abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 mei 2012 @ 23:00:38 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_111229772

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Deze OP vind je hier
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 6 mei 2012 @ 23:05:57 #2
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_111230103
zonder. Beste playlist is je eigen ademhaling en gedachtes.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_111230313
Ik heb niet eens zo'n hardloopjasje :P. Ben ik op het moment te arm voor. Ik ga wel met blote armen naar buiten, is goed te doen. Ik heb wel zo'n band om mijn arm voor mijn telefoon.
Feyenoord Rotterdam
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 mei 2012 @ 23:09:42 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_111230326
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:05 schreef slacker_nl het volgende:
omdat ik nu vooral nog aan interval doe, is de muziek een goede indicatie voor me of de wisseling eraan komt... als ik wat langer loop en me niet meer hoef te focussen op tijdsintervallen, zal het misschien veranderen ,,
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 6 mei 2012 @ 23:09:49 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_111230330
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:05 schreef slacker_nl het volgende:
ik kan die gedachtes juist prima kwijtraken met goede muziek en de blik op oneindig :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 mei 2012 @ 23:11:25 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_111230421
quote:
19s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:09 schreef Fuszy het volgende:
Ik heb niet eens zo'n hardloopjasje :P. Ben ik op het moment te arm voor. Ik ga wel met blote armen naar buiten, is goed te doen. Ik heb wel zo'n band om mijn arm voor mijn telefoon.
ik heb m'n vestje (mouwloos) bij de aldi op de kop getikt voor 3,99. m'n windjack vond ik bij take five voor 'n tientje.

zondag 6 mei 2012 @ 23:12:35 #7
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_111230484
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:09 schreef DJMO het volgende:

[..]

omdat ik nu vooral nog aan interval doe, is de muziek een goede indicatie voor me of de wisseling eraan komt... als ik wat langer loop en me niet meer hoef te focussen op tijdsintervallen, zal het misschien veranderen ,,
Als je met Evy oid loopt snap ik het wel dat je met muziek loopt, deed ik ook.

quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:09 schreef Adelante het volgende:

[..]

ik kan die gedachtes juist prima kwijtraken met goede muziek en de blik op oneindig :7
Zonder muziek lukt dat ook hoor :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 mei 2012 @ 23:14:18 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_111230572
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:12 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Als je met Evy oid loopt snap ik het wel dat je met muziek loopt, deed ik ook.

[..]

Zonder muziek lukt dat ook hoor :)
van evy krijg ik de slappe lach :) ik loop een eigen schema, dat per dag wordt aangepast op m'n run de dag ervoor en hoe ik die lichamelijk ervaren heb. (en dat wordt niet door mezelf gedaan, maar door één van de ervaren lopers hier).

zondag 6 mei 2012 @ 23:15:51 #9
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_111230648
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

van evy krijg ik de slappe lach :) ik loop een eigen schema, dat per dag wordt aangepast op m'n run de dag ervoor en hoe ik die lichamelijk ervaren heb. (en dat wordt niet door mezelf gedaan, maar door één van de ervaren lopers hier).
oid (of iets dergelijks ;)). Renate mag ook, of een andersoortig schema oid dus.
pi_111230690
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb m'n vestje (mouwloos) bij de aldi op de kop getikt voor 3,99. m'n windjack vond ik bij take five voor 'n tientje.
Oh dat valt mee :). Ik zal eens opletten wanneer er aanbiedingen zijn/
Feyenoord Rotterdam
pi_111232293
Waarom zou je perse een jas willen dan? Gewoon lekker vest aan is prima toch? Ik loop altijd met muziek maar dat komt ook omdat ik van mn telefoon te horen krijg wanneer ik mag wandelen en wanneer ik weer mag gaan hardlopen. Interval is echt heerlijk moet ik zeggen.
Of niet dan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 mei 2012 @ 23:52:40 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_111232382
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:50 schreef Letstalk het volgende:
Waarom zou je perse een jas willen dan? Gewoon lekker vest aan is prima toch? Ik loop altijd met muziek maar dat komt ook omdat ik van mn telefoon te horen krijg wanneer ik mag wandelen en wanneer ik weer mag gaan hardlopen. Interval is echt heerlijk moet ik zeggen.
ik loop zelfs met 14 graden nog met jas en thermo zooi. ik ben zo'n enorme koukleum, ik heb het liefste m'n hele huid bedekt. Pas wanneer het boven de 18 graden komt overweeg ik om in m'n driekwarts te gaan rennen.

zondag 6 mei 2012 @ 23:57:28 #13
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_111232609
Zo net mijn eerste 11 km gelopen met Zombies, RUN! (dat moet natuurlijk in het donker ;) )

hieronder mijn kleine review die ik jullie een zooi topics geleden heb beloofd.

vooropgesteld staat dat ik een Groot Horror fan ben: deze app is in theorie dan ook een match made in heaven.

de app werkt zeer simpel op het begin scherm heb je de optie "Slide to Run" zodra je slide krijg je een paar opties of je een playlist wilt gebruiken of niet, hoe je je beweging wilt tracken (gps of accelerator) en je kunt zombie chase's aan zetten (interval modus).

ik heb gekozen voor eigen playlist en interval uitgelaten.
als je eenmaal je run begint , begint het verhaal en wordt uitgelegd wat er gebeurt is etc. vanaf dat moment ben jij Runner5 en tussen je eigen nummers door krijg je steeds een stuk verhaal erbij en tijdens de nummers wordt je verteld welke items je hebt opgepakt (sport bh, batterijen, water, ondergoed etc)

de missie's duren niet heel lang zo een 25 minuten (afhankelijk van je playlist) hierna krijg je 2 dj's uit het dorp able township (waar jij supplies voor verzameld).

voordelen:

-leuk om zelf actief mee te doen aan een spannend verhaal
-tijd gaat lekker snel omdat je toch wat meer afgeleid bent

nadelen:
-er wordt niet gedaan aan location tracking
-je kunt je run niet exporteren naar endomondo of runkeeper
-je hebt geen audio cues tijdens je run hoever je al hebt gelopen, hoe snel etc.

nu is de app nog volop in ontwikkeling en heb ik ergens gelezen dat ze bezig zijn met runkeeper integratie. ook is er inmiddels een update (welke ik nog niet heb getest) welke ook voor duurloopers is en met facebook integratie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 mei 2012 @ 00:22:58 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_111233632
dit is een van de nr's die me 'vleugels' geeft ... hier ren ik zo lekker op he O+

pi_111233771
Ik loop ook al weer een tijdje hard, 4 weken ertussenuit geweest vanweg een best grote operatie. Volgens 't lijstje 'leefregels' mocht sporten eigenlijk pas na 6 weken maar wandelen mocht vanaf 't begin al, en liet de fysio de voorvoetlanding zien (pre-op), zij was 't er mee eens dat ik dat al wel wat eerder mocht proberen als ik 't voorzichtig deed. Dus na 4 weken weer Evy 1 gelopen, eerste keer ging erg stijfjes (heel kleine mini-pasjes, zelfs voor barefoot running :P) maar dat werd snel soepeler. Nu loop ik zo'n kleine 4km per keer, wat steeds iets langer is dan de lesjes (6 nu) maar ik hou het nog wel bij de korte loopstukjes. Het stijve lopen van de eerste paar keer (en toen ook nog niet strekken na afloop) maakte dat m'n linker achillespees weer een beetje stijf voelde bij 't opstaan, ik hou 't nog even voorzichtig anders zit ik dadelijk dáár weer mee nu m'n buik weer goed is. Wel hinderlijk dat ik weer opnieuw moest beginnen, in Februari had ik 't gevoel dat 't heel snel ging, ging ik vaak bij 't weggaan 'les 5, oh wacht, nee, lesje 6 al' 'les 7, nee les 8 al' enzovoort. Nu denk ik steeds dat ik al een lesje verder ben en is 't 'oh nee, lesje 6 pas'. Als die pees niet wat gevoelig was sloeg ik er een paar over want ergens wil ik heel graag weer naar de langere loopstukjes, maar ben daar een beetje benauwd voor. Klopt het dat 1 of 2 extra kleine stukjes minder belastend zijn voor pezen/gewrichten dan 1 langer stuk?
  maandag 7 mei 2012 @ 00:53:19 #16
50430 Yuki
Student Midwife
pi_111234530
Ik was van plan om morgen (euh, vandaag :P ) te gaan lopen, maar aangezien ik op dit moment nog stuiterend wakker ben en ik dan niet echt een rustdag tussen m'n trainingen heb denk ik dat ik er verstandiger aan doe om woensdagochtend weer te gaan lopen. Pak ik ook eens de 2 rustdagen mee :@

Ik ga dus geen vroege wekker zetten en alleen lopen als ik uit mezelf op tijd wakker word :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_111234952
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:57 schreef AntiChrist het volgende:
Zo net mijn eerste 11 km gelopen met Zombies, RUN!
Wat een gaaf concept :P En dit blijft ook uitbreidbaar, zelf in te stellen ofzo? Of is het meer een opbouwend schema zoals Evy maar dan met iets minder gezapig commentaar zegmaar ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_111237196
quote:
Zo net mijn eerste 11 km gelopen met Zombies, RUN! (dat moet natuurlijk in het donker ;) )

Als ik wat meer ervaren ben, wil ik dit ook eens gaan proberen. Echt leuk verzonnen.
Bedankt voor de tip.
  maandag 7 mei 2012 @ 08:27:38 #19
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_111237702
lopen gaat nog niet soepel :')

gvd, wat een faal... daar gaan mn trainingen :{
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 7 mei 2012 @ 08:38:28 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_111237803
Vanavond weer *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 mei 2012 @ 08:41:54 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_111237826
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 08:38 schreef GotC het volgende:
Vanavond weer *O*

maandag 7 mei 2012 @ 08:46:22 #22
112150 Trebweb
Started running again
pi_111237866
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 08:27 schreef Jumparound het volgende:
lopen gaat nog niet soepel :')

gvd, wat een faal... daar gaan mn trainingen :{
Hmmm dat is op z'n zachts gezegd wel zwaar klote.. Hopen dat als je even rustig aan doet, je snel weer goed kunt lopen!

quote:
Vanavond weer *O*
Ik mag vanavond ook weer! :) Les 10 van Evy alweer!
pi_111237873
quote:

Klinkt echt cool, al denk ik dat het met muziek toch toffer lopen is. Maar ik ben dan ook verslaafd aan muziek.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_111237874
Hardlopen zonder muziek, hmm me nogal saai eigenlijk
Elektronische sigaretten Elektrische sigaretten
pi_111237885
quote:
Vanavond weer *O*
Ik ook vandaag weer. Weet nog niet of ik eind van de ochtend of eind van de middag ga. Ligt een beetje aan hoe het met werk gaat, denk ik.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')