abonnement Unibet Coolblue
pi_111230108


In 1982 introduceerde de ASCII Corporation de MSX-standaard. De afkorting betekende 'Machines with Software eXchangeability', al werd 'MicroSoft eXtended' ook gebruikt, wat er op neer kwam dat MSX-software op iedere computer kon draaien waar het MSX-logo op stond. Dit voor die tijd revolutionaire idee sloeg aan, mede door Microsoft, die het BIOS, MSX-BASIC en besturingssysteem voor de machines schreef. Grote merken als Philips en Sony brachten meerdere MSX-homecomputers uit. In Amerika en Engeland werd het geen succes; mede daardoor kwam de productie van MSX-computers in 1992 ten einde. Uiteindelijk zijn er ruim 5 miljoen van verkocht.

Specificaties verschillende typen

• MSX1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• MSX 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• MSX 2+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• MSX turbo R
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Emulatoren

openMSX
blueMSX

Youtube



MSXende Fok!ers verenigt u! Heb je een MSX, zoek je een MSX of een bepaalde game? Post het hier!

Game on! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Reintji op 06-05-2012 23:33:02 ]
pi_111230218
TS trapt af met zijn Philips NMS 8245
  zondag 6 mei 2012 @ 23:54:33 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_111232468
MSX _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 7 mei 2012 @ 01:06:35 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_111234853
Commodore 64 > MSX

tot zover mijn nuttige bijdrage :7
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 7 mei 2012 @ 06:33:08 #5
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_111237091
MSX, de enige originele geboorteplaats van de Metal Gear serie :)
Mijn broer heeft gister nog een keer Kings Valley uitgespeeld, ook een klassieker.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_111238753
Heb al geruime tijd geen MSX meer, heb geruime tijd nog een GT in de kast gehad maar omdat ik die al een paar jaar niet meer aangeraakt had, destijds maar besloten om deze een nieuw baasje te geven en daarom verkocht. Zo heel af en toe start ik BlueMSX nog wel eens op voor een klassieker, hoewel ook dat intussen wel een tijdje geleden is, maar toen wel SD-Snatcher uitgespeeld :D
pi_111240276
Konami, Micro Cabin, Compile, Falcom, T&E goede herinneringen _O_

Ooit met een Daewoo MSX begonnen, daarna een Sony HBF700P (wel 256kB RAM! ;))
Het was vooral mooi dat eenvoudig hardware toegevoegd kon worden: RAM, muziek, MIDI, SCSI en veel later nog SD-kaarten, ethernet en zelfs een 32-bit Z380 uitbreiding (een soort dual processor-systeem).

Tevens de machine waar ik op ben begonnen met programmeren. Eerst BASIC, daarna Z80 assembly en via via naar andere talen en CPUs.
Er zijn weinig bedrijven over die actief voor de MSX hebben ontwikkeld en nu nog steeds eenzelfde soort games maken. Falcom is eigenlijk die enige die in de buurt komt.

Voor de fans: Gearrangeerde muziek van Penguin Adventure.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111240376
Hoe heette dat spel met dat indiaantje ook alweer? Moest je in bomen klimmen enzo :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111240500
quote:
5s.gif Op maandag 7 mei 2012 10:48 schreef vosss het volgende:
Hoe heette dat spel met dat indiaantje ook alweer? Moest je in bomen klimmen enzo :@
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111240517
Die ja _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111240769


[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 07-05-2012 22:51:47 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 7 mei 2012 @ 11:06:42 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_111240850




Beide te veel gespeeld :o
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_111241074
Nice topic _O_

Toevallig afgelopen weekend nog even m'n msx emulator opgestart en effe SD-Snatcher zitten spelen :D

Heb overigens ook m'n MSX nog gewoon thuis staan.
Maar het werkt prima met BlueMSX op m'n multimedia systeem , dan heb je tenminste gelijk alle spellen bij de hand.

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 06:33 schreef Killjoy het volgende:
MSX, de enige originele geboorteplaats van de Metal Gear serie :)
Mijn broer heeft gister nog een keer Kings Valley uitgespeeld, ook een klassieker.
Idd , mooi is dat met die mensen die denken dat het op de PS1 voor het eerst uitkwam _O-
Kings Valley was ook altijd uber.

Runemaster was ook altijd geweldig met z'n vieren.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_111248731
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:37 schreef Yngwie het volgende:
Heb al geruime tijd geen MSX meer, heb geruime tijd nog een GT in de kast gehad maar omdat ik die al een paar jaar niet meer aangeraakt had, destijds maar besloten om deze een nieuw baasje te geven en daarom verkocht. Zo heel af en toe start ik BlueMSX nog wel eens op voor een klassieker, hoewel ook dat intussen wel een tijdje geleden is, maar toen wel SD-Snatcher uitgespeeld :D
Apart dat SD-Snatcher zo populair is en het nooit voor een ander platform, als remake of Virtual Console-spel is uitgebracht.

Die Turbo-R was je zeker zo kwijt. Is nog steeds een dure machine na 20 jaar. (Meen dat er maar 20.000 van gemaakt zijn in Japan).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111249630
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:54 schreef Aether het volgende:

[..]

Apart dat SD-Snatcher zo populair is en het nooit voor een ander platform, als remake of Virtual Console-spel is uitgebracht.
Heel apart inderdaad. De eerste Snatcher is later nog wel uitgebracht op diverse systemen zoals PC-Engine, SegaCD, PSX en Sega Saturn, maar SD-Snatcher is en blijft verbonden aan de MSX (helaas, wat zou ik hier graag een remake van zien). Maar ook qua gameplay enig in zijn soort wat betreft de battles :) Een van mijn favoriete games aller tijden in ieder geval.

quote:
Die Turbo-R was je zeker zo kwijt. Is nog steeds een dure machine na 20 jaar. (Meen dat er maar 20.000 van gemaakt zijn in Japan).
Klopt, die was zo weg. Maar toch stukken goedkoper als bij de release destijds ;) Ik weet nog goed dat we met een groepje MSX-ers en 4500!! ouderwetse guldens op pad waren om 3 GT's op te halen, vers geimporteerd uit Japan... en met al die Japanse tekens op de doos nog best wel wat bekijks gehad in de trein terug :+
pi_111249759
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:17 schreef Yngwie het volgende:
Klopt, die was zo weg. Maar toch stukken goedkoper als bij de release destijds ;) Ik weet nog goed dat we met een groepje MSX-ers en 4500!! ouderwetse guldens op pad waren om 3 GT's op te halen, vers geimporteerd uit Japan... en met al die Japanse tekens op de doos nog best wel wat bekijks gehad in de trein terug :+
Valt me nog mee. Ik meen dat ze zo'n 1900 gulden waren indertijd (heb de advertentie nog wel ergens in een tijdschrift). De koers van de Yen stond toen niet zo positief ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Aether op 07-05-2012 15:32:14 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111250639
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:54 schreef Aether het volgende:

[..]

Apart dat SD-Snatcher zo populair is en het nooit voor een ander platform, als remake of Virtual Console-spel is uitgebracht.
Idd...eeuwig zonde.
Insta buy als dit spel opnieuw uitgebracht zou worden.

Sowieso zijn er echt heel veel briljante games uitgebracht op de msx waar imo heel weinig spellen van tegenwoordig aan kunnen tippen.

M'n broer en neef hebben zelfs nog een aantal spellen uitgebracht onder B&E Soft voor de msx.
Denkt dat het bijna niemand wat zegt , maar goed , dit waren iig spellen die je met 4 man kon spelen wat toen geweldig was.

Stracon
Stracon II
Laserline

http://www.generation-msx.nl/msxdb/company/371 ( staat helaas niet zoveel info op )

[ Bericht 5% gewijzigd door Altron op 07-05-2012 15:50:37 ]
- Djehoetie / Jehuty -
pi_111250851
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:20 schreef Aether het volgende:

[..]

Valt me nog mee. Ik meen dat ze zo'n 1900 gulden waren indertijd (heb de advertentie nog wel ergens in een tijdschrift). De koers van de Yen stond toen niet zo positief ;)
Dat was de ST zelfs.. pokkeding :+
pi_111251073
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:41 schreef Altron het volgende:
Sowieso zijn er echt heel veel briljante games uitgebracht op de msx waar imo heel weinig spellen van tegenwoordig aan kunnen tippen.
Een grote groep heeft indertijd Konami verlaten en Treasure opgericht. Dit zie je in de spellen wel terug.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111254777
Soms hergebruikt Konami muziek. Oorspronkelijk uit King's Valley 2 en later als remix in Castlevania voor de DS :)



[ Bericht 19% gewijzigd door Aether op 07-05-2012 22:48:01 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111254795
Ik heb hier nog een echte msx2 staan. Met originele printer (werkend) er nog bij zelfs...

Verschillende games die ik er leuk op vond.

Mr. Ching
Circus Charlie
Comic bakery
Hyper olympics
Antartic Adventure
Dig Dug
etc.
etc.
pi_111277884
Ik had een hele verzameling Konami games. Heb de orginele bewaard, MSX werd medio jaren '90 "opgeruimd" (ouders :')). Heb alleen nog een paar orginele roms (Metal Gear, F1 Spirit, Usas, King's Valley en Xevious). Onlangs weer een 8245 kunnen scoren.

Veel wat tijd besteed aan Athletic Land, RoadFighter, Ikari Warriors (co-op!) en Designer.
pi_111432140
Salamander SCC in de bus!
pi_111452541
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:33 schreef Reintji het volgende:
Salamander SCC in de bus!
Salamander co-op _O_
pi_111576589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 09:55 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Salamander co-op _O_
Maakte het in ieder geval een stuk eenvoudiger ;)
En de enige manier om de extra wapens snel te krijgen.

Kwam erachter dat in Otomedius Gorgeous (alleen in Japan uitgebracht) ook remixes van Gradius, Salamander, Space Manbow en Twinbee zitten.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111597655
pi_111759563

"nieuwe" gescoord op MP.
pi_112510993
[TK] Sony HitBit HB-75P MSX

Gisteren Maze of Galious gekocht. Lachen, verkoper deed erg 'geheimzinnig' over zijn bron. Haha, die handel tegenwoordig.
pi_112512024
MSX _O_ Philips _O_ Old-school games _O_ BASIC _O_
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:01:41 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_112512058
Wat was dat een topsysteem zeg :).

Echt alles gehad, van msx1 tot 2+ etc :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 8 juli 2012 @ 21:11:31 #31
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_113943154
Vroeger ook een MSX2 gehad thuis, daardoor in aanraking gekomen met computers als klein manneke! Mn pa was er helemaal verslingerd aan, had m ook zelf omgebouwd (2 diskettestations erin, iets meer geheugen) en weet ik t wat.. en shitload aan spellen, nagenoeg allemaal gekopieerd of gecrackte versies :P Nu ligt ie ergens stof te vangen op een kast, we hebben m dus wel nog steeds!
Een van de weinige dingen die we wel origineel hebben, wat ik zo weet, is Nemesis 2 met SCC-chip, en Ikari Warriors, ook als ROM.

Maar bovengenoemde spellen komen me allemaal zeer bekend voor! Ben ook zeer blij met MSX-emulators, vooral dat er de nodige spellen vertaald zijn! Ondertussen oa al Xak 1, Rune Master 2 en 3 en uiteraard SD Snatcher in het Engels gevonden. Alleen jammer dat er nog wat bugs in zitten, daardoor het onmogelijk is om met name SD Snatcher compleet uit te spelen.. Iemand misschien wel een goede versie gevonden? (heb al hele tijd niet meer naar gezocht of iets aan gedaan)..

Iemand ook nog goede emulators om aan te raden? Meen dat ik eerst een goede had, maar kan m zo snel niet meer vinden..

SD Snatcher is en blijft veruit mn beste spel allertijden! :D Super graphics, erg dik plot, en die muziek *;
Zouden ze wat mij betreft zo een film van mogen maken, of zoals al genoemd is hier, een remake.. maar dan wel door Konami zelf!
pi_113943800
NIce, welke had je? Ben begonnen met een VG-8235, maar die later geruild voor een NMS 8245 omdat dat model een dubbelzijdige drive had.

Qua emulators werkt BlueMSX wel aardig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:29:16 #33
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_113944133
Geen idee, me er nooit zo erg in verdiept, het was dat ik er spellen op kon doen ;) En het was dus het ding van mn pa, nu nog steeds :) Al ligt ie boven op een kast op de kamer van mn broer.. En ga er maar niet van uit dat er iets van verkocht wordt ;)

Hoort er btw zo'n switch op de ROM van Nemesis 2 te zitten? Of zou pa die ook zelf erop gezet hebben.. Iig als je een spel opstartte dat gebruik maakt van die SCC, moest je na tijdje die schakelaar omzetten om er gebruik van te kunnen maken. Anders startte de MSX ook Nemesis automatisch op, blijkbaar kregen de ROM-ingangen dus voorrang op diskettedrives.

Hebben btw ook nog een bijbehorende Philips Printer staan, ook nog zon apparaatje waarmee je software-cassettes kon afspelen, en wat joysticks. En lading MSX Magazines die nog ergens op zolder in een map zitten :)
pi_113945817
Haha, natuurlijk. Was het vragen waard.

Nee, die switch werd er ingezet zodat je gekopieerde spellen alsnog met SCC muziek kon spelen. Zoals je zelf aangaf statte het spel dat niet op en kon je via een disk een kopie laden.
  zondag 8 juli 2012 @ 22:18:15 #35
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_113947228
Heb net gekeken, ik heb/had RU-msx emulator. Kan je vanalles instellen, ook dat ie standaard SCC-muziek gebruikt, wat je in slot A en B stopt, wat je in ROM-poort 1 en 2 doet.. ook resolutie enz enz.

Volgens mij heb ik wel nog een oude versie ervan.. SD Snatcher draait wel, maar wel beetje stotterend, vooral met de muziek.. Raar ook dat computer van nu zo'n klein spel maar met moeite kan draaien..

En dan dus te bedenken dat dit spel maar 3x 720 kb groot was (oke, en dan dus SCC-chip en savedisk), en toch wat mij betreft beste spel allertijden is! :D
pi_113947472
Heb hier nog een aantal MSX 1&2 machines :)
Philips, Sony, Toshiba, etc.

Werkt allemaal nog prima.
pi_113947566
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 10:44 schreef Aether het volgende:
Konami, Micro Cabin, Compile, Falcom, T&E goede herinneringen _O_

Ooit met een Daewoo MSX begonnen, daarna een Sony HBF700P (wel 256kB RAM! ;))
Die HB-F700P heb ik hier in doos :P



[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-07-2012 22:39:14 ]
pi_113954792
Wat een bazencomputer was het toch _O_ Mijn vader heeft een Canon V20 in huis gehaald en ik heb hem nu hier in de kast staan.


Hoeveel plezier kun je hebben en hoeveel kun je leren van 64kb en 3,52MHz. Iedere maand een tijdschrift in de bus waarin een paar listings stonden die je over kon typen. En dat je soms met een hele koffer met bandjes op pad ging om spelletjes te kopieren van een vriendje met het dubbel-cassettedeck.

Het eerste spel dat we hadden was Hero


Maar Konami games waren vaak toch wel het leukst. Knightmare, Kings Valley 1 en 2, Salamander, Hyper Rally en noem maar op. Mijn grootste wapenfeit was dat ik Nemesis 3 heb uitgespeeld zonder Gamemaster Cartridge met als enige cheat dat zichtbaar was waar de kaarten lagen. Ik heb het pas geleden nog eens geprobeerd maar dat valt nog vies tegen zeg!


Snel eens een videokabel opzoeken om hem weer eens aan te sluiten. O+
pi_113958174
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:59 schreef dot-matrix het volgende:
Wat een bazencomputer was het toch _O_ Mijn vader heeft een Canon V20 in huis gehaald en ik heb hem nu hier in de kast staan.
[ afbeelding ]

Hoeveel plezier kun je hebben en hoeveel kun je leren van 64kb en 3,52MHz. Iedere maand een tijdschrift in de bus waarin een paar listings stonden die je over kon typen. En dat je soms met een hele koffer met bandjes op pad ging om spelletjes te kopieren van een vriendje met het dubbel-cassettedeck.

Het eerste spel dat we hadden was Hero
[ afbeelding ]

Maar Konami games waren vaak toch wel het leukst. Knightmare, Kings Valley 1 en 2, Salamander, Hyper Rally en noem maar op. Mijn grootste wapenfeit was dat ik Nemesis 3 heb uitgespeeld zonder Gamemaster Cartridge met als enige cheat dat zichtbaar was waar de kaarten lagen. Ik heb het pas geleden nog eens geprobeerd maar dat valt nog vies tegen zeg!
[ afbeelding ]

Snel eens een videokabel opzoeken om hem weer eens aan te sluiten. O+
Bij Hyper Rally wist je na een tijdje bij iedere auto al welke kant hij opging :P
pi_113962371
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_113986872
MSX & Metal Gear Solid 4 (mogelijk spoilers?)

Penguin Adventure (1e spel dat Kojima maakte)

Muziek uit 1e (MSX) Metal Gear


[ Bericht 3% gewijzigd door Aether op 09-07-2012 21:31:38 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_113989358

Muziek van Usas is ook erg tof!
pi_113990387
Konami MSX Big Hits Collection vol. 1 available online
Konami MSX Big Hits Collection vol. 1 is a music CD with a selection of the best songs from Konami's MSX games. The CD is produced by Manuel Dopico and was released at the 40th MSX RU Barcelona in December 2011. In contrast with earlier CDs with arranged MSX music, no MIDI was used for these songs. In stead all music was recorded with real instruments and synthesizers in a professional recording studio.

Track list:
• Hot Summer Riding (F-1 Spirit)
• Zone 5150 (Space Manbow)
• Ice Path (Penguin Adventure)
• Kaguga (SD Snatcher)
• The Castle (The Maze of Galious)
• Power of Anger (Salamander)
• The Position Light (Nemesis 3 - The Eve Of Destruction)
• We Followed The Sun (Nemesis 3 - The Eve Of Destruction)
• Piano Improvisation (Magical Tree)

http://msxcalamar.com/cat(...)th=26&products_id=30

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:39 #46
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_114084242
quote:
Het eerste spel dat we hadden was Hero
Mijn grootste wapenfeit was dat ik Nemesis 3 heb uitgespeeld zonder Gamemaster Cartridge met als enige cheat dat zichtbaar was waar de kaarten lagen. Ik heb het pas geleden nog eens geprobeerd maar dat valt nog vies tegen zeg!
Hero ook veel gespeeld, erg verslavend.. en ondanks dat het simpel is, toch moeilijk! :)

Nemesis 3 kon ik wel een heel eind komen, maar liep volgens mij steeds vast bij level 7 of 8 ofzo? Weet niet meer zo goed uit mn hoofd.. Nemesis 2 kon ik geen zak van, wereld 2 liep t steeds vast :X
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:15:19 #47
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_114084391
Veel bekende spellen hier, tof om te zien! :D

Ik speelde vaak Xak, SD Snatcher en Rune Master. Jammer dat er geen online-optie zit op de MSX-emulatoren, anders zou je online Rune Master kunnen doen, vast een stuk spannender (en frustrerender) dan tegen 'domme' computerspelers!
pi_114093647
BLOAD"CAS:",R en RUN"CAS:", ik ken ze nog steeds uit mijn hoofd (zo'n 20 jaar later!) De opstartcodes die je moest invoeren om de cassete van de MSX 1 te laten inladen om je spel dat je wilde spelen zo'n 5 minuten later te laten opstarten...

Wow, zo veel herinneringen:

- Met mijn broertje de jumpkick-truck samen de hi-score teller van Yi-Ar Kung Fu 3x weer op 0 laten springen omdat de teller niet verder ging dan 999.999;

- King's Valley 1 en 2 achter elkaar uitspelen zonder continues;

- Een spel waarvan de cassette beschadigd was n enkele keer per ongeluk weten op te starten. Het was het spel Sorcerer. Moest het spel al snel afzetten omdat ik naar school moest, maar ben nog steeds bezig met hoe het spel zou zijn geweest. Hetzelfde probleem had ik met North Sea Helicopter, waar je drenkelingen moest redden.

- Hyper Olymics 1 en 2 van Konami. en Decathlon. Dit heeft mijn vader een set nieuwe joysticks gekost, aangezien de ouden helemaal kapotgeragd waren door het links-rechts-links-rechts-gerag om een zo snel mogelijke score te behalen :D

- River Raid. Mooie herinneringen aan die top-down shooter.

- Knightmare. Vette tune, rete moeilijk als 7-jarig knulletje. Ben nooit voorbij de derde baas gekomen.

- H.E.R.O. Nooit uitgespeeld, zou het graag nog voor elkaar krijgen!

- 3 A-4tjes programmeertaal (basic?) overtypen uit een boekje om een enkele sound effect te krijgen, om vervolgens erachter te komen dat er ergens een typfout gemaakt is. En dan vervolgens veel te lang zoeken naar de fout :')

Zo kan ik wel even doorgaan. Echt jammer dat mijn pa het ding (een Toshiba) heeft proberen te verkopen toen de PC de boel overnam. Toen het niet lukte heeft ie hem bij het grof vuil gezet, volledig werkend en wel.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
pi_114103072
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:33:44 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114103122
quote:
Er is idd nog steeds een zooi nerds bezig ermee :P.

machines met 3,77Mhz processoren, en toch nuttig _O_.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_114103261
Wat waren de games van weleer toch heerlijk eenvoudig qua opzet he O+

Wel leuk om te zien dat mensen die niet opgegroeid zijn met dergelijke games tegenwoordig helemaal lyrisch van van vergelijkbare simpele games voor op de smartphone of tablet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:50:32 #52
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_114103775
Knightmare muziek _O_ , King's valley muziek _O_ .

Had in die tijd waarschijnlijk wel een lichte vorm van aids, want in Knightmare kwam ik niet verder dan level 2, en bij Kings Valley was het ook niet veel beter. Heb hem 3 keer in het rond heb gespeeld in 2005, de eerste keer sinds 1991 dat ik het weer probeerde, dus het is niet zo dat King's Valley moeilijk is.

Erg toffe shit. In Mopy Ranger ben ik trouwens ook erg veel beter in geworden!
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:54:23 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114103910
Sommige games waren echt geniaal hoor, zeker als je ziet waar ze het mee moesten doen.

De eerste Metal Gear is gewoon briljant.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_114105583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is idd nog steeds een zooi nerds bezig ermee :P.

machines met 3,77Mhz processoren, en toch nuttig _O_.
Er wordt nog steeds hardware gemaakt.
Bijvoorbeeld SD-card interface:

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator donderdag 12 juli 2012 @ 13:40:22 #55
42184 crew  DaMart
pi_114105865
MSX O+.

Ik heb lang geleden een MSX 2 en een MSX 2+ gehad. Helaas gingen die stuk en toen heb ik alles weggedaan, op wat floppy's met spellen na.

Kings Valley II, Shuffle Puck en Arctic Adventure waren toch wel de spellen die ik het meest gespeeld heb, volgens mij, maar ik kan me ook nog iets herinneren met een tovenaar die planten moest verzamelen voor toverdrankjes :D.

En wat nou Word? Als ik iets voor school moest schrijven, dan deed ik dat in Basic. Gewoon voor elke nieuwe regen een Lprint-opdracht geven _O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_114105923
Konami over de ontwikkeling van de SCC:
Snatcher SCC Memorial Joint Disk KICA-7607 Liner Notes.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:44:44 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_114106091
M'n MSX had ik altijd nog tot ik ging emigreren, niet meegenomen. Goed dat er emulators zijn. :P

Weet nog dat een stel vrienden een C64 en MSX hadden. Kwam er op neer dat we met de bende meer op de MSX speelden dan op C64. Maar da's logisch.

Hyper Olympics ook veel plezier mee gehad, al kostte je dat wel een joystick of twee. En Eggerland, ook geweldig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_114107181
Popolon.. doet me in combinatie met dit topic aan Pippols denken, met dat irritante deuntje waar door Impact een house remix gemaakt is op hun Musix Disk 5 (geen idee of dat iemand iets zegt.. :P )
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:10:44 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114107205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:10 schreef Yngwie het volgende:
Popolon.. doet me in combinatie met dit topic aan Pippols denken, met dat irritante deuntje waar door Impact een house remix gemaakt is op hun Musix Disk 5 (geen idee of dat iemand iets zegt.. :P )
En niet gewoon aan het MSX-karakter Popolon? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_114107315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En niet gewoon aan het MSX-karakter Popolon? :').
Nee, die ken ik dan weer niet, en waarschijnlijk moet ik me heel diep schamen :D Oh wacht, da's uit Maze of Galious.. spel ken ik wel, maar nooit gespeeld
pi_114107350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:10 schreef Yngwie het volgende:
Popolon.. doet me in combinatie met dit topic aan Pippols denken, met dat irritante deuntje waar door Impact een house remix gemaakt is op hun Musix Disk 5 (geen idee of dat iemand iets zegt.. :P )
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_114107417
Heb eigenlijk het hele MSX 1 verhaal overgeslagen... heb maar weinig MSX1 spellen gespeeld, vandaar
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:35:49 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_114111159
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:13 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Nee, die ken ik dan weer niet, en waarschijnlijk moet ik me heel diep schamen :D
o|O

quote:
Oh wacht, da's uit Maze of Galious.. spel ken ik wel, maar nooit gespeeld
En nu meteen spelen, een vd beste ooit. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_114111936
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:35 schreef popolon het volgende:

[..]

o|O

[..]

En nu meteen spelen, een vd beste ooit. :P
Mwoa, ik betwijfel of ik 'm beter ga vinden dan bijv. een SD Snatcher, Metal Gear/Solid Snake, Xak, Usas, Ancient Ys, Illusion City, Fray... maar ik zal 'm eens opsnorren en BlueMSX nog eens opstarten, da's alweer lang geleden
pi_114113961
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:32:49 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_114114159
Heb ze ook en zijn goede remakes ook nog. Roadfighter en the Goonies zijn ook een goede remakes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:10:37 #67
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_114115966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef popolon het volgende:
Heb ze ook en zijn goede remakes ook nog. Roadfighter en the Goonies zijn ook een goede remakes.
Roadfighter heb ik grijs gespeeld _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:15:54 #68
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_114116150
Fray idd! Die heb ik helemaal uitgespeeld! Op de een of andere manier kreeg ik het niet voor elkaar om te saven (sowieso alles in het Japans/Chinees), of hij liep vast.. dus gewoon uren aan een stuk doorgespeeld :$ Wel erg vermakelijk, en mooie graphics!

Lazy Jones ook tof spel, al was die niet puur voor de MSX.. dikke muziek ook! En volgens mij ook het eerste mini-game spel, nu ik er over na denk? :)
pi_114116450
Fray heb ik nog op zolder liggen geloof ik :+
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:47:18 #70
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_114117368
Mijn MSX ligt nog op zolder bij mijn ouders. Als ze hem niet hebben weggesmeten tenminste 8.gif. Toch maar eens checken straks.

Terugkijkend waren het best wel pittige spelletjes, zeker als je maar 10 jaartjes oud bent.

:D

En inderdaad, uuuuren codes overtypen om een simpel 'muziekje' te maken, om dan te ontdekken dat er ergens een fout in zit. 18.gif
Jusqu'ici tout va bien
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:51:17 #71
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_114117533
Laten we deze niet vergeten:

Jusqu'ici tout va bien
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:55:13 #72
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_114132142
Net weer heleboel aan het checken geweest van (SD) Snatcher, na bovenstaande link (waarvoor dank).

Kwam toevallig ook op deze ebay-shop uit, waar oa ook de nodige MSX-Roms te koop staan :)
http://stores.ebay.com/Ja(...).c0.m14.l1513&_pgn=1
pi_114133914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:55 schreef VRIDZ het volgende:
Net weer heleboel aan het checken geweest van (SD) Snatcher, na bovenstaande link (waarvoor dank).

Kwam toevallig ook op deze ebay-shop uit, waar oa ook de nodige MSX-Roms te koop staan :)
http://stores.ebay.com/Ja(...).c0.m14.l1513&_pgn=1
Wauw! Er staan ook van die Game&watch spelletjes tussen! Nog meer nostalgie. O+ . Ik had een eenvoudige en mijn broer had er eentje met drie(!) schermpjes. Als ik het vroeg mocht ik wel op die van hem spelen maar ik mocht niet zijn record breken :D (sorry offtopic)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:27:29 #74
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_114136869
Hier nog wat meer spellen die me te binnen zijn geschoten, helemaal vergeten! Ook de nodige uren gespeeld :)

Family Billiards

Arsene Lupin 3 (hadden ook een ander deel, waar je met kauwgomballen kon schieten ofzo)

King Kong 2 (al wist ik nooit wat je nu precies moest doen, dus kwam helemaal niet ver, en vond t ook wel eng, met die grote spin :@ )

Aleste (hadden een gecrackte versie, zodat je met eindeloos levens kon spelen.. zeker geen overbodige luxe :@ ) Hele toffe sfeervolle muziek ook!

Ikari Warriors! Eigenlijk best makkelijk, kon het in mn eentje uitspelen zonder af te gaan :P Gewoon een F, een B en 3x S pakken en gaan met die banaan!

En zo kunnen we wel ff doorgaan natuurlijk :p
pi_117023814


Vandaag via eBay uit de UK Circus Charlie binnen gekregen, plankje wordt weer aardig gevuld. 8-)
pi_117025558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:34 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag via eBay uit de UK Circus Charlie binnen gekregen, plankje wordt weer aardig gevuld. 8-)
Konami heeft 70 cartridges uitgebracht voor de MSX ;)

Metal Gear 2 full soundtrack rearrangement by J-War.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117026246
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:34 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag via eBay uit de UK Circus Charlie binnen gekregen, plankje wordt weer aardig gevuld. 8-)
niiiicee circus charlie! O+
pi_117106733
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_118437938
SD-Snatcher ACE - first glance at SD-Snatcher remake
SD Snatcher ACE is an ongoing project to remake the MSX-exclusive classic SD Snatcher. The project was recently announced by dangaioh in our Spanish MSX forum and is still in development. For the curious, here's a quick YouTube preview.

The remake is created with RPG Maker VX ACE and contains nicely adapted graphics. Dangaioh has granted us permission to add a demo version of the remake in our MSX Downloads corner.

At the moment Dangaioh is looking for one or more musicians who would like to help out in remaking the games soundtrack as well. If you are interested in taking on this task, feel free to use the contact form on Dangaioh's msx.org profile.


When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:30:14 #80
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118438878
Vraag me geen typenummers of zo maar zelf destijds nog een Philips en Sony HitBit gehad.

Favoriete spellen waren toch wel Knightmare, Roadfighter en Beamrider. :Y.

Toen door op Amiga geloof ik.
And so is the past
pi_118449717
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:14 schreef Aether het volgende:
SD-Snatcher ACE - first glance at SD-Snatcher remake
SD Snatcher ACE is an ongoing project to remake the MSX-exclusive classic SD Snatcher. The project was recently announced by dangaioh in our Spanish MSX forum and is still in development. For the curious, here's a quick YouTube preview.

The remake is created with RPG Maker VX ACE and contains nicely adapted graphics. Dangaioh has granted us permission to add a demo version of the remake in our MSX Downloads corner.

At the moment Dangaioh is looking for one or more musicians who would like to help out in remaking the games soundtrack as well. If you are interested in taking on this task, feel free to use the contact form on Dangaioh's msx.org profile.

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Omg , awesome! *O*

Kan geen filmpjes kijken hier op m'n werk , maar ik hoop toch dat het niet allemaal in het spaans is zoals op de screenshots.. maar dat je de taal ook in het engels kan zetten.

[edit]

quote:
thanks, when I finished the game, I'll leave it open for anyone who wants to translate, do

Worst sorry my English is not very good.
Nice :)
- Djehoetie / Jehuty -
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:40:03 #82
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_118479135
Heel erg tof! :D Al hoeven ze wat mij betreft de soundtrack niet aan te passen, die is al geniaal zoals ie is, hartverwarmende / scheurende geluiden van SCC.. heb zelfs alle muziekjes op mp3, luister ze af en toe nog wel eens, blijft heerlijk :)

Verbaast me sowieso dat Konami nooit zelf met een hedendaagse (3D?) remake is gekomen, wat ze dus wel met Metal Gear gedaan hebben.. Iets wat dit spel zeker wel verdient! (Al is het dan altijd weer de vraag of het goed uitpakt en de fans van weleer niet teleurstelt)
pi_118479582
Snatcher is nog wel uitgekomen voor de Sega Mega CD, PSX en Sega Saturn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:57:30 #84
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_118479848
Snatcher zelf heb ik nog (steeds) nooit gespeeld.. Ook maar eens keertje doen misschien.

En nu ik er over nadenk; die bovenstaande remake doet me beetje denken aan de SNES-versie van Xak (keertje gespeeld via SNES-emulator)

pi_118479860
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Reintji het volgende:
Snatcher is nog wel uitgekomen voor de Sega Mega CD, PSX en Sega Saturn.
Niet in Europa IIRC.
Junker HQ

Edit: Mega CD blijkbaar wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aether op 26-10-2012 23:23:38 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_118489895
Ik heb nog steeds een 8250 op mn bureau staan, voor een evt potje nemesis 2, kings valley 2, treasure of Usas of F1-Spirit.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:11:26 #87
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_118546860
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:57 schreef VRIDZ het volgende:
Snatcher zelf heb ik nog (steeds) nooit gespeeld.. Ook maar eens keertje doen misschien.

En nu ik er over nadenk; die bovenstaande remake doet me beetje denken aan de SNES-versie van Xak (keertje gespeeld via SNES-emulator)

Toevallig; ik had die link van remake van Snatcher ook naar een maatje gestuurd.. die wist weer een website, waaruit bleek dat er destijds wel al plannen waren om een remake van SD Snatcher te maken voor de SNES, in overeenkomst met Konami. Echter zou dat project stopgezet worden na een aardbeving, waardoor kantoor van Konami de nodige schade had opgelopen, in combinatie met dat de SNES ook al tegen zijn einde aan liep (wat ik me zo snel nog kan herinneren van dat artikel).
pi_118559643
quote:
During the first WORP3 period we where primarily busy with converting the MSX game SD-Snatcher,
to the Super Nintendo platform, which was actually going quite well.
With the help of Rein and the already finished playable demo we persuaded Konami inside the Netherlands and Germany,
that releasing SD-Snatcher on the Super Nintendo was a good thing.
Unfortunately by the time we where in consultation with Konami Japan, they where hit by a big earthquake.
Because Konami did loose a lot during that earthquake, they where forced to reorganize their development strategy.
Eventually they decided to continue with the newer console and stop all the 8 and 16 bits developments, which included the Super Nintendo and our SD-Snatcher project.
http://www.worp3.com/history.html
pi_122672895
quote:
Welcome to the website of Project Melancholia!
You will probably know what this project is about if you're visiting this website, but in case you don't: Project Melancholia is about the new English translation of SD Snatcher. Please browse around, try out the demo version, leave a message in the guestbook and of course don't forget to preorder your copy!

So, Project Melancholia is about a new English translation of the highly renowned MSX2 role playing game SD Snatcher, released by Konami in 1990. As most of you probably know, this game had already been translated by a group of fan translators called Oasis relatively shortly after its release. This was not only the first translation Oasis ever did, but also the first fan translation ever of a videogame. No reverse engineering of any kind was conducted - they just replaced the original Japanese texts with English ones using a hex editor. Furthermore, their knowledge of Japanese was sufficient to make the translation they delivered, but, as they also admitted themselves, it was very far from perfect.

So, in short, Project Melancholia was started by a team that felt that this great game deserved a worthy translation. And that exact same team felt they would be capable to deliver it. You can read all about the background of the team and why we decided to translate SD Snatcher once again by clicking the about link in the menu above. If you want to know where we're standing now, please read the progress report.

Project Melancholia will certainly not be the only project our team will be doing, but for now we hope you will be looking out for the release of SD Snatcher English!

Disclaimer: we didn't put as much time and effort in this website as we did in the translation, so in case you spot any strange, limited or even incorrect usage of the English language on this website: this is no indication that the translation will contain similar shortcomings. Just so you know.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_128387285
Verjaardag MSX 30 jaar (27-06-2013)
http://www.msx.org/news/mrc/en/msx-30th-anniversary
http://www.msx.org/news/en/weekly-ascii-msxs-30th-birthday

While we are celebrating the 30th anniversary of MSX today, in Japan the party had already started. Weekly ASCII Magazine has already dedicated three extensive articles on the 30th anniversary of MSX. And they turn out to be quite an interesting read!




[ Bericht 7% gewijzigd door Aether op 29-06-2013 11:08:59 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_128391716
Vandaag maar vieren dan met een paar orginele Konami roms "op de grote tv", een blikje 3es en een zakje Croky!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 14:45:29 #92
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_128392135
ik heb net nog wat future disks en M(C)(C)Ms nagelezen om het te vieren :7
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 13:56:17 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128458117
_O_ 30 jaar geleden O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 15:32:44 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128623436
Gisteren eindelijk eens Knightmare uitgespeeld (wel met savestates) wat een geweldig spel is het ook eigenlijk _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_128623506
Die muziek is echt episch
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 15:35:56 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128623535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:50 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Knightmare muziek _O_ , King's valley muziek _O_ .

Had in die tijd waarschijnlijk wel een lichte vorm van aids, want in Knightmare kwam ik niet verder dan level 2, en bij Kings Valley was het ook niet veel beter. Heb hem 3 keer in het rond heb gespeeld in 2005, de eerste keer sinds 1991 dat ik het weer probeerde, dus het is niet zo dat King's Valley moeilijk is.

Erg toffe shit. In Mopy Ranger ben ik trouwens ook erg veel beter in geworden!
Wij hadden een gehackte versie met 99 levens en dan kwam ik ook niet verder dan level 5 met heel veel moeite :D

Maar inmiddels dus uitgespeeld met savestates _O_ erg de moeite waard :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 15:37:12 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128623587
Misschien moet ik gewoon weer eens een msx aanschaffen :D ik heb toch een tv staan en heb geen abbonement.. perfect voor een msx _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 15:55:56 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128624341
hehe die GR8BIT is ook wel leuk een zet zelf in elkaar MSX

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:43:30 #99
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_128626281
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren eindelijk eens Knightmare uitgespeeld (wel met savestates) wat een geweldig spel is het ook eigenlijk _O_
Het vervolg is pas echt episch :Y
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 17:04:10 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128626971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het vervolg is pas echt episch :Y
:o vervolg?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:04:47 #101
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_128626990
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o vervolg?
Maze of Galious :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:04:49 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128626991
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o vervolg?
Maze of Galious toch?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:04:56 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128626996
Ja dus :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 17:05:14 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_128627008
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Maze of Galious :)
Oh maze of gallious is het vervolg van knightmare :D dat wist ik niet die heb ik in de remake uitgespeeld _O_ bazenreeks dat wel idd...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:05:34 #105
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_128627018
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o vervolg?
ninja edit.
pi_128627624
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien moet ik gewoon weer eens een msx aanschaffen :D ik heb toch een tv staan en heb geen abbonement.. perfect voor een msx _O_
Doet me een beetje hier aandenken ;)

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_128627677
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maze of Galious toch?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:26:01 #108
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_128627705
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh maze of gallious is het vervolg van knightmare :D dat wist ik niet die heb ik in de remake uitgespeeld _O_ bazenreeks dat wel idd...
Er is ook nog een derde deel in de serie(shalom) en dat was een RPG, maar daar is naar mijn weten geen degelijke vertaling te vinden.

wel toffe deuntjes:

pi_128627785
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Er is ook nog een derde deel in de serie(shalom) en dat was een RPG, maar daar is naar mijn weten geen degelijke vertaling te vinden.

wel toffe deuntjes:

Er is een Portugese vertaling.
De Engelse vertaling is gebaseerd op de Portugese en is voor zo'n (90%) gereed (is nooit afgemaakt).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:11:42 #110
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_128655114
Hebben al jaren nog een MSX 2 bij mn ouders staan, ergens boven op een kast staat ie stof te happen.. Ik zou eens een keertje hoek vrij kunnen maken in mn huis en m hier aan sluiten :) Al heb ik dan denk ik wel een 'nieuwe' monitor nodig, kan me herinneren dat ie vroeger vaak begon te verkleuren als je wat langer aan het spelen was..

Weet ook niet of deze links al bekend zijn bij jullie? Lijkt me haast van wel..

http://www.msxcomputermagazine.nl/

http://www.generation-msx.nl/
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:24:54 #111
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_128656783
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:11 schreef VRIDZ het volgende:
Hebben al jaren nog een MSX 2 bij mn ouders staan, ergens boven op een kast staat ie stof te happen.. Ik zou eens een keertje hoek vrij kunnen maken in mn huis en m hier aan sluiten :) Al heb ik dan denk ik wel een 'nieuwe' monitor nodig, kan me herinneren dat ie vroeger vaak begon te verkleuren als je wat langer aan het spelen was..

Weet ook niet of deze links al bekend zijn bij jullie? Lijkt me haast van wel..

http://www.msxcomputermagazine.nl/

http://www.generation-msx.nl/
generation kende ik wel, die andere niet, maar ik heb al genoeg van die bladen liggen om de paar terug te lezen die ik nog niet kende 8-)
pi_128663114
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:11 schreef VRIDZ het volgende:
Hebben al jaren nog een MSX 2 bij mn ouders staan, ergens boven op een kast staat ie stof te happen.. Ik zou eens een keertje hoek vrij kunnen maken in mn huis en m hier aan sluiten :) Al heb ik dan denk ik wel een 'nieuwe' monitor nodig, kan me herinneren dat ie vroeger vaak begon te verkleuren als je wat langer aan het spelen was..

Weet ook niet of deze links al bekend zijn bij jullie? Lijkt me haast van wel..

http://www.msxcomputermagazine.nl/

http://www.generation-msx.nl/
Van MCCM had ik laatst al allemaal op mij iPad gezet, heb er ook nog een stapel papieren versies van. Iemand belang bij?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:06:13 #113
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_128666092
Bij mn ouders thuis liggen ook nog een lading MSX-magazines, en volgens mij ook nog wat codeer-boeken waarin BASIC wordt uitgelegd. Wat dat betreft geen slecht idee dat mn pa de zolder nooit opruimt en altijd alles bewaart :)

Mn broer had me btw ook dit doorgestuurd, toch wel leuk om in zn geheel na te lezen, en eens de mening van iemand anders te horen over (de vertaling van) SD Snatcher.

Voor mij is het mijn lievelingsspel allertijden, maar als ik de mening/opmerkingen van deze persoon lees, kan ik het me ook wel voorstellen dat mensen er wat minder door gecharmeerd zijn. De nostalgie-factor zal ook zwaar meewegen uiteraard.. Daarbij, ik heb het originele Snatcher (nog steeds) niet gespeeld, dat telt ook aardig mee.

http://lparchive.org/SD-Snatcher/
pi_128667880
Konami radiodrama gebaseerd op Snatcher:
http://sdatcher.net/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129663448
Viel mij net op bij het kijken naar "Win de wondere wereld" op Best24 dat die beste Chriet een NMS 8280 gebruikt voor het scorebord. Suffe vragen overigens :')
pi_129668277
NMS 8280 _O_
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_129672085
De Russen hadden Sony's tegenhanger van de NMS8280 aan boord van de MIR.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_129676625
Idd. In het MSX Magazine was Wammes Witkop daar helemaal lyrisch over dacht ik.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:32:37 #119
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_129676934
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:18 schreef Reintji het volgende:
Idd. In het MSX Magazine was Wammes Witkop daar helemaal lyrisch over dacht ik.
In M(C)(C)M was men altijd lyrisch over de dingen die je met een msx kon doen :D
pi_129677006
quote:
16s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

In M(C)(C)M was men altijd lyrisch over de dingen die je met een msx kon doen :D
Was ook heel eenvoudig te doen door de lage drempel. Iets dat men met de Raspberry Pi weer probeert terug te halen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:36:43 #121
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_129677049
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:35 schreef Aether het volgende:

[..]

Was ook heel eenvoudig te doen door de lage drempel. Iets dat men met de Raspberry Pi weer probeert terug te halen.
Toch 'las' ik de 'laatste jaren' liever Future Disk dan MCCM
pi_129677188
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Toch 'las' ik de 'laatste jaren' liever Future Disk dan MCCM
Was wel een beetje een "clubje" inderdaad. Had laatst opgeruimd en alle papieren exemplaren vervangen door PDF's en in een van de eerste jaargangen stond al een artikel "MSX dood?" en dat is tot het einde in jaren '90 zo gebleven. Beetje laatste der Mohikanen gevoel wat ze er altijd in hielden.
pi_129677201
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Toch 'las' ik de 'laatste jaren' liever Future Disk dan MCCM
Het is opvallend hoe veel initiatieven er de laatste jaren waren: IDE-interface, Joynet (lokale multiplayer), CompactFlash-interface, 32-bit Z380, externe videokaart, OPL4 wavetable geluidskaarten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:49:21 #124
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_129677360
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:41 schreef Reintji het volgende:

[..]

Was wel een beetje een "clubje" inderdaad. Had laatst opgeruimd en alle papieren exemplaren vervangen door PDF's en in een van de eerste jaargangen stond al een artikel "MSX dood?" en dat is tot het einde in jaren '90 zo gebleven. Beetje laatste der Mohikanen gevoel wat ze er altijd in hielden.
Ik vond de post rubriek van de M(C)(C)M altijd het leukste, vooral als een programmeur/redacteur verhaal kwam halen vanwege roddels danwel slechte reviews :D
pi_135576980
Nice!

Las op msx.org dat de (nieuwe) vertaling van SD-Snatcher af is.

http://www.project-melancholia.org
pi_135581521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:39 schreef Reintji het volgende:
Nice!

Las op msx.org dat de (nieuwe) vertaling van SD-Snatcher af is.

http://www.project-melancholia.org
Oude vertaling van SD-Snatcher was allesbehalve perfect, maar wel speelbaar... Ik zou liever willen dat de vertaling van Illusion City afgemaakt was ;(
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:24:23 #128
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_135583259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:39 schreef Reintji het volgende:
Nice!

Las op msx.org dat de (nieuwe) vertaling van SD-Snatcher af is.

http://www.project-melancholia.org
Eindelijk! :D

Ik lees wel dat je die 'moet' bestellen a 12,50.. heb ik er op zich wel voor over, ondanks dat ik het verhaal toch al wel ken onderhand..

Maar je moet dus wel zelf een versie van het spel hebben, je koopt slechts de patch..

Ik heb wel al een SD Snatcher versie voor MSX-Emulator (de vorige vertaalde versie), maar daar zitten wat bugs in; alles is met 1 schot 'kapot', maar verdwijnt niet uit beeld.. zo kun je dus halverwege het spel niet verder bij die robot die dat vrouwtje gegijzeld heeft :X (arm van robot kan niet worden opgeblazen, dus kan vrouwtje niet vluchten, en dus kun je de robot niet slopen) Plus exp-points doen vaag :X

Iemand die misschien wel een goed werkende versie heeft? :) (voor zover dat hier gevraagd mag worden op Fok?)
  maandag 20 januari 2014 @ 12:59:41 #129
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_135714689
Misschien deze uit het msx archief:

http://www.msxarchive.nl/(...)l_disks/MSX2/Konami/
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
pi_143446925
Op vakantie "The Goonies" gescoord, bijna 20 boxed Konami's nu.

  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:55:39 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143447011
O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143448577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:52 schreef Reintji het volgende:
Op vakantie "The Goonies" gescoord, bijna 20 boxed Konami's nu.

[ afbeelding ]
Cool! Heb er zelf een aantal, waaronder de Japanse Salamander.
Vooral de RC76x reeks is lastig te krijgen (Nemesis 3, Space Manbow, Quarth, Pennant Race 2).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_143450020
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Cool! Heb er zelf een aantal, waaronder de Japanse Salamander.
Vooral de RC76x reeks is lastig te krijgen (Nemesis 3, Space Manbow, Quarth, Pennant Race 2).
Nice, moet idd zeggen dat ik lang gezocht heb naar King's Valley 2. Had ik achteraf een mazzeltje mee, oude MSX set gekocht waar twee Konami's bij zaten waar onder KV2. Nemesis 3 en Space Manbow heb ik ook nog hoog op het verlanglijstje staan.
pi_143450432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:26 schreef Reintji het volgende:

[..]

Nice, moet idd zeggen dat ik lang gezocht heb naar King's Valley 2. Had ik achteraf een mazzeltje mee, oude MSX set gekocht waar twee Konami's bij zaten waar onder KV2. Nemesis 3 en Space Manbow heb ik ook nog hoog op het verlanglijstje staan.
King's Valley 2 heb ik indertijd nog bij Dixons gekocht ;)
Spellen als Uşas zijn nog goed te vinden maar Nemesis 3 is relatief beperkt in Europa uitgebracht door de in die tijd veel hogere prijs voor dat spel (ƒ129).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:38:16 #135
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143450448
ik heb er 9, alleen niet meer boxed, ik heb er volgensmij ooit ook maar een boxed gehad.

Maarja dan heb ik wel weer zo'n Koreaanse verzamel rom waar oa zo'n beetje alle 'oude' Konami spellen op staan :')
pi_143450864
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb er 9, alleen niet meer boxed, ik heb er volgensmij ooit ook maar een boxed gehad.

Maarja dan heb ik wel weer zo'n Koreaanse verzamel rom waar oa zo'n beetje alle 'oude' Konami spellen op staan :')
Toen het laatste MSX tijdschrift in Nederland stopte heeft Konami Japan toestemming gegeven om van alle spellen een diskversie bij de laatste uitgave te bundelen ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:51:50 #137
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143450903
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:50 schreef Aether het volgende:

[..]

Toen het laatste MSX tijdschrift in Nederland stopte heeft Konami Japan toestemming gegeven om van alle spellen een diskversie bij de laatste uitgave te bundelen ;)
Die CDs heb ik ook nog.
pi_143453506
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:37 schreef Aether het volgende:

[..]

King's Valley 2 heb ik indertijd nog bij Dixons gekocht ;)
Spellen als Uşas zijn nog goed te vinden maar Nemesis 3 is relatief beperkt in Europa uitgebracht door de in die tijd veel hogere prijs voor dat spel (ƒ129).
Ja idd. Men was redelijk verzuurd in het MSX bokkeblad over die prijs van Nemesis 3. Dacht dat de import van Quarth daar nog fl.40,- bij op deed.
pi_143453928
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:21 schreef Reintji het volgende:

[..]

Ja idd. Men was redelijk verzuurd in het MSX bokkeblad over die prijs van Nemesis 3. Dacht dat de import van Quarth daar nog fl.40,- bij op deed.
Ja, clubs rekende nog meer maar de yen stond toen ook ongunstiger.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:51:35 #140
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143454297
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:38 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja, clubs rekende nog meer maar de yen stond toen ook ongunstiger.
Ach, in die tijd moest je over alles nog invoerheffing betalen, en hadden clubjes van 5-12 man natuurlijk geen budget om (met korting) meteen 100 stuks in te kopen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:37:36 #141
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_143460637
Als ik dat zo lees, snap ik wel dat mn pa zijn MSX 2 vroeger zelf had omgebouwd (extra diskettedrive erbij en meer RAM), plus waarom we bijna alleen maar gekopieerde / gecrackte spellen hebben.. Voor zover ik weet de enige originele spellen die we hebben, zijn Nemesis 2 op Rom (met zelf een schakelaar erop gezet ivm SCC bij andere spellen), en Ikari Warriors, ook op Rom.
pi_143460985
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:37 schreef VRIDZ het volgende:
Als ik dat zo lees, snap ik wel dat mn pa zijn MSX 2 vroeger zelf had omgebouwd (extra diskettedrive erbij en meer RAM), plus waarom we bijna alleen maar gekopieerde / gecrackte spellen hebben.. Voor zover ik weet de enige originele spellen die we hebben, zijn Nemesis 2 op Rom (met zelf een schakelaar erop gezet ivm SCC bij andere spellen), en Ikari Warriors, ook op Rom.
Een gemiddelde Konami kostte 75 gulden eind jaren 80. Dat is omgerekend bijna 60 euro nu met inflatie.
King's Valley 2 was 90 gulden (nu 70 euro) en Nemesis 3 129 gulden (nu 100 euro).

In vergelijking met de NES was MSX vrij goedkoop waar NES begon met 119 gulden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:54:44 #143
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143461243
ik heb nemesis 2, salamander, game master,q-bert, usas, kings valley 2, f-1 spirit, geen beret( :') en penguin adventure origineel.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:59:23 #144
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_143461450
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Een gemiddelde Konami kostte 75 gulden eind jaren 80. Dat is omgerekend bijna 60 euro nu met inflatie.
King's Valley 2 was 90 gulden (nu 70 euro) en Nemesis 3 129 gulden (nu 100 euro).

In vergelijking met de NES was MSX vrij goedkoop waar NES begon met 119 gulden.
Ik weet natuurlijk niet wat de financile status van mn pa was midden / eind jaren 80, maar met mijn broer en mij op komst, kan ik me voorstellen dat het natuurlijk aantrekkelijker voor m was om spellen te kopiren. Sowieso als je ziet hoeveel diskettes we op den duur hadden (toch al snel enkele honderden), zou dat ook een behoorlijk kapitaal zijn.

Natuurlijk zou ik ook liever alle spellen origineel willen zien, met doosje, boekjes enz enz.. maar als kleine koter stond je daar niet eens bij stil, je was allang blij dat je die spelletjes kon spelen :)

Ondertussen staat alles stof te vangen op de kamer van mn broer.. de MSX 2, printer, muis, joysticks, en de bakken vol met diskettes en weet ik veel wat nog meer.. heb er af en toe wel eens aan gedacht om hem bij mij thuis neer te zetten, maar dat gaat toch weer de nodige ruimte kosten, en dan ook nog de vraag hoe vaak ik er op zal gaan spelen (emulator toch stuk sneller en makkelijker).. Maar goed, dan ben ik hypocriet bezig, gezien mn verzameling aan andere consoles / spellen :')
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:00:08 #145
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143461484
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Een gemiddelde Konami kostte 75 gulden eind jaren 80. Dat is omgerekend bijna 60 euro nu met inflatie.
King's Valley 2 was 90 gulden (nu 70 euro) en Nemesis 3 129 gulden (nu 100 euro).

In vergelijking met de NES was MSX vrij goedkoop waar NES begon met 119 gulden.
De NES had iig de mogelijkheid om goed te scrollen, volgensmij is dat op de MSX alleen bij space manbow echt gelukt.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:03:05 #146
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_143461607
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De NES had iig de mogelijkheid om goed te scrollen, volgensmij is dat op de MSX alleen bij space manbow echt gelukt.
Scrollen kan natuurlijk op meerdere manieren, maar ik kan me ook een Aleste (meerdere delen) bedenken, of een Fray.. Dat liep toch wel aardig vlot? :) Xak / SD Snatcher hadden idd wel de nodige vertraging met scrollen..

  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:05:38 #147
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_143461709
Leuk topic.
Gaf voor mij reden om de emulator BlueMsx te downloaden. Ga ik morgen naar kijken.

Ik had de Commodores al (ik ben een ex-64'er) en de Apple II. Ik zit vooral in de Commodore 16 (leuke Basic zit daarin, de 64 ken ik al uit mijn hoofd) en de Terrapin logo van de Apple.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:11:18 #148
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_143461955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:05 schreef Grietje-tit het volgende:
Leuk topic.
Gaf voor mij reden om de emulator BlueMsx te downloaden. Ga ik morgen naar kijken.

Ik had de Commodores al (ik ben een ex-64'er) en de Apple II. Ik zit vooral in de Commodore 16 (leuke Basic zit daarin, de 64 ken ik al uit mijn hoofd) en de Terrapin logo van de Apple.
Zou verwachten dat iemand met jouw naam toch al eerder met de MSX bezig was :D

  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:12:59 #149
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143462031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:11 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Zou verwachten dat iemand met jouw naam toch al eerder met de MSX bezig was :D

  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:26:30 #150
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_143462564
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:11 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Zou verwachten dat iemand met jouw naam toch al eerder met de MSX bezig was :D

Nee, ik ben aan het commodoren gebleven tot dat die het uit ellende begaf. Ik zag de MSX wel voorbijkomen, maar was verslaafd aan de 64. Ik wist alles van dat ding, het geheugen, assembler, verzamelde alle spelletjes, repareerde soms zelf de floppydrive (was een gevoelig ding).
Aan de MSX heb ik me nooit gewaagd.

Maar nu, heb ik veel plezier aan ook andere oude vergane glorie.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:30:47 #151
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_143462727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:26 schreef Grietje-tit het volgende:

[..]

Nee, ik ben aan het commodoren gebleven tot dat die het uit ellende begaf. Ik zag de MSX wel voorbijkomen, maar was verslaafd aan de 64. Ik wist alles van dat ding, het geheugen, assembler, verzamelde alle spelletjes, repareerde soms zelf de floppydrive (was een gevoelig ding).
Aan de MSX heb ik me nooit gewaagd.

Maar nu, heb ik veel plezier aan ook andere oude vergane glorie.
Herkenbaar. Ik ben van jongs af aan ook een Nintendo Fanboy geweest, maar sinds ik zo'n 2 a 3 jaar terug een PS3 heb gewonnen op mn werk, daar toch ook een paar spellen voor gekocht. Later ook een PS2, waar ik gisteren nog weer 3 spellen voor heb gekocht. Kan af en toe geen kwaad om je eigen voorkeuren eens opzij te zetten en wat anders te proberen, dingen waar je vroeger niet eens aan durfde te denken (was een beetje anti-Pleestation toen, geen idee waarom eigenlijk :X )
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:36:19 #152
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143462919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:30 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik ben van jongs af aan ook een Nintendo Fanboy geweest, maar sinds ik zo'n 2 a 3 jaar terug een PS3 heb gewonnen op mn werk, daar toch ook een paar spellen voor gekocht. Later ook een PS2, waar ik gisteren nog weer 3 spellen voor heb gekocht. Kan af en toe geen kwaad om je eigen voorkeuren eens opzij te zetten en wat anders te proberen, dingen waar je vroeger niet eens aan durfde te denken (was een beetje anti-Pleestation toen, geen idee waarom eigenlijk :X )
Ps2 heb ik alleen maar gekocht omdat er iigeen redelijk jrpg library op te vinden was.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:38:59 #153
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_143463006
Jullie zijn trouwens de eersten die mijn nickname begrijpen. :7
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:46:50 #154
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_143463270
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ps2 heb ik alleen maar gekocht omdat er iigeen redelijk jrpg library op te vinden was.
Ik omdat ik een redelijk goedkope tegenkwam, en omdat er een paar spellen op waren uitgebracht die op geen andere console waren uitgebracht. Oa Megaman X delen. Gisteren ook Mashed gekocht, erg simpel maar superverslavend spelletje, a la Micro Machines :D Maar goed, sorry, ik ga off-topic :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:38 schreef Grietje-tit het volgende:
Jullie zijn trouwens de eersten die mijn nickname begrijpen. :7
Mensen die niet weten wie Chriet is :{w Kan me nog herinneren dat ik vroeger in het Huis van de Toekomst ben geweest in Autotron Rosmalen.. daar had hij toch ook iets mee van doen? Wel leuk als je er over nadenkt, dat veel van die dingen nu ook daadwerkelijk bestaan.. Kan met name de video-telefoon nog wel herinneren :D
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:49:18 #155
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_143463346
Het enige wat ik van Chriet weet dat hij meedeed in dat ene jeugdjournaal over het broeikas effect waarvan ik 3 weken nachtmerries aan over heb gehouden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:08:14 #156
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_143464016
Chriet was briljant. Wel een ingetogen man, maar ik luisterde graag naar hem. Ik had zijn boeken.
pi_143508360
Tijdens het opruimen vandaag nog twee MSX items opgesnort. Wellicht hier nog iemand interesse in een Sony plotter incl pennetjes en een Philips oranje monochroom monitor?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 40% gewijzigd door Reintji op 17-08-2014 16:30:20 ]
pi_146548473
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_165452422
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_165682031
quote:
Thx, die link kende ik nog niet. Wel die van MSX Computer Magazine (http://www.msxcomputermagazine.nl). Aantal originele heb ik nog op zolder liggen met wat reviews van onze dingen destijds :D
  zondag 2 oktober 2016 @ 14:09:38 #161
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_165707661
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:52 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Thx, die link kende ik nog niet. Wel die van MSX Computer Magazine (http://www.msxcomputermagazine.nl). Aantal originele heb ik nog op zolder liggen met wat reviews van onze dingen destijds :D
Niet te hard juichen, die links zijn allemaal dood (vorige x dat ik keek althans). En in dit geval ben ik wel blij dat mijn vader praktisch nooit wat weggooid.. hier op zolder ook nog een lading MSX Magazines liggen :Y
  zondag 2 oktober 2016 @ 14:10:58 #162
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_165707698
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:09 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Niet te hard juichen, die links zijn allemaal dood (vorige x dat ik keek althans). En in dit geval ben ik wel blij dat mijn vader praktisch nooit wat weggooid.. hier op zolder ook nog een lading MSX Magazines liggen :Y
Ik heb nog een nms8250 op mn bureau staan.
  zondag 2 oktober 2016 @ 14:12:59 #163
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_165707742
quote:
17s.gif Op zondag 2 oktober 2016 14:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik heb nog een nms8250 op mn bureau staan.
Geen idee wat voor eentje het precies is, maar de (omgebouwde) MSX 2 van mn pa staat ook nog steeds bij mn ouwelui thuis :) Inclusief de originele dozen van oa de desktop, muis en dot-matrix printer :D
pi_167419229
Voor wie een behoorlijk lettertype (TrueType) wilt gebruiken :P
Making an MSX font.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_167956142
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_168876331
Toch weer begonnen bij MSX!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 februari 2017 @ 17:16:16 #167
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_168877079
quote:
Cool! wist niet dat die gasten in Doetinchem zaten :o
nee, jij dan!
pi_182375197
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 18:44:53 #169
1424 crew  Jimbo
Grtrunka
pi_206032772
@Aether wilde hier graag wat neerzetten maar het lukte niet.

nu wel? ;(
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_206032873
quote:
La-Mulana Director To Remake Obscure Konami MSX IP After Winning Contest

La-Mulana series director Takumi Naramura has proven his chops at creating games inspired by the MSX computer, and now it looks like he's going to get his hands on one of the most well-known games on the system. The director has won a competition run by Konami to have the chance at remaking the 1987 classic, The Maze of Galious, IGN reports.

How did Naramura get the chance to direct this remake, then? By winning a year-long competition. Konami held this to allow indie developers the chance to show their skills and revive some of Konami's older titles. And Naramura won first place, as announced at this year's Tokyo Game Show.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 september 2022 @ 18:56:53 #171
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206032882
Zouden we meer oude titels op deze manier weer zien?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206032944
quote:
19s.gif Op maandag 19 september 2022 18:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zouden we meer oude titels op deze manier weer zien?
Ik denk het wel, heb het altijd apart gevonden dat ze zoveel titels nooit geport hebben (bijvoorbeeld SD-Snatcher en Space Manbow).

https://game--creators-ca(...)en-US&_x_tr_pto=wapp
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 september 2022 @ 19:13:04 #173
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_206033046
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 19:02 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik denk het wel, heb het altijd apart gevonden dat ze zoveel titels nooit geport hebben (bijvoorbeeld SD-Snatcher en Space Manbow).

https://game--creators-ca(...)en-US&_x_tr_pto=wapp
Space Manbow haalde zoveel uit de 2 dat het waarschijnlijk de moete en het geld van een port/remake niet waard was, aangezien het makkelijker was om andere titels te porten.
  maandag 19 september 2022 @ 19:17:26 #174
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_206033087
quote:
19s.gif Op maandag 19 september 2022 18:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zouden we meer oude titels op deze manier weer zien?
La Mulana is gebaseerd op Maze of Galious, verbaast me niks dat Konami er iets extra's aan wilt verdienen.
pi_206033135
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 19:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Space Manbow haalde zoveel uit de 2 dat het waarschijnlijk de moete en het geld van een port/remake niet waard was, aangezien het makkelijker was om andere titels te porten.
Al die SCC-muziek porten -O-
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 september 2022 @ 19:30:33 #176
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_206033280
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 september 2022 @ 19:35:56 #178
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_206035575
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207544763
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207813008
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208616628
MSX GOTO40

https://www.msx.org/news/en/goto-40
https://www.msxgoto40.com/

Kom op 9 december naar de viering van de 40e verjaardag van MSX met speciale gasten Kazuhiko Nishi en Yuji TECHNOuchi, talks, live muziek, een tentoonstelling over de historie van MSX, en nog veel meer.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 2 april 2023 @ 20:38:02 #183
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208635025


_O_

*;

[ Bericht 31% gewijzigd door cherrycoke op 02-04-2023 20:46:46 ]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_213023310
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213241561
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')