch word of aanverwante stoornissen krijgt van entingen is er 1 te veel. Mn zoon zit er wel de rest van zn leven mee.
Ja natuurlijk weet je dat. Het blijft nog steeds een los geval. Als het waar is wat ik schrijf, is er geen enkele reden om aan te nemen dat er een link is. Dat is iets anders dan uitsluiten ja. Je kan ook niet uitsluiten dat het veroorzaakt door een magische roze eenhoorn die straling in de 5de dimensie naar de aarde stuurt.
Statistisch gezien is de nul hypothese hier dat er geen link is. Met het beschikbare bewijs kan je deze niet verwerpen, bijv vanwege dat voorbeeld wat ik in de vorige post noemde.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_111485790
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:10 schreef mousy31 het volgende:

[..]
lees maar: http://www.wanttoknow.nl/(...)r-zijn-we-mee-bezig/

Het vaccin is dus gevaarlijker dan een infectie
Je conclusie is nogal een vreemde. Precies het gevaar dat ik al eerder vermeld heb. Mensen zijn geneigd om dingen die ze lezen op internet voor waar aan te nemen. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen wat er op die website staat dat dat waar is. Het hele artikel volgt wel de standaard richtlijnen om mensen over te halen. "De auteur is vreselijk geschrokken....." Niet een wetenschappelijke onderbouwde terminologie. Dan lees ik...."In haar nieuwe boek dat in mei uitkomt..." Aha.....ze heeft dus ook nog een achterliggend financieel motief om zoveel mensen in haar visie te doen laten geloven. En weer niet erg wetenschappelijhk dus.

quote:
Désirée L. Röver beschikt over een breed historisch overzicht van de westerse patentgeneeskunde. Daarnaast heeft zij via haar wereldwijde contacten met artsen, therapeuten en onderzoekers een gedegen wetenschappelijke onderbouwing verzameld in het fascinerende veld van complementaire en holistische benaderingen van gezondheid. Désirée is medisch research journalist, en auteur van het nieuwe boek over de krankzinnige campagne voor vaccinatie tegen baarmoederhalskanker. Naast het schrijven van artikelen geeft zij lezingen en workshops, en treedt zij op als dagvoorzitter van (medische) congressen en openbare debatten.
Waarom vind ik niks terug hiervan als ik op haar naam google? Waarom zie ik alleen maar links naar websites die tegen vacineren zijn? Waarom vind ik onder haar naam geen enkele wetenschappelijke publicatie die gewoon bewijst wat zij allemaal zegt? Ze zegt zelf ook dat ze al tien jaar bezig is met een campagne tegen vacineren. Haar motieven zijn dus meteen al twijfelachting te noemen.
pi_111485872
@wachtwoord vergeten..... het was maar een voorbeeldje. gister stond het erop dus dacht ik hey zet ik ff neer. Iedere dag bijna gaat het wel over vaccineren. Ik neem niet alles aan op internet maar wel wat mijn aanspreekt. Het lijkt voor mijn alof de kankers suikerziektes kinderen met gedragsproblemen veel vaker voor komt dan vroeger. Ook longziektes enz. Ik denk niet dat vaccineren beter maakt misschien komen er daardoor weer andere ziektes. De bof enz zijn kinderziektes ik heb het ook gehad. Je bent twee weken flink ziek en als je dan werkt als moeder kan je daardoor je baan verliezen. daarom mogen kinderen niet meer ziek zijn werk gaat voor. Terwijl het niet erg is als je kind een keer flinke koorts daar bouwt ie weer meer weerstand op.
pi_111485919
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:10 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik weet dat het aan de enting ligt ik heb mn kind van de een op de andere dag zien veranderen. Moeders gebruikten vroeger ook het des hormoon en hoe schdelijk bleek dat wel niet. Het wil echt niets zeggen dat het enten al vanaf 1963 gebeurt dat het dan niet schadelijk zou kunnen zijn.

Nee je vermoed dat het aan de enting ligt. Dat is iets heel anders. Maar het klopt wel. Aangezien jij het al weet zal alles wat je zegt en doet alleen maar gericht zijn op dat ene specifieke deel. Je hebt daardoor een soort van tunnelvisie gekregen die alle mogelijke andere oorzaken al meteen uitsluit.
[..]

quote:
Diabetes is een lichamelijk afwijking en wel wat anders als ODD dus niet vergelijkbijaar.
Je zegt dus dat ODD geen lichamelijke afwijking is? Vreemd want je hele verhaal gaat er toch over dat je kind het door de vaccinatie heeft gekregen en er dus iets in zijn lichaam moet zijn veranderd. Heb je zelf wel door hoe erg je jezelf hier tegenspreekt.
pi_111486270
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:36 schreef simpelintje het volgende:
@wachtwoord vergeten..... het was maar een voorbeeldje. gister stond het erop dus dacht ik hey zet ik ff neer. Iedere dag bijna gaat het wel over vaccineren. Ik neem niet alles aan op internet maar wel wat mijn aanspreekt. Het lijkt voor mijn alof de kankers suikerziektes kinderen met gedragsproblemen veel vaker voor komt dan vroeger. Ook longziektes enz. Ik denk niet dat vaccineren beter maakt misschien komen er daardoor weer andere ziektes. De bof enz zijn kinderziektes ik heb het ook gehad. Je bent twee weken flink ziek en als je dan werkt als moeder kan je daardoor je baan verliezen. daarom mogen kinderen niet meer ziek zijn werk gaat voor. Terwijl het niet erg is als je kind een keer flinke koorts daar bouwt ie weer meer weerstand op.
Dat snap ik allemaal. Persoonlijk ben ik niet tegen vaccineren tegen levensbedreigende aandoeningen waar we als mens weinig invloed op hebben. Dat mag duidelijk zijn uit mijn verhaal. In zekere zin heeft Lambiekje ook gelijk dat we onszelf kapot maken. Hoe hard het ook klinkt is dat we dankzij de medische wetenschap de zwakkere mensen ook in leven laten (mijzelf reken ik ook daartoe). Dat heeft gewoon een negatieve invloed op de mens als soort. Waarschijnlijk (ik kan dat alleen nergens mee bewijzen) is dat ook de reden dat we steeds meer vatbaarder woorden voor allerlei ziektes met als gevolg dat we die steeds vaker zien. Tel daarbij op de d(r)(w)ang om op steeds latere leeftijd kinderen te krijgen wat ook zeer negatief is voor de gezondheid van kind. Allemaal dingen die een zeer negatief effect hebben op onze gezondheid. Het is daarom nogal kortzichtig om vaccinatie als boosdoener aan te wijzen terwijl er zoveel andere dingen zijn die een veel groter negatieve impact hebben op de algehele gezondheid.

Je kunt in dit geval helaas niet krijgen wat men wilt. Je kiest ervoor om niet te vaccineren en accepteert dan dat er mensen doodgaan aan TBC, Polio of difterie krijgen, doodgaan aan gele koorts en tal van andere zaken. Of je kiest ervoor om wel te vacineren zodat we die ziektes uitbannen maar misschien wel andere negatieve effecten hebben. Het is niet zo dat als je niet vaccineert dat alles meteen rozegeur en maneschijn is en andersom ook niet.
pi_111486879
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

In zekere zin heeft Lambiekje ook gelijk dat we onszelf kapot maken. Hoe hard het ook klinkt is dat we dankzij de medische wetenschap de zwakkere mensen ook in leven laten (mijzelf reken ik ook daartoe). Dat heeft gewoon een negatieve invloed op de mens als soort. Waarschijnlijk (ik kan dat alleen nergens mee bewijzen) is dat ook de reden dat we steeds meer vatbaarder woorden voor allerlei ziektes met als gevolg dat we die steeds vaker zien. Tel daarbij op de d(r)(w)ang om op steeds latere leeftijd kinderen te krijgen wat ook zeer negatief is voor de gezondheid van kind. Allemaal dingen die een zeer negatief effect hebben op onze gezondheid. Het is daarom nogal kortzichtig om vaccinatie als boosdoener aan te wijzen terwijl er zoveel andere dingen zijn die een veel groter negatieve impact hebben op de algehele gezondheid.
Dat klopt misschien wel voor het individu, maar voor de mens als soort zou het zelfs gunstig kunnen zijn dat ook de 'zwakken' in leven blijven, omdat het de genenpoel groot houdt. Bepaalde variaties sterven niet meer af, maar blijven in leven.

Hier valt alleen weinig definitiefs over te zeggen, de toekomst zal het uitwijzen.
pi_111511402
quote:

[..]

Dat snap ik allemaal. Persoonlijk ben ik niet tegen vaccineren tegen levensbedreigende aandoeningen waar we als mens weinig invloed op hebben. Dat mag duidelijk zijn uit mijn verhaal. In zekere zin heeft Lambiekje ook gelijk dat we onszelf kapot maken. Hoe hard het ook klinkt is dat we dankzij de medische wetenschap de zwakkere mensen ook in leven laten (mijzelf reken ik ook daartoe). Dat heeft gewoon een negatieve invloed op de mens als soort. Waarschijnlijk (ik kan dat alleen nergens mee bewijzen) is dat ook de reden dat we steeds meer vatbaarder woorden voor allerlei ziektes met als gevolg dat we die steeds vaker zien. Tel daarbij op de d(r)(w)ang om op steeds latere leeftijd kinderen te krijgen wat ook zeer negatief is voor de gezondheid van kind. Allemaal dingen die een zeer negatief effect hebben op onze gezondheid. Het is daarom nogal kortzichtig om vaccinatie als boosdoener aan te wijzen terwijl er zoveel andere dingen zijn die een veel groter negatieve impact hebben op de algehele gezondheid.

Je kunt in dit geval helaas niet krijgen wat men wilt. Je kiest ervoor om niet te vaccineren en accepteert dan dat er mensen doodgaan aan TBC, Polio of difterie krijgen, doodgaan aan gele koorts en tal van andere zaken. Of je kiest ervoor om wel te vacineren zodat we die ziektes uitbannen maar misschien wel andere negatieve effecten hebben. Het is niet zo dat als je niet vaccineert dat alles meteen rozegeur en maneschijn is en andersom ook niet.
Mooi verwoord! Ben het met je eens.
Ik vind dit toch wel de kern van de discussie.
DKTP zal ik mijn kinderen niet snel onthouden, de kans is imo best reeel dat gezonde kinderen hier het slachtoffer van worden.
BMR vind ik al stuk lastiger, deze ziekten (vooral mazelen) maken vooral slachtoffers onder ondervoede kinderen.
Ook best paradoxaal, we hebben als mensheid geen geld om ondervoeding de wereld uit te helpen, maar spuiten deze kinderen wel in met 'n mazelen vaccin.
Rode hond kan zeker bij jongens al bijna helemaal geen kwaad maar er wordt toch geent om te voorkomen dat zwangere vrouwen besmet raken. Vind ik 'n vrij rigoreuze maatregel, ,zeker als je beseft dat gevaccineerde kinderen toch Rode hond kunnen krijgen.
Als ik zelf de beslissing zou kunnen nemen, zou ik BMR achterwege laten.
Van de andere kant, als onze oudste het krijgt en mijn vrouw word zwanger, welk risico neem je dan ?
Het is allemaal niet zo zwart/wit.
Het maken van die keuze voor mijn kinderen vind ik 'n stuk lastiger.
Mocht je ongente kind toch aan de complicaties van BMR te komen overlijden, 'n hersenbeschadiging oid overhouden dan kun je eigenlijk alleen jezelf of je partner verwijten maken. Die verhalen lees ik zelden, geen gods wil e.d.
Ik lees wel verhalen over negatieve ervaringen.
Opgeteld met mijn eigen ervaring vind ik dat de "gezondheidszorg" veel meer moet monitoren op bijwerkingen en dat geldt niet alleen voor vaccinaties.

quote:
Wij wensen u sterkte met deze lastige afwegingen. U dient uw eigen beslissing te nemen, waarvoor wij geen verantwoording kunnen dragen.

Liefdevolle groet, Jannes Koetsier, arts, namens de Stichting MeerWetenOverFreek
http://www.meerwetenoverfreek.nl/wel-of-niet-vaccineren.html
Phoef. :?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 14 mei 2012 @ 07:17:39 #284
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_111522163
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:33 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik wil hier ook wel even op reageren. Zoals ik al gezegd heb is het je eigen keus of je wel of niet vaccineert. Maar ik zet me af tegen mensen die leugens verspreiden zonder ook maar een onderzoek. Figuren zoals Lambiekje.
Er is maar een bron waar de leugens vandaan komen en dat is van RIVM en reguliere zorg.

quote:
Over je kind. Het is spijtig dat die ODD heeft maar ligt dat werkelijk aan de vaccinatie. We vaccineren sinds 1963 kinderen in en pas de laatste jaren stijgt het aantal kinderen met ODD of verwante aandoeningen.
Dat komt omdat we een mega-cocktail van vaccins tot ons nemen.
Voorheen was het veel minder en kon een babylichaam het nog eningszins bolwerken met al die zware metalen.

quote:
Ik kan nog wel 1000 zaken verzinnen die dan een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Bijvoorbeeld de toevoegingen aan baby poedermelk de laatste decenia?
Laat dat nu dezelfde industrie zijn. Je baby moet hoe dan ook ziek worden. Links om of rechts om.
Tenminste als je niet zelf nadenkt.

quote:
Ook als je moedermelk geeft, geef je stoffen door aan je baby dus misschien is het wel iets in je eigen voeding geweest. Hiermee beschuldig ik je natuurlijk nergens van maar wil ik je gewoon wijzen op de gevaren van maar meteen te roepen dat het wel aan de inenting moet liggen. Immer we enten baby's als sinds 1963 in tegen allerlei ziektes en pas de laatste decenia zien we een stijging in bepaalde gedrags gerelateerde aandoeningen
1957 is eerder het jaar dat we zijn begonnen met de nonsens hoor.

quote:
Ikzelf heb diabetus en ook bij mijn vader en moeder kwam dat niet voor. Het is dus erg kortzichtig om dan maar meteen te denken dat het door iets moet komen en een schuldige aan te wijzen. Ik heb het sinds mijn geboorte dus kan ik niks de schuld geven. Het enige dat mijn moeder deed tijdens de zwangerschap was veel sinasappels
quote:
eten dus volgens jou logica moet het wel daar aan liggen. Ik zie het gewoon zoals het waarschijnlijk is. Ik had gewoon pech. Niets meer en niets minder. Bespaard mijzelf ook een hoop stress.

Ik haal ook ieder jaar de griepspuit en voel me gewoon prima, Wat is nu precies je punt. Dat je niet meer ziek kunt worden als je de griepspuit haalt. Dat kun je namelijk wel. Het beschermt je tegen de verwachte gangbare soorten van griep van dat seizoen maar je kunt gewoon pech hebben dat het virus is gemuteerd.
Jammer maar helaas. Dat gebeurt dus niet. Je wordt volgespoten met een griep die vorig jaar of nog ouder rond waarden. Je wordt dus niet tegen de huidige griep beschermt.

Griepprik nemen is onzinnig en botweg zielig.

quote:
Ik heb een keer de griep gehad (de echte griep) en heb dat ternauwernood overleeft. Dat kwam omdat mijn vrouw een variant uit China had meegebracht waar tegen niet gevacineerd werd. Ik kan je vertellen dat de echte griep geen pretje is. Als ademen zelfs teveel pijn doet is het heel makkelijk om op te geven. Voor mij was het in ieder geval een stimulans om gewoon ieder jaar de griepprik te halen.
Zie! Je geeft zelf al aan dat vaccineren (tegen de griep) niet werkt.

Maar gelukkig dat je het ternauwernood hebt overleeft.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 14 mei 2012 @ 07:20:49 #285
52357 Lambiekje
pi_111522177
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja natuurlijk weet je dat. Het blijft nog steeds een los geval. Als het waar is wat ik schrijf, is er geen enkele reden om aan te nemen dat er een link is. Dat is iets anders dan uitsluiten ja. Je kan ook niet uitsluiten dat het veroorzaakt door een magische roze eenhoorn die straling in de 5de dimensie naar de aarde stuurt.
Statistisch gezien is de nul hypothese hier dat er geen link is. Met het beschikbare bewijs kan je deze niet verwerpen, bijv vanwege dat voorbeeld wat ik in de vorige post noemde.
je hoopt dat er geen link is.

Maar een logisch nadenkend mens die moet toch snappen dat een zware-metalen cocktail bij een baby van enkele maanden zijn ontwikkeling compleet saboteert en frusteert. Als je dat niet begrijpt.

Maar ach je gelooft ook nog steeds het Bush-verhaal van 911. Echt nog één van de laatste der Mohikanen.

pssst. Sinterklaas bestaat niet. Zo heb ik dat feest ook voor je verpest.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 14 mei 2012 @ 07:24:16 #286
52357 Lambiekje
pi_111522204
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:36 schreef simpelintje het volgende:
Precies dat is een van de redenen waarom vaccineren zo gepushed wordt. Je mag niet meer ziek worden als kind.
  maandag 14 mei 2012 @ 07:27:42 #287
52357 Lambiekje
pi_111522236
quote:

[..]

mmm hier zeg je toch wel iets interessants.

quote:
Oke. Maar ik ben bang dat gros van de Nederlanders denkt van ik ben gevaccineerd dus mij kan niets overkomen. Mede omdate er altijd bij een vaccin gezegd wordt dat je beschermd bent.
  maandag 14 mei 2012 @ 10:04:22 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111524372
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 07:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je hoopt dat er geen link is.
Er is geen bewijs voor een link. Hoop heeft daar niets mee te maken.

quote:
Maar een logisch nadenkend mens die moet toch snappen dat een zware-metalen cocktail bij een baby van enkele maanden zijn ontwikkeling compleet saboteert en frusteert. Als je dat niet begrijpt.
Alsof jij de kennis hebt om dat te begrijpen :')

quote:
Maar ach je gelooft ook nog steeds het Bush-verhaal van 911. Echt nog één van de laatste der Mohikanen.

pssst. Sinterklaas bestaat niet. Zo heb ik dat feest ook voor je verpest.
Eerst leugenachtig, en daarna kinderachtig. Goed bezig!
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 mei 2012 @ 12:59:59 #289
52357 Lambiekje
pi_111529593
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er is geen bewijs voor een link. Hoop heeft daar niets mee te maken.

[..]

Alsof jij de kennis hebt om dat te begrijpen :')
http://www.earth-matters.(...)control-science.html

Wetenschap is gecorrumpeerd. En omdat te begrijpen hoef je niet te weten hoe het onder de motorkap werkt. Het is hoe dan ook corrupt.

Het is niet kinderachtig. Jij bent zo goedgelovig in autoriteit. Je zult dus vast nog wel in Sinterklaas geloven.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:18:35 #290
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_111530109
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wetenschap is gecorrumpeerd. En omdat te begrijpen hoef je niet te weten hoe het onder de motorkap werkt. Het is hoe dan ook corrupt.

Het is niet kinderachtig. Jij bent zo goedgelovig in autoriteit. Je zult dus vast nog wel in Sinterklaas geloven.
Dat wetenschappelijk onderzoek in voorkomende gevallen gemanipuleerd wordt neemt niet weg dat er ook goed wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt, en dat er met de wetenschappelijke aanpak/manier van denken niets zonder meer iets mis is.

Die angstmedia waar jij je vaak op baseert is overigens evengoed gecorrumpeerd.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:20:20 #291
52357 Lambiekje
pi_111530162
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:18 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Dat wetenschappelijk onderzoek in voorkomende gevallen gemanipuleerd wordt neemt niet weg dat er ook goed wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt, en dat er met de wetenschappelijke aanpak/manier van denken niets zonder meer iets mis is.

Die angstmedia waar jij je vaak op baseert is overigens evengoed gecorrumpeerd.
Dat klopt maar als je onderzoek doet buiten de gevestigde orde wordt het je duidelijk verstaanbaar gemaakt. Of je doet mee aan de corruptie of we maken je kapot.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:21:37 #292
52357 Lambiekje
pi_111530193
Vind dit wel weer leuk....

http://endoftheamericandr(...)-billions-of-dollars

Waar denkt Amerika mee bezig te zijn ?!!
  maandag 14 mei 2012 @ 14:00:56 #293
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_111531578
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:21 schreef Lambiekje het volgende:
Vind dit wel weer leuk....

http://endoftheamericandr(...)-billions-of-dollars

Waar denkt Amerika mee bezig te zijn ?!!
Niet echt on topic, maar als dit waar is speelt waarschijnlijk de petro-dollar een rol. De VS zitten al in Irak, Libië en indirect Saudi-Arabië. Iran en Venezuela (de meest 'VS-vrije' oliestaten) hebben het niet gemakkelijk. De reden dat Amerika daar zit is (deels) de dekking van de dollar door olie. Zolang de VS kan betalen in welke valuta olie wordt afgerekend zal het de dollar zijn (toen Saddam naar euro's wilde werd hij aangevallen). Het gaat ze dus niet per se om het bezit van de olie, maar om de valuta van de transactie. China groeit en heeft olie nodig. Als ze dat bij de VS kunnen krijgen zullen ze dat doen, maar daarvoor zijn wel dollars nodig. In die zin kan het dat Obama zo steun voor de dollar koopt bij China.

Je kan ook stellen dat het wel degelijk kosten met zich mee brengt voor Amerika, zoals het stuk stelt. Ze raken namelijk inderdaad (een deel van) hun olie kwijt. Hoe dan ook blijft zo wel de dollar langer in leven.

Eerder mocht China denk ik al bij de WTO in ruil voor het blijven opkopen van dollarschulden.
  maandag 14 mei 2012 @ 14:17:08 #294
52357 Lambiekje
pi_111532237
quote:
EU luidt alarmbel over gif in alledaagse producten
KOPENHAGEN (IPS) – Het Europese Milieuagentschap (EEA) in Kopenhagen luidt in een donderdag verschenen rapport de alarmbel over hormoonverstorende chemische stoffen die alomtegenwoordig zijn in dagelijkse producten. Ze kunnen leiden tot kanker, diabetes, onvruchtbaarheid en overgewicht.

Ftalaten, bisphenol-A en parabenen: het zijn allemaal voorbeelden van zogenaamde endocriene disruptoren (edc’s), chemische stoffen die het hormoonstelsel verstoren. Toch duiken ze op in voedsel, in cosmetica, speelgoed en zelfs in flesjes voor babyvoeding, al is dat sinds kort verboden.

Artsen, wetenschappers en milieu­verenigingen waarschuwen al jaren tegen de voortdurende blootstelling aan deze chemicaliën. Zij houden de cocktail onder meer verantwoordelijk is voor het toenemende aantal kankers, de dalende zaad­kwaliteit bij mannen, diabetes en zwaar­lijvigheid. Ze toonden aan dat zelfs ongeboren baby’s bloot­gesteld worden aan de stoffen.

Nu waarschuwt ook de Europese milieuwaakhond EEA voor de effecten van deze chemicaliën. „Onderzoek van de laatste decennia toont aan dat hormoonverstoring een echt probleem is, met ernstige effecten voor het milieu en mogelijk ook de mens”, stelt Jacqueline McGlade, hoofd van het EEA.

De vrees bestaat dat chemicaliën elkaar ook onderling beïnvloeden, en zo de schadelijke effecten op de gezondheid versterken. Onderzoek hiernaar is volgens het EEA dringend nodig.

„Het zou van voorzichtigheid getuigen om een terughoudende aanpak te hanteren voor veel van deze stoffen, tot hun effecten beter bekend zijn.”

Het rapport van het EEA toont duidelijk aan dat er sterk bewijs is voor de schade die edc’s toebrengen aan diersoorten in het wild en in laboratoriummuizen. „De studies op dieren zijn te beschouwen als alarmsignaal”, aldus het agentschap.

Het EEA beschikt over tal van onderzoeken die blootstelling aan edc’s linken aan verminderde vruchtbaarheid en problemen aan de schildklier, het afweer­systeem en het zenuwstelsel bij dieren. „Dit zijn voor een groot deel dezelfde afwijkingen en ziekten die steeds vaker voorkomen bij mensen”, aldus het EEA. Het agentschap stelt dat het verband tussen bepaalde edc’s en tumoren, zoals borstkanker, inmiddels duidelijk is vastgesteld.

bron
Gohhhh wie heeft er baat bij dat men ziek is !?!

Het past allemaal naatloos in Agenda 21.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:07:55 #295
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111533994
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[\quote]

Maar natuurlijk... Wat boeien al die feiten nou. Het is gewoon zo! Maakt niet uit wat de feiten zeggen. Je klinkt als een fundamentalist van een willekeurige grote religie.

[quote]
Leugenaar.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 mei 2012 @ 15:10:37 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111534082
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat klopt maar als je onderzoek doet buiten de gevestigde orde wordt het je duidelijk verstaanbaar gemaakt. Of je doet mee aan de corruptie of we maken je kapot.
Psst, ik doe onderzoek buiten de gevestigde orde. Ik ga binnenkort een paar 100 experts vertellen dat de meeste iets jarenlang fout hebben gedaan. Ik heb nog geen dreigbrief of wat dan ook ontvangen.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 mei 2012 @ 16:48:21 #297
52357 Lambiekje
pi_111537974
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Psst, ik doe onderzoek buiten de gevestigde orde. Ik ga binnenkort een paar 100 experts vertellen dat de meeste iets jarenlang fout hebben gedaan. Ik heb nog geen dreigbrief of wat dan ook ontvangen.
:0

Wat ga je vertellen dat men verkeerd heeft gedaan in het verleden?
  maandag 14 mei 2012 @ 17:59:25 #298
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_111541029
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

:0

Wat ga je vertellen dat men verkeerd heeft gedaan in het verleden?
Kort gezegt heeft men zich te ver beperkt. Men gebruikt niet al de beschikbare informatie bij een specifieke groep MRI experimenten.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 mei 2012 @ 18:08:45 #299
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111541361
quote:
Dat diabetes een welvaartsziekte en hier zelfs (chronische) welvaartsziekte nummer 1 is is geen publiek geheim en zeker geen drogreden.
  maandag 14 mei 2012 @ 18:12:26 #300
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111541493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:03 schreef Lambiekje het volgende:
Wat mij opvalt is dat in het dierenrijk wordt diegene die ziek is genegeerd of afgestoten in de groep.
Wij mensen willen met alle macht iemand in leven houden. Wij maken met dit gedrag ons soort zwak. En ja ik weet het is volgens on ethische normen ongewenst. Maar qua natuur is het onwenselijk gedrag.
Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')